eitaa logo
دارالقرآن مجازی 🌹
1.2هزار دنبال‌کننده
825 عکس
777 ویدیو
39 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم انا له لحافظون ارتباط با مدیر: @serash 09169691259 🌱کپی مطالب #با_ذکر_صلوات مجاز است🌱
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مداحی_آنلاین_انا_اعطیناک_الکوثر.mp3
5.95M
💐انا اعطیناک الکوثر 💐خدا نظر کرده به مادر 🎤 •┈┈••✾☘️﷽☘️✾••┈┈• 🔸 به دارالقرآن مجازی بپیوندید 🔸 🌐 @quranonline •┈┈••✾☘️﷽☘️✾••┈┈•
🚫ارسال فقط به صورت فوروارد مجاز است🚫 برای دسترسی سریع و آسان به هر کدام از اجزاء روی جزء مربوطه کلیک فرمائید. ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ 🌸 التماس دعا 🌸
دعای‌ندبه۩محسن‌فرهمند.mp3
4.94M
دعای ندبه | استاد فرهمند 🌱 ‏قرارِ صبح‌های جمعه 🌹✨ 💠🍃💠🍃💠🍃💠 قصه‌این‌است٬ جهان‌باتو‌برایم‌زیباست..🌹✨🍃 •┈┈••✾☘️﷽☘️✾••┈┈• 🔸 به دارالقرآن مجازی بپیوندید 🔸 🌐 @quranonline •┈┈••✾☘️﷽☘️✾••┈┈•
🌹🌹🌹 🌹🌹 🌹 🔰 جلسات : ➖ جلسه ۱ جلسه ۲ جلسه ۳جلسه ۴ جلسه ۵جلسه ۶ جلسه ۷ جلسه ۸ جلسه ۹جلسه ۱۰جلسه ۱۱ ➖جلسه ۱۲ ➖جلسه ۱۳ ➖جلسه ۱۴ ➖جلسه ۱۵ ➖جلسه ۱۶ ➖جلسه ۱۷جلسه ۱۸جلسه۱۹ جلسه۲۰ •┈┈••✾☘️﷽☘️✾••┈┈• 🔰فهرست اصلی کانال🔰 eitaa.com/quranonline/3311 •┈┈••✾☘️﷽☘️✾••┈┈•
🌺🌺🌺 🌺🌺 🌺 🔰
چگونه یک نماز خوب بخوانیم؟
🧐🤔 ✅ جلسه۱: نماز خوب eitaa.com/quranonline/4127 جلسه۲: نماز مودبانه و حساب بردن از خدا eitaa.com/quranonline/4138جلسه۳: آثار نماز مودبانه eitaa.com/quranonline/4144جلسه۴: نماز تنظیم کننده روح eitaa.com/quranonline/4149 ✅ جلسه۵: نماز بزرگترین استاد eitaa.com/quranonline/4156 •┈┈••✾☘️﷽☘️✾••┈┈• 🔰فهرست اصلی کانال🔰 eitaa.com/quranonline/3311 •┈┈••✾☘️﷽☘️✾••┈┈• یا
🔵 نکات تخصصی در زمینه‌ی مقدار حفظ روزانه برای هرفرد: 🌸حفظ افراد مجرد و یا متاهل: 🔹اگر فرد مجرد اراده داشته باشد، چون وقت بیشتر و آزادتری دارد، راحتتر خواهد بود و می‌تواند در طرح های سنگین مثل طرح یکساله هم شرکت کنند. 🔹فرد متاهل اگر همراهی خانواده را داشته باشد، بسیار در امر حفظ موفقتر خواهد بود. 🔹باید با خانواده ها جلسه گذاشت و آنها را درباره شرایط حافظ توجیه کرد. 🌸حفظ در دوران تحصیل و مدرسه: 🔹برای دانش آموزان نمی‌توان بیش از سه الی پنج سطر حفظ جدید داد. برخی افراد با استعداد هم شاید بتوانند نیم صفحه هم حفظ کنند ولی این اشتثنا هست و برای بقیه توصیه نمی شود و نباید به بچه‌ها بیش از توان تکلیف داد. 🔹در برنامه ریزی دوران حفظ، زمان امتحانات را در نظر داشته باشید. در ایام امتحانات باید حفظ جدید متوقف بشود و حضور در کلاس ها به حد اقل برسد. 🌸حفظ شاغلین: 🔹برای شاغلین باید برنامه‌ریزی حفظی، با سختی کار و طول زمانشان متناسب باشد و حدود ۳ الی ۵ سطر کفایت می کند‌. 🌸حفظ در ایام کنکور: 🔹بین یک الی سه سطر حفظ برای کنکوری‌ها خوب هست و مایه برکت زمان هست و می توانند در زمانهای بعد از نمازهای یومیه کمی برنامه قرانی داشته باشند. 🌸حفظ در تعطیلات: 🔹در تعطیلات نوروز، دو سه روز قبل از عید تا دو سه روز بعد از عید، همه برنامه‌ها تعطیل خواهد بود. 🔹جمعه‌ها نیز همیشه باید همه برنامه‌های حفظ تعطیل باشد. ♻️برگرفته شده از سخنرانی استادنجفی بزرگوار 🚫 توجه: بسته به شرایط هرفرد این اندازه ها ممکن است تغییر کند. •┈┈••✾☘️﷽☘️✾••┈┈• 🔸 به دارالقرآن مجازی بپیوندید 🔸 🌐 @quranonline •┈┈••✾☘️﷽☘️✾••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 💥 شش ماه دیگه، کار نظام تمومه! 🌐 آپارات | یوتیوب •┈┈••✾☘️﷽☘️✾••┈┈• 🔸 به دارالقرآن مجازی بپیوندید 🔸 🌐 @quranonline •┈┈••✾☘️﷽☘️✾••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ پیروزی قاطع امیر علی اکبری - مشت زن عزیز کشورمان بر حریف آمریکایی " برندون ور " رو تبریک عرض میکنیم.🇮🇷 🔹دقایقی پیش حریفش رو ناک اوت کرد و سربند یا حیدر کرار (ع) رو بر پیشانی زد ❤️ •┈┈••✾☘️﷽☘️✾••┈┈• 🔸 به دارالقرآن مجازی بپیوندید 🔸 🌐 @quranonline •┈┈••✾☘️﷽☘️✾••┈┈•
الإمام الصادق(ع): عُقوقُ الوالِدَينِ مِنَ الكَبائِرِ؛ لِأَنَّ اللّٰهَ تَعالىٰ جَعَلَ العاقَّ عَصِيّاً شَقِيّاً.[۱] امام صادق(ع): نافرمانى پدر و مادر، از گناهان بزرگ است؛ چرا که خداى متعال، سرپیچى کننده از پدر و مادر را نافرمان شوربخت قرار داده است. اشارت قرآنی : اشاره است به آیۀ «وَ بَرًّا بِوالِدَتی‌ وَ لَمْ یَجْعَلْنی‌ جَبَّاراً شَقِیًّا؛ و مرا نسبت به مادرم نیکوکار کرده و زورگو و نافرمانم نگردانیده است» (مریم: آیۀ ۳۲) که خداوند در آن، نیکی به پدر و مادر را در برابر شقاوت قرار داده است. [۱]. علل الشرائع: ص۴۷۹ ح۲. •┈┈••✾☘️﷽☘️✾••┈┈• 🔸 به دارالقرآن مجازی بپیوندید 🔸 🌐 @quranonline •┈┈••✾☘️﷽☘️✾••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
94-12.mp3
14.55M
🎙صوت تفسیر قرآن 📆 جلسه مقدماتی ۱۲ 📚 مفسر: •┈┈••✾☘️﷽☘️✾••┈┈• 🔸 به دارالقرآن مجازی بپیوندید 🔸 🌐 @quranonline •┈┈••✾☘️﷽☘️✾••┈┈•
دارالقرآن مجازی 🌹
🎙صوت تفسیر قرآن 📆 جلسه مقدماتی ۱۲ 📚 مفسر: #علامه_جوادی_آملی •┈┈••✾☘️﷽☘️✾••┈┈• 🔸 به دارالقرآن مجاز
📇 خلاصه متنی تفسیر قرآن، 📆 شماره جلسه: ۱۲ 📚 مفسر: علامه جوادی آملی ♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️ 🔺1⃣ یک دسته از ادله امکان استنباط از قرآن، روایاتی است که در باب و اخلاق استدلال میکند. دسته دوم روایاتی است در باب استدلال میکند و دسته سوم روایاتی است که قرآن را به ما می آموزانند. 🔺2⃣دسته اول: روایات در باب . گویند شناخت ذات و صفات و .. خدا در قرآن است و باید آنها را فهمید. مرحوم میرداماد و ابن بابویه قمی فرمودند که از امام سجاد پرسیدند چیست؟ ایشان فرمود چون خدا میدانست در آخرالزمان می آیند «سوره اخلاص و ۶ آیه اول سوره حدید» را نازل کرد که تامین شده است. اگر کسی بخواهد از حد این دو بخش بگذرد یا از آن رویگردان شود به هلاکت میرسد. حال، اگر مردم جز تلاوت، راهی نداشتند دیگر این آیات و روایت مربوط چه معنی دارد؟ اکثر مسلمین صدر اسلام فقط میخواستند حضرت را ببینند و ایمان بود نه تحقیقات. عمق فهم و علم در توده مردم زمان صدر اسلام نبود. 🔺3⃣همه بحثهای یگانگی، یکتایی، انواع معیت و ... در مورد خداوند را حکمای اسلامی از همین «سوره توحید و ۶ آیه ابتدایی» حدید درآوردند. همه آیات قرآن در یک درجه نیستند. برای اوساط از مومنین «اذکروا نعمتی التی انعمت علیکم» است یعنی شکر نعمت میکنند تا نعمت افزون شود اما برای اوحدی از مومنین «اذکرو الله اذکرکم» است یعنی همه نعمتها را هم در راه خدا میدهند، سخن از خداست نه نعمت. شکر نعمت برای نعمت، برای راهیان بین راه است اما کسی که به قرب الهی رسید فقط خدا را میخواهد. 🔺4⃣حضرت سجاد باغی داشت که امویان از او بزور گرفتند. خلیفه که به مکه آمد برخی به امام سجاد گفتند از نماینده خلیفه که باغت را گرفته پیش خود خلیفه شکایت کن. ایشان فرمود: من در کنار خانه خدا از خود خدا در مورد مال دنیا چیزی نمیخواهم بعد به دیگران مراجعه کنم؟! داشتن، نیست زیرا آنها که بیش از بقیه دارند از نظر فضائل از انها پایینترند. 🔺5⃣ما یک حجاب ظلمانی داریم یک حجاب نورانی. برای عالم طبیعت است مثل همین دیوار که نمیگذارد آنطرفش را ببینیم اما مطالب مشکل و سنگین، است. مسائل علمی، حجاب نورانیند. علم چون نور است نورش افراد را خیره میکند و انسانها نمیتوانند از آن بگذرند. اگر کسی این نور را شکافت طبق فرموده امام سجاد به معدن عظمت میرسید و میگردد. اگر کسی برای رضای خدا درس بخواند و به آن عمل کند و به دیگران بیاموزاند در باطن دنیا، او را مینامند. 🔺6⃣از امام سجاد پرسیدن چگونه میتوان را شناخت؟ فرمود: هر کس سوره توحید را بخواند و به آن ایمان بیاورد توحید را شناخته است. گفتند چطور بخواند؟ فرمود مثل بقیه و در آخر سوره بگوید «کذلک الله ربی» حال اگر انسان ظاهر قران را نفهمد چگونه میتواند ایمان بیاورد؟ 🔺7⃣دسته دوم: مسائل و اجتماعی. نمونه اش احتجاج حضرت زهرا در قضیه است. میفرماید آیا در قرآن آیه ایست که ما را از ارث محروم کرده که شما میدانید و ما نمیدانیم؟! حال احتجاج به چه معناست؟ خطبه ای که از حضرت زهراست و راویش حضرت زینب است میگوید: اینطور نیست که مساله ارث برای شما روشن نبوده باشد. یا باید بگویید من فرزند پیامبر نیستم! که هستم و یا فرزند ارث نمیبرد که طبق اطلاق آیات قرآن ارث میبرد و یا من را مسلمان نمیدانید که هستم و یا آیه خاصی مرا استثنا کرده که چنین چیزی هم نیست! حال اگر فهم قرآن مخصوص این خاندان باشد این استدلالها دیگر چیست؟! 🔺8⃣دسته سوم: روایات در باب . بخشی از آیات در مورد خوب خوندن با تجوید و صوت خوب است که الفاظ و کلمات است اما ادب تلاوت این است که طبق سیره پیامبر بخوانیم. مثلا فرمودند هنگام خواندن قرآن مرتبا به آخرش نگاه نکنید که بفهمید کی تمام میشود بلکه هر وقت خسته شدید بس است! هرگز حضرت زهرا، حضرت امیر را همسرم نخواند بلکه پسرعمو صدا میکرد، این ادب است. در مورد ادب، مرحوم فیض، ادب و تدبر را در یک مبحث از کتابش آورده است. ادب تلاوت این است که طوری بخوانیم که بفهمیم. در مورد شفاعت هم که قبلا بحث شد، همه مخلوقات خدا به اذن او شفاعت میکنند. 🔰فهرست جلسات تفسیر: eitaa.com/quranonline/4191 •┈┈••✾☘️﷽☘️✾••┈┈• 🔸 به دارالقرآن مجازی بپیوندید 🔸 🌐 @quranonline •┈┈••✾☘️﷽☘️✾••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔆💠🔅💠☀️💠🔅 💠🔅💠🔅 🔅💠🔅 💠🔅 🔅 🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 1⃣ نیت و انگیزه اولین امری ،که برای هر کاری باید مورد توجه قرار گیرد، نیت و انگیزه انجام آن کار است ،چراکه آنچه در طول ادامه کار می تواند راه گشای فرد باشد و در صورت بروز مشکلات دستگیر او باشد ،نیت و انگیزه ای است که عامل آغاز آن کار بوده است. امام صادق علیه السلام می فرماید : 《ما ضَعُفَ بَدَنُ عَمَّا قَوِیَت عَلَیهِ النِّیّهُ》 🔸هرگز بدن از آنچه نیت و انگیزه ،نسبت به آن قوی باشد ضعیف و ناتوان نمی شود. (وسایل الشیعه/،ج ۱/ص۵۳/ح۱۰۶) حافظ قرآن همواره باید مراقب باشد که هدف و انگیزه او رضایت خداوند باشد و هر انگیزه غیر الهی را از خود دور کند. ... •┈┈••✾☘️﷽☘️✾••┈┈• 🔸 به دارالقرآن مجازی بپیوندید 🔸 🌐 @quranonline •┈┈••✾☘️﷽☘️✾••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴شهادت مظلومانه کوثر رسول، حضرت صدیقه طاهره،فاطمه زهرا سلام الله علیها و ایام حزن و اندوه فاطمیه ،محضر امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف ، مقام معظم رهبری مد ظله العالی و همه شیعیان و محبان حضرتش تسلیت و تعزیت عرض می نماییم. •┈┈••✾☘️﷽☘️✾••┈┈• 🔸 به دارالقرآن مجازی بپیوندید 🔸 🌐 @quranonline •┈┈••✾☘️﷽☘️✾••┈┈•
94-13.mp3
18.05M
🎙صوت تفسیر قرآن 📆 جلسه مقدماتی ۱۳ 📚 مفسر: •┈┈••✾☘️﷽☘️✾••┈┈• 🔸 به دارالقرآن مجازی بپیوندید 🔸 🌐 @quranonline •┈┈••✾☘️﷽☘️✾••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دارالقرآن مجازی 🌹
🎙صوت تفسیر قرآن 📆 جلسه مقدماتی ۱۳ 📚 مفسر: #علامه_جوادی_آملی •┈┈••✾☘️﷽☘️✾••┈┈• 🔸 به دارالقرآن مجاز
📇 خلاصه متنی تفسیر قرآن، 📆 شماره جلسه: ۱۳ 📚 مفسر: علامه جوادی آملی ♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️ 🔺1⃣ قرآن کریم را باید با خود قرآن تفسیر کرد. روایاتی که به آنها در این رابطه استدلال شده آورده شد. گفتیم که بدون مراجعه به خاص و مقید و محکم نمیتوان به عام و مطلق و متشابه مراجعه کرد. اگر کل قرآن با هم گفته شود هدایت است و شیخ در رسائل گفته که اگر قرآن را بهم بریزد یعنی برخی آیات را به آیات دیگر مرتبط کند و بدون اینکه همه آیه های مرتبط را جستجو کند، تفسیر دلبخواهی دربیاورد کافر شده است. (ضرب الآیة بعضها ببعض) یا کسانی که قرآن را عضو عضو کردند و جداگانه به یک آیه استناد کنند بدون اینکه آنرا یک بدانند و بررسی کنند (جعل القرآن عضین) پس قرآن را با قرآن باید سنجید چون نور و تببیان کل شیء است و در مورد جزییات، به دستور خود قرآن و پیامبر باید به معصومین مراجعه کرد. 🔺2⃣آیا قرآن شده یا نه؟ اخباریین که گویند ظاهر قرآن حجت نیست، یکی از استدلالهایشان، این است که قرآن تحریف شده است. اما مشهور امامیه تحریف را طرد کرده اند. تحریف به چه معناست؟ اگر بگوییم تحریف همان بد معنا شدن قرآن است که تفسیر به رای است و طبیعتا آسیبی به خود قرآن وارد نشده است. پس این محل بحث نیست. اختلافی که بین قاریان است هم تاثیری به اساس دین ندارد چون باید با اصول قرآنی بخواند. اما اگر تحریف را افزودن یا کاستن چیزی به مطالب اصلی نازل شده به قلب پیامبر بدانیم، اینجا بحث دارد. 🔺3⃣در مورد ، همه علمای تسنن و تشیع این را رد کرده اند چون کسی نمیتواند چیزی شبیه قرآن بیاورد. در مورد چطور؟ مشهور بین علمای امامیه و حتی اسلام آن است که هیچ کم و کاستی در قرآن صورت نگرفته است. چنان که این را میتوان به تمام محققین تسنن و تشیع نسبت داد مگر برخی ظاهریین. پس هیچ مطلبی از قرآن حذف نشده است. 🔺4⃣مسافری را که در بیابان پیاده کرده اند راه رفتن را نمیدانند و راهنمایی هم نیست که راه را بگوید. پس باید برگردد و با همان راننده برود. این مسافر نه میداند از کجا آمده و به کجا خواهد رفت. پس باید با همان خدا که او را در بیابان رها کرده تا مقصد برود. این سفر هم فقط یکبار است و نمیتواند خطر کند و راه های مختلف را بیازماید. او سفری است که قابل برگشت یا جبران نیست. پس باید به کسی مراجعه گند که راه را بداند. خدا بر این اساس بهترین انسانها را راهنمای انسانها قرار داد. 🔺5⃣خداوند این را در ۳ اصل بیمه میکند تا پیام الهی از این طریق هیچ آسیبی نبید. هر پیام آور باید برای اینکه در رساندن پیام خللی وارد نیاید دارای سه اصل و ویژگی باشد: ♻️۱. در یافتن و فهمیدن و پیام معصوم باشد. مثلا کاملا بینا و شنوا و با حواس جمع باشد ♻️۲. همه پیامی که بدرستی دریافت کرد خوب کند و در نگهداری و حفظ آن معصوم باشد: پس فراموشی نگیرد ♻️۳. در هنگام پیام الهی و خطابه و تبلیغ، کلمه ای کم و زیاد نکند. در اینجا دیگر پیامی که حضرت به انسانها میدهد عین پیام الهی است. 🔺6⃣در مورد اصل اول فرمود «انک لمن القرآن من لدن حکیم علیم). یعنی این علم لدنی یا علمی که از نزد ماست را تو میفهمی و بر قلبت نازل شده است. این برای و دریافت پیام الهی است که مرحله اول است. 🔺7⃣در مورد اصل دوم که عصمت حضرت در مقام حفظ و و نگهداری است فرمود: «سنقرئک فلا تنسی» پس او در نگهداری پیام الهی، دچار نسیان نمیگیرد. حکمی که ۲۰ سال پیش بر قلبش نازل شده را فراموش نمیکند چون در این صورت سخنان بعدیش را به ناچار باید از خود دربیاورد یا ناقص بگوید. 🔺8⃣در مورد اصل سوم که معصومیت در انشا و است نیز خدا فرمود: «لا تحرک به لسانک لتعجل به ان علینا جمعه و قرآنه - ما ینطق عن الهوی ان هو الا وحی یوحی» از زبانش جز حرف الهی نمی آید و نطقی نمیکند جز اینکه وحی است. 🔺9⃣حال بعد از پیامبر آیا کسی میتواند آیات قرآن را کم و زیاد کند؟ در مورد تورات و انجیل، خدا قرآن را قرار داده است و آن دو کتاب الهی را هم که تحریف شده بوده زنده کرده است. خدا فرمود این کتاب دیگر تحریف نشده است چون خدا فرمود این است و دین دیگری نمی‌آید که بخواهد انحرافات قرآن را تصحیح کند لذا باید تا قیامت تحریف نشده بماند تا آخرین انسانها را نیز هدایت کند. این هیمنه قرآن، همه یهودیان و مسیحیانی که کتاب را تحریف میکردند مفتضح کرد و گفت بروید کتاب اصلی و واقعی را بیاورید که ببینیم قرآن درست میگوید یا نه. مثلا این مسیحیت را با دینشان سازگار میداند بعدا در مورد مریم قدیس چنان تهمتهایی را به او روا میداند. 🔰 فهرست جلسات تفسیر: eitaa.com/quranonline/4191 •┈┈••✾☘️﷽☘️✾••┈┈• 🔸 به دارالقرآن مجازی بپیوندید 🔸 🌐 @quranonline •┈┈••✾☘️﷽☘️✾••┈┈•
وخداوند صابران را دوست دارد •┈┈••✾☘️﷽☘️✾••┈┈• 🔸 به دارالقرآن مجازی بپیوندید 🔸 🌐 @quranonline •┈┈••✾☘️﷽☘️✾••┈┈•
زهرا جان شرمنده ایم، که بهای حسینی شدن ما، بی حسین شدن تو بود . ‌ . . و شرمنده تر آنکه؛ تو بی حسین شدی و ما حسینی نشدیم . . . •┈┈••✾☘️﷽☘️✾••┈┈• 🔸 به دارالقرآن مجازی بپیوندید 🔸 🌐 @quranonline •┈┈••✾☘️﷽☘️✾••┈┈•
🔆💠🔅💠☀️💠🔅 💠🔅💠🔅 🔅💠🔅 💠🔅 🔅 🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 2⃣ اراده و همت والا پس از نیت و انگیزه ،تصمیم و عزم و اراده جدی، برای حفظ بسیار حائز اهمیت است. قدرت اراده و بلند همتی ،بیش از قدرت حافظه و استعدادهای شخصی می‌تواند موثر و کارگشا باشد. ممکن است افرادی از استعداد و حافظه بسیار قوی،برخوردار باشند ،ولی دچار ضعف اراده باشند . اما در دسته مقابل افرادی هستند که از استعداد و حافظه متوسطی برخوردار بوده ولی با اراده قوی و جدیت در انجام کارها همواره در کارهای بزرگ، توفیق افزون تری دارند .اینگونه افراد، توفیق بیشتری در حفظ خواهند داشت. ... •┈┈••✾☘️﷽☘️✾••┈┈• 🔸 به دارالقرآن مجازی بپیوندید 🔸 🌐 @quranonline •┈┈••✾☘️﷽☘️✾••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 وَاسْتَغْفِرِ اللَّهَ ۖ إِنَّ اللَّهَ كَانَ غَفُورًا رَحِيمًا/نساء - 106 •┈┈••✾☘️﷽☘️✾••┈┈• 🔸 به دارالقرآن مجازی بپیوندید 🔸 🌐 @quranonline •┈┈••✾☘️﷽☘️✾••┈┈•