eitaa logo
قران پویان
443 دنبال‌کننده
5.8هزار عکس
683 ویدیو
611 فایل
تدبردر قرآن وتفقه در دین با عمومی سازی فهم وعمل به قرآن
مشاهده در ایتا
دانلود
🕊 مربوط بہ 🔻 ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
❇️ 💠وَ وَهَبْنا لَهُ أَهْلَهُ وَ مِثْلَهُمْ مَعَهُمْ رَحْمَةً مِنَّا وَ ذِكْری‌ لِأُولِي الْأَلْبابِ (۴۳/ص)  🌱و ما بر اساس رحمت خويش خانواده‌اش را (كه در اثر بيماری سخت و طولانی، از او جدا شده بودند) به او بخشيده و برگردانديم و همانند آنها را به آنان افزوديم (و بستگانش را توسعه داديم) تا برای خردمندان پندی باشد. 🔹در سختی‌ها، هرگز از رحمت خدا مأيوس نشويد. وَهَبْنا لَهُ أَهْلَهُ‌ ... رَحْمَةً مِنَّا ‏ 🔹خاندان گسترده يك نعمت الهی است. «وَ مِثْلَهُمْ مَعَهُمْ» ‏ 🔹گشايش‌ها لطف الهی است نه امتياز و استحقاق ما. «رَحْمَةً مِنَّا» ‏ 🔹تنها خردمندان از فراز و نشيب‌ها، درس عبرت می‌گيرند. «ذِكْری‌ لِأُولِي الْأَلْبابِ» 📚تفسیر نور ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
❇️ 💠وانهم عندنالمن المصطفین الاخیار 🌱وآنهادرنزدماازبرگزیدگان نیکان هستند. 🔷در اینجا به ماجرای سه تن دیگر از بندگان و انبیاء اواب خود می پردازد و با ذکر آنان به پیامبر ص دلگرمی می دهد، می فرماید: ابراهیم و اسحاق و یعقوب افرادی نیرومند وبینا بودند، یعنی آنها قوای بدنی خود را در راه خشنودی و رضای خدا به کار می برند، ودر طاعت خدا و رساندن خیر به خلق و نیز در تشخیص حق از باطل بسیار کوشا بودند واز کنار هم قرار دادن این آیه با آیه 72 و 73 سوره انبیاء استفاده می شود که آنها امام بوده و مردم را به امر خدا بوسیله وحی هدایت می کردند. که اینها از آثار (ابصار) است و اداء زکات و اقامه نماز و انجام فعل خیرات از طرف آنها از آثار (ایدی ) می باشد. 🔷و در ادامه می فرماید: آنها را به خصلتی خالص و پاک ، خالص کردیم که عبارتست ازیاد خانه آخرت ، بطوریکه آنها مستغرق در یاد آخرت و پروردگارشان گشتند، لذا درراه رسیدن به کمال معرفت الهی نهایت تلاش را نمودند. بعضی مفسران دار را به معنای دنیا گرفته اند که در این صورت معنا چنین خواهد بود که ما آنها را برای دار دنیاخالص کردیم ، یعنی مادامی که دنیا برقرار باشد ذکر خیر آنها بر سر زبانها جاری خواهدبود لیکن معنای اول مناسبتر است . 🔷در ادامه فرمود: آنها در نزد ما از بندگان برگزیده و از نیکان هستند. (اصطفاء) ملازم با تسلیم شدن مطلق در برابر خدای متعال در مرحله عقیده و عمل است ، بطوریکه انسان دارای عقیده نیک و عمل صالح شود، لذا غوطه ور شدن انسان دریاد آخرت و لقاء پروردگار و متمرکز شدن و صرف همه قوا و هم و غم او در راه آن وریشه دار شدن این خصیصه در او، باعث می شود که معرفت انسان درباره خدا به کمال رسیده و نظرش در تشخیص عقاید حق ، صحیح و مصاب گردد و در سلوک راه بندگی خدا بصیرت بیابد و از هر کسی که از یاد پروردگارش اعراض کرده و جز زندگی دنیا رانمی خواهد، روی گردان شود چون نهایت درک چنین کسی همین حیات اندک مادی است همچنانکه خداوند در شأن چنین افرادی می فرماید (فاعرض عن من تولی عن ذکرنا ولم یرد الا الحیوه الدنیا ذلک مبلغهم من العلم . ای رسول ما از کسانی که از یادما اعراض می کنند و به جز حیات دنیا نمی طلبند، اعراض کن چون دنیا نهایت حددریافت علمی آنهاست‌) 📚تفسیر المیزان ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در ماه مبارك را، با مطالعه مهم هر جزء، توام كنيد🌺 🌺🌺 شما ميتوانيد ،ضمن تلاوت آيات هر جزء ، برگزيده اي از ايات و مفاهيم جزء را (كه در ساليان متوالي مورد استقبال مخاطبان قرارگرفته است)به همراه توضيح مختصر و تصاوير نيز مطالعه نماييد. ✅ اگر ميخواهيد خود يا عزيزانتان با مهمترين و نبايدهاي اعمال و فردي و اجتماعي از منظر قران آشنا شويد، مطالعه كتاب" را به شما پيشنهاد ميكنيم. 🔶همچنين ميتوانيد با به عنوان به دوستان و اشنايان تان و يا كتابخانه مسجد، مدرسه، هيات، شركت ،موسسه و ...موردنظرتان اهدا نماييد تا همواره در ثواب مطالعه و عمل به كتاب باشيد. 💢علاقمندان ميتوانند این کتاب بصورت اينترنتي از درگاه زير سفارش داده و توسط پست دريافت نمايند. https://idpay.ir/quranpuyan/shop/361454 🔰علاقه‌مندان جهت اطلاعات بیشتر و مطالعه فهرست كتاب و فصل اول آن می‌توانند به کانال کتاب در پیام رسانهای ایتا و تلگرام یا سایت قرآن پویان مراجعه کنند. https://t.me/raftarequrani https://eitaa.com/raftarequrani
♻️♻️♻️ : تدبر در سوره های قرآن به ترتيب نزول 6⃣3⃣ تدبر در سوره 🔹پیام های آیات ۴۶-۴۱ سوره یوسف از تفسیر نور ۱- کرامت افراد را رعایت کنید هر چند در خط فکری شما نباشند. «یا صاحِبَیِ» ۲- بعضی از رؤیاها اگر چه از شخص غیر موحّد باشد،می تواند تعبیر مهمّی داشته باشد. «فَیَسْقِی رَبَّهُ خَمْراً» ۳- انبیا نیز از طرق معمول،مشکلات خود را حلّ می کنند،و این با توحید و توکّل منافاتی ندارد. «اذْکُرْنِی عِنْدَ رَبِّکَ» ۴- هر تقاضایی رشوه نیست. «اذْکُرْنِی عِنْدَ رَبِّکَ» یوسف برای تعبیر خواب،مزد و رشوه ای درخواست نکرد،بلکه گفت:مظلومیتم را به شاه برسان. ۵- برای اثبات بی گناهی و پاکی خود از هر طریق سالم برای رساندن شکوای خود به گوش مسئولین بهره ببرید. «اذْکُرْنِی عِنْدَ رَبِّکَ» ۶- کاخ نشینی و رفاه و آسایش،زمینه ساز فراموش کردن درد و رنج گرفتاران و بیچارگان است. ناجٍ ... فَأَنْساهُ الشَّیْطانُ ۷- معمولاً افراد بعد از رسیدن به پست،مقام و رفاه،دوستان قدیمی را به فراموشی می سپارند. «فَأَنْساهُ الشَّیْطانُ ذِکْرَ رَبِّهِ» ۸- خروج یوسف از زندان و رفع اتهام از او،با اهداف شیطان ناسازگار بود،لذا دسیسه نمود. «فَأَنْساهُ الشَّیْطانُ» ۹- خداوند با خواب دیدن یک شاه ظالم،(به شرطی که تعبیر کننده اش یوسف باشد)ملّتی را از قحطی نجات می دهد. «قالَ الْمَلِکُ إِنِّی أَری» ۱۰- حاکمان نیاز به مشورت افراد خبره در امور مختلف دارند. «یا أَیُّهَا الْمَلَأُ أَفْتُونِی» ۱۱- ندانستن و جهل خود را توجیه نکنید.(اشراف چون تعبیر صحیح خواب را نمی دانستند گفتند:خواب شاه پریشان است.) «قالُوا أَضْغاثُ أَحْلامٍ» ۱۲- چه بسا خواب هایی که به نظر پراکنده می رسند،قابل تعبیرند. قالُوا أَضْغاثُ أَحْلامٍ ... ۱۳- فقط هنگام نیاز به فکر دوستان نباشیم.(همین که به تعبیر خواب نیاز پیدا کردند،یاد یوسف افتادند.) «وَ ادَّکَرَ بَعْدَ أُمَّهٍ» ۱۴- بعضی از کارشناسان در انزوا به سرمی برند از آنان غافل نشوید. «فَأَرْسِلُونِ» ۱۵- ما باید به سراغ استاد برویم،نه آنکه استاد را احضار کنیم. «فَأَرْسِلُونِ» ۱۶- سؤالات و مشکلات خود را از افراد خوش سابقه،صدّیق،راستگو و راست کردار بپرسیم. أَیُّهَا الصِّدِّیقُ أَفْتِنا ... ۱۷- حکومت ها نیازمند نظرات دانشمندان و نخبگانند. یُوسُفُ أَیُّهَا الصِّدِّیقُ أَفْتِنا ... کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تفقه در دين ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔@quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
قران پویان
@quranpuyan
و وَمَا تُنفِقُواْ مِنْ خَيْرٍ فَلأنفُسِكُمْ وَمَا تُنفِقُونَ إِلاَّ ابْتِغَاء وَجْهِ اللّهِ وَمَا تُنفِقُواْ مِنْ خَيْرٍ يُوَفَّ إِلَيْكُمْ ﴿۲۷۲﴾سوره بقره و هر مالى كه كنيد، به سود خود شماست، (ولى) جز براى طلب خشنودى خدا مكنيد، و هر مالى را كه كنيد (پاداش آن) به طور كامل به شما داده خواهد شد 🌹🌹 ﷺهر در صلوات ماه كه از امام زين العابدين ع نقل شده است،اين جمله را ميخوانيم: 🌱 وارْزُقْنى مَنْ قَتَّرْتَ عَلَیْهِ مِنْ رِزْقِکَ بِما وَسَّعْتَ عَلَىَّ مِنْ فَضْلِکَ، 🌱 ✅و روزى من گردان که کمک مالى دهم بر کسى که روزی‌ات را بر او تنگ کردى به‌وسیله آنچه بر من فراخ گرداندى از فضل خویش اما چيست؟ كاربرد «مواسات» در احاديث اسلامى ، منطبق بر ريشه لغوى آن است ، بدين معنا كه اين كلمه ، گاه در كردن ديگران با خود در بهره گيرى از مواهب زندگى و امكانات مادّى مورد نياز خويش ، و گاه در رعايت عدالت در برخورد با ديگران ، به كار مى رود . از نگاه احاديث اسلامى ، ، موجب بقاى محبّت و پيوند برادرى ، بركت يافتن مال و زياد شدن روزى مى شود و برجسته ترين اثر مادّى آن ، ريشه كن شدن فقر و نياز از جامعه بشرى است ، همچنين از نظر معنوى ، ،يكى از عوامل اجابت دعاست و طبق فرموده امام صادق عليه السلام ، مهم ترين اثر معنوى آن ، اين است كه شخص مواسات كننده ، مشمول اين مژده الهى مى گردد كه :«يَـأَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَـلـءِنَّةُ * ارْجِعِى إِلَى رَبِّكِ رَاضِيَةً مَّرْضِيَّةً * فَادْخُلِى فِى عِبَـدِى * وَ ادْخُلِى جَنَّتِى 🛍در ايام ماه شعبان و روزهای پایان سال ، با هموطنان به تنگ امده از و فشارهای اقتصادی را فراموش نكنيم. 🆔 @quranpuyan
💠إِلـٰهِی أَلْحِقْنِی بِنُورِ عِزِّکَ الْأَبْهَجِ فَأَکُونَ لَکَ عَارِفاً ⚜خدایا مرا به نور عزّت بسیار زیبایت برسان تا عارف به وجودت گردم "فرازی از مناجات شعبانیه" @quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
 💠 یــڪ صفحـہ قرآטּ بـہ همراـہ ترجمـہ 📖 آیات 62 تا 83 📄 ༻🍃‌🌸🍃༺         🆔@quranpuyan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕊 مربوط بہ 🔻 ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
❇️ 💠رب السموات و الارض وما بینهما العزیز الغفار66/ص 🌱پروردگار آسمانها وزمین و آنچه بین آنهاست خدایی که عزیز و غفار است. 🔷در اینجا به رسولخداص امر می نماید که به مردم بگوید: من فقط یک بیم دهنده برای شما هستم و خداوند برای هر قومی یک هادی ارسال می کند، یعنی من هم ازجانب خدا برای بیم دادن شما و هدایت آمده ام و در برابر رسالت خود از شما مزدی نمی خواهم که این امر باعث شود از دعوت من اعراض کنید. و نیز بدانید که خدای متعال در امر الوهیت یگانه است و معبودی واحد و غالب وقهار می باشد . 🔷لذا هیچ معبودی جز او نیست و هیچ چیز در عالم وجود مماثل و نظیر اونمی باشد، چون او کمالی نامتناهی دارد و معبود حقی است که همه چیز در برابر اوخضوع دارند و بنده اویند و همین ثبوت الوهیت برای ذات خدای متعال ، الوهیت غیر اورا نفی می کند و در اصل ثبوت معبود میان اسلام و شرک اختلافی نیست ، اختلاف بر سرمصداق این اله و معبود است که اسلام آن را منحصر در ذات باری تعالی می داند امامشرکین الوهیت را به آلهه و بتها نسبت می دهند. 🔷آنگاه به ذکر حجتی دیگر بر وحدانیت خدا در الوهیت می پردازد. با این بیان که نظام تدبیری که در سراسر عالم جریان دارد نظامی واحد و متصل است که به ما نشان می دهدخالق و مدبر عالم یکی است ، چون خلقت و تدبیر از یکدیگر جدا نیستند، زیرا تدبیریعنی اینکه موجودات پشت سر هم و ردیف و هر یک را در جایی که باید باشد، خلق شوند، پس تدبیر و خلقت در واقع یکی هستند و چون مشرکین معترفند که خالق عالم یکی است ، پس رب و مدبر عالم هم اوست که متصرف کلی در عالم است و قادر است که هر نعمتی را افاضه کرده و هر نقمتی را رفع نماید و غیر از او مؤثری در عالم وجودنیست . 🔷آنگاه به دو صفت عزیز و غفار اشاده می کند که خود، حجتی بر توحید الوهیت هستند، چون خدا عزیزی است که هیچ چیز بر او غالب نمی شود و غیر او در برابرش ذلیل و مطیع هستند و گفتیم که عبادت یعنی اظهار ذلت در برابر عزیز، پس حال که غیرخدا کسی عزیز نیست و او عزیز مطلق است ، لذا تنها معبود عالم هم اوست و نیز خداوندغفار است ، یعنی تنها کسی است که در امر رساندن رحمت به خلق مستقل است و خزانه های رحمتش هرگز تهی نمی گردد و اوست آمرزنده ای که واجب است بنده به طمع مغفرت و آمرزش او، وی را عبادت کند، چون غایت و مقصود از عبادت و تمثل بندگی ، تقرب در نزد معبود و رفع دوری بنده از اوست و این همان مغفرت گناه است که فقط شأن خدای متعال می باشد. 📚تفسیر المیزان ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
❇️ 💠وَ قالُوا ما لَنا لا نَری‌ رِجالاً كُنَّا نَعُدُّهُمْ مِنَ الْأَشْرارِ (۶۲) أَتَّخَذْناهُمْ سِخْرِيًّا أَمْ زاغَتْ عَنْهُمُ الْأَبْصارُ (۶۳) إِنَّ ذلِكَ لَحَقٌّ تَخاصُمُ أَهْلِ النَّارِ (۶۴/ص) 🌱‏و گويند: چرا مردانی را كه ما آنان را از اشرار می‌شمرديم (در اين جا) نمی‌بينيم؟ ‏آيا ما (به ناحقّ) آنان را به مسخره می‌گرفتيم (و امروز اهل بهشتند، يا آنكه در جهنّم هستند) و چشمان ما به آنها نمی‌افتد. ‏همانا مجادله‌ی اهل آتش يك واقعيّت است 🔹برخی كسانی كه در دنيا از بدان محسوب شده، تحقير می‌شوند، در بهشت كامياب خواهند بود. «لا نَری‌ رِجالًا كُنَّا نَعُدُّهُمْ مِنَ الْأَشْرارِ» ‏ 🔹در دوزخ، افراد يكديگر را می‌شناسند و هوش و حواس دارند. «ما لَنا لا نَری‌ رِجالًا» ‏ 🔹زود قضاوت نكنيم، شايد افراد به ظاهر پست امروز، عالی مقام‌های قيامت باشند. «نَعُدُّهُمْ مِنَ الْأَشْرارِ» ‏ 🔹قيامت روز اقرار است. «أَتَّخَذْناهُمْ سِخْرِيًّا» ‏ 🔹بهشتيان در مجلس انس بر تخت‌ها تكيه زده‌اند ولی دوزخيان با يكديگر جرّوبحث دارند. «مُتَّكِئِينَ فِيها»، «إِنَّ ذلِكَ لَحَقٌّ تَخاصُمُ أَهْلِ النَّارِ» 📚تفسیر نور ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♻️♻️♻️ : تدبر در سوره های قرآن به ترتيب نزول 7⃣3⃣ تدبر در سوره 🔹پیام های آیات ۵۰-۴۷ سوره یوسف از تفسیر نور ۱- برای نجات جامعه بایستی از مشکلات شخصی چشم پوشید.(یوسف سخنی از زندانی بودن خود که مسئله ی شخصی است،چیزی نگفت،بلکه به فکر حلّ مشکل مردم بود) قالَ تَزْرَعُونَ ... ۲- حکومت ها باید قحطی و خشکسالی را پیش بینی کنند و در ایّام فراخی با تدبیر از فشار مشکلات بکاهند. تَزْرَعُونَ ... ۳- به هنگام مناسب بودن شرایط حداکثر بهره برداری را باید نمود. تَزْرَعُونَ ... ۴- مردان خدا،باید برای رفاه مردم فکر کنند و طرح های دراز مدّت و کوتاه مدّت داشته باشند. «قالَ تَزْرَعُونَ سَبْعَ سِنِینَ» ۵- برنامه ریزی در تولید «تَزْرَعُونَ سَبْعَ سِنِینَ» و صرفه جویی و ذخیره سازی «فَذَرُوهُ» یک ضرورت است.(در حالی که جوامع عقب مانده بدون توجّه به این مراحل فقط مصرف می کنند.) ۶- برنامه ریزی و تدبیر برای آینده،منافاتی با توکل و تسلیم در برابر امر خدا ندارد. «فَذَرُوهُ فِی سُنْبُلِهِ» (با تدبیر،به استقبال تقدیر برویم.) ۷- هر تلخی ای بد نیست.همین قحطی مقدّمه ی حاکمیّت یوسف شد وهمچنین مقدّمه صرفه جویی وکار بیشتر در میان مردم گشت. «تَزْرَعُونَ، فَذَرُوهُ، إِلاّ قَلِیلاً» ۸- رؤیای کافران نیز می تواند بیانگر واقعیّت ها و حاوی دستورالعمل هایی برای حفظ جامعه باشد. ۹- پس انداز وبرنامه ریزی برای ایّام ناتوانی،ارزشمند است. «سَبْعٌ شِدادٌ یَأْکُلْنَ ما قَدَّمْتُمْ» ۱۰- آینده نگری و برنامه ریزی می تواند ملّتی را از طوفان های سخت حوادث عبور دهد. «یَأْکُلْنَ ما قَدَّمْتُمْ» ۱۱- برای دفع مشکل مردم اقدام کنیم،هر چند مردم منطقه و کشور ما نباشند. (طرح یوسف برای منطقه خودش نبود) ۱۲- مغزهایی که کشور بدانها احتیاج دارد و زندانی هستند،اگر مرتکب جنایتی نشده اند،باید با کمک دولت آزاد شوند. «وَ قالَ الْمَلِکُ ائْتُونِی بِهِ» ۱۳- برای استفاده از مغزهای متفکّر(بویژه در شرایط بحرانی)درنگ جایز نیست. «وَ قالَ الْمَلِکُ ائْتُونِی بِهِ» ۱۴- حاکمان،نیازمند انسان های اندیشمند،با تدبیر و بزرگ هستند. «وَ قالَ الْمَلِکُ ائْتُونِی بِهِ» ۱۵- اگر خدا بخواهد پادشاه را نیازمند برده زندانی می کند. «قالَ الْمَلِکُ ائْتُونِی بِهِ» ۱۶- احترام رهبران و حاکمان را هر چند کافر باشند نزد زیردستانشان باید نگاهداشت. «ارْجِعْ إِلی رَبِّکَ» ۱۷- آزادی،به هر قیمتی ارزش ندارد.اثبات بی گناهی مهم تر از آزادی است. «ارْجِعْ إِلی رَبِّکَ فَسْئَلْهُ» ۱۸- یوسف،اول ذهن مردم را پاک کرد،بعد مسئولیّت پذیرفت. «ما بالُ النِّسْوَهِ» ۱۹- دفاع از آبرو و حیثیّت،واجب است. «ما بالُ النِّسْوَهِ» ۲۰- دادخواهی از حاکمان غیر الهی جایز است. فَسْئَلْهُ ما بالُ النِّسْوَهِ ... ۲۱- گرچه کید دشمن عظیم است،امّا خداوند نیز به همه کیدها آگاه است و دوستان خود را از کیدها حفظ می کند. «إِنَّ رَبِّی بِکَیْدِهِنَّ عَلِیمٌ» کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تفقه در دين ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔@quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مروري بر ع به امام ع 🛑قسمت شصت و هفتم : ،كسي است كه ندارد 🔶وَ رُبَّ بَعِيدٍ أَقْرَبُ مِنْ قَرِيبٍ وَ قَرِيبٍ أَبْعَدُ مِنْ بَعِيدٍ، وَ الْغَرِيبُ مَنْ لَمْ يَكُنْ لَهُ حَبِيبٌ، چه بسا دورى كه از نزديك نزديك تر است، و چه بسا نزديكى كه از دور دورتر است. غريب كسى است كه براى او دوست نيست ✒️ترجمه انصاریان مى فرمايد: «چه بسا دور افتادگانى که از خويشاوندان نزديک تر و خويشاوندانى که از هرکس دورترند»; (وَرُبَّ بَعِيد أَقْرَبُ مِنْ قَرِيب، وَقَرِيب أَبْعَدُ مِنْ بَعِيد). اشاره به اينکه پيوندهاى نسبى هميشه دليل بر پيوند دل ها و نزديکى فکرها نيست; گاه مى شود دور افتادگان به انسان از نزديکان نزديک ترند. آنچه مهم است پيوند دل و ارتباط ارواح به يکديگر است که اگر در نزديکان پيدا نشد مى توان آن را در دور افتادگان جستجو کرد. در قرآن کريم نيز مى خوانيم: (يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا إِنَّ مِنْ أَزْواجِکُمْ وَأَوْلادِکُمْ عَدُوًّا لَّکُمْ فَاحْذَرُوهُمْ). 💫اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد! برخى از همسران و فرزندانتان براى شما دشمنند (كه شما را از راه خدا بازمى‌دارند)، پس از آنان بر حذر باشيد. 🛑 «غريب کسى است که دوستى نداشته باشد»; (وَالْغَرِيبُ مَنْ لَمْ يَکُنْ لَهُ حَبِيبٌ). آرى! آنچه انسان را از بيرون مى آورد محبّت است و کسانى که محروم از محبّت دوستانند تنهاى تنهايند. اين غربت از عوامل مختلفى سرچشمه مى گيرد. گاه کبر و غرور و خودبرتربينى است که مردم را از انسان مى راند و گاه حسادت ها و گاه بى وفايى ها و عوامل ديگر است. بنابراين براى اينکه از غربت بيرون آييم راهى جز اين نيست که اين گونه رذايل را از خود دور سازيم و جاذبه اخلاقى ما دوستان خوبى را فراهم سازد. ✒️شرح آيت الله مکارم شیرازی. @quranpuyan
هدایت شده از فرهنگ
💐🌹عرضه کتاب «آشنایی با مفسران و متفکران قرآن‌پژوه معاصر» بمناسبت اعياد شعبانيه 🔸🔹در اين كتاب ميتوانيد با مطالعه خلاصه تحقیق انديشوران در چند صفحه با مبانی و مهمترین نظرات مفسرین زیر اشنا شوید: 🟢نام مفسر 🟠نام نویسنده/سخنران 🔻ملاحسین واعظ کاشفی، محمدرضا موحدی 🔻سید قطب، محسن آرمین، مهدی فرمانیان 🔻امام موسی صدر، مهدی مهریزی 🔻فضل‌الرحمان، فاطمه علاقه بندی، مهرداد عباسی 🔻آیت‌الله سیدکمال حیدری، محمدعلی سلطانی 🔻محمد طاهر بن‌عاشور، مسعود انصاری، ابوالفضل شکوری، محمدجواد نجفی 🔻شیخ محمد عبده، صادق سجادی،جلالی زاده، عبدالمجید معادیخواه 🔻آیت‌الله طالقانی، محمد مهدی جعفری، یوسف خان محمدی،دکتر احمدی 🔻علامه طباطبائی، محمدرضا بهشتی، محمد سروش محلاتی، محسن ارمین 🔻علامه محمدحسین فضل‌الله، یاسر قطیش، مهدی مهریزی، محسن ارمین 🔻 آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، یاسر هاشمی، محمد مرادی،مجتبی کلباسی 🔻آیت‌الله معرفت، مهدی مهریزی، محمد علی ایازی، زهرا اخوان صراف 🌷این کتاب در 580 صفحه با قطع رقعی منتشرشده است. علاقمندان ميتوانند انرا از لينك زير و با به قیمت 170,000 تومان سفارش دهند. https://idpay.ir/quranpuyan/shop/600797
🌸🤲 إِلٰهِى إِنَّ مَنِ انْتَهَجَ بِكَ لَمُسْتَنِيرٌ، وَ إِنَّ مَنِ اعْتَصَمَ بِكَ لَمُسْتَجِيرٌ، وَقَدْ لُذْتُ بِكَ، 🌸معبودم، آن‌که به تو راه جوید راهش روشن است و آن‌که به تو پناه جوید در پناه توست و من به تو پناه آوردم (مناجات شعبانیه) کانالِ قرآن‌پویان تدبر در  قرآن ،تفقه در دين ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔@quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛