eitaa logo
قران پویان
438 دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
659 ویدیو
602 فایل
تدبردر قرآن وتفقه در دین با عمومی سازی فهم وعمل به قرآن
مشاهده در ایتا
دانلود
. . ❓.آيا ؛ عذاب نميشوند؟ آيا انذار قران از ، براي امت اخر،فاقد اعتبار است؟ 🛑قسمت اول: 🔻👈اين پندار كه از امت اسلام برداشته شده با منطق اسلام سازگار نيست: 🔶 امت معاصر پيامبر اسلام نيز - كه درباره دين حقى كه آن جناب آورده بود اختلاف كردند - بزودى دچار همان سرنوشتى خواهند شد كه آن امتها دچار شدند، و آن اين است كه بزودى خداى تعالى بين آنان و بين فرستاده خودش قضاوت عملى خواهد كرد، يعنى به همان علتى كه آن امتها را كرد، اينان را نيز عذاب خواهد فرمود، و خداى تعالى در كمين آنان است . 🔶در اينجا به عهده دانشمندان است كه به يك نكته توجه كنند و آن اينست كه هر چند خداى تعالى سخن را درباره خصوص مشركين آغاز كرد، ولى در بين اين سخن ، مجرمين از اين امت را نيز تهديد فرمود. پس ، همه آن تهديدها شامل مجرمين اين امت نيز مى شود، و چون در ميان اهل قبله مجرمين بسيارند، پس اين امت نيز بايد منتظر باشد، عذابى لازم و برقرار كه خداى تعالى با آوردن آن بين آنان و پيامبرشان حكم فصل خواهد كرد. و آنچه را كه شيطان تلقينشان كرده و به دلهايشان افكنده كه ((اين امت ، امتى مورد رحمت است و خدا به احترام پيامبر آنان كه نبى رحمت است عذاب دنيايى را از آنان برداشته ، و از چنين آنها را در امان كرده ، هر چند كه در همه اقسام گناهان و خطاها غرق شوند، و هر پرده اى از حيا را پاره سازند)) بايد فراموش كنند و متوجه باشند كه هيچ مسلمانى نمى تواند به چنين معتقد باشد و چگونه ممكن است چنين چيزى را به اسلام نسبت داد، با اينكه در منطق اسلام احدى نزد خدا احترامى ندارد مگر به تقوا؟ و چگونه چنين چيزى از معارف اسلام است با اينكه قرآن مؤمنين را به امثال آيه زير خطاب كرده و فرموده : 🔸🔹((ليس بامانيكم و لا امانى اهل الكتاب من يعمل سوء يجز به ))؟! 👈و اى بسا از تجاوزگرانى كه از اين مقدار هم تجاوز كرده عذاب آخرت را نيز عطف بر كرده و گفته اند كه ((امت اسلام نه در دنيا مى بيند و نه در آخرت ، هم نيكوكارش آمرزيده است و هم گنهكارش ، و براى اين امت در دنيا باقى نمى ماند مگر اين كرامت كه هر چه دلش خواست بكند، براى اينكه خداى عزوجل پرده امنيت به روى اين امت كشيده ، و اما در آخرت برايش باقى نمى ماند مگر مغفرت و بهشت )). 💫ادامه دارد. 📚ترجمه تفسير الميزان جلد 10 💫براي مطالعه موضوع به لینک زیر مراجعه بفرمائید . http://quranpuyan.com/yaf_postst5123_y-mt-pymbr-slm-dhb-nmyshwnd--y-ndhr-qrn-z-dhb--bry-mt-khr-fqd-tbr-st.aspx @quranpuyan
صبح در آیینه ها برخاستیم صورتی از آبها آراستیم خیمه را بستیم روی خیزران رد شدیم از تنگه ی نیلوفران رو به مشرق رو به آیینهای دور راه افتادیم از اعماق نور هرچه می رفتیم گلها تازه تر ریزش خورشید بی انداره تر احمد عزیزی سلام صبحتون بخیر واپسین روزهای زیبای پاییزی‌تون پر از حضورِ نابِ خداوند @quranpuyan
📖 ؟ به نام خدا ✳️ از جانب خداست و لاغير.نقدي بر نظريات نبوي ،خواب احمد و ... قسمت اول مدتي است نظرياتي از آقاي دكتر و آقاي محمد مجتهد شبستري مبني بر اينكه قرآن ،كلام خداوند نبوده بلكه خواب يا فهم پيامبر از يكسري مفاهيم و رويتها بوده است،منتشر شده است. آقای مهندس جمال گنجه ای - از مفسرین قرآن _مقاله ای در پاسخ به نظر آقای دکتر سروش منتشر کرده بود.با توجه به اینکه برخی استدلالهای ان که هرگونه منشا غیر الهی - و ازجمله خواب یا برداشت های پیامبر_ را برای قرآن نفی میکرد كاربرد عام دارد،بخشی از مقاله ایشان را برای مخاطبان ارسال میکنيم.(بخش اول) 1⃣ ردّ کامل و یکباره این قبیل سخنان از هرکس که باشد 💠 أفَلاَ يَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ وَلَوْ كَانَ مِنْ عِندِ غَيْرِ اللّهِ لَوَجَدُواْ فِيهِ اخْتِلاَفًا كَثِيرًا ﴿۸۲﴾ آيا در [معانى] قرآن نمى ‏انديشند اگر از جانب غير خدا بود قطعا در آن اختلاف بسيارى مى‏ يافتند (۸۲) کلیت سخن دکترسروش وهمانندان او در گذشته و آینده این نتیجه را خواهد داشت که منشاء پیدایش قرآن غیر الهی است . در این صورت ما نیز با مضمون آیه ۸۲ سوره نساء همصدا شده که اگر قرآن از جانبِ غیرِ خدا بود در آن اختلاف های زیادی یافت میشد . زیرا شخصی که در طول ۲۳ سالِ پر فراز و نشیب ، دوره های بسیار تلخ تحمل فشار های زیاد و سپس اوج عزت و مکنت و فرمانروائی را تجربه کرده ، البته حالات روحی او یکسان نیست و معقول است که در هرحالتی سخنی متناسب با آن حالت بگوید و طبعا در سخنان او اختلاف های زیاد قابل مشاهده خواهد بود ، چنانکه رهبران معاصر ما و نیز رهبران پیشین ، از این اختلافات فراوان ، در مواضعشان بسیار داشته اند ، و نیز نویسندگان و سایر اصحاب تریبون نیز همچنین ، و از جمله خود ایشان . فقط از شخص خداوند متعال که بر این جهان محیط است سخن بی اختلاف ممکن است . ادامه دارد... https://goo.gl/6bNqXV ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔 @quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
♻️♻️♻️ : تدبر در سوره های قرآن به ترتيب نزول 2⃣2⃣ تدبر در سوره 🔹فراز آیات ۳۷-۳۱ قَالَ فَمَا خَطْبُكُمْ أَيُّهَا الْمُرْسَلُونَ {31} [ ابراهیم ] گفت: «ای فرستادگان! مأموریّت شما چیست؟» {31} قَالُوا إِنَّا أُرْسِلْنَا إِلَى قَوْمٍ مُّجْرِمِينَ {32} گفتند: «ما به سوی مردمی پلیدکار فرستاده شده ایم ، {32} لِنُرْسِلَ عَلَيْهِمْ حِجَارَةً مِّن طِينٍ {33} تا سنگهایی از گِل رُس بر [ سر ] آنان فرو فرستیم. {33} مُسَوَّمَةً عِندَ رَبِّكَ لِلْمُسْرِفِينَ {34} [ که ] نزد پروردگارت برای مُسرفان نشان گذاری شده است.» {34} فَأَخْرَجْنَا مَن كَانَ فِيهَا مِنَ الْمُؤْمِنِينَ {35} پس هر که از مؤمنان در آن [ شهرها ] بود بیرون بردیم. {35} فَمَا وَجَدْنَا فِيهَا غَيْرَ بَيْتٍ مِّنَ الْمُسْلِمِينَ {36} و [ لی ] در آنجا جز یک خانه از فرمانبران [ خدا بیشتر ] نیافتیم. {36} وَتَرَكْنَافِيهَا آيَةً لِّلَّذِينَ يَخَافُونَ الْعَذَابَ الْأَلِيمَ {37} و در آنجا برای آنها که از عذاب پر درد می ترسند ، عبرتی به جای گذاشتیم. {37} ♻️عصاره فراز آیات 31-37 : عذاب شدید قوم لوط و نجات همراهان مومن لوط نشانه ای برای ترسندگان از عذاب الیم است. https://v.ht/zariyat کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تفقه در دين ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔@quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. . ❓.آيا ؛ عذاب نميشوند؟ آيا انذار قران از ، براي امت اخر،فاقد اعتبار است؟ 🛑قسمت دوم: 🔸🔹علامه طباطبایی در تفسیر ایه 65 سوره انعام ضمن بیان روایاتی که را از نفی میکند، انها را نادرست می داند. 🔶 قُلْ هُوَ الْقَادِرُ عَلَى أَنْ يَبْعَثَ عَلَيْكُمْ عَذَابًا مِنْ فَوْقِكُمْ أَوْ مِنْ تَحْتِ أَرْجُلِكُمْ أَوْ يَلْبِسَكُمْ شِيَعًا وَيُذِيقَ بَعْضَكُمْ بَأْسَ بَعْضٍ انْظُرْ كَيْفَ نُصَرِّفُ الْآيَاتِ لَعَلَّهُمْ يَفْقَهُونَ ﴿۶۵﴾ 🔹انصاریان: بگو: او تواناست که از بالای سرتان یا از زیر پاهایتان عذابی بر شما برانگیزد، یا شما را گروه گروه و حزب حزب به جان هم اندازد، [تا وضعتان به اختلافات سنگین و کینه های سخت بیانجامد،] و مزه تلخ جنگ و خونریزی را به هر گروه شما به وسیله گروه دیگر بچشاند؛ با تأمل بنگر چگونه آیات خود را به صورت های گوناگون بیان می کنیم تا بفهمند. 🔸👈رواياتى در ذيل آيه مربوط به نزول بر (ص ) و بيان اختلاف و عدم اعتبار اين روايات . 🔹مولف : روايت ديگرى هم به طرق شيعه و هم به طرق اهل سنت موجود است كه همه نشانگر آن است كه مذكور در آيه (عذاب فوق و تحت ، يعنى صيحه آسمانى و فرو رفتن در زمين ) همه در ميان اين امت واقع خواهد شد، و اما مساله تفرقه و بجان هم افتادن كه از دير زمانى واقع شده است . 🔸سيوطى در الدر المنثور و ابن كثير در تفسيرش نيز اخبار زيادى روايت كرده اند كه بيانگر اين مطلب است : وقتى اين آيه نازل شد، رسول خدا پناه به خدا برده و از درگاهش مسالت نمود كه امتش را به اين چند عذاب معذب نفرمايد و خداوند دعايش را در بعضى از آن عذابها مستجاب و در بعضى ديگر كه همان تفرقه و به جان هم افتادن است ، اجابت نفرمود. 🔸و ليكن روايات مذكور، با اينكه بسيار زياد است و در بين آنها روايات قويى نيز وجود دارد، اما از آنجا كه هيچ كدامش موافق با ظاهر آيه نيست قابل اعتماد نمى باشد، زيرا دو آيه بعدش يعنى (( و كذب به قومك و هو الحق قل لست عليكم بوكيل ، لكل نبا مستقر و سوف تعلمون صريحا )) امت را وعده مى دهد به اينكه اين عذابها در آنان واقع خواهد شد. 🔹علاوه بر اينكه آيات مورد بحث ، آيات سوره انعام است كه گفتيم يك دفعه نازل شده . و رسول خدا مامور شد آنرا به امت برساند، و اگر نسبت به بعضى از آن بدا حاصل گرديده و يا به دعاى آن حضرت ، از نزول آن صرف نظر شده بود، جا داشت كه خود قرآن كه كتابى است كه (( لا ياتيه الباطل من بين يديه و لا من خلفه )) از رفع آن خبر داده باشد، و حال آنكه چنين خبرى در قرآن نيست ، بلكه همانطورى كه قبلا اشاره كرديم ، آيات ديگرى نيز مانند آيات سوره يونس و روم و... اين چند آيه را تاييد مى كند. 🔸👈 از همه اينها گذشته ، خود روايات مزبور، با روايات بسيار ديگرى كه از طرق شيعه و سنى نقل شده معارض مى باشند و همه دلالت دارند بر اينكه همه مذكور در آيه ، در بين امت واقع خواهد شد. 💫ادامه دارد. 📚ترجمه تفسير الميزان جلد7 💫براي مطالعه موضوع به لینک زیر مراجعه بفرمائید . http://quranpuyan.com/yaf_postst5123_y-mt-pymbr-slm-dhb-nmyshwnd--y-ndhr-qrn-z-dhb--bry-mt-khr-fqd-tbr-st.aspx @quranpuyan
دعای امام باقر (ع) خدایا به من توجه و عنایتى کن تا توبه کنم و مرا حفظ کن تا دوباره (به آنچه مورد رضاى تو نیست) بر نگردم. 📚الکافى، ج ۴، ص ۴۰۹ @quranpuyan
📖 ؟ «یا قَومِ هذِهِ ناقَةُ اللهِ لَکُم آیَةََ " (ای قوم من، این شتر خدا، نشانه ای برای شماست !) ☆ از وجهی بدان که این "ناقة" (شتر) نمادی است از نفس زنده، که خود مایه اصلی حیات و عامل استمرار آن است. این "ناقةُ اللهِ" زنده فقط در "اَرضُ اللهِ" زنده می چرَد! پا بر زمین مرده نمی گذارد! از طعام مردگان نمیخورد و نمی نوشد! چشمه اش پاک و الهی است! زیرا مظهر زندگی و بشارت دهنده ی آن است. شتر خدا، آن است که به تمامی در اختیار خداست. جانی است که تسلیم محض است. و سالک باید با کنار گذاردن خواسته های تاریکِ خویش، بگذارد تا "ناقةُ الله" در زمینِ زنده ی خدا آزادانه زندگی کند و مجرایی زندگی بخش باشد. ای دوست، بدان که نفس ما، جان ما، آن هدیه ی الهی ماست که در هر دوره تجلّیِ ناب خود را دارد. زیرا اصلش "آیة" است. نمود دارد. قابل رؤیت است. و کشتن این نشانه ی جان بخش، بی توجهی به آن، یعنی خودزنی باطنی. یعنی محروم کردن و محروم شدن از زندگی حقیقی و از دست دادن فرصت ناب حیات. یعنی عذاب زود رَس و خسارت دنیا و آخرت. پس؛ باید نفس امّاره خود را مهار زد تا از نفس پاک خداداده مراقبت نمود، و چون اقوام جاهل و خودخواه و منقرض شده، آن را نحر نکرد! چه با حرمت نهادن به "آیه ی زنده" است که می توان نفس مطمئنه شد و به بهشت خودِ خدا در آمد. 🖌 بر گرفته از مجموعه نکات قرآنی مسعود ریاعی کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تفقه در دين ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔@quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
♻️♻️♻️ : تدبر در سوره های قرآن به ترتيب نزول 3⃣2⃣ تدبر در سوره 🔹پیام های آیات ۳۷-۳۱ ۱- کیفر مجرمان،تنها در آخرت نیست. «أُرْسِلْنا إِلی قَوْمٍ مُجْرِمِینَ» ۲- گاهی مأمور کیفر مجرمان در دنیا نیز فرشتگان هستند. «لِنُرْسِلَ عَلَیْهِمْ حِجارَهً مِنْ طِینٍ» ۳- ایمان،کلید نجات است. «فَأَخْرَجْنا مَنْ کانَ فِیها مِنَ الْمُؤْمِنِینَ» ۴- اگر در منطقه ای فقط یک خانواده مسلمان باشد،باید به آنان توجّه شود. «غَیْرَ بَیْتٍ مِنَ الْمُسْلِمِینَ» ۵- گرچه جامعه فاسد،بستر فساد را فراهم می کند،امّا انسان را مجبور به فساد نمی کند ومی توان در منطقه فاسد،خانواده سالم داشت. «غَیْرَ بَیْتٍ مِنَ الْمُسْلِمِینَ» ۶- گاهی فساد به قدری فراگیر می شود که پیامبر عزیزی مثل حضرت لوط،تنها یک خانواده طرفدار دارد، «غَیْرَ بَیْتٍ مِنَ الْمُسْلِمِینَ» آن هم نه تمام خانواده،بلکه خانواده بدون همسر. «فَأَنْجَیْناهُ وَ أَهْلَهُ إِلاَّ امْرَأَتَهُ» ۷- هم نعمت های الهی آیه و نشانه هستند و هم قهر الهی. «وَ تَرَکْنا فِیها آیَهً» ۸- کسانی از حوادث تلخ عبرت می گیرند،که از عذاب قیامت،خوف داشته باشند. «آیَهً لِلَّذِینَ یَخافُونَ الْعَذابَ» ۹- خوف دائمی از عذاب الهی،یک ارزش است. «یَخافُونَ الْعَذابَ الْأَلِیمَ» کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تفقه در دين ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔@quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. . ❓.آيا ؛ عذاب نميشوند؟ آيا انذار قران از ، براي امت اخر،فاقد اعتبار است؟ 🛑قسمت سوم : 🔸🔹علامه طباطبایی در تفسیر ایه 65 سوره انعام ضمن بیان روایاتی که را از نفی میکند، انها را نادرست می داند. 🔶 قُلْ هُوَ الْقَادِرُ عَلَى أَنْ يَبْعَثَ عَلَيْكُمْ عَذَابًا مِنْ فَوْقِكُمْ أَوْ مِنْ تَحْتِ أَرْجُلِكُمْ أَوْ يَلْبِسَكُمْ شِيَعًا وَيُذِيقَ بَعْضَكُمْ بَأْسَ بَعْضٍ انْظُرْ كَيْفَ نُصَرِّفُ الْآيَاتِ لَعَلَّهُمْ 🔹انصاریان: بگو: او تواناست که از بالای سرتان یا از زیر پاهایتان عذابی بر شما برانگیزد، یا شما را گروه گروه و حزب حزب به جان هم اندازد، [تا وضعتان به اختلافات سنگین و کینه های سخت بیانجامد،] و مزه تلخ جنگ و خونریزی را به هر گروه شما به وسیله گروه دیگر بچشاند؛ با تأمل بنگر چگونه آیات خود را به صورت های گوناگون بیان می کنیم تا بفهمند. .🔸👈رواياتى در ذيل آيه مربوط به نزول بر (ص ) و بيان اختلاف و عدم اعتبار اين روايات . 🔶از اين هم كه صرف نظر كنيم ، اين روايات با همه كثرتشان و با اينكه همه آنها اتفاق دارند بر اينكه رسول خدا (صلى الله عليه وآله و سلم ) بعد از نزول اين آيه : (( قل هو القادر على ان يبعث )) ، دعاهائى كرد، با اين همه در عدد آن دعاها متفق نيستند، مثلا در بعضى از آن روايات دارد كه حضرت سه چيز از خدا خواست ، و در بعضى ديگر دارد كه چهار چيز درخواست نمود، و همچنين در اينكه چند تا از درخواستهايش قبول شد اختلاف دارند، در بعضى از آنها دارد كه يكى از درخواستهايش ‍ قبول شد، و در بعضى ديگر دارد دو تا. 🔸و نيز در اينكه درخواستها چه بوده اختلاف است ، زيرا در بعضى از قولها و روايات دارد كه تقاضاى آن حضرت ، ايمنى امت از سنگسار شدن به سنگهاى آسمانى و در امان بودنشان از فرورفتگى در زمين و نيز ايمن بودنشان از تفرقه و جنگ و خونريزى بوده است ، و در بعضى ديگر دارد كه خواستهاش حفظ از غرق ، قحطى و جنگ داخلى بوده . و در عده ديگرى از آن روايات دارد كه درخواستش عدم قحطى عمومى و تسلط دشمنان خارجى بر آنان و جنگهاى داخلى بوده است . 🔹و در پاره اى ديگر دارد كه درخواستها اين بوده كه امتش را بر هيچگونه گمراهى دچار نسازد و دشمنى را از غير خودشان بر آنان چيره نكند و آنان را به عذاب قحطى ننموده و وحدت كلمه را از ايشان سلب نكند، و آنان را به جان هم نياندازد. 🔹و در بعضى ديگر است كه درخواستهاى آن جناب اين بود كه دشمنان خارجى را بر آنان مسلط نكند، و آنان را به غرق هلاك نسازد و ايشان را به جان هم نيفكند. و در بعضى ديگر دارد آنان را به كه امم پيشين به وسيله آنها شدند، هلاك نساخته و دشمنان خارجى را بر سرشان چيره و مسلط نفرمايد و آنان را دسته دسته و متفرق نسازد، و به جان يكديگر نيفكند. باز در بعضى ديگر دارد كه درخواست آن حضرت اين بوده است كه از آسمان و از زمين ، عذاب بر آنان نفرستد و آنان را دسته دسته ننموده به جان هم نيفكند. 🔹🔸باز از اين نيز كه بگذريم دليل ديگر بر اينكه اين قابل اعتماد نيستند، اين است كه در بعضى از آنها دارد: اين دعا در حره بنى معاويه (كه يكى از آباديهاى انصار است و در بلوك عاليه مدينه واقع شده ) ايراد گرديده است و لازمهاش اين است كه اين دعا بعد از هجرت ايراد شده باشد در صورتى كه ما مى بينيم كه سوره انعام از سوره هائى است كه در مكه نازل شده و اين نزول قبل از هجرت بوده است . البته در اين روايات ، اختلافات ديگرى هم وجود دارد كه اگر كسى به آنها رجوع كند برايش واضح مى شود. 💫ادامه دارد. 📚ترجمه تفسير الميزان جلد7 💫براي مطالعه موضوع به لینک زیر مراجعه بفرمائید . http://quranpuyan.com/yaf_postst5123_y-mt-pymbr-slm-dhb-nmyshwnd--y-ndhr-qrn-z-dhb--bry-mt-khr-fqd-tbr-st.aspx @quranpuyan
اوکه یگانه تکیه گاه من وتوست پس به"تدبیرش"اعتمادکن به"حکمتش" دل بسپار به او"توکل"کن وبه سمت اوقدمی بردار تاده قدم آمدنش به سوى خودرابه تماشا بنشینی 🌼 سلام صبح آدینه بخیر و برکت @quranpuyan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️فاطمه؛ زن و حکمرانی: 🔸تأملی بر موقعیت فاطمه(س) و بحران حکمرانی در سال یازده هجرت 1⃣ مقدمه؛ -تاریخ قدسی و تاریخ تحلیلی - هجرت و بلوغ فاطمه - فاطمه و جامعه مردسالار عربستان - وضع متضاد حرمت و محرومیت زن 2⃣ زمینه تاریخی - سیاسی؛ - سال یازده؛ رحلت پیامبر و بحران دولت النبی (ص) - وضع واقع؛ خلافت و پرسش از مشروعیت - جایگاه فاطمه؛ زنی که وارث بنیانگذار است. 3⃣ خطبه فدکیه - ماهیت و اهمیت فدک - بندها و نکات دهگانه در خطبه فدک 🔸قم. مؤسسه فهیم. دوشنبه 7 بهمن 1398 مرحوم استاد دکتر #فيرحی در چهلمين روز درگذشتش، فاتحه ای نثارش نماییم 💐 @quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بنام خدا 🌸💐 لیست . موضوعات تالارگفتگوهای قران پویان از ابتداء تشکیل تالار تا اکنون 🌱 🌸مطالب زیبا با آیات . 🔶تعداد. مشاهده 114475👇 http://www.quranpuyan.com/yaf_postst2641_mTlb-zyb-b-yt.aspx 🌸ایه 59 سوره احزاب(حجاب):زنان مسلمان،جلباب(روپوش) رابه بدن خود نزدیک کنند تا مورد اذیت قرار نگیرند. تعداد مشاهده 91266👇 http://www.quranpuyan.com/yaf_postst147_yh-59-swrh-Hzb-Hjb--znn-mslmn-jlbb-rwpwsh--rbh-bdn-khwd-nzdykh-khnnd-t-mwrd-dhyt-qrr-ngyrnd.aspx 🌸❓ *آیا زنان کفار که به اسارت مسلمانان در می آیند بر مسلمانان حلال میشوند و زناشویی با آنها اشکال ندارد؟* .تعداد مشاهده 82205👇 http://www.quranpuyan.com/yaf_postsm8471_posts.aspx . 🌸. اوقات نماز های یومیه در قران تعدادمشاهده 70977👇 http://www.quranpuyan.com/yaf_postsm147_posts.aspx ✅✅شما هم میتوانید با کلیک بر روی لینکهای بالا موضوعات فوق را مطالعه نمایید. @quranpuyan
#دعاهای_روزانه اللَّهُمَّ أَسْأَلُكَ أَنْ تُوزِعَنِي مِنْ شُكْرِ نُعْمَاكَ مَا تَبْلُغُ بِي غَايَةَ رِضَاكَ بارالها! از تو می خواهم كه سپاس نعمت هايت را چنان قسمت من كنی كه مرا به كمال خشنودی ات نائل گرداند. بخشی از دعای روز شنبه @quranpuyan