#گزیده_نڪات_تفسیرے
#صفحه_257
❇️تنها بر خدا #توکل کنید!
💠قالَتْ لَهُمْ رُسُلُهُمْ إِنْ نَحْنُ إِلاَّ بَشَرٌ مِثْلُكُمْ وَ لكِنَّ اللَّهَ يَمُنُّ عَلى مَنْ يَشاءُ مِنْ عِبادِهِ وَ ما كانَ لَنا أَنْ نَأْتِيَكُمْ بِسُلْطانٍ إِلاَّ بِإِذْنِ اللَّـهِ وَ عَلَى اللَّـهِ فَلْيَتَوَكَّلِ الْمُؤْمِنُونَ
🌱پیامبرانشان به آنان گفتند: «ما فقط بشری مانند شما هستیم؛ ولی خدا (با عطا کردن مقام نبوّت،) بر هر یک از بندگانش که بخواهد، منّت میگذارد. ما جز به خواست خدا نمیتوانیم برای شما (معجزه و) دلیلی بیاوریم، و مؤمنان فقط باید بر خدا توکّل کنند.
إبراهیم - ۱۱
🔷✨در این آیه و آیه بعد پاسخ پیامبران را از بهانه جوییهای مخالفان لجوج که در آیات گذشته آمده میخوانیم.
در مقابل ایراد آنها که میگفتند: چرا از جنس بشر هستید، «پیامبرانشان به آنها گفتند: مسلما ما تنها بشری همانند شما هستیم، ولی خدا بر هر کس از بندگانش بخواهد منت میگذارد» و موهبت رسالت را به آنها میبخشد (قالَتْ لَهُمْ رُسُلُهُمْ إِنْ نَحْنُ إِلَّا بَشَرٌ مِثْلُکُمْ وَ لکِنَّ اللَّهَ یَمُنُّ عَلی مَنْ یَشاءُ مِنْ عِبادِهِ).
🔷✨سپس به پاسخ سؤال سوم میپردازد بیآنکه از ایراد دوم پاسخ گوید. گویی ایراد دوم آنها در زمینه استناد به سنت نیاکان آنقدر سست و بیاساس بوده که هر انسان عاقلی با کمترین تامّل جواب آن را میفهمد، به علاوه در آیات دیگر قرآن، پاسخ این سخن داده شده است.
آری!
🔷✨در پاسخ سؤال سوم چنین میگوید که آوردن معجزات، کار ما نیست که به صورت یک خارق العادهگر، گوشهای بنشینیم و هر کس به میل خودش معجزهای پیشنهاد کند و مسأله خرق عادت تبدیل به یک بازیچه بیارزش شود، بلکه: «ما نمیتوانیم معجزهای جز به فرمان خدا بیاوریم» (وَ ما کانَ لَنا أَنْ نَأْتِیَکُمْ بِسُلْطانٍ إِلَّا بِإِذْنِ اللَّهِ).
به علاوه هر پیامبری حتی بدون تقاضای مردم به اندازه کافی اعجاز نشان میدهد تا سند اثبات حقانیت او گردد.
🔷✨سپس برای این که پاسخ قطعی به تهدیدهای گوناگون بهانه جویان نیز بدهند با این جمله موضع خود را مشخص میساختند و میگفتند: «همه افراد با ایمان باید تنها بر خدا تکیه کنند» همان خدایی که قدرتها در برابر قدرتش ناچیز و بیارزش است (وَ عَلَی اللَّهِ فَلْیَتَوَکَّلِ الْمُؤْمِنُونَ).
📚تفسیر نمونه
༻🍃🌸🍃༺
🆔@quranpuyan
#گزیده_نڪات_تفسیرے
#صفحه_257
❇️#ایه14ابراهیم
💠وَ لَنُسْكِنَنَّكُمُ الْأَرْضَ مِنْ بَعْدِهِمْ ذلِكَ لِمَنْ خافَ مَقامِي وَ خافَ وَعِيدِ (۱۴/ابراهیم)
🌱و همانا بعد از (هلاكت) ستمگران، شما را در آن سرزمين سكونت خواهيم داد. اين، برای كسانی است كه از مقام من پروا كنند واز وعده تهديد آميزم بترسند.
🔹كفّار، زمين را منطقهی قدرتنمايی خود میدانند، غافل از آن كه حكومت زمين به دست انبيا و مؤمنان میرسد. در برابر تهديد كفار: «لَنُخْرِجَنَّكُمْ مِنْ أَرْضِنا» وعده خداوند: «لَنُسْكِنَنَّكُمُ الْأَرْضَ»
🔹خداوند به اوليای خود وعدهی پيروزی داده است. «لَنُسْكِنَنَّكُمُ»
🔹انبيا تنها برای بيان احكام و موعظه نيامدهاند، برای حكومت نيز آمدهاند.
«لَنُسْكِنَنَّكُمُ»
🔹شرط پيروزی بر ستمگران، داشتن تقواست. «خافَ مَقامِي وَ خافَ وَعِيدِ»
🔹از تهديد كفّار نترسيد كه میگويند: «لَنُخْرِجَنَّكُمْ» از تهديد خدا بترسيد كه میفرمايد: «خافَ وَعِيدِ»
📚تفسیر نور
༻🍃🌸🍃༺
🆔@quranpuyan
♻️♻️♻️ #قرآنفهمیبرایهمه : تدبر در سوره های قرآن به ترتيب نزول
3⃣1⃣ تدبر در سوره #فرقان
🔹 فراز آیات ۳۰-۲۱ سوره فرقان
وَقَالَ الَّذِينَ لَا يَرْجُونَ لِقَاءنَا لَوْلَا أُنزِلَ عَلَيْنَا الْمَلَائِكَةُ أَوْ نَرَى رَبَّنَا لَقَدِ اسْتَكْبَرُوا فِي أَنفُسِهِمْ وَعَتَوْ عُتُوًّا كَبِيرًا {21}
و كسانى كه به لقاى ما اميد ندارند گفتند چرا فرشتگان بر ما نازل نشدند يا پروردگارمان را نمىبينيم قطعا در مورد خود تكبر ورزيدند و سختسركشى كردند (از حد خود تجاوز نمودند) {21}
يَوْمَ يَرَوْنَ الْمَلَائِكَةَ لَا بُشْرَى يَوْمَئِذٍ لِّلْمُجْرِمِينَ وَيَقُولُونَ حِجْرًا مَّحْجُورًا {22}
روزیكه فرشتگان را ببينند آن روز براى گناهكاران بشارتى نيست و (به فرشتگان) مىگويند ما را (از سختی و عذاب ) مصون دارید{22}
وَقَدِمْنَا إِلَى مَا عَمِلُوا مِنْ عَمَلٍ فَجَعَلْنَاهُ هَبَاء مَّنثُورًا {23}
و به هر گونه كارى كه كردهاند مىپردازيم و آن را [چون] گردى پراكنده مىسازيم {23}
أَصْحَابُ الْجَنَّةِ يَوْمَئِذٍ خَيْرٌ مُّسْتَقَرًّا وَأَحْسَنُ مَقِيلًا {24}
آن روز جايگاه اهل بهشت بهتر و استراحتگاهشان نيكوتر است {24}
وَيَوْمَ تَشَقَّقُ السَّمَاء بِالْغَمَامِ وَنُزِّلَ الْمَلَائِكَةُ تَنزِيلًا {25}
و روزى كه آسمان با ابرى سپيد از هم مىشكافد و فرشتگان نزول يابند {25}
الْمُلْكُ يَوْمَئِذٍ الْحَقُّ لِلرَّحْمَنِ وَكَانَ يَوْمًا عَلَى الْكَافِرِينَ عَسِيرًا {26}
آن روز فرمانروايى بحق از آن [خداى] رحمان است و روزى است كه بر كافران بسى دشوار است {26}
وَيَوْمَ يَعَضُّ الظَّالِمُ عَلَى يَدَيْهِ يَقُولُ يَا لَيْتَنِي اتَّخَذْتُ مَعَ الرَّسُولِ سَبِيلًا {27}
و روزى است كه ستمكار دستهاى خود را مىگزد [و] مىگويد اى كاش با پيامبر راهى برمىگرفتم {27}
يَا وَيْلَتَى لَيْتَنِي لَمْ أَتَّخِذْ فُلَانًا خَلِيلًا {28}
اى واى كاش فلانى را دوست [خود] نگرفته بودم {28}
لَقَدْ أَضَلَّنِي عَنِ الذِّكْرِ بَعْدَ إِذْ جَاءنِي وَكَانَ الشَّيْطَانُ لِلْإِنسَانِ خَذُولًا {29}
او [بود كه] مرا به گمراهى كشانيد پس از آنكه قرآن به من رسيده بود و (درآنروز) شيطان فروگذارنده (از یاری) انسان است {29}
وَقَالَ الرَّسُولُ يَا رَبِّ إِنَّ قَوْمِي اتَّخَذُوا هَذَا الْقُرْآنَ مَهْجُورًا {30}
و پيامبر [خدا] گفت پروردگارا قوم من اين قرآن را رها كردند {30}
♻️عصاره فراز آیات ۳۰-۲۱ : ادامه بهانه ها و اتهامات کافران و مشرکین :چرا فرشتگان بر ما نازل نمیشوند؟ اینها در قیامت فرشتگان را خواهند دید که روزی سخت برای کافران است.و از اینکه راه خود را از رسول و قرآن جداکردند، پشیمان خواهند شد.
نکات:
۱- محجور دو بار در قرآن استفاده شده که هر دوبار آن در سوره فرقان بصورت عبارت حجرا محجورا است. جالب آنکه لغت مهجور نیز فقط در این سوره بکار رفته است.
۲- لفظ عسير دوبار در قرآن استفاده شده (فرقان مدثر) كه هر دو در توصيف سختي قيامت براي كافران و منكران معاد است
آقای سید کاظم فرهنگ
https://b2n.ir/j95286
کانالِ قرآنپویان
تدبر در قرآن ،تفقه در دين
┏━━🌹💠🌹━━┓
🆔@quranpuyan
┗━━🌹💠🌹━━┛
🌹مرحوم فاطمی نيا:
▫️روز عرفه ، از اعیاد بزرگ اسلام است
▫️در اين روز ، خداوند عنايت خاصي به بندگان دارد
▫️بزرگاني را ديدم كه به اين روز چشم دوخته بودند
▫️اعمال این روز را به قدر نشاط انجام دهید
▫️عمده این است که برای انسان معرفت حاصل شود
▫️در مضامین دعای عظیم عرفه تامل بفرمایید
▫️گاهی تامل در یک جمله،مسیر زندگی را تغییر میدهد
@quranpuyan
🌐 #عرفات
🕊🌱 اینجا محیط عرفات است، به وسیله آیات و دعاها باید در فکر و اراده، انقلابی پدید آید و چشم به اسرار زندگی باز شود. باید توبه نمود و میان زندگی و عمر گذشته سراسر غفلت و خودپرستی و ظلم با آینده سراسر تنبّه و بیداری و حق شناسی و خداپرستی پرده ای آویخت.
🕊🌺 هر چه دامن سایه ها گستره تر می شود و اشعه نور بالاتر می رود، جنب و جوش زیادتر می گردد. بانگ تکبیر وناله های استغفار سراسر بیابان را پر کرده است. در زمان های سابق ناله های عمیق و ممتدِ شترها و بانگ اسبها نیز با این صداها مخلوط می شد. دسته هایی از فقرای بیابان با
چهره های سیاه و موهای ژولیده راه افتاده در مقابل خیمه ها با هم سرود توحید می خوانند؛ «ربّ ازلی، ابدی، احدی، لا ضِدَّ و لا نِدَّو لا مثل لمولی ...»
🕊🌱دامن خیمه شب اطراف بیابان عرفات گسترده می شود. دامن های خیام کم کم برچیده می گرد. اشعه رنگارنگ آفتاب، از قلّه های کوه عرفات بالا رفت، بوق ماشین ها اعلام حرکت می کنند.
💫جرس فریاد می دارد که بر بندید محملها
🕊🌱فاصله های نازک پرده های چادرها هم از میان رفت. مردمی که تا شعاع یک فرسخ منزل گرفته اند، به هم پیوستند. همه متحرک به یک اراده و رو به یک هدف متوجهند.
🕊🌺ارواح و نفوس انسانی، چون قطرات آب صاف و شفاف است که از دریای بیکران وجود، پی در پی در عالم طبیعت می ریزد، چون با ماده آمیخته وآلوده شد، فاصله های زمان و مکان و عوارض ماده، همه را از همه دور و بیگانه می کند.
محیطهای ایمانی، فواصل و بیگانگی ها را از میان می برد.محیط نماز جماعت و حج و عرفات، محیط حکومت ایمان و آشنایی انسان است.
🕊🌱محیط عرفات، مظهر کامل این عرفان اس. عصر عرفات و هنگام کوچ، این حقیقت ظاهرتر است.
از انضمام قطرات نفوس، جویها و از آن نهر بزرگی از حیات و ایمان و اراده به راه می افتد؛ «فَاذا أَفَضْتُمْ مِنْ عَرَفاتٍ ...» این تعبیر معجزآسا، برای فهماندن وحدت حیاتی این اجتماع است!
📚کتاب به سوی خدا می رویم
🖋سیدمحمود طالقانی،
کانالِ قرآنپویان
تدبر در قرآن ،تفقه در دين
┏━━🌹💠🌹━━┓
🆔@quranpuyan
┗━━🌹💠🌹━━┛
💕عیدقربان💕
جشن رهیدگی از اسارت نفس و شکوفایی ایمان و یقین بر همه ابراهیمیان مبارک باد.
کانالِ قرآنپویان
تدبر در قرآن ،تعقل در شريعت
@quranpuyan
💠#تلاوت_روزانـہ یــڪ صفحـہ قرآטּ بـہ همراـہ ترجمـہ
📖#سوره_مبارڪه_ابراهیم آیات 19 تا 24
📄#صفحـہ_258
༻🍃🌸🍃༺
🆔@quranpuyan
#گزیده_نڪات_تفسیرے
#صفحه_258
❇️#آفرینش براساس #حق است
💠أَ لَمْ تَرَ أَنَّ اللَّهَ خَلَقَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ بِالْحَقِّ إِنْ يَشَأْ يُذْهِبْكُمْ وَ يَأْتِ بِخَلْقٍ جَدِيدٍ
🌱آیا ندانستهای که خدا آسمانها و زمین را هدفدار آفریده است؟ اگر بخواهد، شما را (از میان) میبرد و مخلوقات جدیدی را (به وجود) میآورد.
إبراهیم - ۱۹
🔷✨به دنبال بحث از باطل در آیه قبل و این که همچون خاکستر پراکنده و بیقرار است که دائما با وزش باد از نقطهای به نقطه دیگر منتقل میشود، در این آیه سخن از حق و استقرار آن به میان آمده است.
🔷✨روی سخن را به پیامبر صلّی اللّه علیه و آله به عنوان الگویی برای همه حق طلبان جهان کرده، میگوید: «آیا ندیدی که خداوند آسمانها و زمین را به حق آفریده است؟ (أَ لَمْ تَرَ أَنَّ اللَّهَ خَلَقَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ بِالْحَقِّ).
🔷✨«حقّ» به معنی «مطابقت و هماهنگی» است. و در اینجا ساختمان عالم آفرینش، آسمان و زمین، همگی نشان میدهد که در آفرینش آنها، نظام و حساب و حکمت و هدفی بوده است، نه خداوند به آفرینش آنها نیاز داشته و نه کمبودی را با آن میخواهد در ذات خود برطرف سازد چرا که او بینیاز از همه چیز است.
👌سپس اضافه میکند دلیل بر این که نیازی به شما و ایمان آوردن شما ندارد این است که: «اگر اراده کند شما را میبرد و خلق تازهای (به جای شما) میآورد» (إِنْ یَشَأْ یُذْهِبْکُمْ وَ یَأْتِ بِخَلْقٍ جَدِیدٍ).
خلقی که همه ایمان داشته باشند و هیچ یک از کارهای نادرست شما را انجام ندهند.
📚تفسیر نمونه
༻🍃🌸🍃༺
🆔@quranpuyan
#گزیده_نڪات_تفسیرے
#صفحه_258
❇️#آیه22ابراهیم
💠وَ قالَ الشَّيْطانُ لَمَّا قُضِيَ الْأَمْرُ إِنَّ اللَّهَ وَعَدَكُمْ وَعْدَ الْحَقِّ وَ وَعَدْتُكُمْ فَأَخْلَفْتُكُمْ وَ ما كانَ لِي عَلَيْكُمْ مِنْ سُلْطانٍ إِلاَّ أَنْ دَعَوْتُكُمْ فَاسْتَجَبْتُمْ لِي فَلا تَلُومُونِي وَ لُومُوا أَنْفُسَكُمْ ما أَنَا بِمُصْرِخِكُمْ وَ ما أَنْتُمْ بِمُصْرِخِيَّ إِنِّي كَفَرْتُ بِما أَشْرَكْتُمُونِ مِنْ قَبْلُ إِنَّ الظَّالِمِينَ لَهُمْ عَذابٌ أَلِيمٌ (۲۲/ابراهیم)
🌱و (چون كار كيفر و پاداش به اتمام رسد) شيطان (از روی ملامت به دوزخيان) گويد: همانا خداوند به شما وعده داد، وعده راست و من به شما وعده دادم، ولی با شما تخلّف كردم، من بر شما تسلّطی نداشتم، جز آن كه شما را دعوت كردم و شما (به ميل خود) استجابت كرديد. پس مرا ملامت و نكوهش نكنيد و خود را سرزنش كنيد. (در اين روز) نه من میتوانم فريادرس شما باشم و نه شما فريادرس من. من از اينكه مرا پيش از اين شريك خدا قرار داده بوديد، بيزارم. قطعاً برای ستمگران عذاب دردناكی است.
🔹وعدههای الهی، حقّ و مطابق با واقع است. «وَعْدَ الْحَقِّ»
🔹شيطان با وعدههايش انسان را فريب میدهد. «وَ وَعَدْتُكُمْ فَأَخْلَفْتُكُمْ» چنانكه در جای ديگر آمده: «يَعِدُهُمْ وَ يُمَنِّيهِمْ وَ ما يَعِدُهُمُ الشَّيْطانُ إِلَّا غُرُوراً»
🔹شيطان، انسان را مجبور نمیكند، بلكه وسوسه و دعوت میكند. «دَعَوْتُكُمْ»
🔹حتّی شيطان، انسان فاسد را سرزنش میكند. «لُومُوا أَنْفُسَكُمْ»
🔹ملامت يكی از دلايل آزادی و اختيار انسان است، «فَلا تَلُومُونِي وَ لُومُوا أَنْفُسَكُمْ» زيرا انسان مجبور، ملامت ندارد.
🔹گناه خود را به گردن شيطان نياندازيم. «فَلا تَلُومُونِي»
🔹در قيامت رابطهها قطع میشود. «ما أَنَا بِمُصْرِخِكُمْ» (رهبران باطل و پيروان آنان از يكديگر بيزاری میجويند. شيطان به پيروانش میگويد: «إِنِّي كَفَرْتُ بِما أَشْرَكْتُمُونِ» و پيروان گمراه نيز به رهبران خود میگويند: اگر برای ما فرصتیپيش آيد و به دنيا برگرديم ما نيز از شما بيزاری خواهيم جست. «لَوْ أَنَّ لَنا كَرَّةً فَنَتَبَرَّأَ مِنْهُمْ كَما تَبَرَّؤُا مِنَّا»
🔹اطاعتِ غير خداوند شرك است. «أَشْرَكْتُمُونِ»
🔹استجابت دعوتهای شيطانی، ظلم به خود و مكتب است. «إِنَّ الظَّالِمِينَ لَهُمْ»
📚تفسیر نور
༻🍃🌸🍃༺
🆔@quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
#دعاهای_روزانه
🌺🤲 اللَّهُمَّ هَذَا يَوْمٌ مُبَارَكٌ مَيْمُونٌ ، وَ الْمُسْلِمُونَ فِيهِ مُجْتَمِعُونَ فِي أَقْطَارِ أَرْضِكَ ، يَشْهَدُ السَّائِلُ مِنْهُمْ وَ الطَّالِبُ وَ الرَّاغِبُ وَ الرَّاهِبُ وَ أَنْتَ النَّاظِرُ فِي حَوَائِجِهِمْ ، فَأَسْأَلُكَ بِجُودِكَ وَ كَرَمِكَ وَ هَوَانِ مَا سَأَلْتُكَ عَلَيْكَ أَنْ تُصَلِّيَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ
🌺 خدایا! امروز، روز خجسته و کامیابی است؛ مسلمانان در این روز در نواحی زمینت گرد هم آمدهاند؛ مسلمانان گدا و خواهنده و امیدوار و ترسان، در اجتماعات حاضر میشوند و تو بینای به نیازهای آنانی؛ پس به سخاوت و بزرگواریات و آسان بودن آنچه را که از تقاضایم بر عهدۀ توست، از تو میخواهم که بر محمّد و آلش درود فرستی.
💫فرازی از دعای روز عید قربان
🌸💞🌸 عید قربان عید شکوفایی ایمان و یقین مبارک باد
کانال قرآن پویان
┄═❁🍃❈🌸❈🍃❁═┄
@quranpuyan
🐏🐪🔸مفهومی که در #قربانی کردن نهفته است
🌐🔸 نگاه متفاوت امام #موسی_صدر به #عید و #قربانی
👈 اگر در این مناسبت ژرف بنگریم، به مفهوم بزرگی که در جانشین شدن گوسفندی به جای اسماعیل -فرزند ابراهیم(ع)- نهفته است، پی می بریم. گوسفند کنایه از مادّیات و ثروت است: این نیاز انسانی که رشد می کند و فزونی می گیرد و دیگر نیازها را تحت الشعاع قرار می دهد و بدین ترتیب، از شکل ابزار درمی آید و خودْ هدف می شود و به خدایی برای پرستش تبدیل می شود. بر اساس رتبه بندی، برآوردن این نیاز که نیاز مادّی نامیده می شود، باید در راه تأمین دیگر نیازهای انسان باشد و مبادلات میان انسان ها را تسهیل کند و در نتیجه، در خدمت جامعه و موجب همکاری بیشتر میان اعضای آن شود.
🌐ولی نیاز مادّی، جای دیگر نیازها را اشغال کرده و عواطف انسانی را که عامل وحدت میان انسان هاست، از دل آنها زدوده است. کار به آنجا رسیده که مال اندوزی بر رفتار و روابط انسان ها حکم فرما شده و آنان را به افرادی سوداگر و استثمارگر و استعمارگر تبدیل کرده که برای رسیدن به اهداف خود از ابزارهای جهنمی، همچون جنگ و فتنه انگیزی و تعصب آفرینی و طبقه بندی انسان ها و تبعیض نژادی و مانند آنها، بهره می جویند. وقتی مادیات اهمیت می یابد و جایگاه آن بالا می رود، انسان به تحقیر دیگران و کلاهبرداری و گران فروشی و مکیدن خون دیگر انسان ها سوق داده می شود.
💐خداوند به ابراهیم(ع) فرمان داد که گوسفندی ذبح کند. این فرمان بدین معناست که انسان باید مال را در راه خدا قربانی کند. این ماجرا مفاهیم بلندتری دارد: ثروت اگر در راه مصلحت مردم خرج شود، برای انسان نعمت بزرگی است، ولی اگر انسان ثروت را برای خود نگه دارد و آن را مقدس بشمارد، مادیّات بر همه چیز فزونی می گیرد و به ابزاری برای برکندن رحمت و مهربانی از دل انسان تبدیل می شود و کار به جایی می رسد که انسان، مردم و فرزندان آنان را قربانی می کند.
🌸👈با توجه به این نکات می کوشیم معنای عید را درک کنیم و دوباره به آن محتوا ببخشیم... احتکارگران و فرصت طلبان نیز در داخل کشور، بندگان ثروت اند. جشن گرفتن عید بدین معناست که در برابر اینان و آنان بایستیم و مال و ثروت را به جای انسان و در راه اطاعت خداوند و خدمت به بندگان او #قربانی کنیم.
📖 #گام_به_گام_با_امام، جلد ۴ /
🎙برگرفته از سخنرانی امام موسی صدر به مناسبت عید قربان در سال 1974
http://quranpuyan.com/yaf_postst136_ntrshydn-sr-t-zmn-qrbny-khrdn.aspx
@quranpuyan
4_5933695132732754552.mp3
8.39M
#تلنگری
لبیک، اللّهم لبیک، اللّهم لک لبیک🌟!
بشمــــار ...
🌹تا امروز چند قربانی برای خدا دادهای؟
بشمـــار ...
تا امروز از چند محبوبت برای الله گذشتی؟
قربانی؛ آداب و مسلکی دارد، که باید آنرا از باطن عید قربان، بیاموزیم!
وگرنه هزار #عید_قربان بیاید و برود، اثری بر طهارت و رشدمان نخواهد داشت!
#استاد_شجاعی 🎤
※ ویژه #عید_قربان ❤️
#من_و_خدا
#انس_با_خدا
@quranpuyan
.
#آیههاینور
وَاذْكُرِ اسْمَ رَبِّكَ وَتَبَتَّلْ إِلَيْهِ تَبْتِيلًا
و نام پروردگار خود را ياد كن و تنها به او بپرداز.
مزمل/۸
@quranpuyan