❓❓پرسش و پاسخ قرآنی:
❓#حجتهای معتبر نزد خداوند چیست؟
❓آداب و رسوم خانوادگي يا اجتماعي ؟ نظر والدين ، بزرگان، #رهبران و مديران؟ #علم یا وحی؟
🔴قسمت اول:
✳اين مطلب را زياد شنيده ايم كه ما براي هر فعل يا ترك فعلي و هر تصميمي بايد #حجتي داشته باشيم كه در برابر خداوند به ان استناد كنيم و رفتار خودمون را موجه كنيم.
✴حالا،اين #حجت چه چیز هایی می تواند باشد که نزد خدا هم اعتبار داشته باشد؟
#عقل است یا #وحی؟
کتاب اسمانی است یا #علم بشری؟
یا قول و فعل رسولان و یا #علما و بزرگان قوم و خانواده و جامعه؟
❇انسان ها معمولا در توجیه افعال و #عقاید خود ،به یکی از #حجتهای زیر استناد می کنند:
1-تبعیت از پدران و اجداد (روال و سنتهای خانوادگی یا قومی يا اجتماعي)
مثالها:من نماز نمی خوانم؛ چون پدر و مادرم هم نمی خوانند.
يا چون اجداد من شيعه بودند،شيعه شدم
يا حجاب ندارم چون در خانواده ما اصلا حجاب مرسوم نیست. و برعكس حجاب دارم چون همه خانواده ما محجبه هستند.
يا اين مراسم ما بطور نسل اند نسل برگزار ميشده، ما هم برگزار مي كنيم.
❌❌ این گونه دلایل نزد خداوند پذیرفته نیست و آیات زیادی از قرآن به #نکوهش افرادی پرداخته که از این دلایل استفاده کرده اند.
از جمله آیات زیر:
در سوره زخرف ،خداوند وقتی که پاره ای از عقاید نادرست کفار مکه و نپذیرندگان دعوت پیامبر را بر می شمرد به تبعیت از ایین #نیاکان هم اشاره میکند.
بَلْ قَالُوا إِنَّا وَجَدْنَا آبَاءنَا عَلَى أُمَّةٍ وَإِنَّا عَلَى آثَارِهِم مُّهْتَدُونَ ﴿22﴾ وَكَذَلِكَ مَا أَرْسَلْنَا مِن قَبْلِكَ فِي قَرْيَةٍ مِّن نَّذِيرٍ إِلَّا قَالَ مُتْرَفُوهَا إِنَّا وَجَدْنَا آبَاءنَا عَلَى أُمَّةٍ وَإِنَّا عَلَى آثَارِهِم مُّقْتَدُونَ﴿23﴾ قَالَ أَوَلَوْ جِئْتُكُم بِأَهْدَى مِمَّا وَجَدتُّمْ عَلَيْهِ آبَاءكُمْ قَالُوا إِنَّا بِمَا أُرْسِلْتُم بِهِ كَافِرُونَ ﴿24﴾
بلکه (کافران مکه)ميگويند #پدرانمان را بر ديني يافته ايم و از روي آثار آنها هدايت ميشويم (22)
(خدا خطاب به پیامبر) و چنين بوده که قبل از تو ، هيچ هشدار دهنده اي در هيچ شهري نفرستاديم مگر اينکه هوسرانان شان ميگفتند ما پدرانمان را بر ديني يافته ايم و از آثار آنها پيروي مي کنيم (23)
(پيغمبران) ميگفتند آيا اگر چيزي برايتان آورده باشيم که نسبت به آنچه پدرانتان را بر آن يافته ايد هدايت کننده تر باشد چه؟ ميگفتند ما به هر چه که شما براي ابلاغ آن فرستاده شده ايد کافريم (24)
🔶همانطور که می بینیم صرف استناد به آیین و سنتها و عقاید #خانوادگی و اجدادي و اجتماعي و صنفي و رد سایر عقاید و افعال بر اساس انها،پذیرفته نیست.
ادامه دارد:
📚برای مطالعه بیشتر در مورد این مطلب به لینک زیر مراجعه کنید:
https://b2n.ir/646859
💫با #فوروارد این پست، شما هم در گسترش مفاهیم قرآنی در جامعه سهیم شوید 🙏
https://eitaa.com/quranpuyan
#دعاهای_روزانه
💠 اللّهُمَّ اشْفِ كُلَّ مَرِیضٍ
خدایا هر بیماری را شفا بده
@quranpuyan
📖 #قرآنچهمیگوید؟
✅ نابودی مال جمع آوری شده با ربا
در آیه ی ۲۷۶ سوره مبارکه ی #بقره به ناپسندی ربا و فرجام کار ربا خوار و همچنین به برکت صدقه اشاره شده است .
يَمْحَقُ اللَّـهُ الرِّبَا وَيُرْبِي الصَّدَقَاتِ ۗ وَاللَّـهُ لَا يُحِبُّ كُلَّ كَفَّارٍ أَثِيمٍ ﴿٢٧٦﴾
خرمشاهی:خداوند ربا را کم و کاست [و بیبرکت] میگرداند و صدقات را افزایش [و برکت] میدهد، و خداوند هیچ کفر[ان] پیشه گنهکاری را دوست ندارد.
برای مطالعه تفسیر و شرح آیه لطفا به لینک زیر مراجعه نمایید👇👇
#ربا
https://bit.ly/3aXyuwW
💫با #فوروارد این پست، شما هم در گسترش مفاهیم قرآنی در جامعه سهیم شوید 🙏
💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢
https://eitaa.com/quranpuyan
♻️♻️♻️ #قرآنفهمیبرایهمه
نظرات قران پژوهان و مفسرات مختلف پیرامون اهمیت تفسیر قرآن به ترتیب نزول
محمد عزه دَرْوزَه (۱۹۸۴-۱۸۸۷م)نگارنده التفسير الحديث، دو نوع ترتیب را برای قرآن ضروری میداند؛ چینش نخست به صورت قرآن موجود در زمان پیامبر به قصد تأمین مصونیت و برای تلاوت انجام پذیرفته است. در کنار تنظیم موجود، در مقام تفسیر باید سورههای قرآن بر اساس ترتیب نزول ساماندهی شود تا بدین وسیله زمینه ورود مفسر در فضای سیره دعوتی و محیط زندگی پیامبر فراهم گردد.
مطالعه قرآن در چنین فضایی به یقین فهم بهتر و دقیقترآیات را در پی دارد. وی در این رابطه میگوید:
«زیرا با چنین ساماندهی، پیگیری سیره پیامبر در مقاطع مختلف و پشتسر هم امکانپذیر میگردد، همان گونه که پیگیری و مطالعه شکلها و مراحل تنزیل [آیات] به صورت واضحتر و دقیقتر، زمینه تحققش فراهم میگردد. به وسیله این دو نوع پیگیری، مطالعهکننده خود را در فضا، شرایط زمانی و مکانی و جریان مناسبتهای نزول قرآن و غایت و مفاهیم آن احساس میکند و حکمت تنزیل برایش آشکار میشود.»
#ترتیب_نزول
https://bit.ly/37yCVw2
💫با #فوروارد این پست، شما هم در گسترش مفاهیم قرآنی در جامعه سهیم شوید 🙏
💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸
https://eitaa.com/quranpuyan
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام برشما
#زندگيقرآني : هر هفته تمرین #عمل به یک دستور قرانی
هفته #شصت_ویکم
تمرین #سی_هشتم
✅موضوع: #نهی_از_حرام_خواری
♦️♦️يكي ديگر از مصاديق #حرام_خواري، امتيازات و منافع كسب شده با #رشوه است.
👈ایه 188 سوره بقره حاوی 2دستور برای جلوگیری از بروز مفاسد اقتصادی در جامعه اسلامی است.
🔸باتوجه به مباحث اخیر جامعه ،خوبست کمی بیشتر در این ایه تامل کنیم وحداقل خود ما انرا در امور زندگی اجرا نماییم.
ایه این است:
🔶وَلاَ تَأْكُلُواْ أَمْوَلَكُمْ بَيْنَكُمْ بِالْبَطِلِ وَتُدْلُواْ بِهَآ إِلَى الْحُكَّامِ لِتَأْكُلُواْ فَرِيْقاً مِّنْ أَمْوَلِ الْنَّاسِ بِالإِثْمِ وَأَنْتُمْ تَعْلَمُون
🔸ترجمه ایه درتفسیر المیزان اینگونه است:
"و اموال خود را در بين خود به باطل مخوريد و براى خوردن مال مردم قسمتى از آن را به طرف حكام (به رشوه و گناه )سرازير منمائيد با اينكه مى دانيد كه اين عمل حرام است
👈 و اين كنايه اى است لطيف كه مى فهماند مثل #رشوهدهنده كه مى خواهد حكم حاكم را به سود خود جلب كند، و با ماديات عقل و وجدان او را بدزدد، مثل كسى است كه با دلو خود آب را از چاه بيرون مى كشد.
♦️و آن نهى از مصالحه اى است كه #راشى و #مرتشى بر سر خوردن مال مردم مى كنيد، و مال مردم را بين خود تقسيم نموده حاكم يك مقدار از آن را كه راشى به سويش ادلا مى كند بگيرد، و خود #راشى هم يك مقدار ديگر را، با اينكه مى دانند اين مال باطل است ، و حقى در آن ندارند.
💫ادامه موضوع👇👇
http://quranpuyan.com/yaf_postst25_mn-hr-gwnh-rshwh-w-mSlHh-b-Hkhmn-w-qDyn-bry-khwrdn-ml-mrdm.aspx
💫با #فوروارد این پست، شما هم در گسترش مفاهیم قرآنی در جامعه سهیم شوید 🙏
گروه عمل به قرآن در پيام رسان ايتا
http://eitaa.com/joinchat/245891088C04b58d311d
https://eitaa.com/quranpuyan
◼️ شهادت مظلومانه ام ابّیها، سرور زنان عالمیان، حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) بر تمامی شیعیان تسلیت باد.
@quranpuyan
❓پرسش و پاسخ قرآنی:
❓#حجتهای معتبر نزد خداوند چیست؟
❓آداب و رسوم خانوادگي يا اجتماعي ؟ نظر والدين، بزرگان، #رهبران و مديران؟ #علم یا وحی؟
✳اين مطلب را زياد شنيده ايم كه ما براي هر فعل يا ترك فعلي و هر تصميمي بايد #حجتي در برابر خداوند داشته باشيم.
اين #حجت چه چیز هایی می تواند باشد که نزد خدا هم اعتبار داشته باشد؟
#عقل است یا #وحی؟کتاب اسمانی است یا #علم بشری؟
یا قول و فعل رسولان و یا #علما و بزرگان قوم و خانواده و جامعه؟
❇انسان ها معمولا در توجیه افعال و #عقاید خود ،به یکی از #حجتهای زیر استناد می کنند:
1-تبعیت از پدران و اجداد (روال و سنتهای خانوادگی یا قومی يا اجتماعي)
🔴قسمت دوم:
2-تبعیت از #رهبران ، بزرگان قوم، روحانيون، #مديران و فرماندهان
مثالها:رئیسمون از من خواست که اين دروغ را بگویم.
يا مدیر سازمان مون ،هدیه گرفتن از مردم را توجیه کرد و گفت از نظر شرعي اشكال ندارد.
يا فلان مفتی یا عالم ديني فتوا داده که قتل فلانی مباح است یا عملیات انتحاری در فلان جا ثواب شهید را دارد. و من هم بعنوان مسلمان این فتوا را اجرا کردم.
✅خداوند این گونه حجتها را نیز نمی پذیرد.در سوره احزاب آیه 66-68 میفرماید:
يَوْمَ تُقَلَّبُ وُجُوهُهُمْ فِي النَّارِ يَقُولُونَ يَا لَيْتَنَا أَطَعْنَا اللَّهَ وَأَطَعْنَا الرَّسُولَا
وَقَالُوا رَبَّنَا إِنَّا أَطَعْنَا #سَادَتَنَا وَ#كُبَرَاءنَا فَأَضَلُّونَا السَّبِيلَا
رَبَّنَا آتِهِمْ ضِعْفَيْنِ مِنَ الْعَذَابِ وَالْعَنْهُمْ لَعْنًا كَبِيرًا
روزي که چهره شان در آتش دگرگون ميشود، ميگويند اي کاش اطاعت خدا و رسول را کرده بوديم.(66)
و ميگويند پروردگارا! اطاعت #بزرگانمان کرديم اما ما را گمراه کردند.(67)
پروردگارا! عذابشان را دو برابر کن و آنها را کاملا از رحمت خويش دور ساز(68)
🔶همانطور که دیده میشود ملاک خداوند،اطاعت از خدا و رسول است واگر اطاعت از بزرگان و مدیران و #علما در خلاف مسیر خدا و رسول باشد،گمراهی پیشوا و پیرو را بدنبال دارد.
سیدکاظم فرهنگ
ادامه دارد:
📚برای مطالعه بیشتر در مورد این مطلب به لینک زیر مراجعه کنید:
https://b2n.ir/646859
💫با #فوروارد این پست، شما هم در گسترش مفاهیم قرآنی در جامعه سهیم شوید 🙏
https://eitaa.com/quranpuyan
هدایت شده از قران پویان
#دعاهای_روزانه
خداوندا!
فراخترین روزی رسانی ات را بر من هنگام کهنسالی و واپسین سال های زندگانیام قرار ده.
کانالِ قرآنپویان
تدبر در قرآن ،تعقل در شريعت
@quranpuyan
❇️ آیات مرتبط با حضرت زهرا (س) ❇️
حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها یکی از پنج نور پاکی است که آیات فراوانی درباره آنها نازل شده و یا در تفسیر قرآن، به آنها تأویل میشود.
در این زمینه ما فقط به چند آیه مشهور اشاره می کنم:
🔸بخش اول
1⃣ سوره کوثر
«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ * إِنَّا أَعْطَیْنَاكَ الْكَوْثَرَ * فَصَلِّ لِرَبِّكَ وَ انحَرْ * إِنَّ شَانِئَكَ هُوَ الْأَبْتَر؛[کوثر/۳-۱]
به نام خداوند بخشنده مهربان * ما به تو كوثر [خیر و بركت فراوان] عطا كردیم! * پس براى پروردگارت نماز بخوان و قربانى كن! * (و بدان) دشمن تو قطعاً بریدهنسل و بىعقب است.»
این سوره حضرت فاطمه (س) را کوثر معرفی می کند.
2⃣ آیه تطهیر اهل بیت علیهم السلام
«إِنَّما یُریدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَكُمْ تَطْهیراً؛[احزاب/۳۳] اى اهل بیت، خدا مى خواهد پلیدى را از شما دور كند و شما را پاك دارد»
حضرت علىّ علیه السّلام به جماعتی فرمود: اى مردم، آیا تصدیق مىكنید كه خداوند پس از نزول آیه: «إِنَّما یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَكُمْ تَطْهِیراً»
من و فاطمه و دو پسرم حسن و حسین را جمع نموده و بر ما كسا و شمدى فدكى كشیده و فرمود: «بار خدایا! اینان اهل بیت و گوشت تن منند، آزار و ناراحتى و زحمت اینان موجب زحمت و آزار و اذیّت من است، پس رجس و آلودگى را از وجود اینان زائل نموده و آنان را تطهیر فرماى!»،
امّ سلمه با شنیدن این كلمات نزدیك كساء آمده و عرض كرد: من نیز [از اهل كساء مى باشم]؟ فرمود: تو بر خیرى، ولى این آیه فقط در شأن من و برادرم علىّ و دخترم فاطمه و دو فرزندم، و نه تن دیگر از فرزندان حسین نازل شده است، و كسى را در آن اشتراكى نیست. جماعت با شنیدن این سخن یكپارچه گفتند: گواهى مى دهیم كه امّ سلمه این مطلب را براى ما نقل نموده[۱]
3⃣ آیه مودت و اهل بیت علیهم السلام
«قُلْ لا أَسْئَلُكُمْ عَلَیْهِ أَجْراً إِلاَّ الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبى؛[شوری/۲۳] بگو: بر این رسالت مزدى از شما، جز دوست داشتن خویشاوندان، نمى خواهم.»
ابن عباس می گوید: « وقتی این آیه نازل شد، به رسول خدا عرض کردم این کسانی که مودت و محبت آنها واجب شده کیستند؟ » رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: « علی و فاطمه و حسن و حسین » (تفسیر نور الثقلین، ج۴، ص: ۵۷۲)
و ... .
[۱]. الإحتجاج على أهل اللجاج، ج۱، ص: ۱۴۸.
مرجع : سایت پایگاه شهر سوال
https://goo.gl/5HCk8U
💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸
https://eitaa.com/quranpuyan
از شخصیت فاطمه سخن گفتن بسیار دشوار است.فاطمه یک زن بود ، آنچنان که اسلام می خواهد که زن باشد.تصویر سیمای او را پیامبر ، خود رسم کرده بود و او را در کوره های سختی و فقر و مبارزه و آموزش های عمیق و شگفت انسانی خویش پرورده و ناب ساخته بود.
وی در همه ابعاد گوناگون «زن بودن» نمونه شده بود.
مظهر یک دختر در برابر پدرش
مظهر یک همسر در برابر شویش
مظهر یک مادر در برابر فرزندانش
مظهر یک زن مبارز و مسئول در برابر زمانش و سرنوشت جامعه اش
وی خود یک امام است.یعنی یک نمونه مثالی ، یک تیپ ایده آل برای زن ، یک اسوه ، یک شاهد برای هر زنی که می خواهد شدن خویش را خود انتخاب کند.او با طفولیت شگفتش ، با مبارزه مدامش در دو جبهه داخلی و خارجی ، در خانه پدرش ، خانه همسرش ، در جامعه اش ، در اندیشه و رفتار و زندگی اش ، چگونه بودن را به زن پاسخ می داد.
نمی دانم از او چه بگویم ؟ چگونه بگویم ؟ خواستم از بوسوئه تقلید کنم ، خطیب نامور فرانسه که روزی در مجلسی با حضور لوئی ، از مریم سخن می گفت.گفت هزار و هفتصد سال است که همه سخنوران عالم درباره مریم ، داد سخن داده اند.هزار و هفتصد سال است که همه فیلسوفان و متفکران ملت ها در شرق و غرب ، ارزش های مریم را بیان کرده اند.هزار و هفتصد سال است که شاعران جهان در ستایش مریم همه ذوق و قدرت خلاه شان را بکار گرفته اند.هزار و هفتصد سال است که همه هنرمندان ، چهره نگاران و پیکره سازان بشر ، در نشان دادن سیما و حالات مریم هنرمندی های اعجازگر کرده اند.اما مجموعه گفته ها و اندیشه ها و کوشش ها و هنرمندی های همه در طول این قرن های بسیار ، به اندازه این کلمه نتوانسته اند عظمت های مریم را بازگویند که :
«مریم مادر عیسی است»
و من خواستم با چنین شیوه ای از فاطمه بگویم ، باز درماندم :
خواستم بگویم
فاطمه دختر خدیجه بزرگ است
دیدم که فاطمه نیست.
خواستم بگویم
فاطمه دختر محمد (ص) است
دیدم که فاطمه نیست.
خواستم بگویم
فاطمه همسر علی (ع) است
دیدم که فاطمه نیست.
خواستم بگویم
فاطمه مادر حسنین است
دیدم که فاطمه نیست.
خواستم بگویم
فاطمه مادر زینب است
باز دیدم که فاطمه نیست.
نه ، اینها همه هست و این همه فاطمه نیست.
فاطمه ، فاطمه است.
دکتر علی شریعتی
کانالِ قرآنپویان
تدبر در قرآن ،تعقل در شريعت
💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢
https://eitaa.com/quranpuyan
✳️ فاطمه (س) بانويي از جنس زنان
🔻🔻🔻🔻
🔸 با وجود تمام دلایل و براهینی که بر عصمت، تقدس و برتری های حضرت زهرا (س) وجود دارد، با این همه او از جنس بشر بود و مانند هر زن دیگری از احساسات و عواطف و غرایز زنانه برخوردار بود... همانگونه که رسول خدا نیز بشری همانند دیگران و برخوردار از صفات مردان بود. "بگو من تنها بشری همانند شما هستم که به من وحی می شود." کهف /١١٠
چرا که اگر رسول خدا و سایر پیامبران و امامان و حضرت زهرا (س) از جنس بشر نبودند در این صورت دیگر بر سایر مردم برتری نمی یافتند و پیروی از آنان هیچ معنایی نداشت. پس ارزش و عظمت آنان در طبيعت بشري آنها و تمايزشان از فرشتگان نهفته است؛ با اين حال آنان به خواست و اراده خويش و با توجه به پاكي و قداست روح و روانشان، نزد خداوند از فرشتگان نيز برتر و گرامي تر گشته اند...بنابراین هنگام پرداختن به شخصیت فاطمه (س) و دیگر خاندان پاک پیامبر نباید آنان را موجودات غیبی و فرشته وار معرفی کنیم. عقیده به جهان غیب اگرچه از بنیان های اعتقادی ما بشمار می رود؛ اما اراده خداوند در مورد هدایت بشر بر این قرار گرفته است که الگوهای برتر انسانی و هادیان الهیِ جامعه بشری را از جنس خودشان برگزیند.
🔺🔺🔺🔺
فاطمه زهرا(س)، ص١٥١
----------
علامه فضل الله
کانالِ قرآنپویان
تدبر در قرآن ،تعقل در شريعت
💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢
https://eitaa.com/quranpuyan
⬅️ برگی از نهج البلاغه؛
درددل سوزناک مولا علی ع با پیامبر بعد از فراق #فاطمه س😔😢
✅ ای پیامبر خدا (ص)، صبر و بردبارى من با از دست دادن دخترت فاطمه کم شده، و توان خویشتندارى ندارم، امّا براى من که سختى جدایى تو را دیده، و سنگینى مصیبت تو را کشیدم، شکیبایى ممکن است.
✅ این من بودم که با دست خود تو را در میان قبر نهادم، و هنگام رحلت، جان گرامى تو میان سینه و گردنم پرواز کرد «پس همه ما از خداییم و به خدا باز مى گردیم».
✅ پس امانتى که به من سپرده بودى برگردانده شد، و به صاحبش رسید، از این پس اندوه من جاودانه، و شبهایم، شب زنده دارى است، تا آن روز که خدا خانه زندگى تو را براى من برگزیند.
✅ به زودى دخترت تو را آگاه خواهد ساخت که امّت تو چگونه در ستمکارى بر او اجتماع کردند، از فاطمه علیها السّلام بپرس، و احوال اندوهناک ما را از او خبر گیر، که هنوز روزگارى سپرى نشده، و یاد تو فراموش نگشته است.
✅ سلام من به هر دوى شما، سلام وداع کننده اى که از روى خشنودى یا خسته دلى سلام نمى کند. اگر از خدمت تو باز مى گردم از روى خستگى نیست، و اگر در کنار قبرت مى نشینم از بدگمانى بدانچه خدا صابران را وعده داده نمى باشد
✅متن عربی خطبه ۲۰۲؛
وَ مِنْ کَلَامٍ لَهُ (علیه السلام) رُوِیَ عَنْهُ أَنَّهُ قَالَهُ عِنْدَ دَفْنِ سَیِّدَهِ النِّسَاءِ فَاطِمَهَ ( علیها السلام ) کَالْمُنَاجِی بِهِ رَسُولَ اللَّهِ (صلى الله علیه وآله) عِنْدَ قَبْرِهِ :
السَّلَامُ عَلَیْکَ یَا رَسُولَ اللَّهِ عَنِّی وَ عَنِ ابْنَتِکَ النَّازِلَهِ فِی جِوَارِکَ وَ السَّرِیعَهِ اللَّحَاقِ بِکَ قَلَّ یَا رَسُولَ اللَّهِ عَنْ صَفِیَّتِکَ صَبْرِی وَ رَقَّ عَنْهَا تَجَلُّدِی إِلَّا أَنَّ فِی التَّأَسِّی لِی بِعَظِیمِ فُرْقَتِکَ وَ فَادِحِ مُصِیبَتِکَ مَوْضِعَ تَعَزٍّ فَلَقَدْ وَسَّدْتُکَ فِی مَلْحُودَهِ قَبْرِکَ وَ فَاضَتْ بَیْنَ نَحْرِی وَ صَدْرِی نَفْسُکَ فَ إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ راجِعُونَ فَلَقَدِ اسْتُرْجِعَتِ الْوَدِیعَهُ وَ أُخِذَتِ الرَّهِینَهُ أَمَّا حُزْنِی فَسَرْمَدٌ وَ أَمَّا لَیْلِی فَمُسَهَّدٌ إِلَى أَنْ یَخْتَارَ اللَّهُ لِی دَارَکَ الَّتِی أَنْتَ بِهَا مُقِیمٌ وَ سَتُنَبِّئُکَ ابْنَتُکَ بِتَضَافُرِ أُمَّتِکَ عَلَى هَضْمِهَا فَأَحْفِهَا السُّؤَالَ وَ اسْتَخْبِرْهَا الْحَالَ هَذَا وَ لَمْ یَطُلِ الْعَهْدُ وَ لَمْ یَخْلُ مِنْکَ الذِّکْرُ وَ السَّلَامُ عَلَیْکُمَا سَلَامَ مُوَدِّعٍ لَا قَالٍ وَ لَا سَئِمٍ فَإِنْ أَنْصَرِفْ فَلَا عَنْ مَلَالَهٍ وَ إِنْ أُقِمْ فَلَا عَنْ سُوءِ ظَنٍّ بِمَا وَعَدَ اللَّهُ الصَّابِرِینَ .
https://telegram.me/quranpuyan
سلام
امیدکه طلوع امروز
آغازخوشےهایتان باشد
صبحتون
بخیروشادی
روزتون پرازانرژی
روزتون پراززیبایی
روزتون پرازیادخدا
روزتون پرازموفقیت..🌺🍃
@quranpuyan