eitaa logo
قران پویان
464 دنبال‌کننده
5.9هزار عکس
695 ویدیو
619 فایل
تدبردر قرآن وتفقه در دین با عمومی سازی فهم وعمل به قرآن
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 ؟ ✅ در قرآن قسمت سوم آیات ۲۷ تا ۳۵ داستان اتهام مردم به مریم(س) و معجزه حضرت عیسی (ع) به سخن گفتن در گهواره و اثبات پاکی حضرت مریم (س) می باشد. 💠 فأَتَتْ بِهِ قَوْمَها تَحْمِلُهُ قالُوا يا مَرْيَمُ لَقَدْ جِئْتِ شَيْئاً فَرِيًّا (۲۷) 💠 يا أُخْتَ هارُونَ ما کانَ أَبُوکِ امْرَأَ سَوْءٍ وَ ما کانَتْ أُمُّکِ بَغِيًّا (۲۸) 💠 فأَشارَتْ إِلَيْهِ قالُوا کَيْفَ نُکَلِّمُ مَنْ کانَ فِي الْمَهْدِ صَبِيًّا (۲۹) 💠 قالَ إِنِّي عَبْدُ اللَّهِ آتانِيَ الْکِتابَ وَ جَعَلَني‏ نَبِيًّا (۳۰) 💠 و جَعَلَني‏ مُبارَکاً أَيْنَ ما کُنْتُ وَ أَوْصاني‏ بِالصَّلاةِ وَ الزَّکاةِ ما دُمْتُ حَيًّا (۳۱) 💠 و بَرًّا بِوالِدَتي‏ وَ لَمْ يَجْعَلْني‏ جَبَّاراً شَقِيًّا (۳۲) 💠 و السَّلامُ عَلَيَّ يَوْمَ وُلِدْتُ وَ يَوْمَ أَمُوتُ وَ يَوْمَ أُبْعَثُ حَيًّا (۳۴) 💠 ذلِکَ عيسَي ابْنُ مَرْيَمَ قَوْلَ الْحَقِّ الَّذي فيهِ يَمْتَرُونَ (۳۴) 💠 ما کانَ لِلَّهِ أَنْ يَتَّخِذَ مِنْ وَلَدٍ سُبْحانَهُ إِذا قَضي‏ أَمْراً فَإِنَّما يَقُولُ لَهُ کُنْ فَيَکُونُ (۳۵) 🔸 ( مریم ) در حالی که او را در آغوش گرفته بود ، نزد قومش آورد گفتند: «ای مریم! کار بسیار عجیب و بدی انجام دادی! (۲۷) 🔸 ای خواهر هارون! نه پدرت مرد بدی بود ، و نه مادرت زن بد کاره ای!!» (۲۸) 🔸 ( مریم ) به او اشاره کرد گفتند: «چگونه با کودکی که در گاهواره است سخن بگوییم؟!»(۲۹) 🔸 ( ناگهان عیسی زبان به سخن گشود و ) گفت: «من بنده خدایم او کتاب ( آسمانی ) به من داده و مرا پیامبر قرار داده است! (۳۰) 🔸 و مرا- هر جا که باشم- وجودی پربرکت قرار داده و تا زمانی که زنده ام ، مرا به نماز و زکات توصیه کرده است! (۳۱) 🔸 و مرا نسبت به مادرم نیکوکار قرار داده و جبّار و شقی قرار نداده است! (۳۲) 🔸 و سلام ( خدا ) بر من ، در آن روز که متولّد شدم ، و در آن روز که می میرم ، و آن روز که زنده برانگیخته خواهم شد!» (۳۳) 🔸 این است عیسی پسر مریم گفتار حقّی که در آن تردید می کنند! (۳۴) 🔸 هرگز برای خدا شایسته نبود که فرزندی اختیار کند! منزّه است او! هر گاه چیزی را فرمان دهد ، می گوید: «موجود باش!» همان دم موجود می شود! (۳۵) https://bit.ly/35SGtbw 💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢https://eitaa.com/quranpuyan
♻️♻️♻️ : تدبر در سوره های قرآن به ترتيب نزول ❓مفهوم آيه معروف و ان يكادالذين كفروا ليزلقونك بابصارهم چيست؟ كافران چگونه با چشم ميخواستند پيامبر را بلغزانند؟ از لحاظ لغت هم «لیزلقونک» به آن معنی (که نزد مردم مشهور است) نیست و به معنی «تورا بلغزانند» است که تازه خود آیه نیز «لغزاندن» را معنی کرده و پس از «لیزلقونک» ذکر کرده : «ویقولون انه لمجنون» (= و میگویند او حتما دیوانه شده) یعنی اینکه «بلغزانندتِ» مذکور ، چیزی در حدّ «میگویند دیوانه است» بوده است . یعنی قضیه در حدّ پراکندن شایعه ای دروغین و نهایتا در حد مزاحمت بوده است ، و البته این مفهومِ اخیر - یعنی مزاحمت - حدود دوسال بعد نیز در آیه 26 سوره فصّلت هم آمده که میگوید : کافران میگویند به قرآن گوش ندهید و سر وصدا کنید شاید غالب شوید (در سوره قلم میخواهند باچشمشان آن حضرت را بلغزانند و در سوره فصلت با دهانشان) سر و صدا کردن یک کار معمولی است که در حد مزاحمت است و میتوان فهمید لغزاندنِ با چشم هم می باید چنین چیزی بوده باشد ، مثلا چون آنحضرت بسیار اهل حیا بودند و خیره خیره به آنحضرت زل زدن سبب میشده ناراحت شوند کفار مدتی این کار را کردند و موثر هم نبود لذا ترک کردند و قرآن هم دیگر صحبتش را نکرد و آنها هم روش مزاحمت خود را عوض کردند و مدتی هم سر و صداکردند ، آن نیز موثر نبود ، منصرف شدند ، قرآن هم دیگر چیزی نگفت . همین! 🖌 آقای جمال گنجه ای https://bit.ly/2PgHog7 💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢 https://eitaa.com/quranpuyan
بسم الله الرحمن الرحیم سلام بر شما : هر هفته تمرین به یک دستور قرانی هفته تمرین ✅‌موضوع: 🌹امام حسین (ع) می فرمایند: 🔶🔹ألاِستِدراجُ مِنَ اللّهِ سُبحانَهُ لِعَبدِهِ أَن يُسبِغَ عَلَیهِ النِّعَمَ وَ يَسلُبَهُ الشُّکر ♦️🔹غافلگیر کردن بنده از جانب خداوند به این شکل است که به او فراوان دهد و توفیق را از او بگیرد. 📚تحف العقول،ص 246. 👈یکی از بیمارى‌هاى خطرناک، مرض «عادى‌شدنِ نعمت» و در نتيجه غفلت از شكر نعمات است. این بیمارى چند نشانه دارد: ♦️ این که فراوانى داشته باشى، اما آنها را ندانى، و هیچگونه احساس ( ) در قبالش نداشته باشى، گویى این که حقى کسب شده! ♦️به بازار بروی و خرید کنی و به خانه برگردى، بدون این که قدردان و صاحب باشى، و این امر را عادى و حق خودت در زندگى بپندارى. ♦️ هر روز در کمال و سلامتى از خواب برخیزى در حالى که از چیزى نگران و ناراحت نباشى، اما خدا را و ! ‌گروه عمل به قرآن در پيام رسان ايتا http://eitaa.com/joinchat/245891088C04b58d311d https://eitaa.com/quranpuyan
❓❓پرسش و پاسخ قرآنی: ❇ چیست؟ ❇ آيا در آيات قران به اشاره شده است؟ ❇شیعه برای چه دلیل محکمی دارد که اهل سنت این دلیل رو قبول ندارند؟ ⭕قسمت هفتم: يكي از اياتي كه معتقدين به رجعت، به ان استناد ميكنند،ايه 95 سوره انبياست. اما در ترجمه و تفسير اين ايه هم اختلاف زيادي وجود دارد. 🔴حَرَامٌ عَلَى قَرْيَةٍ أَهْلَكْنَاهَا أَنَّهُمْ لَا يَرْجِعُون 🔻🔺- آيا اين آيه به اشاره دارد؟معناي و مقصد چيست؟ تفسير فرقان ، كه انرا مرتبط با رجعت ميداند، این گونه ترجمه و تفسیر کرده است: ✳"و بر گروهى كه هلاكشان كرديم، بى چون عدم بازگشتشان (در رجعت به دنيا) حرام است (كه ناگزير و ناگريز رجعت خواهند كرد). _…_95_ 🔶آيات (95) تا (100) درباره دسته دوم است كه كافران و مكذبانى مى باشند، كه در اثر كثرت كفر وتكذيبشان هلاك شده اند، در آن هنگام رجعت خواهند كرد، چنانكه در دو آيه: (14:13 و14) به همين معنى تصريح شده كه "لنهلكن الظالمين" : پروردگار اين نابكاران را در زمانى آينده بكلى نابود خواهد فرمود، و كل رسولان و صالحان را جايگزينشان آنان خواهد كرد. در سراسر قرآن آياتى چند بيانگر اين حقيقت است: ❇كه در جمع در زمان آخرين دولت جهان شمول ربانى تأسيس خواهد گرديد، چنانكه رسول اين شريعت آخرين نيز در آياتى چند "رحمةً للعالمين" خوانده شده، و تحقق اين رحمت جهانشمول در همين زمان آخرين خواهد بود، كه "ليظهره على الدين كله" واقعيت غلبه دين اسلام بر كل اديان در همان زمان است." ادامه دارد: 📚برای مطالعه بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید: 👇👇 https://b2n.ir/991869 https://eitaa.com/quranpuyan
هدایت شده از قران پویان
#دعاهای_روزانه خدايا به من بينايى و بصيرتى در امور آخرت عطا فرما تا با اشتیاق فراوان و از بیم تو به جای گناهان در پى كارهاى نيك باشم. کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تعقل در شريعت @quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیات و جملات ✅ آداب سخن گفتن از منظر قران کریم 6⃣ با القاب مناسب یکدیگر را خطاب قرار دهید: خداوند در آیه ۱۱ سوره حجرات به یکی دیگر از آداب سخن گفتن اشاره میکند: 💠 يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا يَسْخَرْ قَوْمٌ مِّن قَوْمٍ عَسَىٰ أَن يَكُونُوا خَيْرًا مِّنْهُمْ وَلَا نِسَاءٌ مِّن نِّسَاءٍ عَسَىٰ أَن يَكُنَّ خَيْرًا مِّنْهُنَّ وَلَا تَلْمِزُوا أَنفُسَكُمْ وَلَا تَنَابَزُوا بِالْأَلْقَابِ بِئْسَ الِاسْمُ الْفُسُوقُ بَعْدَ الْإِيمَانِ وَمَن لَّمْ يَتُبْ فَأُولَٰئِكَ هُمُ الظَّالِمُونَ 🔹فولادوند:ﺍﻯ ﻛﺴﺎﻧﻰ ﻛﻪ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﺍﻳﺪ، ﻧﺒﺎﻳﺪ ﻗﻮﻣﻰ ﻗﻮم ﺩﻳﮕﺮ ﺭﺍ ﺭﻳﺸﺨﻨﺪ ﻛﻨﺪ، ﺷﺎﻳﺪ ﺁﻧﻬﺎ ﺍﺯ ﺍﻳﻨﻬﺎ ﺑﻬﺘﺮ ﺑﺎﺷﻨﺪ، ﻭ ﻧﺒﺎﻳﺪ ﺯﻧﺎﻧﻰ ﺯﻧﺎﻥِ [ﺩﻳﮕﺮ] ﺭﺍ [ﺭﻳﺸﺨﻨﺪ ﻛﻨﻨﺪ]، ﺷﺎﻳﺪ ﺁﻧﻬﺎ ﺍﺯ ﺍﻳﻨﻬﺎ ﺑﻬﺘﺮ ﺑﺎﺷﻨﺪ، ﻭ ﺍﺯ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ ﻋﻴﺐ ﻣﮕﻴﺮﻳﺪ، ﻭ ﺑﻪ ﻫﻤﺪﻳﮕﺮ ﻟﻘﺒﻬﺎﻯ ﺯﺷﺖ ﻣﺪﻫﻴﺪ ﭼﻪ ﻧﺎﭘﺴﻨﺪﻳﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﻧﺎم ﺯﺷﺖ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺍﻳﻤﺎﻥ. ﻭ ﻫﺮ که ﺗﻮﺑﻪ ﻧﻜﺮﺩ ﺁﻧﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﺳﺘﻤﻜﺎﺭﻧﺪ. https://goo.gl/9Zt6Ax 💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢 https://eitaa.com/quranpuyan
♻️♻️♻️ : تدبر در سوره های قرآن به ترتيب نزول ❓مفهوم آيه معروف و ان يكادالذين كفروا ليزلقونك بابصارهم چيست؟ كافران چگونه با چشم ميخواستند پيامبر را بلغزانند؟ وَ إِن يَكادُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَيزْلِقُونَك بِأَبْصرِهِمْ لَمَّا سمِعُوا الذِّكْرَ كلمه ((ان )) بدون تشديد، مخفف ((ان )) است ، و كلمه ((زلق )) به معناى زلل و لغزش است ، و ((ازلاق )) به معناى ازلال ، يعنى صرع است ، و كنايه است از كشتن و هلاك كردن . و معناى آيه اين است كه : محققا آنها كه كافر شدند وقتى قرآن را شنيدند نزديك بود با چشم هاى خود تو را به زمين بيندازند، يعنى با چشم زخم خود تو را بكشند. و مراد از اين ((ازلاق به ابصار)) - به طورى كه همه مفسرين گفته اند - چشم زدن است ، كه خود نوعى از تاثيرات نفسانى است و دليلى عقلى بر نفى آن نداريم ، بلكه حوادثى ديده شده كه با چشم زدن منطبق هست ، و رواياتى هم بر طبق آن وارد شده ، و با اين حال علت ندارد كه ما آن را انكار نموده بگوييم يك عقيده خرافى است . بعضى از مفسرين گفته اند: معناى آيه اين است كه وقتى ذكر را يعنى قرآن را از تو مى شنوند با نظرى سرشار از كينه و خشم به تو نظر مى كنند، به طورى كه مى خواهند با همان نگاه تيزشان تو را بكشند. وَ يَقُولُونَ إِنَّهُ لمََجْنُونٌ وَ مَا هُوَ إِلا ذِكْرٌ لِّلْعَلَمِينَ نسبت ديوانگى به آن جناب دادن در هنگامى كه قرآن را از او مى شنوند، خود دليل بر اين است كه مى خواسته اند بگويند قرآن از القائات شيطانها و جن است ، و به همين جهت خداى تعالى وقتى مى خواهد پاسخشان بدهد، مى فرمايد: قرآن به جز ذكر براى عالميان نيست . از تفسير الميزان https://bit.ly/2PgHog7 💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢 https://eitaa.com/quranpuyan
بسم الله الرحمن الرحیم سلام بر شما : هر هفته تمرین به یک دستور قرانی هفته تمرین ✅‌موضوع: 🌹امام هادی علیه السلام : 🔶أَلشّاکِرُ أسعَدُ بِالشُّکرِ مِنهُ بِالنِّعمَةِ الَّتی أوجَبَتِ الشُکرَ لَأَنَّ النِّعَمَ مَتاعٌ و الشُکرُ نِعَمٌ وَ عُقبی  از #؟نعمت، از خود نعمت بهتر است چون دنیای است و لکن ، آخرت است. 📚تحف العقول، ص483 👌در قران ایاتی داریم مبنی بر اینکه انسان پس ا ز شدن دعایش از طرف خداوند ، خود را ازسر می گیرد... 👈👈 روزی جایی خواندم که دعاهای خود را مکتوب کنید تا پس از دعا ،آنها را فراموش نکرده وهمچنان را به جا آورید. از آن روزسالهای زیادی می گذرد واکنون جعبه دعاهای من پر از تکه کاغذ است. هر سال شب قدر به سراغ این جعبه می روم وکاغذها را یکی یکی میخوانم...چقدر دعا که مستجاب شده ...وبه راستی انسان چقدر است!😞 💫پست يكي از مخاطبان محترم كانال و سايت قرآن پويان ‌گروه عمل به قرآن در پيام رسان ايتا http://eitaa.com/joinchat/245891088C04b58d311d https://eitaa.com/quranpuyan
❓❓پرسش و پاسخ قرآنی: ❇ چیست؟ ❇ آيا در آيات قران به اشاره شده است؟ ❇شیعه برای چه دلیل محکمی دارد که اهل سنت این دلیل رو قبول ندارند؟ ⭕قسمت هشتم: يكي از اياتي كه معتقدين به ، به ان استناد ميكنند،ايه 95 سوره انبياست. اما در ترجمه و تفسير اين ايه هم اختلاف زيادي وجود دارد. 🔴حَرَامٌ عَلَى قَرْيَةٍ أَهْلَكْنَاهَا أَنَّهُمْ لَا يَرْجِعُون 🔻🔺- آيا اين آيه به اشاره دارد؟معناي و مقصد چيست؟ ❇"مفسران محترم سلف در تفسیر آیه 95 نوعاً به این معنی گرایش دارند که در آن محلی که آن قریه مورد عذاب بوده، پس از وقوع آن عذاب، دیگر در آنجا آبادیی به وجود نخواهد آمد. این معنی بعید است : زیرا تعداد پیامبران ، به دلیل «ولکل قوم هاد» سوره رعد، لاتعد و لاتحصی است، و اگر قرار بود آن معنی درست باشد پس اینک در روی زمین نباید جای آبادی وجود داشته باشد، در حالی که می بینیم امروز روی ربع مسکون کره زمین، یا جنگل است یا کشاورزی است، یا جاده و اتوبان است، یا نیروگاه برق است، یا تأسیسات مخابراتی است، یاانواع صنایع است، و خلاصه اینکه در اکثر ربع مسکون «زندگی» جریان دارد و این، آن گرایش تفسیری را رد میکند. ❇ پس چه؟ 👈 تفسیر درست تر این است که: «راه و روش زندگی» آن اقوام مغضوب و هلاک شده دیگر بر نمی گردد. 🔶یعنی خداوند در آیه 95 می فرماید : «چیزهای ناپسندی را که اقوام هلاک شده پسندیده می¬دانستند، و روش غالب زندگی آنها بود و هلاک شدند، دیگر به صورت روش غالب پسندیده مطرح نخواهد شد»" لذا ايه اشاره اي به رجعت مصطلح ندارد. آقاي مهندس جمال گنجه ای 📚برای مطالعه بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید: 👇👇 https://b2n.ir/991869 https://eitaa.com/quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃نظری به حال ما کن که ز دست رفت کارم 🍃به کسم مکن حواله که به جز تو کس ندارم عطار سلام و درود روزتان بخیر خداوند پشت و پناه همیشگی تان @quranpuyan
📖 ؟ "اِنّا فَتَحنا لکَ فَتحَاً مُبِینَاً" (ما برایت فتحی روشنگر گشودیم!) سوره فتح/۱ عَلَی الاَسَف بسیاری از این آیه شریفه، تنها فتح دنیوی و کشور گشایی و سلطه بر این و آن را می فهمند. بقول قرآن؛ "ذلِکَ مَبلَغُهُم مِنَ العِلمِ" (فهم شان همین قدر است)! آیا مغز آیه به چنین چیزهایی اشاره دارد؟! آیا برای روح بزرگ پیامبر(ص)، چنین چیزهایی مهم است؟! آیا خداوند، دنیاطلبی و دنیاخوری را نشانه رفته است؟! یک سالک فهیم می داند که اینطور نیست، زیرا اینگونه برداشت ها صراحتاً بر خلاف انبوه آیات و احادیثی است که ترک دنیا و مذمّت آن را نشانه رفته اند. ای دوست، مهمترین و بزرگترین فتح، فتح خویش است. پیامبر(ص)، نفسِ خود را فاتح است. و آنکه فاتح نفس خویش شود، فاتح تمامی طبقاتِ عالَمِ وجود است. و این فتح، "مبین" است، دقت کن! سخن از روشنگری است، سخن از نور و فهم و درایت است. سخن از رسیدن به الوهیّت خویش است. سخن از اشراق و وصل است. یک سالک این سوره را با جان و دل سلوک میکند و عامل می شود تا به فتح خویش نائل گردد. تا سرزمین های ناشناخته ی نفس خویش را فاتح گردد. تا از زیر سلطه ی خواهش ها و آرزوها و تعلّقاتِ اسارت بار بدر آید. تا به تمامی، خودش شود، همانگونه که خدایش آفرید. و این فتح دنیا و آخرت است اما نه از بیرون، که از درون! و این یعنی اوج رهایی از همه ی جذابیت های دنیا و آخرت! ای دوست سالکم، بشنو، "جایی جز خودت برای فتح کردن وجود ندارد"! بر گرفته از مجموعه نکات قرآنی مسعود ریاعی 💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢 https://eitaa.com/quranpuyan
♻️♻️♻️ : تدبر در سوره های قرآن به ترتيب نزول تدبر در سوره ❓معناي زنيم در سوره قلم چيست؟ آيا آيه ان كان ذامال و بنين،فقط به ايه قبل خود برميگردد يا مجموعه ايات شامل صفات مكذبين؟ 👈پاسخ ۱ :  زنيم را در آيه متّهم در نسب (حرامزاده)، لئيم معروف بلئامت، شخص معروف بشرارت گفته اند در مجمع از علي عليه السّلام شخص بي اصل و نانجيب نقل شده در صافي از حضرت صادق عليه السّلام نقل است كه آنرا كافر سخت فرموده است. بنظر ميايد كه مراد از آن در آيۀ لئيم و شرير است گوئي شرّ و لئامت علامت مخصوص اوست چنانكه زنمه براي گوسفند و بزغاله و عتل چنانكه گفته اند بمعني بد خلق و خشن است يعني او مانع خير و متجاوز و پيوسته گناهكار است با همۀ اينها بد رفتار و شرير است. قاموس قرآن 👈پاسخ ۲ : ترجمه متفاوتی از زنیم زنیم از ریشه زنم: اصل الواحد در اين ماده، آن چيزي است كه در نفس خود، اصالت و استقرار ندارد، بلكه وابسته به غير و قائم به اوست و مفهوم اين اصل، بر زنمَۀ (يعني قسمتي از گوش بز كه آويزان است) يا گوشت زائدي كه از داخل يا خارج حلق، آويزان است و بندهاي كه به قوم ملحق شده و بنده پست معلّق (يعني كسي كه نَسَبَش مشخص نيست) و بچه شتري كه مادرش را دنبال ميكند، صدق ميكند. سوره مباركه قلم آيه ۱۳ : عُتُلٍّ بَعْدَ ذلِكَ زَنيمٍ، گستاخ، [و] يعني كسي كه در نفس خود، استقلال ندارد، بلكه بر پيمانها، ضعيف كردن مردم، عيبگرفتن و تعدّي به ايشان، تكيه ميكند تا بدين وسيله جايگاهش استوار شود و تندخو و خشن است و در نفس خود، صفات ذاتي، اخلاق، عمل، صدق و خلوصش، قِوام و استقرار ندارد.التحقيق في كلمات القران اين ترجمه ، با آیه بعد ،ان کان ذامال و بنین ،سازگارتر است.و علت تكيه آن فرد به مال و بنين را در زنيم بودن او ميداند.در اين صورت ان كان ذامال و بنين به ايات قبلتر بر نميگردد. 👈پاسخ ۳ : شهيد مطهري جمله ان کان ذامال وبنین را به همه صفات نسبت داده اند حتی در قسمتهای بعدی سوره که درمورد عقاید مجرمین واحساس برتریشان ذکر کرده از( مالکم کیف تحکمون ....،) علتش را به ان کان ... ربط داده اند که این غرور دارم دارم ها ، این استنباطها واوهام را دراینها بوجود آورده بنابر این مرجع ضمیر انا بلونا نیز همان مکذبین قریش با ان صفات خبیثشان می شود. https://bit.ly/2PgHog7 💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸 https://eitaa.com/quranpuyan
بسم الله الرحمن الرحیم سلام بر شما : هر هفته تمرین به یک دستور قرانی هفته تمرین ✅‌موضوع: 👈حدیث است که: 🔸من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق واقعا زیباست خدا که به ما نیاز ندارد پس اورا اینگونه به جا آوریم وزحمات مخلوقات اورا هدر ندهیم 🔹زحمت معلم را با درس خواندن 🔸زحمت کشاورز را با اسراف نکردن مواد غذائی 🔹زحمت رفتگر را با نریختن زباله در خیابان وکوچه و... نعمت ،استفاده به اندازه از نعمت های خداهم هست .که قرآن میفرماید: 👈"ولا تنس نصیبک من الدنیا" چون ما اگر بیشتر از سهم خود مصرف کنیم سبب دیگران میشویم وآنها به جای گمان بد به ما به خواهند برد 💫💫پست یکی از مخاطبان کانال و سایت قرآن پويان ‌گروه عمل به قرآن در پيام رسان ايتا http://eitaa.com/joinchat/245891088C04b58d311d https://eitaa.com/quranpuyan