eitaa logo
قران پویان
441 دنبال‌کننده
5.3هزار عکس
643 ویدیو
597 فایل
تدبردر قرآن وتفقه در دین با عمومی سازی فهم وعمل به قرآن
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم سلام برشما : هر هفته تمرین ‌‌به‌ یک دستور قرانی هفته: تمرین: ✅موضوع : 🔶سئوال: ايا ،براي همه افراد در يك زمان و با شرايط يكسان مشخص ميشود؟ 👈پاسخ: دو آيه مهمي كه راجع به لزوم و عدم بي توجهي يا تكذيب حقيقت در سوره هاي زمر و عنكبوت بودند را مجددا مرور مي كنيم. 🔸فَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ کَذَبَ عَلَى اللّهِ وَ کَذَّبَ بِالصِّدْقِ إِذْ جاءَهُ أَ لَیْسَ فِی جَهَنَّمَ مَثْوىً لِلْکافِرِینَ .(32)سوره زمر 🔶وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنِ افْتَرَى عَلَى اللَّهِ كَذِبًا أَوْ كَذَّبَ بِالْحَقِّ لَمَّا جَاءَهُ أَلَيْسَ فِي جَهَنَّمَ مَثْوًى لِلْكَافِرِينَ ﴿۶۸﴾ عنکبوت 🔸هر دو ايه حاوي نكته ظريفي هستند. استفاده از لفظ "اذ جاءه "به همراه ضمیر ه به معنای به سراغ فرد امدن و رسیدن به فرد،این معنا را تایید میکند که لزوما خبر به همه افراد جامعه نمیرسد بلکه هرکس بنابر انچه به وی رسیده ،موظف به تصدیق یا تکذیب و واکنش صحیح می باشد.نباید انتظار داشت که همه افراد دریک مقطع زمانی واکنش یکسان نشان دهند. 👈و اين مشابه ساير اياتي است كه بر رسيدن هر فرد به علم و يقين تاكيد دارد. بكارگيري تركيبات فراوان "من بعد ماجائكم العلم،من بعد ماجائهم العلم و حتي براي پيامبر من بعد ماجائك من العلم" و عدم استفاده از لفظ مطلق من بعد ما جاء العلم گوياي ان است كه رسيدن به و علم و يقين براي هر فرد با توجه به مجموع شرايط فكري و فردي و اجتماعيش متفاوت است و نمي توان انتظار داشت همه افراد واكنش همزمان نشان دهند. 👌مهم ان است كه هر كس بسته به توان خود وقتي را دريافت،انرا بپذيرد و بر حرف قبلي خود اصرار نكند. 🖊سید کاظم فرهنگ جهت مطالعه ادامه موضوع مراجعه نمایید👇 http://www.quranpuyan.com/yaf_postsm10154_ljbzy-w-pfshry-dr-nkr-Hqyqt-bzrgtryn-Zlm-dr-qrn-st.aspx#post10154 💫تهیه شده در گروه در پیام رسان ایتا http://eitaa.com/joinchat/245891088C04b58d311d https://eitaa.com/quranpuyan
هدایت شده از قران پویان
💐💐با سلام به قرآن دوستان گرامی با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک ، بهار قرآن علاقمندان به مباحث و موضوعات در مفاهیم قرآن میتوانند محصولات مورد علاقه خود را با ماه مبارک رمضان از لینکهای زیر سفارش داده توسط پست دریافت نمایند. 1-خريد چاپ سوم كتاب مباني و روش مطالعه و ساده قران تالیف اقای سیدکاظم فرهنگ با مقدمه اقای دکتر سیدمحسن میرباقری به مبلغ 13500 تومان https://idpay.ir/quranpuyan/shop/37101 2-خريد چاپ سوم كتاب مباني و روش مطالعه و فهم ساده قران برای موسسات قرانی و مراکز آموزشی و جلسات قران (تعداد بیش از 10 جلد) به مبلغ 12000 تومان و ارسال رایگان https://idpay.ir/quranpuyan/shop/82062 3-لوح فشرده فيلم جلسات دوره حضوري روش مطالعه و فهم قران به مبلغ 17000 تومان https://idpay.ir/quranpuyan/shop/41882 4- ويژه آموزشي "كتاب مباني و روش مطالعه و فهم ساده قران به همراه لوح فشرده كلاس حضوري" با تخفیف 25 درصدی به مبلغ 26000 تومان https://idpay.ir/quranpuyan/shop/74803 5-کتاب دیجیتال پیام هایی از 30جزء قرآن https://idpay.ir/quranpuyan3/file/14931 6-فایل دیجیتال چاپ سوم كتاب مبانی و روش مطالعه و فهم ساده قرآن https://idpay.ir/quranpuyan3/file/14964 7-دانلود اپلیکيشن اولین برنامه قرانی با ترتیب نزول،درس سوره ها،همراه با ترتیل و ترجمه صوتی https://quranpuyan.com/app-tanzil9811.apk 🌷🌷🌷🌷 @quranpuyan
🌹🍂🌹 سفارش شده است در ماه هر روز هفتاد مرتبه ذکر «اَسْتَغْفِرُاللهَ وَ اَسْئَلُهُ التَّوْبَةَ» گفته شود و همچنین در این ماه صلوات بسیار فرستاده شود. 💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢https://eitaa.com/quranpuyan
هدایت شده از قران پویان
تو بندگی چو گدایان به شرط مزد مکن که دوست خود روش بنده پروری داند حافظ سلام صبحتان متبرک به الطاف خداوند @quranpuyan
📖 ؟ از قرآن وَمَا أُوتِيتُمْ مِنْ شَيْءٍ فَمَتَاعُ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَزِينَتُهَا ۚ وَمَا عِنْدَ اللَّهِ خَيْرٌ وَأَبْقَىٰ ۚ أَفَلَا تَعْقِلُونَ و هر آنچه به شما داده شده است، كالاى زندگى دنيا و زيور آن است، و[لى‌] آنچه پيش خداست بهتر و پايدارتر است؛ مگر نمى‌انديشيد؟ دنیا اهل دنیا را غرور اندر غرور است؛ و آخرت اهل آخرت را سرور اندر سرور است؛ و دوستی حق اهل معرفت را نور اندر نور. «(تذکرة الاولیا عطار) بایزید بسطامی 💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢 https://eitaa.com/quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
با سلام 🌺🌺مژده به شهروندان عزيز با هماهنگي بعمل امده 👈👈كتاب "مباني و روش مطالعه و فهم ساده قرآن" در فروشگاه زير ،به علاقه مندان عرضه ميشود. مشهد- چهارراه دکترا- کتابفروشی اخرين اخبار كتاب فوق را از كانال زير تعقيب نماييد. https://t.me/fahmequran
♻️♻️♻️ : تدبر در سوره های قرآن به ترتيب نزول تدبر در سوره صاد ✅ نکات فراز آیات ۴۰-۳۰ سوره ۱- نعم العبد فقط دوبار در قران بکار رفته که هر دو در سوره صاد در توصیف حضرت سلیمان و ایوب است. ۲- پیام آیات داستان سلیمان چیست؟ ارتباط موضوع اسبها با جسد چه بود؟خطای سلیمان که توبه کرد چه بود؟ 👈 در بسیاری از تفاسیر آیات ۳۳-۳۱ به فوت شدن عبادت یا نماز واجب یا مستحبی از سلیمان در اثر اشتغال به بازدید از اسبها و غروب کردن خورشید و سپس دستور سلیمان به برگرداندن خورشید نسبت داده شده و حال آنکه متن آیات، فارغ از چنین اشاره ای است 👈امتحان سلیمان از ولقد فتنا به بعد در آیه ۳۴ مطرح شده است همچنین انابه سلیمان هم در آیه ۳۴ است نه در آیه ۳۲ یا ۳۳ لذا به نظر می‌رسد آیات ۳۳-۳۱ مقدمه ای برای ورود به بحث اصلی باشدهمانطور که در ماجرای داود، بحث ورود غیر متعارف متخاصمين، مقدمه ای بود برای ورود به خطای داود. 👈 در آیه ۳۲ با لحاظ عن تعلیلی، محبت سليمان به اسبها را بخاطر یاد رب بیان کرده است.باین صورت که سلیمان ع به حکومت و مظاهر مادی و عظمت و شکوه آن اهمیت میداده اما آنها را بخاطر خدا میخواسته است. در واقع آیات ۳۱ تا۳۳ بیانگر روحیه و خصوصیات سلیمان است اینکه وقتی را برای دیدن اسبهای در حال تاخت و مانور گذاشته و حتی دوباره نیز خواسته که انها را برگردانند تا ضمن بازدید،انها را نوازش و لمس کند(دست کشیدن بر گردن و یال اسبها توسط اسب سواران و صاحبان انها،رایج بوده و هست) 👈از ارتباط این آیات (توجه و اهمیت سلیمان به مظاهر و شکوه حکومت) با آیه ۳۴ (انداختن جسد روی تخت،بدون هیچ توضیح دیگر) و نیز آیه ۳۵ (دعای سلیمان برای حکومت بی مانند خودش) میتوان مفهوم روایات وارده مبنی بر اینکه سلیمان میخواسته وارثی برای حکومتش داشته باشد، را تایید کرد.اما بعد از آنکه سلیمان جسد فرزندش یا فرزند متولد شده معلول و ناتوانش را می بیند ؛متوجه خطای خود در غفلت از خواست و مشیت خدا در تدبیر چگونگی ادامه حکومتش میشود .لذا توبه کرده و از خدا میخواهد که پس در زمان حیات خودش حکومت و فرمانروایی باو دهد که فرد دیگری نداشته باشد و خداوند هم با پذیرش توبه او دعایش را اجابت کرد و باد و جنیان را مسخر او ساخت. هم چنین شروع ایات این فراز با "وهبنا لداود سلیمان:سلیمان را به داود(به عنوان فرزند و جانشین) عطا کردیم "و اتمام داستان با "فامنن او امسک:حکومت و عطاهای مارا ببخش یا نگهدار " قرینه هایی هستند در تایید اینکه محور اصلی داستان سلیمان ،خواست او مبنی برامتداد حکومت در نسلش بوده است. ۳- یکی از نتایج این داستان این است که طلب و آرزوی قدرت و شوکت زیاد در صورتیکه برای خدا باشد، اشکالی ندارد. 🖌آقای سید کاظم فرهنگ Http://V.Ht/saadd 💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸 https://eitaa.com/quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا