eitaa logo
مؤسسهٔ قرآن و عترت علی بن موسی الرضا(ع)
2.7هزار دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
3.3هزار ویدیو
15 فایل
تهران- خیابان ایران- شهید مهدوی پور- ۱۲۱ ☎️تلفن تماس: ۳۳۵۴۵۸۵۹ -۳۳۵۴۵۸۶۰ ویژه خواهران 📆شنبه تا چهارشنبه ۸ تا ۱۲ ↙️ مسئول آموزش: @N_1311 ↙️ ادمین کانال: @yazahra1442 ↙️ مسئول واحد ازدواج: @aleyasin46 ↙️ کتابخانه شهید پورمحمدی: @RAZ110
مشاهده در ایتا
دانلود
hadis 007.mp3
3.2M
✨تفکر در کتاب 🎤: استاد رضا محمدی دفتر هفتم؛ باب اول کتاب جهاد با نفس ༅࿇༅‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌༊░⃟‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌༊᭄༊࿐ྀུ༅࿇༅═‎‌‌‌‌‌‌┅─ حديث هفتم باب اول : عن جعفر بن محمد عليه السلام عن آبائه عليه السلام فى وصيه النبى صلى الله عليه و آله لعلى قال : يا على افضل الجهاد من اصبح لايهم بظلم احد. ترجمه : از امام صادق عليه السلام و از پدرانش - كه بر همگى درود باد - روايت است كه فرمود: در سفارش پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله به على آمده است كه فرمود: اى على ! برترين جهاد آن است كه كسى صبح كند در حالى كه تصميم ستم نمودن به احدى را نداشته باشد. ا༅࿇༅‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌༅࿇༅‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌░⃟‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌░⃟‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌࿇༊᭄༊࿐ྀུ༅═‎‌‌‌‌‌‌┅─ ❗️لطفا با لینک کانال منتشر کنید. eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امان از فراق تو یا حسین... شب جمعه ... صفای دیدن شش ‌گوشه‌ی تو... می‌ارزد... بر همه دار و ندار کلّ عالَم! کاش می‌شد قسمت ما؛ یااباعبدالله! @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺صفحه ۳۸۳ مصحف شریف 🌸 سوره مبارکه ━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━ @qurantehran
مؤسسهٔ قرآن و عترت علی بن موسی الرضا(ع)
#قرائت_روزانه_قرآن_کریم 🌺صفحه ۳۸۳ مصحف شریف 🌸 سوره مبارکه #نمل ━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━ @qurantehran
(بهرامپور) 64 - ‌ یا ‌ ‌آن‌ کس‌ ‌که‌ خلقت‌ ‌را‌ آغاز می‌کند و سپس‌ ‌آن‌ ‌را‌ برمی‌گرداند و ‌آن‌ کس‌ ‌که‌ ‌از‌ آسمان‌ و زمین‌ ‌به‌ ‌شما‌ روزی‌ می‌دهد! آیا ‌با‌ ‌این‌ خداوند خدایی‌ ‌است‌! بگو: برهان‌ خویش‌ ‌را‌ بیاورید ‌اگر‌ راست‌ می‌گویید 65 - بگو: جز ‌خدا‌، ‌هر‌ ‌که‌ ‌در‌ آسمان‌ها و زمین‌ ‌است‌ غیب‌ نمی‌داند و نمی‌دانند کی‌ برانگیخته‌ می‌شوند 66 - بلکه‌ علم‌ ‌آنها‌ ‌در‌ باره‌ی‌ آخرت‌ ‌به‌ پایان‌ رسیده‌ [‌که‌ ‌آن‌ ‌را‌ انکار می‌کنند]! بلکه‌ ‌ایشان‌ ‌در‌ [اصل‌] ‌آن‌ تردید دارند بلکه‌ ‌آنها‌ ‌در‌ ‌آن‌ زمینه‌ کوردل‌اند 67 - و کسانی‌ ‌که‌ کافر شدند گفتند: آیا وقتی‌ ‌که‌ ‌ما و پدرانمان‌ خاک‌ شدیم‌، حتما [زنده‌ ‌از‌ گور] بیرون‌ آورده‌ می‌شویم‌! 68 - البته‌ ‌به‌ ‌ما و پدرانمان‌ نیز قبلا همین‌ ‌را‌ وعده‌ داده‌ بودند اینها جز افسانه‌های‌ پیشینیان‌ نیست‌ 69 - بگو: ‌در‌ زمین‌ بگردید و بنگرید عاقبت‌ گنه‌پیشگان‌ چگونه‌ شد 70 - و ‌بر‌ آنان‌ غم‌ مخور و ‌از‌ نیرنگ‌هایی‌ ‌که‌ می‌زنند تنگدل‌ مباش‌ 71 - و می‌گویند: ‌این‌ وعده‌ کی‌ خواهد ‌بود‌ ‌اگر‌ راست‌ می‌گویید! 72 - بگو: شاید برخی‌ ‌از‌ آنچه‌ شتاب‌ ‌در‌ ‌آن‌ ‌را‌ می‌خواهید ‌در‌ تعقیب‌ ‌شما‌ ‌باشد‌ 73 - و راستی‌ پروردگارت‌ نسبت‌ ‌به‌ مردم‌، صاحب‌ کرم‌ ‌است‌ ولی‌ بیشترشان‌ سپاس‌ نمی‌دارند 74 - و بی‌تردید پروردگار تو آنچه‌ ‌را‌ سینه‌هایشان‌ پنهان‌ می‌دارد و آنچه‌ ‌را‌ آشکار می‌کنند می‌داند 75 - و هیچ‌ پنهانی‌ ‌در‌ آسمان‌ و زمین‌ نیست‌ مگر ‌این‌ ‌که‌ ‌در‌ کتابی‌ روشن‌ (لوح‌ محفوظ) ثبت‌ ‌است‌ 76 - بی‌گمان‌، ‌این‌ قرآن‌ بسیاری‌ ‌از‌ چیزهایی‌ ‌را‌ ‌که‌ بنی‌ اسرائیل‌ ‌در‌ ‌آن‌ اختلاف‌ دارند برایشان‌ حکایت‌ می‌کند @qurantehran
📖 السَّلامُ عَلَیکَ أیُّها الإمامُ الفَرِیدُ... 🌱سلام بر تو ای یگانه دوران و ای همنشین ‌تنهایی! سلام بر تو و بر روزی که جهان با قدومت آباد خواهد شد. چقدر مردم این شهر بی خیال تواند و از نبودنٺ انگار شاد و خرسندند چقدر تک تک این نامه های چشم به راه به نامه هاے همان ڪوفیان همانندند! @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌅 _ روز بیعت خالصانه با صاحب العصر و الزمان حضرت حجت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف 🌷 زیارت سَلامٌ عَلَى آلِ یس السَّلامُ عَلَیکَ یَا دَاعِیَ اللَّهِ وَ رَبَّانِیَّ آیَاتِهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا بَابَ اللَّهِ وَ دَیَّانَ دِینِهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا خَلِیفَةَ اللَّهِ وَ نَاصِرَ حَقِّهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا حُجَّةَ اللَّهِ وَ دَلِیلَ إِرَادَتِهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا تَالِیَ کِتَابِ اللَّهِ وَ تَرْجُمَانَهُ السَّلامُ عَلَیکَ فِی آنَاءِ لَیْلِکَ وَ أَطْرَافِ نَهَارِکَ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا بَقِیَّةَ اللَّهِ فِی أَرْضِهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا مِیثَاقَ اللَّهِ الَّذِی أَخَذَهُ وَ وَکَّدَهُ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا وَعْدَ اللَّهِ الَّذِی ضَمِنَهُ السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الْعَلَمُ الْمَنْصُوبُ وَ الْعِلْمُ الْمَصْبُوبُ وَ الْغَوْثُ وَ الرَّحْمَةُ الْوَاسِعَةُ وَعْدا غَیْرَ مَکذُوب السَّلامُ عَلَیکَ حِینَ تَقُومُ السَّلامُ عَلَیکَ حِینَ تَقْعُدُ السَّلامُ عَلَیْکَ حِینَ تَقْرَأُ وَ تُبَیِّنُ السَّلامُ عَلَیْکَ حِینَ تُصَلِّی وَ تَقْنُتُ السَّلامُ عَلَیْکَ حِینَ تَرْکَعُ وَ تَسْجُدُ السَّلامُ عَلَیْکَ حِینَ تُهَلِّلُ وَ تُکَبِّرُ السَّلامُ عَلَیْکَ حِینَ تَحْمَدُ وَ تَسْتَغْفِرُ، السَّلامُ عَلَیْکَ حِینَ تُصْبِحُ وَ تُمْسِی السَّلامُ عَلَیْکَ فِی اللَّیْلِ إِذَا یَغْشَى وَ النَّهَارِ إِذَا تَجَلَّى السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الْإِمَامُ الْمَأْمُونُ السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الْمُقَدَّمُ الْمَأْمُولُ السَّلامُ عَلَیْکَ بِجَوَامِعِ السَّلام أُشهِدُکَ یَا مَولایَ أَنِّی أَشهَدُ أَن لا إِلَهَ إِلا اللَّهُ وَحْدَهُ لا شَرِیکَ لَهُ وَ أَنَّ مُحَمَّدا عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ لا حَبِیبَ إِلا هُوَ وَ أَهْلُهُ وَ أُشْهِدُکَ یَا مَوْلایَ أَنَّ عَلِیّاً أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ حُجَّتُهُ وَ الْحَسَنَ حُجَّتُهُ وَ الْحُسَیْنَ حُجَّتُهُ وَ عَلِیَّ بْنَ الْحُسَیْنِ حُجَّتُهُ وَ مُحَمَّدَ بْنَ عَلِیٍّ حُجَّتُهُ وَ جَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ وَ مُوسَى بْنَ جَعْفَرٍ حُجَّتُهُ وَ عَلِیَّ بْنَ مُوسَى حُجَّتُهُ وَ مُحَمَّدَ بْنَ عَلِیٍّ حُجَّتُهُ وَ عَلِیَّ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ وَ الْحَسَنَ بْنَ عَلِیٍّ حُجَّتُهُ وَ أَشْهَدُ أَنَّکَ حُجَّةُ اللَّه أَنتُم الأَوَّلُ وَ الآخِرُ وَ أَنَّ رَجْعَتَکُمْ حَقٌّ لا رَیْبَ فِیهَا یَوْمَ لا یَنْفَعُ نَفْساً إِیمَانُهَا لَمْ تَکُنْ آمَنَتْ مِنْ قَبْلُ أَوْ کَسَبَتْ فِی إِیمَانِهَا خَیْراً وَ أَنَّ الْمَوْتَ حَقٌّ وَ أَنَّ نَاکِراً وَ نَکِیراً حَقٌّ وَ أَشْهَدُ أَنَّ النَّشْرَ حَقٌّ وَ الْبَعْثَ حَقٌّ وَ أَنَّ الصِّرَاطَ حَقٌّ وَ الْمِرْصَادَ حَقٌّ وَ الْمِیزَانَ حَقٌّ وَ الْحَشْرَ حَقٌّ وَ الْحِسَابَ حَقٌّ وَ الْجَنَّةَ وَ النَّارَ حَقٌّ وَ الْوَعْدَ وَ الْوَعِیدَ بِهِمَا حَقٌّ یَا مَولایَ شَقِیَ مَنْ خَالَفَکُمْ وَ سَعِدَ مَنْ أَطَاعَکُمْ فَاشْهَدْ عَلَى مَا أَشْهَدْتُکَ عَلَیْهِ وَ أَنَا وَلِیٌّ لَکَ بَرِی ءٌ مِنْ عَدُوِّکَ فَالْحَقُّ مَا رَضِیتُمُوهُ وَ الْبَاطِلُ مَا أَسْخَطْتُمُوهُ وَ الْمَعْرُوفُ مَا أَمَرْتُمْ بِهِ وَ الْمُنْکَرُ مَا نَهَیْتُمْ عَنْهُ فَنَفْسِی مُؤْمِنَةٌ بِاللَّهِ وَحْدَهُ لا شَرِیکَ لَهُ وَ بِرَسُولِهِ وَ بِأَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ بِکُمْ یَا مَوْلایَ أَوَّلِکُمْ وَ آخِرِکُمْ وَ نُصْرَتِی مُعَدَّةٌ لَکُمْ وَ مَوَدَّتِی خَالِصَةٌ لَکُمْ آمِینَ آمِین @qurantehran
✅ دعای بعد از زیارت ✨شرح فراز ششم: ❇️ [«اللَّـهُمَّ اِنّي اَسْئَلُكَ اَنْ تُصَلِّيَ عَلي مُحَمَّد...وَ اَنْ تَمْلاَ...وَ عَزْمي نوُرَ الْعِلْمِ»؛ [خدايا من از تو مي ‏خواهم كه بر محمّد (صلی الله علیه و آله و سلم) درود فرستی]...و اراده ‏ام را با نور دانش، پر کنی. ❇️ حقیقت علم، نور است. ⚜ رسول اکرم (صلّى الله عليه و آله) می فرمایند: «العِلمُ نورٌ يَقذِفُهُ اللهُ في قُلوبِ مَن یَشاء»؛ علم، نورى است كه خداوند به قلوب هر کس که بخواهد می افکند. 📕مصباح الشریعة، ج۱، ص۱۶. ⚜ امام صادق (عليه السّلام) می فرمایند: «لَيسَ العِلمُ بِكَثرَةِ التَّعَلُّمِ، إنَّما هُوَ نورٌ يَقَعُ في قَلبِ مَن يُريدُ اللهُ أن يَهدِيَهُ، فَإِذا أرَدتَ العِلمَ فَاطلُب أوَّلًا في نَفسِكَ حَقيقَةَ العُبودِيَّةِ»؛ ✨علم به کثرت آموزش و تعلُّم نیست، همانا علم نوری است که خداوند در قلب هر کس که میخواهد هدایتش کند، می افکند. پس اگر علم را میخواهی، اول حقیقت بندگی و عبودیت را در خود پیدا کن. 📘 منية المريد، ج۱، ص۱۴۸ 👈 "عزم" عبارت است از سعی و کوشش درونی برای انجام کاری. اگر حقیقت و نور علم باشد، عزم و تصمیم درست صورت می گیرد، زیرا علم چراغ عقل است و عقل باعث تصمیم گیری. ⚜ امیرالمؤمنین (عليه السّلام) فرمودند: «العِلمُ مِصباحُ العَقلِ»؛ علم چراغ عقل است. 📔 غرر الحکم، ج۱، ص۸۵. ❇️ وجود مبارک ائمه (علیهم السلام) مخزن و خُزّان علم هستند. ⚜ امام باقر (علیه السلام) فرمودند: «نحن خُزّان علم الله و نحن تراجمة وحی الله»؛ ما خزانه دارعلم خداییم، ما مترجمان وحی الهی هستیم. 📗 تفسیر نورالثقلین، ج۱، ص۷۷۶. ⚜ در روایتی دیگر آمده: امام صادق ( علیه السلام) نیز فرمودند: «نحن شجرة العلم و نحن اهل بیت النبی صلی الله علیه و آله و سلم...و نحن خُزّان علم الله»؛ ✨ما درخت دانشیم و ما ، اهل بیت پیامبر (صلوات الله علیهم) هستیم. ما گنجینه داران علوم خداوندیم. 📘 روضة الواعظین، ج۲، ص۲۷۳. ادامه👇👇 @qurantehran
ادامه👆👆 ❇️ ائمه (علیهم السلام) معادن علم: ⚜ در فرازی از زیارت جامعه کبیره عرضه می داریم: «السلام علیکم یا ... خُزّانَ الْعِلْمِ وَ مُنْتَهَي الْحِلْمِ»؛ «خزّان العلم» به معناي گنجینه دار علوم الهي و اسرار رباني است. 📔 البلد الامین، ج۱، ص۲۹۷. ⚜ از ابو بصیر روایت شده است که گفت: شنیدم که امام باقر (علیه السلام) با شنیدن آیه ۴۹ سوره عنکبوت که می فرماید: «بَلْ هُوَ آیَاتٌ بَیِّنَاتٌ فِی صُدُورِ الَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ»؛ با دست مبارک خود به سینه خویش اشاره فرمود. 👈 «فَأَوْمَأَ بِيَدِهِ إِلَى صَدْرِه‏». 📙 الكافي (ط - الإسلامية)، ج‏۱، ص۲۱۳. ⚜ امام صادق (علیه السلام) فرمودند: «الْعِلْمُ سَبْعَةٌ وَ عِشْرُونَ حَرْفاً فَجَمِیعُ مَا جَاءَتْ بِهِ الرُّسُلُ حَرْفَانِ، فَلَمْ یَعْرِفِ النَّاسُ حَتَّى الْیَوْمِ غَیْرَ الْحَرْفَیْنِ، فَإِذَا قَامَ الْقَائِمُ علیه السلام أَخْرَجَ الْخَمْسَةَ وَ الْعِشْرِینَ حَرْفاً فَبَثَّهَا فِی النَّاسِ، وَ ضَمَّ إِلَیْهَا الْحَرْفَیْنِ حَتَّى یَبُثَّهَا سَبْعَةً وَ عِشْرِینَ حَرْفاً»؛ ✨علم و دانش، "بیست و هفت حرف" است و همه آنچه پیامبران آورده‌اند تنها دو حرف آن است و مردم تاکنون جز به آن دو حرف آشنایی ندارند و هنگامی که قائم ما (عجل الله تعالی فرجه الشریف) قیام کند، بیست و پنج حرف دیگر را بیرون می‌آورد، آن را بین مردم نشر و گسترش می ‌دهد و آن دو حرف را نیز ضمیمه می ‌کند و مجموع بیست و هفت حرف را در میان مردم منتشر می‌سازد. 📕 نوادر الاخبار، ج۱، ص۲۷۸. ⚜ امیرالمؤمنین (علیه السلام) در خطبه البیان خویش می فرمایند: «انا خازن علم الله»؛ منم خزانه دار علم. 📗 بحارالانوار، ج۳۹، ص۳۳۵. 👈 پس علم ، وقتی حقیقت و نور است که از ولایت و منشاء علم که وجود مبارک امیر المومنین (علیه السلام) و اهل بیت (علیهم السلام) سرچشمه گیرد، که در اینصورت عزم و اراده را برای ما همراه دارد. 💎 زائر در این فراز شریف عرضه می دارد: 🌺خدايا از تو درخواست می کنم که بر محمّد (صلی الله علیه و آله و سلم) درود فرستی...و اراده ‏ام را با نور دانش، پر کنی🌺. @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️انتظار یک عمل است، بی‌عملی نیست 🔻حضرت : ✅انتظار فرج را افضل اعمال دانسته اند؛ معلوم می‌شود انتظار، یک عمل است، بی‌عملی نیست. ۱۳۸۴/۶/۲۹ 🔹️ مثلاً در دعای ندبه وقتی شروع به بیان و شمارش صفات آن بزرگوار میکنیم، بعد از نسبت او به پدران بزرگوار و خاندان مطهّرش، اوّلین جمله‌ای که ذکر میکنیم، این است: «این المعدّ لقطع دابر الظّلمه، این المنتظر لاقامة الأمت و العوج، این المرتجی لازالة الجور و العدوان»؛ یعنی دل بشریت میتپد تا آن نجاتبخش بیاید و ستم را ریشه‌کن کند؛ بنای ظلم را - که در تاریخ بشر، از زمانهای گذشته همواره وجود داشته و امروز هم با شدّت وجود دارد - ویران کند و ستمگران را سر جای خود بنشاند. 🔸این اوّلین درخواست منتظران مهدی موعود از ظهور آن بزرگوار است. ۱۳۸۱/۰۷/۳۰ @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥ندای امام زمان عجل الله وقت ! 📹 آیت‌الله‌ بهجت‌ رحمة الله 🔹 روایت دارد که امام زمان صلوات‌الله‌علیه که ظهور فرمود، می‌فرماید: «أَلا یَا أَهلَ الْعَالَم»، پنج ندا می‌کند به اهل عالَم، بدون هیچ دستگاهی و اختراعی و این‌ها، «أَلا يَا أَهلَ الْعالَم إِنَّ جَدِّيَ الْحُسَين قتل عَطشاناً، أَلا يَا أَهلَ الْعالَم إِنَّ جَدِّيَ الْحُسَين سَحَقوهُ عُدواناً»؛[١] به هر کسی به لغت [و زبان] خودش می‌رسد. این فرق بین این اعجاز و بین آن کارهایی که با اسباب‌چینی درست می‌شود، این طور است. @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5967649391828274094.mp3
1.96M
🎙 با نوای استاد فرهمند‌ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• مرحوم شهید دستغیب (ره) در کتاب “داستانهای شگفت” حکایتی درباره اهمیت آورده اند که؛ خلاصه آن چنین است: یکی از علمای نجف حدود یکصد سال پیش، در خواب حضرت عزراییل را می بیند. پس از سلام می پرسد: از کجا می آیی؟ ملک الموت می فرماید: از شیراز! روح مرحوم میرزا ابراهیم محلاتی را قبض کردم. شیخ می پرسد: روح او در چه حالی است؟ عرزاییل می فرماید: در بهترین حالات و بهترین باغهای عالم برزخ. خداوند هزار ملک را برای انجام دستورات شیخ قرار داده است. آن عالم پرسید: آیا برای مقام علمی و تدریس و تربیت شاگرد به چنین مقامی دست یافته است؟ فرمود: نه! گفتم: آیا برای نماز جماعت و بیان احکام! فرمود: نه! گفتم پس برای چه؟ فرمود: برای خواندن زیارت عاشورا. نقل است که مرحوم میرزا، سی سال آخر عمرش زیارت عاشورا را ترک نکرد و هر روز که به سبب بیماری یا امر دیگری نمی توانست بخواند، نایب می گرفت. 📗“داستان های شگفت، حکایت ۱۱۰ @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 بخش مهمی از اهمیت نهضت اباعبدالله این بود که ایشان با در نظر گرفتن تمام جوانب حتی شهادت و شکست ظاهری، این قیام عظیم را شروع کردند و به احسن وجه به پایان رساندند. ◾ تا این درس برای همیشه در دل تاریخ به یادگار بماند که تا سر حد شهادت، باید قاطعانه در برابر مستکبران ایستاد. @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍ذکرها سه دسته هستن : یه دسته پاک کننده اند؛ گناه و زشتی رو پاک میکنن؛ مثل: «اَستغفرالله» یه دسته مدادند؛ برامون حسنه مینویسند؛ مثل: «الحمدلله»،«سبحان الله» و«لااله الاالله» امّا یه ذکری هست؛ که هم پاک میکنه و هم مداده، گناهان را پاک میکنه بجاش حسنات مینویسه!!! و اون ذکر صلوات بر محمد و آل محمد •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• امام رضا (ع) می‌فرماید: مَن لم یَقدِرْ على ما یُکَفِّرُ بهِ ذُنوبَهُ فَلْیُکثِرْ مِنَ الصَّلاةِ على محمّدٍ وآلِهِ فإنّها تَهدِمُ الذُّنوبَ هَدماً 🕊هر که نمى تواند کارى کند که به سبب آن گناهانش زدوده شود بر محمّد و خاندان او بسیار فرستد؛ زیرا صلوات گناهان را ریشه کن مى کند. 📗(الأمالی للصدوق: ۱۳۱/۱۲۳) ✨الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺صفحه ۳۸۴ مصحف شریف 🌸 سوره مبارکه ━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━ @qurantehran
مؤسسهٔ قرآن و عترت علی بن موسی الرضا(ع)
#قرائت_روزانه_قرآن_کریم 🌺صفحه ۳۸۴ مصحف شریف 🌸 سوره مبارکه #نمل ━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━ @qurantehran
(بهرامپور) 77 - و ‌به‌ راستی‌ ‌که‌ ‌آن‌ ‌برای‌ مؤمنان‌ هدایت‌ و رحمت‌ ‌است‌ 78 - البته‌ پروردگار تو طبق‌ حکم‌ ‌خود‌ میان‌ آنان‌ داوری‌ می‌کند و ‌او‌ شکست‌ناپذیر داناست‌ 79 - ‌پس‌ ‌بر‌ ‌خدا‌ توکّل‌ کن‌ ‌که‌ تو واقعا ‌بر‌ حق‌ آشکار هستی‌ 80 - البته‌ تو نمی‌توانی‌ مردگان‌ ‌را‌ شنوا کنی‌ و نمی‌توانی‌ ندای‌ دعوت‌ ‌را‌ ‌به‌ گوش‌ کران‌ برسانی‌ هنگامی‌ ‌که‌ پشت‌ می‌کنند و روی‌ ‌بر‌ می‌تابند 81 - و تو هدایت‌ کننده‌ی‌ کوردلان‌ ‌از‌ گمراهی‌شان‌ نیستی‌ تو فقط ‌به‌ گوش‌ کسانی‌ توانی‌ رساند ‌که‌ ‌به‌ آیات‌ ‌ما ایمان‌ دارند و ‌خود‌ [مطیع‌ و] تسلیمند 82 - و چون‌ وعده‌ی‌ عذاب‌ ‌بر‌ ‌ایشان‌ واقع‌ شود، جنبنده‌ای‌ ‌را‌ ‌از‌ زمین‌ ‌برای‌ ‌ایشان‌ بیرون‌ می‌آوریم‌ ‌که‌ ‌با‌ ‌آنها‌ تکلم‌ می‌کند [و می‌گوید]: مردم‌ [چنان‌ ‌که‌ باید] ‌به‌ آیات‌ ‌ما یقین‌ نمی‌کنند 83 - و ‌آن‌ روز ‌که‌ ‌از‌ ‌هر‌ امّتی‌ گروهی‌ ‌را‌ ‌که‌ آیات‌ ‌ما ‌را‌ تکذیب‌ می‌کردند گرد می‌آوریم‌ و ‌آن‌ گاه‌ نگاه‌ داشته‌ می‌شوند [‌تا‌ همه‌ ‌به‌ ‌هم‌ ملحق‌ شوند] 84 - ‌تا‌ زمانی‌ ‌که‌ [‌به‌ پای‌ حساب‌] بیایند، ‌خدا‌ می‌گوید: آیا آیات‌ مرا تکذیب‌ کردید بی‌آن‌ ‌که‌ بدان‌ احاطه علمی‌ داشته‌ باشید! ‌این‌ چه‌ کاری‌ ‌بود‌ ‌که‌ می‌کردید! 85 - و حکم‌ عذاب‌ ‌بر‌ ‌ایشان‌ واقع‌ گردد ‌به‌ سبب‌ ظلمی‌ ‌که‌ کردند ‌پس‌ ‌ایشان‌ دم‌ ‌بر‌ نیارند 86 - آیا ندیده‌اند ‌که‌ ‌ما شب‌ ‌را‌ پدید آوردیم‌ ‌تا‌ ‌در‌ ‌آن‌ بیاسایند و روز ‌را‌ روشنی‌ بخش‌ گردانیدیم‌! قطعا ‌در‌ ‌این‌ [امر] ‌برای‌ مردمی‌ ‌که‌ ایمان‌ می‌آورند مایه‌های‌ عبرت‌ ‌است‌ 87 - و روزی‌ ‌که‌ ‌در‌ صور دمیده‌ شود، ‌پس‌ ‌هر‌ ‌که‌ ‌در‌ آسمان‌ها و ‌هر‌ ‌که‌ ‌در‌ زمین‌ ‌است‌ ‌به‌ هراس‌ افتد، مگر ‌آن‌ کس‌ ‌که‌ ‌خدا‌ بخواهد و جملگی‌ خاضعانه‌ ‌به‌ سوی‌ ‌او‌ می‌آیند 88 - و کوه‌ها ‌را‌ می‌بینی‌ و ‌آنها‌ ‌را‌ ساکن‌ می‌انگاری‌ ‌در‌ حالی‌ ‌که‌ مانند ابر ‌در‌ حرکتند ‌این‌ صنع‌ خداست‌ ‌که‌ ‌هر‌ چیزی‌ ‌را‌ ‌در‌ کمال‌ استواری‌ پدید آورده‌ و ‌او‌ ‌به‌ آنچه‌ می‌کنید مسلما آگاه‌ ‌است‌ @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃 السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْخَلَفُ الصَّالِحُ لِلْأَئِمَّةِ الْمَعْصُومينَ الْمُطَهَّرينَ... 🌱سلام بر تو ای صاحب علم علی علیه السلام و ای آیینه دار صبر حسن علیه السلام و ای وارث شجاعت حسین علیه السلام و ای میراث دار غربت فرزندان حسین علیهم السلام بیا اے آنڪہ بـر عـالم امیرے بشر را وارهان از این اسیرے بیا تا عدلِ حیدر زنده گردد تو فرزندِ برومندِ غـدیرے @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻تفسیر سوره 🔺بخش هفتم ـ ایه پنجم 🌺﴿إِنَّ الْأَبْرارَ یَشْرَبُونَ مِنْ کَأْسٍ﴾ «کأس» مستحضرید این مثل فارسی نیست که ما لیوان را چه پر باشد می‎گوییم لیوان، چه خالی باشد می‎گوییم لیوان، چه نیمه پر باشد می‎گوییم لیوان!. در عربی این لیوان اگر پر باشد یک اسم دارد نیمه پر باشد اسم دارد خالی باشد یک اسم دارد. «کأس» یعنی ظرف پر ، لیوان پر. این «کأس» یک وقت است پر از چشمه خاص است یک وقت است نه، یک چند قطره‎ای از چشمه کافور به او می‎دهند ﴿مِنْ کَأْسٍ کانَ مِزاجُها کافُوراً﴾، نه اینکه مزه کافور می‎دهد خیر! چند قطره از چشمه کافور در آنجا ضمیمه کردند نظیر آن رحیق مختوم که ﴿مِزاجُهُ مِنْ تَسْنیم‏﴾! نه اینکه بوی تسنیم می‎دهد مزه تسنیم بدهد. یک چند قطره از چشمه تسنیم در آن مخلوط کردند. این چند قطره از چشمه کافور زدند. کافور چیست؟ ﴿عَیْناً یَشْرَبُ بِها عِبادُ اللَّهِ﴾، آنکه خالص آن عباد الله می‎چشند که برتر از ابرار هستند، چند قطره از چشمه کافور در کأس و پیاله این ابرار می‎ریزند . غرض این است که این ﴿عَیْناً﴾ بیان کافور است ﴿عَیْناً یَشْرَبُ بِها عِبادُ اللَّهِ یُفَجِّرُونَها تَفْجیراً﴾ 🍃 این عباد الله کسانی‎اند که ﴿یُفَجِّرُونَها تَفْجیراً﴾ ما در دنیا تابع چشمه‎ایم هر جا چشمه است آنجا یا ویلا یا چادر یا خیمه یا خانه یا اتاق می‎سازیم کنار چشمه هستیم. انسان تابع آن چشمه است. ولی این کریمه می‎گوید چشمه تابع انسان است! تفجیرِ چشمه به دست خود این عباد الله است هر جا اینها بخواهند چشمه می‎جوشانند! ذیل این آیه مرحوم امین الاسلام نقل می‎کند که با دست مبارک این عباد الله یک خطی کشیدند همان جا چشمه می‎جوشد. شجر هم همین طور است ما در دنیا تابع باغ هستیم هر جا درخت است می‎رویم کنارش؛ اما در بهشت درخت تابع بهشتی است هر جا او بخواهد درخت رشد ‎می‎کند، یک چنین عالمی است. ﴿یُفَجِّرُونَها تَفْجیراً﴾، یعنی این چشمه‎ها را اینها شکوفا می‎کنند، چشمه به وسیله اینها سر در می‎آورد. 🍀اینها چه کسانی‎اند؟ این نه قبل بود نه بعد اتفاق افتاد مخصوص همین ذوات قدسی بود، مخصوص علی و فاطمه و حسن و حسین(صلوات الله علیهم اجمعین) بود نه قبل سابقه داشت نه بعد سابقه دارد. عظمتی که قرآن برای اینها قائل شد، آن امور جزئی دیگر را ما بگذریم گرچه آنها کلی است. 🍁 حالا اینها بیمار شدند، وجود مبارک که بیمار شدند آن طوری که در جوامع روایی ما آمده است، وجود مبارک حضرت رسول(صلّی الله علیه و آله و سلّم) به وجود مبارک حضرت امیر(سلام الله علیه) فرمود که شما نذر کنید که خدا اگر اینها را شفا داد ما روزه بگیریم. این نذر به دستور پیامبر(صلّی الله علیه و آله و سلّم) بود. اینها هم نذر کردند که اگر خدا شفا داد اینها روزه بگیرند و حالا خدای سبحان شفا داد ، اینها دارند به نذرشان عمل می‎کنند. 🌾 حالا جو یا گندم را وام گرفتند، آن دست مبارک دستاس کرده است روزه گرفتند ، اینها ﴿یُوفُونَ بِالنَّذْرِ﴾، بعد چه کار کردند؟ سه تا کار کردند که تفصیل اینها باید بحث بشود، اما اجمال آن را اینجا ذکر می‎کنیم. ﴿وَ یَخافُونَ یَوْماً کانَ شَرُّهُ مُسْتَطیراً وَ یُطْعِمُونَ الطَّعامَ عَلی‏ حُبِّهِ مِسْکیناً وَ یَتیماً وَ أَسیراً﴾؛ حالا بر فرض ضمیر «حبّه» هم به طعام برگردد، خودشان هم احتیاج داشتند. سه شب پشت سر هم هنگام افطار ﴿وَ یُطْعِمُونَ الطَّعامَ عَلی‏ حُبِّهِ مِسْکیناً وَ یَتیماً وَ أَسیراً﴾. مسکین و یتیم هم باز قابل درک است چون کمک کردن به مسکین یک امر عاطفی است درست است کمک کردن به یتیم هم درست است؛ اما در مدینه ما اسیر نداشتیم. اینهایی که در جنگ بدر و غیر بدر آمدند پیغمبر را بکشند، علی(سلام الله علیه) را بکشند نتوانستند؛ هم ما در جنگ بدر اسیر دادیم هم آنها اسیر دادند. یک ملحد مشرک بت‎پرستی که آمده پیغمبر و علی(سلام الله علیهما) را بکشد، حالا اسیر اینها شد؛ آن افطاریه را اینها جمع بکنند به این بدهند؟! این نمونه دارد؟! حالا به هر حال درست است ما فاتح شدیم، کشور به دست ماست، این هم ملحد است مشرک است، به کشتن ما آمده؛ حالا امروز که اسیر ماست نباید گرسنه باشد. این دین بوسیدنی نیست؟ این علی(عَلَیْه السَّلام) جان دادن برای او نیست؟ دومی دارد یا ندارد؟ دیگر سؤال نکرد که به هر حال تو مسلمان نیستی، آن هم افطاریه است آن هم با دستاس فاطمه! هر چه انسان در برابر اینها خضوع بکند؛ کم است... ادامه دارد @qurantehran