eitaa logo
مؤسسهٔ قرآن و عترت علی بن موسی الرضا(ع)
2.7هزار دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
3.3هزار ویدیو
15 فایل
تهران- خیابان ایران- شهید مهدوی پور- ۱۲۱ ☎️تلفن تماس: ۳۳۵۴۵۸۵۹ -۳۳۵۴۵۸۶۰ ویژه خواهران 📆شنبه تا چهارشنبه ۸ تا ۱۲ ↙️ مسئول آموزش: @N_1311 ↙️ ادمین کانال: @yazahra1442 ↙️ مسئول واحد ازدواج: @aleyasin46 ↙️ کتابخانه شهید پورمحمدی: @RAZ110
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
↙️ حکمرانی مجازی 🔻لزوم تجهیز جوانان در جنگ نرم ⛔️ هیچ گاه در جنگ نرم، عکس العملی و انفعالی عمل نکنید 🔴 آیا می دانید در اخیر، ، خبرنگاری که روایت دروغ کشته شدن مهسا امینی رو برای اولین بار منتشر کرد، آموزش دیده دوره‌های «جنگ ترکیبی و براندازی نرم» که توسط آمریکا برگزار میشده بوده است؟ 🔸️ چگونگی موضع‌گیری سیاستمدارن آمریکایی و غربی و پوشش رسانه‌های وابسته به آنان در حادثه تروریستی حرم حضرت احمد بن موسی علیهماالسلام، به خوبی سیاست یک بام و دوهوا و استاندارد دوگانه غرب را در عرصه تروریسم و حقوق بشر نشان می‌دهد. امروز دشمن در جنگ ترکیبی، به دست عده‌ای جنایتکار، سلاح می‌دهد و جوی خون به راه می‌اندازد و در دیگر سو با شگردهای رسانه ای و دستگاه تبلیغاتی، خود را تطهیر کرده و حتی اشک تمساح می‌ریزد. در این تناقض‌های عجیب و غریب و جنگ پیچیده، باید دشمن را دقیق بشناسیم ⬅️ مقام معظم رهبری: ایران، یده واحده در مقابل جریان نفاق و تباهی «همه در مقابله با دست دشمن آتش‌افروز و عوامل خائن یا جاهل و غافل او وظائفی برعهده داریم؛ از دستگاههای حافظ امنیت و قوه‌ی قضائیه تا فعالان عرصه‌ی فکر و تبلیغ و تا آحاد مردم عزیز باید ید واحده‌ئی باشند در مقابل جریانی که به جان مردم و امنیت آنان و مقدسات آنان بی‌اعتنائی و بی‌احترامی روا میدارد.» ۱۴۰۱/۸/۵ @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 امام خامنه ای: ⬅️ تبیین و تفسیر حدیث معروف امام علی علیه‌السلام و تذکر وظیفه ما در قبال فتنه @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻تفسیر سوره مبارکه 🔺 بخش سیزدهم بیان شد که در خصوص این کریمه ﴿وَ یُطْعِمُونَ الطَّعامَ﴾ درباره این چهار نفر هست درباره همه معصومین از چهارده معصوم نیست؛ ولی دو دلیل هست که تساوی اینها را بیان می‏کند: ⬅️ دلیل اجمالی این است که فرمود اینها نور واحدند، اگر یک نور هستند پس تفاوتی نیست چون کثرتی در کار نیست. ⬅️ دلیل تفصیلی آن تصریح وجود مبارک پیغمبر(صلی الله علیه و آله و سلم) است به اسمای کل واحد واحد اینها که اینها امام معصوم‏اند، اینها حجت بالغه الهی‏اند، فرقی هم بین اینها نیست و مانند آن. بنابراین اگر یک جا وصف بعضی از اینها ذکر شد و جای دیگر وصف دیگران ذکر شد همه اینها در آن فضایل شریک‏اند، این طور نیست که حالا مثلاً یک خصیصه‏ای برای سید الشهداء(سلام الله علیه) باشد که وجود مبارک حضرت امیر فاقد آن خصیصه باشد حالا ظهور و بروز فرق می‏کند. ممکن است یک خصیصه‏ای در ائمه دیگر باشد و ظاهر نشده باشد نه اینکه آنها فاقد باشند. 💠 مطلب دیگر این است که اهل سنت در عین حال که برخی از این فضایل را نقل می‏کنند اما آن عناد مستورشان را نمی‏توانند همواره پنهان کنند گاهی به صورت «قیل» گاهی به صورت «و فیه»، گاهی «شاید»، گاهی به اینکه بعضی‏ها اشکال کردند، بیان می‌کنند. حتی جریان اینکه چرا در این سوره در عین حال اینکه از بسیاری از نِعَم بهشتی یاد شد از حوری یاد نشد آن برای حرمت وجود مبارک (سلام الله علیها) است این را نقل می‏کند، اما این طور نیست که خودش بگوید؛ از دیگران نقل می‏کند! این طور نیست که سالم بگذرد به هر حال یک نیشی، یک طعنی، یک شبهه‏ای در آن هست! سرّ اینکه نامی از فرشته در این سوره برده نشده به رعایت حرمت وجود مبارک فاطمه زهرا(سلام الله علیها) است اصل اینکه درباره آنهاست آن به صورت «قیل» و «قال» رد می‏شود و اصل اینکه چرا از حور العین در اینجا سخنی به میان نیامده این را هم گرچه بازگو می‏کند، اما با یک کنایه‏هایی عبور می‏کند. 🔹اما سؤال دیگر این است که این آیه دارد که از «کأس» یعنی از لیوان، ظرف پرآب، ظرفی که ﴿کَانَ مِزَاجُهَا زَنجَبِیلاً﴾ اگر منظور این بود که طعم زنجبیل دارد، «کان» نبود؛ لذا آنهایی که فکر می‎کردند منظور این است که طعمش طعم زنجبیل است می‎گفتند این «کان» زائده است. اما وقتی که ما شواهد داریم که این «کان»، ﴿کَانَ مِزَاجُهَا﴾ یعنی این شرابی که در این کأس است مقداری از زنجبیل در آن ممزوج شده است؛ البته ممکن است که طعمش طعم زنجبیل باشد اما زنجبیل که یک طعم گوارایی نیست که قرآن وعده داده باشد ولی مزاج یعنی مقداری از چشمه زنجبیل به او دادند ❓زنجبیل چیست؟ یک چشمه‎ای است به نام . ﴿عَیْناً﴾ این بدل زنجبیل است ﴿کَانَ مِزَاجُهَا زَنجَبِیلاً ٭ عَیْناً فیها تُسَمَّی سَلْسَبیلاً﴾؛ این ﴿عَیْناً﴾ بدل زنجبیل است، چشمه که بدل طعم نمی‎شود! آیه پنج این است ﴿إِنَّ الْأَبْرارَ یَشْرَبُونَ مِنْ کَأْسٍ کانَ مِزاجُها کافُوراً﴾،کافور چیست؟ ﴿عَیْناً﴾ این ﴿عَیْناً﴾ بدل کافور است ﴿عَیْناً یَشْرَبُ بِهَا عِبَادُ اللَّهِ یُفَجِّرُونَها تَفْجیراً﴾ تا نسبت به مسئله زنجبیل هم همین طور است؛ آیه ۱۷می فرماید: ﴿وَ یُسْقَوْنَ فیها کَأْساً کانَ مِزاجُها زَنْجَبیلاً﴾؛ آن وقت ﴿عَیْناً﴾ این ﴿عَیْناً﴾ بدل زنجبیل است چشمه که بدل طعم نمی‎شود. زنجبیل اسم چشمه‎ای است ﴿عَیْناً﴾ که آن عین به نام سلسبیل است مشابه این درباره مقرّبین هم که ابرار یک سلسله آب‎هایی می‎نوشند که مقرّبین مرحله بالاتر آنها را دارند در سوره مبارکه «عبس» و مانند آن آنجا هم همین معنا آمده است، کاری که آنها می‎کنند چشمه‎ای است که مزاجش از آن هست، ولی اصلش را مقرّبین می‎نوشند. @qurantehran
🔻تفسیر سوره مبارکه 🔺 بخش سیزدهم - ادامه 👆👆 🔹عمده آن است که نظم اساسی این سوره مبارکه از مراحل نازل شروع می‏شود تا آن مرحله عالیه. در قرآن کریم فرمود بهشتی‏ها هر چه بخواهند برایشان حاصل است ﴿لَهُمْ ما یَشاؤُنَ فِیها﴾ یعنی مشیئت اینها در طول علل و اسباب نِعَم بهشتی است هر چه بخواهند حاضر است؛ منتها در آنجا بد خواسته نمی‏شود به نحو نفی جنس که ﴿لَا لَغْوٌ فِیهَا وَ لاَ تَأْثِیمٌ﴾. عمده آن است که هر چه بخواهند حاصل است، نه هر چه حاصل است اینها می‏خواهند. بعضی از نِعَم در بهشت است که اینها نمی‏خواهند نه برای اینکه اینها مایل نباشند برای اینکه نمی‏دانند. اینکه فرمود: ﴿لَهُمْ ما یَشاؤُنَ فِیها وَ لَدَیْنَا مَزِیدٌ﴾ چند بار این ذکر شده که این فوق مشیئت آنهاست برای اینکه درک نمی‏کنند تا بخواهند. آن نمونه‏هایی که بارها عرض می‏شد از همین قبیل است؛ الآن مؤمنین نعمت‏های فراوانی می‏خواهند اما هیچ کشاورزی، هیچ دامداری از خدا درخواست نمی‏کند ای کاش من نسخه خطی و مصحّح تهذیب شیخ طوسی را داشته باشم، این نعمت را او درک نمی‏کند، نه اینکه آن نعمت نباشد. بعضی از نِعَم است که اهل بهشت درک نمی‏کنند تا بخواهند. تاکنون آن شراب مشخص شد که از کدام چشمه است، آن کاسه مشخص شد که چگونه است، آن ظرف مشخص شد ساقی مشخص شد که ﴿یَطُوفُ عَلَیْهِمْ وِلْدانٌ مُخَلَّدُونَ﴾؛ ساقی مشخص، شراب مشخص، کاسه مشخص، اقسام حریر هم مشخص؛ حریر نازک که زیرپوش است و حریر ضخیم که روپوش است، آن حریر نازک زیرپوش به نام است، آن حریر ضخیم روپوش به نام است، همه اینها مشخص شد؛ اما در آیات در جمع‎بندی نهایی می‎فرماید یک سلسله چیزهایی است که اینها حالا نمی‎خواهند تاکنون این چیزهایی بود که اینها درک می‎کردند ﴿وَ إِذا رَأَیْتَ ثَمَّ رَأَیْتَ نَعیماً وَ مُلْکاً کَبیراً﴾ و مانند آن. 🔻 از آن به بعد ساقی را خدا مشخص نکرد خودش فرمود من ساقی هستم. شراب را مشخص نکرد که از چه چشمه‎ای است؟ به چه گروهی می‎دهند؟ به دست چه کسی می‎دهند؟ آنها را هیچ ذکر نکرد. ظاهرش این است که خودش شخصاً دخالت می‎کند که فرمود: ﴿وَ سَقاهُمْ رَبُّهُمْ شَراباً طَهُوراً﴾. 🔻روایت نورانی مرحوم امین الاسلام در مجمع البیان نقل کرد که اگر از آن شراب نوشیدند از ماسوی الله فارغ هستند «إذ لا طاهر من تدنّس من الأکوان إلا الله‏» اگر کسی به دَنَس، به غبار و چرک خودخواهی، بهشت‎خواهی، حوری‎خواهی و مانند آن متدنّس و آلوده است پاک نیست. این شراب، شراب طهور است «إذ لا طاهر من تدنَّس بغیر الله» این خیلی حرف بلندی است. بعد دارد «رووه» نه تنها یک نفر و دو نفر، «رووه عن جعفر بن محمد الصادق(علیهما السلام)». ❓ این مقام چه مقامی است؟ آنجا که خود خدا باشد. چشمه‎اش جایش مشخص شد مشخص شد مشخص شد اما این نامی ندارد! ساقی هم آنها نیست آنها به دست آنها خدا سقی نمی‎کند ﴿وَ سَقاهُمْ رَبُّهُمْ شَراباً طَهُوراً﴾ این آخرین قله است، این ﴿لَدَیْنَا مَزِیدٌ﴾ است، آن ﴿لَهُمْ ما یَشاؤُنَ فِیها﴾ است، این ﴿لَدَیْنَا مَزِیدٌ﴾. این البته برای همین ذوات قدسی است بعید است دیگران به این مقام برسند. @qurantehran
🔻تفسیر سوره مبارکه 🔺 بخش سیزدهم - ادامه 👆👆 🔹بنابراین در اینجا که فرمود اینها شراب طهور دادند و از غیر خدا اینها غافل‎اند در سوره مبارکه «صافات» دارد که هیچ کسی حق مدح خدا را ندارد مگر یک گروه خاص. آیه ۱۵۹ به بعد سوره مبارکه «صافات» ﴿سُبْحانَ اللَّهِ عَمَّا یَصِفُونَ﴾ خدا منزه است از چیزی که هر کسی او را وصف بکند؛ چون به هر حال یک حقیقت نامتناهی را چه کسی می‎تواند وصف بکند؟ هر موجودی خدا را وصف بکند به اندازه فکر خود، خدا را وصف می‎کند و خدا از او منزه است قابل وصف نیست ﴿سُبْحانَ اللَّهِ عَمَّا یَصِفُونَ ٭ إِلاَّ عِبادَ اللَّهِ الْمُخْلَصینَ﴾ این عباد مخلَص به زبان خدا، خدا را مدح می‎کنند؛ اینها که طاهر شدند «عما سوی الله» به زبان الهی خدا را وصف می‎کنند؛ لذا خدا تسبیح اینها را امضا کرده است. فرمود: ﴿سُبْحانَ اللَّهِ عَمَّا یَصِفُونَ﴾ خدا منزه است از آنچه دیگران خدا را وصف می‎کنند؛ چون هر وصفی که انسان می‎کند به مقدار فهم خودش وصف می‎کند یعنی یک موجود محدود؛ اما اگر عباد مخلصین اگر وصف بکنند، این وصف را خدا امضا می‎کند چون اینها از آن شراب طهور نوشیدند و لسان اینها شده لسان الهی و به لسان الهی سخن می‎گویند و به لسان الهی تکلم دارند و دعا می‎کنند و مانند آن. @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
27.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹 مهم‌ترین معیار چیست؟ 🔷چه کنیم تا در زمره جبهه حق قرار بگیریم؟! ‼️ چگونه ما را قضاوت می‌کند؟ 🔸 در حوادث گوناگون موضع‌گیری‌مان باید چگونه باشد؟ 🔶 کار خارق‌العاده امیرالمومنین علیه السلام در دوران حکومتش چه بود؟‌ 🔻برای مایی که از تاریخ آنچنان نمی‌دانیم، حکومت حضرت را نهایتا در سه جنگ داخلی خلاصه می‌کنیم اما ... ‌💠تاریخ همواره تکرار می‌شود! 🔺بررسی وقایع تاریخی بعد از ماجرای حکمیت در جنگ صفین و دوران امامت و ولایت امیرالمؤمنین امام علی علیه‌السلام موضوع کلاس است که در ادامه مباحث تاریخ از میلاد پیامبر اکرم صلوات‌الله‌علیه آغاز شده و در این ترم ادامه خواهد یافت. ⬅️ ثبت نام شنبه تا چهارشنبه ⏰ ساعت ۹-۱۲ ☎️ ۳۳۵۴۵۸۵۹-۶۰ 📌موسسه قرآن و عترت علی بن موسی الرضا علیه‌السلام eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺صفحه ۴۵۵ مصحف شریف 🌸 سوره مبارکه #ص ━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━ @qurantehran
مؤسسهٔ قرآن و عترت علی بن موسی الرضا(ع)
#قرائت_روزانه_قرآن_کریم 🌺صفحه ۴۵۵ مصحف شریف 🌸 سوره مبارکه #ص ━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━ @qurantehran
(بهرامپور) 27 - و آسمان‌ و زمین‌ و آنچه‌ ‌را‌ ‌که‌ میان‌ ‌این‌ دو ‌است‌ ‌به‌ باطل‌ نیافریدیم‌ ‌این‌ گمان‌ کسانی‌ ‌است‌ ‌که‌ کافر شدند، ‌پس‌ وای‌ ‌بر‌ کافران‌ ‌از‌ آتش‌! 28 - آیا کسانی‌ ‌را‌ ‌که‌ ایمان‌ آورده‌ و کارهای‌ شایسته‌ کرده‌اند، همانند مفسدان‌ ‌در‌ زمین‌ می‌کنیم‌، ‌ یا ‌ پرهیزکاران‌ ‌را‌ چون‌ فاجران‌ قرار می‌دهیم‌! 29 - [‌این‌] کتابی‌ مبارک‌ ‌است‌ ‌که‌ ‌آن‌ ‌را‌ ‌به‌ سوی‌ تو نازل‌ کردیم‌ ‌تا‌ ‌در‌ آیات‌ ‌آن‌ بیندیشند و خردمندان‌ پند گیرند 30 - و سلیمان‌ ‌را‌ ‌به‌ داود عطا کردیم‌، چه‌ نیکو بنده‌ای‌! ‌به‌ راستی‌ ‌او‌ بسیار رجوع‌ کننده‌ [‌به‌ سوی‌ ‌خدا‌] ‌بود‌ 31 - آن‌گاه‌ ‌که‌ نزدیک‌ غروب‌، اسب‌های‌ اصیل‌ تندرو ‌را‌ ‌به‌ ‌او‌ عرضه‌ کردند 32 - [سلیمان‌] ‌گفت‌: واقعا ‌من‌ دوستی‌ و توجه‌ ‌به‌ اسبان‌ ‌را‌ ‌بر‌ یاد پروردگارم‌ مقدم‌ داشتم‌ ‌تا‌ ‌این‌ ‌که‌ [اول‌ وقت‌ نماز گذشت‌ و خورشید] ‌در‌ پرده‌ نهان‌ شد 33 - [‌گفت‌:] اسب‌ها ‌را‌ نزد ‌من‌ باز آورید، آن‌گاه‌ بنا کرد ‌به‌ دست‌ کشیدن‌ ‌بر‌ ساق‌ها و گردن‌ ‌آنها‌ [‌به‌ علامت‌ وقف‌ کردن‌] 34 - و همانا سلیمان‌ ‌را‌ آزمودیم‌ و ‌بر‌ تخت‌ ‌او‌ جسد [بی‌جان‌ فرزندش‌] ‌را‌ بیفکندیم‌، سپس‌ ‌به‌ توبه‌ باز آمد 35 - ‌گفت‌: پروردگارا! مرا ببخش‌ و حکومتی‌ ‌به‌ ‌من‌ ارزانی‌ دار ‌که‌ هیچ‌ کس‌ ‌را‌ ‌پس‌ ‌از‌ ‌من‌ سزاوار نباشد همانا ‌این‌ تویی‌ ‌که‌ بسیار بخشنده‌ای‌ 36 - ‌پس‌ باد ‌را‌ ‌در‌ اختیار ‌او‌ قرار دادیم‌ ‌که‌ ‌به‌ فرمان‌ ‌او‌ ‌هر‌ جا می‌خواست‌ ‌به‌ نرمی‌ روان‌ می‌شد 37 - و دیوان‌ ‌را‌ ‌که‌ بنّا و غواص‌ بودند [مسخر ‌او‌ کردیم‌] 38 - و دیگر دیوان‌ [متمرد] ‌را‌ ‌به‌ زنجیر بسته‌ [تحت‌ فرمانش‌ ‌در‌ آوردیم‌] 39 - [گفتیم‌:] ‌این‌ عطای‌ ماست‌، ‌پس‌ بی‌حساب‌ [‌به‌ ‌هر‌ کس‌ خواهی‌] ببخش‌ و ‌ یا ‌ امساک‌ کن‌ 40 - و قطعا ‌برای‌ ‌او‌ ‌در‌ پیشگاه‌ ‌ما تقرب‌ و فرجامی‌ نیکوست‌ 41 - و بنده‌ی‌ ‌ما ایوب‌ ‌را‌ یادآور، آن‌گاه‌ ‌که‌ پروردگارش‌ ‌را‌ ندا داد ‌که‌: شیطان‌ مرا ‌به‌ رنجوری‌ و عذاب‌ افکنده‌ ‌است‌ 42 - [‌به‌ ‌او‌ گفتیم‌:] ‌با‌ پای‌ ‌خود‌ [‌به‌ زمین‌] بکوب‌، اینک‌ ‌این‌ [چشمه‌سار] شستشوگاهی‌ ‌است‌ خنک‌ و نوشیدنی‌ @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖✨ السَّلَامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الْإِمَامُ الْوَلِیُّ الْمُجْتَبَی وَ الْحَقُّ الْمُنْتَهَی... 🌱✨سلام بر تو ای گوهری که خدا تو را برای خودش آفریده است. سلام بر تو که تمام حقایق عالم، پرتویی از خورشید توست. سلام بر تو و بر روز طلوعت...✨🍃 🍂مگر می‌شود در گرداب غم غرقه باشیم وقتی شما ناخدای کشتی نجاتید؟ مگر می‌شود ساکن همواره‌ی پاییز باشیم وقتی بهار، وامدار نگاه شماست؟ مگر می‌شود اسیر اضطراب و حیرانی شویم وقتی آرامش از شما معنا می یابد؟ گوشه‌ی چشمی کنید عزیز زهرا ... هَرچَندڪآفِرَم‌به‌خیالِ‌تَمامِ‌شَهر امــابرایِ‌آمَدَنَت‌نَذر‌می‌ڪُنَم @qurantehran
🌸آن کس که راه پوی حریم کریم شد از جان غلام حضرت عبدالعظیم شد 🌸باید سلام و عرض ادب کرد با خلوص بر حضرتش که وارث خلق عظیم شد 💐السلام علیک ایها السید الکریم 🌷السَّلامُ عَلَيْكَ يا مَنْ بِزِيارَتِهِ ثَوابُ زِيارَةِ سَيِّدِ الْشُّهَدآءِ يُرْتَجي 🌿🌸چهارم ربیع الثانی سالروز ولادت حسنی علیه السلام مبارک باد. 🔴 حضرت عبدالعظيم حسني(ع) فرمود: بر سرورم حضرت جوادالائمه(ع) وارد شدم؛ تصميم داشتم از او بپرسم كه آيا «قائم» شما همان مهدي است يا غير او؛ پيش از آنكه سخن بگويم، 🔷 فرمود: اي ابا القاسم! قائم ما همان مهدي است كه بايد در زمان غيبتش منتظر او بود و در زمان ظهورش وي را اطاعت كرد و او سومين فرزند من است. 🌸به امید فرج فرزند دلبند جوادالائمه علیه السلام ؛ @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹اگه وسط نماز احتیاط بفهمیم نمازمون درست بوده، می‌شه نماز رو بشکنیم؟ 🔹آیا کندن شاخه‌ای کوچک از درخت یا گیاهی که در پارک یا فضای عمومی وجود دارد برای کاشتن در منزل یا جای دیگر اشکال شرعی دارد؟ 🔹 اگر تو فضای مجازی پیامها را از یه گروه کپی و به گروه دیگه بفرستیم، اشکال داره؟ 🔹اگه خانمی موقع زلزله، کسوف، خسوف و... عادت‌ماهیانه باشه، بعد از پاک‌شدن، بايد نماز آيات رو قضا كنه؟ 🔹حکم باقی ماندن رنگ یا اثر نجاست پس از تطهیر لباس، چیست؟ 🔹آيا در محل کار و در ساعت کارى در زمانى که کار خاصى براى انجام دادن وجود ندارد مى‌توان به کارهاى ديگر پرداخت؟ 🔹اگرهنگام نماز مُهر، گُم شود یا کودک آن را بردارد ، تکلیف چیست ؟ 🔹اگر شک کند که به سرمایه ای که با آن امرار معاش می کند، خمس تعلق می گیرد یا خیر، وظیفه چیست؟ 🔹حکم مالی که پیدا می کنیم چیست؟! 🔹حکم شرعی نگهداری سگ های خانگی یا زینتی چیست؟ و صدها سوال دیگر که در کلاس احکام به آن پاسخ داده میشود! 🔸شروع کلاسها: از روز (۱۵ آبان ۱۴۰۱) به صورت غیر حضوری و مبلغ تومان برای ۱۰ جلسه به کارت ⬇️ ۵۰۲۲ - ۲۹۷۰ - ۰۰۱۲ - ۰۹۲۸ به نام مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت علی بن موسی الرضا 2⃣ ارسال فیش واریزی به همراه 3⃣ و 4⃣ شماره به آیدی https://eitaa.com/yazahra1442 🔺 و یا شنبه تا چهارشنبه ساعت ۹ تا ۱۲ 📌آدرس: خیابان ایران ـ خیابان شهید مهدوی پور ـ شماره ۱۲۱- مؤسسه قرآن و عترت علی بن موسی الرضا(ع) 🤝 منتظر حضور گرمتان هستیم. eitaa.com/qurantehran
📜صحیفه سجادیه در‍ کلام علما: 🔷آیت الله بهجت(ره): به هر اندازه از بیانات اهل بیت (ع) دور باشیم، از خود ایشان دوریم. یک دست شما قرآن و دست دیگر عترت باشد! عترت: 📗معارفش در نهج البلاغه است؛ 📘اعمالش در صحیفه سجادیه است 📙و اعمال تکلیفیه اش در مثل همین رساله ها است. @qurantehran
4_369063533268173285.mp3
2.23M
🔺 شرح دعای بیستم(دعای مکارم الاخلاق) 💠جلسه نوزدهم(نیکی کردن) اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ سَدِّدْنِي لِأَنْ أُعَارِضَ مَنْ غَشَّنِي بِالنُّصْحِ وَ أَجْزِيَ مَنْ هَجَرَنِي بِالْبِرِّ وَ أُثِيبَ مَنْ حَرَمَنِي بِالْبَذْلِ‏ وَ أُكَافِيَ مَنْ قَطَعَنِي بِالصِّلَةِ وَ أُخَالِفَ مَنِ اغْتَابَنِي إِلَى حُسْنِ الذِّكْرِ وَ أَنْ أَشْكُرَ الْحَسَنَةَ وَ أُغْضِيَ عَنِ السَّيِّئَةِ بار خدايا، درود بفرست بر محمد و خاندانش و رستگارى بخش مرا تا كسى را كه با من ناراستى كند به اخلاص پاسخ دهم و كسى را كه از من دورى گزيند به نيكويى جزا دهم و كسى را كه مرا محروم مى ‏دارد به بذل و احسان بنوازم‏ و با آن كس كه رشته مودت بريده است بپيوندم و كسى را كه از من به بدى ياد كرده به نيكى ياد كنم و خوبى را سپاس گويم و از بدى چشم فرو بندم @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 | عامل بزرگترین عملیات شهادت‌طلبانه 🔸برشی از سخنرانی مدیر اندیشکده راهبردی سعداء و نویسنده به مناسبت سالروز شهادت @qurantehran
💗جوانان عزیز من ؛ شما هم مانند «حسین فهمیده» میتوانید نقش ایفا کنید 🔻رهبرانقلاب: جوانان و نوجوانان عزیز من! همه شما میتوانید در کشورتان نقش پیدا کنید. 🔹یک روز نقش، نقش «حسین فهمیده» بود؛ یک روز نقشهای دیگر است. 🔹در زمینه مسائل دینی، مسائل فرهنگی، مسائل سیاسی، مسائل اخلاقی، آینده‌نگری، امیدبخشی، نشاط دادن به محیط پیرامون خود و تعبّد و تقیّد و پایبندی به شریعت اسلامی -که سرمایه سربلندی فرد و جامعه است- میتوان مجاهدت کرد.البته در آنها، دادنِ جان مطرح نیست؛ اما همّت و اراده و تصمیم لازم دارد. 🔹همه میتوانید در مدارس، در دانشگاهها، در محیطهای کار و غیره، نقش ایفا کنید. 🔺جوانِ زنده و بانشاط و پُرامید و پاکدامن، میتواند یک تاریخ را بیمه کند. ۷۷/۸/۸ 🌹هشتم آبانماه؛ سالروز شهادت و @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺صفحه ۴۵۶ مصحف شریف 🌸 سوره مبارکه #ص ━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━ @qurantehran