eitaa logo
مؤسسهٔ قرآن و عترت علی بن موسی الرضا(ع)
2.7هزار دنبال‌کننده
5.3هزار عکس
3.5هزار ویدیو
15 فایل
تهران- خیابان ایران- شهید مهدوی پور- ۱۲۱ ☎️تلفن تماس: ۳۳۵۴۵۸۵۹ -۳۳۵۴۵۸۶۰ ویژه خواهران 📆شنبه تا چهارشنبه ۸ تا ۱۲ ↙️ مسئول آموزش: @N_1311 ↙️ ادمین کانال: @yazahra1442 ↙️ مسئول واحد ازدواج: @aleyasin46 ↙️ کتابخانه شهید پورمحمدی: @RAZ110
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 «وَ جَلَّلَنِي التَّبَاعُدُ مِنْكَ لِبَاسَ مَسْكَنَتِي.» خدايا! دوري از تو لباس بيچارگي و بدبختي بر من پوشانيده است. 🔸تفاوت و تصورات تربيتي به فراخور حالات ايماني افراد در تعاليم عمومي تربيت ديني،‌ مربيان تربيتي و اساتيد اخلاق براي تنبه و توجه‌ افراد به خطاهاي خويش و ايجاد حالت کنترل بر نفس در برابر غفلت‌ها و معاصي، به فراخور درجات ايماني متربيان، از شيوه‌هاي متفاوتي استفاده مي‌کند. 🔹به بعضي مي‌گويند: «اگر گناه کني عذاب خواهي شد.» و به بعضي ديگر که در رتبه‌ي بالاتري قرار دارند مي‌گويند: «اگر گناه کني، مبتلا به غضب الهي خواهي شد.» اما به عده‌اي ديگر که در درجاتي از قرب را طي نموده‌اند، مطلب را ظريف‌تر بيان کرده و مي‌گويند: «اگر اين کار را انجام دهي، از درجه‌ي قرب مولا دور مي‌شوي.» 👈 اين موارد به ديدگاه انسان نسبت به رابطه‌ي خود با حق تعالي و انجام وظايف ديني او بستگي دارد. در حالتي که انسان‌هاي عادي، عذاب را مي‌بينند و از هول و هراس آن ناله سر مي‌دهند، ولي کامل الهي غضب را مي‌بيند و اشک مي‌بارد و مي‌سوزد و مي‌گدازد؛ زيرا ديد ملکوتي او نافذتر است. 🌹 مولا امیر المومنین(علیه السلام) در فرازی از دعای کمیل با ناله به درگاه الهی می فرمایند: «يَا الهي وَ سَيِّدِي وَ مَوْلَايَ وَ رَبِّي! صَبَرْتُ عَلَى عَذَابِكَ فَكَيْفَ أَصْبِرُ عَلَى فِرَاقِكَ.» پروردگارا! گيرم که بر عذابت صبر کردم چگونه بر فراق تو صبر کنم؟ ▪️واقعيت ، دوري از ،‌ اما افراد از درک اين مطلب متفاوتند: بعضي حقيقت دوري را درک مي‌کنند؛ بعضي غضب الهي را؛ و عده‌اي نيز فقط عذاب را درک مي‌نمايند. 📚 ( استاد تحریری) https://eitaa.com/qurantehran
💠 «وَ جَلَّلَنِي التَّبَاعُدُ مِنْكَ لِبَاسَ مَسْكَنَتِي.» خدايا! دوري از تو لباس بيچارگي و بدبختي بر من پوشانيده است. 🌸لزوم توجه به آثار نيک و بد اعمال 🔸آيات و روايات بسياري در آثار ناگوار دنيايي و آخرتي گناهان وارد شده است، توجه به همه‌ي اين آثار موجب مي‌گردد انسان از ترس ابتلاي به اين‌ها خود را از آلودگي به محرمات الهي و مخالفت حق تعالي حفظ نمايد و از اين جهت بسيار مطلوب و ضروري است. 🔹البته محرک نوع انسان‌ها نيز توجه به همين آثار خوب و بد است تا با شناخت اثر خوب يک عمل به انجام آن اشتياق پيدا کرده و با آگاهي از اثر بد عملي، از انجام آن پرهيز نمايند و بدين صورت جان آن‌ها به فضيلت‌هاي نفساني آراسته و از رذايل پيراسته گردد و به هدف از خلقت نايل گردند و سعادتمند شوند. 🔺 بنابراين هرگز نبايد از فراواني ثواب‌هاي ذکر شده براي اعمال خوب استبعاد کرد؛ زيرا ذکر ثواب فراوان، متناسب با نياز زياد انسان‌ها است. انسان يک موجود گسترده و پيچيده‌اي است که زندگي ابدي دارد و هيچ تضميني وجود ندارد که انسان ثواب‌ها را نگاه دارد و با گناهان و خطاها آن‌ها را نابود نسازد. ⛔️ ، موجب حبط اعمال خوب به فرض که انسان کار خوب فراوان انجام دهد، اما اگر خود را در انجام معاصي و خطاها آزاد پنداشته و نفس را با مراقبه کنترل نکند، قطعاً کارهاي خوب با گناه از بين خواهد رفت. 🔹از مجموع قرآن و سنت، اين نکته به دست مي ‏آيد که انجام گناه حبط کننده ‏ي اعمال قربي انسان بوده و آن را بي اثر مي‌کند. مانند اين که انسان از يک سو غذاي مفيد بخورد و از سوي ديگر در کنار آن از طعام‏ هاي مضرّ و بيماري‏ زا نيز استفاده کند به‌گون ه‏اي که تأثير غذاي مفيد در بدن او خنثي شود! بنابراين اولين مرتبه ‏ي ايمان که از فرمايشات حضرات اهل‌بيت‌ (ع)استفاده مي‏شود مسئله‌ي و با تاكيد بيش‌تر و دقيق‌تر بر پرهيز از محرمات است. چنان که در رواياتي فرموده‌اند: 🔸«کسي که گناهي انجام مي‌دهد، ايمان در او حضور ندارد.» يعني با انجام گناه ـ‌تا وقتي توبه نکرده است ‏ـ ايمان قلبي در وجود شخص فعليت پيدا نخواهد کرد. 📚 (استاد تحریری) https://eitaa.com/qurantehran
ادامه👆👆 🔹نكته‌ي مهم اين است كه اگر انسان گاهي دچار گناه شد، هرگز نبايد حالت نااميدي پيدا كرده با خود بگويد: «ما که گناه کاريم، پس کارهاي خوب را انجام ندهيم!» 🔻اين از وساوس شيطان است و قصد او اين است که بنده‌ي خدا، به طور کلي از درگاه حق دور شود و به بهانه‌ي ارتکاب لغزش‌ها او را از انجام کار خوب هم باز بدارد. در روايت است که به امام گفته شد: شخصي گناه مي‌کند و گاهي کار خوب هم انجام مي‌دهد آيا به حالش مفيد است؟ 🔸 امام فرمود: کار خوب او در نهايت موجب مي‌شود که از کار بدش دست بردارد. در هر صورت، واقعيت گناه از ذات اقدس الهي است. اين مسئله هشداري است که معصيت و گناه انسان را از کمال مطلق الهي و اتصاف به اوصاف پسنديده محروم مي‌گرداند. 📚 (استاد تحریری) https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
13.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠موشن گرافیک تفسیر قرآن کریم 3⃣ 🔸آیه ۴۰ سوره ابراهیم 🔸حجت الاسلام قرائتی 🔹ربِّ ٱجْعَلْنِى مُقِيمَ ٱلصَّلَوٰةِ وَمِن ذُرِّيَّتِى رَبَّنَا وَتَقَبَّلْ دُعَآءِ 🔹پروردگارا! مرا برپا دارنده نماز قرار ده، و از نسل و ذریه‌ام نیز. پروردگارا! دعاى مرا [،نماز و عبادتم را] بپذیر! https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب: قرآن را بخوانید حتی شده روزی یک یا نیم‌صفحه 🔹در دنیای اسلام هیچ‌کس نباید پیدا شود که یک روز بر او بگذرد و آیات قرآن را تلاوت نکند. https://eitaa.com/qurantehran
6.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 احکام به زبان ساده 💠 واجبه سجده کنی ! 🔸احکامی که باید بدانیم https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
9.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 روز سوم ماه مبارک رمضان 🔹اللَّهُمَّ ارْزُقْنِی فِیهِ الذِّهْنَ وَ التَّنْبِیهَ وَ بَاعِدْنِی فِیهِ مِنَ السَّفَاهَهِ وَ التَّمْوِیهِ وَ اجْعَلْ لِی نَصِیباً مِنْ کُلِّ خَیْرٍ تُنْزِلُ فِیهِ بِجُودِکَ یَا أَجْوَدَ الْأَجْوَدِین 🔸خدایا در این روز مرا هوش و بیداری نصیب فرما و از سفاهت و جهالت و کار باطل دور گردان و از هر خیری که در این روز نازل می فرمایی مرا نصیب بخش به حق جود و کرمت ای جود و بخشش دارترین عالم. 🔰پیام‌های دعا 1- بیداری 2- دوری از سفاهت و جهالت 3- بهره‌مندی از خيرات 4- بهره مندی از بخشش خدا 🔰پیام منتخب ✍️هیچ کار خیری را نباید کوچک شمرد؛ هم‌چنان‌که نباید به کارهای خیر، مغرور شد؛ زیرا قصد قربت و خلوص، در هر دو حالت لازم است. امام صادق(ع) می‌فرماید: «لاتُصَغِّر شَیئاً مِنَ الخَیرِ، فَإنَّکَ تَراهُ غَداً حَیثُ یَسُرُّکَ؛ هیچ کار خیری را کوچک مشمار که فردا مایۀ خرسندی و خوشحالی‌ات خواهد شد 📗مجلسی بحار الأنوار ج ۷۱ ص ۱۸۲ https://eitaa.com/qurantehran
✳️ ، ⬅️سوره مبارکه بقره، آیه ۲۴۷ 🔸تفسیر رهبر معظم انقلاب: ✅ یکی از خصوصیات حیات طیبه و خصوصیات این انقلاب که در قرآن به آن تصریح شده و است. فَمَن يَكْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَيُؤْمِنُ بِاللهِ فَقَدِ اسْتَمْسَك بالعروة الوثقى؛ عروة الوثقى يعنى شما مثلا از یک جای خطرناکی، لغزش گاهی دارید عبور میکنید یک ریسمان یک چیزی هست که دستتان را می گیرید که نخورید زمین، لیز نخورید، پرت نشوید پایین، به این میگویند ، اگر ایمان بالله و کفر به طاغوت داشته باشید این «عروة الوثقی» است. این هر دو با همدیگر است ایمان بالله کفر به طاغوت این دو را از هم تفکیک نباید کرد. ⬅️ باز اینجا من اشاره کنم که ایمان بالله را از مردم به سختی می شود گرفت: تکیه ی تبلیغات دشمنان روی کفر به طاغوت است کفر به طاغوت را ضعیف کنند. ❇️ به تدریج این بخش از قضیه را از دست مردم بگیرند. خب بله ایمان بالله هم داشته باشید، ایمان به طاغوت هم داشته باشید. این نمی شود ″ایمان بالله با کفر به طاغوت با هم همدوشند؟ " طاغوت همان طغیانگری است که انسانها را از راه خدا منحرف میکند. امروز مظهر عینی و ملموس این طغیانگری در دنیا همین قدرتهای سوء مثل استکبار آمریکایی و امثال آن هستند مظهر درونی آن هم نفس ما و هوای ماست که از آن باید به خدا پناه ببریم. https://eitaa.com/qurantehran ادامه👇👇