eitaa logo
مؤسسهٔ قرآن و عترت علی بن موسی الرضا(ع)
2.7هزار دنبال‌کننده
5.3هزار عکس
3.6هزار ویدیو
15 فایل
تهران- خیابان ایران- شهید مهدوی پور- ۱۲۱ ☎️تلفن تماس: ۳۳۵۴۵۸۵۹ -۳۳۵۴۵۸۶۰ ویژه خواهران 📆شنبه تا چهارشنبه ۸ تا ۱۲ ↙️ مسئول آموزش: @N_1311 ↙️ ادمین کانال: @yazahra1442 ↙️ مسئول واحد ازدواج: @aleyasin46 ↙️ کتابخانه شهید پورمحمدی: @RAZ110
مشاهده در ایتا
دانلود
🗓امروز اول اردیبهشت 🌷 تا 🌸به عیدالله اکبر، شصت و شش روز مانده ✨به آن روزی که حیدر میشود بر خلق فرمانده 🌸اگرچه عاشق مولا نگردد زار و درمانده ✨به مدحش شد زبان درکام ما ناکام و درمانده https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 دعای مستجاب 🔹 روح عمل چون نیت است، این با ما هست و هر روز می ‌توانیم آن را اصلاح کنیم، همیشه می ‌توانیم آن را اصلاح کنیم، نگوییم گذشته گذشت! این روح عمل با ما هست، منتها در یک صحنه ‌ای حاضر می ‌کنیم، این را فوراً می ‌توانیم ترمیم بکنیم، این راه علاج باز است؛ او هم با یک «یا اَللَّه» می‌بخشد، این قدر رئوف و مهربان است! این قدر اهل گذشت است! 🔹 این است که ما در دعا موحّد باشیم، فرمود اگر در دعا موحّد باشید ممکن نیست دعای شما مستجاب نشود.[۱] 🔻 در دعا موحّد باشید یعنی چه؟ یعنی کسی مثلاً سعه رزق و روزی حلال می ‌خواهد، چشم او به و باشد بعد بگوید «اَللَّهُمَّ اَرزُقَنِی» این دعای مشرکانه است؛ فرمود یقین بدان کار از غیر خدا ساخته نیست. اگر کسی بیماری دارد خواست شفا پیدا کند بگوید: « اَللَّهُمَّ اِشْفِ مَرِیضِی»، «اَللَّهُمَّ اِشْفِ مَرْضَانَا» و فلان، چشم او به و باشد، این دعا، دعای مشرکانه است. خدا و دارو، خدا و طبیب، خدا و بیمارستان، این مشرکانه است. اگر آنها هستند همه را تو دادی، آنها را تو اداره می ‌کنی، وقتی تو بخواهی کل صحنه را بر می ‌گردانی، این دعا دعای موحّدانه است و یقیناً است. 🔺ممکن نیست دستی به طرف خدا دراز شود و خالی برگردد، هیچ ممکن نیست! منتها شرط دعا این است که باشد. 🔺 درست است اسباب هست اما اسباب را او دارد اداره می‌ کند؛ او آفرید، او باید رهبری کند، او باید اداره کند، او باید اثربخش باشد، نه اینکه منهای ذات اقدس الهی، برای ما معجزه بکن! لازم نیست معجزه باشد، معجزه حق است و سرجایش محفوظ است و اما همه اینها تحت فرمان تو هستند، تو «رَبُّ اَلْعَالَمِینَ» هستی؛ این دعای یقیناً مستجاب است. [۱]. الامالی (للمفید)، ص۵۴؛ «... عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ الصَّادِقِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ ع قَالَ سَمِعْتُهُ يَقُولُ‏ تَبَحَّرُوا قُلُوبَكُمْ فَإِنْ أَنْقَاهَا اللَّهُ مِنْ‏ حَرَكَةِ الْوَاجِسِ‏ لِسَخَطِ شَيْ‏ءٍ مِنْ صُنْعِهِ فَإِذَا وَجَدْتُمُوهَا كَذَلِكَ فَاسْأَلُوهُ مَا شِئْتُمْ». https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔷 فَاسْتَجِبْ دُعَائِي وَ لا تُخَيِّبْ فِيكَ رَجَائِي وَ تَقَبَّلْ تَوْبَتِي وَ كَفِّرْ خَطِيئَتِي، بِمَنِّكَ وَ رَحْمَتِكَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِين 🔹پس دعايم را به استجابت رسان و اميدم را نسبت به خودت ناکام مگردان و توبه‌ام را قبول کن و خطايم را بپوشان، به منّ و كرمت اي مهربان‌ترين مهربانان! 🔸در اين راستا حضرت امام صادق (ع) مي‌فرمايد: «إِنَّ الْمُؤْمِنَ لَيَدْعُو اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ فِي حَاجَتِهِ فَيَقُولُ عَزَّ وَ جَلَّ: أَخِّرُوا إِجَابَتَهُ. شَوْقاً إِلَى صَوْتِهِ وَ دُعَائِهِ فَإِذَا كَانَ يَوْمُ الْقِيَامَةِ قَالَ اللَّهُ تَعَالَى: عَبْدِي دَعَوْتَنِي وَ أَخَّرْتُ إِجَابَتَكَ وَ ثَوَابُكَ كَذَا وَ كَذَا وَ دَعَوْتَنِي فِي كَذَا وَ كَذَا فَأَخَّرْتُ إِجَابَتَكَ وَ ثَوَابُكَ كَذَا وَ كَذَا. قَالَ: فَيَتَمَنَّى الْمُؤْمِنُ أَنَّهُ لَمْ يُسْتَجَبْ لَهُ دَعْوَةٌ فِي الدُّنْيَا مِمَّا يَرَى مِنْ حُسْنِ الثَّوَابِ.» 🔶 مؤمن، خداوند عزيز و جليل را براى حاجتش مى‏خواند و او در جواب مى‏گويد: «اجابتش را به تأخير بيندازيد، چون من مشتاق صدا و دعاى اويم.» و آنگاه كه قيامت برپا شد مى‏گويد: «بنده‌ي من! مرا خواندى اما من اجابتت را به تأخير انداختم، ثواب تو چنين و چنان است. و نيز در فلان كار هم مرا خواندى و آن‌جا هم اجابت تو را به تأخير انداختم، ثواب تو چنين و چنان است.» آن‌گاه حضرت فرمود: ➖«در اين‌جا مؤمن به خاطر ديدن پاداش‌هاي عظيم الهى، آرزو مى‏كند كه اى كاش در دنيا خدا هيچ يك از دعاهايش را مستجاب نمى‏كرد». ❇️ البته معناي اين روايت اين نيست که انسان براي برآورده شدن حوائجش دعا نکند؛ زيرا اين برداشت با بيانات صريح کتاب و سنت که امر به دعا نموده منافات دارد، بلکه بدين معنا است که انسان بايد شرايط صحيح اعتقادي (يعني اعتقاد به قدرت مطلقه‌ي خداوند و اين که او در افعال خويش مصالح را در نظر مي‌گيرد و فقط او تأثير مستقل دارد و اين که تقاضايش براي او فايده‌ي دنيايي يا آخرتي دارد) و ديگر شرايط در حال دعا (که در جاي خود ذکر شده است) دعا کند. ✳️ در اين صورت اگر مصلحت باشد قطعاً مي‌گردد و اگر مستجاب نشود، بايد بداند که فعلاً مصلحت نبوده و خداوند مطابق روايت بالا آن را براي او ذخيره کرده و يا به واسطه‌ي آن بلايي از او دفع شده است. 💠 اين‌ها اموري است که حظ و بهره‌ي روحي و رواني در آن نصيب انسان مؤمن مي‌گردد. اما انسان کافر از اين امور بي‌بهره است و اگر بخواهد بهره‌مند شود، بايد اولين مظهر صفت رحيميت خدا که دين است را بپذيرد. وقتي خدا را به عنوان رب – به طور خاص- پذيرفت، صفات ديگر او هم شامل حال وي مي‌شود. چنان که بعضي خطاب‌هاي قرآن خاص مؤمنين است و بعضي خطاب‌ها به همه‌ي انسان‌ها است. اين خطاب‌هاي عمومي در حقيقت هدايت‌هاي عام الهي است، از جمله آيه‌ي شريفه‌ي زير: ✅ يا أَيُّهَا الْإِنْسانُ إِنَّكَ كادِحٌ إِلى‏ رَبِّكَ كَدْحاً فَمُلاقيهِ ↩️اي انسان! تو با هر زحمتي باشد به سوي پروردگارت مي‌روي. ☑️بعضي خطاب‌ها نيز، خاص است مانند: وَ أَقيمُوا الصَّلاةَ و نماز را به پا داريد. 🔰مضمون اين آيه مختص عده‌ي خاصي است که تحت لواي ايمان حق قرار گرفته‌اند و به همين دليل، خطاب خاص خواهد بود 📚 (استاد تحریری) https://eitaa.com/qurantehran ادامه👇👇
ادامه👆👆 🔶 جود حضرت حق از صفات فعليه‌اي است که به صفت ذاتيه تکيه دارد و ما از صفت فعليه به صفت ذاتيه مي‌رسيم. جود خداوند به قدرت او تکيه دارد و قدرت نامتناهي و مطلق است و چون رابطه‌ي کمالي براي انسان محدود نيست، از توجه و درخواست صفت کمال حق تعالي، به ذات نامحدود او توجه پيدا مي‌کنيم. در اين فراز از مناجات با نتيجه گيري از خطاب حق تعالي به اوصاف کماليه به او عرض مي‌کنيم: 🔸 فَاسْتَجِبْ دُعَائِي و … استجابت دعا در حقيقت ظهور جود خاص خداوند براي عبد است. انسان اگر موهبت دنيايي را هم طلب مي‌کند، پشتوانه‌ي اين طلب، از جانب خداوند تعالي است و خودش وعده فرموده است: 🔹 ادْعُوني‏ أَسْتَجِبْ لَكُم‏ ↩️مرا بخوانيد تا اجابت کنم شما را. 🔷 بنابراين اگر انسان پس از دعا به مطلوب مورد نظر خويش رسيد از جانب اوست و اگر به او داده نشد، بايد شرايط استجابت را بررسي کند و اگر به گمان او شرايط موجود بوده بايد بداند که استجابت دعا مصلحت او نبوده است؛ زيرا عبد در هر حال بايد به حکمت الهي اطمينان پيدا کند. 🔹حضرت امام زين‌العابدين (علیه‌السلام) مي‌فرمايد: ✳️ «الْمُؤْمِنُ مِنْ دُعَائِهِ عَلَى ثَلَاثٍ: إِمَّا أَنْ يُدَّخَرَ لَهُ؛ وَ إِمَّا أَنْ يُعَجَّلَ لَهُ؛ وَ إِمَّا أَنْ يُدْفَعَ عَنْهُ بَلَاءٌ يُرِيدُ أَنْ يُصِيبَه.» ⬅️ دعاي مؤمن سه‌گونه است: 🔺يا براي او (در قيامت) ذخيره مي‌شود؛ 🔺و يا به او داده مي‌شود، 🔺و يا از او بلايي که بنا بود به او برسد، دفع مي‌گردد. 📚 (استاد تحریری) https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔅 السَّلامُ عَلَيْكَ يا عَيْنَ الْحَياةِ... 🌱سلام بر تو ای مولایی که یادت زنده کننده قلبها و ظهورت سر آغاز حیات طیبه است. وَالصُّبْحِ إِذَا تَنَفَّس... همه‌ی عالم؛ چشم انتظار دمیدنِ صبح دولت توست...! بیا عزیز زهرا .. https://eitaa.com/qurantehran
✅ حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: ❌ما در دریای زندگی در معرض غرق شدن هستیم. 🌟دستگیری ولیّ خدا لازم است تا سالم به مقصد برسیم. 🙏 باید به حضرت ولی‌عصر علیه‌السلام استغاثه کنیم که مسیر را روشن سازد و ما را تا مقصد، همراه خود ببرد. 📚 (عج)، ص١١٨ https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
13.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠موشن گرافیک تفسیر قرآن کریم 🔸سوره لقمان آیه ۱۴ 🔸موضوع: احترام به پدر و مادر 🔸والدین مَجرای فیض الهی 🔹 ووَصَّيْنَا الْإِنْسَانَ بِوَالِدَيْهِ حَمَلَتْهُ أُمُّهُ وَهْنًا عَلَىٰ وَهْنٍ وَفِصَالُهُ فِي عَامَيْنِ أَنِ اشْكُرْ لِي وَلِوَالِدَيْكَ إِلَيَّ الْمَصِيرُ 🔹و انسان را درباره پدر و مادرش سفارش کردیم، مادرش به او حامله شد [در حالی که] سستی به روی سستی [به او دست می داد] و باز گرفتنش [از شیر] در دو سال است [و سفارش کردیم] که برای من و پدر و مادرت سپاس گزاری کن؛ بازگشت [همه] فقط به سوی من است. https://eitaa.com/qurantehran