YEKNET.IR - monajat - shabe 4 ramezan - 1400.01.27 - rasouli.mp3
3.29M
🌙 #ماه_رمضان
🍃با سنگ هر گناه پرم را شکسته ام
🍃آه ای خدا خودم کمرم را شکسته ام
🎤حاج #مهدی_رسولی
#مناجات
@qurantehran
joze 09.mp3
4.98M
🌺 #ماه_رمضان
🍃نکاتی از #جزء_سوم_قرآن_کریم
🎤استاد: خانم #قربانی
🌺 جزء نهم شامل سوره اعراف از آیه ۸۸ تا آخر و سوره انفال از آیه ۱ تا ۴۰
🌷سوره اعراف
✅آیه ۸۸ تا ۹۴ ادامه داستان حضرت شعیب
✅ایه ۱۰۳ تا ۱۷۱ داستان های حضرت موسی
✅آیه ۱۲۶ دعای قرآنی معروف ” ربنا افرغ علینا صبرا….”
✅آیه ۱۴۲ آیه مربوط به نماز اول ذیحجه ” و واعدنا موسی ثلاثین لیله …”
✅آیات ۱۴۸ تا ۱۵۴ داستان گوساله سامری
✅آیه ۱۶۳ به بعد اصحاب سبت
✅آیات ۱۷۵ تا ۱۷۷ داستان بلعم باعورا
✅آیه ۱۸۹ همسران مایه ارامش
✅آیه ۲۰۰ امر به گفتن استعاذه در هنگام قرائت قرآن
✅آیه ۲۰۴ آداب قرائت قرآن
✅آیه ۲۰۵ نحوه یاد کردن خداوند و دعا کردن
🌷سوره انفال
✅ آیه ۱ انفال چیست ؟ داستان جنگ بدر
✅ ایه ۷ به بعد داستان جنگ بدر
✅ آیه ۲۷ خیانت در امانت
✅آیات ۲۸ دو آزمایش بزرگ الهی
@qurantehran
🔰 ماه نجات از جهنم
🔺️ رهبر انقلاب: رمضان ماه رحمت است، ماه مغفرت است. فرمود: «و هذا شهر العتق من النّار»؛ آزادی از آتش. آزادی از آتش، در واقع آزادی از همین خطاها و گناهانی است که ما انجام میدهیم. ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
#بهار_قرآن
@qurantehran
D-R 9.mp3
1.53M
شرح #دعای روز نهم ماه مبارک #رمضان:
🎤: آیة الله #مجتهدی_تهرانی (ره)
🌺 بسم الله الرحمن الرحیم🌺
🌺 «اَللّهُمَّ اجْعَلْ لی فیهِ نَصیباً مِنْ رَحْمَتِکَ الْواسِعَةِ
🌺 وَاهْدِنی فیهِ لِبَراهینِکَ السّاطِعَةِ
🌺 وَخُذْ بِناصِیتی اِلی مَرْضاتِکَ الْجامِعَةِ
🌺 بِمَحَبَّتِکَ یا اَمَلَ الْمُشْتاقینَ»
🍀خدایا، من را از #رحمت واسعه خودت نصیب گردان. برای استجابت این دعا باید چه کنیم؟
🍀 باید به زیردستمان کمک کنیم. اگر وضع مالی کسی خوب است، برای دختران دمبخت مستمند جهاز تهیه کند. در این صورت دعا درباره او مستجاب میشود و اگر زلزله شود، زیر آوار نمیماند؛ چون رحمت خدا شامل حال او شده است.
🍀 من را به سمت موجبات خوشنودی و رضایت خودت ببر. از من راضی باش، هر چند که بد کردم و عمرم را به بطالت مصرف کردم. حالا آمدهام و من را به سمت رضایت خودت ببر. از من خشنود شو و رضایت جامع داشته باش.
🍀 باید تمام عیبها را از خود دور کنم، و با غیبت نکردن، حلال کردن مال و... این دعا دربارهام مستجاب شود. تا #مردم از ما #راضی نشوند، #خدا از ما راضی نمیشود.
@qurantehran
📇 تفسیر سوره مبارکه #طور ـ آیه ۱۵-۱۶
📚 مفسر: علامه محمدحسین #طباطبایی ـ (تفسیر المیزان)
🌺" أَ فَسِحْرٌ هذا أَمْ أَنْتُمْ لا تُبْصِرُونَ"
🔹 اين جمله، تفريع و نتيجه گيرى از آيه قبل است، و استفهام در آن استفهام انكارى است، استفهامى است به منظور تفريع و سرزنش آنان، و معنايش اين است كه: وقتى اين آتش همان آتش است كه تكذيبش مى كرديد، پس ديگر اين خبرى كه قرآن مى دهد نمى تواند سحر باشد، هم چنان كه شما پنداشته ايد و اخبار انبيا را سحر خوانديد. و نيز نمى تواند امرى موهوم و خرافى باشد، آن طور كه شما بدان تفوه مى كرديد و به زبان مى آورديد، بلكه امرى است روشن و عيان، پس آيه شريفه در معناى آيه" وَ يَوْمَ يُعْرَضُ الَّذِينَ كَفَرُوا عَلَى النَّارِ أَ لَيْسَ هذا بِالْحَقِّ" خواهد بود.
🔸" اصْلَوْها فَاصْبِرُوا أَوْ لا تَصْبِرُوا سَواءٌ عَلَيْكُمْ إِنَّما تُجْزَوْنَ ما كُنْتُمْ تَعْمَلُونَ"
ماده" صلى"- به فتحه صاد و سكون لام- كه مصدر" اصلوا" و اين امر از آن است، به معناى چشيدن و تحمل كردن حرارت آتش است، و در نتيجه معناى جمله" اصلوها" اين است كه:" بچشيد آن را" يعنى بچشيد و تحمل كنيد حرارت آتش دوزخ را.
🔹و جمله" فَاصْبِرُوا أَوْ لا تَصْبِرُوا" به خاطر اينكه فاى تفريع بر سرش در آمده نتيجه اى است كه از دستور" بچشيد حرارت آتش را" گرفته، و اگر اين نتيجه را با ترديد بين امر و نهى بيان كرده، و فرموده:" صبر بكنيد و يا نكنيد" خواسته است به طور كنايه بفهماند صبر كردن و نكردن شما يكسان است. و به همين جهت دنبال اين جمله به طور صريح فرموده:" سَواءٌ عَلَيْكُمْ"، يعنى اين چشيدن آتش برايتان حتمى است و از شما جدا شدنى نيست، چه صبر بكنيد و چه نكنيد، نه اينكه صبر كردن، عذاب را از شما بر مى دارد و يا حداقل آن را تخفيف مى دهد، و نه اينكه بى صبرى و جزع و فزع سودى به حالتان دارد.
🔸و جمله" سَواءٌ عَلَيْكُمْ" خبرى است براى مبتدايى تقديرى، و تقدير كلام" هما سواء عليكم- آن دو بر شما يكسانند" مى باشد، و اگر كلمه" سواء" را مفرد آورد، با اينكه در كلام دو چيز بودند كه با هم يكسان بودند، يكى صبر و يكى بى صبرى، از اين جهت است كه كلمه" سواء" در اصل مصدر است، و مصدر همه جا مفرد مى آيد.
🔹 [عذاب مكذبان عين عمل آنها است و چه صبر كنند و چه بى تابى از آن جدا شدنى نيست]
🔸و جمله" إِنَّما تُجْزَوْنَ ما كُنْتُمْ تَعْمَلُونَ"، در مقام تعليل براى لازم بودن عذاب مذكور، و يكسان بودن صبر و جزع است، و معنايش اين است كه: اينكه گفتيم اين عذاب برايتان حتمى است، و از شما جدا شدنى نيست، براى اين بود كه ما اين عذاب را از جاى ديگر نياورده ايم، بلكه #عين_عمل_خود_شماست، همان كارهايى است كه مى كرديد، و معقول نيست ميان عمل و صاحب عمل سلب نسبت شود، و همواره اين نسبت برقرار است، يعنى الى الابد اين عمل، عمل آن عامل است، پس به همين جهت اگر در ظرف قيامت عمل به صورت آتش جلوه كند، تا ابد به جان عامل خود مى افتد، و اگر هم بگوييم تقدير كلام" انما تجزون جزاء ما كنتم تعملون" است، باز هم اين ملازمه صحيح است، و معنايش اين است كه ما از جايى ديگر آتش نياورده ايم، و اين آتش جزاى اعمال شما و آثار همان كارهايى است كه مى كرديد.
@qurantehran