eitaa logo
مؤسسهٔ قرآن و عترت علی بن موسی الرضا(ع)
2.7هزار دنبال‌کننده
5.3هزار عکس
3.6هزار ویدیو
15 فایل
تهران- خیابان ایران- شهید مهدوی پور- ۱۲۱ ☎️تلفن تماس: ۳۳۵۴۵۸۵۹ -۳۳۵۴۵۸۶۰ ویژه خواهران 📆شنبه تا چهارشنبه ۸ تا ۱۲ ↙️ مسئول آموزش: @N_1311 ↙️ ادمین کانال: @yazahra1442 ↙️ مسئول واحد ازدواج: @aleyasin46 ↙️ کتابخانه شهید پورمحمدی: @RAZ110
مشاهده در ایتا
دانلود
مردان الهی.mp3
1.06M
💠 مردان الهی 🔹 شهید بهشتی را بعضی ها ندیدند و از نزدیك با او آشنا نبودند. او همان ‌طوری كه می‌ گفت «ما راست قامتان تاریخیم»، در بحبوحه آن شورای عالی قضایی كه هنوز قانونی نبود [و در] مصادره‌ ها و زندان كردن ‌ها دست قضات باز بود، او چقدر متّقیانه و مدبّرانه و حكیمانه عمل كرد خدا می‌ داند! ایشان درس مرحوم علامه طباطبایی هم می ‌آمد، می ‌دیدیم خیلی خوش‌ فهم است! در دستگاه قضایی هم با هم و كنار هم بودیم، می‌ دیدیم خوش‌ دین است! بعد از رحلت و شهادت او همه دوستان خیلی مضطرب و نگران بودند، غمگین بودند، من در آن اتاق شورای عالی قضایی كه محل كار ما بود، یك روز بیش از حدّ معمول برای ایشان قرآن خواندم، بعد خوابم برد و خوابیدم، دیدم در كمال دارد می ‌رود، گفتم كجا؟! اشاره كرد به قصرِ مُجلّلی، گفت آنجا؛ این بود! اگر علمش، اگر دیانتش، اگر تقوایش [ملاحظه شود معلوم می ‌شود چه انسان بزرگی بود]؛ آنجا كه كارهای ضروری بود، می‌ گفت الا و لابد هشت دقیقه به من فرصت بدهید، من این هشت ركعت نماز ظُهْرَین را بخوانم، خب دیگران هم می ‌خواندند؛ اینها را ما از دست دادیم! این خون ها همان خون هایی است كه در زیارتنامه ‌ها می ‌گوییم: «طِبْتُمْ وَ طَابَتِ الْأَرْضُ الَّتِی فِیهَا دُفِنْتُمْ». @qurantehran
🔰 شهید بهشتی پایه‌گذار دادگستری اسلامی است 🔻 شهید بهشتی یک حق بزرگی بر گردن کشور و ملت دارند و آن پایه‌گذاری دادگستری اسلامی است. کار، کار آسانی نبود و کار دشواری بود. ایشان یک حرکت جدیدی را برای قوه‌ی قضائیه شروع کرده بود. 🔹 ایشان یک عالم متفکر بود، نظریه‌پرداز بود.مرحوم آقای بهشتی حقاً شخصیت برجسته و ممتازی بود. انقلابی بود. واقعاً انقلابی بود. پرتلاش بود. از بن دندان معتقد به مبانی انقلاب بود ایشان. مرحوم شهید بهشتی به معنای واقعی کلمه پایبند به مبانی انقلاب و مبانی امام رضوان اللّه علیه بود و پرهیزگار هم بود، مرد مؤمن و متشرعی بود. بنده با ایشان زیاد معاشر بودم. خیلی متشرع بود، خیلی پرهیزگار بود، خیلی در حرکت در جهت دین و مسائل دینی جدی بود. علاوه بر اینها ایشان از ارکان تدوین قانون اساسی است. یعنی حق این بزرگوار بایستی شناخته بشود و گذارده بشود. ۱۴۰۰/۰۴/۰۷ @qurantehram
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔶 بناى دشمن‌هاى شما بر این است که افرادى که لیاقتشان بیشتر است، بیشتر مورد حمله قراربگیرند. امام خمینی(ره) 💠 : مادامی که درجامعه. . . دریک‌سو گرسنه و بیچاره، ازسرما می‌لرزد و ازسوی دیگر متنعمان برخوردار از همه چیز هستند، این جامعه لجن است؛ تمام چهره‌اش را هم که با قرآن بپوشانید، بازلجن است. 🔶 هفتم تیر، سالروز شهادت و ۷۲ تن از یاران با وفایش در حادثه بمب‌گذاری در دفتر حزب جمهوری اسلامی و هفته قوه قضائیه گرامی باد. 🔷 روحشان شاد و یادشان گرامی🥀 @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺صفحه ۵۹۱ مصحف شریف 🌸 سوره مبارکه و @qurantehran ╰━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━╯
📇 تفسیر سوره مبارکه 📚 مفسر: علامه محمدحسین ـ (تفسیر المیزان) 🔸 اين سوره مردم را به معاد انذار كرده، و استدلال كرده به اطلاق قدرت، و سخن را با تاكيد ايفاء نموده، و ضمنا به حقيقت آن روز اشاره مى ‏كند و سوره را با تهديد كفار ختم مى‏ نمايد. 🌺" وَ السَّماءِ وَ الطَّارِقِ وَ ما أَدْراكَ مَا الطَّارِقُ النَّجْمُ الثَّاقِبُ" 🔹 ماده" طرق" در اصل- به طورى كه گفته ‏اند- به معناى زدن به شدت است، به طورى كه صدايش به گوشها برسد. و" مطرقه- چكش" را هم به همين جهت مطرقه مى‏ گويند، و نيز اگر راه را طريق گفته‏ اند باز به اين مناسبت است كه رونده با پا بدان مى‏ كوبد و صداى پايش به گوشها مى ‏رسد. ولى به تدريج در پيمودن طريق استعمال شده و در آن شايع گشت، و سپس اختصاص يافت به آمدن از سفر در هنگام شب، و اين نيز بدان مناسبت بود كه غالبا شخصى كه شبانه از راه مى ‏رسد همه درها را بسته مى‏ بيند، و ناگزير در را مى ‏كوبد، و سپس استعمالش در هر چيزى كه شب ظاهر شود شايع گشت، مانند ستارگان كه در شب پيدا مى‏ شوند، و در آيه همين معنا منظور است. 🔸و كلمه" ثقب" در اصل به معناى دريدن بود، و بعدها به معناى هر چيز نورانى و روشنگر شد، به اين مناسبت كه چنين چيزى پرده ظلمت را با نور خود مى ‏درد. و گاهى هم به‏ معناى بلندى و ارتفاع مى ‏آيد، و از اين باب است كه مى‏ گويند:" ثقب الطائر" يعنى پرنده اوج گرفت، به اين مناسبت كه با پرواز خود جو بالا را پاره مى‏ كند. 🔹پس اينكه فرمود:" وَ السَّماءِ وَ الطَّارِقِ" سوگندى است به آسمان و به طارق، و آن گاه طارق را تفسير كرده به نجم، يعنى ستاره كه در شب طلوع مى ‏كند. و جمله" وَ ما أَدْراكَ مَا الطَّارِقُ" امر آن را بزرگ داشته، مى ‏فهماند كه به چيز بزرگى سوگند ياد كرده. و جمله" النَّجْمُ الثَّاقِبُ" بيان طارق است، و جمله در معناى جواب استفهام تقديرى است، گويا وقتى فرموده: تو نمى‏ دانى كه طارق چيست! شخصى پرسيده: چيست؟ فرموده:" النَّجْمُ الثَّاقِبُ". @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
6.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
از تسبیحات حضرت زهرا سلام الله علیها و اثرات آن غافل نباشیم @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺صفحه ۵۹۲ مصحف شریف 🌸 سوره مبارکه @qurantehran ╰━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━╯
📇 تفسیر سوره مبارکه ، آیات ۱۶و۱۷ 📚 مفسر: علامه محمدحسین ـ (تفسیر المیزان) 🔹«بل تؤثرون الحيوة الدنيا» مصدر ايثار كه فعل تؤثرون از آن مشتق است به معناي برگزيدن و انتخاب كردن و ترجيح دادن است . 🔸در اين آيه از مطلب قبلي اعراض و خطاب را به عموم بشر نموده ، مي‏ فرمايد حقيقت همان است كه گفتيم كه رستگاري در تزكي و ياد پروردگار است ، و ليكن شما انسانها در پي پاك شدن نيستيد، و بر اساس دعوتي كه طبع بشري شما دارد شما را به تعلق تام به دنيا و اشتغال به تعمير آن و ترجيح آن بر زندگي آخرت مي‏ خواند. 🔹بعضي از مفسرين گفته ‏اند: خطاب در آيه به خصوص كفار است، و به هر حال چه به عموم بشر باشد و چه به خصوص كفار، سياق كلام، سياق عتاب است، و التفات از غيبت ( هر كس تزكي كند رستگار مي ‏شود ) به خطاب ( شما چنين و چنان مي‏ كنيد ) براي تاكيد به مطلب، و رو در رو سخن گفتن است. 🔸"و الاخرة خير و ابقي" 🔹كلمه ابقي - باقي ‏تر معمولا در مقايسه بين دو چيز استعمال مي ‏شود كه عمر يكي بلندتر از ديگري باشد، مي‏ گويند اين باقي ‏تر و با دوام‏تر است ، و زندگي آخرت چنين نيست كه از زندگي دنيا با دوام‏تر باشد، بلكه زندگي آخرت الي الابد باقي است، پس اين سؤال پيش مي‏ آيد كه چرا در اين آيه فرموده زندگي آخرت باقي‏ تر و بهتر است... @qurantehran