eitaa logo
مؤسسهٔ قرآن و عترت علی بن موسی الرضا(ع)
2.7هزار دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
3.3هزار ویدیو
15 فایل
تهران- خیابان ایران- شهید مهدوی پور- ۱۲۱ ☎️تلفن تماس: ۳۳۵۴۵۸۵۹ -۳۳۵۴۵۸۶۰ ویژه خواهران 📆شنبه تا چهارشنبه ۸ تا ۱۲ ↙️ مسئول آموزش: @N_1311 ↙️ ادمین کانال: @yazahra1442 ↙️ مسئول واحد ازدواج: @aleyasin46 ↙️ کتابخانه شهید پورمحمدی: @RAZ110
مشاهده در ایتا
دانلود
مؤسسهٔ قرآن و عترت علی بن موسی الرضا(ع)
#قرائت_روزانه_قرآن_کریم 🌺صفحه دوازدهم مصحف شریف 🌸 سوره مبارکه #بقره ━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━ #اندکی_تأمل
(بهرامپور) 77 - آیا نمی‌دانند ‌که‌ ‌خدا‌ آنچه‌ ‌را‌ نهان‌ می‌کنند ‌ یا ‌ آشکار می‌سازند می‌داند! 78 - و گروهی‌ ‌از‌ آنان‌ افراد عامی‌ هستند ‌که‌ کتاب‌ ‌خدا‌ ‌را‌ جز یک‌ مشت‌ اوهام‌ و آرزوها چیزی‌ نمی‌دانند، و اینان‌ پای‌بند پندارند و بس‌ 79 - ‌پس‌ وای‌ ‌بر‌ ‌آنها‌ ‌که‌ کتاب‌ ‌را‌ ‌با‌ دست‌های‌ ‌خود‌ می‌نویسند و سپس‌ می‌گویند: ‌این‌ ‌از‌ جانب‌ خداست‌، ‌تا‌ ‌آن‌ ‌را‌ ‌به‌ بهای‌ ناچیزی‌ بفروشند وای‌ ‌بر‌ ‌آنها‌ ‌از‌ دست‌ نوشته‌هاشان‌ و وای‌ ‌بر‌ ‌آنها‌ ‌از‌ آنچه‌ کسب‌ می‌کنند 80 - و گفتند: هرگز آتش‌ جز چند روزی‌ ‌ما ‌را‌ نخواهد رسید بگو: مگر پیمانی‌ ‌از‌ ‌خدا‌ گرفته‌اید ‌که‌ ‌خدا‌ خلاف‌ عهد خویش‌ نکند! ‌ یا ‌ ‌بر‌ ‌خدا‌ سخنانی‌ می‌بندید ‌که‌ نمی‌دانید! 81 - آری‌، ‌هر‌ کس‌ کار بدی‌ کند و گناه‌ سراسر وجودش‌ ‌را‌ فراگیرد، چنین‌ کسانی‌ دوزخی‌اند و ‌هم‌ ‌ایشان‌ ‌در‌ ‌آن‌ ماندگارند 82 - و آنان‌ ‌که‌ ایمان‌ آوردند و عمل‌ صالح‌ کردند، اهل‌ بهشتند و ‌ایشان‌ ‌در‌ ‌آن‌ جاودانند 83 - و [یاد کن‌] آن‌گاه‌ ‌که‌ ‌از‌ بنی‌ اسرائیل‌ پیمان‌ گرفتیم‌ ‌که‌ جز ‌خدا‌ ‌را‌ نپرستید و ‌به‌ پدر و مادر و یتیمان‌ و بینوایان‌ نیکی‌ کنید و ‌با‌ مردم‌، نیکو سخن‌ گویید و نماز ‌به‌ پا دارید و زکات‌ بدهید، آن‌گاه‌ جز تعدادی‌ اندک‌ ‌از‌ ‌شما‌ ‌با‌ حالت‌ اعراض‌ ‌به‌ ‌آن‌ پشت‌ کردید @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹چه فرایندی در جامعه رخ داده بود که حسین‌بن علی (ع) به قربانگاه رفت؟! بی بصیرت‌ها فریب می‌خورند... 🏴 هدف قیام امام حسین (علیه‌السّلام) چه بود؟ ♦️امام خامنه ای :«دوست دارند چنین بگویند که حضرت خواست حکومت فاسد را کنار بزند و خود یک حکومت، تشکیل دهد. این هدفِ قیام ابی‌عبداللَّه علیه‌السّلام بود. این حرف، نیمه‌درست است؛ نمیگویم غلط است. اگر مقصود از این حرف، این است که آن بزرگوار برای تشکیل حکومت قیام کرد؛ به این نحو که اگر ببیند نمیشود انسان به نتیجه برسد، بگوید نشد دیگر، برگردیم؛ این غلط است... ♦️در نقطه مقابل، گفته میشود: نه آقا، چیست؛ حضرت میدانست که نمیتواند حکومت تشکیل دهد؛ بلکه اصلاً آمد تا کشته و شود!... این حرف را هم، ما در اسناد و مدارک اسلامی نداریم که برو خودت را به کام کشته شدن بینداز. ما چنین چیزی نداریم... به طور خلاصه، نه میتوانیم بگوییم که حضرت قیام کرد برای تشکیل حکومت و هدفش تشکیل حکومت بود، و نه میتوانیم بگوییم حضرت برای شهید شدن قیام کرد... ♦️هدف، عبارت شد از بازگرداندن جامعه‌ی اسلامی به خطّ صحیح. چه زمانی؟ آن وقتی که راه، عوضی شده است و جهالت و ظلم و استبداد و خیانتِ کسانی، مسلمین را منحرف کرده و زمینه و شرایط هم آماده است... قیام کرد تا آن واجب بزرگی را که عبارت از تجدیدبنای نظام و جامعه‌ی اسلامی، یا قیام در مقابل بزرگ در جامعه‌ی اسلامی است، انجام دهد.» @qurantehran
🖤باز محرّم شد و دلها شکست 💚از غم زينب دل زهرا شکست 🖤باز محرّم شد و لب تشنه شد 💚از عطش خاک کمرها شکست 🖤آب در اين تشنگي از خود گذشت 💚 دجله به خون شد،دل صحرا شکست ... 💚قاسم وليلا همه در خون شدند 🖤اين چه غمي بود که دنيا شکست 💚محرّم ماه غم نيست ماه عشق است 🖤محرّم مَحرم درد حسين است @qurantehran
moharam- 02.mp3
13.97M
🏴شیعیان، دیگر هوای نینوا دارد حسین روی دل با کاروان کربلا دارد حسین ▪️روز دوم حجت الاسلام علی پناه @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5970039438049281637.mp3
3.75M
🏴السلام علیک یااباعبدالله(ع) 🎤 زیارت با صدای حاج مهدی سماواتے اگه توفیق نداریم بخونیم لاقل صوتش روبگذاریم و گوش کنیم. @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️هر سَحر بَعدِ نَمازَم یاحُسِیْن سَر میدَهَم ▪️مرغِ دِل رٰا به هوٰای حرَمَت پر می دَهم. ▪️من بِه عِشقِ دیدَنِ آن گُنبَدِ زیبایِ دوست ▪️یک سَلام اَز رٰاهِ دور بر اِبنُ الْحِیدَر می دَهَم. «اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْن» و عَلَى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ» و عَلَى اَوْلادِ الْحُسَیْن» وعَلَى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ» @qurantehran
🌺صفحه سیزدهم مصحف شریف 🌸 سوره مبارکه ━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━ 🔹طبق آيات۸۷ و۸۸، خداوند انبیا را برای هدایت بنی‌اسرائیل آورد ولی آن‌ها برخی را تکذیب کردند و برخی را به قتل رساندند و برای همین هم مورد لعنت خدا قرار گرفتند. @qurantehran
مؤسسهٔ قرآن و عترت علی بن موسی الرضا(ع)
#قرائت_روزانه_قرآن_کریم 🌺صفحه سیزدهم مصحف شریف 🌸 سوره مبارکه #بقره ━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━ #اندکی_تأمل
(بهرامپور) 84 - و چون‌ ‌از‌ ‌شما‌ پیمان‌ گرفتیم‌ ‌که‌ خون‌ یکدیگر ‌را‌ مریزید و یکدیگر ‌را‌ ‌از‌ خانه‌ و دیار خویش‌ بیرون‌ نکنید، سپس‌ ‌شما‌ [‌به‌ ‌این‌ پیمان‌] اقرار کردید و ‌شما‌ گواهید 85 - سپس‌ همین‌ ‌شما‌ یکدیگر ‌را‌ می‌کشید و جمعی‌ ‌از‌ خودتان‌ ‌را‌ ‌از‌ دیارشان‌ آواره‌ می‌سازید و ‌بر‌ ضدّ ‌آنها‌ ‌به‌ گناه‌ و دشمنی‌ همدست‌ می‌شوید، و ‌اگر‌ ‌به‌ اسیری‌ نزدتان‌ آیند، ‌با‌ دادن‌ فدیه‌ آزادشان‌ می‌کنید، ‌در‌ صورتی‌ ‌که‌ بیرون‌ کردنشان‌ [‌از‌ ابتدا] ‌بر‌ ‌شما‌ حرام‌ بوده‌ ‌است‌ آیا ‌به‌ بخشی‌ ‌از‌ تورات‌ [‌که‌ آزاد کردن‌ اسیران‌ ‌است‌] ایمان‌ می‌آورید و بخشی‌ ‌را‌ [‌که‌ تحریم‌ کشتار و اخراج‌ ‌است‌] انکار می‌کنید! ‌پس‌ سزای‌ کسی‌ ‌از‌ ‌شما‌ ‌که‌ چنین‌ کند، جز خواری‌ ‌در‌ زندگی‌ دنیا نیست‌ و روز قیامت‌ ‌به‌ سخت‌ترین‌ عذاب‌ بازگردانده‌ می‌شوند، و ‌خدا‌ ‌از‌ آنچه‌ می‌کنید غافل‌ نیست‌ 86 - همین‌ کسانند ‌که‌ زندگی‌ دنیا ‌را‌ ‌به‌ بهای‌ آخرت‌ خریدند، ‌پس‌ نه‌ عذابشان‌ تخفیف‌ داده‌ شود و نه‌ یاری‌ شوند 87 - و البتّه‌ ‌به‌ موسی‌ کتاب‌ دادیم‌ و پیامبرانی‌ ‌را‌ ‌از‌ پی‌ ‌او‌ فرستادیم‌ و ‌به‌ عیسی‌ ‌بن‌ مریم‌ حجت‌های‌ روشن‌ عطا کردیم‌ و ‌او‌ ‌را‌ ‌با‌ روح‌ القدس‌ تأیید نمودیم‌ ‌پس‌ آیا ‌هر‌ بار پیامبری‌ چیزی‌ برایتان‌ آورد ‌که‌ دلخواه‌ ‌شما‌ نبود تکبّر ورزیدید ‌پس‌ گروهی‌ ‌را‌ تکذیب‌ کردید و گروهی‌ ‌را‌ می‌کشتید! 88 - و گفتند: دل‌های‌ ‌ما ‌در‌ نیام‌ ‌است‌ [‌این‌ طور نیست‌] بلکه‌ ‌خدا‌ ‌به‌ سبب‌ کفرشان‌ لعن‌ [و طرد] شان‌ کرده‌، ‌پس‌ خیلی‌ کم‌ ایمان‌ می‌آورند @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ عاقبت گناه و راهی برای نجات از عاقبت آن 📝گناه یک نجاست است. اگر دست من به گناه خورد، دستم نجس می‌شود. کم‌کم خودم هم در اثر گناه نجس می‌شوم! کار به جایی می‌رسد که شخصیت آدم عوض می‌شود. در قرآن آمده‌است که عاقبت گناه کردن، تمسخر آیات الهی است. فرد ابتدائاً در قیامت شک می‌کند، سپس انکار می‌کند و سپس تمسخر می‌کند. اگر آدم غرق در گناه شود، ماهیت او عوض می‌شود و دیگر جایی جز جهنم ندارد. 📝ما دستوراتی داریم تا این تغییر ماهیت پیدا نشود. یکی از این دستورات شرکت در علیه‌السلام و گریه بر ایشان است. گریه یکی از راه‌های پاک شدن است. نه اینکه سالی یک بار گریه کنیم. گناهان ما زیادتر از آن است که با یک بار گریه درست شود. حضرت آیت‌الله جاودان (حفظه الله) (ع) @qurantehran
👈🏼در مجالس شیوه‌نامه‌ها با دقت رعایت شود 🔻 رهبر انقلاب دیروز در پیام تلویزیونی درباره وضعیت بیماری کرونا: ▪️ مجالس حسینی مایه‌ی برکت و رحمت الهی است، ما به این مجالس احتیاج داریم، این مجالس باید باشد منتها با کمال دقت و شدّت بایستی این شیوه‌نامه‌ها مراعات بشود؛ رعایت بشود. نگذارند که این مجالس خدای نکرده وسیله‌ی شیوع بشود تا مخالفین و دشمنان بتوانند این مجالس را طعن کنند. ۱۴۰۰/۵/۲۰ به علت رعایت اجتماعی و فضا، دوستانی که به هر جهت امکان حضور در مجلس عزای اباعبدالله را پیدا نمیکنند می توانند ساعت ۱۱ سخنرانی حجت الاسلام را از طریق صفحه اینستاگرام مؤسسه به آدرس https://www.instagram.com/qurantehran مشاهده نمایند @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
moharam- 03.mp3
15.2M
🥀 بابا یکی من را به قصد کشت میزد هر بار گفتم با مشت میزد یک بار گفتم اسم مادرت را دیدم که نامردی لگد از پشت میزد... ▪️روز سوم حجت الاسلام علی پناه @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸یا رَب شب جمعہ، ڪربلا غوغاییسٺ ✨شش گوشه، حرم تَجَّلـےِ زیباییسٺ 🌸امشب دلِ هر ڪہ هسٺ دَر کرب‌و‌بلا ✨معلـوم شـود ڪه رزقِ او زهـراییسٺ اَللّهُمَّ ارْزُقْنی شَفاعَهَ الْحُسَیْنِ یَوْمَ الْوُرُودِ وَ ثَبِّتْ لی قَدَمَ صِدْقٍ عِنْدَکَ مَعَ الْحُسَیْنِ وَ اَصْحابِ الْحُسَیْنِ الَّذینَ بَذَلُوا مُهَجَهُمْ دُونَ الْحُسَیْنِ عَلَیْهِ السَّلامُ. اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
AUD-20210720-WA0004.mp3
5.19M
▪️باز در جان جهان یکسره غوغاست حسین این چه شوری ست که از یاد تو برپاست حسین این چه رازی ست که صد شعله فرو مرد و هنوز روشن از داغ تو ظلمت کده ماست حسین... ◾️همگی باهم تلاوت میکنیم را بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِیم اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا اَباعَبْدِاللهِ ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يَابْنَ رَسُولِ اللهِ ، اَلسَّلاٰمُ عَلَيْكَ يَا بْنَ اَميرِالْمُؤْمِنين ، وَ ابْنَ سَيِّدِ الْوَصِيّينَ اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يَا بْنَ فاطِمَةَ سَيِّدَةِ نِسٰاءِ الْعٰالَمينَ ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا ثارَاللهِ وَابْنَ ثارِەِ ، وَالْوِتْرَ الْمَوْتُورَ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ وَعَلَى الْاَرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنٰائِكَ ، عَلَيْكُمْ مِنّى جَميعاً سَلاٰمُ اللهِ اَبَداً مٰا بَقيتُ وَبَقِىَ اللَّيْلُ وَالنَّهارُ،يا اَباعَبْدِاللهِ لَقَدْ عَظُمَتِ الرَّزِيَّةُ وَجَلَّتْ وَعَظُمَتِ الْمُصيبَةُ بِكَ عَلَيْنا وَعَلىٰ جَميعِ اَهْل ِالْاِسْلامِ وَجَلَّتْ وَعَظُمَتْ مُصيبَتُكَ فِى السَّمٰوٰاتِ عَلىٰ جَميعِ اَهْلِ السَّمٰوٰاتِ، فَلَعَنَ اللهُ اُمَّةً اَسَّسَتْ اَسٰاسَ الظُّلْمِ وَالْجَوْرِ عَلَيْكُمْ اَهْلَ الْبَيْتِ، وَلَعَنَ اللهُ اُمَّةً دَفَعَتْكُمْ عَنْ مَقامِكُمْ ، وَ اَزالَتْكُمْ عَنْ مَراتِبِكُمُ الَّتى رَتَّبَكُمُ اللهُ فيهٰا ، وَلَعَنَ اللهُ اُمَّةً قَتَلَتْكُمْ ، وَ لَعَنَ اللهُ الْمُمَهِّدینَ لَهُمْ بِالتَّمْكينِ مِنْ قِتالِكُم ، بَرِئْتُ اِلَى اللهِ وَاِلَيْكُمْ مِنْهُمْ ، وَ مِنْ اَشْياعِهِمْ وَ اَتْباعِهِمْ وَ اَوْلِيٰائِهِمْ... @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺صفحه چهاردهم مصحف شریف 🌸 سوره مبارکه ━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━ 🔹طبق آيات ۸۹تا۹۱ بنی‌اسرائیل منتظر ظهور اسلام بودند ولی چرا با آمدن قرآن تکبر و حسادت ورزیدند و به غضب خداوند گرفتار شدند؟. @qurantehran
مؤسسهٔ قرآن و عترت علی بن موسی الرضا(ع)
#قرائت_روزانه_قرآن_کریم 🌺صفحه چهاردهم مصحف شریف 🌸 سوره مبارکه #بقره ━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━ #اندکی_تأمل
(بهرامپور) 89 - و هنگامی‌ ‌که‌ ‌از‌ جانب‌ ‌خدا‌ کتابی‌ برایشان‌ آمد ‌که‌ آنچه‌ ‌را‌ ‌با‌ ‌خود‌ داشتند تأیید می‌کرد، و ‌از‌ پیش‌ [‌با‌ ‌آن‌] ‌بر‌ کفّار پیروزی‌ می‌جستند، ولی‌ همین‌ ‌که‌ آنچه‌ ‌را‌ می‌شناختند برایشان‌ آمد، انکارش‌ کردند ‌پس‌ لعنت‌ ‌خدا‌ ‌بر‌ کافران‌ 90 - چه‌ بد معامله‌ای‌ ‌است‌ ‌که‌ ‌خود‌ ‌را‌ ‌به‌ بهای‌ کافر شدن‌ ‌به‌ آیات‌ الهی‌ فروختند، ‌از‌ روی‌ حسد ‌به‌ ‌این‌ ‌که‌ ‌خدا‌ ‌از‌ فضل‌ خویش‌ ‌به‌ ‌هر‌ کس‌ ‌از‌ بندگانش‌ ‌که‌ بخواهد [وحی‌] نازل‌ می‌کند ‌از‌ ‌این‌ رو ‌به‌ خشمی‌ ‌بر‌ خشم‌ دیگر گرفتار آمدند، و ‌برای‌ کافران‌ عذابی‌ خفّت‌ بار ‌است‌ 91 - و چون‌ ‌به‌ ‌آنها‌ گفته‌ شود: بدانچه‌ ‌خدا‌ نازل‌ کرده‌ ایمان‌ آورید، گویند: ‌ما ‌به‌ آنچه‌ ‌بر‌ خودمان‌ نازل‌ ‌شده‌ ایمان‌ داریم‌، و ‌غیر‌ ‌آن‌ ‌را‌ منکر می‌شوند ‌در‌ حالی‌ ‌که‌ حق‌ همان‌ ‌است‌ و آنچه‌ ‌را‌ ‌که‌ نزدشان‌ ‌است‌ تصدیق‌ می‌کند بگو: ‌اگر‌ [‌به‌ تورات‌] ایمان‌ دارید، ‌پس‌ چرا پیش‌ ‌از‌ ‌این‌ پیامبران‌ ‌خدا‌ ‌را‌ می‌کشتید! 92 - و محققا موسی‌ حجّت‌های‌ روشن‌ ‌را‌ ‌برای‌ ‌شما‌ آورد، ولی‌ ‌شما‌ ‌در‌ غیاب‌ ‌او‌ گوساله‌ ‌را‌ [معبود] گرفتید و ‌شما‌ ستمکار بودید 93 - و آن‌گاه‌ ‌که‌ ‌از‌ ‌شما‌ پیمان‌ گرفتیم‌ و کوه‌ طور ‌را‌ [‌به‌ علامت‌ جدّیت‌ موضوع‌] ‌بر‌ فرازتان‌ بداشتیم‌ [و گفتیم‌:] آنچه‌ ‌به‌ ‌شما‌ داده‌ایم‌ محکم‌ بگیرید و گوش‌ فرا دهید گفتند: شنیدیم‌ و [‌به‌ دل‌ گفتند] نافرمانی‌ کردیم‌! آری‌، ‌در‌ اثر کفرشان‌ دل‌ ‌به‌ گوساله‌ باختند بگو: ‌اگر‌ دعوی‌ ایمان‌ دارید، چه‌ بد ‌است‌ آنچه‌ ایمانتان‌ ‌شما‌ ‌را‌ ‌به‌ ‌آن‌ امر می‌کند @ qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا