eitaa logo
مؤسسهٔ قرآن و عترت علی بن موسی الرضا(ع)
2.7هزار دنبال‌کننده
5.3هزار عکس
3.6هزار ویدیو
15 فایل
تهران- خیابان ایران- شهید مهدوی پور- ۱۲۱ ☎️تلفن تماس: ۳۳۵۴۵۸۵۹ -۳۳۵۴۵۸۶۰ ویژه خواهران 📆شنبه تا چهارشنبه ۸ تا ۱۲ ↙️ مسئول آموزش: @N_1311 ↙️ ادمین کانال: @yazahra1442 ↙️ مسئول واحد ازدواج: @aleyasin46 ↙️ کتابخانه شهید پورمحمدی: @RAZ110
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 قرآن کریم، حبل متین 🔹 وجود مبارک پیامبر (صلی الله علیه و اله و سلم) فرمود: اگر خواستید خدا با شما حرف بزند قرآن بخوانید، خواستید با خدا حرف بزنید نماز بخوانید. فرمود: قرآن که است، «أَحَدُ طَرَفَیهِ بِیدِ اللهِ سُبحَانَهُ وَ تَعَالی»، این طناب را خدا آویخت، نه انداخت! درست است که ﴿إِنَّا أَنْزَلْناهُ فی‏ لَیلَةِ الْقَدْرِ﴾ و شاید صدها بار شنیدید که خدا باران را نازل کرد یعنی به زمین انداخت، قرآن را نازل کرد یعنی به زمین آویخت، نه انداخت، یک طرفش به دست اوست! کتابی که یک طرفش به دست اوست و یک طرفش به دست ماست، چرا او را نگیریم؟! این است که فرمود: ﴿وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ﴾، حبل انداخته مشکل خودش را حلّ نمی کند، یک حبل آویخته که به جای بلند بسته است اعتصامش سودآور است و مشکل آدم را حلّ می کند، فرمود این طناب را بچسبید، این طناب انداخته شده باشد به جایی که مشکل خودش را حلّ نمی کند، این طناب آویخته است، نه انداخته! این با «انزلنا المطر» خیلی فرق دارد. نازل کردن باران به انداختن این قطرات است، نازل کردن قرآن به آویختن این است، «أَحَدُ طَرَفَیهِ بِیدِ اللهِ سُبحَانَهُ وَ تَعَالی»؛ شما این را بگیرید و البته محکم! شاید مطلب بیشتری برای آدم حلّ بشود. ما خیال می کنیم او را انداخت. در همان سرزمین هم فرمود: «أَحَدُ طَرَفَیهِ بِیدِ اللهِ سُبحَانَهُ وَ تَعَالی وَ الطَرَفُ الآخَرُ بَأَیدِیکُم»؛ لذا اعتصام کنید و این حبل را بگیرید. @qurantehran
✍️حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم : پاک ترین بقعه روی زمین و از نظر احترام بزرگ ترین بقعه ها است و الحق که کربلا از بساطهای بهشت است. ✅آری، کربلا مأمنی از سرای بهشت که از حرمت گرفت و از حسین علیه السلام عظمت و شکوه... 👈عاشورا جریان انسان سازی است که حتی فرات را به خروش درآورد و در طول چهارده قرن سیراب كننده جان شیعیان است. 👌آری ، سرّ تولد «ما رأیتُ الّا جمیلاً» از دل مصائب کربلا است که زینب (س) را به نظاره گری نشاند و جهانی را به حیرت وا داشت. @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
14.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✨🎙: «این اشک چشم، طریقۀ تمام انبیا علیهم‌السلام بوده و به اعلی علیین مربوط است!» ✅حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: ▪️پس قهراً این کسانی که می‎گویند: این مداحی چیست؟ مصیبت‎خوانی چیست؟ اشک ریختن چیست؟ این‎قدر احمق هستند که نمی‎فهمند این اشک طریقۀ تمام انبیا علیهم‌السلام بود برای شوق لقاءالله، برای تحصیل رضوان‎الله و مسئلۀ دوستان خدا هم از همین باب است. 🔹 محبت این‎ها هم اگر در فرح(شادی)، به فرح این‎ها و در حزن، به حزن این‎ها اشک آورد، این هم همان‎طور است. 🔸 دلیل [بر این مطلب] خیلی است: اول اینکه همۀ انبیا از خوف خدا بکاء داشتند. آیا از شوق لقای خدا بکاء نداشتند؟! انبیا کارشان همین بوده است. اگر کسی انبیا را قبول دارد، باید بکاء و گریه را هم قبول داشته باشد. @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از همین گریه‌ها می‌ترسند! جوانهای ما خیال نکنند که مساله، مساله «ملتِ گریه» است! این را دیگران القا کردند به شماها که بگویید «ملت گریه»! آنها از همین گریه‌ها می‌ترسند، برای اینکه گریه‌ای است که بر مظلوم است؛ فریاد مقابل ظالم است. اینها شعائر مذهبی ماست که باید حفظ بشود. اینها یک شعائر سیاسی است که باید حفظ بشود امام خمینی(ره) |۳۰ مهر ۱۳۵۸ @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️حرکت از کوفه به سمت شام ▫️اما در حمص نیز شرایط سخت بر علیه بنی‌امیه بود لذا مأموران عبیدالله با شتاب به سوی بعلبک روانه شدند. ▫️ به فرمان والی مردم درحالی‌که پرچم‌هایی را با خود حمل می‌کردند به استقبال کاروان اسرا آمدند و فرزندان خود را نیز برای تماشا به‌همراه آوردند. در این منزل شرایط بسیار مناسبی برای عیش و عشرت غارتگران و تجاوز پیشگان بنی‌امیه فراهم‌آمده بود و هیچ کدام از تجلیّات نهضت حسینی و حقایقی که سایر مردم را در کوتاه‌ترین زمان دگرگون می‌ساخت و موجب می شد هر لحظه بر نفرت عمومی از دستگاه اموی افزوده شود، کوچک‌ترین حرکتی در فریب‌خوردگان دنیا در این شهر به وجود نیاورده بود. با استقرار کاروان در بعلبک بساط هرزگی گرم شد و رامشگران و نوازشگر می‌نواختند. ام‌کلثوم با مشاهده شادابی و نشاط آن‌ها از اسارت و پریشانی خاندان وحی، ایشان را نفرین نمود و فرمود: خداوند عمران و آبادانی آن‌ها را نابود کند و آب آن‌ها را شیرین نگرداند و دست ستمکاران را از آن‌ها کوتاه نکند اگر دنیا آکنده از عدل‌وداد باشد ایران اینان را جز ستمگری بهره‌ای نرساند. 📚منابع: 🔹بحارالانوار، ج ۴۵، ص۱۲۶ 🔹زخّار (قمقام)، ص ۵۵ 🔹بعثت بدون وحی ـ حشمت الله قنبری، ص۲۷۵-۲۷۶ @qurantehran
ashoura-mohammad-khalili.mp3
6.03M
! ▪️بيخود اَز خويشَم و دور اَز تو ڪَسےٖ نيسْٺ مَرا بہ تــو اِے عِشق اَز اينٖ فاصلہ ے دور، سلاٰم 🎤 زیارت با نوای محمد خلیلی @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺صفحه ۳۶ مصحف شریف 🌸 سوره مبارکه ━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━ 🔹امام صادق (علیه السلام) در تفسیر آیه شریفه «لا یُؤاخِذُکُمُ اللَّهُ بِاللَّغْوِ فِی أَیْمانِکُمْ ...» فرمودند: لغو این است که کسی بگوید: «نه به خدا» و «بله به خدا» بدون اینکه بخواهد عهدی ببندد و یا پیمانی محکم کند. 🔹علامه طباطبایی: این معنا در کافی بدون ذکر سند نیز از آن جناب روایت شده است و در تفسیر مجمع البیان (ج ۲، ص ۲۳۷) نیز از امام باقر و امام صادق (علیهما سلام) نیز آمده است. @qurantehran
مؤسسهٔ قرآن و عترت علی بن موسی الرضا(ع)
#قرائت_روزانه_قرآن_کریم 🌺صفحه ۳۶ مصحف شریف 🌸 سوره مبارکه #بقره ━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━ #اندکی_تأمل 🔹اما
(بهرامپور) 225 - ‌خدا‌ ‌شما‌ ‌را‌ ‌به‌ سوگندهای‌ بیهوده‌تان‌ مؤاخذه‌ نمی‌کند، ولی‌ ‌به‌ آنچه‌ دل‌هایتان‌ [‌از‌ روی‌ عمد] کسب‌ کرد ‌شما‌ ‌را‌ مؤاخذه‌ می‌کند، و ‌خدا‌ آمرزنده‌ی‌ بردبار ‌است‌ 226 - ‌برای‌ ‌آنها‌ ‌که‌ سوگند می‌خورند ‌که‌ ‌با‌ زنان‌ ‌خود‌ آمیزش‌ نکنند، چهار ماه‌ فرصت‌ ‌است‌، ‌پس‌ ‌اگر‌ بازگشتند ‌خدا‌ آمرزنده‌ی‌ مهربان‌ ‌است‌ 227 - و ‌اگر‌ عزم‌ طلاق‌ کردند ‌خدا‌ شنوای‌ آگاه‌ ‌است‌ 228 - و زنان‌ طلاق‌ داده‌ ‌شده‌ ‌تا‌ سه‌ پاکی‌ منتظر بمانند، و ‌اگر‌ ‌به‌ ‌خدا‌ و روز واپسین‌ ایمان‌ دارند حلال‌ نیست‌ آنچه‌ ‌را‌ ‌که‌ ‌خدا‌ ‌در‌ رحم‌هایشان‌ آفریده‌ پنهان‌ دارند، و شوهرانشان‌ ‌اگر‌ سر آشتی‌ دارند ‌به‌ بازگرداندنشان‌ ‌در‌ ‌این‌ [مدت‌] سزاوارترند، و ‌برای‌ ‌این‌ زنان‌ ‌به‌ طور شایسته‌ [حقوقی‌] ‌است‌ مانند آنچه‌ [‌از‌ تکالیف‌] ‌بر‌ عهده‌ی‌ آنهاست‌ و مردان‌ ‌را‌ ‌بر‌ ‌آنها‌ مرتبتی‌ هست‌، و ‌خدا‌ شکست‌ناپذیر حکیم‌ ‌است‌ 229 - طلاق‌ [رجعی‌] دو بار ‌است‌، ‌پس‌ ‌از‌ ‌آن‌ ‌به‌ نیکی‌ نگاه‌ داشتن‌ ‌ یا ‌ ‌به‌ نیکی‌ رها ساختن‌ ‌است‌، و ‌شما‌ ‌را‌ حلال‌ نیست‌ ‌که‌ ‌از‌ آنچه‌ ‌به‌ ‌ایشان‌ داده‌اید چیزی‌ باز ستانید مگر ‌آن‌ ‌که‌ بترسند ‌که‌ حدود الهی‌ ‌را‌ [‌در‌ کنار ‌هم‌] رعایت‌ نکنند، ‌پس‌ ‌اگر‌ [‌شما‌ اولیا] ترسیدید ‌که‌ ‌آن‌ دو، حدود الهی‌ ‌را‌ مراعات‌ نکنند گناهی‌ ‌بر‌ آنان‌ نیست‌ ‌که‌ ‌آن‌ زن‌، ‌خود‌ ‌را‌ باز خرید کند اینها مقررات‌ الهی‌ ‌است‌، ‌از‌ حدود ‌آن‌ تجاوز نکنید و کسانی‌ ‌که‌ ‌از‌ حدود الهی‌ تجاوز کنند، ‌آنها‌ حقا ستمکارند 230 - ‌پس‌ ‌اگر‌ [بار سوم‌] زن‌ ‌را‌ طلاق‌ داد، دیگر ‌بر‌ ‌او‌ حلال‌ نیست‌ ‌تا‌ زمانی‌ ‌که‌ زن‌ ‌با‌ مردی‌ ‌غیر‌ ‌او‌ ازدواج‌ کند، ‌پس‌ ‌اگر‌ [شوهر دوّم‌] طلاقش‌ داد و دانستند ‌که‌ مقررات‌ الهی‌ ‌را‌ ‌به‌ پا خواهند داشت‌ مانعی‌ ‌بر‌ ‌آنها‌ نیست‌ ‌که‌ ‌به‌ یکدیگر رجوع‌ کنند، و اینها احکام‌ الهی‌ ‌است‌ ‌که‌ ‌خدا‌ ‌برای‌ مردم‌ دانا بیان‌ می‌دارد @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا