eitaa logo
جلسه تخصصی قرائت
578 دنبال‌کننده
44 عکس
148 ویدیو
0 فایل
🎗 کانال آموزش تخصصی قرآن کریم 🎗 🎶 مباحث آموزشی صوت و لحن 🖋 نکات ظریف تجویدی 🎙 تحلیل فرازهای تلاوت اساتید مصری 🚦نکته‌های وقف و ابتدا 📚 آموزش قرائات (اختلاف قرائات) 💬 و ... ارتباط با مدیر 👇 @QuranYasin 📨 نشانی کانال 👇
مشاهده در ایتا
دانلود
جلسه تخصصی قرائت
📜 آموزش قرائات – روایت خلف از حمزه – قسمت دهم 🟡 همزه‌ها - تخفیف همزه در وقف - بخش نخست 💠 «همزه» به
📜 آموزش قرائات – روایت خلف از حمزه – قسمت یازدهم 🟡 همزه‌ها - تخفیف همزه در وقف - بخش دوم 1️⃣ همزه ساکن 🖌 در صورتی که همزه ساکن در انتهای کلمه باشد ۴ حالت پیش می‌آید (۱) 🔸 ماقبل همزه حرف متحرک باشد 🔹 مانند: إِن يَشَأْ، الْبَارِئ، لُؤْلُؤ 💠 قرائت حمزه در این قسم ابدال همزه در هنگام وقف است 🔸 ماقبل همزه حرف مدی باشد 🔹 مانند: أَمِ ٱلسَّمَآء، وَجِيءَ، عَنِ السُّوءِ 💠 خلف در هر سه نمونه نقل‌وحذف را از حمزه روایت نموده (۲) 👈 اما در نمونه دوم و سوم (قبل از همزه «واو مدی» یا «یاء مدی» باشد) ابدال‌وادغام نیز صحیح است (۳) 🔸 ماقبل همزه حرف لین باشد 🔹 مانند: مِن شَيْء، ظَنَّ السَّوْء 💠 نقل‌وحذف و ابدال‌وادغام هر دو صحیح است 🔸 ماقبل همزه حرف ساکن باشد (به جز حرف مدی و حرف لین) 🔹 مانند: فِيهَا دِفْء، مِّنْهُمْ جُزْء در این مورد فقط نقل‌وحذف در قرائت حمزه صحیح است 📌 ادامه دارد ... 🖇 پانویس (۱) در این مورد تفاوتی میان سکون اصلی مانند «إقْرَأْ» یا سکون عارضی مانند «يَبْدَأ» نیست (۲) عبارتست از حذف همزه و انتقال حرکت آن به ساکن ماقبل (۳) یعنی همزه را به حرف مدی تبدیل و آن را در حرف ساکن ماقبل ادغام کنیم جلسه تخصصی قرائت@QuranYasinGroup
28.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔉تلاوت کوتاه و زیبا با صدای استاد «محمدحکیم‌عمران» ۩ سوره مبارکه اعراف - آیات ۱۴۴ تا ۱۴۷ 🌿 قَالَ يَا مُوسَىٰ إِنِّي اصْطَفَيْتُكَ عَلَى النَّاسِ بِرِسَالَاتِي وَبِكَلَامِي فَخُذْ مَا آتَيْتُكَ وَكُن مِّنَ الشَّاكِرِينَ ﴿١٤٤﴾ 🌿 وَكَتَبْنَا لَهُ فِي الْأَلْوَاحِ مِن كُلِّ شَيْءٍ مَّوْعِظَةً وَتَفْصِيلًا لِّكُلِّ شَيْءٍ فَخُذْهَا بِقُوَّةٍ وَأْمُرْ قَوْمَكَ يَأْخُذُوا بِأَحْسَنِهَا ۚ سَأُرِيكُمْ دَارَ الْفَاسِقِينَ ﴿١٤٥﴾ 🌿 سَأَصْرِفُ عَنْ آيَاتِيَ الَّذِينَ يَتَكَبَّرُونَ فِي الْأَرْضِ بِغَيْرِ الْحَقِّ وَإِن يَرَوْا كُلَّ آيَةٍ لَّا يُؤْمِنُوا بِهَا وَإِن يَرَوْا سَبِيلَ الرُّشْدِ لَا يَتَّخِذُوهُ سَبِيلًا وَإِن يَرَوْا سَبِيلَ الْغَيِّ يَتَّخِذُوهُ سَبِيلًا ۚ ذَٰلِكَ بِأَنَّهُمْ كَذَّبُوا بِآيَاتِنَا وَكَانُوا عَنْهَا غَافِلِينَ ﴿١٤٦﴾ 🌿 وَالَّذِينَ كَذَّبُوا بِآيَاتِنَا وَلِقَاءِ الْآخِرَةِ حَبِطَتْ أَعْمَالُهُمْ ۚ هَلْ يُجْزَوْنَ إِلَّا مَا كَانُوا يَعْمَلُونَ ﴿١٤٧﴾ 🗯 تحلیل: 📌 استاد در این تلاوت کوتاه از ۴ انتقال لحنی استفاده و در تمامی آنها پرده قرار را نیز جابجا نموده است 💠 ادامه دارد ... جلسه تخصصی قرائت@QuranYasinGroup
جلسه تخصصی قرائت
🔉تلاوت کوتاه و زیبا با صدای استاد «محمدحکیم‌عمران» ۩ سوره مبارکه اعراف - آیات ۱۴۴ تا ۱۴۷ 🌿 قَالَ يَ
🔉تلاوت کوتاه و زیبا با صدای استاد «محمدحکیم‌عمران» ۩ سوره مبارکه اعراف - آیات ۱۴۴ تا ۱۴۷ 🗯 تحلیل: 📌 استاد در این تلاوت کوتاه از ۴ انتقال لحنی استفاده و در تمامی آنها پرده قرار را نیز جابجا نموده است ✅ در نخستین انتقال، مرحوم عمران در «... فَخُذْهَا بِقُوَّةٍ ...» از «شوری» به «بیات» منتقل شده، قرار تلاوت را یک جنس (۲ و نیم پرده) بالاتر می‎برد 🖌 سپس در «... يَتَكَبَّرُونَ فِي الْأَرْضِ ...» با استفاده از «حسینی‌عشیران» پرده قرار ۳ درجه (یک جنس) دیگر بالا می‎رود 💠 استاد در سومین انتقال که فوق‌العاده تکنیکی و البته کمیاب و عالمانه بوده است، در «... وَإِنْ يَرَوْا سَبِيلَ الرُّشْدِ ...» بیات را به سگاه تبدیل کرده، قرار را به اندازه ۲ درجه پایین می‎آورد ♻️ آخرین بار نیز در «وَالَّذِينَ كَذَّبُوا ...» با انتقال به رست، تلاوت ۲ درجه دیگر نزول یافته، با همین مقام و در همین پرده به فرود ختم می‎شود جلسه تخصصی قرائت@QuranYasinGroup
جلسه تخصصی قرائت
🔉 مقطع زیبا با صدای استاد شحات 📖 سوره مبارکه حاقه آیات ۲۱ تا ۳۷ 🎙 مقطع زیبا با صوت دلنشین مرحوم شیخ
🔉 مقطع زیبا با صدای استاد شیخ شحات محمد انور 📖 سوره مبارکه حاقه آیات ۲۱ تا ۳۷ 🌿 فَهُوَ فِي عِيشَةٍ رَاضِيَةٍ ﴿٢١﴾ 🌿 فِي جَنَّةٍ عَالِيَةٍ ﴿٢٢﴾ 🌿 قُطُوفُهَا دَانِيَةٌ ﴿٢٣﴾ 🌿 كُلُوا وَاشْرَبُوا هَنِيئًا بِمَا أَسْلَفْتُمْ فِي الْأَيَّامِ الْخَالِيَةِ ﴿٢٤﴾ 📝 تحلیل: 🔹 مقطع در مقام سگاه آغاز می‌شود 🔰 مقام سگاه عبارت است از ثلاثی سگاه متصل با جنس راست. دو درجه بالایی نیز تشکیل یک ثلاثی رست دیگر می‌دهد 📌 استاد فراز سگاه را با تاکید روی درجه پنجم (درجه سوم جنس فرع) آغاز می‌کند که این تاکید تا عبارت «فِي جَنَّةٍ» ادامه دارد 💠 در کلمه «عَالِيَةٍ» درجه پنجم به میزان «ربع‌پرده» به سمت پایین جابجا شده، جنس رست به جنس نهاوند تبدیل می‌شود. این نغمه «اوشار» نام دارد 🔰 «اوشار» عبارت است از سگاه - نهاوند متصل ⬅️ در برخی از منابع که دو فرم رفت و برگشت متفاوت برای مقام سگاه قائل شده‌اند، این حالت (تبدیل رست به نهاوند) را همان فرم برگشت (نزولی) مقام سگاه شمرده‌اند، که از لحاظ فواصل کاملا با مقام اوشار مشابه است 🔸 سپس در ادامه، استاد به اجرای ثلاثی سگاه پرداخته، چند اشاره مختصر به درجه چهارم (به صورت جنس عراق و جنس هزام) نیز دارد 🖌 استاد عبارت «فِي الْأَيَّامِ الْخَالِيَةِ» را در مقام «عراق» اجرا می‌کند 🔰 مقام «عراق» عبارت است از ثلاثی سگاه متصل با جنس بیات 🔹 ادامه دارد ... جلسه تخصصی قرائت@QuranYasinGroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌈 آیات الجنّات(۱) 🔉 فرازهایی زیبا با صدای روح‌نواز عبدالباسط 📖 آیات ۳۱ تا ۳۶ سوره مبارکه نبأ 📖 آیات ۱۳ تا ۱۹ سوره مبارکه واقعه 📖 آیات ۱۱ تا ۱۶ سوره مبارکه غاشیة 🎤 با نوای ملکوتی استاد عبدالباسط محمد عبدالصمد 🏴 تقدیم به روح عرشی حضرت صدیقه طاهره 🖤 🌿 إِنَّ لِلْمُتَّقِينَ مَفَازًا ﴿٣١﴾ 🌿 حَدَائِقَ وَأَعْنَابًا ﴿٣٢﴾ 🌿 وَكَوَاعِبَ أَتْرَابًا ﴿٣٣﴾ 🌿 وَكَأْسًا دِهَاقًا ﴿٣٤﴾ 🌿 لَّا يَسْمَعُونَ فِيهَا لَغْوًا وَلَا كِذَّابًا ﴿٣٥﴾ 🌿 جَزَاءً مِّن رَّبِّكَ عَطَاءً حِسَابًا ﴿٣٦﴾ 🌿 ثُلَّةٌ مِّنَ الْأَوَّلِينَ ﴿١٣﴾ 🌿 وَقَلِيلٌ مِّنَ الْآخِرِينَ ﴿١٤﴾ 🌿 عَلَىٰ سُرُرٍ مَّوْضُونَةٍ ﴿١٥﴾ 🌿 مُّتَّكِئِينَ عَلَيْهَا مُتَقَابِلِينَ ﴿١٦﴾ 🌿 يَطُوفُ عَلَيْهِمْ وِلْدَانٌ مُّخَلَّدُونَ ﴿ ١٧ ﴾ 🌿 بِأَكْوَابٍ وَأَبَارِيقَ وَكَأْسٍ مِّن مَّعِينٍ ﴿ ١٨ ﴾ 🌿 لَّا يُصَدَّعُونَ عَنْهَا وَلَا يُنزِفُونَ ﴿ ١٩ ﴾ 🌿 لَّا تَسْمَعُ فِيهَا لَاغِيَةً ﴿١١﴾ 🌿 فِيهَا عَيْنٌ جَارِيَةٌ ﴿١٢﴾ 🌿 فِيهَا سُرُرٌ مَّرْفُوعَةٌ ﴿١٣﴾ 🌿 وَأَكْوَابٌ مَّوْضُوعَةٌ ﴿١٤﴾ 🌿 وَنَمَارِقُ مَصْفُوفَةٌ ﴿١٥﴾ 🌿 وَزَرَابِيُّ مَبْثُوثَةٌ ﴿١٦﴾ جلسه تخصصی قرائت@QuranYasinGroup
5.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔉 فراز زیبا با صدای روح‌نواز استاد عبدالباسط 📖 آیات ۶ و ۷ سوره مبارکه قاف 🎤 با نوای ملکوتی شیخ عبدالباسط محمد عبدالصمد 🌿 أَفَلَمْ يَنظُرُوا إِلَى السَّمَاءِ فَوْقَهُمْ كَيْفَ بَنَيْنَاهَا وَزَيَّنَّاهَا وَمَا لَهَا مِن فُرُوجٍ ﴿٦﴾ 💠 پس مگر آسمان را فراز خود نمی‌نگرند که چگونه بنا نهاده‌ایم و به زیور (ستارگان درخشان) آراسته‌ایم و هیچ شکاف و خللی در آن راه ندارد؟ 🌿 وَالْأَرْضَ مَدَدْنَاهَا وَأَلْقَيْنَا فِيهَا رَوَاسِيَ وَأَنبَتْنَا فِيهَا مِن كُلِّ زَوْجٍ بَهِيجٍ ﴿٧﴾ 💠 و زمین را نمی‌نگرند که آن را بگستردیم و در آن کوه‌های استوار بیفکندیم و هر نوع گیاه با حسن و طراوت از آن برویانیدیم؟ جلسه تخصصی قرائت@QuranYasinGroup
جلسه تخصصی قرائت
📜 آموزش قرائات – روایت خلف از حمزه – قسمت یازدهم 🟡 همزه‌ها - تخفیف همزه در وقف - بخش دوم 1️⃣ همزه
23.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📜 آموزش قرائات – روایت خلف از حمزه – قسمت دوازدهم 🟡 همزه‌ها - تخفیف همزه در وقف - بخش دوم - نمونه‌ها 🌿 إِنَّ الَّذِينَ فَرَّقُوا دِينَهُمْ وَكَانُوا شِيَعًا لَّسْتَ مِنْهُمْ فِي شَيْءٍ ۚ إِنَّمَا أَمْرُهُمْ إِلَى اللَّهِ ثُمَّ يُنَبِّئُهُم بِمَا كَانُوا يَفْعَلُونَ ﴿انعام-١٥٩﴾ 🖌 «عبدالرشید صوفی» کلمه «شَيْءٍ» را در وقف به وجه «ابدال‌وادغام» همزه تلاوت نموده‌است: «شَيّ» 🌿 هُوَ اللَّهُ الْخَالِقُ الْبَارِئُ الْمُصَوِّرُ ۖ لَهُ الْأَسْمَاءُ الْحُسْنَىٰ ۚ يُسَبِّحُ لَهُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ ۖ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ ﴿حشر-٢٤﴾ 🖌 استاد «منشاوی» عبارت «الْبَارِئُ» را در وقف به «ابدال» همزه خوانده است: «الْبَارِي» 🌿 اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ ﴿علق-١﴾ 🌿 خَلَقَ الْإِنسَانَ مِنْ عَلَقٍ ﴿٢﴾ 🌿 اقْرَأْ وَرَبُّكَ الْأَكْرَمُ ﴿٣﴾ 🖌 استاد «شکری البرعی» در هنگام وقف «اقْرَأْ» را به «ابدال» همزه خوانده‌است: «اقْرَا» 🌿 أَأَنْتُمْ أَشَدُّ خَلْقًا أَمِ السَّمَاءُ بَنَاهَا ﴿نازعات-۲۷﴾ 🖌 استاد «مصطفی اسماعیل» در وقف بر کلمه «السَّمَاءُ» به «نقل‌وحذف» همزه تلاوت کرده است: «السَّمَا» 🌿 إِنَّكَ لَا تَهْدِي مَنْ أَحْبَبْتَ وَلَـٰكِنَّ اللَّهَ يَهْدِي مَن يَشَاءُ ۚ وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِينَ ﴿قصص-٥٦﴾ 🖌 استاد «حصان» نیز «يَشَاءُ» را در وقف به «نقل‌وحذف» همزه خوانده است: «يَشَا» جلسه تخصصی قرائت@QuranYasinGroup
جلسه تخصصی قرائت
🌈 آیات الجنّات(۱) 🔉 فرازهایی زیبا با صدای روح‌نواز عبدالباسط 📖 آیات ۳۱ تا ۳۶ سوره مبارکه نبأ 📖 آیات
🌈 آیات الجنّات(۱) 🔉 فرازهایی زیبا با صدای روح‌نواز عبدالباسط 📖 آیات ۳۱ تا ۳۶ سوره مبارکه نبأ 📖 آیات ۱۳ تا ۱۹ سوره مبارکه واقعه 📖 آیات ۱۱ تا ۱۶ سوره مبارکه غاشیة 🎤 با نوای ملکوتی استاد عبدالباسط محمد عبدالصمد 🌸 تقدیم به روح عرشی حضرت صدیقه طاهره 💚 📝 تحلیل 🌿 بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ 🌿 إنَّ لِلْمُتَّقِينَ مَفَازًا ﴿٣١﴾ 🌿 حدَائِقَ وَأَعْنَابًا ﴿٣٢﴾ ⏳ ۰۰:۰۰ تا ۰۰:۲۶ 🎶 مقام رست 📜 حفص (موافق با تمامی روایات) * 🌿 وكَوَاعِبَ أَتْرَابًا ﴿٣٣﴾ 🌿 وكَأْسًا دِهَاقًا ﴿٣٤﴾ 🌿 لا يَسْمَعُونَ فِيهَا لَغْوًا وَلَا كِذَّابًا ﴿٣٥﴾ 🌿 جزَاءً مِّن رَّبِّكَ عَطَاءً حِسَابًا ﴿٣۶﴾ ⏳ ۰۰:۳۱ تا ۰۱:۰۷ 🎶 مقام چهارگاه 📜 حفص (موافق با تمامی روایات به جز سوسی، خلف از حمزه، کسائی و ابوجعفر) 🌿 وكَوَاعِبَ أَتْرَابًا ﴿٣٣﴾ 🌿 وكَأْسًا دِهَاقًا ﴿٣٤﴾ 🌿 لا يَسْمَعُونَ فِيهَا لَغْوًا وَلَا كِذَّابًا ﴿٣٥﴾ 🌿 جزَاءً مِّن رَّبِّكَ عَطَاءً حِسَابًا ﴿٣۶﴾ ⏳ ۰۱:۱۹ تا ۰۱:۵۴ 🎶 مقام رست (از «لَّايَسْمَعُونَ» نغمه راست‎چهارگاه) 📜 حفص (موافق با تمامی روایات شاطبیه به جز سوسی، خلف از حمزه، کسائی و ابوجعفر) 🌿 ثلَّةٌ مِّنَ الْأَوَّلِينَ ﴿١٣﴾ 🌿 وقَلِيلٌ مِّنَ الْآخِرِينَ ﴿١٤﴾ 🌿 علَىٰ سُرُرٍ مَّوْضُونَةٍ ﴿١٥﴾ 🌿 متَّكِئِينَ عَلَيْهَا مُتَقَابِلِينَ ﴿١٦﴾ ⏳ ۰۱:۵۶ تا ۰۲:۳۱ 🎶 مقام بیات (شروع فراز با نغمه بیات عجمی) 📜 ورش از نافع 🌿 يطُوفُ عَلَيْهِمْ وِلْدَانٌ مُّخَلَّدُونَ ﴿ ١٧ ﴾ 🌿 بأَكْوَابٍ وَأَبَارِيقَ وَكَأْسٍ مِّن مَّعِينٍ ﴿ ١٨ ﴾ 🌿 لا يُصَدَّعُونَ عَنْهَا وَلَا يُنزِفُونَ ﴿ ١٩ ﴾ ⏳ ۰۲:۳۳ تا ۰۳:۰۷ 🎶 مقام بیات (شروع فراز با نغمه بیات عجمی) 📜 عاصم (موافق با کسائی و خلف‌العاشر) 🌿 لا تَسْمَعُ فِيهَا لَاغِيَةً ﴿١١﴾ 🌿 فيهَا عَيْنٌ جَارِيَةٌ ﴿١٢﴾ 🌿 فيهَا سُرُرٌ مَّرْفُوعَةٌ ﴿١٣﴾ 🌿 وأَكْوَابٌ مَّوْضُوعَةٌ ﴿١٤﴾ 🌿 ونَمَارِقُ مَصْفُوفَةٌ ﴿١٥﴾ 🌿 وزَرَابِيُّ مَبْثُوثَةٌ ﴿١٦﴾ ⏳ ۰۳:۰۹ تا ۰۴:۳۱ 🎶 مقام بیات (شروع فراز با نغمه بیات حسینی و در تکرار دوم با بیات نوا) 📜 حفص (موافق با ؟) ❓ گزینه آخر را شما تکمیل کنید 🖇 پانویس: ▫️ حمزه همزه را در «وَأَعْنَابًا» بخلف‌عنه به تسهیل (بین‌بین) قرائت نموده‌است نکته: 👈 در توافق روایات میزان کشش مد متصل در نظر گرفته‌نشده‌است جلسه تخصصی قرائت@QuranYasinGroup
24.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎶 آموزش صوت و لحن 🔸 قسمت نخست: شناخت فاکتورهای صدا (وسعت صوت) 📌 لازم است قاری قرآن برای بالا بردن کیفیت و ارتقاء سطح تلاوت، با فاکتورهای صوتی آشنا باشد و توانمندی‌ها و نقاط ضعف صدای خود را بشناسد 🔹 از جمله: وسعت صدا، انعطاف، تحریرپذیری، ... جلسه تخصصی قرائت@QuranYasinGroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔉 فراز زیبا با صدای استاد محمود رمضان 📖 سوره مبارکه شعراء آیات ۶۴ و ۶۵ 🌿 وأَزْلَفْنَا ثَمَّ الْآخَرِينَ ﴿٦٤﴾ 💠 و آن گروه دیگر را هم در آنجا به دریا نزدیک کردیم 🌿 وأَنجَيْنَا مُوسَىٰ وَمَن مَّعَهُ أَجْمَعِينَ ﴿٦٥﴾ 💠 و موسی و هر که با او بود همه را نجات دادیم 📝 تحلیل 🖌 این مقطع شامل دو فراز زیبا و دلنشین از استاد است 📌 استاد شیخ محمود رمضان بیشتر با اجرای مقام‌های «کرد» و «اثرکرد» در ذهن قاریان و مستمعین شهرت دارد 🔹 نخستین فراز این بخش نیز در مقام دلنشین «اثرکرد» به زیبایی هرچه تمام‌تر اجرا شده است ♻️ در دومین فراز استاد محمود رمضان یک قطعه ترکیبی را با فراز و فرودهای جذاب و تنظیم بسیار زیبا بین دو مقام نهاوند و رست (البته با چند نت متغیر) اجرا کرده‌اند جلسه تخصصی قرائت@QuranYasinGroup
6.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔉 مقطع زیبا با صدای استاد عبدالفتاح شعشاعی 📖 سوره مبارکه هود آیات ۳۸ تا ۴۰ 🌿 وَيَصْنَعُ الْفُلْكَ وَكُلَّمَا مَرَّ عَلَيْهِ مَلَأٌ مِّن قَوْمِهِ سَخِرُوا مِنْهُ ۚ قَالَ إِن تَسْخَرُوا مِنَّا فَإِنَّا نَسْخَرُ مِنكُمْ كَمَا تَسْخَرُونَ ﴿٣٨﴾ 🔸 و [نوح] کشتی را می‌ساخت و هرگاه گروهی از قومش بر او عبور می‌کردند او را به سخره می‌گرفتند. گفت: اگر شما ما را مسخره می‌کنید مسلماً ما هم شما را همان‌گونه مسخره خواهیم کرد 🌿 فَسَوْفَ تَعْلَمُونَ مَن يَأْتِيهِ عَذَابٌ يُخْزِيهِ وَيَحِلُّ عَلَيْهِ عَذَابٌ مُّقِيمٌ ﴿٣٩﴾ 🔸 خواهید دانست چه کسی را عذابی خوارکننده و [در آخرت] عذابی پایدار خواهد رسید 🌿 حَتَّىٰ إِذَا جَاءَ أَمْرُنَا وَفَارَ التَّنُّورُ قُلْنَا احْمِلْ فِيهَا مِن كُلٍّ زَوْجَيْنِ اثْنَيْنِ وَأَهْلَكَ إِلَّا مَن سَبَقَ عَلَيْهِ الْقَوْلُ وَمَنْ آمَنَ ۚ وَمَا آمَنَ مَعَهُ إِلَّا قَلِيلٌ ﴿٤٠﴾ 🔸 تا فرمان ما فرا رسید و تنور فوران کرد. گفتیم: از هر [نوع حیوانی] یک زوج و نیز خاندانت و آنان را که ایمان آورده‌اند در کشتی سوار کن. مگر کسی که پیش‌تر فرمان غرق شدن را بر او لازم کرده‌ایم. و جز اندکی همراه او ایمان نیاوردند 📝 تحلیل: 🖌 استاد شعشاعی این مقطع را به روایت ورش از نافع و در مقام سگاه اجرا نموده و مانند همیشه ترکیبات زیبا و بدیعی را به نمایش گذاشته است 📌 استاد در این مقطع دوبار به جنس عجم روی درجه دوم سگاه اشاره و بلافاصله به جایگاه اصلی بازگشت نموده‌اند 💠 ادامه دارد ... جلسه تخصصی قرائت@QuranYasinGroup
جلسه تخصصی قرائت
🎶 آموزش صوت و لحن 🔸 قسمت نخست: شناخت فاکتورهای صدا (وسعت صوت) 📌 لازم است قاری قرآن برای بالا بردن ک
31.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎶 آموزش صوت و لحن 🔸 قسمت دوم: شناخت فاکتورهای صدا (انعطاف صوت) 📌 لازم است قاری قرآن برای ارتقاء کیفیت تلاوت، با فاکتورهای صوتی آشنا باشد و توانمندی‌ها و نقاط ضعف صدای خود را بشناسد 🔹 از جمله: وسعت صدا، انعطاف، تحریرپذیری، ... جلسه تخصصی قرائت@QuranYasinGroup