eitaa logo
مفاتیح القرآن
148 دنبال‌کننده
84 عکس
16 ویدیو
3 فایل
مهمترین کار برای تدبر و فهم آیات قرآن، یادگیری معنای کلمات قرآن است https://eitaa.com/joinchat/825426973C7cd4b059ff
مشاهده در ایتا
دانلود
🔵نسبت ناروا به خداوند🔵 🔶ﻭَﻗَﺎﻟُﻮﺍْ ﺍﺗَّﺨَﺬَ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦُ ﻭَﻟَﺪﺍً (88) ﻟَﻘَﺪْ ﺟِﺌْﺘُﻢْ ﺷَﻴْﺌﺎً ﺇِﺩّﺍً (89/مریم) 🔷ﻭ (ﻛﻔّﺎﺭ) ﮔﻔﺘﻨﺪ: ﺧﺪﺍﻱ ﺭﺣﻤﺎﻥ (ﺑﺮﺍﻱ ﺧﻮﺩ) ﻓﺮﺯﻧﺪﻱ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ. ﺭﺍﺳﺘﻲ، ﻣﻄﻠﺐ ﺯﺷﺘﻲ ﮔﻔﺘﻴﺪ. ✅ «ﺍِﺩّ»: ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﻱ ﻣﻨﻜﺮ ﺑﺰﺭﮒ ﻭ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺯﺷﺖ ﺍﺳﺖ. ✍حس گرایی ﻣﻬﻢ ﺗﺮﻳﻦ ﻣﺸﻜﻞ ﻓﻜﺮﻱ ﺑﺸﺮ دیروز و امروز ﺍﺳﺖ. ﻫﻨﻮﺯ ﻫﻢ ﺑﻴﺶ ﺍﺯ ﺩﻭ ﺳﻮم ﺟﻬﺎﻧﻴﺎﻥ ﻋﻘﺎﻳﺪ ﺷﺮﻙ ﺁﻣﻴﺰ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻭ ﻫﺮ ﻛﺪﺍم ﺑﻪ ﻧﻮﻋﻲ ﺑﺮﺍﻱ ﺧﺪﺍﻱ ﺭﺣﻤﺎﻥ ﺷﺮﻳﻚ ﻗﺎئل ﻣﻲ ﺷﻮﻧﺪ. بعضی خیال می کنند خدایکه در آسمان است با خدا زمین فرق می کند. خدا آسمان را باید در مسجد و کلیسا پرسش کرد و خدای زمین عقل انسان است و فقط به عقل ناقص خود تکیه می کنند. روزگاری بود که ﻣﺸﺮﻛﻴﻦ ﻣﻠﺎﺋﻜﻪ ﺭﺍ ﺩﺧﺘﺮﺍﻥ ﺧﺪﺍ ﻣﻲ ﺩﺍﻧﺴﺘﻨﺪ و ﻳﻬﻮﺩ، ﻋُﺰﻳﺮ ﺭﺍ ﻓﺮﺯﻧﺪ ﺧﺪﺍ ﻣﻲ ﭘﻨﺪﺍﺷﺘﻨﺪ و مسیحیان ﻣﺴﻴﺢ ﺭﺍ ﻓﺮﺯﻧﺪ خداوند می دانستند و امروز هم به شیوه های دیگر. .. @qurnwords
۱۸ اسفند ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۹ اسفند ۱۴۰۱
وزن‌ها در قرآن 1. صاع: «قالُوا نَفْقِدُ صُواعَ الْمَلِكِ» (يوسف / 72) گفتند: پيمانه پادشاه را گم كرده‌ايم. 2. قنطار: (شش من است،پوست گاو پر از طلا): «وَ آتَيْتُمْ إِحْداهُنَّ قِنْطاراً» (نساء / 20) و مال فراواني (به عنوان مهر) به او پرداختند. 3. مثقال: (معادل16 / 1) «إِنَّ اللَّهَ لا يَظْلِمُ مِثْقالَ ذَرَّةٍ» (نساء / 40) خداوند به اندازه ذره‌اي نيز ستم نمي‌كند. 4. درهم: (معادل چهارنخود) «وَ شَرَوْهُ بِثَمَنٍ بَخْسٍ دَراهِمَ مَعْدُودَةٍ» (يوسف / 20) و او را به بهاي ناچيزي- چند درهم- فروختند. 5. دينار (يك مثقال شرعي): «وَ مِنْهُمْ مَنْ إِنْ تَأْمَنْهُ بِدِينارٍ لا يُؤَدِّهِ إِلَيْكَ» (آل عمران / 75) عده‌اي از اهل كتاب اگر به آنها يك دينار امانت بدهي رد نمي‌كنند به تو.
۱۹ اسفند ۱۴۰۱
🌹🌹بهداشت در اسلام🌹🌹 🔷ثمَّ لْیَقْضُواْ تَفَثَهُمْ وَلْیُوفُواْ نُذُورَهُمْ و َلْیَطَّوَّفُواْ بِالْبَیْتِ الْعَتِیقِ «29 حج». 🔶 (زائران خانه خدا در روز عید قربان که قربانی کردند) سپس باید آلودگی خود را بر طرف سازند وبه نذرهای خود وفا کنند و بر گرد خانه ی کهن و آزاد(کعبه) طواف نمایند.  ✅«تَفث»: به معنای چرک، مو، ناخن و شارب است و «قضاء تفث»، یعنی با گرفتن ناخن و مو از احرام بیرون آیید. ✅«بیت عَتیق» : یا از عتق است یعنی آزاد و رهاست از ملکیت بندگان ، فقط ملکیت کعبه در اختیار خداست. یا به معنای قدیمی است ؛ زیرا قدیمی ترین کانون خدا پرستی است و عتیقه هم از این ماده که به اشیای قدیمی گویند، یا به معنی گرانبها و نفیس است. ✍این آیه با صراحت دستور به رعایت بهداشت فردی در مناسک حج می دهد. اسلام دین جامع نگر است و در اوج معنویت از بهداشت و...غافل نیست ؛ بخصوص ایام حج که مردم از اقصی نقاط جهان به حج می آیند و در مسیر ممکن است ژولیده و ناخن هایشان بلند شده باشد اگر بهداشت رعایت نشود، چهره زشتی از اسلام به نمایش گذاشته شود. از طرفی طهارت ظاهری مقدمه ای برای طهارت باطنی از آلودگی های روحی است؛ بخصوص که دیدار و ملاقات با امام از فلسفه باطنی حج به شمار آمده است. https://eitaa.com/qurnwords
۲۰ اسفند ۱۴۰۱
🌹توبیخ انسان ها به خاطر قطع انفاق 🌹 🔷أَعْطي‌ قَليلاً وَ أَكْدي‌ (34 / النجم) 🔶و اندكى بخشيد و دست بازداشت. ✅اَکدىٰ‏: اصل آن از «کُديه» به معنای که آن سنگ بزرگي است که بعد از کَندن يک مقدار چاه، انسان به آن برخورد مي‌کند و به علت خستگی از کندن منصرف مي‌شود و آن را رها مي‌کند. ✍هر انسانی اگر در هر کاری مقداری تلاش کند و بر اثر خستگی یا عدم پشتکار آن را رها کند و آن را به سر انجام نرساند، مشمول «کُديه» شده است. اگر کسي يک مختصر درس بخواند، بعد به مشکلي برخورد، مي‌گويند: «أکديٰ»؛ يعني به «کُديه» رسيد، به سنگ بزرگ رسيد و منصرف شد. یا کسي به جبهه برود، يک مقدار فشار ببیند و رها کند، مي‌گويند: «أکديٰ». در آیه فوق اگر کسی انفاق را به خاطر بخل و... ترک کند، این کلمه و اصطلاح درباره او بکار برده می شود. یعنی انفاق باید استمرار داشته باشد تا اثر آن در زندگی و روح انسان نمود پیدا کند. https://eitaa.com/qurnwords
۲۱ اسفند ۱۴۰۱
🌹تامین آرامش، حکمت ساختن خانه 🌹 🔷 ﻭَ ﺍﻟﻠَّﻪُ ﺟَﻌَﻞَ ﻟَﻜُﻢْ ﻣِﻦْ ﺑُﻴُﻮﺗِﻜُﻢْ ﺳَﻜَﻨﺎً...(۸۰/نحل) 🔶 ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﺮﺍﻯ ﺷﻤﺎ ﺍﺯ ﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎﻳﺘﺎﻥ ﻣﺤﻞ ﺳﻜﻮﻧﺖ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩ.. ✅" ﺑﻴﻮﺕ" ﺟﻤﻊ" ﺑﻴﺖ" ﺑﻪ ﻣﻌﻨﻰ ﺍﻃﺎﻕ ﻳﺎ ﺧﺎﻧﻪ ﺍﺳﺖ، ﻭ از ﻣﺎﺩﻩ" ﺑﻴﺘﻮﺗﻪ" ﺑﻪ ﻣﻌﻨﻰ ﺗﻮﻗﻒ ﺷﺒﺎﻧﻪ ﻣﻰ ﺑﺎﺷﺪ؛ زیرا ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺍﺯ ﺍﻃﺎﻕ ﻭ ﺧﺎﻧﻪ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺑﺮﺍﻯ بیتوته و ﺁﺭﺍﻣﺶ ﺩﺭ ﺷﺐ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ. ✍یکی از مهمترین دغدغه ها برای خانواده ها مسکن است که داشتن آن آرامش نسبی به همراه دارد. آیه شریفه آن را از نعمت های خداوند می داند که مواد اولیه آن را از قبیل؛ زمین، اجر، سیمان و... در دل طبیعت قرار داده است. یعنی فاعل و مهندس حقیقی مسکن خداوند است و باید از او درخواست کرد، چیزی که اکثریت از آن غافل اند. نکته ای که از" ﻣﻦ" تبیعضیه قابل برداشت است اینکه فرمود: ﻗﺴﻤﺘﻰ ﺍﺯ ﺧﺎﻧﻪ ﺭﺍ ﻣﺤﻞ ﺳﻜﻮﻧﺖ و آرامش شما ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩ نه همه خانه را؛ زیرا بخش های از زیر بنای خانه برای انباری، آشپزخانه، حیاط و محل پارک ماشین است که محل استراحت نیست. https://eitaa.com/qurnwords
۲۳ اسفند ۱۴۰۱
☄اخطار جدی خداوند به عهد شکنان☄ 🔷 ﻭَﻟَﺎ ﺗَﻜُﻮﻧُﻮﺍْ ﻛَﺎﻟَّﺘِﻲ ﻧَﻘَﻀَﺖْ ﻏَﺰْﻟَﻬَﺎ ﻣِﻦ ﺑَﻌْﺪِ ﻗُﻮَّﺓٍ ﺃَﻧﻜَﺎﺛﺎً ﺗَﺘَّﺨِﺬُﻭﻥَ ﺃَﻳْﻤَﺎﻧَﻜُﻢْ ﺩَﺧَﻠَﺎ ﺑَﻴْﻨَﻜُﻢْ ﺃَﻥ ﺗَﻜُﻮﻥَ ﺃُﻣَّﺔٌ ﻫِﻲَ ﺃَﺭْﺑَﻲ ﻣِﻦْ ﺃُﻣَّﺔٍ ﺇِﻧَّﻤَﺎ ﻳَﺒْﻠُﻮﻛُﻢُ ﺍﻟﻠَّﻪُ ﺑِﻪِ ﻭَﻟَﻴُﺒَﻴِّﻨَﻦَّ ﻟَﻜُﻢْ ﻳَﻮْمَ ﺍﻟْﻘِﻴَﺎﻣَﺔِ ﻣَﺎ ﻛُﻨﺘُﻢْ ﻓِﻴﻪِ ﺗَﺨْﺘَﻠِﻔُﻮﻥ «٩٢/ نحل». 🔶مانند آن زن مباشيد كه رشتۀ خود را بعد از تابيدن تكه تكه كرد، سوگندهاى خود را مايۀ فريب قرار مى دهيد كه گروهى از گروهى ثروتمندتر باشد، خدا شما را با آن امتحان مى كند و روز قيامت آنچه را كه در آن اختلاف مى كرديد روشن خواهد كرد. ✅ﻧَﻘَﻀَﺖْ: از هم باز کرد ✅ﻏَﺰْل : تابیده شده، رشته شده ✅ﺃَﻧﻜَﺎث: رشته های از هم باز شده ✍وفای به عهد ضامن امنیت اقتصادی و اجتماعی جامعه است. خداوند برای تاکید در رعایت آن؛ مثل زنی را می زند که بافته های خود را پس از محکم کردن باز می کند که دلیل بر حماقت اوست؛ یعنی پیمان شکنی کار احمقانه ای است باعث هدر رفتن نیرو و فرصت هاست و آثار زیان باری در جامعه دارد. از طرفی کثرت امکانات دشمن نباید باعث عقب نشینی از بیعت با رهبر الهی شود. آن نمونه ای از امتحان مومنین است. امروزه ارتجاع منطقه در کنفرانس اسلامی از فلسطین حمایت و بعد با اسرائیل دست دوستی می دهد ! https://eitaa.com/qurnwords
۲۴ اسفند ۱۴۰۱
🌸🌸🌸سحر قیمتی🌸🌸🌸 🍀🍀 وَ اللَّيْلِ إِذا يَسْرِ( فجر 4)و قسم به شب هنگامی که سپری می‌شود🍀🍀 ✅يَسْرِ؛ از ماده «سری» در اصل از تلفیق دو معنای «سیر» (حرکت کردن)و «سرّ» (مخفی) است؛ و در واقع معنایش سیر و حرکتی است که بدون اعلام و آشکار شدن، و به صورت سرّی و مخفیانه باشد؛ خواه سیر مادی باشد: «فَأَسْرِ بِأَهْلِكَ بِقِطْعٍ مِنَ اللَّيْلِ» یا وَ لَقَدْ أَوْحَيْنا إِلى‏ مُوسى‏ أَنْ أَسْرِ بِعِبادی؛ یا معنوی «سُبْحانَ الَّذي أَسْرى‏ بِعَبْدِهِ لَيْلاً مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ إِلَى ... ✅منظور از این اللیل چیست ؟ یا الف و لام «اللیل» جنس باشد و مقصود مطلقِ شبهاست؛ یعنی سوگند به شب از این جهت که می‌رود و سپری می‌شود و با رفتنش ظلمت رخت برمی‌بندد؛ یا الف و لام، معرفه است و دلالت دارد بر شبی معین، با توجه سیاق آیات قبل،‌بحث دهه ذی‌الحجه بوده، این شب هم احتمالا شب مزدلفه است که حجاج همگی در آنجا بیتوته می‌کنند تا شب به طور کامل سپری شود و نمازصبح بخوانند و به سمت منی بروند. ✅👈ﭼﻪ ﺗﻌﺒﻴﺮ ﺟﺎﻟﺒﻰ ﻛﻪ ﺭﺍﻩ ﺭﻓﺘﻦ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺧﻮﺩ ﺷﺐ ﻧﺴﺒﺖ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺳﺖ! ﺁﻥ ﻫﻢ ﺭﺍﻩ ﺭﻓﺘﻦ ﺩﺭ ﺷﺐ ، ﮔﻮﻳﻰ ﺷﺐ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺯﻧﺪﻩ ﺍﻯ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺩﺍﺭﺍﻯ ﺣﺲ ﻭ ﺣﺮﻛﺖ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺗﺎﺭﻳﻜﻰ ﺧﻮﺩ ﮔﺎم ﺑﺮﻣﻰ ﺩﺍﺭﺩ، ﻭ ﺑﻪ ﺳﻮﻯ ﺻﺒﺤﻰ ﺭﻭﺷﻦ ﺣﺮﻛﺖ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ. ﺁﺭﻯ ﻗﺴﻢ ﺑﻪ ﺁﻥ ﺗﺎﺭﻳﻜﻰ ﻳﺎﺩ ﺷﺪﻩ ﻛﻪ ﺭﻭ ﺑﻪ ﺳﻮﻯ ﺭﻭﺷﻨﺎﻳﻰ ﺍﺳﺖ، ﺗﺎﺭﻳﻜﻰ ﻣﺘﺤﺮﻙ ﻧﻪ ﺛﺎﺑﺖ، ﺗﺎﺭﻳﻜﻰ ﺁﻥ ﮔﺎﻩ ﻭﺣﺸﺘﻨﺎﻙ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺛﺎﺑﺖ ﺩﺭ ﺁﻳﺪ، ﺍﻣﺎ ﺍﮔﺮ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺣﺮﻛﺘﻰ ﺑﺎﺷﺪ ﺑﻪ ﺳﻮﻯ ﻧﻮﺭ، ﭘﺮ ﺍﺭﺯﺵ ﺍﺳﺖ. آن ساعات پایان شب(سحر) که سالکان در آن سیر معنوی دارند، از قداست خاصی برخوردار است و می شود به آن لحظات قسم یاد کرد.!!! @qurnwords
۲۵ اسفند ۱۴۰۱
🌹بدترین دوره زندگی انسان🌹 🔷وَٱللَّهُ خَلَقَكُمۡ ثُمَّ يَتَوَفّاكُمۡۚ وَمِنكُم مَّن يُرَدُّ إِلَىٰٓ أَرۡذَلِ ٱلۡعُمُرِ لِكَيۡ لَا يَعۡلَمَ بَعۡدَ عِلۡمٖ شَيۡاۚ إِنَّ ٱللَّهَ عَلِيمٞ قَدِيرٞ(نحل/۷۰). 🔶و خدا شما را آفريده و سپس مى ميراند؛ و بعضى از شما را به سن انحطاط پيرى مى رسانند كه هر چه دانسته همه را فراموش مى كند همانا خداست كه هميشه دانا و تواناست. ✅الرَّذْل : يعنى چيزى كه بخاطر ناروايى و زشتى‌اش مورد رغبت و ميل نيست. [أَرْذَلِ: پست‏ترین]. ✅ ارذل العمر :  سن شيخوخت و پيرى است كه قواى شعور و ادراك در آن انحطاط‍‌ پيدا مى‌كند. ✍حیات و مرگ و مقدار زندگی همگی به دست خداوند است و ما تماشاچی بیش نیستیم. نه توان افزایش آن و نه توان نگه داری قوای ادارکی که سالیان سال انبار محفوظات بوده را داریم. این خداوند است که جان ﺑﻌﻀﻰ را ﺩﺭ ﺟﻮﺍﻧﻰ می گیرد و ﺑﻌﻀﻰ را ﺑﻪ ﺑﺎﻟﺎﺗﺮﻳﻦ ﻭ ﺑﺪﺗﺮﻳﻦ ﺳﺎﻟﻴﺎﻥ ﻋﻤﺮ؛ ﻳﻌﻨﻰ ﻧﻬﺎﻳﺖ ﭘﻴﺮﻯ می رساند. ﻧﺘﻴﺠﻪ ﺍﻳﻦ ﻋﻤﺮ ﻃﻮﻟﺎﻧﻰ لا يَعْلَمَ بَعْدَ عِلْمٍ شَيْئاً است؛ نکره در سیاه نفی دلالت بر عموم می کند؛ یعنی فراموش کامل! در اینصورت ديگر حيثيتي براي آدم نمي‌ماند و مرده متحرک می شود. لذا این قدرت‌ها و توانايي‌ها امانت الهی هستند و باید درست بکار گرفته شود. البته افرادی ازاین قاعده استثناء هستند؛ مثل علماء ربانی .. https://eitaa.com/qurnwords
۲۶ اسفند ۱۴۰۱
🔷حرمت هرزگی و بی حیایی 🔷 🔶ﻭَﻟَﺎ ﺗَﻘْﺮَﺑُﻮﺍْ ﺍﻟﺰِّﻧَﻲ ﺇِﻧَّﻪُ ﻛَﺎﻥَ ﻓَﺎﺣِﺸَﺔً ﻭَﺳَﺂءَ ﺳَﺒِﻴﻠﺎً «٣٢/ اسراء» ✅ﺑﻪ ﺯﻧﺎ ﻧﺰﺩﻳﻚ ﻧﺸﻮﻳﺪ، ﻛﻪ ﻛﺎﺭ ﺯﺷﺖ ﻭ ﺭﺍﻩ ﺑﺪﻱ ﺍﺳﺖ. 👈 منظور از ﻟَﺎ ﺗَﻘْﺮَﺑُﻮﺍْ چیست؟ یعنی از مقدمات زنا از قبیل چشم چرانی، بدحجابی، خلوت با نامحرم، نگاه به فیلم و عکس های آلوده، برهنگی ، رمان های شهوت انگیز ، نشریات فاسد، سخت گیری های بی مورد که باعث کاهش ازدواج شده و... پرهیز کنید. به تعبیر دیگر مقدمه حرام، حرام است. خداوند با یک جمله از این همه وسائل و مقدمات شهوت انگیز نهی می کند. نکته ای که در این آیه قابل برداشت است اینکه شاید خطاب نهی از مقدمات، دسته ای از مومنین باشد که در ابتدا قصد زنا ندارند و از زشتی آن آگاه هستند؛ ولی به بهانه ها مختلف در بعضی از مقدمات می افتند که ناخواسته به زنا مبتلا می شوند. https://eitaa.com/qurnwords
۲۷ اسفند ۱۴۰۱
🌺🌺🌺شرایط مس قرآن 🌺🌺🌺 🌷🌷ﺇِﻧَّﻪُ ﻟَﻘُﺮْﺁﻥٌ ﻛَﺮِﻳﻢٌ (٧٧) ﻓِﻰ ﻛِﺘﺎﺏٍ ﻣَﻜْﻨُﻮﻥٍ (٧٨) ﻟﺎ ﻳَﻤَﺴُّﻪُ ﺇِﻟﺎَّ ﺍﻟْﻤُﻄَﻬَّﺮُﻭﻥَ (٧٩) ﺗَﻨْﺰِﻳﻞٌ ﻣِﻦْ ﺭَﺏِّ ﺍﻟْﻌﺎﻟَﻤِﻴﻦَ (٨٠ واقعه)🌷🌷 🌴 ﻛﻪ ﻳﻘﻴﻨﺎً ﺍﻳﻦ ﻗﺮﺁﻥ ، ﻗﺮﺁﻧﻲ ﺍﺳﺖ ﺍﺭﺟﻤﻨﺪ ﻭ ﺑﺎﺍﺭﺯﺵ .[ ﻛﻪ ] ﺩﺭ ﻛﺘﺎﺑﻲ ﻣﺼﻮﻥ ﺍﺯ ﻫﺮ ﮔﻮﻧﻪ ﺗﺤﺮﻳﻒ ﻭ ﺩﮔﺮﮔﻮﻧﻲ [ ﺑﻪ ﻧﺎم ﻟﻮﺡ ﻣﺤﻔﻮﻅ ﺟﺎﻱ ﺩﺍﺭﺩ ، ﺟﺰ ﭘﺎﻙ ﺷﺪﮔﺎﻥ [ ﺍﺯ ﻫﺮ ﻧﻮﻉ ﺁﻟﻮﺩﮔﻲ ] ﺑﻪ [ ﺣﻘﺎﻳﻖ ﻭ ﺍﺳﺮﺍﺭ ﻭ ﻟﻄﺎﻳﻒ ] ﺁﻥ ﺩﺳﺘﺮﺳﻲ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ . ﻧﺎﺯﻝ ﺷﺪﻩ ﺍﺯ ﺳﻮﻱ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭ ﺟﻬﺎﻧﻴﺎﻥ ﺍﺳﺖ .🌴 ✅ ﻣَﻜْﻨُﻮﻥٍ: ﻳﻌﻨﻲ ﻣﺴﺘﻮﺭ ﻭ ﭘﻮﺷﻴﺪﻩ ﺍﺯ ﺧﻠﻖ ﻭ ﺁﻥ ﻟﻮﺡ ﻣﺤﻔﻮﻅ‍ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺧﺪﺍ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻗﺮﺁﻥ ﺭﺍ ﺛﺎﺑﺖ نگه دﺍﺷﺘﻪ ﺍﺳﺖ. ✍ برای مس قرآن؛ طهارت از حدث اصغر( وضو) و حدث اکبر( غسل) لازم، اما کافی نیست‌ بلکه نیازمند طهارت روح از حدث اصغر؛ یعنی گناه صغیره و حدث اکبر یعنی گناه کبیره است. طبق آیات قرآن، حداقل طهارت روح برای بهرمند شدن از معارف و هدایت قرآن تقواست(...هدی للمتقین ) و حداکثر به آیه تطهیر (ﺇِﻧَّﻤﺎ ﻳُﺮِﻳﺪُ ﺍﻟﻠَّﻪُ ﻟِﻴُﺬْﻫِﺐَ ﻋَﻨْﻜُﻢُ ﺍﻟﺮِّﺟْﺲَ ﺃَﻫْﻞَ ﺍﻟْﺒَﻴْﺖِ ﻭَ ﻳُﻄَﻬِّﺮَﻛُﻢْ ﺗَﻄْﻬِﻴﺮﺍً) می رسد که اهل بیت مصداق اکمل آن هستند که از هر رجس و پلیدی به دورند و تمام گفتار و رفتار آنها با قرآن هماهنگ است. ماه رمضان که بهار قرآن است باید خانه دل را سمت پاک شدن سوق داد تا نور قرآن آن را منور کند. @qurnwords
۲ فروردین ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۳ فروردین ۱۴۰۲