eitaa logo
راه ما
70 دنبال‌کننده
236 عکس
315 ویدیو
1 فایل
کانال راه ما بیانگر مباحث دینی و اجتماعی در پرتو قرآن و سیره اهلبیت علیهم السلام است. ادمین @Hb598693669601 لینک کانال https://eitaa.com/raahemaa
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ای سند غربت آل علی... باب الحوائج 🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤 ✏️ @raahemaa
10.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🖤 از کربلا تا علی‌اصغر‌های یمن 🇾🇪 ‼️ هشدار: این کلیپ دارای تصاویر تکان‌دهنده‌ای است و تماشای آن برای همه افراد توصیه نمی‌شود. 💢 شماره کارت رسمی جهت کمک به کودکان یتیم یمنی نزد بانک سپه به نام گروه جهادی اویس قرنی: 💳| 6273 8170 1007 2290 (روی شماره‌کارت بزنید کپی میشه) ✏️ @raahemaa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹🌹بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ🌹🌹 به نام خداوند بخشنده مهربان  سوره بقره إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا سَوَاءٌ عَلَيْهِمْ أَأَنْذَرْتَهُمْ أَمْ لَمْ تُنْذِرْهُمْ لَا يُؤْمِنُونَ ﴿۶﴾ در حقيقت كسانى كه كفر ورزيدند چه بيمشان دهى چه بيمشان ندهى برايشان يكسان است [آنها] ایمان نمی آورند(۶)   خَتَمَ اللَّهُ عَلَى قُلُوبِهِمْ وَعَلَى سَمْعِهِمْ وَعَلَى أَبْصَارِهِمْ غِشَاوَةٌ وَلَهُمْ عَذَابٌ عَظِيمٌ ﴿۷﴾ خداوند بر دلهاى آنان و بر شنوايى ايشان مهر نهاده و بر ديدگانشان پرده‏ اى است و برای آنان عذاب بزرگی است (۷)   وَمِنَ النَّاسِ مَنْ يَقُولُ آمَنَّا بِاللَّهِ وَبِالْيَوْمِ الْآخِرِ وَمَا هُمْ بِمُؤْمِنِينَ ﴿۸﴾ و برخى از مردم مى‏ گويند ما به خدا و روز بازپسين ايمان آورده‏ ايم در حالیکه آنها حقیقتا ایمان نیاورده‌اند.(۸)   يُخَادِعُونَ اللَّهَ وَالَّذِينَ آمَنُوا وَمَا يَخْدَعُونَ إِلَّا أَنْفُسَهُمْ وَمَا يَشْعُرُونَ ﴿۹﴾ به خدا و مؤمنان نيرنگ مى‏ زنند ولى جز بر خويشتن نيرنگ نمى‏ زنند و نمى‏ فهمند (۹)   فِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ فَزَادَهُمُ اللَّهُ مَرَضًا وَلَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ بِمَا كَانُوا يَكْذِبُونَ ﴿۱۰﴾ در دلهايشان مرضى است و خدا بر مرضشان افزود و به [سزاى] آنچه به دروغ مى گفتند عذابى دردناك [در پيش] خواهند داشت (۱۰). 🔴معنای کفر یعنی پوشاندن و به کسی که حق را بپوشاند کافر می‌گویند. ✏️ @raahemaa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
راه ما
🌴در مسیر کربلا🌴 🚫قسمت اول ((مخالفان رفتن امام حسین-علیه السلام-به سمت عراق)) 💢 ابو بكر بن عبد الر
🌴در مسیر کربلا🌴 🚫قسمت دوم ((مخالفان رفتن امام حسین-علیه السلام-به سمت عراق‏)) 💢ابو محمّد واقدى و زُرارة بن جلح‏ ابو محمّد واقدى و زرارة بن جلح يا خلج يا حلج يا صالح نامى از اين دو، در كتب روايى جز اين مورد، نيامده است و در كتب رجالى شيعه و سنّی نيز نامى از آنان نيست. شايد در روايت تصحيفى صورت پذيرفته است. 📘دلائل الإمامة  - به نقل از ابو محمّد واقدى و زُرارة بن جَلَح - : سه شب پيش از آن كه حسين عليه السلام آهنگ عراق كند، با او ديدار كرديم و از سستى مردم كوفه برايش گفتيم و اين كه دل‏هايشان با او و شمشيرهايشان، بر ضدّ اوست. حسين عليه السلام با دستش به آسمان اشاره كرد و درهاى آسمان گشوده شدند و شمارى از فرشتگان - كه جز خدا آنان را نمى‏ شمارد - فرود آمدند و فرمود : «اگر نزديكىِ اشيا و از ميان رفتن پاداش نبود، با اين فرشتگان با آنان مى‏ جنگيدم؛ ولى مى‏ دانم كه آن جا قتلگاه من و يارانم است و جز فرزندم على، كسى از دست آنان نجات نمى ‏يابد». 📚دلائل الإمامة : ص ۱۸۲ ح ۹۸ الملهوف : ص ۱۲۵ 💢 ابو سعيد خُدْرى‏ ابو سعيد انصارى خُدرى - كه نامش سعد بن مالك بن سِنان است و به كنيه‏ اش مشهور شده است - صحابى و از چهره‏ هاى سرشناس انصار است. او در جنگ‏هاى بسيارى با پيامبر صلى اللَّه عليه و آله حضور داشت و پس از پيامبر صلى اللَّه عليه و آله نيز همراهى امير مؤمنان را رها نكرد. وى، محدّثى بزرگ است و امام صادق عليه السلام از او با بزرگى و تكريم ياد كرده است؛ زيرا از راه حق انحراف پيدا نكرد. او در سال ۷۴ هجرى در گذشت. 📕الطبقات الكبرى (الطبقة الخامسة من الصحابة) - به نقل از ابو سعيد خُدرى - : حسين عليه السلام در رفتن بر من چيره شد. در آن حال به وى گفتم: از خدا پروا كن و در خانه‏ ات بنشين. 📚الطبقات الكبرى / الطبقة الخامسة من الصحابة : ج ۱ ص ۴۴۵ تهذيب الكمال : ج ۶ ص ۴۱۷ 💢 ابو واقد ليثى‏ ابو واقد ليثى - كه ظاهراً همان حارث بن عوف بن اُسَيد است كه با كنيه مشهور شده است - صحابى است و برخى گفته‏ اند : در سال دوم هجرى به دنيا آمد. در برخى از جنگ‏هاى پيامبر صلى اللَّه عليه و آله حضور داشت و همراه امام على عليه السلام نيز در جنگ صفّين شركت كرد. معاويه سوگند ياد كرد كه در گوش ‏هايش سرب گداخته بريزد. گفته‏ اند: وى، يك سال در مكّه مجاور شد و همان جا در گذشت و در قبرستان مهاجران در فخ به خاك سپرده شد. نيز گفته ‏اند : در سال ۶۵ يا ۶۸ در مدينه در گذشت. با اين كنيه مرد ديگرى به نام صالح بن محمّد بن زائده نيز هست كه در سال ۱۴۵هجرى از دنيا رفت و به كنيه ابو واقد ليثى صغير مشهور است و او غير از اين فردِ مورد نظر ماست. 📙الطبقات الكبرى (الطبقة الخامسة من الصحابة) - به نقل از ابو واقد ليثى - : خبرِ بيرون رفتن حسين عليه السلام به من رسيد. در [منزلگاه‏] مَلَل‏ به او رسيدم. او را به خدا سوگند دادم كه بيرون نرود و قيام نكند؛ زيرا او در جايى كه نبايد، قيام مى ‏كرد و خود را به كشتن مى ‏داد. او فرمود : «باز نمى ‏گردم». 📚الطبقات الكبرى / الطبقة الخامسة من الصحابة : ج ۱ ص ۴۴۵ تهذيب الكمال: ج ۶ ص ۴۱۷ ✏️ @raahemaa
سؤال و شبهه: شیعه یعنی چه؟ این لقب را چه کسی وضع کرد؟ می گویند در ابتدای اسلام چنین لقبی نبوده و از زمان عثمان و تشدید اختلافات وضع و رایج شده است؟ جواب: مدعیان یا مطالعه ندارند و یا با عنادی جاهلانه و بی‌دلیل دروغ می‌گویند. شیعه یعنی «پیرو». هر کسی پیرو هر کسی یا چیزی باشد، شیعه‌ی او محسوب و اطلاق می‌گردد. خواه مادی باشد یا معنوی، انسان باشد یا جماد، حق باشد یا باطل. لقب «شیعه» بر پیروان حضرت علی علیه‌السلام نیز از زمان پیامبراکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) بوده و واضع این لفظ برای پیروان ایشان نیز شخص پیامبراکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) بوده است. چرا که امام علی (علیه السلام) از همان ابتدای رسالت در کلام حضرت رسول اعظم (صلی الله علیه و آله و سلم) به عنوان برادر، جانشین و وصی معرفی شدند و بدیهی است که بسیاری به رغم ادعای مسلمانی، با ایشان و جانشینی ایشان مخالف بودند و نقش ایشان در جنگ‌های سخت و نرم علیه اسلام و پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) نیز به این خصومت، حسادت، عناد و لجاجت نیز افزوده بود و مسلمین به لحاظ طرفداری از قومیت‌ها یا افراد، دسته نبدی‌های خاصی داشتند (مثل امروز). لذا پیامبراکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) که هادی انسان‌ها می‌باشند، مکرر به این دسته‌بندی‌ها اشاره نموده و تصریح نمودند که در میان گروه‌ها و گرایشات متفاوت و حتی مختلف، جناح علی بن ابیطالب علیه‌السلام و پیروان او بر حق هستند. اگر چه ضرورتی وجود ندارد که برای اثبات هر بحثی حتماً دلایل و مستنداتی از اهل سنت ارائه شود، اما چون موضوع به همین دسته‌بندی‌ها و افتراق‌ها بر می‌گردد، با صرف نظر از روایات محکم و فراوان منابع شیعه، به برخی از منابع اهل تسنن در خصوص واژه «شیعه»، زمان پیدایش و واضع آن اشاره می‌گردد: الف – حافظ ابونعیم اصفهانی، از بزرگ‌ترین، مشهورترین و معتبرترین محدثین اهل سنت می‌باشد، در معروف‌ترین کتابش به نام «حلیة الاولیاء» به سند خود از ابن عباس می‌نویسد: چون آیه 6 تا 8 از سوره مبارکه البینة نازل شد، حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) خطاب به حضرت علی (علیه السلام) فرمودند: «یا علی! هو، انت و شیعتک. تأتی انت و شیعتک یوم القیامة راضیین المرضیین» ترجمه: یا علی! مراد از «خیر البریه» [در این آیات]، تو و شیعیان تو می‌باشد. روز قیامت تو و شیعیان تو بیایید در حالی که خدا از شما راضی و شما نیز از خداوند راضی و خشنود باشید. ب – خوارزمی که از مشهورترین مفسرین اهل است در فصل نهم کتاب مناقب خود به سند جابر بن عبدالله می‌نویسند: در خدمت رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) بودیم که علی (علیه السلام) رو به ما آمد. حضرت فرمود: «قد اتاکم اخی – رو به شما آمد برادر من». آنگاه دست علی را گرفت و رو به کعبه نمود و فرمود: «والذی نفسی بیده، ان هذا و شیعته هم الفائزون یوم القیامة» ترجمه: قسم به کسی که جانم در دست اوست، این (علی) و شیعان او در روز قیامت رستگارانند. ج – میر سید علی همدانی شافعی در کتاب «مودة القربی» و نیز ابن حجر متعصب در «‌صواعق محرقه» به نقل از ام سلمه همسر پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) نقل می‌کنند که ایشان فرمود: «یا علی! أنت و اصحابک فی الجنة. أنت و شیعتک فی الجنة» ترجمه: یا علی! تو و اصحاب تو در بهشت‌اید. تو و شیعیان تو در بهشت‌اید. البته از این دست احادیث، دال بر این که لفظ «شیعه» در زمان پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و توسط ایشان وضع شد و به طرفداران و پیروان حضرت علی علیه‌السلام اطلاق گردید و نه در زمان عثمان، در کتب معتبر روایی اهل سنت نیز بسیار است که همین سه نمونه فوق کفایت می‌نماید. کانال👇👇👇 @raahemaa
🌹🌹🌹🌹🌹احکام🌹🌹🌹🌹🌹 💬سؤال: زنجیرزدن به بدن همان‌گونه که بعضی از مسلمانان انجام می‌ دهند، چه حکمی دارد؟ ✅جواب: اگر به نحو متعارف و به‌ گونه‌ای باشد که از نظر عرفی از مظاهر حزن و اندوه در عزاداری محسوب شود اشکال ندارد. لینک کانال ما در ایتا 👇👇👇 @raahemaa @raahemaa @raahemaa
🌹🌹🌹🌹🌹اخلاق🌹🌹🌹🌹🌹 🔴 برنامه ریزی رمز موفقیت هر فرد داشتن برنامه ای متناسب با موقعیت خود و جامعه و تنظیم مخارج زندگی است. بنابراین بی برنامگی و یا برنامه ریزی نادرست به پیدایش فقر می انجامد. امام صادق(ع): از وظایف مومن، تدبیر در زندگی است. امالی شیخ طوسى/ج ٢ /ص ٢٨٣  🔵تدبیر: یعنی عاقبت اندیشى، نظم و برنامه ریزى در معیشت و زندگی. # لینک کانال ما در ایتا👇👇👇 @raahemaa