💢واسطه و شفاعت پیامبر هم سودی ندارد!؟
خداوند در آیه 6 سوره منافقون، خطاب به رسولش می فرماید:
«ای رسول! تو از خدا بر آنان آمرزش بخواهی یا نخواهی یکسان است، خدا #هرگز آنان را نمی بخشد، زیرا خداوند، گروه فاسقان (لجوج و منافق ) را هدایت نمی کند.»
#نفاق_خطر_بزرگ_پنهان
#مباهله_قرن_21
http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢 اربعین روشنفکرا
از الان آماده باشید، از چند روز دیگه که جمعیت #میلیونی ایرانی به سمت زیارت اربعین حرکت میکنن، یه عده روشنفکر بفکر #فقرا و دخترای دم بخت می افتن
پارتی شبانه و سفر ترکیه خودشون یادشون میره
#شبکه_منوتو بحث عرب و عجم رو راه میندازه
#صدای_آمریکا میگه زمان شاه عربها رو ایران راه نمیدادن
#آمدنیوز میگه این جمعیت فتوشاپه
#مسیح_علینژاد میگه اصن این همه زن چادری نداریم که برن زیارت...
خلاصه اونقدر استقبال مردم هر ساله بیشتر شده که این جماعت همناچار میشن میزان و شدت تخریب رو افزایش بدن
#مباهله_قرن_21
http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢مستند «نایلون»
پیاده روی عجیب یک زائر #بیمار که قرار بود با #ویلچر تا کربلا برود
تجربه یک زندگی بسیار #خوب در پیاده روی اربعین
@mobahelegharn_21
#حکومتداری_علی
💢لباسی برای امیرالمومنین
امام على(ع) در بازار، به دکانی که لباس می فروخت رسیدند و به فروشنده گفتند:
"دو جامه مى خواهم به #قیمت پنج درهم."
فروشنده به ناگاه از جاى بر خواست و گفت:
"فرمانبردارم يا امير المؤمنين!"
امیرالمومنین وقتی فهمید فروشنده او را شناخته است، از او چيزى نخريد و به جاى ديگر رفت.
امام علی به فروشنده ای دیگر رسيد و گفت:
"دو جامه می خواهم به پنج درهم."
فروشنده گفت:
"دو جامه دارم ، آنكه بهتر از ديگرى است، به قیمت سه #درهم می دهم و آن ديگری را به دو درهم."
امام على(ع) لباس ها را خریدند و به غلام خود (قنبر) گفتند:
"لباسی که به #سه درهم می ارزد برای تو باشد."
قنبر گفت:
"شما به منبر می روید و برای مردم سخن می گویید و #لباسی که گران تر است ، براى شما مناسبتر است"
امام على(ع) گفتند:
"نه ! تو #جوانى و شور جوانى داری. من از پروردگارم شرم دارم كه خودم را بر تو برترى دهم. زیرا از حضرت محمد(ص) و سلم شنيده ام:
"برای #زيردستان خود ، همان لباسی را تهیه کنید كه خود می پوشيد و همان خوراکی را به آنها بدهید كه خود می خوريد."
📚الغارات–ابراهيم بن محمدثقفى صفحه 46
#مباهله_قرن_21
http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
#تربیت_اسلامی_کودکان
💢به کودکان وعده دروغ ندهید
برخی از والدین در مقابل شیطنت کودکان خود، به آنها وعده میدهند اما عمل نمیکنند
رسول خدا (ص):
كودكان خود را دوست بداريد و با آنان مهربان باشيد، وقتي به آنها وعدهاي ميدهيد حتماً #وفا كنيد زيرا كودكان، شما را رازق خود ميپندارند.
📚وسائل الشيعه، ج 5، ص 126
#مباهله_قرن_21
http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
#منابع_اهل_سنت
💢وهابیت: شیعیان چون یاعلی و یا حسین میگویند مُشرک هستند
می گویند کمک خواستن از غیر #الله شرک است
پاسخهای متعددی به این مساله داده ایم،
اما امروز، سندی از #پسر خلیفه دوم این سوال را ایجاد کرد که آیا او هم #مشرک بود؟
✅ پسر #عمر عضلات پایش منقبض شده بود و نمیتوانست حرکت کند. به او گفتند محبوبترین انسانها #توسل کن، سپس گفت:
« یا محمد فبسطها»
گفت: یا محمد و عضلاتش باز شد.
الطبقات الکبری،ج 4، ص 154، باب و من بنی عدی بن کعب
ابن تیمیه معروف (وهابیت)درباره این #روایت میگوید: گویا این شخص را در زنجیر بسته بودند و همین که «یا محمد» گفت، #پاهایش باز شد.
📚الکلم الطیب، ج 1، ص 173، ح 236
#مباهله_قرن_21
http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢منافق
ابوهریره، علاقه زیادی به سفره های رنگین #معاویه داشت. روزی او را دیدند که در نماز جماعت، به امام علی علیهالسلام اقتدا کرده است. وقتی به ابوهریره به خاطر #نفاقش اعتراض کردند پاسخ داد:
غذای #معاویه چربتر، و نماز علی برتر است!
📚ربیع الابرار ج ۳، ص۲۲۷
#مباهله_قرن_21
http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 مبنای نظام سرمایه داری #سود است.
برای سود همه کار میکنند حتی رباب #نمازخوان هممیسازند.
@mobahelegharn_21
💢قهر
امام صادق(ع)فرمودند:
«وقتی دو نفر با هم قهر می کنند، هر دو سزاوار بیزاری و لعنت خداوند می شوند.»
"مُعتب" پرسید:
«آنکه ظلم کرده ، این سزای اوست ولی مظلوم چه جرمی دارد که سزاوار بیزاری خداوند می شود؟»
امام صادق علیهالسلام گفتند:
«برای آنکه دوست خود را به آشتی دعوت نمی کند و از گفتار برادرش چشم پوشی نمی کند.
هرگاه دو تن با هم نزاع می کنند باید آن مظلوم نزد رفیق ظالم خود برود و به او بگوید:
((ای برادر! من ستمکارم!))
تا اینگونه جدایی میان او و رفیقش از بین برود.
خداوند تبارک و تعالی حکیم و عادل است و حق مظلوم را می ستاند.»
📚اصول کافی،جلد ۴ ، باب الهجرة، صفحه ۴۳
#مباهله_قرن_2۱
http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 غایت اهل بیت، هدف نهایی امام حسین(ع) چیزی نیست جز #تربیت انسان به سمت پروردگار
با این #مداحی_ها به غایت اهل بیت دست می یابیم؟
@mobahelegharn_21
#پاسخ_شبهات
💢با توجه به طولانی بودن #فاصله مسیر کوفه به شام و از شام به کربلا، برخی از #علما تردید دارند که کاروان اسیران در روز #اربعین به کربلا رسیده باشد
#پاسخ_چیست
آیا کاروان #اسیران و خانواده امام حسین(ع) در روز #اربعین از شام، به کربلا رسیدند؟
#بخوانید👇
بررسی #اسناد_تاریخی
📚بطور کلی این مساله اختلافی است اما در بخشی که ادله و اسناد محکمی نیز دارند به رسیدن کاروان اشاره کرده اند.
✅در خصوص اربعين و آمدن اسرا به كربلا بايد گفت:
✅شهيد مطهری در اين خصوص كه اهل بيت امام حسين(ع) در روز اربعين به كربلا آمده اند باور دارد كه آن را عقل تایید نمی کند و در منابع دسته اول و معتبر نیامده است.
برخی دیگر از مورخان هم به طور صریح و هم غیر صریح اين مطلب را انکار نمودهاند.
شیخ مفید در «مسار الشیعه» آورده است: «روز اربعین، روزی است که اهل بیت امام، از شام به سوی مدینه مراجعت کردند. نیز روزی است که جابر بن عبدالله برای زیارت امام حسین ع #وارد کربلا شد».
✅شیخ طوسی در «مصباح المتهجّد» و ابن اعثم در الفتوح نیز همین مطلب را ذکر کردهاند. میرزا حسین نوری مینویسد: «از عبارت شیخ مفید و شیخ طوسی استفاده میشود که روز اربعین روزی است که اسرا از شام به مقصد مدینه خارج شدند. نه آن که در آن روز به مدینه رسیدند. »
✅در این میان سید بن طاوس در «لهوف»، اربعین را روز بازگشت اسرا از شام به کربلا ذکر کرده است. ایشان مینویسد: «وقتی اسرای کربلا از شام به طرف عراق بازگشتند، به راهنمای کاروان گفتند: ما را به کربلا ببر. بنابراین آنها به محل شهادت امام حسین آمدند. سپس در آن جا به اقامه عزا و گریه و زاری برای اباعبدالله پرداختند ...»
✅ابن نما حلی نیز روز اربعین را روز بازگشت اسرا از شام به کربلا و ملاقات آنها با جابر و عدهای از بنی هاشم ذکر کرده است.
میرزا حسین نوری پس از از نقل قول سید بن طاوس به #نقد آن پرداخته است.
✅رسول جعفریان مینویسد: «شیخ مفید در ارشاد، ابومخنّف در مقتل الحسین، بلاذری در انساب الاشراف، دینوری در اخبار الطوال و أبن سعد در الطبقات الکبری، اشارهای به بازگشت اسرا به کربلا #نکردهاند».
✅شیخ عباس قمی هم داستان آمدن اسرای کربلا را در اربعین از شام به کربلا بسیار #بعید میداند.
محمدابراهیم آیتی و شهید مطهری نیز آمدن اسرای در روز اربعین به کربلا، را #انکار کردهاند.
✅امّا در #خصوص ورود جابر بن عبدالله انصاری در روز اربعین سال ۶۱ هجری به کربلا، به نظر میرسد بین منابع تاریخی چندان اختلافی نباشد.
✅شیخ طوسی مینویسد: «روز اربعین روزی است که جابر بن عبدالله انصاری صحابی رسول خدا ص از مدینه برای زیارت قبر امام حسین ع به کربلا آمد. او اولین زائری بود که قبر شریف آن حضرت را زیارت کرد».
✅مرحوم آیتی مینویسد: «جابر بیستم ماه صفر، درست چهل روز بعد از شهادت امام وارد کربلا شد. سنت زیارت اربعین امام به دست او تأسیس گردید».
📚حماسه حسینی، ج ۱، ص ۳۰
اللهوف في قتلى الطفوف، ص ۱۱۴،
قمی، منتهی الامال، ج ۱، ص ۵۲۵
جعفریان، تأملی در نهضت عاشورا، ص ۲۱۶.
آیتی، بررسی تاریخ عاشورا، ص ۱۳۹.
#مباهله_قرن_21
http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
#حرف_حساب
💢 چنین مسولینی داریم؟
#حدیث زیر را بخوانید، بعد به این #فکر کنید که آیا آموزش و پروزش حوزه علمیه، #دانشگاه و جامعه ما چنین افرادی در طراز حکومت اسلامی #تربیت میکنند یا خیر؟
✅ابو ایوب نقل می کند:
«یک شب ، غذایی آماده کردیم ولی پیامبر از آن #میل نکردند.
نزد ایشان رفتم و پرسیدم:
''چرا چیزی #میل نکردید؟''
رسول الله فرمود:
''غذای امروز ، سیر داشت و من چون با مردم ، زیاد دیدار می کنم، از خوردن این #غذا معذورم، ولی خوردن آن برای شما اشکالی ندارد''
📚ابن هشام، السیره النبویه، ج2، ص144
✅حاکم اسلامی، راحتی، لذت و حلال خدا را #بخاطر حق مردم برخود حراممیکند.
حکومت اسلامی به کارگزاران تربیت شده در این سطح نیاز دارد.
آیا ساختار آموزشی ما چنین افرادی را #تربیت میکند؟
آیا در صورت تربیت و حضور چنین افرادی به آنها رای خواهیم داد؟
#مباهله_قرن_21
http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
#جا_ماندگان_اربعین_بخوانند
💢روز حسرت خوردن...
این روزها بسیاری از #جا_ماندگان_اربعین کاری جز #حسرت خوردن ندارند. وقتی خود را از صف دوستان #جدا میبینند بر حسرتشان افزوده میشود.
این حسرت، حسرت مقدسی است که شاید ما را در #ثواب زیارت شریک قرار دهد اما این روزها را میتوان به یک روز دیگر #تشبیه نمود.
یکی از #صفاتی که برای قیامت در #قرآن آمده همین #یوم_الحسرة است.
روز حسرت خوردن...
خداوند در آیه ۳۹ سوره مریم میفرماید:
و ای رسول ما امت را از روز غم و #حسرت بترسان که آن روز دیگر همه چیز پایان مییابد و مردم سخت از آن روز غافلند و به آن #ایمان نمی آورند
در این روز اهل بهشت #حسرت خواهند خورد که می توانستند بهتر از این باشند و به درجات بالاتری برسند و اهل دوزخ #حسرت خواهند خورد که ای کاش گناهکار نبودند و جهنمی نمی شدند.
یکی از اوصاف روز قیامت #یوم_الحسرة است
شاید امروز که از #کاروان_اربعین جا مانده ایم این #مفهوم را تا بحدی با جان و دل فهم کنیم
خداوند بحق حضرت حسین(ع) ما را در روز قیامت از #صف دوستان اهل بهشت جدا نکند
آن روز دیگر #حسرت بکارمان نخواهد آمد
#مباهله_قرن_21
http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
#ربا_خواری
#زنا_با_محارم
💢نزول و مال حرام
پیامبر اسلام(ص):
در ربا #هفتاد گناه است که آسانترین آنها مانند زنا با #محارم در خانه خدا است. یک درهم ربا در نزد خداوند بزرگتر است از هفتاد بار زنا با #محارم در خانه خدا.
📚من لایحضر ج 4، ص 367
✅امام باقر(ع):
یک #درهم ربا نزد خداوند بدتر از چهل بار #زنا کردن است.
📚النوادر، ص 162
#مباهله_قرن_21
http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢 با زندانی کردن #حسن_عباسی ادعای آزادی خواهی کسانی که با #شعار آزادی بیان رای آوردند باطل شد.
@mobahelegharn_21
#فوری
💢ربوده شدن تعدادی از نیروهای هنگ مرزی میرجاوه
🔹١٤نفر از نیروهای بسیجی طرح امنیت و هنگ مرزی میرجاوه بامداد امروز بدست اعضای گروهک تروریستی ربوده شدند.
🔹بر اساس آخرین خبرها ٧ نفر از این افراد نیروهای بسیج طرح امنیت، ٥نفر نیروهای هنگ مرزی میرجاوه و ٢نفر نیروهای اطلاعات سپاه هستند که بین ساعت چهار تا پنج بامداد امروز در منطقه صفر مرزی لولکدان ربوده شده اند.
#مباهله_قرن_21
http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
#پاسخ_شبهات
💢 در حدیثی آمده: برای یک زن، هیچ #شفیعى نزد پروردگار وجود ندارد که کارسازتر از #رضایت شوهرش باشد. آیا این روایت معتبر است؟ آیا منظور، تنها #رضایت_جنسی است؟
✅عبارت موجود را #شیخ_صدوق در کتاب خصال طی روایت طولانی آورده است
📚سند و اعتبار حدیث:
1⃣حسن بن علی عسکری: مجهول است و نمیدانیم چگونه #شخصیتی است.
2⃣جعفر بن محمد بن عماره و پدرش: اطلاعی از این پسر و پدر در #کتب رجالی وارد نشده است.
بنابراین، سند این روایت به دلیل وجود افراد #مجهولی که در آن وجود دارد، از اعتبار کافی برخوردار نیست.
✅بررسی محتوای حدیث:
در کتب روایی بخشی وجود دارد با عنوان حق "زوج بر همسر" در این دسته از روایات آمده است که #رضایت شوهر از همسر خود، حتی در قبولی برخی از اعمال عبادی همسر نقش دارد، اما رضایتی مراد #روایات است که بر مبنای #عقل و #شرع و #عرف باشد.
پس اگر خواسته مرد، مطابق عقل و شرع و عرف باشد، رضایت او در اینباره از نظر روایات بسیار مهم شمرده شده است، اما اگر شوهر از همسرش در مواردی که مخالف عقل، شرع و یا عرف جامعه اسلامی است #ناراضی باشد، نمیتوان روایات را به این موارد نیز گسترش داد.
در نتیجه روایتی که در سؤال آمده نیز از این قاعده مستثنا نیست و مضمون و #محتوای آن درباره #رضایت شوهر از همسر خود در تمام زوایای زندگی است و منحصر به #مسائل_جنسی نیست.
#مباهله_قرن_21
http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢شب شهادت امام حسن(ع) به روایتی
عمرو بن اسحاق حکایت می کند:
پس از #مسمومیت امام حسن علیهالسلام ، به عیادت ایشان رفتم.
امام حسین علیه السلام اظهار داشت:
«برادرم! چه کسی با تو چنین کرد؟»
امام حسن به #سختی در جواب فرمود:
«آیا میخواهی قاتل من را قصاص کنی؟»
حسین علیه السلام پاسخ داد:
«بلی»
امام مجتبی فرمود:
«خداوند متعال از همه خلایق قویتر و #عالمتر است؛ و من دوست ندارم که به خاطر شخص من، کسی کشته گردد و خونی بر زمین ریخته شود.»
📚مدینة المعاجز ،جلد ۳، صفحه ۳۷۵، حدیث ۹۳۴
📚کشف الغمّة ، جلد ۱، ص ۵۸۴
#مباهله_قرن_21
http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
#پاسخ_شبهات
#تهمت_به_امام_حسن
💢آيا امام حسن عليه السلام بسيار طلاق مي داد (مطلاق بود)؟ یعنی بسیار طلاق میگرفت؟
امروزه وهابيون نسبت به وجود مبارک امام مجتبي عليه السلام خرده مي گيرند و بر اساس برخي منابع، مي گويند ايشان فردي مِطلاق بود. يعني بسيار زن مي گرفت و طلاق مي داد. واکاوي اين مسأله آنگاه ضرورت پيدا مي کند که بدانيم اين موضوع علاوه بر آنکه در منابع آنان انعکاس داشته، در برخي از منابع حديثي نامور و متقدم اماميه هم به چشم مي آيد. نوشتار حاضر در نظر دارد با استقصاء از روايات منابع اماميه، پاسخي مناسب از اين روايات ارائه دهد.
#پاسخ
تعداد محدودي از روايات منابع اماميه از کثير الطلاق بودن امام مجتبي عليه السلام حکايت مي کند. دو روايت در کافي کليني، يک روايت در محاسن برقي و يک روايت در دعائم الاسلام قاضي نعمان مغربي است. پارهاي از اين دست گزارشها در ميراث حديثي اهل سنت هم بازتاب داشته است. روشن است روايات اهل سنت براي ما قابل قبول نيست به همين دليل تنها درصدد تحليل و ارزيابي روايات منابع اماميه بر مي آييم.
گفتني است انديشمندان امامي در مواجهه با اين روايات، سه دستهاند. بسياري از آنان قائل اند اين روايات ساختگياند. صاحب حدائق توقف مي کند و پاسخي براي اين روايات ارائه نمي دهد.
پاسخ تکمیلی👇👇
http://www.valiasr-aj.com/persian/shownews.php?idnews=9448
#مباهله_قرن_21
http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59