eitaa logo
🔸️راهبری فرهنگ🔸️
2هزار دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
2.5هزار ویدیو
279 فایل
برای آشنایی بیشتر با ما: @admin_khaneh1 ارتباط با مدیر کانال: @admin_khaneh
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸️راهبری فرهنگ🔸️
#آرمان_مدیا تقدیم می‌کند: بعد از مجموعه #انقلاب_جنسی مستند "#حلال_ممنوعه" منتشر شد. موضوع: #خوانندگی
❇️❇️ آقا تصور کرده که کشف بزرگی انجام داده و اینکه آوازخوانی زنان حداقل بنا بر فتوای رهبری و ذاتی ندارد یعنی این طور نیست که در همه صورتها حرام باشد را برای اولین بار ایشان فهمیده و داد سخن در مستند حلال ممنوعه سر داده که آی هوار حلال خدا را حرام کرده اند و چه استعدادها که بابت این تنگ نظری ها از این کشور کوچ نکرده اند. ❇️❇️ از ایشان که و ای هستند بعید است که سرنوشت تجویز و ترویج یک مسأله را این چنین ساده تحلیل کنند. به یک مثال ساده از خود توجه کنید: خوب ایشان از طرفداران پر و پا قرص موسیقی کلاسیک غربی اند به گونه ای که معتقدند این ارزش دارد که به خاطر آن بلیط خرید و گوش جان بدان سپرد و توصیفات دیگر از ایشان که بماند. ❇️❇️ با این وجود فتوای ایشان در مسأله ترویج موسیقی، غیر از این است و آن را جایز نمی دانند و را با اهداف مغایر می دانند. ایشان در درس خود که به مسأله غنا رسیدند دلیل این فتوای خود را این گونه بیان کردند که چون غالب موسیقی های موجود، از نوع موسیقی های گمراه کننده هستند، ترویج موسیقی، عملا به فراگیر شدن این موسیقی لهوی می انجامد. ❇️❇️ یک تنها به بیان کلی احکام قاعدتاً اکتفا نمی کند، بلکه قدرت مدیریت را در صحنه واقعیت هم ملاحظه می کند. اینکه فتوای ما چه سرنوشتی در جامعه پیدا می کند اهمیت دارد. لذا مسأله ترویج یک مسأله حکمی متفاوت از خود مسأله پیدا می کند. مادامی که قدرت فرهنگی ما بالا نباشد، سرنوشت بسیاری از احکام عوض میشود. در خوانندگی زن هم همین قاعده وجود دارد، زیرساخت های فرهنگی ما در این مسأله که عموما در اختیار ما نیست، سبب شده تحقق این مسأله همراه با مفاسد بیشماری شود و عملا ترویج آن حرام باشد. نکته ای که در همین مسأله آوازخوانی زن در درس رهبری بدان اشاره شده است. نویسنده: آقای @tamardom 🌿🌿🌿🌿 با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید: @rahbariefarhang
🔴 کانال پرس تی وی در یوتیوب نیز مسدود شد روابط عمومی شبکه پرس تی وی، شرکت آمریکایی گوگل بار دیگر حساب شبکه پرس تی وی در پلتفرم سرویس اشتراک ویدئو یوتیوب را مسدود و علت این تصمیم را نقض دستورالعمل های این پلتفرم توسط این عنوان کرد. در پیامی که از سوی در این رابطه منتشر شده، آمده است: ما محتوای شما را بررسی کردیم و متوجه نقض شدید یا مکرر دستورالعمل های پلتفرم خود شدیم. به همین دلیل، کانال شما را از یوتیوب حذف کردیم. طبق گفته ، دستورالعمل های این پلتفرم به منظور محافظت از این اشتراک ویدیو تعیین و در آن به موارد مجاز و غیرمجاز برای انتشار اشاره شده است. این دستورالعمل ها شامل هرگونه محتوایی از قبیل ویدیوها، نظرات، لینک ها و تصاویر بندانگشتی (Thumbnails) می شوند. منبع: کانال تلگرامی (معاند) 🌿🌿🌿🌿 با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید: @rahbariefarhang
كاپیتالیسم روشی است كه در آن وسائل عمده تولید به كمك سرمایه های شخصی فراهم شده و اموال به مالكیت صاحبان سرمایه باقی می ماند. در كاپیتالیسم كارگران به عنوان روز مزد اجیر اند، و تمام قدرت مالی در دست اشخاص معدودی در جامعه خواهد بود. در مقابل كاپیتالیسم، و و قرار دارد. بیشتر بدانید! کاپیتالیسم یا صنعتی, عبارت از یک سیستم اقتصادی است که در آن, وسایل عمدهء تولید به واسطهء سرمایه های شخصی فراهم شده و به مالکیت شخصی صاحبان سرمایه باقی می ماند. در این نظام از نظر ابزارهای تولید وسایل مکانیکی, نقش اوّل را ـ به جای نیروی کار انسان و حیوان ـ در شیوه های ساده تولید دارد و بخش عمده ای از نظام زندگی اجتماعی بر گِرد ضروریات تولید صنعتی سامان می یابد. سیستم کاپیتالیستی بر سه پایهء اساسی زیر پی ریزی شده است : 1- مالکیت خصوصی را به طور غیر محدود محترم می شمرد و اجازه می دهد جمیع عناصر تولید از قبیل زمین وابزار و ساختمان و معادن, به مالکیت خصوصی درآید. خروج از این محور امکان ندارد, مگر در یک وضع استثنایی که ممکن است بعضی از منابع ثروت, ملی شود و به مالکیت دولت درآید. 2 - آزادی در ازدیاد ثروت: هر فردی می تواند از آن چه در تملّک دارد, بهره کشی کند و از آن استفاده ببرد وثروت خویش را تا هر مقدار بخواهد, افزایش دهد. 3- آزادی در تصرّف: نظام کاپیتالیستی همان گونه که آزادی را ضمانت کرده, آزادی مصرف را نیزتضمین نموده است و لذا هر فردی هر طوری که بخواهد, می تواند برای رفع نیازها و خواسته های خویش خرج کند ونوع کالاهایی را که می خواهد مصرف کند, انتخاب نماید و دولت فقط برای حفظ مصالح عمومی, مصرفی برخی کالاها همانند موارد مخدّر را می تواند ممنوع سازد. این اصطلاح را بیش تر ها, به خصوص ها رواج و مورد انتقاد قرار دادند. از دید آن ها, در چنین سیستمی مالکیت خصوصی تعیین کنندهء چهرهء اقتصادی, سیاسی و فرهنگی جامعه است اما از دید اقتصاد دانان غیر مارکسیست, سرمایه داری سیستمی است که در آن تولید میان عوامل تولید (کار, زمین وسرمایه ) بر حسب تولیدگیری نهایی آن ها توزیع می شود. به عبارت دیگر: وسایل تولید منبع تولید ارزش و درآمداست, به خلاف مارکسیست ها که کار را تنها منبع تولید ارزش می دانند و در نتیجه سود حاصله از سرمایه را نامشروع و به زیان جامعه می دانند. جهت اطلاع بیش تر به کتاب نوشته آیت اللّه و کتاب نوشته ءبهاء الدین پازارگاد و دانشنامهء سیاسی نوشتهء داریوش آشوری مراجعه نمایید. 🌿🌿🌿🌿 با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید: @rahbariefarhang
اعلام موجودیت گروه جهادی «ایران سربلند» 🔻 گروه جهادی «ایران سربلند‌» متشکل از مدیران دولت‌های گذشته، نمایندگان ادوار و فعلی مجلس شورای اسلامی، حقوقدانان و سیاسیون، بازاریان، اقوام مختلف، ورزشکاران اعلام موجودیت کرد. 🔻در بیانیه این گروه آمده است: در تلاشیم با افزایش امید و اعتماد عمومی و ارتقای عزت ملی در جهان اسلام و تحقق "عدالت‌محوری" و " تحول‌خواهی انقلابی" به سمت جامعه آرمانی حرکت کنیم. مشروح خبر را اینجا بخوانید👇 https://khabarfoori.com/detail/2573069 🌿🌿🌿🌿 با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید: @rahbariefarhang
☑️سایت رهبرانقلاب بخش‌های منتشر نشده ای از تاکید ایشان برای «تولید محتوا در فضای مجازی» منتشر کرد. 🌿🌿🌿🌿 با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید: @rahbariefarhang
"من درآوردیست" داشتم با یکی از دوستان، که به تازگی از رسالۀ دکتری‌اش در دفاع کرده، صحبت می‌کردم. می‌گفت که داده‌ها و تحلیل در پژوهش کیفی «من‌درآوردی» است. در پاسخ لبخندی زدم و گفتم که احتمالاً منظورت از «من‌درآوردی»، «» است. جالب اینجاست که این دوست عزیز رساله‌اش را نیز با یروش_کیفی انجام داده، اما همچنان بر اساس کلیشه‌های موجود در مباحث روش‌‌شناختی، به طور ناخودآگاه این صفت را برای پژوهش کیفی بیان می‌کند. این پیش‌فرض همچنان پابرجاست که بر اساس آن، اصالت و اعتبار و عینیت در پژوهش کیفی در مقایسه با کمتر پنداشته می‌شود. در حالی‌که اصالت و اعتبار یک پژوهش به ذات رویکرد روشی آن برنمی‌گردد، بلکه به ، چه کمّی و چه کیفی، مربوط است. اگر فرآیند تحقیق درست و علمی نباشد، پژوهش نیز معتبر نخواهد بود. به طور مثال، در یک پژوهش کمّی اگر پرسشنامه‌ها به درستی پر نشوند و یا داده‌ها به صورت غیرواقعی و دستکاری‌شده در نرم‌افزار‌ تحلیل داده‌ها وارد شوند، نتیجه چیزی جز «من‌درآوردی» بودن تحقیق نخواهد بود. نوشته: 🌿🌿🌿🌿 با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید: @rahbariefarhang
▫️ دو امامت، دو «12» تاریخی 12 بهمن به نام ـ یعنی اولین ولی فقیه این انقلاب ـ ثبت شده است. ورود قاطع حضرت امام به این کشور و رقم زدن زندگی جدید ایران اسلامی عملاً از او یک رهبر بلامنازع در این اقلیم ساخت و از همان روز معلوم بود که حکم آنچه است که او خواهد فرمود؛ یعنی امام شده بود. 12 فروردین نیز به نام مردم ثبت شده است، روزی که مردم ایران برای اولین بار و در اوج آگاهی رأی داد و قاطعانه «» را تعیین کرد، روزی که حضرت امام در پیام تاریخی خویش آن را آغاز «» خواند و به مردم گفت «قدمهای بعدی را هم بردارید». مطابق دیدگاه حضرت امام این آرایش و این آهنگ اگر با دقت و کمال ادامه می یافت طومار هر چه ظلم را در کشور ما و منطقه و جهان به خوبی بر می چید. این نظر متفاوت دربارۀ نقش و مقام مردم ـ نظریّۀ ـ با چند نظریّۀ پایۀ دیگر تقویت می شد، از جمله این که «ارادۀ ملی جانمایۀ پیشرفت همه جانبه و حقیقی است»(بیانیۀ گام دوم). به این باور نرسیده است. در نتیجه در افق تراز ایران پرواز نمی کند. این یعنی از دست دادن فرصت، این یعنی تعویق از تقدیر زمانه. ما جامعه را و حتی رهبری معظم انقلاب را معطل فهم های ناقص خود کرده ایم. نتیجه هم انفعال است، انفعالی بسیار بسیار بی جا و البته خسارتبار. این بیماری تنها یک درمان دارد : «درک امام و ایمان به آن» حضرت امام در روز 12 فروردین پیامی خطاب به مردم ایران صادر فرمود که ابتهاج خود را بابت مشارکت بالای مردم و انتخاب جمهوری خود ابراز کرد و جملاتی پرمعرفت در پیام تبریک خود آورد که هیچگاه نباید فراموش شود. در ضمن از مردم خواست که این روز را فراموش نکنند و دائماً جشن بگیرند. هنوز جبهۀ انقلاب نمی داند با وجود 22 بهمن با این روز باید چه بکند. در فصل و گام جدید که است، باید منتظر سؤالهای بی حد و حصر جوانان دربارۀ همۀ بنیادهای فکری انقلاب اسلامی و تصمیمات راهبردی آن باشیم و هیچ سؤالی را با تکدّر یا تجبّر به ضعف نکشیم و خاموش یا بی جان نکنیم. ما باید تبیین کاملی از امکان جمع شدن «ولایت فقیه» و «جمهوری اسلامی» یا «مردمسالاری دینی» ارائه نماییم. اگر به مردم اجازۀ قد کشیدن بدهیم حتماً یکی از سؤالاتشان این خواهد بود، برای آن آماده شویم. ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ منبع: کانال ایتایی حجت الاسلام فلاح شیروانی ☘️ @faslefarhang ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید: @rahbariefarhang
آنچه باید در مورد مکتب بدانید. با ما در کانال " راهبری فرهنگ" همراه باشید.👇👇👇
. 🔵 همین ابتدا !!!! لیبرتاریانیسم را با و اشتباه نگیرید! از لیبرتاریانیسم‌ به عنوان «خود مختاری» نام می‌برند. آزادی‌های فردی و حق مالکیت افراد جامعه از اصول و پرینسیپ‌های اولیه لیبرتاریانیسم است. لیبرترین‌ها بازار کاملا آزاد و آزادی‌های سیاسی را از هدف‌های پدید آمدن این نگرش‌ می‌نامند. موضوع مهمی که در تعریف لیبرتاریانیسم وجود دارد نقش و سیستم سیاسی سلطه‌ست و همین باعث پدید آمدن لیبرتاریانیسم و نقدش بر لیبرالیسم و نئو‌ هاست و هر دو‌ را به خاطر پذیرفتن نقش زیر سوال می‌برد. به عقیده لیبرترین‌ها نهایتا میشود پذیرفت که تنها نقش دولت(State) نگهبان یا دولت شب است و امر نگهبانی از شهر و محافظت از شهروندان را می‌تواند داشته باشد. بنابراین معاملات و مراودات، شکل و نوع زندگی افراد، مالکیت فردی، همه و همه تصمیمات فردی هستند که از دایره اختیارات چیزی به نام دولت خارج است. لیبرترین‌ها با تأكید بر آزادی‌های سیاسی، انجمنهای داوطلبانه حداكثر استقلال و آزادی انتخاب را برای شهروندان شکل جدیدی از جامعه را معرفی می‌کنند. همینطور از پدیده هایی مانند نژادپرستی، و ​​شکل دموکراسی که اکثریت مردم بر اقلیت قدرت می‌یابند، فاصله می گیرد. آزادیخواهان غالباً معتقدند انسان‌ها در ذات خود آزادند، تمایل دارند كه بر طبق اهداف طبیعی خود عمل و شکل زندگی خود را بر طبق میل خود تایین کنند.انسان‌ها آزادند تا زمانی که در دیگری درد ایجاد نکنند، بنابراین هیچ دولتی صلاحیت ورود و شکستن این آزادی را ندارد و حق دخالت بر بازار و امرار معاش و چرتکه انداختن برای مجبور کردن افراد جامعه به پرداخت مالیات را ندارد. انسا‌ن‌ها خود قادر به تشخیص در كمك به نیازمندان بدون اجبار و تهدید به خشونت از طریق هستند. بنابراین آنها به درجات مختلف رسیده و توان‌ تصمیم‌گیری در رابطه با دارایی‌هایشان را خواهند داشت، و نیازی به پرداخت مالیات به منظور کمک به افراد ضعیف‌تر جامعه نیست. 🌿🌿🌿🌿 با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید: @rahbariefarhang
💠 سیزده بدر واقعی ما این است که از خودمان بیرون بیاییم، از خانه‌های تنگ و تاریک افکار خرافی خودمان به صحرای دانش و بینش خارج شویم. 📝 یادداشت‌های استاد مطهری، ج‏ 6، ص 131 https://eitaa.com/rahbariefarhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنی زیبا و راهبردی از سردار دلها سلیمانی حرم است. توصیه می کنیم این کلیپ رو ببینید. 🌿🌿🌿🌿 با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید: @rahbariefarhang
صوت و متن اولین جلسه () در تاریخ 22 آبان ماه 1397 بقیه صوت های این سلسله دروس از سایت ایشان قابل دانلود می باشد. 🌿🌿🌿🌿 با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید: @rahbariefarhang
01-elmol-ejtema-22-08-97.pdf
381.6K
متن اولین جلسه () تاریخ 22 آبان ماه 1397 🌿🌿🌿🌿 با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید: @rahbariefarhang
01-elmol-ejtema-22-08-97.mp3
12.45M
صوت اولین جلسه () تاریخ 22 آبان ماه 1397 🌿🌿🌿🌿 با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید: @rahbariefarhang
الزامات مطالعات راهبردی آینده پژوهی.pdf
505.4K
الزامات تهیه و تدوین : آقای محمد خلج / ناظر علمی : آقای سید یونس ادیانی کانال ایتایی «راهبری فرهنگ» @rahbariefarhang
این تصویر طبقه بندی اقشار توسط کپیتالیسم را نشان می دهد. كاپیتالیسم روشی است كه در آن وسائل عمده تولید به كمك سرمایه های شخصی فراهم شده و اموال به مالكیت صاحبان سرمایه باقی می ماند. در كاپیتالیسم كارگران به عنوان روز مزد اجیر صاحبان سرمایه اند، و تمام قدرت مالی در دست اشخاص معدودی در جامعه خواهد بود. در مقابل ، و و قرار دارد. 🌿🌿🌿🌿 با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید: @rahbariefarhang
سه جدول بالا پایه های اصلی سه ایدئولوژی سیاسی اصطلاحا کلاسیک را نشان می‌دهد. اصول، خواست و در ادامه روش انجام سیاست‌ که در تعریف اختلاف‌های اساسی با یکدیگر دارند. منبع: Comparative Govrement and politics 2019(11thEdition) 🌿🌿🌿🌿 با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید: @rahbariefarhang
✅دوره مجازی جریان شناسی زن و خانواده پس از انقلاب اسلامی 🔻🔺پژوهشکده زن و خانواده با هدف آشنایی پژوهشگران حوزه زن و خانواده با جریان ها و تحولات مهم این عرصه در سال های پس از انقلاب تاکنون (1397-1357)، اقدام به برگزاری دوره مجازی آفلاین با موضوع " جریان شناسی زن و خانواده پس از انقلاب اسلامی"می نماید. ✔️شیوه برگزاری دوره به صورت مجازی(آفلاین) می باشد و به شرکت کنندگان، گواهی معتبر از سوی پژوهشکده زن و خانواده اعطاء خواهد شد. ✔️مخاطبین دوره، اساتید رشته های مطالعات زنان، حقوق، روان شناسی و تاریخ انقلاب اسلامی، طلاب و دانشجویان رشته مطالعات (اسلامی) زنان و رشته های مرتبط، مبلغان سازمان تبلیغات اسلامی و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه ، پژوهشگران و فعالان مطالعات زن و خانواده و پژوهشگران حوزه انقلاب اسلامی خواهد بود. 🔷🔸علاقمندان به شرکت در دوره فوق می توانند با مراجعه آدرس های زیر ثبت نام نمایند: 🌐http://event.wrc.ir 🌐http://wrc.ir ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید: @rahbariefarhang
☑️ رفع فیلتر یوتیوب تایید شد 🔸سجاد بنابی، نایب رئیس هیأت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه تصمیم به رفع برخی از سایت‌ها از جمله یوتیوب برای افرادی چون خبرنگاران، استادان، دانشجویان گرفته است. اطلاع‌رسانی در این حوزه برعهده دادستانی کل کشور است. ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید: @rahbariefarhang
اجاره ای!!! ☑️رضا صادقی: زندگی‌ لاکچری برخی سلبریتی ها در اینستاگرام اجاره‌ای است/ ۹۰درصد هنرمندان مشکل مالی دارند 🔸 صادقی خواننده : خیلی از مسائلی که در به آن پرداخته می‌شود واقعی نیست، خیلی از ماشین‌ها و زندگی‌های لاکچری که برخی افراد در اینستاگرام از خودشان به نمایش می‌گذارند، اجاره‌ای و است. 🔸کمتر از ۱۰ درصد یا سلبریتی‌ها زندگی بدون مشکل مالی دارند. شاید فقط ۲ درصد از این هنرمندان و باشند که از قبل فکری برای آینده خود کرده‌اند اما اغلب آنها درآمد‌هایی که دارند و کارهایی که انجام می‌دهند، صرفا برای گذران زندگی روزانه کافیست. 🔸بسیاری از هنرمندان فرصت نکرده‌اند برای جمع کردن مال و ثروت وقت بگذارند اما مردم فکر می‌کنند که هنرمندان در پر قو زندگی می‌کنند درحالیکه واقعا اینگونه نیست و این قشر نیز مشکلات خاص خودشان را دارند. زندگی‌هایی که در منتشر می‌شود، تا حد زیادی به واقعیت شبیه نیست. ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید: @rahbariefarhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
(توصیه به دیدن⏯) اظهارات پروفسور در باره چالشهای قریب الوقوع ناشی از بکارگیری گسترده برای . ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید: @rahbariefarhang
✅ رسانه‌ها و طبقه‌بندی گرم و سرد ✍️ 💠 رسانه‌ها از نگاه به دو گروه و تقسیم می‌شوند. 🔸مک‌لوهان می‌گوید به یکی از حواس انسان با "وضوح بالا" (high definition) جواب کامل می‌دهد به ‌گونه‌ای که شما را غرق خود می‌کند و دیگر نیازی نیست که شما جاهای خالی پیام را پر کنید. (مثال‌های مک‌لوهان: رادیو، چاپ، عکس، سینما، تئاتر و سخنرانی). 🔸او می‌گوید رسانه‌های سرد همیشه ناکامل هستند و لذا در چنین موقعیتی گیرنده پیام صرفا یک گیرنده نیست و ناچار است جاهای خالی پیام را خودش پیدا و پر کند. (مثال‌های مک‌لوهان: تلفن، سخن، کارتون، تلویزیون و سمینار). 🔸من به طبقه بندی مک‌لوهان اعتقادی ندارم، باورم این است که نمی‌توان رسانه‌ها را با اطمینان در دو سوی انتهایی این طبقه‌بندی او قرار داد، اما می‌توان گفت که بعضی از رسانه‌ها نسبت‌هایی با "طیف" سرد و گرم دارند. 🔸اگر به طبقه‌بندی مک‌لوهان تکیه کنیم باید رسانه گرم باشد (عکس) و رسانه سرد (سخن آن‌هم در محدوده ٢٨٠ کاراکتر). که مورد توییتر به نظرم به شدت جای حرف دارد و نمی‌تواند سرد باشد. 🔸مک‌لوهان اساسا رسانه‌ها را امتداد حواس انسان می‌داند. از دیدگاه او تلویزیون ادامه چشم است و رادیو ادامه گوش و چرخ ادامه پا و عینک ادامه چشم و... و به همین سبب هم می‌گوید "رسانه همان پیام است" معنی این حرف او این می‌شود: چشم ما دور دست‌ها را نمی‌دید و تلویزیون اختراع شد و صدایمان به دور دست نمی‌رسید و رادیو (طبل قبیله‌ای) را اختراع کردیم. من عینکی هستم و پیام عینک ضعف چشم من است. 🔸با منطق مک‌لوهانی؛ اینترنت نه تنها امتداد حواس پنجگانه ما که باید حتی امتداد کل سلسله اعصاب ما باشد. 🔸مگر کامپیوتر با منطق مک‌لوهانی امتداد ذهن ما نیست؟ پس چرا توییتر امتداد زبان نباشد؟ اما حالا می‌پرسم از توییتر چه می‌شنویم؟ آیا توییتر صرفا سخن است؟ یا چاپ هم هست یا عکس هم دارد و حتی صدا هم دارد... 🔸نمی‌شود به شیوه مک‌لوهانی رسانه‌ها را به سرد و گرم طبقه‌بندی کرد. طبقه‌بندی او چیزی شبیه به یا یک یا صفر است و به نظر می‌رسد با بروز شبکه‌های اجتماعی منطق یا این یا آن دیگر گره‌گشا نیست و باید از صفر تا یک را طیفی طولانی و شبکه‌ای درهم تنیده دانست. ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید: @rahbariefarhang
چگونگی تشخیص درست از نادرست در نوامبر ۲۰۱۶ پژوهش‌گران دانشگاه هشدار دادند که : بسیاری از دانشجویان آمریکا توانایی تشخیص "گزارش‌خبری"، "مقاله فنی" و "آگهی خبری" را از هم ندارند. این کمبود سواد رسانه‌ای می‌تواند پیامدهای ناگواری داشته باشد. چگونگی تشخیص خبر درست از نادرست را در اینجا ببینید اگر می‌خواهید توانایی خود را در تشخیص خبر درست از و خبرهای ساختگی تقویت کنید باید این ۵ پرسش را در هنگام خواندن خبر از خود بپرسید. ۱- خبر را چه کسی نوشته است؟ در خبر درست همیشه نامی واقعی از یک خبرنگار یا روزنامه‌نگار واقعی، که قابل پیگیری باشد به عنوان مرجع و منبع خبر گفته می‌شود ولی در خبرهای ساختگی، شایعه یا تبلیغاتی، چنین چیزی وجود ندارد. وقتی نام نویسنده یا گوینده‌ را در خبر می‌بینید حتما بیوگرافی او را نیز دنبال کنید. این‌گونه در می‌یابید که آیا این "گزارش خبری" است و یک خبرنگار به قصد اطلاع رسانی آن را نوشته است یا یک "مقاله‌ی فنی" است که یک کارشناس مطلع از موضوع خبر، آنرا نوشته است و یا اینکه چیز دیگری از قبیل تبلیغات، شایعه و یا خبر ساختگی است! ۲- خبر چه چیزی می‌خواهد بگوید؟ خبر واقعی وقتی درباره موضوعی جنجالی باشد معمولا آنرا به نقل از منابع واقعیِ معتبر که قابل پیگیری باشند، می‌گوید. در حالی‌که خبر ساختگی منبع دروغین، آدرس اینترنتی ساختگی، عنوان کلی غیر قابل پیگیری، و یا با استناد به مطالب مشابه غلط انداز دیگر می‌گوید که با اندکی کندوکاو و ژرف‌نگری، نادرستی آن قابل تشخیص است. ۳- خبر چه زمانی منتشر شده است؟ حتما به تاریخ انتشار خبر دقت کنید اگر به کلمه‌های "خبر فوری" در خبر بر می‌خورید بیشتر دقت کنید زیرا احتمال ساختگی بودن یا تبلیغاتی بودن آن بیشتر است. ۴- خبر در کجا منتشر شده؟ خبر درست و مهم، حتما در خبرگزاری‌ها و سایت‌های مشهورِ دارای اعتبار نیز منتشر می‌شود. اگر خبر را برای نخستین بار در شبکه‌های اجتماعی می‌بینید باید پیش از بازنشر و فرستادن آن برای دیگران، تلاش کنید تا درستی آن را بیازمایید. ۵- از خواندن خبر چه احساسی به شما دست می‌دهد؟ خبر ساختگی مثل همه‌ی تبلیغات دیگر برای برانگیختن احساس شما طراحی شده است. پس اگر با خواندن خبری بسیار ناراحت شدید، دِرَنگ کنید و نفس عمیقی بکشید. ادعایی که در خبر وجود دارد را دست کم در سه خبرگزاری و یا رسانه‌ی معتبر تحقیق کنید و سپس تصمیم بگیرید که خبر را ساختگی یا واقعی به حساب آورید. نباید همه چیز را زود باور کرد. هیچ چیزی بهتر از تفکر انتقادی در روبرو شدن با خبر نیست. ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید: @rahbariefarhang