eitaa logo
مدافعین حریم ولایت
126 دنبال‌کننده
273 عکس
314 ویدیو
106 فایل
💥بیش از 90 درصد مطالب این کانال،تولیدی و نو است... 👈ارتباط با خادم کانال؛ https://eitaa.com/Harimevelayaat 👈در ایتا @rahbarjame 👈در سروش @rahbarjame 👈در بله @rahbarjame 👈در تلگرام @rahbarjamee
مشاهده در ایتا
دانلود
✅بستۀ (25) ◀️ 👇👇👇 ◀️اصل روایت؛ قال رسول الله(ص): «إِنَّ ابْنَ آدَمَ لَحَرِيصٌ عَلَى مَا مُنِعَ‏‏»(نهج الفصاحة/ح571-میزان الحکمة/ح3803) آدميزاد بر چيزى كه از آن منع شده سخت حريص است. 💐4 نکتۀ مهم در مورد حدیث فوق؛ 1️⃣ ؛ افراط در این حدیث،نتیجه اش نفی همۀ است. 2️⃣ (ع)؛ امام رضا علیه السلام درباره فلسفه حجاب و حرام بودن نگاه به نامحرم فرمودند: لِمَا فِیهِ مِنْ تَهْیِیجِ الرِّجَالِ وَ مَا یَدْعُوا التَّهْیِیجُ اِلَی الْفَسَادِ وَ الدُّخُولِ فِیمَا لَا یَحِلُّ ...:«نگاه کردن به موهای زنان شوهردار وغیرشوهردار، حرام است؛ زیرا این نگاه، مرد را تهییج و تحریک می‌کند. و تهییج، شخص را به فساد و داخل شدن در حرام و اعمال ناپسندیده می‌کشاند»(علل الشرایع،ج 2، ص 565) 3️⃣ ؛ ♦️1) انسان به چيزى حرص مى‏ورزد كه هم از آن شود و هم به سوى آن شود؛ اما اگر امرى اصلًا عرضه نشود يا كمتر عرضه شود،حرص و ولع هم نسبت بدان كمتر خواهد بود.(آثار شهید مطهری؛ج19 ص462) ♦️2) و تهییج،هر چه بیشتر باشد،تقاضا افزایش پیدا می کند و چند برابر می شود؛مثلاً همانطور که هیچگاه از هیزم سیر نمی شود؛بلکه هر چه هیزم بیشتر بدهی،مشتعل تر می شود؛انسان نیز در مسئلۀ جنسی همین گونه است. ♦️3) و عمل و آمار نشان می دهد که در دنیای غرب- که آزادی در مسئلۀ جنسی بیشتر است- بیماری های روانی ناشی از این امر بیشتر از جاهایی است که قیود اجتماعی وجود دارد. ♦️4)این حدیث برای مباحات و بعضاً مکروهات می تواند صادق باشد،نه واجبات و محرمات. 💐4️⃣ این است که کامیابی های جنسی منحصر باشد به محیط خانوادگی و اجتماع بزرگ،محیط کار و فعالیت و عمل باشد؛یعنی در بیرون محیط خانوادگی نه زن حق داشته باشد هیچ گونه تحریک جنسی ای ایجاد بکند و نه مرد حق داشته باشد که استمتاعات خودش را از داخل به بیرون بکشاند. 📝کانال مدافعین حریم ولایت @rahbarjame
کتاب عفاف حجاب.pdf
1.07M
✅بستۀ (26) ◀️کتاب «عفاف و حجاب در سبک زندگی ایرانی- اسلامی»👆👆👆 ✳️برگرفته از بیانات حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب ✅به کوشش امیرحسین بانکی‌پور فرد ناشر: انتشارات انقلاب اسلامی 📖تعداد صفحات: 149 صفحه ✅ عناوین و سرفصل های کتاب: 💠 فصل اول :عفّت و حیا 💠 فصل دوم:روابط زن و مرد 💠 فصل سوم: حجاب و پوشش 💠 فصل چهارم:کشف حجاب و بی‌بندوباری 💠 فصل پنجم: روش برخورد با بی‌بندوباری 📝کانال مدافعین حریم ولایت @rahbarjame
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅چرا رهبری برجام را به آتش نکشید؟👆👆👆 ◀️ 🔹 مسئولین برجام باید مانند دیگر نیروها عمل می‌کردند که نکردند. 📝کانال مدافعین حریم ولایت @rahbarjame
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆👆👆 ◀️دلیل برهانی؛«أَمْ خُلِقُواْ مِنْ غَيرِْ شىَ‏ْءٍ أَمْ هُمُ الْخَالِقُونَ»(طور/35) 👈سه حالت وجود دارد؛ 1- بدون خالق آفریده شده اند(معلول بی علت) 2- خودشان خالق خودشان هستند.(دور رخ می دهد) 3- خالقی دارند و آن خداوند است. 📝کانال مدافعین حریم ولایت @rahbarjame
✅مشکلات زندگی از زبان مقام معظم رهبری؛ «در زمان رضاخان براي این که را از چشمها بیندازد، میگفت: مفت خور است؛ یعنی مثلًا عملگی و یا کار اداري نمی کند، در عین حال به زندگی خود ادامه می دهد. او با آن عقل ناقص خودش خیال می کرد که اگر کسی در بازار، داد و ستد نکرد و یا مثلًا بیل نزد و به اداره نرفت و شغلی نیافت، نباید نان بخورد و اگر خورد، مفت خوري کرده است! او چون به رسالت دین معقتد نبود، این حرفها را می زد و کار عالِم دین را باور نداشت. امروز هم بعضی کسان همان حرف را به زبان دیگري می زنند. کسانی که مردم را تعلیم می دهند و برایشان زحمت می کشند و آنها را دیندار می کنند و بر هدایتشان می افزایند و زمینه تحقق آیه شریفه«اهدناالصّراط المستقیم» را فراهم می آورند، اینها اهل دین و هدایتند و هُدات این راه محسوب می شوند. اینها کتاب می نویسند، درس می گویند، زحمت می کشند، کار میکنند و را هم به دست می آورند. مگر طلّاب حوزه علمیه چقدر از دنیا برخوردارند؟ حقوق یک طلبه فاضل معیل در قم - که بالاترینِ حوزه هاي علمیّه است - نصف حقوق یک عمله که بیل می زند، نیست. درآمد اینها از حداقل حقوق اداري کمتر است. با این وضعیت آیا می شود گفت که ما نان خود را از طریق دین میخورد؟! آیا این ظلم و حق کشی و بی انصافی نیست؟ حکومت ما اسلامی است و در آن آزادي بیان وجود دارد و این سخنان که از سر بی انصافی بیان شده، با استفاده از همین فضاي آزاد مطرح شده است.» 📚بیانات در آغاز درس خارج فقه؛1374/6/14 📝کانال مدافعین حریم ولایت @rahbarjame
✅گلایۀ رهبر از برخی طلاب؛👇👇👇 «طلبه جوانی که زندگیش در حوزه خوب نیست، براي امرار معاش مجبور است به حوزه پشت کند. حوزه یک نفر را تربیت می کند و استعدادش را پرورش می دهد و او را به مقامات علمی می رساند؛ بعد که وقت استفاده کردن از او فرا می رسد، می بیند دَرِ فلان اداره و یا مرکز علمی براي تدریس باز است. مجبور می شود به آن جا رود و مشغول کار شود. نمیشود گفت این کار حرام است. بالأخره ضرورت و نیاز وجود دارد و بعضی افراد این کار را می کنند؛ لیکن . البته منظور کسانی نیستند که کاري را براي نظام به عهده می گیرند و آن را انجام میدهند. خیر؛ اینها باید بیایند و امور محّوله را متصّدي شوند. منظور من کسانی هستند که به حوزه و روحانیت پشت می کنند و .» 📚بیانات در آغاز درس خارج فقه؛1374/6/14 ... 📝کانال مدافعین حریم ولایت @rahbarjame
شک ممنوع!.mp3
2.15M
! ◀️استاد پناهیان 🤔این صوت 4 دقیقه ای رو در گوشی خود ذخیره کنید و حداقل هفته ای چند بار آنرا در منزل پخش کنید و برکت آنرا خواهید دید... 💐سالروز ازدواج امیرالمؤمنین(ع) با حضرت زهرا(س) مبارک💐 📝کانال مدافعین حریم ولایت @rahbarjame
👇👇👇 ◀️در محضر حجت الإسلام قرائتی: «درباره‏ى اين و مرگ بر اسرائيل كه بعد از نماز مى‏گوييم، بعضى از مقدسين مى‏گويند: اينها كه در صدر اسلام نبوده است. من يك چيزى به شما بگويم . 👈 اول اينكه كسى حق ندارد درباره اسلام قضاوت كند، مگر كسى كه ده‏ها سال در اسلام كار كرده باشد . 👈من يك حديثى براى شما مى‏خوانم، ببينيد اين مرگ بر آمريكا در صدر اسلام بوده است، يا نه! را نه، ولى مرگ بر فلانى و مرگ بر فلانى بوده است . اميرالمؤمنين( ع) يك نماينده در رى داشت،ايشان بايد زكات را مى‏گرفت و تحويل مى‏داد . مثلاً وقتى مى‏گفتند: دو ريال زكات بگير، ايشان سه ريال مى‏گرفت، يك ريالش را برمى‏داشت، دو ريالش را براى حضرت امير( ع) مى‏فرستاد . تا حضرت امير( ع) ديد اين نماينده‏اش خيانت مى‏كند، عزلش كرد . گفت: او را بگيريد و يك نفر هم مثلاً او را دست بسته تحويل من بدهد . چون حضرت امير( ع) با نمايندگانش كه بد بودند، برخورد خيلى انقلابى مى‏كرد . پس او را عزل كرد! يك . يك مراقب گذاشت كه او را تحويل بدهند، اين مراقب در يك لحظه خوابش برد، غافل شد، اين نماينده فرار كرد، فرار كرد و رفت و به معاويه متصل شد . آنجا هم بر ضرر على بن ابى‏طالب شعر گفت . 💥حضرت امير(ع) فرمود كه: مردم! وضو بگيريد و جمع شويد، بعد از نماز همه دست‏ها بالا، بگوييد: ! فلان والى كه زكات اضافه گرفته و فرار كرده است . اگر كسى چند كيلو گندم از بيت المال بدزدد، اميرالمؤمنين( ع) به مردم دستور مى‏دهد كه وضو بگيريد، در مسجد نماز بخوانيد و دست جمعى بر او كنيد . حالا اين‏هايى كه ما بعد از نماز، به آن‏ها مى‏كنيم، به اندازه‏ى چند كيلو گندم ندزديده‏اند؟ بنابراين بر همه‏ى كسانى كه خون مظلومين را ريخته‏اند و اين جزء دينمان است.»(1389/6/17) 📝کانال مدافعین حریم ولایت @rahbarjame
(ع)👇👇👇 ◀️در محضر علامه مصباح یزدی؛ 💥توجه به مسأله و خلافت امیرالمؤمنین(علیه السلام) براى این است که هشیار شویم و ببینیم گذشتگان چرا و چگونه فریب خوردند، تا از آن پند بگیریم و سعى کنیم ما دیگر آن فریب را نخوریم. در ماجراى سقیفه، چند نفر که به خیال خود خیلى زرنگ، فرصت طلب و موقع شناس بودند و راه فریب دادن مردم و تبلیغات را خوب مى‌دانستند، جلو افتادند و برخى از مردم از روى سادگى و کم تجربگى و ضعف شناخت،و عده‌اى نیز براى هوا و هوس، به دنبال آنها به راه افتادند و با این کار آنها مسیر اسلام عوض شد. 1️⃣ (ع)؛ آن روز کسانى گفتند على(علیه السلام) هنوز است، فعلا پیرمردها هستند، بعداً نوبت على(علیه السلام) هم مى‌رسد. در آن زمان این منطق عده‌اى بود؛ امروز هم ممکن است کسانى چنین منطقى داشته باشند. مراقب باشیم و از تاریخ پند بگیریم. این وقایع براى ما آموزنده است. فکر نکنیم هر کسى بود یا در اسلام سابقه بیشترى داشت حتماً بهتر از دیگران مى‌فهمد. 2️⃣ ؛ آن روز کسانى بودند که با امیرالمؤمنین(علیه السلام) مسأله و کینه شخصى داشتند، یا نسبت به آن حضرت حسادت مى‌ورزیدند. 3️⃣ ؛ کسانی هم مى‌گفتند، چگونه مى‌شود ما تابع او باشیم؟ مى‌گفتند اگر او قریشى است ما هم قریشى هستیم، اگر به قریشى بودن است، نسبت ما به هاشم نزدیک تر از او است، پس چرا تابع او شویم؟! 4️⃣ ؛ کسانى نیز علت مخالفتشان این بود که مى‌دانستند اگر حضرت على(علیه السلام) در رأس حکومت قرار بگیرد، آنها تأمین نمى‌شود؛ از این رو گفتند، خوب است با کسى بیعت کنیم که مطمئن باشیم با وجود او ما بهتر تأمین مى‌شود و سهم بیشترى از بیت المال مسلمین به ما اختصاص داده خواهد شد و پول و بیشترى به ما خواهد رسید! 🌟نفی شعار«یا همه یا هیچ»...! رعایت مصالح اسلام و جامعه اسلامى، تنها عامل در موضع گیرى‌هاى على(علیه السلام) بود؛او نفرمود، حال که خلافت مرا نپذیرفتید من هم با شما کارى ندارم!نه آن که قهر کند و بگوید حال که خلافت من نشد پس هیچ! شعار «یا همه یا هیچ»، در مکتب اهل بیت(علیهم السلام) در چنین مواردى پذیرفتنى نیست. اگر زمانى ممکن نشد تمام احکام اسلام اجرا شود، آیا باید قهر کنیم و برویم در خانه بنشینیم، یا باید سعى کنیم به همان اندازه که امکان دارد احکام اسلام را اجرا کنیم؟ رویّه درست این است که اگر نود درصد ممکن است احکام اسلام پیاده شود، به اندازه همان نود درصد، اگر نشد، هشتاد درصد، و خلاصه هر مقدار که ممکن است، باید همان را عمل کنیم، نه آن که کناره بگیریم و هیچ اهتمامى به اجراى احکام اسلام نداشته باشیم. 📚کتاب"در پروتو ولایت"؛ص231 تا 237 http://mesbahyazdi.ir/node/1767 📝کانال مدافعین حریم ولایت @rahbarjame
؛👇👇👇 ◀️در محضر مقام معظم رهبری ♦️علماي دین بایستی نوشته هاي مربوط به معارف اسلامی را چه به صورت کتاب و جزوه و چه به صورت مجلّه و مطبوعاتِ گوناگون فراهم کنند تا هنرمندان از روي آنها - مثلًا - فیلم درست کنند. ♦️طلبه اي که در حوزه درس میخواند، باید در جهتِ برآوردن یکی از حاجات و رفع یکی از نیازها حرکت کند. ♦️حوزه علمیّه باید مثل یک کارخانه تأمین کننده نیازهاي جامعه، مرتّب کار کند. 📚بیانات در آغاز درس خارج فقه؛1374/6/14 📝کانال مدافعین حریم ولایت @rahbarjame
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅معنای در کلام رهبری(1398/4/5)👆👆👆 🌟ابداع و به کارگیری روشهای ابتکاری و مؤثر و نو 🌟برطرف کردن عیوب گذشته 💙 ؛ 1️⃣ ؛ ما باید به مخاطب خود(مذهبی ها)اطمینان بدهیم که تبلیغِ تحول خواهی،تبلیغ نفی اصول و سنتهای درست نیست و اتفاقاً اتکا به سنتهای درست،باید فرهنگ مردم باشد. 2️⃣ یکی از ریشه های نفی تحول خواهی است. 3️⃣ ،یکی از ریشه های نفی تحول خواهی است. 4️⃣ و بهره نبردن از تفکر و ظرفیت جوان،دشمن تحول خواهی است. ما باید به جوانان خودمان مسئولیت بدهیم و در کارها از آنها مشورت هم بگیریم. 5️⃣ یکی از موانع بزرگ تحول خواهی است. برخی غرب گزینی را نفی می کنند و به اقتضائات زمان توجه ندارند. آیت الله جوادی آملی در رابطۀ با ارتباط مبان علم و دین می فرماید ما علم غیر دینی نداریم،طلاب و دانشجویان علوم دینی مشهور،متکفل بررسی اقوال الهی اند و دانشمندان و عالمان علوم تجربی مانند فیزیک،شیمی،پزشکی و... متکفل بررسی افعال الهی اند. منبر ها و کتابها و مقالاتی و فیلم هایی در مورد ارزش استفاده کردن از دیگران،می تواند راه گشا باشد. 6️⃣ مانع تحول خواهی است؛ امیرالمؤمنین(ع) می فرمایند:«النَّاسُ أَعْدَاءُ مَا جَهِلُوا»(حکمت 172) مردم دشمن چیزهایی هستند که نمی دانند. ما اگر می خواهیم تحول خواهی در جامعه رخ بدهد،بایستی سطح سواد و مطالعه و افزایش علم و آگاهی مردم را بالا ببریم. منبرها و کتابها و برنامه هایی با موضوع ارزش علم،می تواند راه گشا باشد. 📝کانال مدافعین حریم ولایت @rahbarjame
👇👇👇 ◀️در محضر مقام معظم رهبری؛ «ما در علوم پایه باید سرمایه‌گذاری مستمر بکنیم و حرکتمان حرکت پیش‌دستانه باشد؛ یعنی سعی کنیم به استقبال عالم برویم. حقایق بسیاری در عالم وجود دارد که ، کما ‌اینکه صد سال پیش خیلی از حقایقی که امروز شده، نشده بود؛ در طبیعت وجود داشت امّا نشده بود. این جور نیست که فرض کنید که نیروی الکتریسیته تازه به وجود آمده [باشد]؛ از اوّلی که دنیا به وجود آمد، این بود، [لکن] کسانی همّت کردند، هوشمندی به خرج دادند و این را کردند. ما دنبال عالم وجود باشیم؛ یکی از کارهای اساسی ما این است. پرداختن به علوم پایه و علوم بنیادی این خصوصیّت را دارد که جامعه‌ی علمی را می کشاند به سمت ؛ نه اینکه ما هم فقط صرفاً حول ‌و ‌حوش حقایقی که کشف شده است و حرکتهایی که دیگران انجام داده‌اند، حرکت بکنیم.» 📚بیانات در دیدار جمعی از نخبگان و پژوهشگران دانشگاه‌ها؛(1398/3/8) https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=42700 یکی از موانع بزرگ تحول خواهی است. 📝کانال مدافعین حریم ولایت @rahbarjame
شادی دین؛موسیقی درون.mp3
1.4M
👆👆👆 💙جواب بسیار زیبای استاد پناهیان به رانندۀ تاکسی 👌محرم نزدیک است... 📝کانال مدافعین حریم ولایت @rahbarjame
علم خدا به سعادت یا شقاوت ما.mp3
1.9M
👆👆👆 ◀️پاسخ زیبای استاد رفیعی به شبهۀ اجباری که از روایت زیر برداشت می شود؛ َ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ(ص):«الشَّقِيُّ مَنْ شَقِيَ فِي بَطْنِ أُمِّهِ وَ السَّعِيدُ مَنْ سَعِدَ فِي بَطْنِ أُمِّه‏»(توحید صدوق/ص356) ؟ 📝کانال مدافعین حریم ولایت @rahbarjame
✅ضرورت رواج در کشور؛👇👇👇 ✍️یکی از مشکلات جامعۀ امروز،جدایی و شکاف بین مردم با علماء است؛گویا برخی از مردم با علماء هم دل و هم زبان نیستند. با توجه به رشد علم و ،باید فرهنگ جامعه به سمت این برود که برای همه باشد نه فقط برای یک افراد خاص؛یعنی مردم هم به ندای "أطلبوا العلم"،لبیک بگویند؛زیرا اگر یک گروه خاص عالِم باشند،دشمنی بین آنها زیاد می شود؛چون جاهلان دشمن چیزهایی هستند که نمی دانند و در نتیجه دشمن عالِمان نیز می شوند. امیرالمؤمنین(ع):« النَّاسُ أَعْدَاءُ مَا جَهِلُوا»(حکمت/172)مردم دشمن چیزهایی هستند که نمی دانند. از روایت فوق برداشت می شود،که در جامعه موجب می شود که ارتباط میان مردم با علماء و همدلی و همزبانی و رفاقت آنها با یکدیگر افزایش یافته،به طوری که حرف یکدیگر را بهتر می فهمند. مؤید دیگر این مطلب،روایت دیگر امیرالمؤمنین(ع) است که می فرماید:«الْعُلَمَاءُ غُرَبَاءُ لِكَثْرَةِ الْجُهَّالِ.»(عيون الحكم و المواعظ /ص52) 💥در محضر مقام معظم رهبری؛ ♦️«کتابخوانی باید در زندگی مردم وارد شود»(۱۳۶۹/۰۲/۱۹) ♦️«کتابخوانی برای یک ملت واجب و لازم است»(۱۳۷۱/۰۲/۱۷) ♦️«کتابخوانى باید یک سیره و سنّت رایج بین مردم ما بشود»(۱۳۷۲/۱۰/۰۴) ♦️«خرید کتاب یکی از مخارج اصلی خانواده‌ها محسوب شود»(۱۳۷۴/۰۲/۲۶) 📝کانال مدافعین حریم ولایت @rahbarjame
👇👇👇 ✍️به راستی آیا امر خداوند برای ذبح اسماعیل(ع)،فقط امتحان شخصی بود و فایده و دیگر نداشت؟ برخی فکر می کنند که باید ظاهری و فوری باشد اما همۀ علماء مصالح باطنی و طولانی مدت را نیز می دانند. مثلاً اگر بخواهیم قیام امام حسین(ع) را بررسی کنیم و را فقط به معنای اول بدانیم،باید بگوییم که در قیام حضرت هیچ وجود نداشته است؛زیرا او را به شهادت رساندند و زن و بچۀ او را به اسارت بردند و خلاصه در ظاهر شکسست خوردند. اما همه میدانیم که قیام امام حسین(ع) دارای مهم و درست بود ولی نه به معنای اول بلکه به معنای دوم که شامل باطنی و طولانی مدت نیز می شود؛قیام امام حسین(ع) موجب زنده شدن دین اسلام در تاریخ بوده است و بسیاری از انقلابها و قیام ها مانند قیام مختار و انقلاب اسلامی،ریشه در قیام امام حسین(ع) داشته است. دقیقاً همین بحث در ذبح اسماعیل(ع) وجود دارد؛یعنی ما نباید را به معنای اول بدانیم. 💥برخی از این امر به حضرت ابراهیم(ع) که فایدۀ اجتماعی نیز دارد: 1- می توان روز عید قربان را روز دانست؛چرا که این امر فقط از طرف خداوند بود و هیچ کسی حضرت ابراهیم(ع) را مجبور به ذبح اسماعیل(ع) نکرده بود و اساساً هیچ کس از این قضیه با خبر نبود(حتی مادر حضرت اسماعیل) حضرت ابراهیم(ع) با این کارش و کار برای خدا را به همۀ مردم تاریخ آموخت. 2- می توان روز عید قربان را روز ها نیز دانست؛زیرا اسماعیل(ع)؛ أولاً) اسماعیل(ع) فرزندی بود که خداوند آن را در سنسن بالا به حضرت ابراهیم(ع) عطا کرد. ثانیاً) اسماعیل(ع) فرزند صالح و درستکار بود؛به طوری که او نیز در این امتحان درخشید و حتی برای انجام آن امر الهی،به پدرش کمک کرد. 👈معمولاً انسان نمی تواند از چنین فرزندی دل بِکند... 🙏پروردگارا! ما را در اخلاص و مبارزه با دلبستگی هایمان،کمک کن... 🌟پس ذبح حضرت اسماعیل(ع) نیز مانند همۀ اوامر الهی،دارای مصلحتی مهم بود. 📝کانال مدافعین حریم ولایت @rahbarjame
هدایت شده از بدون تعارف
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 این آغاز راه است ... 🔺بدون تعارف با رئیس قوه قضائیه در لواسانات @bedonetaaroff
✅طبیعت و روح و بخشی از مهم‌ترین هدفهای حج👇👇👇 ◀️در محضر مقام معظم رهبری؛ ♦️حج،معنویت بدون انزوا و گوشه‌نشینی و خلوت‌گزینی است. ♦️حج، رزمایش قدرت در برابر مستکبران است. ♦️تدبّر و اندیشیدن در پدیده‌ی حج، حج‌گزار را به این باور قطعی میرساند که بسیاری از آرمانها و آرزوهای دین برای بشریّت، بدون و و مجموعه‌ی دین‌داران، به بار نمی‌نشیند، و با پیدایش این ، کید معاندان و دشمنان، مشکل مهمّی بر سر این راه پدید نمی‌آورد. 📚پیام به مناسبت فرارسیدن ایام حج؛۱۳۹۹/۰۵/۰۷ https://farsi.khamenei.ir/message-content?id=46127 📝کانال مدافعین حریم ولایت @rahbarjame
رابطۀ ولایت با نرمی دل.mp3
1.19M
👆👆👆 ◀️خاطرۀ استاد پناهیان از مسیحیان روسیه 🌺دهۀ ولایت مبارک باد🌺 📝کانال مدافعین حریم ولایت @rahbarjame
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
،یعنی چی؟👆👆👆 ✍️«حق الرجال على النساء أفضل من حق النساء على الرجال‏»(تفسیر قمی/ج1 ص74) ◀️پاسخ از استاد پناهیان «در روابط زن و مرد کی بیشتر محلّ امتحان آن دیگری است؟... ...محلّ امتحان مرد جامعه است بیشتر. درگیر با هزار تا مسئله و امتحان توی جامعه‌اش هست. یک درصدی از امتحاناتش هم نسبت به همسرش هست. به آقایان توصیه‌های لازم می‌شود. شما حقّت به گردن خانمت بالاست. مردها محلّ امتحان بانوان‌شان هستند در حالی که برعکس نیست. اینقدر زن‌ها محلّ امتحان مردها نیستند. لذا می‌فرماید: «جهادُ المرأةِ حُسنُ التّبَعُّل»؛ «حُسنُ التّبَعُّل» یعنی خوب شوهرداری کردن. خوب شوهرداری کردن یک معنایش این است که بدخُلقی‌های این را تحمّل کن. بیخود حرف زدنش هم تحمّل کن. ...صریحاً پیامبر گرامی اسلام می‌فرماید حقّ مرد بر گردن زن بیشتر از حقّ زن به گردن مرد است. این معنایش چیست؟ یعنی زن قدرتش بالاست برای تأثیرگذاری بر مرد. قدرت زن در تنظیم روابط همسری بالاتر از مرد است، مسئولیت‌اش هم بیشتر است. زن هم خدا این توان را بهش داده بوده که این مسئولیت را بهش داده. از توان خودش استفاده کند، نه از زبان خودش. از زبان آن تند و تیز طبیعی‌ای که باید کنترل‌اش بکند. قدرت زن در تنظیم روابط همسری بالاتر از مرد است!» 📚 تعیین کننده ترین عامل در مقدرات بشر؛جلسۀ 9 http://panahian.ir/post/4858#gsc.tab=0 📝کانال مدافعین حریم ولایت @rahbarjame
! ✍️شاید مهم ترین دلیل رونق نگرفتن کار جمعی،ضعف ما در انتخاب افراد و عدم تربیت اهل ثبات است. ♦️عنْ أَبِي جَعْفَرٍ ٍ الثَّانِي‏ (ع) قَالَ: رَحِمَ اللَّهُ عَبْداً أَحْيَا ذِكْرَنَا قُلْتُ مَا إِحْيَاءُ ذِكْرِكُمْ قَالَ التَّلَاقِي وَ التَّذَاكُرُ عِنْدَ أَهْلِ الثَّبَاتِ.(وسائل الشیعه/ج12 ص21) 💙امام جواد(ع) می فرمایند:«خدا رحمت کند بنده ای را که یاد و نام ما را احیاء کند. گفتم:یاد و نام شما چگونه احیاء می شود؟ حضرت فرمودند:«دیدار و گفتگو با 📝کانال مدافعین حریم ولایت @rahbarjame
فاجعه‌تر از کودکان کار!.mp3
1.63M
✅ پاسخ استاد به برنامۀ !👆👆👆 ◀️! 💥امیرالمؤمنین علی(ع) می‌فرماید: «مَن لم یُجهِدْ نَفسَهُ فی صِغَرِهِ لَم یَنبُلْ فی کِبَرِهِ»(غررالحکم؛ص606)؛ کسی که جهاد نکند مبارزه نکند با تنبلی‌ها در وقتی که سن‌اش کم است، این نمی‌تواند مبارزه با تنبلی‌ها بکند وقتی بزرگ‌تر شد. 📚تنها مسیر؛جلسه 6 📝کانال مدافعین حریم ولایت @rahbarjame
👇👇👇 ◀️در محضر استاد رفیعی؛ 1️⃣تفاوت در ؛ 🌟مؤمنان الَّذينَ هُمْ في‏ صَلاتِهِمْ خاشِعُون(مؤمنون/2)آنها كه در نمازشان خشوع دارند. 🔥منافقین إِذا قامُوا إِلَى الصَّلاةِ قامُوا كُسالى(نساء/142)هنگامى كه به نماز برمى‏خيزند، با كسالت برمى‏خيزند 2️⃣ ؛مؤمنین قلبهایشان با هم اند بخلاف منافقین 🌟مؤمنین أَلَّفَ بَيْنَ قُلُوبِكُم(آل عمران/103) ميان دلهاى شما، الفت ايجاد كرد. 🔥منافقین تَحْسَبُهُمْ جَميعاً و قُلُوبُهُمْ شَتَّى(حشر/14)آنها را متّحد مى‏پندارى، در حالى كه دلهايشان پراكنده است. ♦️پیامبر(ص):«ِخِيَارُكُم‏ يَأْلِفُونَ وَ يُؤْلَفُون‏»(بحار/ج71ص396) برترین شما آنهايى هستند كه همدم مى‏شوند و همدم مى‏پذيرند. 3️⃣ ؟ 🌟مؤمنین يَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ يَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَر(آل عمران/114) 🔥منافقین يَأْمُرُونَ بِالْمُنْكَرِ وَ يَنْهَوْنَ عَنِ الْمَعْرُوف(توبه/67) 4️⃣ ؛ 🌟مؤمن يَتَّخِذُ ما يُنْفِقُ قُرُباتٍ عِنْدَ اللَّه(توبه/99)؛آنچه را که انفاق مى‏كنند، مايه نزدیکی به خدا می دانند. 🔥منافق يَتَّخِذُ ما يُنْفِقُ مَغْرَما(توبه/98)؛چیزی را که انفاق مى‏كنند غرامت و تاوان مى‏شمارند. 5️⃣ ؟ 🌟مؤمنین يُسارِعُونَ فِي الْخَيْرات(آل عمران/114)سرعت به کار خیر دارند. 🔥منافق يُسارِعُونَ فِي الْإِثْمِ وَ الْعُدْوان(انبیاء/90)سرعت به کار بد دارند. 💙💙💙 🤔ویژگیهای دیگر منافقین؛ 1️⃣حرام خوری؛ «أَكْلِهِمُ السُّحْت»(مائده/62) 2️⃣بدخواهی برای مؤمن؛ «يَتَرَبَّصُ بِكُم»(توبه/98) 3️⃣فریبکاری؛ «يخَُدِعُونَ اللَّهَ وَ الَّذِينَ ءَامَنُوا»(بقره/9) 4️⃣بیمار دلی؛ «فىِ قُلُوبِهِم مَّرَض»(بقره/10) 5️⃣ادعای اصلاح گری؛ «قَالُواْ إِنَّمَا نحَْنُ مُصْلِحُون»(بقره/11) 6️⃣توهین و تمسخر؛ «قَالُواْ أَ نُؤْمِنُ كَمَا ءَامَنَ السُّفَهَاء»(بقره/12) «إِنَّمَا نحَْنُ مُسْتهَْزِءُون»(بقره/14) 📝کانال مدافعین حریم ولایت @rahbarjame
✅عکس العمل رهبری هنگامی که از او تعریف می کنند👇👇👇 «مقام معظم رهبری در سفر به قم، در یکی از مجالسي که حضار به ایشان اظهار علاقه بسيار می‌کردند و اشک شوق می‌ریختند، بعد از آغاز سخن با نام خدا، فرمودند: "خدا را شکر می‌کنم که به من فهمانده است که این دوستی مردم با من به‌ خاطر خودم نیست." در این کلام خوب دقت کنید. ایشان نفرمودند که الحمد لله می‌دانم این اظهار عواطف به‌ خاطر خداست، بلکه فرمودند خدا را شکر می‌کنم که به من فهمانده است که محبت مردم به من به ‌خاطر علاقه‌ای است که به دین خدا دارند.» 📚کتاب"جرعه‌ای از دريای راز" اثر علامه مصباح یزدی؛ص53 http://mesbahyazdi.ir/node/6591 📝کانال مدافعین حریم ولایت @rahbarjame
هدایت شده از مدافعین حریم ولایت
✅توصیه های 20 گانۀ امیرالمؤمنین(ع) برای عید غدیر؛ «خدا خیرتان دهد، بعد از این اجتماعتان به خانه‌هایتان برگردید و 1. برای اهل و عیال خود دست و دل بازی کنید و به برادران و دوستانتان کنید. 2. در مقابل این نعماتی که به شما داده خدا را کنید. 3. دور هم شوید تا خدا کارهایتان را ردیف کند. 4. و به یکدیگر نیکی کنید تا خداوند دل‌هایتان را به‌هم دهد. 5. نعمت‌های الهی را به هم دهید، خدا ثواب هر عمل در این روز را چندین برابر عمل در اعیاد دیگر قرار داده. 6. نیکی در این روز را زیاد می‌کند و را می‌افزاید. 7. به همدیگر در این روز، رحمت و رأفت خداوند را جلب می‌کند. 8. تا جایی که در توان دارید از آنچه خدا که به شما داده به برادران و خانواده‌تان رسیدگی و کنید. 9. در میان یکدیگر باشید. 10. در دیدار یکدیگر، کنید. 11. به کسی که به خیر شما دارد، افزون بر آن بدهید. 12. به همچون خود و هرقدرکه از دستتان برمی‌آید و برایتان امکان دارد، بخورانید. 13. یک درهم در این روز، پاداش 100هزار درهم در روزهای دیگر و حتّی‌ بیشتر دارد. 14. اگر کسی از آغاز دنیا تا پایانش، روزها را و شب‌هایش را احیا بگیرد، به پای ثواب روزۀ این روز- اگر خالصانه باشد- نمی‌رسد. 15. هرکس که در این روز پیش از درخواست برادرش به بشتابد و از سر رغبت به او نیکی کند، پاداش کسی را دارد که این روز را روزه و شبش را احیا گرفته است. 16. هر کس مؤمنی را افطار دهد انگار به و صدیق و شهید افطار داده. 17. و هرکس برای برادرانش (برای حل مشکل آنها واسطه شود) و به آنها کمک نماید، من از سوی خدا ضامنم که اگر زنده بماند، بدهی‌اش را بپردازد و اگر قبضِ روحش کند، خداوند، خود قرض او را به عهده بگیرد. 18. چون همدیگر را دیدید، بدهید و کنید و نعمت امروز را به هم بگویید. 19. این سخنان را حاضران به غایبان و شاهدان به آیندگان ، 20. توانگر به دیدن فقیر برود و نیرومند به دیدن ناتوان برود؛ رسول خدا(ص) این‌چنین به من امر فرمود.» 📚منبع؛مصباح المتهجد، ج2، 757-758 📝کانال مدافعین حریم ولایت @rahbarjame
✅آیا غدیر روز تعیین ولایتِ معنوی و تکوینی امیرالمؤمنین(ع) است؟ ◀️پاسخ از استاد (کارشناس برنامۀ سمت خدا)👇👇👇 [طرح مسئله]«یک آخوند شیعه است دو سال پیش در روزنامه نوشت که این حرف‌ها چیست که شما می‌زنید، مسئله‌ی غدیر که مسئله‌ی حکومت و زمامت بعد از پیغمبر نیست، شأن علی اصلاً این نیست که بیاید در مسائل دنی سطح پایین دنیا وارد شود.پیغمبر در روز غدیر ولایت معنوی و تکوینی علی را بیان کرد. یعنی علی (علیه السّلام) «بِیُمْنِهِ رُزِقَ الْوَرَى»[زاد المعاد – مفتاح الجنان، ص ۴۲۳٫] اراده کند عسل شیرین می‌شود، اراده نکند شیرین نمی‌شود. دارو درمان‌گر می‌شود، اراده نکند نمی‌شود. [پاسخ] یکی نیست بگوید این ولایت غصب‌پذیر نیست، هم نیست، این را خدا می‌دهد یعنی به واسطه‌ی نزدیک‌ شدن خود به خدا امیر المؤمنین قرب به خدا دارد، کسی که قرب به خدا پیدا کند این مقامات می‌آید، پیغمبر نصب نمی‌کند. مثل این می‌ماند که پیغمبر بگوید من الآن به سنگ می‌گویم سنگ باش. خاصیّت آن را می‌تواند افاضه کند ولی وجود آن را خدا کرده است. این یک مسئله‌ی وجودی است، اوّلاً قابل نصب کردن و غصب نیست. ثانیاً حکومت مسلمان‌ها یک امر دنیِ ضایعِ کثیفِ شأن علی نیست. این کار کثیف را زمان پیغمبر چه کسی انجام می‌داد؟ ۱۳۹۴/۰۷/۲۴ ♦️امام خمینی(ره): «حضرت امير مسئله غدير را ايجاد كرده است. آن وجود شريف كه منبع همه جهات بوده است، موجب اين شده است كه غدير پيش بيايد. غدير براى ايشان ارزش ندارد؛ آن كه ارزش دارد خود حضرت است كه دنبال آن ارزش، غدير آمده است.» (صحيفه امام/ ج‏20 ص: 112) 📝کانال مدافعین حریم ولایت @rahbarjame
✅غدیر در کلام آیت الله جوادی آملی👇👇👇 امام هادی (ع) فرمود: «خَيْرٌ مِنَ الْخَيْرِ فَاعِلُهُ، وَ أَجْمَلُ مِنَ الْجَمِيلِ قَائِلُهُ، وَ أَرْجَحُ مِنَ الْعِلْمِ حَامِلُه»؛[نزهة الناظر و تنبيه الخاطر، ص142] [یعنی]عادل بالاتر از عدالت است،چرا؟ چون عدالت, وصف اوست, كار اوست, اثر اوست...فرمود بالاتر از علم, عالِم است؛ زيرا اين علم, وصف اوست متّكي به گوهر ذات اوست. حالا برسيم به مقام , بالاتر است يا ؟ , نبوّت بالاتر است يا پيغمبر؟ پيغمبر, چون اين نبوّت, وصف اوست, سِمت اوست, كمال اوست, جلسه درس اخلاق (1395/06/25) ♦️امام خمینی(ره): «حضرت امير مسئله غدير را ايجاد كرده است. آن وجود شريف كه منبع همه جهات بوده است، موجب اين شده است كه غدير پيش بيايد. غدير براى ايشان ارزش ندارد؛ آن كه ارزش دارد خود حضرت است كه دنبال آن ارزش، غدير آمده است.» (صحيفه امام/ ج‏20 ص: 112) 📝کانال مدافعین‌حریم‌ولایت👇👇👇 @rahbarjame
✅دلایل و قرائن اینکه مولا به معنای سرپرست و امام است نه دوست👇👇👇 ◀️در محضر استاد حسینی قمی؛ 1️⃣آیۀ قرآن؛«الْيَوْمَ يَئِسَ الَّذينَ كَفَرُوا مِنْ دينِكُمْ فَلا تَخْشَوْهُمْ وَ اخْشَوْن الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دينَكُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتي‏ وَ رَضيتُ لَكُمُ الْإِسْلامَ دينا»(مائده/3) 2️⃣الست اولى بالمؤمنين من انفسکم 3️⃣ «يَا أَيُّهَا النَّاسُ مَنْ وَلِيُّكُم‏» بعد می فرماید:«من کنت مولاه فهذا علی مولاه» 4️⃣برداشت کسانیکه در آن فضا بودند؛مثلاً حسان بن ثابت از پیامبر(ص) اجازه می گیرند و شعر می خوانند و یک بیت آن شعر این است: فَقَالَ لَهُ قُمْ يَا عَلِيُّ فَإِنَّنِي رَضِيتُكَ مِنْ بَعْدِي إِمَاماً وَ هَادِيا 5️⃣نزول آیۀ «سَأَلَ سائِلٌ بِعَذابٍ واقِعٍ»(معارج/1) 6️⃣پیامبر(ص) فرمودند:«فَلْيُبَلِّغِ الشَّاهِدُ الْغَائِب‏» 7️⃣«وَ اللَّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ»(مائده/67)اگر دوستی باشد لازم نیست این گفته شود. 8️⃣«إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَه»(مائده/67) 9️⃣هیچ واجبی را خداوند اینگونه در هوای گرم با این جمعیت بیان نکرده است. 📚رادیو معارف؛برنامۀ غدیری ام؛14 مرداد 1399 📝کانال مدافعین‌حریم‌ولایت👇👇👇 @rahbarjame