eitaa logo
شبڪہ‌انتشار محتواے بصیرت افزایـےفرهنگےسیاسےاجتماعـےراه امین
209 دنبال‌کننده
22.7هزار عکس
10.8هزار ویدیو
1.1هزار فایل
فَاعْتَبِرُوايَاأُولِي الْأَبْصَار «مسیری برای وحدت و به هم رسیدن اندیشه ها» تبیین منویات امامین انقلاب اسلامی باحضور همیشه سبز سربازان مقابله باجنگ نرم در فضای مجازی 🗨️ما رو در ویراستی دنبال کنید virasty.com/raheamin splus.ir/raheamin
مشاهده در ایتا
دانلود
📂 📆 یکشنبه 23 آبان 1400 در کیهان امروز می خوانیم: 📂 🔹توجه ویژه به معیشت مردم در 100 روز نخست دولت سیزدهم https://kayhan.ir/fa/news/229815 ▫️خواب آمریکا تعبیر نشد فروش نفت ایران افزایش یافت https://kayhan.ir/fa/news/229870/ 🖌 🔹اگر رئیسی نیامده بود https://kayhan.ir/fa/news/229873 📌 🔹 تغییر دبیر کل کارگزاران در غیاب کرباسچی ▫️لیلاز: تحرک دولت رئیسی با دوره روحانی قابل ‌مقایسه نیست ▫️استهزای سگ زنجیری آمریکا در قدرت‌نمایی دریایی سپاه https://kayhan.ir/fa/news/229874 💰👥 🔹تولید کیت‌های تشخیص همزمان آنفلوآنزا و کرونا در کشور https://kayhan.ir/fa/news/229842 🌎 🔹بحران در نهاد امنیتی رژیم صهیونیستی افسران ارشد موساد استعفا کردند https://kayhan.ir/fa/news/229829 📎رئیسی: واکسن داخلی کرونا برای حمایت از تولیدکنندگان پیش‌خرید شود https://kayhan.ir/fa/news/229863 📎شاخه‌ای از طوبای نور و رحمت https://kayhan.ir/fa/news/229861/ 📎سرداری که ناجی کربلای 5 شد https://kayhan.ir/fa/news/229802 📎 سایتی که از تطهیر همجنس‌بازی به عادی‌سازی رابطه با رژیم اسرائیل رسید https://kayhan.ir/fa/news/229869 💥✨⚜️ـــــــــــ𖦹.🌸.𖦹ــــــــــــــ⚜️ ✍️مسیری برای وحدت و به هم رسیدن اندیشه ها http://splus.ir/raheamin https://eitaa.com/raheamin https://rubika.ir/basiratraheamin ┄┅┅┅┅❁💚❁┅┅┅┅┄
هدایت شده از KHAMENEI.IR
رهبر انقلاب اسلامی در حکمی اعضاء شورای‌عالی انقلاب فرهنگی را برای دوره جدید منصوب کردند حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حکمی با انتصاب اعضاء شورای‌عالی انقلاب فرهنگی برای یک دوره جدید و چهار ساله، ضمن تشکر از زحمات اعضاء سابق بویژه دانشمندان و اساتیدی که در دوره جدید حضور نخواهند داشت، شاکله و آرایش عمومی فرهنگ بر اساس نظم و محتوای انقلابی را یگانه وسیله مصون‌سازی در برابر هجوم فرهنگی و رسانه‌ای بیگانگان دانستند. متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم الحمدالله والصلاة علی رسوله‌المصطفی و آله الاطهار. سلام‌الله علیهم اجمعین. ورود در دومین چهلواره‌ی انقلاب اسلامی که با آغاز سده‌ی جدید هجری شمسی همزمان شده است، نگاهی نو، آسیب‌شناسانه و روزآمدساز، به مجموعه‌ئی از زیرساختهای تمدنی را ضروری میسازد. در رأس این مجموعه، مقوله‌ی فرهنگ است. فرهنگ، جهت دهند‌ه‌ی همه‌ی اقدامهای اساسی و زیر بنائی جوامع بشری و شتاب‌دهنده یا کُندکننده‌ی آن است. این رویکرد در مقطع کنونی، عمدتاً ناظر به ارتقاء نگاه و احساس مسئولیت متصدیان فرهنگی و نخبگان و فعالان عرصه‌های گوناگون کشور به مقوله‌ی فرهنگ و پدیدآمدن این باور عمیق است که فرهنگ‌سازی در هریک از اجزاء تمدّنی جامعه، برترین وسیله‌ی پیشرفت و موفقیت آن و بی‌نیازکننده از ابزارهای الزام‌آور و تحکّمی است. همچنین ناظر به این نکته‌ی حیاتی است که شاکله و آرایش عمومی فرهنگ در همه‌ی بخشهای گسترده‌ی آن، نیازمند نظم و محتوای انقلابی است. این یگانه وسیله‌ی مصون‌سازی فرهنگ عمومی کشور در برابر هجوم فرهنگی و رسانه‌ئی برنامه‌ریزی شده‌ی بیگانگان بدخواه است. مأموریت شورای عالی انقلاب فرهنگی، از آغاز، ساماندهی به وضعیت فرهنگ و دانش در کشور، و سیاست‌گذاری در این دو مقوله، و هدایت دستگاههای متصدی آن به سمت ارزشها و هدفهای انقلاب، و برآوردن نیازهای فکری این دستگاهها و ظاهر شدن در نقش قرارگاه فرهنگی کشور بوده است. شورای عالی خدمات با ارزشی در این زمینه‌ها ارائه داده است و اینجانب بر خود فرض میدانم از همه‌ی اعضاء محترم که در دوره‌های مختلف نقش آفریده‌اند، بویژه از دانشمندان و اساتیدی که در دوره‌ی جدید در شورای عالی حضور نخواهند داشت صمیمانه سپاسگزاری کنم و ادامه‌ی کمکهای مشاوره‌ئی آنان را به این شورا درخواست نمایم. اینک برای دوره‌ی جدید -که از ابلاغ این نوشته آغاز خواهد شد- اشخاص حقوقی و حقیقی نامبرده در ذیل را برای چهار سال به عضویت شورای عالی انقلاب فرهنگی منصوب میکنم. اشخاص حقوقی: فعلاً رؤسای سه قوه و دستگاههائی که تاکنون عضو شورای عالی بوده‌اند. و اشخاص حقیقی: جناب آقای اعرافی، جناب آقای ایمان افتخاری، جناب آقای امیرحسین بانکی پور فرد، جناب آقای حمید پارسانیا، جناب آقای عادل پیغامی، جناب آقای غلامعلی حدادعادل، جناب آقای حسن رحیم‌پور ازغدی، جناب آقای علی‌اکبر رشاد، جناب آقای حسین ساعی، جناب آقای ابراهیم سوزنچی، جناب آقای سعیدرضا عاملی، جناب آقای منصور کبکانیان، جناب آقای علی لاریجانی، جناب آقای محمود محمدی‌عراقی، جناب آقای محمدرضا مخبر دزفولی، جناب آقای مرتضی میرباقری، جناب آقای صادق واعظ زاده، جناب آقای احمد واعظی. نکات حائز اهمیتی در پیوست این حکم به نظر حضرات اعضای محترم خواهد رسید. توفیق همگان را از خداوند متعال مسألت میکنم. سیّدعلی خامنه‌‌ای ۱۴۰۰/۸/۲۳
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 هم‌اکنون؛ سایت KHAMENEI.IR 🔻 رهبر انقلاب در حکم انتصاب اعضای جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی بر فرهنگ‌سازی برای شکل‌گیری زیرساختهای تمدنی تأکید کردند: 👈🏻 ساماندهی قرارگاه فرهنگی با نظم و محتوای انقلابی
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📖 پاسخ به پرسش‌های شرعی 👈🏼 جدیدترین چاپ «اجوبة الإستفتائات» مطابق با فتاوای حضرت آیت‌الله خامنه‌ای منتشر شد 🔻این کتاب حاوی ۲۱۱۸ استفتاء است که در ابواب فقهی گوناگونی از جمله:تقلید، طهارت، نماز، روزه، خمس، معاملات، موسیقی، وقف و بسیاری از موضوعات روز و مبتلابه دیگر تنظیم گردیده است. 🔻از جهت گستردگی و تنوّع مسائل شرعی در موضوعات مختلف می‌توان این اثر را کامل‌ترین کتاب فقهی معظّم‌ له در موضوع بیان احکام و مسائل شرعی برشمرد. 🔍 مشاهده و تهیه کتاب: khl.ink/f/48988 💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از کانال فرق و ادیان
🌸🌼🌸🌼🌸🌼 ✅از سفارش‌های امام حسن عسکری علیه‌السلام: ✍شما را سفارش می‌کنم به سعی و کوشش برای خدا، راستگویی و بازگرداندن امانت، و طول دادن سجده و خوش‌همسایگی؛هر یک از شما وقتی در دین خود پارسا باشد و راست گوید و امانتدار باشد و اخلاقش را با مردم خوب کند، گفته خواهد شد: ((او شیعه است)) و این مرا خوشحال می‌کند. از خدا بترسید و مایه آراستگی و آبرومندی ما باشید، نه باعث عیب و ننگ ما. دوستی‌ها را به سوی ما جلب کنید و هر گونه زشتی را از ما دور سازید؛ زیرا هر خوبی‌ای که درباره ما گفته شود، ما اهل آن هستیم و هر بدی و عیبی درباره ما گفته شود، ما چنان نیستیم. خدا را بسیار یاد کنید و همیشه به یاد مرگ باشید و قرآن زیاد بخوانید و بر حضرت محمد صلی‌الله‌علیه‌وآله فراوان صلوات فرستید. 📚تحف العقول ، صفحه ۴۸۷ علیه‌السلام علیه‌السلام عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از کانال فرق و ادیان
20.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 ‬‏فرار صلی‌الله‌علیه‌وآله و علی علیه‌السلام از جنگ؟؟؟😳 🎤 حجت‌الاسلام 👈در این کلیپ با استناد به منابع به شبهه فرار صلی الله علیه و آله و امام علی عليه‌السلام از میدان جنگ، پاسخ داده شده است. 🏷پ ن: روش مخالفین شیعه این است چون بزرگان آنها فضیلتی ندارند و تعصب شان باعث میشود که از آنها دست بر ندارند، لذا با تنقیص و طعن و توهین به پیامبر اکرم و امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام سعی میکنند مقام بزرگان آنها را به ایشان نزدیک کنند. عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
هدایت شده از کانال فرق و ادیان
💠شیطان یار و یاور صوفیان 🔸سران تصوف جایگاه عجیبی برای شیطان قائل‌اند و معتقدند که آنچه از شیطان در برابر خداوند متعال سر زد فقط از یک عاشق حقیقی می‌توانست سربزند. 🔹لذا شیطان را بزرگ‌ترین معلم توحید خود دانسته‌اند که به آن‌ها مشق عشق می‌آموزد. 🔻سران تصوف در ادعایی عجیب، شیطان را یار و مددکار خود می‌دانند و معتقدند که شیطان نه‌تنها دشمن آن‌ها نیست، بلکه در موارد زیادی یاور آن‌ها نیز بوده و مشایخ زیادی از صوفیه با شیطان دیدار داشته‌اند. 🔻کما اینکه در کتاب تذکره الاولیاء و در دیگر کتب صوفیه از این موارد بسیار نقل شده است. 🔻چنانچه سهل تستری می‌گوید: «ابلیس را در میان قومی دیدم و او را گرفتم تا اینکه آن قوم رفتند و سپس به او گفتم تا از توحید برایم نگویی تو را رها نمی‌کنم، لذا قسمتی از توحید را برایم گفت که اگر عارفان روزگار حاضر بودند انگشت تعجب به دندان می‌گرفتند.» [1] 🔰بدون شک باید صوفیان را مریدان شیطان دانست. زیرا خداشناسی را از مکتب شیطان آموخته‌اند نه از مکتب عقل و اهل‌بیت (علیهم‌السلام) که با شیطان سازگاری ندارند. 📚پی‌نوشت: 1. بهبهانی (کرمانشاهی)، محمدعلی، خیراتیه، نشر انصاریان، قم، 1371 ه‌، ق، ج 2، ص 126. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
هدایت شده از کانال فرق و ادیان
💠خطبه البیان از امیرالمومنین(ع) یا صوفیه 🔸درباره انتساب خطبه البیان به امیرالمومنین دو نظر و عقیده است: 🔻برخی معتقدند که "خطبه البیان" را نمی‌توان از لحاظ محتوا منسوب به امیرالمومنین(علیه السلام) دانست، زیرا این خطبه به شطحیات اهل تصوف شباهت دارد و همواره از یک سو مورد توجه صوفیان و فرقه‌های باطنیه واقع شده است. 🔹شاید نکته آنجا باشد که لاهیجی هم به آن اشاره کرده است که صوفیه برای توجیه شطحیات خود دست به دامان این خطبه شده‌اند. 🔹لاهیجی «عبارات خطبه البیان و برخی از احادیث پیامبر (صلی الله علیه و آله) را همراه با شطحیات مشهور اهل تصوف ذکر می‌کند، بی آنکه تمایزی بین آنها قائل شود و جملگی را از احوال کاملانی بر می‌شمرد که در مراتب کشف و شهود برایشان ظاهر شده است.» [1] 🔻اما گروهی دیگر عقیده دارند: «خطبه البیان با سه نقل متفاوت و با متن‌های گوناگون در کتاب "الزام الناصب" آمده است که هیچ یک از آنها سند معتبر و قابل توجهی ندارد.» [2] 🔰بنابر اینکه سند خطبه البیان ضعیف بوده و در کتاب‌های متقدم هم نقل نشده است، انتساب این خطبه به حضرت علی(علیه السلام) درست نیست و عده‌ای آن را از جعلیات صوفیه می‌دانند.[3] 📚پی‌نوشت: [1]. لاهیجی شمس‌الدین محمد، مفتاح الاعجاز فی شرح گلشن راز، تهران، زوار،1373، ص529 [2]. يزدى حائرى على بن زين العابدين‏، إلزام الناصب في إثبات الحجة الغائب، بیروت، 1422قمری، ج2، ص178 [3]. اسدپور رضا، مقاله خطبه البیان و شطحیات عارفان، پژوهشنامه ادیان، شماره سوم،1387،ص1. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
هدایت شده از کانال فرق و ادیان
✍🏻نــقد سخنان اشو درشناخت استدلالی خداوند همان‌طور كه گذشت، اشو در يك جا عقل و منطق را قاصر از شناخت خداوند مي‌داند و در جاي ديگر، معرفت به خداوند را از طريق عقل و هوش امكان‌پذير مي‌داند. به اين ترتيب، وي دچار تناقض‌گويي مي‌شود. ✅از نظر اشو، اگر انساني كه داراي علم و دانش است، آن‌قدر ناتوان و قاصر است كه نتواند خدا را بشناسد، چگونه وي در جاي ديگر مي‌گويد: «دانشمند از طريق علم و دانش، خود به خداي روي زمين تبديل شده است كه مي‌تواند بيافريند يا نابود كند و قدرتش حتي بيشتر از قدرت خداوند مي‌شود؟»1. وي تبديل شدن دانشمند به خدا را مرهون علم و دانشي مي‌داند كه به وسيلة آن نمي‌توان خدا را شناخت. در اينجا نيز به نوعي اشو دچار تناقض شده است. 📚1-اشو، آينده طلايي ، ص 80. عضویت درکانال🔻👇🔻 🔹http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔸
هدایت شده از کانال فرق و ادیان
💠شریعت گریزی به بهانه مخالفت با نفس 🔸کنترل نفس و خواهش‌های نفسانی ازجمله دستورات اخلاقی و شرعی است که همه عارفان حقیقی به استناد قرآن و روایات، تمامی انسان‌ها را به کنترل نفس خود سفارش کرده‌اند. 🔹درعین‌حال صوفیان که همواره طریق بدعت و انحراف را پیموده‌اند پا را از کتاب و سنت فراتر گذاشته و معتقدند که نفس را باید سرکوب کرد نه کنترل. 🔻چنانچه برخی از صوفیان معتقدند کمال انسانی در مخالفت کامل با نفس است اگرچه میل به نماز و روزه داشته باشد. 🔻مولوی در این‌باره می‌گوید: مشورت با نفس خود گر می‌کنی هرچه گوید کن خلاف آن دنی گر نماز و روزه می‌فرمایدت نفس مکار است فکری بایدت مشورت با نفس خویش اندر خیال هرچه گوید عکس آن باشد کمال [1] 🔻محمدعلی کرمانشاهی معتقد است که طبق این شعر، اگر وقت نماز واجب کم باشد و نفس خواهش کند که نماز را ادا کند، باید با نفس مخالفت کرد و نماز واجب را عمداً و بدون عذر شرعی ترک کند. [2] 🔰آنچه در این شعر روشن است مخالفت کامل با نفس، در تمام امور است. درحالی‌که فرق است میان نفسی که انسان را ترغیب به حسنات می‌کند با نفسی که انسان را سوق به رذائل و کبائر می‌دهد. 📚پی‌نوشت: 1.محمد بلخی، مولانا جلال‌الدین، مثنوی، محقق نیکلسون، نشر مولی، تهران، 1363، ج 2، ص 59 2.بهبهانی (کرمانشاهی)، محمدعلی، خیراتیه، نشر انصاریان، قم، 1371 ه‌ق، ج 2، ص 114. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
هدایت شده از کانال فرق و ادیان
✍🏻نقد سخنان اشو درقابلیت شناخت خداوند(1) ✅اشو در جايي، به‌طور مطلق شناخت خدا را انكار مي‌كند و در جاي ديگر، شناخت خدا را به طرقي غيرمستقيم و مشروط امكان‌پذير مي‌داند. اين موجب تناقض است و محال. ✅سخن آخر اشو، مبني بر اينكه: «... همه فكر مي‌كنند خدا را شناخته‌اند»، حاكي از اين است كه هيچ كس تا به حال خدا را به‌صورت واقعي نشناخته است؛ زيرا همة انسان‌ها از دوران كودكي با القائات ديگران در مورد خداوند مواجه مي‌شوند. اين مسئله استثناءبردار نيست و در همه صادق است. ازاين‌رو، خود او نيز شناخت واقعي از خداوند ندارد و با ديگران در اين زمينه متفاوت نيست. حال بايد پرسيد: تلاشي كه كبير براي شناخت خداوند مطرح مي‌كند، براي چيست؟ آيا براي اين است كه خدا را به‌طور واقعي بشناسد؟ اگر مراد اين است، پس شناخت واقعي خدا امكان‌پذير و حرف اشو باطل است. اگر براي شناخت غيرواقعي است، اين شناخت غيرواقعي چه سودي دارد؟ ✅اشوپاسخ قاطع به سؤال آیاخداوند قابل شناخت است را نداده و در اين زمينه، دچار تناقض و اشكالات متعددي شده است. درنتیجه درپاسخ به سؤال از چه طریقی مي‌توان به شناخت خدا پی برد بدون پاسخ میماند زیرا پاسخ به این سوال در گرو پاسخ به سوال قبل است. عضویت درکانال🔰👇🔰 🔹http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔹