eitaa logo
راه سوم
1.4هزار دنبال‌کننده
623 عکس
182 ویدیو
17 فایل
🌱راه سوم کوششی برای بازنمایی "الگوی مترقی زن در منظومه‌ی فکری رهبر انقلاب" •مؤسسه چندمنظوره فرهنگی_هنری طلایه‌داران راه سوم• 📍ارتباط از طریق: @Admin8313
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰فیلم چهارشنبه 19 اردیبهشت، داستان مردی به نام جلال را روایت می‌کند که آگهی عجیبی در یکی از روزنامه‌های صبح تهران منتشر و در آن اعلام می‌کند که می‌خواهد پول زیادی را به یک مستمند ببخشد. 🔺 داستان فیلم با ورود دو زن و قصۀ نیازمندی‌شان شکل می‌گیرد:ستاره و لیلا. ستاره، زنی که مقصود این نوشتار می‌باشد، دختری چادری است که پس از فوت والدینش در زلزلۀ بم با عمه و شوهرعمه و پسرعمه‌اش، اسماعیل زندگی می‌کند. ستاره خواستگار پروپاقرصی دارد به نام مرتضی که به‌دلیل مخالفت‌های خانوادۀ عمه با ازدواجشان، پنهانی زنش می‌شود و از قضا از او باردار هم می‌شود! مرتضی و اسماعیل با هم بر سر ستاره دعوا می‌کنند و دماغ پسرعمه می‌شکند. مرتضی به‌دلیل عدم‌پرداخت دیه راهی زندان می‌شود. حالا ستاره که سرایدار یک ساختمان است، درصدد به‌دست‌آوردن پول دیۀ اسماعیل است. لیلا، نامزد سابق جلال است که به‌خاطر این آگهی دوباره با هم روبه‌رو می‌شوند. داستان فیلم بیشتر روی لیلا متمرکز است. همسر لیلا طی حادثه‌ای دچار بیماری صعب‌العلاج می‌شود و برای درمان نیاز به پولی هنگفت دارد. لیلا به‌ناچار برای امرار معاش در یک کشتارگاه مرغ کار می‌کند. در این فیلم شاهد تقابل رفتاری دو شخصیت هستیم: لیلایی با پوشش مانتو، صبور و باحیا و متعهد به خانواده و ستاره‌ای که صرفا به‌خاطر چادرش معصوم و باحیا می‌نماید؛ اما در رفتارهایش این صفات بروزی ندارد! ✍️مهدیه نقش‌زن پ.ن: تحلیل فقط از منظر مفاهیم مرتبط با حجاب است. 💠راه سوم (شبکهٔ تخصصی زنان مترقی) @rahesevvom
🪐کهکشان راه سوم سفری به سرزمین هویت دخترانه 🔍آشنایی با ابعاد فردی، خانوادگی و اجتماعی الگوی سوم زن 🔍بازخوانی حقوق و مسئولیت های دختران در زندگی چندساحتی 💫در منظومه فکری رهبر انقلاب با ما در این سفر کهکشانی هم مسیر شو👣 ⏮فرصتی ویژه برای: شناخت هویت زن در منطق اسلام گفتگو و هم اندیشی درباره راهکارهای تبیین ان در فضای دانشگاه ها 🎓ویژه دانشجویان دختر فعال فرهنگی ➖➖➖➖➖➖➖➖ زمان برگزاری جلسات: 📆چهارشنبه ها ۹ الی ۱۲ صبح 🔖اطلاعات بیشتر و ثبت نام از طریق شناسه زیر در پیام رسان ایتا: @kahkshan_rah_sevomشروع دوره از چهارشنبه ۴مردادماه 💠راه سوم (شبکهٔ تخصصی زنان مترقی) @rahesevvom
🥀 لشگر فرشتگان ۱ 🚩بزودی راه سوم به مناسبت ایام محرم، مجموعه "لشکر فرشتگان ۱" با موضوع سیره عملی بانوان شهید در حراست از عفاف و حجاب، را منتشر می‌نماید. 💠راه سوم (شبکهٔ تخصصی زنان مترقی) @rahesevvom
🥀 مجموعه لشگر فرشتگان ۱ "زن مسلمان ایرانی تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان گشود و ثابت کرد که می‌توان زن بود، عفیف بود، محجبه و شریف بود و درعین حال، در متن و مرکز بود." بخشی از پیام مقام معظم رهبری به کنگره ۷ هزار زن شهید 🔻روایتی از بانوان عفیف و مجاهد زمان: شهید طاهره اشرف گنجوی شهید زهره بنیانیان شهید عصمت پورانوری شهید مریم فرهانیان شهید نجمه قاسمپور شهید راضیه کشاورز شهید زینب کمایی شهید طاهره هاشمی 🖋شکییا شیردشت‌زاده 💠راه سوم (شبکهٔ تخصصی زنان مترقی) @rahesevvom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مادر ادب 🎥شعرخوانی محسن رضوانی در مدح حضرت ام‌البنین(سلام الله علیها) در محضر امام خامنه ای 💔رباعی تو بانو! گرچه تقطیع هجایی شد به تیغ اشک خود، اعرابشان را بی‌محل کردی 🏴تاسوعای حسینی ۱۴۰۲ (س) 💠راه سوم (شبکهٔ تخصصی زنان مترقی) @rahesevvom
عرش بر زمین افتاد... 🏴 أَعْظَمَ اَللَّهُ أُجُورَنَا بِمُصَابِنَا بِالْحُسَيْنِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ 🚩 وَ جَعَلَنَا وَ إِيَّاكُمْ مِنَ اَلطَّالِبِينَ بِثَارِهِ مَعَ وَلِيِّهِ اَلْإِمَامِ اَلْمَهْدِيِّ مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ عَلَيْهِمُ اَلسَّلاَمُ. عاشورای حسینی ۱۴۰۲ 💠راه سوم (شبکهٔ تخصصی زنان مترقی) @rahesevvom
عاشورا۱.mp3
2.89M
🎙بشنوید: روایت درخواست امام از دعبل و شعر او ◾️ ای دختر نیک پیغمبر! برخیز و اشک بریز ... ستاره های آسمان در میان صحرا پراکنده اند... ▪️دعبل به کجا اشاره می‌کند؟ کدام واقعه جانگداز را بیان می‌کند؟ 🥀در مثل امروزی، نزدیکی های غروب آفتاب وقتی آخرین تیر ترکش حقیقت، یعنی خود حسین به میدان می‌رود و به قلب دشمن می‌خورد و به خاک و خون می‌افتد... دژخیمان دشمن خیمه های حرم اباعبدلله را آتش می‌زنند... و دختران حسین سر به بیابان‌ها می‌گذارند ... 🥀ستاره های آسمان، دختران فاطمه اند؛ فرزندان کوچک فاطمه اند. 📖 کتاب حقیقت عظیم، روضه خوانی امام خامنه ای در خطبه نمازجمعه ۱۳۵۱/۱۱/۲۵ 🏴شام غریبان ۱۴۰۲ 💠راه سوم (شبکهٔ تخصصی زنان مترقی) @rahesevvom
🚩 امام [رضا ع] فرمود: دعبل! آیا شعری نداری که بخوانی؟ و دعبل مصییت عاشورا را خواند، خطاب به بانوی دو عالم : افاطم! 🔺در اینجا مسئله دل سوختن و گریه کردن نیست؛ سخن از تجدید خاطره‌ی بزرگترین انقلاب شیعی است! 🔺رهبر انقلاب شیعه -یعنی حضرت علی بن موسی الرضا- از دعبل، مرثیه خوان انقلابی درخواست شعر می نمایند. و او برای انقلابی ترین شخصیت اسلام شعر می سراید، لذا اول انقلابی شیعه، حضرت زهرا سلام الله علیها، را مورد خطاب قرار می دهد. 📖 برگرفته از خطبه مقام معظم رهبری در نماز جمعه ۱۳۵۱/۱۲/۲۵ ، به‌نقل از کتاب "حقیقت عظیم" 🏴شام غرییان ۱۴۰۲ 💠راه سوم (شبکهٔ تخصصی زنان مترقی) @rahesevvom
🔰مجاهدت زینب‌گونه روزگار حاضر با توجه به نظرگاه مقام معظم رهبری، روزگار جنگ شناختی است؛ و در میدان جنگ روایت ها، تبیین روایت درست و کامل تنها راه پیروزیست و زنان خطیب و سخنور، نقشی محوری برای تحقق این پیروزی دارند. در این میان نباید به‌راحتی از کنشگری حضرت زهرا و حضرت زینب سلام الله علیهما به عنوان اولین ها و محوری ترینها در جهاد تبیین چشم بپوشیم و این کنش حضرات را تنها محدود به آن زمان و شرایط اضطرار کنیم. با وجود این میزان از اهمیت، چند صباحیست جای حضور فعالانه در متن و مرکز بانوان بویژه در ایام های خاص مانند محرم را خالی می بینیم. 🔹شاید این بدلیل اشتباه در تشخیص موقعیت باشد. 🔹شاید ما بانوان، نقش خود را منحصر به پشتیبانی در تمامی کنش ها می بینیم. 🔹شاید اگر ما پشت درب خانه زهرا سلام الله علیها بودیم، خرده می‌گرفتیم که چرا یک زن باردار باید در مقابل نامحرمان برود؟! مگر کس دیگری نیست از ولایت دفاع کند؟! چرا در طول چهل روز خانمی که بتازگی سقط هم داشته، بار تبیین را بدوش می‌کشد؟! مگر همان تعداد کم اصحاب نبودند؟! 🔹اصلا چرا باید حضرت زینب سلام الله و دیگر بانوان حرم، به تعبیر مقام معظم رهبری در مقابل افراد مذبذب و بدچشم به خطبه خوانی بپردازد، در حالیکه امام سجاد علیه السلام خودشان هم در میان این افراد سخنوری کردند؟! ✔️ ای کاش برای تشخیص درست موقعیت، تاریخ را مروری می کردیم، به سوده همدانی ها، حکیمه خاتون ها و کنش های حکیمانه و در عین حال عفیفانه آنها در برابر دشمن نامحرم نگاهی عمیقتر می کردیم. در پیچ عظیم تاریخی، آیا وقت آن نرسیده است که زنان خود را از حصار قاعد بودن و کنش های معمول قبلی بیرون کشند و با نهایت عفاف و حیا خویشتن را وسط معرکه جهادی و انقلابی تحولات اجتماعی قرار دهند؟ چنان که اولین انقلابی تاریخ اسلام حضرت زهرا سلام الله چنین نمودند. 🔸از همه بزرگواران درخواست می کنم، یکبار با دقت به شخصیت پردازی‌های رهبرمان در مورد حضرت زهرا و حضرت زینب سلام الله علیهما بعنوان الگوی زنان توجه کنند. 🖋هدی صادق‌زادگان 💠راه سوم (شبکهٔ تخصصی زنان مترقی) @rahesevvom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 توصیف خطبه خوانی حضرت زینب سلام الله علیها در کوفه را از زبان مقام معظم رهبری بشنوید. 🔻رهبرانقلاب‌اسلامی: بنده احتمال قوی میدهم یکی از عوامل مهمّ حرکت توّابین که بعد در کوفه سر بلند کردند و قیام کردند و آن حادثه‌ی بزرگ را راه انداختند، همین فرمایش حضرت زینب و همین خطبه‌ی حضرت زینب بود ... این ظرفیّت زن است. ۱۴۰۰/۹/۲۱ 💠راه سوم (شبکهٔ تخصصی زنان مترقی) @rahesevvom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢زودرنج هستم، پس هستم! 🔹داشت از اخلاقش صحبت می کرد، تکه کلامش این بود:"من خیلی حساس هستم"...مدام درباره ارتباطات و تعاملاتش صحبت می کرد و تاکید داشت زودرنج و ‌حساس است. البته نه از باب اینکه بخواهد برای زودرنجی و حساسیتش چاره ای بیابد! تاکید داشت حساس است که بگوید اتفاقا "دختر با کمالات و فرهیخته و دارای شان اجتماعی تراز" است. 🔹البته فقط او مقصر نبود، جامعه ای که تراز زنانگی را با ضعیف بودن سنجش می کند و لطیف بودن را با نازک نارنجی بودن، برابر می داند در شکل گیری این نگاه سهیم است. 🔸در میان صحبت هایش گفتم زودرنج بودن و نازک نارنجی بودن برای زن نه تنها افتخار نیست! بلکه نقطه ضعف است تعجب کرد و میخواست من را قانع کند، زن خوب ، زن نازک نارنجی است میگفت نازک نارنجی نباشی یعنی لطیف نیستی، پس شبیه مردها هستی! و این مردانه رفتار کردن برای زنان شایسته نیست! اصرار داشت با همین نازک نارنجی بودن، مردها را وادار میکنی، به هر خواسته ای که داری پاسخ مثبت بدهند!! 🔹یادم افتاد به دوره های سیاست های زنانه! که تلاش دارد با گرفتن راه های ابراز وجود سالم انسانی در زن، با ابزارهای نازل مثل وانمود به نازک نارنجی بودن و ضعیف بودن، به قول خودش حق زن ها را در روابط خانوادگی بگیرد! 🔸به او گفتم که بله من هم به لطیف بودن زن اعتقاد دارم و به ریحانگی زن... اما معنای لطیف بودن و ریحانگی چیزی دیگر است. ریحانگی، یعنی موجودی که اتفاقا در اوج لطافتش، فضای اطرافش را پر از انرژی می کند نه اینکه بواسطه زودرنجی از دیگران انرژی می گیرد.. 🔸 سپس اقرار گرفتم که شخصیت حضرت زینب سلام الله علیها برای زنان الگوست... روایتی از کلام رهبری درباره ایشان گفتم: ✨"زینب کبریٰ (سلام ‌الله‌ علیها)، دو نکته را نشان داد: یک نکته اینکه زن میتواند اقیانوس عظیمی باشد از صبر و تحمّل؛ دوّم اینکه زن میتواند قلّه‌ی بلندی باشد از خردمندی و تدبیر؛ اینها را عملاً زینب کبریٰ (سلام الله علیها) نشان داد؛ نه فقط به آن عدّه‌ای که در کوفه و شام بودند؛ به تاریخ نشان داد، به همه‌ی بشر نشان داد." ۱۴۰۰/۰۹/۲۱ بعد هم اشاره کردم که در جای جای سیره، قدرت روحی حضرت زینب سلام الله علیها عیان است ✨"زینب کبریٰ (سلام الله علیها) با رفتار خود و با بیانات خود، ظرفیّت معنوی و عقلانیِ جنس زن را نشان داد. جوری حرف میزند مثل اینکه امیرالمؤمنین دارد حرف میزند؛ جوری می‌ایستد، مثل اینکه پیغمبر در مقابل کفّار می‌ایستد. این ظرفیّت زن است." ۱۴۰۰/۰۹/۲۱ 🔻او این ها را شنید اما هنوز در ذهنش، اثرات کلیشه های فرهنگی "زن خوب، زن حساس و زودرنج است" اجازه تایید کامل صحبت هایم را نمی‌داد. تردیدی اما به جانش افتاده بود: زینب سلام الله علیها ظرفیت معنوی و عقلانی جنس زن را نشان داد. 🖋 محدثه بخشی 📍سلسله پست‌های خشت اول را دنبال کنید... 💠راه سوم (شبکهٔ تخصصی زنان مترقی) @rahesevvom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 روایت قیامی تاریخی 🔹قصه اش را نمی دانستم؛ از آن بیل‌های در دست زن ها پرسیدم، گفتند قصه‌اش می رسد به زنان بنی اسد. به روز‌هایی که بدن‌های مطهر شهدای کربلا روی تفتیده‌ی زمین، غریب و بی‌گریه‌کن زیر آفتاب گرم افتاده بودند. زنان بنی اسد چون مردهاشان از ترس ابن زیاد برای دفن اجساد، مردانگی نمی‌کنند، آتش قلب‌هاشان زبانه می کشد. خودشان دست به کار می‌شوند و با بیل و کلنگ و هر آنچه داشته‌اند برای دفن اجساد مطهر، قیامی زنانه می‌کنند. و مردها تازه وجدان‌هاشان بیدار می‌شود ورگ غیرت‌هاشان باد می‌کند و می‌افتند دنبال زن‌ها. 🔸وهمین واقعه می‌ماند تا همیشه تاریخ. تا امروز که زن‌های شهرم به یادش در گرمای تابستان، بچه به بغل و هروله‌کنان، داخل حرم زینبیه * یادش را زنده می‌کنند. 🔸تا من و زنان شهرم یادمان بماند که ما زن‌ها همیشه‌ی تاریخ با زنانگی‌مان، با قلب‌های نازک‌مان تاریخ را رقم زده‌ایم . توانسته ایم مردها را به میدان رزم بفرستیم وگاهی پایشان را سست کنیم به رفتن. ✨خوشا به حال آنان که تاریخ را رنگ قیام داده اند و نه ننگ ماندن و خفت جاماندن. 🖋زینب جلوانی *حرم حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (ع)، اصفهان 💠راه سوم (شبکهٔ تخصصی زنان مترقی) @rahesevvom
📍تقابل دو قرائت از حضور اجتماعی زنان و آثار هر کدام از آنان در زمان قیام اباعبدلله الحسین (ع) 🔴 قرائت نهاد خلافت و خصوصا بنی امیه : 🔻ممنوعیت کنشگری سیاسی زنان در زمان بنی امیه و آزادی کنشگری زنان در مجالس لهو و لعب 🔻کنشگری عایشه بنت طلحه، شخصیت شاخص قرائت اموی از زن در مدینه و نقش او در تغییر تدریجی حجاب 🔻نگاه مدرن به زن، بازتولید نگاه بنی‌امیه 🟠 قرائت اسلام اصیل و خصوصا حضرت زینب سلام الله علیه: 🔸کنشگری حضرت زینب سلام الله، حضرت رباب و حضرت ام البنین بعنوان رهبران انقلاب 🔸مدیریت عواطف جامعه و تبدیل حادثه عاشورا به حماسه ای در مقیاس تمدنی با قیام زنان عاشورایی ✅ تفصیل این قرائت ها را در گفت‌و‌گو با حجت‌الاسلام محمد امین نخعی، پژوهشگر حوزه دین، بخوانید: ⏩ http://imna.ir/x7LJZ 💠راه سوم (شبکهٔ تخصصی زنان مترقی) @rahesevvom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📍زینب را انتخاب‌هایش ساخت. ❓شاخص های انتخاب‌گری حضرت زینب سلام الله چیست؟ ❓بروز این شاخص‌ها در ساحت اجتماعی چیست؟ ❓چطور می‌توانیم جامعه خود را براساس الگوی زینبی بسازیم؟ در مورد این سوالات با سرکار خانم صادق‌زادگان، کارشناس حوزه زن، به گفتگو نشسته‌ایم. 💠راه سوم (شبکهٔ تخصصی زنان مترقی) @rahesevvom