eitaa logo
✳️محفل قرآنی رحیق
2.9هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
1.3هزار ویدیو
707 فایل
🌷دانش دامنه گسترده ای دارد به آموخته ها قناعت نکنیم🌷 واژه رحیق برگرفته از آیه ۲۵ سوره مطففین به معنی شراب خالص بهشتی. گرداننده محفل گرچه تجربه و مطالعه ای ۳۰ ساله در مباحث قرآنی داردلیکن باور دارد هنوز در گام اول هست. @s_m_a57 @Sayyedali_1997
مشاهده در ایتا
دانلود
امام رئوف ۷.mp3
10.47M
🎙امام رئوف قسمت هفتم (برگ سبزی است تحفه درویش به امید نیم نگاهی از سوی یار) 📋نگاهی بسیار کوتاه و گذرا و مختصر به زندگی امام هشتم حضرت موسی_الرضا علیه السلام(از ولادت تا شهادت) @rahighemakhtoom
امام رئوف ۸.mp3
17.79M
🎙امام رئوف قسمت هشتم (برگ سبزی است تحفه درویش به امید نیم نگاهی از سوی یار) 📋نگاهی بسیار کوتاه و گذرا و مختصر به زندگی امام هشتم حضرت موسی_الرضا علیه السلام(از ولادت تا شهادت) @rahighemakhtoom
امام رئوف ۹.mp3
14.58M
🎙امام رئوف قسمت نهم (برگ سبزی است تحفه درویش به امید نیم نگاهی از سوی یار) 📋نگاهی بسیار کوتاه و گذرا و مختصر به زندگی امام هشتم حضرت علیه السلام(از ولادت تا شهادت) @rahighemakhtoom
یک و یک مهم قرآنی آیه ۱۰۶ سوره 🌱🌱🌱 @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
34343همه-جا-بروم.mp3
6.06M
🌱🌱🌱🌱 همه جا بروم به بهانه تو که مگر برسم در خانه تو همه جا دنبال تو می گردم که تویی درمان همه دردم یا ابا صالح مددی مولا نشوم به جز از تو گدای کسی بی ولای تو من نکشم نفسی که تو لیلای من مجنونی همه هست من دلخونی یا ابا صالح مددی مولا اگرم نبود دل لایق تو نظری که دلم شده عاشق تو به خدا هستی همه هستم به تو دل بستم به تو دل بستم یا ابا صالح مددی مولا دل خود زده ام گره بر در تو چه شود که رسم بر محضر تو من نا قابل به تو دل بستم نکشی دامان خود از دستم یا ابا صالح مددی مولا همه درد و غمم، تو دوای منی تو صفای صفا، تو منای منی تو گل زیبای منی مهدی (عج) تو مه شبهای منی مهدی (عج) یا ابا صالح مددی مولا @rahighemakhtoom
📌موقعیت های غیر ساکن 🔘آخرالزمان به دو بخش متفاوت تقسيم مي‌شود. براساس روايات، بخش اول بسيار دشوار خواهد بود. بخشي از مشخصه‌هاي اين عصر عبارت است از: ✅گريز از دين 🔹پيامبرگرامي اسلام(صلّی الله علیه و آله و سلّم) ويژگي‌هاي انسان‌هاي اين دوران را اين‌گونه بر شمرده است: زماني بر مردم خواهد آمد كه دينشان درهم‌هايشان خواهد بود و زنان، قبله‌هايشان، براي طلا و نقره، ركوع و سجود به‌جا مي‌آورند. آ‌ن‌ها همواره در حيرت و مستي خواهند بود. نه بر مذهب مسلماني‌اند و نه بر مسلك نصراني. ✅ دنياپرستي 🔹رسول خدا(صلّی الله علیه و آله و سلّم) فرمود: زماني بر امت من مي‌آيد كه در آن زمان، درون‌هاي مردم پليد مي‌شود، ولي ظواهرشان به طمع مال دنيا آراسته مي‌گردد.به آن‌چه در پيشگاه خداوند است، دل نمي‌بندند، كارشان ريا و تظاهر است، خوف از خدا به دلشان راه نيابد و خداوند آن‌ها را به عذابي فراگير دچار سازد.آن‌ها چون انساني در حال غرق شدن، خداوند را مي‌خوانند، ولي خداوند دعايشان را مستجاب نمي‌كند.آزمايش‌هاي بزرگ يكي ديگر از ويژگي‌هاي دوران آخر‌الزمان، امتحاناتي است كه انسان‌ها در اين دوران پشت سر مي‌گذارند. با اين آزمون‌ها مردم به دو گروه كاملاً متفاوت تقسيم مي‌شوند:موفق‌هاو ناموفق‌ها. 🔹اميرمؤمنان علي(علیه السّلام) دربارة نجات يافتگان اين دوران مي‌فرمايد: و آن زماني است كه از فتنه‌ها نجات نمي‌يابد، مگر مؤمني كه بي‌نام و نشان است. اگر در حضور باشند، شناخته نشوند و اگر غايب گردند، كسي سراغ آن‌ها را نمي‌گيرد. آن‌ها براي سيركنندگان در شب ظلماني جامعه ما، چراغ‌هاي هدايت و نشانه‌هايي روشنند. نه مفسده‌جو هستند و نه فتنه‌انگيز، نه در پي اشاعة فحشايند و نه مردمي سفيه و لغوگو! اينانند كه خداوند درهاي رحمتش را به رويشان باز مي‌كند و سختي‌ها و مشكلات را از آن‌ها برطرف مي‌سازد. 🔅🔅🔅 @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
AUD-20230602-WA0001.opus
177.1K
📌یک پیاله شاید از کوچه دل، عطر کسی، باز رسد شاید از عطر کسی، نقطه‌ی آغاز رسد شاید از آمدن منتظَری از پس ابر ز قفس وا رهم و لحظه پرواز رسد بی قرارم همه شب‌های غزل‌خوانی خویش کی قرارست مرا همدم و همراز رسد؟ خواب‌های شبم آذین شده با شایدها تا رخ ماه‌تر از ماهِ رخِ ناز رسد به شمیم رخ مهتابی آن ماه بلند دست بردم که مرا، دمخور و دمساز رسد تار تنهایی خود بافته در کوچه‌ی غم تا شبی رنج مرا، درد برانداز رسد می‌تراود نظرش باز به اشعار ترم سوز ساز غزلم را، اگر آواز رسد چشم‌هایم پُرِ از نم نم باران شده‌ است شاید از کوچه دل، عطر کسی، باز رسد. (اللهم عجل لولیک الفرج) 📃سروده ای از برادر عزیزم جناب ادیب شیرازی 🌷🌷🌷 @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌متن شبهه👇 فتوای جدید آقای کارشناس ضددین که خودش یک طفل نابالغ بودن چطور بر پیکر امام حسن عسگری(ع) نماز خوندن؟ نمازش صحیح نیست چون به تکلیف نرسیده!! ✅ پاسخ👇 ✍️پاسخ اجمالی: 🔹اولا نماز به معنای نماز واجب اصطلاحی نیست بلکه دعای برای میت است. 🔸حتی نماز واجب اصطلاحی که ۱۷ رکعت است از صبی و بچه مورد قبول و صحیح است. 🔹هیچ یک از فقها اسلام نگفته‌اند خواندن بچه نابالغ برای میت مشکلی دارد. ✅ پاسخ کامل استاد حجت الاسلام والمسلمین روح الامین در فیلم بالا رو ببینید👆 @rahighemakhtoom
هدایت شده از ✳️محفل قرآنی رحیق
بسم الله الرحمن الرحیم 🔆 به مناسبت میلاد امام رئوف حضرت امام رضا علیه السلام دو سوال به صورت تشریحی و تحقیقی خدمتتان مطرح می شود تا انشاالله با مطالعه درس هایی که ارائه شده بتوانید در مسابقه میلاد نور شرکت نمایید ۱ - برداشت خود را از منظومه فکری حضرت امام خمینی(ره) در مورد تفسیر بسم الله بنویسید (درسهای استاد طاهر زاده از تفسیر سوره حمد امام خمینی) ۲- با توجه به تفسیر سوره نوح (ع) از استاد محمد علی انصاری مشخصات جامعه شناختی که از قوم نوح و شیوه دعوت پیامبر خدا دریافت کرده اید شرح دهید 👈👈فرصت ارسال مطالب تا جمعه همین هفته ۱۲خرداد خواهد بود لطفا پاسخ های خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید: @sepid50 🎁انشاالله پس از بررسی مطالب ارسالی شما به مناسبت این میلاد بزرگ به ۸ نفر جوایز ناقابلی تقدیم می گردد: 👈 سه نفر اول مبلغ ۵۰ هزار تومان و پنج نفر بعدی مبلغ ۲۰ هزار تومان انشاالله اعلام اسامی تا سه شنبه هفته بعدی ۱۶ خرداد خواهد بود 🔸️ و من الله التوفیق 🔹️ https://eitaa.com/joinchat/2952462340C4011b8cfbf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
jalase68_02.mp3
15.93M
📌 درسگفتارهای طرح مطالعاتی تفسیر المیزان و تسنیم 🎤استاد دکتر علی غلامی 📁 بررسی تفسیر سوره مبارکه بقره (صوت ۱۵۴) شیوا و روان.مستند و عالمانه ،کلاسیک و ارائه مصادیق روز و کاربردی 📃انتشار روزهای زوج هفته 🌷🌷🌷 🔅صفحه تفسیر و قرآن پژوهی رحیق @rahighemakhtoom
📌نشانه هایی برای راهیابی @rahighemakhtoom
At-Taghabun05.mp3
6.01M
🎤 تفسیر سوره تغابن علامه جوادی آملی 📋جلسه پنجم 🌱🌱🌱 🌷🌷🌷 🔅روزهای انتشار شنبه و چهارشنبه 🔅 🔅صفحه تفسیر،قرآن شناسی و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
📙 از تفسیر تسنیم جلد دوم نگاشت :(289) وَإِنْ كُنْتُمْ فِي رَيْبٍ مِمَّا نَزَّلْنَا عَلَىٰ عَبْدِنَا فَأْتُوا بِسُورَةٍ مِنْ مِثْلِهِ وَادْعُوا شُهَدَاءَكُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ*(آیه 23/سوره بقره ) اگر به قرآنی که بر بندۀ خود فرستاده‌ایم، شک دارید و آن را ساخته‌وپرداختۀ او می‌دانید، سوره‌ای مِثلش بیاورید؛ البته اگر راست می‌گویید! برای کمک‌گرفتن، یارانِ خود را هم در برابر خدا صدا بزنید.* 🌷🌷🌷 ⏪ارائه راه تقوى علمى 🔻آيه مورد بحث راه علمى را به انسانها نشان مى دهد. 🔺تقواى علمى آن است كه انسان نه مطلبى را بدون بپذيرد و نه رايى را بدون دليل تكذيب كند زيرا تصديق بى تحقيق و تكذيب بى دليل هر دو نارواست. 🔺كسى كه داراى تقواى علمى است، پيش از تحقيق درباره چيزى، دارد، ولى پس تحقيق نسبت به يكى از دو طرف جزم پيدا مى كند و اگر بعد از تحقيق نيز در حال شك بماند نشانه آن است كه بنيان مرصوص (ریشه و اساس محکم)فكرى ندارد. 🔻خداى سبحان در اين آيه به مخالفان قرآن مى گويد براى رفع شك معيار اين است كه اگر اين كتاب سخن خدا باشد آوردن نظير آن محال است و اگر سخن بشر باشد آوردن مثل آن ممكن است، پس خود را بيازماييد و اين راه تقواى علمى است، كه قرآن فراسوى پژوهشگران قرار مى دهد. 🌱🌱🌱 آیت الله 🔅صفحه تفسير ،قرآن شناسی و قرآن پژوهی رحیق @rahighemakhtoom
📌بین تکفیر سیّئات و تبدیل سیّئات تفاوتی هست؟ 🔹پاسخ: بله، خیلی فرق است بین پوشاندن، تبدیل کردن، او مبدّل سیّئات است. اصلاً ساتر سیّئات است و تغییر می‌دهد، تبدیل می‌کند. تبدیل سیّئه به حسنه مثل این کسی که تبهکار بود توبه می‌کند وقتی توبه کرد تمام آن رذایل اخلاقی درونش برمی‌گردد پاک می‌شود؛ اما اگر کسی مورد عفو قرار گرفت این تبدیل سیّئه نیست این فقط پوشاندن سیّئه است. فعلاً کاری با او ندارد بقیه کارها را خود او باید انجام بدهد. 🔹مادامی که در دنیا هستیم تغییر و تبدیل ممکن است تمام این کودهای بدبوست که به صورت گل‌های معطّر در می‌آید. این دنیا جای تغییر و تبدیل است. همه این کفّار و مشرکان و بت‌پرست‌ها بودند که با آمدن اسلام براساس «الْإِسْلَامُ یَجُبُّ مَا قَبْلَهُ»،[قانون عطف به ماسبق نمی شود] آمدند سلمان و اباذر شدند. 🔹این طور نیست که در دنیا جای تبدیل نباشد. مؤمنی ـ معاذالله ـ ممکن است بدبو بشود. کافری ـ إن‌شاءالله ـ ممکن است خوشبو بشود طیّب بشود؛ اما مستور بودن غیر از تبدیل شدن است. 📝فرازی از سوره تغابن جلسه پنجم (تمام بحث را در صوت فوق گوش کنید) 🌱🌱🌱 🔅صفحه تفسیر،قرآن شناسی و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
امام رئوف ۱۰.mp3
15.97M
🎙امام رئوف قسمت دهم و پایانی (برگ سبزی است تحفه درویش به امید نیم نگاهی از سوی یار) 📋نگاهی بسیار کوتاه و گذرا و مختصر به زندگی امام هشتم حضرت موسی_الرضا علیه السلام(از ولادت تا شهادت) التماس دعای خیر دوستان🙏 @rahighemakhtoom
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینگونه بود..... 🔰بیاییم هم به خودمان و هم به آقایان کارگزار نظام جمهوری اسلامی در هر مرتبه ای نشان دهیم...... 🔸️که باید اینگونه بود....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚شرح تفسیر سوره‌ی حمد امام خمینی (ره) توسط استاد اصغر 🕋فنای اسم در مسمی - قسمت نهم 📚 خلاصه بحث ↙️ 👈همه چیز به اعتبار اینکه وجود است، اسم خداست 👈اگر همه چیز ظهور نوریست که آن نور الله است، فقط الله در صحنه است 👈وقتی کسی می گوید الحمد الله، فقط حق در صحنه است، پس حق مدح خودش را کرد. انتشار شنبه و‌ سه شنبه هر هفته 🍂🍃🍂🍃🍂 @rahighemakhtoom 🍃🍂🍃🍂
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. 🔰 اخلاص امام راحل (ره) 💠 اصول چهارگانه در نهضت (رضوان الله تعالی علیه) بود؛ صدر مبا رزه اش، ذیل مبا رزه اش همین بود که هدفی جز خدا نبود، اوّلاً؛ اصلاح جامعه اسلامی، ثانیاً؛ اصلاح جامعه انسانی اعم از مسلمان و غیر مسلمان، ثالثاً؛ و زیر بار ذلّت نرفتن؛ رابعاً. 🔹امام راحل (رضوان الله تعالی علیه) یک اسلام شناس کامل بود، و دین باور کامل بود، و سعی می کرد آنچه را که باور دارد با اخلاص عمل کند، و سعی کرد آنچه را که باور کرد و عمل کرد، از او حمایت کند. 🔹" اخلاص " هم از قوه یقین نشات می گیرد، از صلاح نیّت نشات می گیرد. طبق بیان نورانی (سلام الله علیه) بر اساس نقل غُرر و دُرر، فرمود: نشانه (یاس ممّا فی ایدی النّاس)* است؛ کسی با اخلاص است که از مردم قطع امید کند، گرچه برای قدم بر می دارد؛ چنین خاصیتی در امام راحل (رضوان الله تعالی علیه) بود. 🔹در جریان مبا رزه با طاغوت بسیاری از گرو هک ها بودند که با طاغوت عداوت داشتند، امّا با اسلام صداقت نداشتند! آنها خواستند به نهضت امام زاحل بپیوندند، خود را زیر مجموعه امامت امام قرار بدهند، امام را تایید کنند، امام را کمک کنند؛ در تمام این آغاز و انجام نهضت، حضرت امام (رضوان الله تعالی علیه) ذرّه ای از گرو هک های منحرف کمک نمی گرفت، بر اساس همین فکر که (و ما کنت متّخد المضلّین عضداً)*. گاهی انسان گرفتار است، از بیگانه کمک می گیرد و در بین راه می ماند! 🔹 سرّ اینکه نهضت های دیگران افت کرده و نهضت امام راحل رشد کرده، همین است. نهضتی رشد می کند که خالص باشد، (الا للّه الدّین الخالص)*. 🔹وجود مبارک امام راحل چه آن وقتی که در ایران بودند، چه آن وقتی که در ترکیه تبعید بودند، چه آن وقتی که در عراق تبعید بودند، چه آن وقتی که به پاریس مهاجرت کردند، چه آن وقتی که به ایران امّ القرای اسلامی برگشتند؛ در تمام این پنج مفطع ذرّه ای از گرو هک های منحرف کمک نگرفت. معتقد بود که انحراف مایه انحراف نهضت است، نه مایه پیشرفت نهضت! یک شیء ناپاک، پاک را هم آلوده می کند. 📌 غرر الحکم / صفحه ۱۹۸ _ (اوّل الاخلاص الیاس ممّا فی ایدی النّاس) 📌 سوره کهف / آیه ۵۱ 📌 سوره زمر / آیه ۳ 📆 دماوند ؛ ۱۳۷۵/۰۳/۱۳ @rahighemakhtoom