eitaa logo
✳️محفل قرآنی رحیق
3هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
1.3هزار ویدیو
620 فایل
🌷دانش دامنه گسترده ای دارد به آموخته ها قناعت نکنیم🌷 واژه رحیق برگرفته از آیه ۲۵ سوره مطففین به معنی شراب خالص بهشتی. گرداننده محفل گرچه تجربه و مطالعه ای ۳۰ ساله در مباحث قرآنی داردلیکن باور دارد هنوز در گام اول هست. @s_m_a57 @Sayyedali_1997
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
65 📼 قسمت: چهل و چهارم 📌واکاوی دعای 23 🌴🌴🌴 ✳عوامل تامین عافیت و عافیت سازدر زندگی ☑ • امنیت فردی و روانی وامنن علی بالصحة و الامن ⏪ پیوند عمیق بین «امنیت فردی» و «امنیت اجتماعی» و تأثیرپذیری متقابل آن از یکدیگر آنچنان است که سخن گفتن از یکی بدون بحث از دیگری تقریباً غیر ممکن است اما به طور خلاصه می توان گفت انسان نیازمند امنیت و آرامش روحی و روانی است. او می خواهد بدون دغدغه و ترس و هراس و اضطراب به زندگی خود ادامه دهد و راه سعادت و کمال را بپیماید. ⏪ اسلام می خواهد مسلمانان به چنین امنیت کاملی برسند. چنین امنیتی وقتی حاصل می شود که فرد از دست و زبان دیگران در امان باشد. ▫ اسلام آنچه را که موجب سلب امنیت از خود و دیگران می شود تحریم و ممنوع ساخته است. مانند استهزاء، عیب جویی، سوءظن و بدگمانی، غیبت، تجسس، القاب زشت و ناپسند و ریختن آبروی دیگران. (حجرات/ 11- 12.) ▫ پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: انَّ اللَّهَ حَرَّمَ مِنَ المُسلم دمه و ماله و عِرضَه و ان یظُنَّ بِه السوء[محجة البيضاء، ج 5، ص 268] ▫ خداوند خون و مال و آبروی مسلمانان و همچنین گمان بد بردن درباره او را بر دیگران حرام کرده است. 🌴🌴🌴 👈 دوستان وقت بگذارید برای رونق بازار دین همیشه این فرصت ها در اختیار نیست. قدر وقت ار نشناسد دل و کاری نکند بس خجالت که از این حاصل ایام برد ☑ ثواب انتشار و استفاده از این فایل (اگر ثوابی داشته باشد)هدیه به پیشگاه مقدس حضرت امام سجاد علیه السلام...التماس دعا 🔅تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
 [یکصد و چهارده نکته از قران کریم درباره نماز صفحه ۱۶]  ☑️ ۴ اقامه ی در ردیف اقامه ی ▫️ همان گونه که قرآن کریم مسلمانان را به اصل اقامه ی دین توصیه می‌کند؛ «ان اقیموا الدین و لا تتفرّقوا فیه» [۳] ▫️سفارش به اقامه ی نماز هم می‌نماید. بطوری که در آیات مختلف می‌فرماید: «اقیموا الصلوة»؛ ▫️در حدیث آمده است: «افزعوا الی قوام دینکم باقامة الصلوة». [۴] ▫️چه این که کفار برای مبارزه با اسلام گاهی دین و گاهی نماز را به استهزا می‌گرفتند. خداوند می‌فرماید: «لا تتخذوا الّذین اتّخذوا دینکم هزوا و لعبا» [۱] و «و اذا نادیتم الی الصلوة اتّخذوها هزوا و لعبا» [۲] ؛ 📎از این تعبیرات روشن می‌شود که اقامه ی دین به اقامه ی نماز بستگی دارد و کفّار برای مبارزه با دین مسلمانان با نماز برخورد می‌کردند و آن را به استهزا می‌گرفتند. ---------- [۳]: ۳. شوری / ۱۳. [۴]: ۴. بحار / ج ۷۸ / ص ۳۵. [۱]: ۱. مائده / ۵۷. [۲]: ۲. مائده / ۵۸. 🔅تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
برداشت از آيات ۷۹ ـ ۷۸ 📌از او خوبی آید الی بايد خود را به مقامی برساند که اگر مصيبتی يا ناراحتی چه روحی و چه بدنی به او رسيد بداند که يا به خاطر کار خلافی است که کرده يا امتحانش را خوب نداده و يا به ظاهر فقط برای بينندگان است ولی برای او که وليّ است لذّت بخش است و اينها همه از نظری از جانب است ولی به خاطر کاری است که خودش کرده و يا ديگران انجام داده اند قضای الهی اين گونه درباره او فرموده است. لذا بايد با گفتن «ذکر يونسيه» که خدا وعده فرمود را با گفتن آن می دهد از خدای تعالی بخواهد و به خود را به خود نسبت دهد و از طرف ديگر هر چه به او می رسد مستقيماً از جانب خدای تعالی بداند. زيرا محال است که تعالی را خلق کند و او را کند و بدی ها را برای او بی جهت بخواهد. 🔅تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
📌بخوان و بالا برو ⏮امام سجاد علیه السّلام فرمودند: علَيكَ بالقُرآنِ ، فإنَّ اللّه َ خَلقَ الجَنّةَ ... وجَعلَ دَرَجاتِها علي قَدْرِ آياتِ القُرآنِ ، فمَن قَرأَ القُرآنَ قالَ لَهُ : إقْرَأْ وارْقَ ، ومَن دَخلَ مِنهُمُ الجَنّةَ لَم يَكُنْ في الجَنّةِ أعلي دَرَجةً مِنهُ ما خلا النَّبِيّونَ والصِّدِّيقونَ ؛ ▫️با باش ؛ زیرا خداوند را آفرید ... و درجات آن را به اندازه آیات قرار داد . پس هر که بخواند ، قرآن به او گوید : بخوان و بالا رو . و هر کس از این افراد وارد شود در آن جا بلند مرتبه تر از او نخواهد بود مگر و . 📚بحار الأنوار : 8 / 133 / 39 👈 همراهی شما عزیزان با صفحه قرآنی رحیق موجب تشویق و حمایت از خادمان قرآن است.در پناه قرآن باشیم. 🔁 پل ارتباطی با خادم صفحه قرآنی09218305249 https://eitaa.com/jebhefarhangi 👇🏼👇🏼👇🏼 https://eitaa.com/rahighemakhtoom 🆔 @rahighemakhtoom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
16 🔅🔅🔅 🔹با بیانی جذاب، شیرین؛ شنیدنی و زیبا و آسان وساده و کاربردی ▪️با هشتگ در کانال تمام فایل هااز سوره تا سوره را می توانید گوش کنید. ☑️ ☑️ ثواب انتشار و استفاده از این فایل هدیه به پیشگاه مطهر حضرت امام حسن مجتبی و موسی بن جعفر علیهما السلام...التماس دعا 🔅 تفسیر و قرآن پژوهی 🆔 @rahighemakhtoom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
(25) مرحوم آیت الله (رضوان الله علیه) 🕑 زمان:43دقیقه 🌿🌿🌿 📼غیبت 2 ☑️ ☑️ ثواب انتشار و استفاده از این فایل هدیه به پیشگاه مطهر حضرت امام حسن مجتبی و موسی بن جعفر علیهما السلام...التماس دعا 🔅 تفسیر و قرآن پژوهی 🆔 @rahighemakhtoom
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عمران 🔅🔅🔅 📌 تلاوت استاد احمد نعینع آیاتی از سوره آل عمران 🕑 زمان: 6 دقیقه 👈 به هنگام فتنه ها و بلاها به قرآن پناه ببریم. التماس دعا🙏 @rahighemakhtoom 🌴🌴🌴
👇🏼👇🏼👇🏼
برشی از کتاب گرانسنگ (48) 🔅🔅🔅 ✅ آیه 1 - الم 📈 تفسير ◽ آراى مفسران (درباره حروف مقطعه قرآن) ☑ راى سيزدهم ▫ حروف مقطعه برى مرزبندى بين سوره ها و نشانه انقضاى سوره قبلى و شروع سوره بعدى است. (136) ⏪ پاسخ: اولا، براى تفكيك سوره ها از يكديگر، آيه كريمه (بسم الله الرحمن الرحيم) كافى است، چنانكه در برخى روايات آمده است كه در عصر نزول وحى نزول اين آيه كريمه نشانه پايان يافتن سوره پيشين و آغاز نزول سوره جديد بود: و انما كان يعرف انقضاء السوره بنزول (بسم الله الرحمن الرحيم) ابتدا للاخرى (137) . ثانيا، اگر اين حروف براى مرزبندى است، بايد همه سوره ها (به استثناى اولين سوره) داراى حروف مقطعه باشد، در حالى كه تنها در 29 سوره آمده است. =========================== 136- تفسير كبير، ج 2، ص 8 137- نور الثقلين ، ج 1، ص 6 🌴🌴🌴 👈 به هنگام فتنه ها و بلاها به قرآن پناه ببریم. التماس دعا🙏 @rahighemakhtoom
برشی از کتاب گرانسنگ (49) 🔅🔅🔅 ✅ آیه 1 - الم 📈 تفسير ◽ آراى مفسران (درباره حروف مقطعه قرآن) ☑ راى چهاردهم ▫ اين حروف به منزله خلاصه و پيام اجمالى و محتواى سوره است. (138) ⏪ پاسخ: در اين صورت بايد ساير سوره ها نيز داراى چنين عنوانى باشد؛ زيرا كتاب منسجمى مانند قرآن بايد در اين بخش نيز منسجم باشد؛ چنانكه خداى سبحان درباره همگونى همه اجزاى قرآن مى فرمايد: الله نزل احسن الحديث كتابا متشابها مثانى. (139) ============================ 138- الجامع لاحكام القرآن ، ج 1، ص 152 139- سوره زمر، آيه 23 🌴🌴🌴 👈 به هنگام فتنه ها و بلاها به قرآن پناه ببریم. التماس دعا🙏 🔅تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
👇🏼👇🏼👇🏼
(تفسیر وقرآن پژوهی) 🔅🔅🔅 📌نگاشت8:تفسیر آسان آیات 14 تا 17 سوره مطففین كَلَّا بَلْ رانَ عَلى‌ قُلُوبِهِمْ ما كانُوا يَكْسِبُونَ «14» كَلَّا إِنَّهُمْ عَنْ رَبِّهِمْ يَوْمَئِذٍ لَمَحْجُوبُونَ «15» ثُمَّ إِنَّهُمْ لَصالُوا الْجَحِيمِ «16» ثُمَّ يُقالُ هذَا الَّذِي كُنْتُمْ بِهِ تُكَذِّبُونَ «17» چنين نيست، بلكه آنچه كسب مى‌كردند بر دلهايشان زنگار نهاده است.آنان در آن روز از (الطاف) پروردگارشان محجوب و محرومند. و آنگاه آنان به دوزخ وارد خواهند شد. سپس (به آنان) گفته خواهد شد: اين همان چيزى است كه آن را دروغ مى‌پنداشتيد. 🔅🔅🔅 ▫ «رين» به معناى زنگار است كه بر اجناس قيمتى مى‌نشيند. امام باقر عليه السلام مى‌فرمايد: هرگاه گناه بر انسان غالب شود، اميدى به رستگارى او نخواهد بود و اين است معناى‌ «كَلَّا بَلْ رانَ عَلى‌ قُلُوبِهِمْ». « تفسير مجمع البيان.» ▫ امام باقر عليه السلام فرمود: هيچ بنده‌اى نيست مگر آنكه قلبش سفيد است. با انجام هر گناه، در آن سفيدى نقطه‌ى سياهى پديد مى‌آيد و اگر توبه كند، آن سياهى محو مى‌شود و اگر اصرار بر گناه كند، سياهى توسعه يافته و تمام سفيدى قلب را فرامى‌گيرد و ديگر انسان به خير و سعادت برنمى‌گردد. « تفسير نور الثقلين.» ▫ امام رضا عليه السلام فرمود: مراد از «إِنَّهُمْ عَنْ رَبِّهِمْ يَوْمَئِذٍ لَمَحْجُوبُونَ» آن است كه از پاداش خداوند محرومند وگرنه خداوند مكان ندارد. « توحيد صدوق، ص 162.» 🌴🌴🌴 👈 به هنگام فتنه ها و بلاها به قرآن پناه ببریم. التماس دعا🙏 🔅تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
(تفسیر وقرآن پژوهی) 🔅🔅🔅 📌نگاشت9:تفسیر آسان آیات 14 تا 17 سوره مطففین كَلَّا بَلْ رانَ عَلى‌ قُلُوبِهِمْ ما كانُوا يَكْسِبُونَ «14» كَلَّا إِنَّهُمْ عَنْ رَبِّهِمْ يَوْمَئِذٍ لَمَحْجُوبُونَ «15» ثُمَّ إِنَّهُمْ لَصالُوا الْجَحِيمِ «16» ثُمَّ يُقالُ هذَا الَّذِي كُنْتُمْ بِهِ تُكَذِّبُونَ «17» چنين نيست، بلكه آنچه كسب مى‌كردند بر دلهايشان زنگار نهاده است.آنان در آن روز از (الطاف) پروردگارشان محجوب و محرومند. و آنگاه آنان به دوزخ وارد خواهند شد. سپس (به آنان) گفته خواهد شد: اين همان چيزى است كه آن را دروغ مى‌پنداشتيد. 🔅🔅🔅 ☑ 1- افسانه پنداشتن قرآن، ناشى از ناپاكى دل است. «كَلَّا بَلْ رانَ عَلى‌ قُلُوبِهِمْ» ☑2- گناه، روح انسان را دگرگون و از درك حق باز مى‌دارد. «بَلْ رانَ عَلى‌ قُلُوبِهِمْ ما كانُوا يَكْسِبُونَ» ☑3- فطرت انسان سالم است، آنچه آن را مى‌پوشاند، گناه است. «رانَ عَلى‌ قُلُوبِهِمْ» ☑4- در فرهنگ قرآن، قلب و روح مركز درك حقايق است. «رانَ عَلى‌ قُلُوبِهِمْ» ☑5- اصرار و تداوم بر گناه، سبب زنگار قلب است. «ما كانُوا يَكْسِبُونَ» ☑6- عمل، سرمايه انسان است كه با آن، خوبى‌ها يا بدى‌ها را كسب مى‌كند. «كانُوا يَكْسِبُونَ» ☑7- زنگار گناه كه در دنيا مانع درك حقيقت است، در آخرت نيز مانع دريافت الطاف الهى مى‌شود. «إِنَّهُمْ عَنْ رَبِّهِمْ يَوْمَئِذٍ لَمَحْجُوبُونَ» ☑8- مأموران دوزخ، دوزخيان را سرزنش مى‌كنند. «ثُمَّ يُقالُ هذَا الَّذِي كُنْتُمْ بِهِ تُكَذِّبُونَ» 🔅🔅🔅 👈 به هنگام فتنه ها و بلاها به قرآن پناه ببریم. التماس دعا🙏 🔅تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
(تفسیر وقرآن پژوهی) 🔅🔅🔅 📌نگاشت10:تفسیر صوتی آیات 1 تا6 سوره مطففین 📼 استاد محسن قرائتی 🔅🔅🔅 👈 به هنگام فتنه ها و بلاها به قرآن پناه ببریم. التماس دعا🙏 🔅تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
(تفسیر وقرآن پژوهی) 🔅🔅🔅 📌نگاشت11:تفسیر صوتی آیات 7تا13 سوره مطففین 📼 استاد محسن قرائتی 🔅🔅🔅 👈 به هنگام فتنه ها و بلاها به قرآن پناه ببریم. التماس دعا🙏 🔅تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
(تفسیر وقرآن پژوهی) 🔅🔅🔅 📌نگاشت12:تفسیر صوتی آیات 14 تا17 سوره مطففین 📼 استاد محسن قرائتی 🔅🔅🔅 👈 به هنگام فتنه ها و بلاها به قرآن پناه ببریم. التماس دعا🙏 🔅تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
👇🏼👇🏼👇🏼
(7) 🔅🔅🔅 ❇ ارزشمندی فعالیت های فرهنگی الرحمن علم الانسان خلق الانسان (الرحمن/1و2) ازتقدم «علَّمَ الاُنسان» بر«خَلَقَ لاِنسان» می فهمیم که ارزش کار فرهنگی و آموزش مکتب و شریعت ، بیش از کارهای غیر فرهنگی است. ❇ ماندگاری کار فرهنگی درهمه زمان ها أَ لَمْ تَرَ كَيْفَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا كلَمَةً طَيِّبَةً كَشَجَرَةٍ طَيِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَ فَرْعُهَا فىِ السَّمَاءِ(ابراهیم/24) آيا نديده ‏اى كه خدا چگونه مثل زد؟ سخن پاك چون درختى پاك است كه ريشه ‏اش در زمين استوار و شاخه‏ هايش در آسمان است. 🔅🔅🔅 ☑ 1. در مثال‏هاى قرآن دقت كنيم. «أَ لَمْ تَرَ» ☑ 2. عقيده حقّ، كلمه‏ ى طيّبه ‏اى است كه اصل آن در قلب مؤمن ثابت است. «أَصْلُها ثابِتٌ» و از الطاف خداوند آن است كه مؤمنان را بر اين عقيده حفظ مى‏كند.«يُثَبِّتُ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا بِالْقَوْلِ الثَّابِتِ» ☑ 3. كلام حقّ، پايدار و استوار و پابرجاست. «كَلِمَةً طَيِّبَةً ... أَصْلُها ثابِتٌ» 🌴🌴 👈 به هنگام فتنه ها و بلاها به قرآن پناه ببریم. التماس دعا🙏 🔅تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
۵- اقامه ی در ردیف مبانی اعتقادی اقامه ی در ردیف مبانی اعتقادی نماز آنقدر دارای اهمیت است که گاهی بلافاصله بعد از ایمان به مبدأ و مطرح شده است؛ «انما یعمر مساجد اللّه من ءامن بالله و الیوم الاخر و اقام الصلوة» [۳]، همانگونه که نماز همتا و عِدل است. چون حضرت ابراهیم علیه السلام در دو مورد عبارت «و من ذریّتی» را به کار برده است؛ یکی در مورد نماز و دیگری در مورد امامت فرزندان خود؛ «ربّ اجعلنی مقیم الصلوة و من ذریّتی». [۴] وقتی خداوند به علیه السلام فرمود: تو را امام مردم قرار دادم، ابراهیم علیه السلام را برای ذریه و خود تقاضا کرد؛ «قال و من ذرّیّتی». [۵] ======= 🔅🔅🔅 [۳]: ۳. توبه / ۱۸. [۴]: ۴. ابراهیم / ۴۰. [۵]: ۵. بقره / ۱۲۴؛ 👈 به هنگام فتنه ها و بلاها به قرآن پناه ببریم. التماس دعا🙏 🔅تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
💢 به سوی پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله فرمودند: إذا التَبَسَت علَيكُمُ الاُمورُ كَقِطَعِ اللَّيلِ المُظلِمِ فعلَيكُم بالقرآنِ ؛ فإنّهُ شافِعٌ مُشَفَّعٌ وماحِلٌ مُصَدَّقٌ ، مَن جَعَلَهُ أمامَهُ قادَهُ إلَي الجَنّةِ ، ومَن جَعَلَهُ خَلفَهُ ساقَهُ إلَي النارِ ؛ هر گاه کارها همچون پاره های تار بر شما تاریک و ناک شد ، به قرآن روی آورید؛ زیرا قرآن است که شفاعتش پذیرفته است و شاکی و خصمی است که شکایتش قبول می شود . هر که را فرا رویِ خود قرار دهد ، او را به سوی کشاند و هر که آن را پشت سر خویش نهد ، به سوی دوزخش براند . 📚 نوادر الراوندیّ : 21 ، 22 🔅🔅🔅 👈 همراهی شما عزیزان با صفحه قرآنی رحیق موجب تشویق و حمایت از خادمان قرآن است.در پناه قرآن باشیم. التماس دعا🙏 🔅تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
برداشت از آيه ۸۵ 📌 شفاعت از شفع گرفته شده و شفع به معنی جفت و يا جفت کردن است. بنابراين کسی که بتواند چيزی را که مناسب با چيز ديگری نيست آنها را با هم جفت کند يعنی اين را به آن برساند و مناسب کند است، پس اگر کسی توانست صفات ی ديگری را با دستوراتش از بين ببرد او را شفاعت خوبی کرده و از طرف تعالی به او و اجری داده می شود ولی اگر کسی ديگری را به صفات وادار کند و او را با بديها جفت نمايد او را بدی کرده و خودش نيز به ها مبتلا می شود. بنابراين الی برای خودش هم که شده واسطه رفع صفات رذيله و رساندن ها به باشد تا به موفّق گردد. 🔅🔅🔅 👈 به هنگام فتنه ها و بلاها به قرآن پناه ببریم. التماس دعا🙏 🔅تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
💢 امنیّت 🔹 امنیت یك نعمت الهی است، این امنیت از یك طرف به درون ما راه ارتباط دارد و از طرف دیگر به بیرون. جامعه متمدّن اسلامی درون و بیرون را برای تنظیم رابطه با امنیت درست كرده و می ‌كند، جامعه ‌ای كه آن تمدّن اصیل و عریق اسلامی را ندارد یا هر دو راهش ویران است یا یكی از دو راه; توضیح مطلب این است كه جامعه ‌ای امن است كه خاطرش آرام باشد، مشكل درونی نداشته باشد و این آرامش درونی فقط از ناحیه ایمان حاصل می‌ شود كه خدایی هست و مسئولیتی هست و هر كسی در برابر كار خود مسئول است و باید جوابگو باشد. رابطه بیرونی ‌اش به اقتصاد وابسته است, اگر هر دو راه تأمین بود، یعنی جامعه از نظر عقلانیت مؤمن بود و از نظر اقتصاد نانش تأمین بود، برقراری امنیتش آسان است؛ سرقت كم است, دعوا كم است, پرخاشگری كم است و امثال آن و اگر هر دو راه بسته بود نه از درون مؤمن بود و نه از بیرون مشكل اقتصادی او حل شده بود، این هم راه سرقتش باز است, هم راه پرخاشگری و قتل و چیزهای دیگر و اگر یكی از این دو راه باز بود و راه دیگر بسته بود، به همان اندازه این آسیب ‌پذیر است. 🔹 در قرآن كریم وقتی از امنیت مردم حجاز سخن به میان می‌ آید می ‌فرماید: ﴿فَلْیعْبُدُوا رَبَّ هذَا الْبَیتِ ٭ الَّذی أَطْعَمَهُمْ مِنْ جُوعٍ وَ آمَنَهُمْ مِنْ خَوْفٍ﴾،[1] فرمود اینها پروردگار این كعبه را بپرستند برای اینكه خداوند امنیت اقتصادی اینها را تأمین كرده چون امنیت اقتصادی اینها را تأمین كرده، امنیت ‌های بدنی و مادی و خونریزی و اینها را هم تأمین كرده، گرچه با كلمه «فاء و ثمّ» و مانند اینها ذكر نشده با «واو» عطف شده، ولی بالأخره امنیت اقتصادی قبل از امنیت بدنی ذكر شده است؛ فرمود: ﴿فَلْیعْبُدُوا رَبَّ هذَا الْبَیتِ٭ الَّذی أَطْعَمَهُمْ مِنْ جُوعٍ وَ آمَنَهُمْ مِنْ خَوْفٍ﴾، جامعه گرسنه را نمی‌ شود امنیت داد و از آن امنیت خواست! اعتیاد, سرقت, دعوا, قتل و غارت در آن هست، اول سیر شدن شكم جامعه است، ﴿الَّذی أَطْعَمَهُمْ مِنْ جُوعٍ﴾؛ بعد فرمود: ﴿وَ آمَنَهُمْ مِنْ خَوْفٍ﴾. بیكاری, بدكاری و گرانی اینها مشكلاتی است كه به ناامنی دامن می ‌زند. كمك مردم در این است كه تولید كننده باشند تلاش و كوشش بكنند و اینها، هم بانك ‌ها باید خودشان را از این آلودگی نجات بدهند و راه اقتصاد را باز كنند, راه تولید را باز كنند, سوداگر نباشند. بنابراین اگر كسی آن طمأنینه درون را نداشت كه با هر مشكلی بسازد كه بسیار كم است، مشكل مالی و اقتصادی هم از بیرون تأمین نشد، توقّع امنیت بسیار سخت است. 🔹 بنابراین برگردیم به همان اصل كه مسئله دعاست، از خدا بخواهیم هم قلب ما, نظام ما, مردم ما را با روحانیت و دین و قرآن و عترت و اهل بیت (علیهم السلام) آشناتر بفرماید! دل‌ ها را نورانی كند! تا ظهور صاحب اصلی ‌اش این نظام را از هر خطری محافظت بفرماید! به همه مسئولین مخصوصاً به شما آقایان سعادت و سیادت دنیا و آخرت مرحمت كند! [1] . سوره قریش، آیات3 و 4. 📚 دیدار فرماندهی نیروی انتظامی با حضرت استاد تاریخ: 1394/06/26 🔅🔅🔅 👈 به هنگام فتنه ها و بلاها به قرآن پناه ببریم. التماس دعا🙏 🔅تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 امنیّت 📚 دیدار فرماندهی نیروی انتظامی با حضرت استاد تاریخ: 1394/06/26 🔅🔅🔅 👈 به هنگام فتنه ها و بلاها به قرآن پناه ببریم. التماس دعا🙏 🔅تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
(8) 🔅🔅🔅 ❇ اهداف کار : ⏪ 1-هدایت مردم شهر رمضان الذي انزل فيه القران هدى للناس و بينات من الهدى والفرقان ( 185/بقره) ماه رمضان، ماهى است كه در آن نازل شده است. (و قرآن كتابى است كه) هدايتگر مردم همراه با دلائل روشنِ هدايت و وسيله تشخيص حقّ از باطل است، ▫ ، داراى مراحلى است: يك مرحله‏ى عمومى است؛ «هدى للناس» و يك مرحله‏ ى خاصّ است. «وبيّنات من الهدى» 🔅🔅🔅 ⏪ 2-رشد و تعالی جامعه يهدي الى الرشد فامنا به و لن نشرک بربنا احدا (2/جن) (كه) به سوى رشد هدايت مى‏كند، پس به آن ايمان آورديم و هرگز احدى را شريك پروردگارمان قرار نمى‏دهيم. ▫ 1-هدايت قرآن دائمى است. «يهدى الى الرشد»کار فرهنگی باید استمرار داشته باشد. ▫ 2- رشد واقعى انسان، رشد معنوى وفرهنگی است. «يهدى الى الرّشد» ▫ 3- برخورداری از ابزارهای فرهنگی و وسيله رشد داشتن كافى نيست، رشد كردن مهم است. «قرآناً عجباً يهدى الى الرّشد فآمنّابه» ▫ 4- نشانه رشد، ايمان و اخلاص است. «يهدى الى الرشد فآمنّا به ولن نشرك» 🌴🌴🌴 👈 به هنگام فتنه ها و بلاها به قرآن پناه ببریم. التماس دعا🙏 🔅تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
کتاب ادب فناي مقربان جلد2 استاد علامه 🔁 آثار 37 @rahighemakhtoom 🌴🌴🌴 ☑ 131. شجاعت: «لا أشجع من لبيب»[ شرح غررالحكم، ج6، ص373.]؛ كسي شجاع‌تر و دليرتر از عاقل نيست. ☑ 132. عفو و گذشت: «أعقل النّاس من لا يتجاوز الصمت في عقوبة الجهّال»[ همان، ج2، ص465.]؛ عاقل‌ترين مردم كسي است كه در عقوبت كردن جاهلان، از حدّ سكوت تجاوز نكند (در موردي كه جوابِ لازم، همان خاموشي باشد). ☑ 133. برخورد دلسوزانه با منكر: «ينبغي للعاقل أن يخاطب الجاهل مخاطبة الطبيب المريض»[ همان، ج6، ص444.]؛ سزاوار براي عاقل آن است كه با جاهل به گونه‌اي برخورد كند كه طبيب با مريض برخورد مي‌كند. ⏪ وظيفه اسلامي «نهي از منكر» اقتضا مي‌كند كه وجهه همّت انسان مسلمان، مبارزه با منكَر و گناه باشد، نه مبارزه با گناهكار. از اين‌رو بايد مانند طبيبي دلسوز، كمك كند تا گناهكار در ترك گناه، موفّق گردد. 📚 ادب فناي مقربان جلد2، صفحه 65 🌴🌴🌴 👈 به هنگام فتنه ها و بلاها از قرآن کمک بگیریم التماس دعا🙏 🔅تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom