eitaa logo
✳️ جستارهای قرآنی رحیق
2.8هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
1.4هزار ویدیو
778 فایل
«رحیق» نوشیدنی گوارا و ناب بهشتیان. ۲۵مطففین . @s_m_a57 @Sayyedali_1997
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گناه آگاهی را از انسان می گیرد... از دیدگاه خانم یونس حیفا گناه موجب می شود که آدم ها نتوانند آنچه را لازم است یک انسان بداند و ببیند. گناه نور الهی را از انسان می گیرد. https://eitaa.com/rahighemakhtoom
🎇کمال ایمان در حسین علیه السلام «ثَلَاثُ خِصَالٍ مَنْ كُنَّ فِيهِ اسْتَكمَلَ خِصَالَ الْإِيمَانِ الَّذِي إِذَا رَضِي لَمْ يَدْخِلْهُ رِضَاهُ فِي إِثْمِ وَ لَا بَاطِلٍ وَإِذَا غَضِبَ لَمْ يَخْرِجُهُ الْغَضَبُ مِنَ الْحَقِّ وَ إِذَا قَدَرَ لَمْ يَتَعَاطَ مَا لَيسَ لَه.» 🎇سه ویژگی است که در هر کس باشد ایمانش به کمال رسیده است: ☑️ هنگامی که راضی و خوشحال است به سوی گناه و باطل کشیده نشود. ☑️هنگامی که غضبناک و ناراحت است از حق فاصله نگیرد. ☑️ و هنگامی که قدرت و توان دارد به آنچه حقش نیست دست درازی نکند. 📝منبع:حسین از زبان حسین ،محمد محمدیان
روایت حسین ۷.mp3
9M
▪️السلام علیک یا ابا عبدالله▪️ 📋موضوع: روایت حسین از مدینه تا ...(روایت هفتم) 🎤ارائه دهنده:حاج آقا عبداللهی 📃فرازهایی از محتوا: ▪️اقدامات گروههای سیاسی پس از شهادت امام حسن علیه السلام برای خلع معاویه از خلافت ▪️واکنش امام حسین علیه السلام به اقدامات شخصیت های سیاسی مذهبی خواستار مبارزه با حکمران اموی 🔹لطفا در انتشار اندیشه های حسینی ما را همراهی و حمایت فرمایید «ورود به محفل قرآنی رحیق»
🔶فصل يازدهم : دواى هرزه گردى خيال 3️⃣7️⃣قسمت هفتاد و سوم 🔹سردى و سستى كه در ما است از سردى فروغ ايمان و سستى بنياد آن است.و الاّ اگر اين همه اخبار انبياء و اولياء عليهم السلام و برهان حكما و بزرگان عليهم الرضوان در ما ايجاد احتمال كرده بود،بايد بهتر از اين قيام به امر و كوشش در تحصيل كنيم. 🔹جاى هزار گونه افسوس است كه شيطان سلطنت بر باطن ما پيدا كرده مجامع قلب و مسامع باطن ما را تصرّف نموده نمى‏ گذارد فرموده حق و فرستاده‏‌هاى او گفته‏ هاى علما و مواعظ كتاب‌هاى الهى به گوش ما برسد. 🔹 اكنون گوش ما گوش حيوانى دنيوى است و موعظه‏‌هاى حقّ از حدّ ظاهر و از گوش حيوانى ما به باطن نمى‏‌رسدو ذلِكَ لِمَنْ كانَ لَهُ قَلْبٌ اوْ الْقَى السَّمْعَ وَ هُوَ شَهيد. «براى كسى كه دلى (آگاه) داشته باشد يا با توجه كامل گوش (به كلام حق) بسپارد.» (ق- 37) ادامه دارد... 🌷زندگی تون با برکت و شادی ماندگار🌷 «ورود به محفل قرآنی رحیق»
🔰درس بيست و دوم: دفع شبهه تحريف‌(2) 🔹شبهه تحريف قرآن، پيوسته مورد انكار و ردّ علما و محققين بزرگ اسلام قرار گرفته است. بررسى شبهه تحريف به دليل ارتباط با حجّيت ظواهر قرآن اهميت دارد؛ از اين‌رو لازم است اين مسأله از ريشه مورد ارزيابى قرار گيرد و صحت و سقم اين مسأله معلوم شود. 🔰تحريف در اصطلاح‌ تحريف در اصطلاح به هفت معنا آمده است: 1. تحريف در دلالت كلام‌ تفسير و تأويل ناروا به گونه‌اى كه تفسير با لغت هماهنگ نبوده و وضع و قرينه‌اى بر آن تفسير و تأويل وجود نداشته باشد و صرفاً طبق دلخواه، تفسير و تأويل شده باشد. اين‌گونه تأويل غير مستند، تأويل باطل و تفسير به رأى شمرده مى‌شود. پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله فرموده‌اند: «هر كسى قرآن را به دلخواه خود تفسير كند، بايد جايگاه خود را در آتش مشخص سازد».[ غوالي اللئالي؛ ج 4، ص 104، شماره 154.] 2. قرار دادن آيه يا سوره در مصحف برخلاف ترتيب نزول‌ اين‌گونه جابجايى درباره سوره، صورت گرفته است، ولى احتمال آن در آيات، بسيار ضعيف است. 3. قرائت بر خلاف قرائت مشهور اين كار از صدر اول تا قرنها ادامه داشته است و برخى از قرّاء برخلاف قرائت معروف قرائت مى‌كردند. 4. قرائت بر خلاف لهجه قريش‌ هر يك از قبايل، لهجه مخصوص به خود داشتند و برخلاف لهجه قريش، قرآن را تلاوت مى‌كردند؛ در حالى كه قرآن به لهجه قريش نازل شده بود؛ البته پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله اين اختلاف لهجه‌ها را اجازه دادند و حديث «نزل القرآن على سبعة أحرف» ناظر به اختلاف لهجه‌هاست. 5. تبديل كلمات‌ يعنى برداشتن لفظى از قرآن و جايگزين كردن مرادف آن. عبداللَّه بن مسعود تعويض كلمات را- به شرط آنكه به اصل معنا صدمه وارد نكند- جايز مى‌دانست؛ لذا كلمه‌هاى سخت و دشوار قرآن را به كلمات سهل و آسانتر تبديل مى‌كرد. 6. افزودن بر قرآن‌ از ابن مسعود روايت شده است كه برخى كلمات را به عنوان تفسير در خلال آيه مى‌آورد تا مراد آيه را روشنتر سازد، چنانكه در آيه تبليغ، جمله «إنّ علياً مولى المؤمنين» را زياد نموده و آيه را چنين مى‌خواند: «يا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ‌ [إنّ علياً مولى المؤمنين‌] وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ»[ مائده؛ 67.] و نيز عجارده (برخى از خوارج كه اتباع ابن عجرند) گمان داشتند كه سوره يوسف در قرآن افزوده شده است.[ الملل و النحل؛ ج 1، ص 128.] 7. كاستن از قرآن‌ برخى گمان برده‌اند، قرآن بيش از اندازه موجود بوده است و از روى سهو واشتباه يا عمداً از آن كاسته شده است. شبهه تحريف در قرآن به سه معنى اخير است و بيشتر بحث درباره مسأله تحريف در همين‌جاست. دليل مطرح شدن مسأله كاستن از قرآن برخى روايات اهل سنت و نيز رواياتى از شيعه است؛ ولى اين موضوع مورد اجماع است كه هرگز بر قرآن چيزى افزوده نشده است. ...ادامه دارد استاد آیت الله محمد هادی 🌱🌱🌱 📃یادآوری مهم: باتوجه به پیوستگی مطالب ، مباحث قبلی را مورد توجه قرار دهید 🌷زندگی تون با برکت و شادی ماندگار🌷 👈 ورود به محفل قرآنی رحیق👉
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
السلام علیک ایها العبد الصالح نوحه قدیمی و سوزناک برای عمو عباس 🌊 لیش تاخر عباس ؟ چرا عمو عباس تاخیر دارد!؟ یا کاشف الکرب عن وجه الحسین علیه السلام اکشف کربنا بحق اخیک الحسین https://eitaa.com/rahighemakhtoom
mrarasteh_1720970472383.jpg
177.2K
بایکوت رسانه ای امام نوشته حجت‌الاسلام جوان آراسته 📝بنا بر اجازه نویسنده محترم انتشار بدون نام نویسنده و به نام خودتان مجاز است. التماس دعا🙏 https://eitaa.com/rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📝پ ن: اسبت را میخواهم چکار!! حسین خودت را می خواهد! می فهمی مرد؟خودت را خب او خود نخواست حسین را بخواهد! و اینک ما نیز بر سر دو راهی های انتخاب حسین و یزید ! آری شخصیت ها عوض می شوند و اما تاریخ تکرار و ما همچنان مجبور به انتخاب! 👈 ورود به محفل قرآنی رحیق👉
روایت حسین ۸.mp3
11.5M
▪️السلام علیک یا ابا عبدالله▪️ 📋موضوع: روایت حسین از مدینه تا ...(روایت هشتم) 🎤ارائه دهنده:حاج آقا عبداللهی 📃فرازهایی از محتوا: ▪️اقدامات گروههای سیاسی پس از شهادت امام حسن علیه السلام برای خلع معاویه از خلافت ▪️واکنش امام حسین علیه السلام به اقدامات شخصیت های سیاسی مذهبی خواستار مبارزه با حکمران اموی 🔹لطفا در انتشار اندیشه های حسینی ما را همراهی و حمایت فرمایید «ورود به محفل قرآنی رحیق»
🔰 ولایتمداری قمر بنی هاشم 💠 من هر چه فکر می کنم چطور " " به یاد عطش بچه ها نبود، امّا به یاد عطش برادر بود؛ یعنی چه! (فذکر عطش الحسین)*، عطش بچه ها مهم تر است یا عطش ؟! مقاومت یقیناً بیشتر بود، قوی تر بود، آسان تر بود! یک وقت است از نظر مسائل عاطفی می فرمود من تا زنده ام، مرا به خیمه نبرید برای اینکه من به بچه ها وعده آب دادم؛ امّا وقتی دست روی آب برد و دستان مطهرش آب را حس کرد، (فذکر عطش الحسین)؛ این یعنی " "، کاری به ندارد! این یعنی پیروی از ذات مقدّس حسین بن علی!! 📌 بحار الانوار / جلد ۴۵ / صفحه ۴۱ 📋 درس خارج تفسیر قرآن کریم 📆 قم ؛ ۱۳۹۴/۰۳/۰۳ 🔹لطفا در انتشار اندیشه های حسینی ما را همراهی و حمایت فرمایید «ورود به محفل قرآنی رحیق»
97.7.4عرفان_01.MP3
14.35M
📋موضوع:عاشورا و امام حسین در عرفان ادبی 🎤سخنران: استاد قادر فاضلی 🎇مکان:در مجمع عالی حکمت 🔹لطفا در انتشار اندیشه های حسینی ما را همراهی و حمایت فرمایید «ورود به محفل قرآنی رحیق»
mrarasteh_1721043937718.jpg
263.4K
امام در صحنه کربلا، یک منفعل رسانه‌ای نبود. کسی نبود که رسانه را نشناسد و کنش رسانه‌ای را بلد نباشد. در این یادداشت چند نمونه از عملیات‌های رسانه‌ای اباعبدالله را می‌بینیم. . پ.ن: استفاده از این یادداشت‌ها حتی بدون ذکر منبع، اشکالی ندارد. .
mrarasteh_1721043939622.jpg
162.2K
🔹لطفا در انتشار اندیشه های حسینی ما را همراهی و حمایت فرمایید «ورود به محفل قرآنی رحیق»