eitaa logo
✳️محفل قرآنی رحیق
3هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
1.3هزار ویدیو
616 فایل
🌷دانش دامنه گسترده ای دارد به آموخته ها قناعت نکنیم🌷 واژه رحیق برگرفته از آیه ۲۵ سوره مطففین به معنی شراب خالص بهشتی. گرداننده محفل گرچه تجربه و مطالعه ای ۳۰ ساله در مباحث قرآنی داردلیکن باور دارد هنوز در گام اول هست. @jebhefarhangi @Sayyedali_1997
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
میلاد با سعادت امیرالمومنین حضرت علی علیه‌السلام و روز پدر مبارک‌باد❤️ 🌺🌺🌺🌺 حضرت محمد صل الله علیه  و آله و سلم: من و علی علیه‌السلام پدران این امت، هستیم.
236_56143158180707.pdf
4.36M
🌷مولای مهربان روزت مبارک🌷 💢شایع کرده بودند که علی سختگیر است و راست می گفتند. علی سختگیر بود اما این فقط نیمی از واقعیت بود و این سکه روی دیگری هم داشت که ناگفته می گذاشتند. 🔹میگفتند علی سختگیر است ولی نمی گفتند و به مصلحت خویش نمی دانستند که بگویند علی بر چه کسانی سخت می گیرد؟! 🔹مولای ما سختگیر بود اما با زورگویان غارتگران ویژه خواران ستمگران کارگزاران بی کفایت و یا بی لیاقت... وگرنه علی که برای آسایش و آرامش مردمان با آسایش و آرامش وداع کرده بود. 🔹تا آنجا که جرج جرداق نویسنده بلندآوازه مسیحی در کتاب «صوت العداله الانسانيه»، وقتی سخن از مردم دوستی مولایمان به میان می آورد، می نویسد این همه که از فضائل و مردم دوستی علی(ع) آمده است و همین اندازه نیز بیرون از اندازه و شماراست فقط اندکی از بسیارها و قطره ای از اقیانوس بی کران علی است. 🔹 جرداق در توضیح این نظر خود است و همین اندازه نیز بیرون از اندازه و شمار است فقط اندکی از بسیارها و قطره ای از اقیانوس بی کران علی است . 🔹جرداق در توضیح این نظر خود به واقعیت تلخی اشاره کرده و می گوید؛ این همه در حالی است که بسیاری از فضیلت های علی (ع) را دشمنانش به کینه و دوستانش به تقیه، ناگفته گذاشته و گذشته اند. @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟢 چرا امیرالمؤمنین علی(ع) چنین د‌ل‌آشناست و فراموش‌شدنی نیست؟ 🌹سالروز ولادت مولای متقیان و امیر مؤمنان مبارک باد! @rahighemakhtoom
عید مولای ما 📖برگی از کتاب "آن چهارده روز" 🔰امتحان چهارم: بیش از 70 زخم در دفاع از پیامبر(ص)! سپس علی(ع) فرمود: ای مرد یهودی! اما امتحان چهارم این بود که یک سال بعد از جنگ بدر همۀ اهل مکه به خونخواهی کشته‌هایشان در بدر به ما هجوم آوردند و قبایل نزدیک مکه را هم تحریک کرده و با خود همراه کردند. جبرئیل بر پیامبر نازل شد و او را از این لشکرکشی آگاه کرد و پیامبر با اصحاب در منطقۀ احد مستقر شدند. سپاه مشرکان رسیدند. نبردی سخت آغاز شد و افراد بسیاری از ما به شهادت رسیدند و سپاه اسلام شکست خورد. کسانی که زنده ماندند، از مهاجر و انصار به منازل خود در مدینه بازگشتند و گفتند: پیامبر و اصحابش به قتل رسیدند! اما من ماندم و از رسول خدا(ص) دفاع کردم؛ تا جایی که بیش از هفتاد زخم برداشتم و در نهایت خداوند شر مشرکان را دفع کرد. سپس امام لباس خود را کنار زد، دست بر زخم‌های تنش کشید و فرمود: ثواب آنچه کردم ان‌شاءالله نزد خدا محفوظ است. آنگاه رو به اصحاب کرد و پرسید: آیا این‌گونه نیست؟ اصحاب گفتند: چرا ای امیرمؤمنان. 👈هر روز برگی از کتاب خواندنی"آن چهارده روز"را در صفحه قرآنی رحیق را باهم می خوانیم 🔅صفحه قرآنی رحیق @rahighemakhtoom
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 همه ذرات عالم در اویند (ره) ... و هر دانه و هر حبه و هر هسته و هر اصل و هر بیخ و هر مایع و ماده به مسیر تکاملی خودش که صراط است سنت هستی است وَلَنْ تَجِدَ لِسُنَّةِ اللَّهِ تَبْدِيلًا در دل هر ذره می‌گوید که من ﷼دین دارم و دستی بالای سر من است و در تحت تدبیر متفرد به هستم و مرا مبدا و مختمی است آغاز و انجامی است مَا مِنْ دَابَّةٍ إِلَّا هُوَ آخِذٌ بِنَاصِيَتِهَا پیشانیشان را گرفته و همه را دارد به سوی خودش می‌کشاند ... 🌷🌷🌷 🔅صفحه قرآنی رحیق @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. به دنبال نشانه ای از سوی خدا بودم... گفت برو سراغ اسلام .... 🔰به راستى در اسمانها و زمين براى مؤمنان نشانه‏ هايى است... «سوره جاثیه ایات ۲ تا ۱۲» 🌷🌷🌷 🔅صفحه قرآنی رحیق @rahighemakhtoom
🔹با حافظ قران اهل دل همان هایند که دل به دل آفرین و دلدار حقیقی سپرده اند.آنان که نه بازی گرند و نه انسان را بازیچه قرار می دهند. دیدارشان آرامش آفرین,گفتارشان الهام بخش زندگی و رفتارشان دستگیری گمشدگان و در راه ماندگان و محبت به نوع انسان و نگاهشان به جهان و انسان نگاهی خدا محورانه است. 👈همه این دل پاره در اینجا (کلیک)👉 @rahighemakhtoom
📃برگی از کتاب "خورشید مغرب" 3 🔹يهوديان كه خود را پيروان حضرت موساى كليم «ع» مى‌دانند نيز منتظر موعودند. در آثار دينى يهود، و اسفار تورات، و ديگر كتابهاى انبياى آنان، همواره، به موعود اشاره شده است. به پاره‌اى از اين كتابها اشاره خواهيم كرد. 🔹اگر به مطالب كتاب «نبوئت هيّلد» (وحى كودك) استناد كنيم، به مطالب بسيارى، دربارۀ ظهور پيامبر اكرم «ص»، و به قسمتهايى از تاريخ و احوال پيامبر، و حوادث مربوط به بعثت، و پاره‌اى از علائم آخر الزّمان، و رجعت، و اشاراتى به شخصيت حضرت حجّت بن الحسن المهدى «ع»، و حتى اشاراتى دربارۀ واقعۀ عاشورا، دست خواهيم يافت. به هرحال، چون يهوديان، به حضرت مسيح «ع» ايمان نياوردند، بطبع، موعود آنان هنوز ظهور نكرده است. اگر در مجموع آنچه در آثار مقدس يهودى آمده است تأمل شود، چهرۀ سه موعود، در آنها ترسيم مى‌شود: حضرت مسيح «ع». حضرت محمد «ص». حضرت مهدى «ع». 🔹با اين حساب، انتظار، در يهوديت، كيفيتى ويژه مى‌يابد. و چون اين قوم، نه به حضرت مسيح «ع»، و نه به حضرت محمد «ص»، به هيچكدام، نگرويدند، بايد در برابر مسئلۀ موعود و انتظار، بسيار حساس و نگران باشند، و بايد از اينهمه اشارات و بشارات، كه در كتابها و آيات خودشان آمده است، بسادگى و غفلت نگذرند. آنان بايد از ديگر منتظران، منتظرتر باشند، و بيشتر به انتظار و آمادگى براى ظهور فكر كنند، و از اينهمه ظلم و خيانت و تجاوز و انسان‌كشى دست بردارند، و از عواقب ظلم و ستم بترسند. آنان دو موعود خود، مسيح «ع»، و محمد «ص» را نپذيرفتند، ليكن از دست موعود سوم رها نخواهند گشت. 🔹اين است كه در روايات آمده است، كه جماعتى از يهوديان گرد «دجّال» را مى‌گيرند. و با ظهور مهدى، و فرود آمدن عيسى، و كشته شدن دجال، آنان نيز قتل‌عام مى‌شوند، و دامنۀ تاريخ و دامن بشريت از وجود آن جماعت پاك مى‌گردد . 🔅🔅🔅 🎆 صفحه قرآنی رحیق @rahighemakhtoom
💢پايان تاريخ، واپسين انسان و عدالت ولايى مهدوى(قسمت هفتم) د) آينده نگرى در انديشه مدرن 🔰ب) نهضت هاى معنوى و معنويت گريز، نظريه برژنيسكى برژینسکی می نویسد: تمدن غفلت و رفاه قادر به تأمين زندگى خوب نيست. زندگى خوب و انسانى، نيازمند فضيلت، ارزش، نظم اخلاقى و باورهاى معنوى است. تبديل خود به خود اسلام به دشمن غرب، يا مخالف حقوق بشر قلمداد كردن، از برخورد سياسى با حقوق بشر سرچشمه مى گيرد و بايد از آن اجتناب شود، و با نگرشى وسيع تر به مفهوم حقوق بشر، انسانيت افراد به عنوان يك وجود كامل، نه صرفاً عامل سياسى يا اقتصادى، محترم شمرده شود. البته با رفتار ستيزه جويى اسلام، همانند صدورحكم اعدام سلمان رشدى نمى توان كنار آمد، ليكن انتقاد از اسلام به صورت كلى و سعى در تحميل مفهوم كاملاً سياسى اى كه غرب از حقوق بشر دارد، چيزى جز خودباورى محض نيست. در زمينه فرهنگى نيز غرب نوعى لذت گرايى مادى را رواج مى دهد كه در تحليل نهايى براى بُعد معنوى انسان بسيار مضر است. به هر حال، سكولاريسم غربى نمى تواند معيار خوبى براى سنجش حقوق بشر باشد، بلكه موجى فرهنگى است كه در آن لذت گرايى، خوش گذرانى و مصرف گرايى، مفاهيم سياسى يك زندگى خوب و پيشرفته را تشكيل مى دهند، در حالى كه طبيعت و ماهيت انسانى چيزى فراتر از آن است، و در شرايطى كه خلأ معنوى و پوچى اخلاقى وجود دارد، دفاع از يك موجود سياسى معناى چندانى نمى دهد. خلاصه آن كه فرهنگ بوالهوسى و ثروت اندوزى در آمريكا براى تبديل قدرت اين كشور به نوعى اقتدار معنوىِ معتبر جهانى مضر است; زيرا چنين فرهنگى تلاش هايى را كه براى گسترش و تضمين برترى ليبراليسم در جهان صورت مى گيرد، پوچ و منافقانه جلوه مى دهد. 👈پست های مرتبط https://eitaa.com/rahighemakhtoom/21146 https://eitaa.com/rahighemakhtoom/21199 https://eitaa.com/rahighemakhtoom/21305 https://eitaa.com/rahighemakhtoom/21343 https://eitaa.com/rahighemakhtoom/21384 https://eitaa.com/rahighemakhtoom/21430 🔅🔅🔅 🎆 صفحه قرآنی رحیق @rahighemakhtoom