eitaa logo
✳️محفل قرآنی رحیق
3هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
1.3هزار ویدیو
619 فایل
🌷دانش دامنه گسترده ای دارد به آموخته ها قناعت نکنیم🌷 واژه رحیق برگرفته از آیه ۲۵ سوره مطففین به معنی شراب خالص بهشتی. گرداننده محفل گرچه تجربه و مطالعه ای ۳۰ ساله در مباحث قرآنی داردلیکن باور دارد هنوز در گام اول هست. @s_m_a57 @Sayyedali_1997
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰درس بيستم: ابعاد اعجاز قرآن (4) ج) نظم‌آهنگ قرآن‌ هنگام گوش دادن به آواى قرآن، نخستين چيزى كه جلب توجه مى‌كند، نظام بديع و شيواى صوتى آن است. در اين نظام، حركات و سكنات واژگان به شكلى آرايش شده است كه هنگام شنيدن، آوايى دلنشين به گوش مى‌رسد؛ آوايى كه شورى در دلها مى‌اندازد و نشاطى در جانها مى‌دمد. اين همان نظم‌آهنگ قرآن‌ است كه احساسات آدمى را بر مى‌انگيزد و دلها را شيفته خود مى‌سازد. براى مثال در سوره نجم مى‌خوانيم: «وَ النَّجْمِ إِذا هَوى‌ ما ضَلَّ صاحِبُكُمْ وَ ما غَوى‌ وَ ما يَنْطِقُ عَنِ الْهَوى‌ إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْيٌ يُوحى‌ عَلَّمَهُ شَدِيدُ الْقُوى‌ ذُو مِرَّةٍ فَاسْتَوى‌ وَ هُوَ بِالْأُفُقِ الْأَعْلى‌ ثُمَّ دَنا فَتَدَلَّى فَكانَ قابَ قَوْسَيْنِ أَوْ أَدْنى‌ فَأَوْحى‌ إِلى‌ عَبْدِهِ ما أَوْحى‌ ما كَذَبَ الْفُؤادُ ما رَأى‌ أَ فَتُمارُونَهُ عَلى‌ ما يَرى‌ وَ لَقَدْ رَآهُ نَزْلَةً أُخْرى‌ عِنْدَ سِدْرَةِ الْمُنْتَهى‌ عِنْدَها جَنَّةُ الْمَأْوى‌ إِذْ يَغْشَى السِّدْرَةَ ما يَغْشى‌ ما زاغَ الْبَصَرُ وَ ما طَغى‌ لَقَدْ رَأى‌ مِنْ آياتِ رَبِّهِ الْكُبْرى‌»[نجم، 1- 18.]. استاد درّاز مى‌گويد: «در اين حروف، گويى يكى مى‌نوازد، ديگرى طنين انداز، سومين نجواگر است، چهارمين بانگ برآورنده، پنجمين نفس را مى‌لغزاند و ششمين راه نفس را مى‌بندد و شما آهنگ را در دسترس خود مى‌يابيد».[النبأ العظيم؛ ص 99- 94.] موسيقى بيرونى حاصل صنايعى مانند قافيه، سجع و وزن است؛ اما «نظم‌آهنگ درونى»- كه مختص قرآن است- دستاورد جلالت تعبير و پديد آمده از مغز و كنه كلام است. زيبايى لفظ و شكوهمندى معنا، نوايى احساس‌انگيز پديد مى‌آورد و نسيمى روح نواز را به‌وزيدن وا مى‌دارد و درون آدمى را به خلجان مى‌نشاند. هنگامى كه آيه‌ «وَ الضُّحى‌ وَ اللَّيْلِ إِذا سَجى‌»[ضحى، 1- 2.] را تلاوت مى‌كنيم، با بخشى روبه‌رو هستيم كه از قافيه، وزن و مصراع بندى قراردادى تهى است ولى سرشار از موسيقى است و از هر حرف آن نوايى دلپذير مى‌تراود. اين همان نظم‌آهنگ يا موسيقى درونى است. نظم‌آهنگ درونى، رازى از رازهاى قرآن است و هيچ‌ ساختار ادبى ياراى برابرى با آن‌را ندارد.[براى تفصيل بيشتر ر. ك: علوم قرآنى؛ ص 391- 380.] ...ادامه دارد استاد آیت الله محمد هادی 🌱🌱🌱 📃یادآوری مهم: باتوجه به پیوستگی مطالب ، مباحث قبلی را مورد توجه قرار دهید 🔅صفحه قرآنی رحیق @rahighemakhtoom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
تفسیر سوره مبارکه 🎤با ارائه دکتر حمید رضا مستفید ✳️تفسیری روان و زیبا قابل استفاده برای همه کسانی که علاقه مند به فهم سریع آیات الهی هستند. 📝 انتشار آموزه های قرآنی صدقه جاریه است، از انفاق این صدقه ارزشمند دریغ نکنیم. معرفی و آثار جناب آقای دکتر حمید رضا مستفید(کلیک کنید) 🌱🌱🌱 🔅صفحه قرآنی رحیق @rahighemakhtoom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 درسگفتارهای طرح مطالعاتی تفسیر المیزان و تسنیم 🎤استاد دکتر علی غلامی 📁 بررسی تفسیر سوره مبارکه بقره (صوت ۲۳۰) شیوا و روان.مستند و عالمانه ،کلاسیک و ارائه مصادیق روز و کاربردی 📃انتشار روزهای زوج هفته 🌷🌷🌷 🔅صفحه قرآنی رحیق @rahighemakhtoom
و تامل و خدا به پیامبرش اینگونه می آموزد ورود در کارها و خروج صادقانه از امور... انگیزه ها و رفتارهای درست و همراهی و بی چون و چرای حق @rahighemakhtoom
🔰 گوش شنوا. از اهداف اعتکاف 💠 از اهداف ویژه ، آسودگی و خالص شدن برای و شنیدن نداهای اوست؛ یعنی افزون بر ندای فطرت و عقل که از درون ما را به خود فرا می طلبند، نداهای دیگری نیز پیوسته ما را می خوانند: ندای مستقیم خدای سبحان، اولیای الهی و موجودات پیرامون ما که شنیدن ندایشان نیازمند گوش شنواست. 📚 بر بال اعتکاف / صفحه ۵۳ 🌷🌷🌷 🔅صفحه قرآنی رحیق @rahighemakhtoom
عید مولای ما 📖 کتاب "آن چهارده روز"(برگ چهارم) 🔰امتحان سوم: کم‌سن‌ترین و کم‌تجربه‌ترین سرباز؛ در مقابل جنگاورترین‌ها امام فرمود: ای مرد یهودی! امتحان سوم این بود که: در جنگ بدر از جانب سپاه کفر، «شیبه» و «عُتْبه» دو پسر «ربیعه» و همچنین «ولید بن عُتْبه» که از جنگاوران قریش بودند ندای «هَل مِنْ مُبارز» سر داده و حریف طلب می‌کردند، اما هیچ‌یک از قریشیان در سپاه اسلام داوطلب نبرد نمی‌شد. رسول خدا(ص) من و دو نفر دیگر را برای مبارزه انتخاب کرد. من در آن هنگام کم‌سن‌ترین شخص در سپاه بودم و کمترین تجربۀ جنگی را داشتم. اما در آن روز خدای متعال به دست من ولید و شیبه را کشت. علاوه بر این، نام‌آوران جنگی دیگری را نیز کشتم و شماری را هم به اسارت درآوردم و موفقیت‌هایم از دیگر همرزمان بیشتر بود. در این نبرد پسرعمویم (عبیدة بن حارث) نیز به شهادت رسید. سپس رو به اصحاب کرد و فرمود: آیا این‌گونه نیست؟ اصحاب پاسخ دادند: چرا ای امیرمؤمنان. 🔅🔅🔅 👈هر روز برگی از کتاب خواندنی"آن چهارده روز"را در صفحه قرآنی رحیق را باهم می خوانیم 🔅صفحه قرآنی رحیق @rahighemakhtoom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤 تفسیر سوره حشر علامه جوادی آملی 📋جلسه نوزدهم 🌱🌱🌱 📖تفسیر به روز، همه جانبه (فلسفی؛تربیتی؛اجتماعی؛روایی و اخلاقی) 🌷🌷🌷 🔅روزهای انتشار شنبه و چهارشنبه 🔅 🌄 انتشار آموزه های قرآنی صدقه جاریه است، از انفاق این صدقه ارزشمند دریغ نکنیم. 🌱🌱🌱 🔅صفحه قرآنی رحیق را لطفا همراهی کنید 🆔 @rahighemakhtoom
تفسیر سوره حشر جلسه 19.pdf
692.5K
📄 تفسیر سوره حشر علامه جوادی آملی 📋جلسه نوزدهم 🌱🌱🌱 📖تفسیر به روز، همه جانبه (فلسفی؛تربیتی؛اجتماعی؛روایی و اخلاقی) 🌷🌷🌷 🔅روزهای انتشار شنبه و چهارشنبه 🔅 🌄 انتشار آموزه های قرآنی صدقه جاریه است، از انفاق این صدقه ارزشمند دریغ نکنیم. 🌱🌱🌱 🔅صفحه قرآنی رحیق را لطفا همراهی کنید 🆔 @rahighemakhtoom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌و اما باور ما-(قسمت 327) ☑️تولی و تبری (بخش هفتم) 🔹بررسی آموزه های دینی با نگاه روایت معرفی اسلام به حضرت علی و خدیجه کبری علیهما السلام) 📙 پیامبر صلی الله علیه و آله برای نخستین بار چه معارفی را به نخستین پذیرندگان اسلام آموختند؟! 🌱🌱🌱 🔅صفحه قرآنی رحیق @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
میلاد با سعادت امیرالمومنین حضرت علی علیه‌السلام و روز پدر مبارک‌باد❤️ 🌺🌺🌺🌺 حضرت محمد صل الله علیه  و آله و سلم: من و علی علیه‌السلام پدران این امت، هستیم.
236_56143158180707.pdf
4.36M
🌷مولای مهربان روزت مبارک🌷 💢شایع کرده بودند که علی سختگیر است و راست می گفتند. علی سختگیر بود اما این فقط نیمی از واقعیت بود و این سکه روی دیگری هم داشت که ناگفته می گذاشتند. 🔹میگفتند علی سختگیر است ولی نمی گفتند و به مصلحت خویش نمی دانستند که بگویند علی بر چه کسانی سخت می گیرد؟! 🔹مولای ما سختگیر بود اما با زورگویان غارتگران ویژه خواران ستمگران کارگزاران بی کفایت و یا بی لیاقت... وگرنه علی که برای آسایش و آرامش مردمان با آسایش و آرامش وداع کرده بود. 🔹تا آنجا که جرج جرداق نویسنده بلندآوازه مسیحی در کتاب «صوت العداله الانسانيه»، وقتی سخن از مردم دوستی مولایمان به میان می آورد، می نویسد این همه که از فضائل و مردم دوستی علی(ع) آمده است و همین اندازه نیز بیرون از اندازه و شماراست فقط اندکی از بسیارها و قطره ای از اقیانوس بی کران علی است. 🔹 جرداق در توضیح این نظر خود است و همین اندازه نیز بیرون از اندازه و شمار است فقط اندکی از بسیارها و قطره ای از اقیانوس بی کران علی است . 🔹جرداق در توضیح این نظر خود به واقعیت تلخی اشاره کرده و می گوید؛ این همه در حالی است که بسیاری از فضیلت های علی (ع) را دشمنانش به کینه و دوستانش به تقیه، ناگفته گذاشته و گذشته اند. @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟢 چرا امیرالمؤمنین علی(ع) چنین د‌ل‌آشناست و فراموش‌شدنی نیست؟ 🌹سالروز ولادت مولای متقیان و امیر مؤمنان مبارک باد! @rahighemakhtoom
عید مولای ما 📖برگی از کتاب "آن چهارده روز" 🔰امتحان چهارم: بیش از 70 زخم در دفاع از پیامبر(ص)! سپس علی(ع) فرمود: ای مرد یهودی! اما امتحان چهارم این بود که یک سال بعد از جنگ بدر همۀ اهل مکه به خونخواهی کشته‌هایشان در بدر به ما هجوم آوردند و قبایل نزدیک مکه را هم تحریک کرده و با خود همراه کردند. جبرئیل بر پیامبر نازل شد و او را از این لشکرکشی آگاه کرد و پیامبر با اصحاب در منطقۀ احد مستقر شدند. سپاه مشرکان رسیدند. نبردی سخت آغاز شد و افراد بسیاری از ما به شهادت رسیدند و سپاه اسلام شکست خورد. کسانی که زنده ماندند، از مهاجر و انصار به منازل خود در مدینه بازگشتند و گفتند: پیامبر و اصحابش به قتل رسیدند! اما من ماندم و از رسول خدا(ص) دفاع کردم؛ تا جایی که بیش از هفتاد زخم برداشتم و در نهایت خداوند شر مشرکان را دفع کرد. سپس امام لباس خود را کنار زد، دست بر زخم‌های تنش کشید و فرمود: ثواب آنچه کردم ان‌شاءالله نزد خدا محفوظ است. آنگاه رو به اصحاب کرد و پرسید: آیا این‌گونه نیست؟ اصحاب گفتند: چرا ای امیرمؤمنان. 👈هر روز برگی از کتاب خواندنی"آن چهارده روز"را در صفحه قرآنی رحیق را باهم می خوانیم 🔅صفحه قرآنی رحیق @rahighemakhtoom
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 همه ذرات عالم در اویند (ره) ... و هر دانه و هر حبه و هر هسته و هر اصل و هر بیخ و هر مایع و ماده به مسیر تکاملی خودش که صراط است سنت هستی است وَلَنْ تَجِدَ لِسُنَّةِ اللَّهِ تَبْدِيلًا در دل هر ذره می‌گوید که من ﷼دین دارم و دستی بالای سر من است و در تحت تدبیر متفرد به هستم و مرا مبدا و مختمی است آغاز و انجامی است مَا مِنْ دَابَّةٍ إِلَّا هُوَ آخِذٌ بِنَاصِيَتِهَا پیشانیشان را گرفته و همه را دارد به سوی خودش می‌کشاند ... 🌷🌷🌷 🔅صفحه قرآنی رحیق @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. به دنبال نشانه ای از سوی خدا بودم... گفت برو سراغ اسلام .... 🔰به راستى در اسمانها و زمين براى مؤمنان نشانه‏ هايى است... «سوره جاثیه ایات ۲ تا ۱۲» 🌷🌷🌷 🔅صفحه قرآنی رحیق @rahighemakhtoom
🔹با حافظ قران اهل دل همان هایند که دل به دل آفرین و دلدار حقیقی سپرده اند.آنان که نه بازی گرند و نه انسان را بازیچه قرار می دهند. دیدارشان آرامش آفرین,گفتارشان الهام بخش زندگی و رفتارشان دستگیری گمشدگان و در راه ماندگان و محبت به نوع انسان و نگاهشان به جهان و انسان نگاهی خدا محورانه است. 👈همه این دل پاره در اینجا (کلیک)👉 @rahighemakhtoom
📃برگی از کتاب "خورشید مغرب" 3 🔹يهوديان كه خود را پيروان حضرت موساى كليم «ع» مى‌دانند نيز منتظر موعودند. در آثار دينى يهود، و اسفار تورات، و ديگر كتابهاى انبياى آنان، همواره، به موعود اشاره شده است. به پاره‌اى از اين كتابها اشاره خواهيم كرد. 🔹اگر به مطالب كتاب «نبوئت هيّلد» (وحى كودك) استناد كنيم، به مطالب بسيارى، دربارۀ ظهور پيامبر اكرم «ص»، و به قسمتهايى از تاريخ و احوال پيامبر، و حوادث مربوط به بعثت، و پاره‌اى از علائم آخر الزّمان، و رجعت، و اشاراتى به شخصيت حضرت حجّت بن الحسن المهدى «ع»، و حتى اشاراتى دربارۀ واقعۀ عاشورا، دست خواهيم يافت. به هرحال، چون يهوديان، به حضرت مسيح «ع» ايمان نياوردند، بطبع، موعود آنان هنوز ظهور نكرده است. اگر در مجموع آنچه در آثار مقدس يهودى آمده است تأمل شود، چهرۀ سه موعود، در آنها ترسيم مى‌شود: حضرت مسيح «ع». حضرت محمد «ص». حضرت مهدى «ع». 🔹با اين حساب، انتظار، در يهوديت، كيفيتى ويژه مى‌يابد. و چون اين قوم، نه به حضرت مسيح «ع»، و نه به حضرت محمد «ص»، به هيچكدام، نگرويدند، بايد در برابر مسئلۀ موعود و انتظار، بسيار حساس و نگران باشند، و بايد از اينهمه اشارات و بشارات، كه در كتابها و آيات خودشان آمده است، بسادگى و غفلت نگذرند. آنان بايد از ديگر منتظران، منتظرتر باشند، و بيشتر به انتظار و آمادگى براى ظهور فكر كنند، و از اينهمه ظلم و خيانت و تجاوز و انسان‌كشى دست بردارند، و از عواقب ظلم و ستم بترسند. آنان دو موعود خود، مسيح «ع»، و محمد «ص» را نپذيرفتند، ليكن از دست موعود سوم رها نخواهند گشت. 🔹اين است كه در روايات آمده است، كه جماعتى از يهوديان گرد «دجّال» را مى‌گيرند. و با ظهور مهدى، و فرود آمدن عيسى، و كشته شدن دجال، آنان نيز قتل‌عام مى‌شوند، و دامنۀ تاريخ و دامن بشريت از وجود آن جماعت پاك مى‌گردد . 🔅🔅🔅 🎆 صفحه قرآنی رحیق @rahighemakhtoom
💢پايان تاريخ، واپسين انسان و عدالت ولايى مهدوى(قسمت هفتم) د) آينده نگرى در انديشه مدرن 🔰ب) نهضت هاى معنوى و معنويت گريز، نظريه برژنيسكى برژینسکی می نویسد: تمدن غفلت و رفاه قادر به تأمين زندگى خوب نيست. زندگى خوب و انسانى، نيازمند فضيلت، ارزش، نظم اخلاقى و باورهاى معنوى است. تبديل خود به خود اسلام به دشمن غرب، يا مخالف حقوق بشر قلمداد كردن، از برخورد سياسى با حقوق بشر سرچشمه مى گيرد و بايد از آن اجتناب شود، و با نگرشى وسيع تر به مفهوم حقوق بشر، انسانيت افراد به عنوان يك وجود كامل، نه صرفاً عامل سياسى يا اقتصادى، محترم شمرده شود. البته با رفتار ستيزه جويى اسلام، همانند صدورحكم اعدام سلمان رشدى نمى توان كنار آمد، ليكن انتقاد از اسلام به صورت كلى و سعى در تحميل مفهوم كاملاً سياسى اى كه غرب از حقوق بشر دارد، چيزى جز خودباورى محض نيست. در زمينه فرهنگى نيز غرب نوعى لذت گرايى مادى را رواج مى دهد كه در تحليل نهايى براى بُعد معنوى انسان بسيار مضر است. به هر حال، سكولاريسم غربى نمى تواند معيار خوبى براى سنجش حقوق بشر باشد، بلكه موجى فرهنگى است كه در آن لذت گرايى، خوش گذرانى و مصرف گرايى، مفاهيم سياسى يك زندگى خوب و پيشرفته را تشكيل مى دهند، در حالى كه طبيعت و ماهيت انسانى چيزى فراتر از آن است، و در شرايطى كه خلأ معنوى و پوچى اخلاقى وجود دارد، دفاع از يك موجود سياسى معناى چندانى نمى دهد. خلاصه آن كه فرهنگ بوالهوسى و ثروت اندوزى در آمريكا براى تبديل قدرت اين كشور به نوعى اقتدار معنوىِ معتبر جهانى مضر است; زيرا چنين فرهنگى تلاش هايى را كه براى گسترش و تضمين برترى ليبراليسم در جهان صورت مى گيرد، پوچ و منافقانه جلوه مى دهد. 👈پست های مرتبط https://eitaa.com/rahighemakhtoom/21146 https://eitaa.com/rahighemakhtoom/21199 https://eitaa.com/rahighemakhtoom/21305 https://eitaa.com/rahighemakhtoom/21343 https://eitaa.com/rahighemakhtoom/21384 https://eitaa.com/rahighemakhtoom/21430 🔅🔅🔅 🎆 صفحه قرآنی رحیق @rahighemakhtoom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢امام جامعه 🎆نگاهی به سوره جمعه(جلسه نهم) 🎤گفتاری نو ،کارامد و عالمانه از استاد مصطفی مدیر مدرسه 🔰سلسله گفتارهای امام جامعه و امام جمعه آدینه ها در صفحه قرآنی رحیق تقدیم حضور مهربان تان می شود.ان شاءالله. 🆔@rahighemakhtoom
عید مولای ما 📖برگی از کتاب "آن چهارده روز" 🔰امتحان پنجم: وقتی زنان مدینه بر من می‌گریستند! 🔹سپس امام(ع) فرمود: ای مرد یهودی! اما امتحان پنجم این بود: قریش و تمام عرب برای قتل پیامبر و نسل عبدالمطلب هم‌پیمان شدند که تا وقتی پیامبر و این نسل را از میان برندارند، به خانه‌هایشان بازنگردند. سپس درحالی‌که از موفقیت خود مطمئن بودند، با جنگ‌افزارهایشان تا نزدیک مدینه آمدند. 🔹پیامبر(ص) از سوی جبرئیل(ع) مطلع شد و دستور داد تا خندقی حفر کنند.(2) سپاه کفر پشت خندق خیمه زد و ما را محاصره کرد. برآورد آنان این بود که مسلمانان بسیار ضعیف‌اند و پیروزی از آنِ قریش خواهد بود. کفار از آن سوی خندق فریاد می‌کشیدند و ما را تهدید می‌کردند و از این سوی، رسول خدا(ص) آنها را به خدا دعوت می‌کرد و از آنها می‌خواست که به خاطر نسبت خویشاوندی دست از جنگ بردارند. قریش اما جری‌تر شده، بیشتر پرخاش و تهدید می‌کردند. 🔹آن‌روزها تک‌سوار عرب «عَمْرو بن عَبْدِوَد» در سپاه کفر حاضر بود. او مانند شتری که هنگام جفت‌گیری صداهای شدید از گلو بیرون می‌آورَد عربده می‌کشید، رجز می‌خواند، شمشیر و نیزه‌اش را می‌چرخاند و حریف طلب می‌کرد. اما در سپاه اسلام، نه کسی داوطلب مبارزه با او می‌شد و نه کسی امید پیروزی بر او را داشت. نه تعصب و نه بصیرت کسی را به مبارزه با او برنمی‌انگیخت. 🔹سپس رسول خدا(ص) مرا خواست(3) و با دست خود عمامه بر سرم نهاد، شمشیر خودش ذوالفقار را به من داد، به آن ضربه‌ای زد و مرا راهی میدان کرد. من در حالی به سمت میدان رفتم که زنان مدینه به‌سبب سرنوشتی که یقین داشتند در انتظار من است بر من می‌گریستند. اما خداوند متعال کشتن بزرگ‌ترین جنگاور عرب را به دست من مقدر کرده بود و با این ضربۀ سنگین من بر آنان، قریش و دیگر طوایف عرب شکست خورده و پراکنده شدند. و این جراحت که در سرم می‌بینی بر اثر ضربه‌ای‌ است که عمرو در آن مبارزه بر من وارد کرد. آنگاه رو به اصحاب کرد و فرمود: آیا چنین نیست؟ اصحاب پاسخ دادند: چرا ای امیرمؤمنان. 👈هر روز برگی از کتاب خواندنی"آن چهارده روز"را در صفحه قرآنی رحیق را باهم می خوانیم 🔅صفحه قرآنی رحیق @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑🎥 فرا رسیدن سالروز رحلت عقیله بنی هاشم، اخت الحسین (علیه السلام) حضرت زینب کبری سلام الله علیهارا رو تسلیت عرض می کنیم.🏴 التماس دعا 🙏 @rahighemakhtoom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 درسگفتارهای طرح مطالعاتی تفسیر المیزان و تسنیم 🎤استاد دکتر علی غلامی 📁 بررسی تفسیر سوره مبارکه بقره (صوت ۲۳۱) شیوا و روان.مستند و عالمانه ،کلاسیک و ارائه مصادیق روز و کاربردی 📃انتشار روزهای زوج هفته 🌷🌷🌷 🔅صفحه قرآنی رحیق @rahighemakhtoom
عید مولای ما 📖برگی از کتاب "آن چهارده روز" 🔰امتحان ششم: تا جایی که دیدگان از شدت ترس سرخ شد! سپس امام(ع) فرمود: ای مرد یهودی! ششمین امتحان این بود که ما با رسول خدا(ص) وارد شهر شما یهودیان، خیبر شدیم. آنجا با جنگجویان سواره و پیادۀ یهودی، از قریش و غیر قریش روبرو شدیم که به‌خاطر اسب و سلاح‌های فراوانشان، چون کوه در برابر ما می‌نمودند. هم جایگاه و محل سکونت آنها ایمن و ضربه‌ناپذیر بود و هم شمارشان از ما بیشتر بود. آنها مبارز می‌طلبیدند و هیچ‌کس از ما به جنگ آنان نرفت مگر اینکه او را کشتند. تا جایی که دیدگان از شدت ترس سرخ شد! من در حالى به مبارزه فرا خوانده شدم که هرکس در فکر جان خود بود. هریک از همرزمانم به دیگرى نگاه می‌کرد و همه مى‏گفتند: اى ابوالحسن! برخیز. تا اینکه رسول خدا(ص) مرا به میدان فرستاد. هیچ‌یک از آنان داوطلب جنگ با من نشد، جز آنکه او را کشتم و هیچ سواری در برابرم مقاومت نکرد، جز آن او را درهم کوبیدم! آنگاه، چون شیرى که به‌شدت بر شکارش حمله می‌بَرَد، ‏بر آنها حمله بردم تا اینکه آنان را به درون شهرشان، که چون قلعه‌ای بزرگ بود، فرستادم و راه فرار را بر آنان بستم. درِ بزرگ قلعه‌شان را به دست خود کَندم و تنها وارد شهرشان شدم، هر مردى که خود را نشان مى‏داد، مى‏کشتم و هر کدام از زنان را که مى‏یافتم، اسیر مى‏‌کردم تا اینکه شهر را به تنهایى فتح کردم، و جز خداى یگانه هیچ شریک و یاوری نداشتم. سپس رو به اصحاب گفت: آیا چنین نبود؟ اصحاب گفتند: چرا ای امیرمؤمنان. 🌱🌱🌱 👈هر روز برگی از کتاب خواندنی"آن چهارده روز"را در صفحه قرآنی رحیق را باهم می خوانیم 🔅صفحه قرآنی رحیق @rahighemakhtoom