eitaa logo
✳️محفل تفسیر و قرآن شناسی رحیق
2.9هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
1.4هزار ویدیو
728 فایل
🌷دانش دامنه گسترده ای دارد به آموخته ها قناعت نکنیم🌷 واژه رحیق برگرفته از آیه ۲۵ سوره مطففین به معنی شراب خالص بهشتی. گرداننده محفل گرچه تجربه و مطالعه ای ۳۰ ساله در مباحث قرآنی داردلیکن باور دارد هنوز در گام اول هست. @s_m_a57 @Sayyedali_1997
مشاهده در ایتا
دانلود
تحلیل فیلم تلماسه.آخر الزمان.docx
56.7K
📃موضوع:مهدی هراسی آخرالزمانی بر اساس تحلیل داستان فیلم و سریال های "تلماسه DUNE" 📋فرازی از متن مقاله: داستان « تلماسه : Dune » به آینده ای دوره می پردازد که در آن زمان، بشر به دلیل خطرات ناشی از ربات ها و ماشین های مجهز به « هوش مصنوعی »، تمام ماشین ها و ربات های دارای « هوش مصنوعی » را نابود کرده و فقط از ادوات و ماشین های غیرهوشمند استفاده می نماید. در دنیای مذکور، سکونتگاه انسان ها فراتر از کره زمین و منظومه شمسی بوده و انسان ها در سیارات و کهکشان های مختلفی پراکنده شده اند. حمل و نقل سریع انسان ها در این دوره، علاوه بر سفینه های فضایی و ماشین آلات غیر هوشمند، وابسته به ماده ای به نام « نمک (ادویه) : Spice » است که تنها در یک سیاره که « آراکیس : Arrakis » نامیده می شود، یافت می گردد. ساکنان « آراکیس »، مردمی دور از تکنولوژی پیشرفته و بیابانگرد هستند که به لحاظ نظامی، اقتصادی و اجتماعی، ضعیف نگه داشته شده اند و به دلیل زیستن در محیط پر از « نمک (ادویه) : Spice »، چشمانشان به رنگ آبی در آمده است. مردم « اراکیس : Arrakis » که به « فرمن ها : Fremens » مشهور هستند، به مسایل ماورایی اعتقاد دارند و چشم به راه یک منجی هستند تا به کمک آن ها از وضعیت فلاکت بار خود خارج شوند و بتوانند نبردهای بزرگ یا « جهاد : Jihad » خود را در جهان، گسترش دهند. منجی « فرمن ها » با نام هایی همچون « مهدی : Mahdi »، « مواددیب (مودّیب، مودِّب) : Muad’dib »، « لسان الغیب : Lisan Al Gayb »، و « اصول : Usul » شناخته می شود. @rahighemakhtoom
اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمِّدٍ وَعَلَى اِبْنَتِه وَعَلى اِبْنَیْها وَاَسْئَلُکَ بِهِمْ اَنْ تُعینَنى عَلى طاعَتِکَ وَرِضْوانِکَ واَنْ تُبَلِّغَنى بِهِمْ اَفْضَلَ ما بَلَّغْتَ اَحَداً مِنْ اَوْلِیائِکَ اِنَّکَ جَوادٌ کَریمٌ خدایا!رحمت خویش را بر پیامبرت محمد و بر دخترش فاطمه و بر حسن و حسین «علیهم السلام» فروفرست. خدایا از تو می خواهم به حق آن سروران گرامی مرا بر فرمانبرداری از اوامر خویش و دستیابی به خوشنودی ات یاری فرمایی. خدایا به حق آن بزرگواران مرا به دریافت مقام و جایگاه والایی که یکی از دوستانت را به آن رسانده ای برسان. به یقین تو بخشنده ای با کرامتی 🎇 محفل قرآنی رحیق گنجینه آموزه‌های دینی @rahighemakhtoom
baghare124-1.mp3
20.07M
📌 طرح مطالعاتی تفسیر المیزان و تسنیم 📁 بررسی سوره مبارکه بقره (جلسه 124) 🎤تبیین:استاد دکتر علی غلامی 🎇محفل قرآنی رحیق گنجینه آموزه‌های الهی را لطفاً همراهی فرمایید. @rahighemakhtoom
شرح تفسیر المیزان . استاد یزدان پناه ۱۱.mp3
9.89M
🎇موضوع :شرح و بررسی تفسیر ، سوره حمد(۱۱) 🎙تبیین: استاد 📣انتشار شنبه تا چهارشنبه 🎇محفل قرآنی رحیق گنجینه آموزه‌های الهی را لطفاً همراهی فرمایید. @rahighemakhtoom
Hamd_008L.mp3
3.7M
🎤 سوره حمد (جلسه هشتم) 📖تفسیر به روز، همه جانبه (فلسفی؛تربیتی؛اجتماعی؛روایی و اخلاقی) آیت الله 🔅روزهای انتشار شنبه و چهارشنبه 🔅 🎇برای تقویت آموزه های الهی محفل قرآنی ما را حمایت فرمایید. @rahighemakhtoom
تفسیر سوره حمد جلسه 8.docx
28.3K
📋 سوره حمد (جلسه هشتم) 📖تفسیر به روز، همه جانبه (فلسفی؛تربیتی؛اجتماعی؛روایی و اخلاقی) آیت الله 🔅روزهای انتشار شنبه و چهارشنبه 🔅 🎇برای تقویت آموزه های الهی محفل قرآنی ما را حمایت فرمایید. @rahighemakhtoom
دین ورزی و اخلاق.مناظره.mp3
41.93M
گفتگو درباره رابطه دین و اخلاق آقایان دکتر پورحسن(دبیر و مجری برنامه)،رحمتی،صدوقی سها و قراملکی @rahighemskhtoom
شرح تفسیر المیزان . استاد یزدان پناه ۱۲.mp3
15.09M
🎇موضوع :شرح و بررسی تفسیر ، سوره حمد(۱۲) 🎙تبیین: استاد 📣انتشار شنبه تا چهارشنبه 🎇محفل قرآنی رحیق گنجینه آموزه‌های الهی را لطفاً همراهی فرمایید. @rahighemakhtoom
baghare125-1.mp3
25.9M
📌 طرح مطالعاتی تفسیر المیزان و تسنیم 📁 بررسی سوره مبارکه بقره (جلسه 125) 🎤تبیین:استاد دکتر علی غلامی 🎇محفل قرآنی رحیق گنجینه آموزه‌های الهی را لطفاً همراهی فرمایید. @rahighemakhtoom
⚡️تدبیر و تقوا 📝بعضی از دوستان میرزای شیرازی گفته بودند ما نامه ای خدمت ایشان نوشتیم و از ایشان برای یک ملایی که در یکی از شهرستانها بوده است تأیید خواستیم مرتب نامه به ایشان نوشتیم که فلان شخص در این شهر مردی است خیلی عالم در این حد عالم است، مجتهد است و خیلی هم با تقوا شما ایشان را تأیید کنید. ▪️می گوید ما نامه نوشتیم میرزا جواب نداد بار دیگر نامه نوشتیم باز میرزا جواب نداد. تا بالأخره آن کسی که این همه او را تأیید می کرده می رود سامره که چرا میرزا جواب نداد؟ رفت و گفت آقا چرا ما هر چه برای این آقا تأیید خواستیم شما تأیید نکردید؟ میرزا فرمود: تو همواره در نامه هایت نوشتی که این چقدر عالم است و چقدر با تقواست در یک نامه ات ننوشتی که عقلش در چه حدی است؟ 🎇من نمیتوانم کسی را فقط به دلیل علم و تقوا تأیید کنم در صورتی که برای من محرز نیست که از نظر عقل و تدبیر و هوشیاری و درک شرایط زمان و درک و شناخت مردم در چه حدی است بسیار خوب آدم عالم و باتقوا برای خودش آدم خوبی است، اما من نمی توانم مقدرات اسلامی مردم را در دست کسی بدهم که عقلش برای من محرز نیست. 📚استاد آشنایی با قرآن، ج ۸، ص ۱۵۰-۱۴۸ با تلخیص) 🎇 محفل قرآنی رحیق گنجینه آموزه‌های الهی را لطفاً همراهی فرمایید. @rahighemakhtoom
⚡️انسان جاری(۷) ▪️کسی که از غرور سرشار است، گیرم که تمامی کتاب‌های انقلابی و اجتماعی و فلسفی و دینی را هم بخواند، تازه موجود خطرناکی خواهد شد که هر چه بزرگ تر شود، زیان بارتر خواهد شد. ▪️ چنین کسی باید به شناخت‌هایی دست بیابد و از تفکراتی برخوردار شود که بداند نعمت‌ها از او نیست، به دلیل این که در اختیار او نیست و در نتیجه، آن چه از او نیست، نمی تواند عامل افتخار و افسارگسیختگی او باشد. ▪️ آدم مغرور، یا به سرمایه‌ها و دارایی هایش به فکر و عقل و ثروت و قدرت و علمش می‌نازد و یا به بازدهی وسودهایش. ▪️ در نتیجه، اگر بداند که سرمایه‌ها به او مربوط نیستند و بداند که سود را باید با سرمایه‌ها سنجید که «هر که بامش بیش، برفش بیش تر» و حتی مهم تر از آن، باید نیت‌ها را نقد زد و اسیر عمل‌ها نشد؛ که ارزش هر عمل به جهت آن است، همان طور که ارزش هر اسکناسی به پشتوانه آن است، دیگر غرورش رخت برمی بندد، هرچند بزرگ ترین سرمایه را داشته باشد و حتی اگر بیش ترین کارها را انجام داده باشد. ▪️با این شناخت و با این مقایسة سود به سرمایه و با محاسبة عامل‌ها و جهت عمل، دیگر دستاویزی برای غرور نیست. ▪️این را هم بگویم کسانی که از مربی برخوردارند، این کار مربی است که هر چه زودتر آنها را در زمینة نیازهای واقعی قرار دهد و با پختگی، از نیازهای کاذب دورشان کند. 🎇 کلام علی علیه السلام است که فرمود: «یا بن آدم ان کنت ترید من الدنیا ما یکفیک فان... »؛ (شیخ کلینی، الکافی، ج۲، ص۱۳۹)که از دنیا چه می‌خواهی؛ هوس یا نیاز؟ اگر به اندازه هوست بخواهی، تمامی دنیا کم است و اگر به اندازه نیازت بخواهی، کم ترین چیزی که در آن هست، تو را بس است. 🎇 مجال عیش صمیمانه‌ای از جنس زیست آگاهانه.لطفا ما را همراهی فرمایید. @majaleezendegi
اَللّهُمَّ اِنّى اَسْئَلُکَ بِحَقِّ اَمیرِالْمُؤْمِنینَ عَلِىِّ بْنِ اَبی طالِبٍ عَلَیْهِ السَّلامُ اِلّا انْتَقَمْتَ بِهِ مِمَّنْ ظَلَمَنى وَغَشَمَنى وَآذانى وَانْطَوى عَلى ذلِکَ وَکَفَیْتَنى بِهِ مَؤُنَةَ کُلِّ اَحَدٍ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ. خدایا به حق امیر مومنان امام علی علیه السلام از تو می خواهم انتقامم را از هرکسی که به من ستم کرده و آزارم داده و چنین نقشه های زیانباری در سر پرورانده بستانی. و به حق و حرمت جناب امیر مرا از گزند مردمان در امان بدار ای سرآمد مهرورزان. @rahighemakhtoom
دین ورزی و اخلاق. ۲.mp3
41.32M
گفتگو درباره رابطه دین و اخلاق ۲ آقایان دکتر پورحسن(دبیر و مجری برنامه)،رحمتی،صدوقی سها و قراملکی @rahighemskhtoom
baghare126-2.mp3
22.36M
📌 طرح مطالعاتی تفسیر المیزان و تسنیم 📁 بررسی سوره مبارکه بقره (جلسه 126) 🎤تبیین:استاد دکتر علی غلامی 🎇محفل قرآنی رحیق گنجینه آموزه‌های الهی را لطفاً همراهی فرمایید. @rahighemakhtoom
تفسیر 450.mp3
7.77M
💢تفسیر سوره جلسه ششم ☑️حجت الاسلام و المسلمین استاد محمد رضا رنجبر( جذاب، شیرین؛ شنیدنی و زیبا و آسان وساده و کاربردی 🎙انتشار تفسیر صوتی استاد رنجبر روزهای دوشنبه 🌱🌱🌱 🎇محفل قرآنی رحیق گنجینه آموزه‌های الهی را لطفاً همراهی فرمایید. @rahighemakhtoom
🔄رد جبر و تفویض برای انسان! ▫️در کارهای انسانی یک ( ) داریم یک ( ) داریم، یک ( ) که منزله بین المنزلين است؛ آن دو محال است این یکی حق است. در جریان " جبر و تفويض " مستحضرید که انسان نه مجبور در کار است نه مفوض. ▫️در کار " مجبور " باشد که به صورت ابزار در بیاید این طور نیست. اینکه انسان مرتب فکر میکند تصمیم میگیرد مشورت میکند، مدت ها مطالعه میکند تا یک کار را انجام بدهد معلوم میشود " مختار " است. و اگر خوب در آمد خیر خودش را می ستاید و خوشحال است و راضی است برای اینکه کار اوست و اگر بد در آمد نگران است گاهی گریه می کند، گاهی به سر و صورت میزند؛ معلوم میشود کار اوست این کار را بشر چه مسلمان چه کافر کار خودش میداند؛ اینطور نیست که انسان بگوید من مجبورم "من غلام و آلت فرمان او" بشر آزاد است آزاد نه یعنی (تفویض)؛ پس مجبور نیست. ▫️تفویض " هم نشده چون خطر تفویض بدتر از جبر .است. " خطر تفویض این است که _ معاذ الله _ خدا کار انسان را به انسان واگذار کرده گفت تو و هستی تو و این مال قیامت حساب من را پس بده این دیگر رابطه عبد و مولا قطع است رابطه خلق و خالق قطع است؛ این دیگر یک شرکی است که خطر تفویض بدتر از خطر جبر است اینطور نیست که انسان مستقل باشد؛ چه خدا بخواهد چه خدا نخواهد این راه خودش را دارد ادامه می دهد و در قیامت فقط باید حساب پس بدهد؛ اینطور نیست پس تفویض محال است جبر محال است؛ امر بین الامرین (یعنی مختار)میشود این کار انسان است. آیت الله 🔅محفل قرآنی رحیق گنجینه آموزه‌های الهی را حمایت فرمایید @rahighemakhtoom