eitaa logo
اندیشه‌ پژوهان استاد رحیم پور ازغدی
15.9هزار دنبال‌کننده
413 عکس
1.5هزار ویدیو
22 فایل
کانال مردمی نشر اندیشه های استاد رحیم‌ پور ازغدی ... https://eitaa.com/joinchat/2098069504Ccb090c940d انتقاد،پیشنهاد، همکاری: @rahimpoor_ad تبلیغات نداریم تبادل‌ فقط با کانال مشابه: @rahimpoor_ad ⬅️حمایت مالی از کانال: 6063731020686540
مشاهده در ایتا
دانلود
📝 و رعایت باید در کنار هم باشد 🔷از نظر قرآن برهنگی و بی‌حجابی مثل مواد مخدر است. نمی‌توانیم بگوییم اول فرهنگ‌سازی شود تا همه به طور کامل یقین پیدا کنند که مواد مخدر ضرر دارد و بعد که همه فهمیدند، قانون گذاشته شود. رعایت قانون و فرهنگ‌سازی باید در کنار هم انجام شود. ممکن است قانون اجرا شده باشد اما به طور کافی فرهنگ سازی انجام نشده باشد و یا به روش درست قانون اجرا نشده باشد. این اشکالات ممکن است صحیح باشد. 🔶گزیده ای از سخنرانی: گفتگو در احکام و فلسفه حجاب، 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
🔷 اگر نبود تعالیم اکرم(ص)... 📝 اگر نبود تعاليم پيامبر اكرم(ص) از ماوراى طبيعت - معرفة الله واين عقلانيتی كه دستاورد ايشان بود - امروز از ماوراى طبيعت واز عالم، يك كور سويى بيشتر، پيش چشم ما نبود . بدون تعاليم پيغمبر اكرم(ص) ما فقط معنويتى مبهم و عشقی مجمل به او داشتيم كه درمعرض انواع خرافات و شركها و تابوها و گاهى حتى توأم با خرافات وجنايتها بود. اگر تعاليم پيغمبر ما نبود، بايد حالا مانند دور آتش مى رقصيديم يا جلوى پاى جادوگرها بچه هايمان را براى به خدا قربانى مى كرديم يا براى اين كه خدا راضى بشود، زن شوهر مرده را همراه جنازه شوهرش، زنده زنده دفن مى كرديم، يا براى تقرّب به ،خودزنى و يا خودكشي هاى دسته جمعى ترتيب مى داديم . اينها چيزهايىاست كه حلقه هاى عرفانى الان در شرق و غرب دارند انجام مى دهند. درهزاره هاى قبل هم انجام مى دادند، الان هم انجام مى دهند. وقتى راه درست سخن گفتن با خدا و تقرّب به او را از پيامبران نياموزيم و به يك مبهم و مجملى دست بيندازيم، همين قبيل كارها را بايد كرد، يا بايدزمستانها ساعتها در آب بروى، تمركز بگيرى، در آب يخ براى تقرّب به خدا و براى ثواب، تمركز بگيرى و اورادى را كه از آموخته اند،براى تقرّب به خدا، آنها را بر لب جارى كنى وبخوانى. 🔶گزیده ای از کتاب پیامبری برای همیشه استاد رحیم پور 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
♦️مجلس شورای اسلامی؛ مدیون نطق های مدرس شهید مدرس می گوید: شماها می ترسید، چون یا چیزهایی دارید که نگرانید آنها را از دست بدهید، یا چیزهایی ندارید و در پی به دست آوردن آنها هستید. من که نه می خواهم چیزی داشته باشم و نه چیزی به دست بیاورم، وقتی نه ترس هست نه طمع، من راحت حرفم را می زنم. 🔸حسن رحیم پور ازغدی 🔹گزیده ای از سخنرانی «دو خورشیدی که در آذرماه غروب کردند» 🌻🌻🌻🌻🌻🌻 👇به ما بپیوندید: @rahimpoor_azghadi
#حجاب #عفاف #قرآن 🔷چرا باید #زنان موی سر را بپوشانند؟ 🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
⭕️به کرسی نشاندن اسلام با خانه نشینی و بی طرفی به دست نمی آید! #میرزا_کوچک_خان_جنگی #مدرسه_صدر #علم #عمل @rahimpoor_azghadi
کادو شده ! 🔷 اگر خود نخواهند عدالت حتی با حضور انبیا هم اجرا نخواهد شد! 📝 مى فرمايد: انبياء نمى آيند تا به ملتها را كادو شده، هديه كنند، بلكه مى فرمايد: آنها مى آيند تا با مردم و ملتها و با بشريت سخن گويند «لِيقُوم النَّاس بِالْقِسطِ»؛ يعنى با مشاركت با حضور خود مردم در صحنه، عدالت اجرا شود. نمى آيند به مردم بگويند شما بنشينيد كنار، ما به جاى شما و عمل مى كنيم، عدالت را كه تعريف مى كنيم، خودمان هم اجرا مى كنيم، بعد كه جامعه عادلانه ساخته شد شما بياييد در جامعه اى كه عدالت در آن مستقر شده، به خوبى و خوشى، زندگى كنيد. اصلا چنين نيست. قرآن مى فرمايد: انبيا را فرستاد «لِيقُوم النَّاس بِالْقِسطِ»؛ براى آن كه مردم، قسط و عدالت را در همه حوزه ها در جامعه به پا دارند و اقامه كنند و مردم، عدالت اجتماعى را به وجود بياورند، منتها انبيا به مردم آموزش مى دهند و جلوى مردم حركت مى كنند اما مردم اند كه تصميم نهايى را مى گيرند و عمل مى كنند واگر نخواهند، عدالت حتى با حضور انبياء هم اجرا نخواهد شد. 🔶گزیده ای از پیامبری برای همیشه استاد 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
✅به مناسبت 12 آذر؛ روز قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ♦️قانون اساسی، اساسی است! و در جواب این هم که می گویند: قانون اساسی برای آن نسل است و برای این نسل نیست، به آن ها بگوئید که در هیچ کشوری در دنیا، 99% [آن یک درصد هم برای آن است که من نمی دانم یا احتمالا می گویم]، کشور های لیبرال دموکرات، حتی یک بار هم قانون اساسی شان را به رأی ملت نگذاشته اند، چه برسد به اینکه بگویند نسل عوض شده و نسل به نسل آن را به رأی بگذارند! 🔸حسن رحیم پور ازغدی 🔸گزیده ای از سخنرانی «غرب دیده ای که غرب زده نبود؛حوزه دیده ای که معاصر بود» 🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸 @rahimpoor_azghadi
⁉️پاسخ به نیازهای مادی به هر قیمت؟؟ در قانون اساسی، دو چیز در کنار برآوردنِ نیازهایِ مادیِ انسان لحاظ شده است: 1️⃣ در جریانِ رشد باشد. یعنی سیر کردن شکم کافی نیست، رشدِ انسانیتِ انسان ها، رشدِ اخلاقی، معنوی هم باید جزوِ اهدافِ اقتصاد باشد. شکم منهای شرف، می شود پیشرفت منهایِ استقلال و عزت. شکم منهای شعور، که شکم ها سیر بشود، ولی سطحِ شعور بیايد پایین، همه شعورها فقط مادی و خودبینانه باشد، خلافِ آزادگی است. 2️⃣آزادگی ملت را حفظ کند. نگویید یک کاری می کنیم که سیر بشوید، اما دیگر آزادی و آزادگی نداشته باشید. نباید ذلیلِ قدرت هایِ بیرون، یا ذلیلِ قدرت های مفسدِ اقتصادیِ داخلِ کشور بود. ⭐️حسن رحیم پور ازغدی/ گزیده ای از سخنرانی «شهر اسلامی،شریعت انقلاب و قانون اساسی» ✨✨✨✨✨✨✨ @rahimpoor_azghadi
🔷 تو يك #گوريل #باهوش ايستاده برپانيستى! تو را برای خلیفه اللهی نامزد کرده‌اند ، خلیفه #الله باش! 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️چرا امام حسن (ع) صلح کرد و امام حسین (ع) جنگید؟ ⚫️پاسخ فوق العاده دقیق و مهم استاد رحیم پور ازغدی به این سؤال را بشنوید! @rahimpoor_azghadi
🔵تفاوت مهم زمان امام حسن (ع) و امام حسین (ع) یکی از تفاوت‌های زمان امام حسن(ع) و امام حسین(ع) این بود که نگاه مردم به معاویه با نگاه آنها به یزید یکی نبود. یزید بی‌آبرو بود و از بچگی مردم اورا می شناختند. مادرش مسیحی و اروپایی بود و اکثر مشاوران کاخش، رومی بودند و معلمان خصوصی او جزو کفار و مشرکین بودند. به لحاظ اخلاقی از جوانی انسان فاسدی بود. اهل شراب و زنا و میمون بازی و سگ بازی بود. وقتی می‌گفتند یزید حق حکومت ندارد، اکثر مسلمانان قبول داشتند ولی در مورد معاویه این گونه نبود. معاویه تا قبل از اینکه بیاید (بعد از صلح ) روی منبر و قرارداد را پاره کند و بگوید من نه به نماز شما کار دارم و نه به روزه شما، قدرت می‌خواستم که به آن رسیدم؛ تا آن زمان معاویه برای همه شناخته شده نبود. 🔷حسن رحیم پور ازغدی 🎤گزیده ای از سخنرانی «امام حسن (ع)، کربلای سبز بستر کربلای سرخ» 🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹 @Rahimpoor_Azghadi
🔷 موقعى كه بحث و تقسيم غنائم و اينهاست همه اهل اند ! 📝 بعضي ها موقع تقسيم مسئوليتها مى آمدند و جمع مى شدند كه بله در محضر حضرت عالى هستيم،در خدمتتان هستيم، تكليف چيست؟ و چون معمولا جايى كه و و و گرسنگى است، اهل نيستند، ولى موقعى كه شغل و تقسيم غنائم و اينهاست همه اهل تكليف اند. هم از (ص) و هم از حضرت امير(ع) نقل شده است كه دور اينها را مى گرفتند، آقا ما در خدمت شماييم، كارى، چيزى، مسئوليتى اگر هست بفرماييد. مى فرمود: «ما به آنهايى كه به دنبال اند مسئوليتى نمى دهيم. اين رسم و عادت ماست.» چون معلوم مى شود چنين كسانى فكرمى كنند كه خبرى هست، انگار آش نذرى پخش مى كنند و حال آن كه اينها است، ولى بعضى مثل واقعا به عنوان تكليف مى آيند. ايشان به پيغمبر(ص) گفت: آقا كارى از من بر نمى آيد؟ همان گونه كه براى جهاد و آماده بود، براى اين كار هم آماده بود. ابوذر مى گويداز پيغمبر(ص) پرسيدم: «أَلاتَستَعمِلُونى؟»؛ كارى، مسئوليتى به من نمى سپارى؟«فَضَرَب بِیدِهِ على مِنْكَبى » ؛ با دست روى شانه ام زد و فرمود : «يا اَباذَر اِنَّك ضعیف »؛ ابوذر! براى مديريت، ضعيف هستى. «وانها اَمانَةٌ»؛ و مسئوليت هاى حكومتى امانت است، امانت ومردم است. 🔶 گزیده ای از کتاب پیامبری برای همیشه استاد رحیم پور 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi