eitaa logo
#راه‌_نگار rahnegar@
275 دنبال‌کننده
242 عکس
204 ویدیو
4 فایل
عقل حکمیانه و نفس کریمانه
مشاهده در ایتا
دانلود
#راه‌_نگار rahnegar@
✍️ شهید آوینی؛ غواص اقیانوس حیرت و صیاد مروارید حقیقت 🌷شهید مرتضی آوینی بیش از آنکه شخص انسانی باشد
✍️ شهید آوینی؛ غواص اقیانوس حیرت و صیاد مروارید حقیقت بخش دوم: هجرت از خودآگاهی تا خداآگاهی ۶. رازدانی اسرار زدا آوینی به دلیل گذر از طبیعت به خلقت، آگاهانه و هنرمندانه از اسرار حقیقت رازگشایی می‌کند: "هنرمند، رازدار خزائن غیبه است و زبان او زبان تمثیل و تمتل است؛ پس باید رمز و راز ظهور حقایق متعالی و کیفیت حضور و ظهور امر قدسی را در جهان بشناسد او باید با بصیرت قلبی راز تمثیل حقایق ملکوتی را بیابد و این یافتن به معنی علم پیدا کردن نیست." ۷. زمینی راه یافته به ملکوت آوینی قافله سالار جاماندگان و واماندگان از قافله مبدأ حیات  تا مقصد نجات است: "یاران شتاب کنید... گویند قافله­‌ای در راه است که گنهکاران را در آن راهی نیست، آری گنهکاران را راهی نیست، اما پشیمانان را می­ پذیرند." ۸. رمزگشایی از ثارالله از منظر آوینی خون بهای دیدن بهار است و مایه زنده کردن منازل انسانی و محافل تاریخی است: "زندگی به خون وابسته است و  پیکر تاریخ  بی‌خون خدا مرده‌ای بیش نیست و سر مبارک امام شهید بر فراز نی رمزی است میان خدا و  عشاق؛ یعنی که این است بهای دیدار." ۹. فطرت شناسی مقصد یاب با زنگار زدایی از مبدأ دل و جان خود، قوس صعود در آفاق آسمان را آغاز نموده و اندیشه را به زیور ایمان ناب توحیدی آراسته است: "راه فطرت، راه علم حصولی و اکتسابی نیست، راهی وصول است. بندگی خدا میثاق ازلی است که در عمق فطرت خویش بدان شهادت می دهد و او فطرتأ به مبدأ عالم، علم و گرایش دارد و اگربه نفس خویش رجوع کند در باطن خویش خواهد یافت که خداوند فجور و تقوا را به نفس او الهام فرموده است." ۱۰. راه یافته رهایی بخش آوينی هبوط انسانی را محصول شعار آزادی و صعود ایمانی را حاصل شعور آزادگی می‌داند: "آزادی انسان در آزادی از تعلقات انسانی است و آن آزادی که در غرب گویند، قبول بندگی عادات و تعلقات است و عین اسارت و نه عجب که از خصوصیات اصلی دنیای امروز یکی هم این است که در الفاظ را وارونه به کار می برند؛ می گویند: آزادی و مرادشان اسارت است، می گویند: عقل و مرادشان وهم است. می گویند: انسان و مرادشان حیوان است و می گویند: تکامل و مرادشان هبوط است و می گویند: علم و مرادشان جهل است و ... قس عل هذا." ♻️ یافته‌های راهبردی ۱. آوینی انسان صالح کمال یافته در مکتب تربیتی امام خمینی (ره) است که فطرت‌اش در معرض نفخه حیات بخش عرفان ناب قرار گرفت و سرشت جستجوگرانه‌اش او را از سراب توهم گرایی روشنفکری به سرچشمه روشن‌ اندیشی رهنمون کرد. ۲. مرتضی پس از بازگشت از انتهای راهی طی شده، در طول شخصیت امام هویتی نو یافت و در دانشگاه دفاع مقدس تعلیم را به کمال رساند و سپس بر کرسی تعلم نشست و با به خدمت گرفتن جادوی سینما، فصلی جدید از مستند سازی - روایت فتح - عرضه کرد که این بار به جای انعکاس غرایز حیوانی - اعم از چهارپا و دوپا - مطالبات فطرت پاک انسانی را به تصویر می‌کشید. ۳. آوینی پس از یافتن مسیر؛ با خودپیرایی، خودپالایی بر مرکب نفس لگام زد کرد و با هجرت از بردگی مخلوق به بندگی خالق، با خودآرایی روحی بر براق هنر نشست و با سیر در افاق آسمانی و مشاهده زیبایی‌های خالق و خلقت، طبع خود را به زیور عرفان زال آراست و آن را هنرمندانه بر فطرت پاک مخلوق مشتاقان عرضه کرد. ۴. حرکت مرتضی از قوس صعود در آفاق هنر توحیدی و نزول در انفاس فطرت موحدخواه باعث شد تا آوینی از مقلد اندیشه و هنر متعارف به مولد اندیشه و هنر متعاله دست پیدا کند. ۵. هنر مرتضی ارائه قرائتی بدیع و منظومه‌وار از فلسفه وجودی هنر دینی است هنری که با تغییر در مبدأ میل اهل تفکر و تأمل، باعث شد تا روشنفکران از نقش آفرینی تقلیدی در قلمرو تمدن مادی، به سوی کنشگری در فضای تمدن توحیدی هدایت شوند. 🔸در مجموع سر ریز پیرایش و پالایش درونی آوینی از قلمرو خودآگاهی به فضای خداآگاهی، تحول در سیر تاریخی جریان روشنفکری و به سوی ارائه الگوی از نقش افرینی هنر در فرآیند دین تمدن ساز منتهی شده است. /روحش شاد ✍️ استادیار دانشگاه/ ۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۲ه.ش/ 💎کانال تلگرام 🆔 @Rahnegar96 💎 کانال ایتا، سروش و روبیکا 🆔 @Rahnegar1401
✍️ علی اسطوره حکمت و اسوه فضیلت 💠 بازخوانی و تحلیل محتوای جملات اندیشمندان و دانشمندان بزرگ دنیا در مورد امیرالمؤمنین علی عليه‌السلام، که اغلب آنها دارای رویکرد عرفی‌گرا - غیر دینی - هستند، روشن کننده ابعاد شخصیت وجودی آن بزرگوار، در ادبیات فرامذهبی و برون دینی است. 🔸 برخی از اندیشمندانی که ادبیات آنان در مختصر حاضر مورد بازخوانی شده است، عبارت‌اند از: مادام دیالافوا، استانسیلاس گوریارد و بارون کارادوو (فرانسوی)، ویل دورانت، رینولدالین نیکلسون، سرپرسی سایکس و توماس کارلایل (انگلیسی) واشنگتن ارونیک (آمریکایی)، گوته، جانین، رودلف زیگر (آلمانی) و ایلیا پاولویچ پطروشفسکی (روسی)، هنرى لامنس (بلژیکی) و جرجی زیدان، جرج جرجداق، شبلی شمیل، میخائیل نعمیه و بولس سلامه(لبنانی). 🔘 یافته‌های زیر برداشتی آزاد است؛ از اظهارات بزرگان اندیشه و ادب غیرمسلمان مذکور، که در خصوص شخصیت امیرالمؤمنین علی (ع) بیان نموده اند که خلاصه آن در چهار وجهه تنظیم شده است: 🔹 یکم. وجهه بینشی - فکری علوی: 🔅 علی دانشمندی حکیم و توانا و برخوردار از فضیلت بی‌مثال؛ 🔅 علی ستاره درخشان ذوالفنون و برخوردار از دانش بی‌نظیر در علوم؛ 🔅 علی فراتر از حکمت حکیمان و منطق‌اش شفابخش عاقلان؛ 🔅 علی همنشین روح کلی مخلوق و انسان در تراز تدبیر خالق؛ 🔅 علی نجواگر تاریخ گذشتگان و فاش کننده اسرار آیندگان؛ 🔅 علی دانایی حقیقت حیات و رازگشای اسرار ممات؛ 🔅 علی اعجازگر قول حق و زینت بخش فعل خلق؛ 🔅 علی قطب علمانیت و معنویت الهی و سرچشمه معارف و دانش انسانی؛ 🔅 علی الهام بخشی ژرف‌اندیش و الگوی زوال ناپذیر؛ 🔅 علی خداوندگار عقل و مجسمه فضیلت و ادب؛ 🔅 علی ساحر واژه‌های پرمعنا و معجزه‌گر سخن گوار؛ 🔅 علی خطیبی جذاب و سخنرانی عمیق و فصیح؛ 🔅 علی صانع ایجاز در بیان و خالق اعجاز در کلام. 🔹دوم. وجهه منشی - اخلاقی علوی: 🔅 علی جوانمرد بلند همت و صاحب ایمانی ژرف؛ 🔅 علی صاحب صفات حمیده و برخوردار از روح بزرگ و آزاده؛ 🔅 علی دارای ادب و کرامت و حامل مردانگی و رحمت؛ 🔅 علی عصاره فضیلت‌های ماندگار و منبع سخاوت‌های پایدار؛ 🔅 علی مودب به اداب حسنه و مزین به رسم جوانمردانه؛ 🔅 علی حامل کمالات متعالیه و صاحب نفس مطمئنه؛ 🔅 علی فشرده خلقت و عصاره انسانیت؛ 🔅 علی سلطان دل‌ها پاک و بزرگ معشوق سرشت‌هاى ناب؛ 🔅 علی شعله فروزان دل‌ها و نیروبخش جان‌ها؛ 🔅 علی گزینه شایسته مودت و برگزیده عشق ورزیدن و محبت؛ 🔅 علی مصداق رأفت و لطافت در اوج شجاعت و عزت؛ 🔅 علی عاشقی صادق و زلال و معشوقی سلحشور و بی‌مثال؛ 🔅 علی اسطوره گسسته از دنیا و اسوه وارسته در برابر خدا. 🔹سوم. وجهه کنشی - رفتاری علوی: 🔅 علی قهرمان محرک ساز و انگیزه بخشی مقوم؛ 🔅 علی یگانه در اجرای عدالت و بی‌نظیر در ابراز شجاعت؛ 🔅 علی مدافع حق و حقیقت و مربی شرافت و اصالت؛ 🔅 علی قهرمان بی‌همتا در مقابله با خصم بیرون و پهلوان بی‌مثال در مواجهه با انانیت و منیت درون؛ 🔅 علی رزم آزمایی زاهد و دلیر مردی دلسوز و خاضع؛ 🔅 علی سرچشمه فداکاری برای مظلومان و مظهر پایداری در برابر جباران؛ 🔅 علی تربیت یافته نبوت و وفادار عمیق به رسالت؛ 🔅 علی شهید عظمت انسانی و مجری و فدایی عدالت اجتماعی؛ 🔅 علی حیدر کرّار در برابر اشرار و انسان بی‌قرار در وصال جبار. 🔹چهارم. وجهه روشی - مرامی علوی: 🔅 علی شایسته تعظیم و تمجید بزرگان و الگوپذیری دانشمندان و نخبگان؛ 🔅 علی بزرگترین مخلوق عالم خلقت در روزآمدی دانش و کارآمدی روش؛ 🔅 علی ولی الله اعظم امت و پدر نسل پاک و مقدس امامت؛ 🔅 علی حامل بی‌بدیل فضیلت و معلم انسانیت؛ 🔅 علی قاعده ولایت الهی و تجلی خصایل محموده انسانی؛ 🔅 علی مصدر بندگی و دیانت و مبدأ خلوص و صداقت؛ 🔅 علی دارایی بزرگ حیات انسانی و یگانه ذخیره حیات اخروی؛ 🔅 علی دریای متلاطم در جهان درون و ساحل آرامش در جهان بیرون؛ 🔅 علی پل میان عالم مادی و واقعیت با عالم معنا و حقیقت؛ 🔅 علی مرام‌نامه پهلوانی در عرصه انسانی و شیوه‌نامه قهرمانی در صحنه میدانی؛ 🔅 علی در چشم پارسیان گوهرناب و در اجتماع تازیان - اعراب - غریب بی‌تاب. 👇
♻️ استنباط راهبردی به رغم آنکه تاریخ رسمی در پی پنهان‌سازی حقایق وجودی علی بود و در ثبت آنها خست به خرج داد؛ ولی جذابه و دافعه علوی باعث جلوه‌گری خصایل محموده او شده و خواهد شد، چرا که: ۱. علی سرچشمه عقلانیت متصل به اقیانوس حکمت الهی و قله فضیلت متصل به سلسله جبال رحمت الهی است. ۲. علی عصاره فضائل همه اعصار از گذشته تا آینده است که روح بی‌تاب و بلندش، ژرفای حقیقت وجود کاملترین انسان صالح را به نمایش می‌گذارد. ۳. علی راه‌گشای جویندگان حقیقت و کمال انسانی و راه‌نگار صراط مستقیم الهی است. ۴. علی امتزاح تضادهای متنوع چون مودت و شجاعت، رأفت و غضب و شرافت و رقّت است. ۵. ابعاد فکری، عملی، اخلاقی و روشی علوی یک الگوی تمام عیار برای حیات فرهنگی و انسانی، مدلی برای کنشگری در زیست اجتماعی و مانیفستی برای حکمرانی سیاسی است که مبتنی بر منظومه منسجم غدیر و برای جامعه و تاریخ، تبیین و ترسیم شده است. 🌷 هر چه انسان و جامعه انسانی در مسیر حیات تکاملی خود عاقل‌تر و داناتر و تعاملی تر شود برای مبدأ شناسی، هستی‌شناسی، خودشناسی، انسان‌شناسی، راه‌شناسی و مقصدشناسی؛ به حکمت و فضیلت علوی مشتاق‌تر و ولایت و امامت او محتاج‌تر خواهد شد.٪ ✍️ استادیار دانشگاه/بازنویسی سحر ۲۱ رمضان ۱۴۴۴ه.ق و ۲۳ فروردین‌ماه ۱۴۰۲ه.ش/. 💎کانال تلگرام 🆔@Rahnegar96 💎 کانال ایتا، سروش و روبیکا 🆔@Rahnegar1401
Tahdir-Qasemian-www.Ziaossalehin.ir-.Joze21.mp3
12.28M
🔰تند خوانی جزء بیست و یکم قرآن کریم 🎙حجت‌الاسلام قاسمیان ┄┅┅❅💠❅┅┅┄ ➥ @Qaraati313_ir
Tahdir-Qasemian-www.Ziaossalehin.ir-.Joze22.mp3
11.85M
🔰تند خوانی جزء بیست و دوم قرآن کریم 🎙حجت‌الاسلام قاسمیان ┄┅┅❅💠❅┅┅┄ ➥ @Qaraati313_ir
✍️ شب قدر؛ هبوطی محبوب‌تر از عروج 💠 به رغم فهم حداقلی و دیدگاه ناقص ما، شب قدر، شبی متفاوت از همه زمان‌ها، همه انتظارها و سحری متفاوت‌تر از تصوراتی است که در خیال خود ترسیم می‌کنیم!؟. 🔸در خیال ما گویا درب‌های زمین بر روی آسمانیان گشوده می‌شود؟!. درحالی که در همه شب‌های سال، اهل طاعت در زمین به تمنای راه‌یابی به آسمان، سحرها در پیشگاه معبود بست نشسته و پیشانی بر آستان معشوق می‌سایند، تا شاید؛ نسیمی حیات بخش از ملکوت بر کویر وجودشان و از جبروت بر برهوت روح شان بوزد... 🔸اما در شب قدر؛ این معادله برعکس می‌شود و همه اهل آسمان و از جمله بهترین آنها که روح الامین (س) است، اشتیاق حضور در هیئت و صورت مادی و فرصت هبوط بر فطرت و سیرت انسانی پیدا می‌کنند... 🔸بنابراین شب قدر؛ شبی است که آسمان مبدأ جوشش و تمنای نزول می‌شود و زمین هدف و مقصد هبوط و وصال اشرف مخلوقات سماوی می‌گردد... 🔸گویا در این شب اهل آسمان و زمین انتظار دیدار یوسفی دیگر دارند که پرده از رخ برگیرد. چرا که؛ آسمانیان به اشتیاق دیدن او سر از پا نشاخته و فوج فوج فرود می‌آيند و زمینیان ترنج دل را به شوق دیدار جمال یوسف، سلاخی می‌کنند...  🔸شب قدر این بار متفاوت از همه شب‌هاست و عزمت‌اش در آن است که؛ بجای طلب مخلوق برای وصال خالق و معبود، خالق مطالبه گر و مشتاق مخلوق و عبد می‌شود و این خالق است که در مسیر وصال، با تمام وجود هزینه می‌کند. اوست که همه عزیزدردانه‌های هستی و تمام سرمایه عرشی و فرشی‌اش را به اشتیاق وصال اهل زمین بسیج می‌کند... 🔸در شب قدر اشتیاق خالق به مخلوق، چنان وصف ناپذیر است که پرده زمان را می‌درد و یک شب را به قاعده هزار ماه حیات طیبه اولیاء و برگزیدگانش می‌سنجد!؟ 🔸پس ای عزیز برای ادراک حداقلی از شب قدر؛ «به جای سیر در آفاق اهل آسمان، نیازمند شناخت انفاس بندگان صالح ساکن تا مدفون اهل زمین» هستیم... و به جای «سیر در پهنای واقعیت، نیازمند سلوک در ژرفای حقیقت» هستیم... 🔸بنابراین شب قدر نه از «جنس رفتن» بلکه از «کیمیای شدن» است و آنچه دیدنی است در آسمان نیست! بلکه؛ هم جمال و هم جلال وجهه کبریایی، بر روی زمین سفره رحمت گسترده و به‌دست اشرف مخلوقات خود، اکسیر حیات عرضه می‌کند.٪ ✍️ استادیار دانشگاه /بازنویسی سحر ۲۳ ماه مبارک رمضان ۱۴۴۴ه.ق و ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ه.ش/. 💎 کانال تلگرامی 🆔@Rahnegar96 💎 کانال ایتا، سروش و روبیکا 🆔@Rahnegar1401
✍️ روز قدس؛ روز حریّت انسانی و تدبیر امنیت جهانی 💠 در یک نگاه منطقی مشارکت فعال در روز جهانی قدس دیگر؛ تنها یک واجب مذهبی و شرعی نیست بلکه وظیفه‌ای راهبردی است که، علاوه بر تدبیر اسلامی - انقلابی، یک امر فطری - انسانی و مبتنی بر سنن الهی محسوب می‌شود که ریشه در ویژگی‌های مانند: شرافت اخلاقی، عزت دینی، اعتبار اجتماعی و آزادگی انسانی دارد. با این وجود چند الزام راهبردی برای مشارکت پویا در بزرگ داشت این روز سرنوشت ساز وجود دارد: 1⃣ الزام اول. همگامی با سنن الهی حمایت از نهضت فلسطین در روز قدس در حقیقت مشارکت و همگامی با سنن غیرقابل تغییر الهی است. بر اساس این الزام، ماهیت ذاتی تفکر و ایدئولوژی صهیونیست در عدم تمکین از سنن الهی، لجاجت با تدابیر و ممانعت از اجرای حدود الهی نهفته است. آنان سابقه عدم تمکین از سنن الهی، سرپیچی از هدایت پیامبران صالح، انحراف در ادیان توحیدی و ننگ کشتار انبیاء الهی را در کارنامه سیاه خود دارند و به همین خاطر مهر نفرین ازلی و لعن ابدی الهی بر مبانی فکری، مدل حکمرانی و سبک زندگی اجتماعی و اقتصادی آنان حک شده است. بر اساس سنن الهی مورد تاکید قرآن کریم، یهودیت صهیونیستی هرگز در هیچ جغرافیای مکانی و در هیچ مقطع زمانی به وادی امن آسایش و در آخرت به ساحل آرامش خاطر نخواهند رسید. مبتنی بر این سنت تاریخی؛ ذلت، وحشت و اختلاف، پیوندی ناگسستنی با حیات مادی و اجتماعی آنان دارد. 2⃣ الزام دوم. ادراک تدابیر استعمار نوین بررسی کارکرد ایدئولوژی صهیونیستی در طول تاریخ حاکی از؛ حیات زالو صفت آنان بر تارک تاریخ بشر است. به گونه‌ای که آنان بسیاری از منابع کمیاب و سرمایه‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی و وسایل ارتباطی - اجتماعی در جوامع میزبان را از طریق رباخواری در انحصار گرفته و به یغما برده اند. این ویژگی یهودیت صهیونیستی، باعث شده که تمامی جوامع میزبان (حتی در کشورهای که از آنان دفاع می‌کنند) از حضور مخرب آنان در عرصه‌های مختلف جامعه خود نارضایتی باشند و این نارضایتی را به صورت پیدا و پنهان اظهار نمایند و تلاش گسترده‌ای نمایند تا با استفاده از ترفندهای گوناگون، دست این انگل‌های زالو صفت را از منابع خود کوتاه کنند. بنابراین حمایت کشورهای غربی اعم از اروپا و آمریکا از تشکیل دولت یهود با ایدئولوژی صهیونیستی در سرزمین فلسطین، در حقیقت ترفندی انگلیسی- اروپایی برای دور کردن صهیونیست‌ها از منابع کمیاب و دست اندازی آنها از سرمایه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشورهای غربی از یک سو و تزریق ویروس سرطان صهیونیسم به ژئوپلیتیک اسلامی به عنوان مهمترین دژهای مانع در مسیر سلطه‌گری آنان، از سوی دیگر بوده و هست. ادامه دارد... ✍️احمد_باقری_مزینانی استادیار دانشگاه/بازنویسی به بهانه بزرگ داشت روز جهانی قدس ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ه.ش مصادف با ۲۳ ماه رمضان ۱۴۴۴ه.ق/. 💎 کانال تلگرامی 🆔@Rahnegar96 💎 کانال ایتا، سروش و روبیکا 🆔@Rahnegar1401
3⃣ الزام سوم. حمایت از حیات انسانی از منظر هنجارهای انسانی و قواعد حیات بشری، همراهی با مردم مظلوم فلسطین و مشارکت در روز جهانی قدس، بستری مناسب برای التیام زخم تعدی و تجاوز به پیکره انسانت و انسان‌های مظلوم، فارغ از مذهب و ملیت آنان است که خود بازتاب دهنده مرز آزادگی و بردگی انسان در برابر صاحبان زر، زور و تزویر در دوره معاصر می‌باشد. در حقیقت انتظار حداقلی از ما به عنوان انسان این است که اگر دین نداریم لااقل به تعبیر سرور آزادگان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) آزاده باشیم. بنابراین به تعبیر استاد شهید مطهری امروز یافتن انسان گرک صفت و تجاوز پیشه نیاز به مرور زندگی قاتلان امام حسین (ع) و شهدای کربلا و در صحنه عاشورا ندارد و کافی است به رسم آزادگان، به سرنوشت مردم مظلوم فلسطین بنگیرم تا جنایتکاران عاشورا را در شکل و شمایل مدرن آن ببینیم. 4⃣ الزام چهارم. مقابله با اپیدمی نژادی- تاریخی صهیونیسم قبل آنکه یک ساختار حکومتی، یا عقیده دینی و یا یک پدیده اجتماعی باشد، یک ایده ویروس هوشمند و اپیدمی نژادی، و عصبیت تلمودی در عرصه جهانی است. که اساس تفکرات خود را بر «قوم برگزیده»، «ارض موعود» قرار داده است و مبنای رویکرد عملی خود را بر «نفوذ در فضای فکری - اندیشه‌ای»، «استحاله فرهنگی - معنوی»، «سلطه بر عرصه‌های ارتباطاتی - رسانه‌ای» و «سیطره منابع مالی - اقتصادی» بنیان نهاده است. ️ترکیب آن عصبیت نژادی - قومی و ارض موعود و این رویکرد نفوذ، استحاله، سلطه و سیطره، منجر به تولید و توسعه مصیبت‌های متعدد سرطانی شده است. بگونه‌ای که اثرات مخرب آن پا را از غصب یک سرزمین فراتر گذاشته و باعث آلودگی عرصه بانکداری به ربا به عنوان مهمترین ابزار جنگ باخدا، توسعه نفاق و دشمنی در عرصه سیاسی، تکثیر فساد اخلاقی در عرصه فرهنگی و رسانه و تولید ادیان ساختگی، اندیشه‌های خرافی و فرقه‌های انحرافی متعدد شده است. 5⃣ الزام پنجم. صیانت از مصالح و منافع ملی در این زمینه، اهمیت دفاع از حفظ، بقاء و تدوام مقاومت در روز قدس، در حقیقت حفاظت و صیانت از مصالح و منافع ملی و ایرانی است. چرا که بنابر ایده زیاده‌خواهی و خوی تجاوزطلبی صهیونیسم، در صورتی که ما و یا سایر ملل غیریهودی نتوانیم با روحیه تجاوزگری آنان در مبداء تولد حیات نامشروع شان یعنی در سرزمین‌های اشغالی مقابله کنیم، برای مدیریت نفوذ انگل سرشت و توسعه طلبی موریانه وار آنان باید، در سرزمین خودمان با هزینه بسیار سنگین و در عرصه های امنیتی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با آنان مواجه سخت تری داشته باشیم. مصادیق و نشانه‌های زیادی از این مواجه در تاریخ بشریت وجود دارد که از آن جمله: نفوذ یهودیان در دربار خشایارشا و کشتار بزرگ ایرانیان در آن دوره، نفوذ یهودیان در سرزمین‌های حاصل خیز اطراف مدینه در صدر اسلام و مزاحمت‌های آنان برای رسالت پیامبر اعظم (ص) و حکومت نوپای اسلامی، نفوذ صهیونیست‌ها در ساختار سیاسی و امنیتی ایران قبل از انقلاب و آموزش شکنجه و انتقال روحیه تجاوزگری به سازمان‌های امنیتی رژیم شاه، تجاوز روزانه به جان و مال مردم به فلسطین، لبنان، سوریه و..️. ادامه دارد... ✍️احمد_باقری_مزینانی استادیار دانشگاه/بازنویسی به بهانه بزرگ داشت روز جهانی قدس ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ه.ش مصادف با ۲۳ ماه رمضان ۱۴۴۴ه.ق/. 💎 کانال تلگرامی 🆔@Rahnegar96 💎 کانال ایتا، سروش و روبیکا 🆔@Rahnegar1401
♻️ استنباط راهبردی آنچه که حضور آگاهانه و مسئولانه - حتی فعالیت مجازی - در پاس داشت روز جهانی قدس را الزامی می‌کند، در حقیقت همراهی با سنن الهی، افشای ایده و رویکرد ناحوانمردانه، مقابله با ترفند سلطه‌گران در اخراج صهیونیست‌ها از اروپا، کمک به لانه سازی آنان در مهمترین پایگاه و قلب جهان اسلام، پیروی از قواعد آزادگی عزتمندانه در حیات انسانی و در نهایت دور نگهداشتن منافع و مصالح ملی از روحیه مخرب و تجاوزکارانه ایدئولوژی انگلی - سرطانی صهیونیسم جهانی و منطقه‌ای است. 🔸مبتنی بر سنن قسری و قهری (جبری) الهی چند یافته قابل تامل است: ۱. از آنجا که قدس، قلب همه ادیان توحیدی است، بنابراین امروز بیش از آنکه قدس نیازمند حمایت ما و جهانیان از مظلومیتش باشد، جهان توحیدی محتاج تدبیر مقدس برای منزه سازی شریان‌های حیاتی اش از سرطان بدخیم و سراینده صهیونیسم است. ۲. آنان در فلسطین جمع شده‌اند تا تدبیر الهی در باره آنان و به دست صالحان، عملیاتی شده و این لکه ننگ برای ابد، از دامن بشیریت پاک شود. ۳. وجود سرطان صهیونیسم در فلسطین و در مسیر نابودی، سنگ محک برای توحید مداران حامی مظلوم و دغل بازان حامی ظالم و یا بی‌همتان ساکت در برابر تجاوز و متجاوز باشد. ۴. جهان در حال گذر از نظام تک قطبی مبتنی بر سلطه صاحبان زر، زور و تزویر، به سوی نظام مشارکتی چند قطبی است، لذا تنظیم سهم و نقش ایران مبتنی بر الگوی تمدن توحیدی در سپهر مناسبات جهانی و به ویژه در برابر سایر مدل‌های برآمد از اندیشه‌ مادی‌گرایانه، سلطه‌جویانه و غاصبانه بسیار مهم است و روز قدس مصداق روشن این تفکیک است. 🎯 در مجموع؛ بر اساس سنن الهی همراهی با این قوم لجوج و تجاوزگر، به منزله مشابهت با آنان و نتیجه آن؛ مشارکت در جنایت آنان در کوتاه مدت و ملازمت در ذلت و ناامنی دائمی در بلند مدت خواهد بود. چنانکه برائت از تجاوزگری آنان؛ همراهی با سنن قطعی و تقدیر منتهی به رضایت الهی است. بنابراین برائت از صهیونیسم یک طرح چند منظوره است که پیامد اصلی آن؛ دفع بلا و ناامنی از زیست انسانی و اجتماعی را به ارمغان می‌آورد و زمینه ساز جذب آرامش باطنی و جلب آسایش آخروی از یک سو و حرکت در جهت ترسیم الگوی تمدن توحیدی و تفکیک از مدل‌های سلطه‌جویانه و غاصبانه غیر توحیدی از سوی دیگر را به دنبال دارد./ والسلام.٪ ✍️احمد_باقری_مزینانی استادیار دانشگاه/بازنویسی به بهانه بزرگ داشت روز جهانی قدس ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ه.ش مصادف با ۲۳ ماه رمضان ۱۴۴۴ه.ق/. 💎 کانال تلگرامی 🆔@Rahnegar96 💎 کانال ایتا، سروش و روبیکا 🆔@Rahnegar1401
Tahdir-Qasemian-www.Ziaossalehin.ir-.Joze23.mp3
12.09M
🔰تند خوانی جزء بیست و سوم قرآن کریم 🎙حجت‌الاسلام قاسمیان ┄┅┅❅💠❅┅┅┄ ➥ @Qaraati313_ir
Tahdir-Qasemian-www.Ziaossalehin.ir-.Joze24.mp3
11.56M
🔰تند خوانی جزء بیست و چهارم قرآن کریم 🎙حجت‌الاسلام قاسمیان ┄┅┅❅💠❅┅┅┄ ➥ @Qaraati313_ir
Tahdir-Qasemian-www.Ziaossalehin.ir-.Joze25.mp3
12.04M
🔰تند خوانی جزء بیست و پنجم قرآن کریم 🎙حجت‌الاسلام قاسمیان ┄┅┅❅💠❅┅┅┄ ➥ @Qaraati313_ir
♻️ خاطره‌ای زیبا از آیت الله مصباح/ اگر یادمان رفت چه کنیم؟ نوه آیت الله مصباح یزدی نقل می‌کنند: 🔸️تقریباً چهل‌وپنج دقیقه‌ای به اذان مغرب و عشا مانده بود. رفته بودم منزل حاج‌آقا به ایشان سری بزنم. تنها بودند؛ حتی حاج‌خانم هم نبودند. حاج‌آقا داشتند پاهایشان را چرب می‌کردند. سال‌ها بود زانودرد و پادرد همپایشان شده بود. دکترها روغن‌هایی را تجویز کرده بودند و باید هر روز پایشان را چرب می‌کردند. 🔸️احوال‌پرسی همیشگی و خوش‌و‌بشی کردیم. حاج‌آقا همچنان مشغول بودند که از من خواستند چیزی برایشان بیاورم. می‌خواستند بگویند متکا را بیاور که کلمه‌اش یادشان نیامد! چند ثانیه کشید. مقداری که گذشت متوجه شدم و متکا را برایشان آوردم. 🔸️سرشان را انداخته بودند پایین. غرق فکر شدند. چند دقیقه‌ای سکوت شد. رو کردند به من و بغض‌آلود و با صدای لرزان گفتند: «آدم گاهی اوقات کلمه به این سادگی که شاید هزاران بار در طول زندگی با آن سروکار داشته، یادش می‌رود، اگر روزی به ما گفتند که خدایت کیست و یادمان رفت آن موقع چه خاکی بر سر کنیم؟ اگر گفتند که امامت کیست و یادمان رفت، اگر گفتند کتابت چیست و یادمان رفت! آنجا باید چه کنیم؟» آن بغض سنگین اشک شد و کم‌کم از چشمانشان سرازیر شد. 🔸️ این سؤال را تکرار کردند. گفتند: «چه کار کنیم؟» فکر می‌کردم این پرسش مقدمه توضیحی است، اما دیدم ادامه دارد. باز هم مرتب از من پرسیدند.«به نتیجه ای رسیدی؟ فکر کردی؟» همزمان خودشان هم حال معنوی دیگری پیدا کرده بودند که لحظه‌به‌لحظه تشدید می‌شد. 🔸️نزدیک اذان شد. از وضو که برگشتند دوباره با بغض و اشک پرسیدند: «خب! به نتیجه ای رسیدی چه کار کنیم؟» مات و مبهوت مانده بودم. رفتند سمت چوب‌لباسی‌. عطرهای دم‌دستی‌شان را آنجا می‌گذاشتند. صدای اذانشان در خانه پیچید. وقتی نزدیک سجاده شدند، بغض صدایشان ترکید. به پهنای صورت اشک می‌ریختند. گفتند: «شما که جوابی به این سؤال ندادی! اگر پرسیدند اسم خدایت کیست اگر یادمان رفت چه کنیم. اما فکر می‌کنم این «علی علی» گفتن‌های ما در طول زندگی که هر جا توانستیم و از دستمان برآمد، مدام گفتیم «علی علی» این «علی علی» گفتن‌ها ما را رها نمی‌کند. ما را ول نمی‌کنند. امیرالمؤمنین (علیه السلام) به جایش می‌آیند و جواب این «علی علی» گفتن‌ها را می‌دهند. اگر هم یادمان برود به ما یادآوری می‌کنند.» 🔸️بعد بلافاصله گفتند: «اگر در این دنیا ایمان‌مان را امانت بدهیم دست امیرالمؤمنین (علیه السلام) به شرطی که ایمان را خراب نکرده باشیم، بگوییم این امانت خدمت شما آن لحظه و جایی که من احتیاج دارم، این را به من برگردانید؛ بعید می‌دانم امیرالمؤمنین کسی باشد که بخواهد از امانت نگهداری نکند و حتماً آدم امینی است. مهم این است که ما ایمان‌مان را امانت دهیم. این علی علی گفتن‌ها آنجا کار خودش را می‌کند.» 🔸️مشغول نماز مغرب شدیم. نماز عجیبی شد. ادعا ندارم همیشه با ایشان بوده‌ام و حالاتشان را دیده‌ام، اما در سن‌وسال خودم و در موقعیت‌هایی که با حاج‌آقا ارتباط داشتم، کمتر چنین نمازی از ایشان دیده بودم. با حال و پر اشک. بین هر آیه سوره حمدشان گریه می‌کردند. 🔸️بین دو نماز بحث را ادامه دادند و تأکید کردند روی اینکه آدم ایمانش را بسپارد به دست آن‌ها، آن‌ها شب اول قبر بر‌گردانند.
اندیش‌کده‌ی مشهور اروپایی تحولات و روندهای نظامی ایران را بررسی کرد: کنش‌های ایران در منطقه‌ی خاکستری منحصر‌به‌فرد است/ تهران نبرد نامتوازن را بر جنگ متعارف ترجیح می‌دهد/ عملیات در منطقه‌ی خاکستری منطبق با فرهنگ راه‌بردی ایران است/ ساختار ابتکاری و غیرمتعارف نیروهای مسلح ایران ثابت می‌ماند/ برنامه‌ی هسته‌ای پوششی با بازدارندگی پنهان، یکی از راه‌بردهای امنیت‌ملی ایران است!/ آمریکا و شرکا در برابر پیش‌رفت هسته‌ای ایران عاجز مانده‌اند (بخش ۳ از ۴) 🔹«آیزنشتات» افزود که ایران به‌تدریج «نیروهای متعارف» خود را توسعه می‌دهد و آن‌ها را خواهد کرد. هم‌زمان « حیاتی» خود را از استحکام می‌بخشد. وانگهی، ایران با خرید جنگنده‌های چندمنظوره‌ و پیش‌رفته‌ی «» روسی، سامانه‌‌ی دفاعی «»، ، و غیره، سطح نیروی هوایی خود را ارتقا می‌دهد. ▫️القای هراس از دست‌یابی ایران به تسلیحات نوین روسی 🔹این اندیش‌کده‌ی انگلیسی با ابراز تردید و بدبینی افزود که علی‌رغم تقویت روابط ایران و روسیه، مسکو به‌موجب درگیری در نبرد شاید نتواند تسلیحات جدید در اختیار تهران قرار دهد! به‌علاوه، ایران با فروش پهپادها نمی‌تواند روسی را بخرد! 🔹به پندار نویسنده، تهران در صورت افزایش با آمریکا و رژیم‌صهیونیستی، شاید مایل نباشد شمار بیش‌تری پهپاد به روسیه بفروشد! طبق گزارش‌ها، ایران برای پاسخ‌گویی به تقاضای روس‌ها خط در روسیه راه‌اندازی کرد. 🔹بنابراین، پیش‌بینی شد که روسیه برای جبران کمک‌های ایران، سایر فن‌آوری‌های خود را در اختیار تهران قرار ‌دهد. باا‌ین‌وجود، ابراز نگرانی شد که حتی «خرید محدود تسلیحات» هم کاستی‌های نظامی ایران را برطرف و ساختار نیروهای مسلح کشور را نو‌سازی می‌کند. هم‌چنین، تولید تسلیحات داخلی نیز با سامانه‌های نوین، تقویت می‌شود؛ سامانه‌هایی که قابلیت آن‌ها با «» وجود دارد. ▫️فرهنگ راه‌بردی ایران و برنامه‌ی پوششی هسته‌ای! 🔹نویسنده با مروری بر تاریخ‌چه‌ی در چهار دهه‌ی گذشته، کوشید القا کند که جمهوری‌اسلامی از آغاز به‌دنبال تولید تسلیحات هسته‌ای بوده! پس از حمله‌ی آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳ تهران تا حد زیادی برنامه‌ی تسلیحاتی خود را متوقف کرد تا برای حمله بهانه به دست آمریکا ندهد! 🔹به ادعای این اندیش‌کده‌ی اروپایی، ایران در پوشش ، مخفیانه فعالیت‌های تسلیحاتی خود را ادامه داد و هم‌زمان خطرات ناشی از این اقدام را مدیریت کرد! این تلاش‌ها تا به امروز هم ادامه یافته و اکنون بیش از همیشه به قابلیت ساخت نزدیک شده. 🔹ایران با اتخاذ این در برنامه‌ی هسته‌ای، کوشید «خطرات و هزینه‌های احتمالی» فعالیت‌های هسته‌ای خود را مدیریت کند؛ «، ، » ازجمله‌ی تبعات احتمالی آن بود. 🔹این رویکرد پوششی نیز با «فرهنگ راه‌بردی» ایران سازگار است؛ فرهنگی که با «ابهام‌آفرینی در نبرد، صبر و توسعه‌ی تدریجی برنامه‌ها»، منافع حیاتی خود را پیش می‌برد و هم‌زمان از «تشدید و » اجتناب می‌کند. ▫️اذعان به انعطاف‌پذیری مؤثر در سیاست‌خارجی ایران 🔹بااین‌حال، تشریح شد که برنامه‌ی هسته‌ای تنها یکی از چند «هدف سیاسی حیاتی» جمهوری‌اسلامی است که هم‌زمان دنبال می‌کند. بر این اساس، تهران زمانی که معتقد بود این فعالیت‌ها موجب «» و «» می‌شود، بخش‌هایی از آن را متوقف کرد. 🔹سپس خاطرنشان شد که ایران در زمان نیز به‌‌منظور «» یا «» به برنامه‌ی غنی‌سازی خود برخی فعالیت‌های هسته‌ای را محدود کرد. با‌اینحال، جمهوری‌اسلامی حتی در این موارد هم فعالیت روی بخش‌هایی از برنامه‌ی هسته‌ای و موشکی خود را ادامه داد. 🔹«آیزنشتات» احتمال داد که سیاست‌گذاران ارشد ایران بر این باور باشند که راه‌برد پوششی هسته‌ای، با ایجاد نوعی « پنهان» بدون خطر و هزینه‌های متعاقب، همه‌ی مزایای «» را به‌‌هم‌راه داشته باشد. (ادامه دارد) 🔸کانال «اخبار راه‌بـــردی» 🔸@PasokhRahbordi
Tahdir-Qasemian-www.Ziaossalehin.ir-.Joze26.mp3
11.45M
🔰تند خوانی جزء بیست و ششم قرآن کریم 🎙حجت‌الاسلام قاسمیان ┄┅┅❅💠❅┅┅┄ ➥ @Qaraati313_ir
✍️کنشگری آگاهانه و متعهدانه مرحوم دکتر عماد افروغ (از پدیدارشناسی‌متعارف تا نظریه‌پردازی متعالیه) 💠 حقیر توفیق شاگردی مستقیم مرحوم استاد عماد افروغ را نداشتم ولی به دلیل علاقه شخصی به منطق تحلیلی و رویکرد رئالیسم انتقادی او داشتم، آثار قلمی و منطق گفتگوهای او را پیگیری می‌کردم. از نظر حقیر دکتر افروغ از جمله اندیشمندان است که پوسته سخت و مقلدانه جامعه شناسی مدرن را شکاف و علاوه بر ایفای نقش مسئله شناسی اجتماعی به لایه نظریه پردازی با رویکرد بومی دست پیدا کرد. با این وجود نقش مرحوم دکتر عماد افروغ از چند منظر قابل توجه و تأمل است: 🔅 دکتر افروغ یک کنشگر انقلابی راه شناس و ایفاگر نقش یک رزمنده حق شناس بود. 🔅دکتر افروغ یک روشنفکر دردمند، ایفاگر نقش یک جامعه شناس درمانگر بود. 🔅دکتر افروغ یک محقق مردمی دردآشنا و ایفاگر نقش یک اندیشمند راهنما بود. 🔅دکتر افروغ یک منتقد منصف اجتماعی - مادی و ایفاگر نقش یک نظریه پرداز منعطف انقلابی - تمدنی بود. ♻️ یافته‌های راهبردی مرحوم دکتر افروغ از جامعه شناسان اخلاق مدار و نادر در ایران بود که منطق عقلی‌اش دلباخته تئوری‌های فیلسوفان اجتماعی و افرادی مانند: هگل، مارکس، میشل فوکو و هابرماس نشد و ذائقه علمی‌اش فریفته نظریه‌‌های اجتماعی و افرادی چون: اگوست کنت، امیل دورکهیم، ماکس وبر و جورج هربرت میل نشد. دکتر افروغ با "کنشگری آگاهانه و متعهدانه"؛ که فرصت تحصیل در مکتب جامعه شناسی مدرن را غنیمت شمرد و با "رویکرد حکمت صدرائی، نقش برای تئوریزه‌کردن جامعه شناسی انقلاب و  تمدن توحیدی" پیشه کرد و با "حرکت از پوسته و پدیدارشناسی جامعه متعارف به هسته و نظریه‌پردازی جامعه متعالیه" رسید./روحش قرین رحمت الهی باد.٪ ✍️ استادیار دانشگاه/ به مناسبت درگذشت دکتر عماد افروغ ۲۷ فروردین‌ماه ۱۴۰۲ه.ش/ 💎کانال تلگرام 🆔 @Rahnegar96 💎 کانال ایتا، سروش و روبیکا 🆔 @Rahnegar1401
Tahdir-Qasemian-www.Ziaossalehin.ir-.Joze27.mp3
11.82M
🔰تند خوانی جزء بیست و هفتم قرآن کریم 🎙حجت‌الاسلام قاسمیان ┄┅┅❅💠❅┅┅┄ ➥ @Qaraati313_ir
Tahdir-Qasemian-www.Ziaossalehin.ir-.Joze28.mp3
12.09M
🔰تند خوانی جزء بیست و هشتم قرآن کریم 🎙حجت‌الاسلام قاسمیان ┄┅┅❅💠❅┅┅┄ ➥ @Qaraati313_ir
Tahdir-Qasemian-www.Ziaossalehin.ir-.Joze29.mp3
12.57M
🔰تند خوانی جزء بیست و نهم قرآن کریم 🎙حجت‌الاسلام قاسمیان ┄┅┅❅💠❅┅┅┄ ➥ @Qaraati313_ir
Tahdir-Qasemian-www.Ziaossalehin.ir-.Joze30.mp3
11.52M
🔰تند خوانی جزء سی‌ام قرآن کریم 🎙حجت‌الاسلام قاسمیان ┄┅┅❅💠❅┅┅┄ ➥ @Qaraati313_ir
چه کسی به ایران ماموریت مبارزه با اسرائیل را داده است ؟ - مناظره با صادق زیباکلام.mp3
58.38M
🎙سه دهه گروگانگیری ذهن مردم ایران بخش اول 🔹 مناظره علی و صادق 📆 ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۲ ⏱ مدت زمان: ۷۰ دقیقه
چه کسی به ایران ماموریت مبارزه با اسرائیل را داده است ؟ بخش دوم - صادق زیباکلام.mp3
92.73M
🎙سه دهه گروگانگیری ذهن مردم ایران بخش دوم 🔹 مناظره علی و صادق 📆 ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۲ ⏱ مدت زمان: ۱۱۰ دقیقه
✍️ عید فطر: روز زنگارزدایی از فطرت 💠 واژه‌ی «عید» از ریشه عود و به معنای بازگشت به ابتدا و كلمه‌ی «فطر» به معنای گشودن و یافتن است. پس می‌توان عید فطر را بازگشت به سرشت حق جو یا گشودن راه بسته شده‌ی فطرت دانست. با این منطق عید فطر و حلول ماه شوال، سرآغاز تفکیک راه از بی‌راه‌ها، زنگارزدایی از حقیقت انسانی، بازگشت به مبدأ میل، احاله مکرر و پی‌درپی به فطرت ناب خلقت، ارجاع به نقطه صفر آفرینش و توحید است که در ازل با میثاقی بزرگترین و عهدی عظیم ترسیم خالق با خلق شده است. 🔸سرشت انسانی وقتی از فضای اصلی قرب الهی به محیط فرعی و مادی هبوط می‌کند، غبار امیال بر فطرت نشسته و نور حقیقت وجود انسانی را کم سو می کند. یکی بزرگترین کارکردهای ماه رمضان تضعیف زیست مادی و جسمانی در برابر تقویت حیات فطری و تجلی بعد روحانی انسان است. بنابراین عقب راندن تمناهای متنوع و متکثر غریزی و مادی به نفع مطالبات ساده و بی‌پیرایه روحی و فطری بزرگترین دستاورد عید فطر است. 🔸با این وجود ماه رمضان فرصتی بود تا انسان زنگار غرایز را بزداید و یخ مادی‌گرایانه را شکسته و در لایه‌های ناشناخته فطرت خود غواصی کند و با توکل به اقیانوس بی‌کران رحمت الهی، مروارید رضایت را از اعماق وجود صید و در بازار بندگی عرضه کند. به نظر حقیر انسان با تامل در ذکر نماز عید فطر: "اللّهُمَّ إنی أَسْئَلَکَ خَیرَ ما سَئَلَکَ مِنْهُ عِبادُکَ الصّالِحُونَ وَاَعُوذُ بِکَ مِمّا اسْتَعاذَ مِنْهُ عِبادُکَ الْمُخْلِصوُنَ" می‌تواند سه گونه گشایش را در سه فضا تجربه کند: 1⃣ گشایش فکری - ذهنی در این فضا؛ اهل فضیلت با تکیه بر تدبیر برآمده از پندار نیک، در پی مقابله با تفکر استکباری مبتنی بر استحمار، استثمار و استعمار انسان و اصلاح وضعیت اجتماعی و ساماندهی موقعیت سیاسی هستند. 2⃣ گشایش انگیزشی - روانی در این فضا؛ اهل فضیلت با تکیه بر تدبیر مصلحانه در پی ترویج مودت از طریق بازگشت خالصانه به سرشت پاک فطری و رفع کدورت‌ها بینا انسانی و دفع شرارت‌های نفس از مسیر حیات (نفس مبدا همه شرارت‌ها) هستند. 3⃣ گشایش کنشی - رفتاری در این فضا؛ اهل فضیلت با درس آموزی از رفتار منصفانه، عزتمندانه و پایدار در پی تنظیم کردار نیک انسانی برای شکستن رفتار ذلیلانه و نفوذپذیر در برابر صاحبان زر، زور و تزویر هستند. 🎯 با این وجود مهمترین پیام‌های لطیف و مبارک عید فطر عبارت است از: ۱. فطر برآمدن از مرداب بردگی است، برای بازگشت به تالاب بندگی؛ ۲. فطر مظهر پیرایش جسم، برای پالایش جان؛ ۳. فطر پیله دریدن است برای آزمون پریدن؛ ۴. فطر رهایی از آسایش است در جستجوی آرامش؛ ۵. فطر رستن از طبیب است در جستجوی حبیب؛ ۶. فطر پایان قوس صعود خودسازی است برای رسیدن به قوس نزول بندگی؛ ۷. فطر تمرین دنیا گریزی است برای آخرت گزینی؛ ۸. فطر پایان مسیر غفلت است در جستجوی حقیقت؛ ۹. فطر نوید بخش غروب حاکمیت مستکبران است در مسیر حاکمیت صالحان؛ ۱۰. فطر نوید بخش افول تمدن متدانیه است با آرزوی برآمدن تمدن متعالیه. ♻️ پیام راهبردی در سپیده دم عید فطر، مهمترین پیام وزیدن نسیم نوید بخش برآمدن فطرت خداجو انسان از میان زنگارهای ثروت اندوزی، شهوت خواهی و قدرت طلبی است که می‌تواند نقطه رهایی انسان پس از سرگشتگی و پریشانی برای هم‌افزایی جامعه انسانی و امت اسلامی باشد. مسیری که در صورت کمال به تشکیل حکومت صالحان و حیات طیبه توحیدی را تمهید و تسهیل خواهد انجامید./ ✍ استادیار دانشگاه/.سپیده دم اول شوال ۱۴۴۴ه.ق و ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ه.ش/. 💎کانال در تلگرام 🆔@Rahnegar96 💎 کانال اینا، سروش و روبیکا 🆔@Rahnegar1401
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نام پدر: عمر نام مادر: عایشه جالبه ببینید اسم فرزندانش رو چی گذاشته....😳💐
بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم *۱۸ ضرب المثلی که ریشه ی قرآنی دارند.* ◀️تدوین و گردآوری توسط مبلغین کشوری مترجمی زبان قرآن زیر نظر صاحب طرح *استاد سید علی حسینی یزدی 🦋 🦋 ۱- هر گلی بزنی سر خودت زدی، 🔶 إِنْ أَحْسَنْتُمْ أَحْسَنْتُمْ لِأَنْفُسِكُمْ، اگر نیکی کنید؛ به خودتان نیکی می کنید. اسراء آیه ی 7 🌟💫🌟💫🌟 ۲- بی گدار به آب نزن، 🔶 وَلَا تُلْقُوا بِأَيْدِيكُمْ إِلَى التَّهْلُكَةِ و با دستهایتان خود را به هلاکت نیفکنید. بقره آیه ی195 🌟💫🌟💫🌟 ۳- آشپز که دوتا شد؛ آش یا شور می شود یا بی نمک 🔶 لوکان فیهما آلهة إلاّ اللّٰه لفسدتا، اگر بود در میان آسمان و زمین معبودانی دیگر، هر آینه تباه می شدند آن دو ( و نظام هستی بهم میخورد.) انبیاء آیه ی 22 🌟💫🌟💫🌟 ٤- از تو حرکت از خدا برکت، 🔶 وَمَنْ يُهَاجِرْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ يَجِدْ فِي الْأَرْضِ مُرَاغَمًا كَثِيرًا وَسَعَةً، و هر کس مهاجرت کند در راه خداوند، ( برای آسایش و گشایشِ اُمورش) ، جایگاه بسیار خواهد یافت. نساء آیه ی100 🌟💫🌟💫🌟 ۵- اگر علی ساربونه میدونه شترش رو کجا بخوابونه، 🔶 اللَّهُ أَعْلَمُ حَيْثُ يَجْعَلُ رِسَالَتَهُ، خداوند بهتر میداند کجا قراردهد رسالتش را انعام آیه ی124 🌟💫🌟💫🌟 ۶- مور همان به که نباشد پرش، 🔶 وَلَوْ بَسَطَ اللَّهُ الرِّزْقَ لِعِبَادِهِ لَبَغَوْا فِي الْأَرْضِ و اگر بگشاید خداوند روزی را برای بندگانش ، هر آینه ظلم و طغیان کنند در زمین، شوری آیه ی27 🌟💫🌟💫🌟 ۷- یار بی پرده از در و دیوار در تجلی است یا اولی الابصار 🔶 فَأَيْنَمَا تُوَلُّوا فَثَمَّ وَجْهُ اللَّهِ پس هر کجا روی گردانید؛ پس آنجا ذات خداوند است. بقره آیه ی 115 🌟💫🌟💫🌟 ۸-به عمل کار برآید به سخندانی نیست. 🔶 يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ، ای کسانی که ایمان آوردید! برای چه می گوئید آنچه را انجام نمی دهید؟ صف آیه ی 2 🌟💫🌟💫🌟 ۹- نه چندان بخور کز دهانت بر آید؛ نه چندان که از ضعف جانت بر آید. 🔶 وَلَا تَجْعَلْ يَدَكَ مَغْلُولَةً إِلَىٰ عُنُقِكَ وَلَا تَبْسُطْهَا كُلَّ الْبَسْطِ فَتَقْعُدَ مَلُومًا مَحْسُورًا و نه هرگز دست خود (در احسان به خلق) محکم به گردنت بسته‌دار، و نه بسیار باز و گشاده‌دار، ‌که (هر کدام کنی) به نکوهش و درماندگی خواهی نشست. اسرا آیه ی29 🌟💫🌟💫🌟 ۱۰- شتر دیدی ندیدی، 🔶 وَإِذَا مَرُّوا بِاللَّغْوِ مَرُّوا كِرَامًا هرگاه به عمل لغوی (از مردم غافل) بگذرند؛ بزرگوارانه از آن درگذرند. فرقان آیه ی 72 🌟💫🌟💫🌟 ۱۱- گر به دولت برسی، مست نگردی مردی، 🔶 کلا إِنَّ الْإِنْسَانَ لَيَطْغَی أَنْ رَآهُ اسْتَغْنَى، حقا كه انسان سركشى مى ‏كند؛ همين كه خود را بى ‏نياز پندارد. علق آیات 6 و7 🌟💫🌟💫🌟 ۱۲- کبوتر با کبوتر باز با باز، *کند هم جنس با هم جنس پرواز، الْخَبِيثَاتُ لِلْخَبِيثِينَ وَالْخَبِيثُونَ لِلْخَبِيثَاتِ ۖ وَالطَّيِّبَاتُ لِلطَّيِّبِينَ وَالطَّيِّبُونَ لِلطَّيِّبَاتِ زنان بدکار و ناپاک شایسته ی مردانی بدین وصفند؛ و مردان زشتکار و ناپاک نیز شایسته ی زنانی بدین صفتند؛ و (بالعکس) زنان پاکیزه نیکو لایق مردانی چنین، و مردان پاکیزه نیکو لایق زنانی همین گونه‌اند. نور آیه ی26 🌟💫🌟💫🌟 ۱۳-تو مو می بینی و من پیچش مو، إِنِّي أَرَىٰ مَا لَا تَرَوْنَ همانا من چیزی می بینم که شما نمی بینید. انفال آیه ی 48 🌟💫🌟💫🌟 ۱٤- ماه پشت ابر نمی ماند. 🔶 الْآنَ حَصْحَصَ الْحَقُ الان آشکار شد حقیقت، یوسف آیه ی 51 🌟💫🌟💫🌟 ۱۵-تو را به خیر و ما را به سلامت، 🔶 لَكُمْ دِينُكُمْ وَلِيَ دِینِ، برای شما دین شما و برای من دین من، کافرون آیه ی6 ۱۶- هر آنکس که دندان دهد نان دهد. 🔶 نَحْنُ نَرْزُقُکُمْ وَ إِیَّاهُمْ ما روزی میدهیم شما را و آنها را انعام آیه ی151 🌟💫🌟💫 ۱۷- در نا امیدی بسی امید است؛ 🔶 لَا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّه ترجمه ؛ ‌ناامید نشوید از رحمت خداوند. زمر آیه ی 39 🌟💫🌟 ۱۸- از پس هر گریه آخر خنده ای است. 🔶 *إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا همانا با هر سختی آسانی است. ⚘⚘
@sokhanranihaa_عبدالحمید_ضیایی_سیر_تحول_«قربانی‌کردن»_در_هندوئیزم،.mp3
21.53M
سیر تحول «قربانی‌کردن» در هندوئیزم، ادیان تاریخی و عرفان‌های متأخر دکتر عبدالحمید ضیائی
✍️نادر طالب زاده فراتر از یک روشفکر (از روشفکر ملی تا کنشگر تمدنی) 💠 مرحوم نادر طالب زاده از جمله روشنفکرانی است که با تکیه بر آموزه‌های فکری امام خمینی (ره) و متأثر از رویکردهای انقلابی شهید آوینی و تجربه زیسته در غرب، توانست پا را از عرصه مصلح ملی روشنفکری فراتر نهد و با جهشی پرفروغ از رویکردهای روشنفکری غرب گرایانه تا روشنفکری غرب ستیزانه گذر کند و به عنوان کنشگری در تراز انقلاب اسلامی به معنای فراملی و فرادینی ظاهر شود. 🔸طالب زاده از طریق فهم ماهیت رسانه مدرن و هویت هنرمندان، ورودی آگاهانه و مطالبه گرانه به عرصه هنر و رسانه داشت و همت خود را صرف شناسایی و برجسته‌سازی انسان‌های آزاداندیش و آزادمنش در سراسر دنیا کرد. 🔸طالب زاده با نقش آفرینی هنرمندانه و هوشمندانه خود از طریق تمرکز بر مبانی نظری توحیدی توانست؛ فطرت‌های آزادی‌خواهانه انسانی و اندیشه‌های آزاداندیشانه جهانی را مخاطب قرار داد و به یک "کنشگر تمدن ساز" در عرصه هنر اسلامی - انقلابی تبدیل شد. 🔸از منظر طالب زاده و همفکرانش در رویکرد روشنفکری دین تمدن ساز؛ "دین ظرفیت موجده تمدن آرایی" و هم "نظام اسلامی قابلیت مبقیه تمدن سازی" جامع و مانع را دارد.٪ ✍️ استادیار دانشگاه/بازنویسی به بهانه سالروز وفات مرحوم طالب زاده ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ه.ش/. 💎کانال تلگرام 🆔 @Rahnegar96 💎 کانال ایتا، سروش و روبیکا 🆔 @Rahnegar1401
بیانیه مهم وزارت اطلاعات درباره مسمومیت دانش آموزان مدارس | ماده سمی در کار نبود؛ عوامل دیگر شناسایی شدند - همشهری آنلاین https://www.hamshahrionline.ir/news/756633/%D8
سلام علیکم مخاطبان عزیز با عنایت به صدور بیانیه وزارت اطلاعات 👆خوب است به متن مقاله حقیر با عنوان "گمانه‌های مسمومیت دختران" که در تاریخ ۱۸ تا ۲۱ اسفندماه ۱۴۰۱ در همین کانال منتشر شد توجه مجددا نماییم. در آنجا بنده چهار گمانه را مطرح کردم که به نظر می رسد گمانه سوم تحت عنوان: "تروریسم اسرار آمیز" با حقایق مطرح شده تطبیق دارد. مجددا مقاله حقیر به شرح زیر ارائه می شود.👇
✍️گمانه‌زنی در مسمومیت دختران 💠 بخش اول. از تروریسم ساختاری تا سازمانی مجموعه رخدادهای چند هفته اخیر در: "مسمومیت فله‌ای دانش آموزان معصوم" منجر به تحلیل‌های متنوع و بعضا پریشان از ماهیت، بسترها، کنشگران و حتی بود یا نبود چنین اقدامی شده است. در این زمینه گزاره‌های همچون؛ انتشار مواد سمی، تروریسم میکروبی، توسعه استرس کودکان و خانواده‌ها، فضاسازی رسانه‌های ارتباطی و اجتماعی، روایت سازی از ناتوانی متولیان امنیت، فرصت طلبی عناصر سیاسی، وجود دست توطئه بیرونی، تعصب مذهبی درونی و ده‌ها گزاره دیگر مطرح شد. 🔘 گمانه‌های برآمده از ابهام دوگانه از نظر صاحب این قلم؛ با پذیرش ظن قطعی بودن وجود دست پنهان و هدفمند در مسمومیت کودکان معصوم، ابهامات متعدد در خصوص علت وجودی و انگیزه کنشگران این اقدام خباثت آمیز، وجود دارد. بر اساس این منطق چند گمانه به شرح زیر قابل توجه است: 🌟 گمانه ۱. تروریسم ساختاری مبتنی بر این گمانه؛ تکیه بر تعصب دینی و حمیّت قومی برتری‌جویانه، یکی از مهمترین علل شکاف‌های اجتماعی و جبهه‌بندی‌ها در دوره معاصر است. ظهور و توسعه دولت‌های قومیت‌گرای یهودی، عشیره‌ای و سلفی یکی از عوامل تعیین کننده رخدادها و حوادث یک قرن اخیر در منطقه غرب آسیا است. بسترسازی فکری، ترویج اجتماعی، پشتیبانی اقتصادی و حمایت سیاسی کشورهای قومیت نهاد یا فرقه بنیاد از جریان افراطی، تکفیری و تروریستی در محیط امنیتی ج.ا.ایران و محور مقاومت منجر به تحمیل جنگ‌های متعدد و ویرانگر در تعدادی از کشورهای منطقه بویژه در فلسطین، عراق، شام و یمن شد. متوقف شدن روند سلطه بر منطقه و خنثی کردن طرح‌های متعدد توسط محور مقاومت به رهبری ایران، زمینه‌ساز تقویت گمانه دست‌اندازی برخی کشورها و حامیان آنان، به هر آنچه منجر به تضعیف یا حذف رقیب می‌شود، از جمله مواد سمی را تقویت می‌کند. متهم اصلی چنین گمانه‌ای رژیم‌های غاصب قومیتی محوریت رژیم صهیونیستی و سلفی و خاندانی نظیر سعودی هستند. گمانه ۲. تروریسم سازمانی مبتنی بر این گمانه؛ ترویج ایدئولوژی سیاسی و قشری‌گرایی توسط جریان‌ها فکری و گروهک‌های سیاسی و جریان‌های تحجرگرا در منطقه غرب آسیا، منجر به تقویت باورها، سازمان‌ها و ساختارهای فرقه‌ای شده است. وجود چنین رویکردهای افراطی گرایانه، استفاده از هر وسیله‌ای برای حذف حریف یا رقیب از صحنه را برای آنان توجیه پذیر می‌کند. به علاوه اعمال تدریجی سیاست‌های فرهنگی و فرقه‌ای توسط طالبان در افغانستان و محدودسازی حضور دختران و زنان در مناسبات اجتماعی، باعث تقویت رویکردهای تحجر گرایان داخلی برای بازگرداندن دختران و زنان از فضای اجتماعی به فضای اختصاصی و خانه‌داری شده است. با این منطق باورمندان فردی، جمعی و جریان‌های فکری و اعتقادی نظیر انجمن حجتیه، گروهک‌های ترویستی ضد خلق، شاه پرستان و گروه‌های سلفی، بخشی از متهمان آلوده‌سازی دختران معصوم هستند. 🔹ادامه دارد... ✍️ استادیار دانشگاه/۱۸ اسفندماه ۱۴۰۱ه.ش/  💎کانال تلگرامی 🔅@Rahnegar96 💎 کانال ایتا، سروش و روبیکا 🔅@Rahnegar