eitaa logo
محفل علمی رهپویان
241 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
704 ویدیو
205 فایل
محفل علمی دوستان طلبه (با نگاه نیمه کلان) فقط برای طلاب محترم🙏 مطالبی که قرار داده میشود، همیشه به منزله قبول داشتن نیست؛درحدطرح مساله یا صرفاجهت اطلاع در نظر بگیرید. ادمین : امین و... @amin_1409 @amirh68 @kahfolvara110 @abbasibagher
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
🔶 خروش قم در حمایت از مرجعیت و مقام منیع ولایت ♻️ به منظور دفاع از کیان اسلام و ارزش‌های الهی، مرجعیت و به ویژه مقام منیع ولایت، در پاسخ به اهانت نشریه هتاک فرانسوی و با توجه به آزردگی خاطر شدید آزادگان جهان، مطالبه و خیزش امت اسلامی و مردم شریف قم و بر اساس مصوبه و فراخوان جامعه مدرسین، شورای عالی حوزه‌های علمیه و مشارکت نهادهای عالی حوزه‌ای و تشکل ها‌ی مردمی و سایر مراکز فرهنگیِ ملی، بین‌المللی و مردم نهاد، تجمع پرشور مردمی، ایمانی و انقلابی فردا یکشنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۰/۱۸ ساعت ده صبح در صحن آستانه‌ی مقدسه‌ی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، برگزار می‌گردد. ♻️ لازم به ذکر است که بدین منظور دروس حوزه‌های علمیه از ساعت ده صبح فردا تعطیل خواهد بود. @HawzahNews | خبرگزاری‌حوزه
هدایت شده از نیوز خودرو🔹️ ‌ روی عضویت کلیک کنید✅️
🟢 بخشنامه فروش فوق العاده ایران خودرو ویژه دی ماه ۱۴۰۱ از طریق قرعه کشی 🔹️طرح جدید فروش فوق العاده محصولات ایران خودرو ویژه متقاضیان عادی،مادران و فرسوده از فردا یکشنبه آغاز خواهد شد. 🔹️زمان فعال سازي اين بخشنامه بر روي سايت فروش ایران‌خودرو ساعت 10 صبح روز يكشنبه 1401/10/18 شروع و تا تاريخ 1401/10/20 ادامه دارد. 🔹تمامی ضوابط قرعه کشی در این بخشنامه نیز اعمال خواهد شد. کانال نیوز خودرو🚘 ✅️⭕️@news_khodro
‏«تاپ اسپید : بازی با ماشین های ایرانی برای کودکان» را در بازار اندروید ببین: http://cafebazaar.ir/app/?id=com.milion.clutchbaz&ref=share
شیوه آموزش مباحث اعتقادی به نوجوان و جوان .mp3
25.84M
🔹شیوه آموزش مباحث اعتقادی به نوجوان و جوان🙋‍♂ 🎙استاد حجةالاسلام والمسلمین 🔷چرا اول مباحث اعتقادی؟ 🎯دنبال رفتارهای بنیادین باشیم. 👈لایه های فرعی در اولویت‌های بعدی. 🔶در فضایی که رویکرد ها شده کارکرد و رفتار، مباحث اعتقادی چه فایده‌ای دارد؟ 👌باورهای من ذاتا ارزشمند هستند. 🌿مبانی فکری بر رفتارمان تاثیر دارد. 🧐ابتدا نوع نگاه معلم توحیدی شود. 🌐بیان منظومه ای مباحث به روش عقلی. ┄┅══☘🌷☘══┅┄ 🏢موسسه مطالعات راهبردی ◽️طراحی سیستم های دینی 🔰 https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0
محفل علمی رهپویان
🟢 بخشنامه فروش فوق العاده ایران خودرو ویژه دی ماه ۱۴۰۱ از طریق قرعه کشی 🔹️طرح جدید فروش فوق العاد
این کانال اخبار ثبت نام خودرو داخلی و خارجی رو می ذاره مادرانی که دو فرزند دارند برای ثبت نام میتونن اقدام کنن و نیاز به داشتن گواهینامه یا نداشتن پلاک فعال نیست. جدیدا ماشین های خارجی هم برای جوانی جمعیت ثبت نام میکنن که میگن حواله هاش رو با سود بالایی میشه فروخت. کلهم علی ما قیل بالقائل الموثق.
🔸 بحثی پیرامون تاریخچه علم و حقیقت علم و معرفت شناسی از منظر الهی و اولیاء دینی ⚡در بیان 🔻ارائه بصورت آنلاین در جمع اساتید و هیأت علمی دانشگاه تهران 🔻آبان و آذر ١٣٩٩ ✅ صوت پنج جلسه در تلگرام 👇 🌐 t.me/ostadabedini/2704 (ارسال صوت در ایتا برای متقاضیان ) @rahpoian
🔰 غرب، وادی تیه است. 📢 اگر انسان به سمت خدا نرود، هفتاد سال زندگي کرده، اما اگر گزارش هفتاد سال را از او بگيرند و بگویند چه کار کردي؟ به تعبیر مرحوم علامه جعفري، خواهد گفت: من دوهزار تا مرغ خورده‌ام! در دوره مدرن دو هزار تا مرغ خورده است، اما قديمی‌ها ده تا خورده‌اند! تفاوت گزارش آنها در همين چیزهاست! آيا اين وادي تيه نيست؟ هزار سال تلاش کرديم و تمدن درست کرديم، اما حاصل تمدن چه شد؟ بيشتر مرغ خورديم! قدیمی‌ها آبِ جوی‌ها را مي‌خوردند و اينها آب آشاميدنیِ لوله‌کشي‌ها را. طيّب الله انفاسکم! 💠 آیت‌الله میرباقری: «وادي تيه يعني بني‌اسرائيل با حضرت موسي کليم همراه نشدند و به وادي تيه افتادند. چهل سال گرفتار وادي تيه شدند. صبح تا شب راه مي‌رفتند و سر جاي اول خود بودند. اگر بشر به‌سمت خداي متعال حرکت نکند هر حرکتي کند وادي تيه است. اگر انسان به سمت خدا نرود، هفتاد سال زندگي کرده، اما اگر گزارش هفتاد سال را از او بگيرند و بگویند چه کار کردي؟ به تعبیر مرحوم علامه جعفري، خواهد گفت: من دوهزار تا مرغ خورده‌ام. در دوره مدرن دو هزار تا مرغ خورده است، اما قديمي‌ها ده تا خورده‌اند! تفاوت گزارش آنها در همين چیزهاست! آيا اين وادي تيه نيست؟ هزار سال تلاش کرديم و تمدن درست کرديم، اما حاصل تمدن چه شد؟ بيشتر مرغ خورديم! طيّب الله انفاسکم! دويست نوع پنير سر سفره مي‌گذاريم و لبنيات با طعم‌هاي مختلف داريم، اما قديمي‌ها يک نوع، دو نوع یا سه نوع داشتند. آيا اين وادي تيه نيست؟ اگر انسان از امام جدا شود، در وادي تيه است، در وادي سرگرداني و حيرت است. هفتاد سال تلاش کرده، اما سر جاي اول خود است؛ اگر عقب‌تر نرود. اگر در محضر خداي متعال بخواهند با یک نگاه کلان گزارش عمر آدم را بدهند، چه چيزي داريم؟ اين جمله امام حسين(ع) يعني همين: «مَاذَا وَجَدَ مَنْ فَقَدَكَ وَ مَا الَّذِي فَقَدَ مَنْ وَجَدَك‏»؛ خدايا اگر حاصل عمر کسي رسيدن به تو نباشد چه چيزي پيدا کرده است؟ تفاوتي ندارد انسان در دوره نمرود باشد يا دوره طاغوت معاصر ما و استکبار جهاني امروز. آنها آبِ جوی‌ها را مي‌خوردند و اينها آب آشاميدنیِ لوله‌کشي‌ها را. اين همان وادي تيه است. آيا انسان تلاش کند که اين را داشته باشد و از خدا و ولی خدا جدا باشد؟ مي‌خواهم بگويم اگر مسير خدا را کنار بگذاريد، بين اين دو چه تفاوتي است؟ تيه است. اگر کسي به امام نرسيد سرنوشت او سرگرداني است. هفتاد سال تلاش کند سر جاي اول خود است؛ اصلا جلو نرفته است.» ☑️ @mirbaqeri_ir
هدایت شده از آتاشه (Attache)
❇️بی جواب نماند 🔹در نتیجه توهین نشریه فرانسوی (شارلی ابدو) به رهبر معظم انقلاب اسلامی، سفیر فرانسه در تهران توسط رئیس دستگاه سیاست خارجی جمهوری اسلامی به وزارت امور خارجه احضار و در ادامه انجمن ایران شناسی فرانسه در تهران تعطیل شد. 🔹 این کنش متقابل در روابط بین الملل کمک می کند تا از اقدامات مشابه توسط سایر کشورها پیشگیری شود. 💟 @attacheeintl
هدایت شده از در مسیر اجتهاد
روش شناسی کاربردی اجتهاد. واعظی.pdf
1.88M
💠 فایل کتاب «روش‌شناسی کاربردی اجتهاد» 🔹 نویسنده: استاد سیدمحمدرضا (از اساتید بزرگوار دوره فقه و اصول مدرسه شهیدین) 👈 آدرس کانال استاد واعظی «یادداشت های طلبگی»: 🌐 @yaddashhayetalabegi 👈 نکات بیشتر در موضوع : 🌐 https://eitaa.com/joinchat/4290445439Ccdc991b341 🔰 دوره تخصصی فقه و اصول مدرسه شهیدین قم
هدایت شده از در مسیر اجتهاد
💠 اضمار روایات: 🔻برای اثبات اینکه مسئول در روایات مضمره، امام ع است، چند وجه ذکر شده است: 1️⃣ وجه اول: برخی از روات اجل از آن است که از غیر امام ع سوالی کند و آن را برای دیگران نقل کنند. 🔹 فیه: در مورد زراره و محمد بن مسلم و ... این حرف را می توان پذیرفت، چون شان آنها این است که «لایسئلون الا الامام ع». البته آن هم در اواخر کار؛ اما در مورد بقیه این ادعا قابل پذیرش نیست. 2️⃣ وجه دوم (محقق ایروانی): در زبان عربی ذکر ضمیر بدون مرجع، مالوف و صحیح نیست. پس قطعا عهدی بوده که به آن تکیه شده است. از طرف دیگر غیر از امام معصوم ع کسی نمی تواند نزد روات باشد. پس متنی که در کتب روایت ذکر شده، مرجع معهودی داشته که همان امام ع است. 🔹 فیه: در کتب روایی عهد ذکری بوده و نام امام ع ذکر شده بود و سپس بخاطر تقطیع، مرجع ضمیر ذکر نشده است. همانطور که صاحب معالم در منتقی الجمان: تصریح دارد: علّت مضمره شدن بسیاری از روایات تقطیع و تبویب آنهاست. به عبارت دیگر وقتی راویان، روایات سماعه را از کتابی نقل می‌کردند، در روایت اول نام امام علیه السلام بوده و در روایات بعد به صورت ضمیر ذکر شده و راوی، روایت اول را نقل نکرده است. 3️⃣ وجه سوم: معنا ندارد فرد ثقه ای روایت را از غیر امام بپرسد و بدون ذکر نام به دیگران نقل کند. زیرا لازمه اش است. مشخص می شود سوال از امام ع بوده است. 🔹 فیه: این همه تقطیع و تلخیص هایی که در سندها و متن ها وجود دارد و از روات سر زده و هیچ کدام تدلیس نیست، دلیل بر عدم صحت این ادعاست. 4️⃣ وجه چهارم (آیت الله شبیری): اینکه این متن را به عنوان روایت در خود ثبت کرده و امثال شیخ طوسی و شیخ کلینی که متخصّصین این فن هستند با آن برخوردی همچون برخورد با روایات داشته‌اند، مشخص می شود سوال از امام ع بوده است. 🔹 فیه: اولاً: اگر بخاطر قراین یا طریقی معتبر برای امثال کلینی روشن شده مسئول، امام ع است، اجتهاد ایشان است که برای ما حجت نیست. ثانیاً: درست است که در کتب روایی نقل شده، اما دلیل نمی شود که آن را روایت بدانند. شاهدش هم این است که خود شیخ بر اضمار روایت اشکال می کند. ثالثا نقل متن به عنوان روایت بخاطر این بوده که برای آنها حجت بوده، ولی شهادت بر روایت بودن آن از طرف امثال شیخ نیست. 5️⃣ وجه پنجم: در مقدمه تصریح شده که آثار صحیحه از صادقین ع در این کتاب نقل شده است. 🔹 فیه: مقصود از آثار صحیحه این نیست که تک تک روایات آثار صحیحه است، بلکه مقصود این است که مجموع روایات در هر باب مشتمل بر آثار صحیحه است. پس نمی توان با استناد به این وجه حجیت مضمرات کافی را درست کرد. علاوه بر اینکه این وجه مختص کافی است. 6️⃣ وجه ششم: علّت اضمار روایات و تبویب آنهاست. بنابراین ما اصلا روایت مضمره نداریم. از طرف دیگر کتب و مجامع روایی برای جمع روایات است، نه فتاوای فقها. از طرف دیگر (به عنوان موید) در روایات ما شاید موردی نداشته باشیم که روایتی از غیر امام ع نقل شده باشد. ان قلت: شیخ صدوق در فقیه از پدرش مطالبی نقل کرده است. قلت: فرمایشات پدر شیخ صدوق روایاتی مرسله است، چون دأب فقها در آن زمان این بوده که در مقام فتوا، عین متن روایت را نقل می کردند. ✅ بنابراین تردیدی در حجیت روایات وجود ندارد. 📚 برگرفته از درس خارج فقه استاد علی همدانی (دام ظله) در مدرسه شهیدین 👈 نکات ـ حدیثی بیشتر: 🌐 https://eitaa.com/joinchat/4290445439Ccdc991b341 🔰 دوره تخصصی فقه و اصول مدرسه شهیدین قم
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
معاون برنامه‌ریزی وزارت نفت: الان ایرانِ ۸۵ میلیون نفری، معادل چینِ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفری گاز مصرف می‌کند! مقایسه بالا در حد مقایسه مصرف قرمه‌سبزی در ایران و چین هست، چرا که چینی‌ها اصلا مصرف گاز خانگی ندارند! اصلا لوله‌کشی گاز در خانه‌هایشان وجود ندارد ممنوع✋️ @hzamanim
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
لطفا این جدول مصرف زغال‌سنگ در جهان را "تقدیم کنید" به هر بزرگواری که جهت گران‌سازی سوخت، استدلال می‌کند که ایران ۸۵ میلیونی به اندازه چین ۱.۴ میلیاردی گاز مصرف می‌کند. سرانه مصرف زغال‌سنگ چین ۱۶۵ برابر، آمریکا ۱۲۲ برابر و آلمان ۱۶۹ برابر ایران است. حتی در روسیه دارنده ذخایر عظیم گازی جهان، سرانه مصرف ذغال سنگ ۸۸ برابر ایران است. مردم ما مُسرف نیستند... @syjebraily