eitaa logo
مرضیه رمضان‌قاسم
504 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
775 ویدیو
86 فایل
🌻بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم سلام ارشد تفسیر و کلام، مداح، سخنران مبلغ‌ دفتر تبلیغات اصفهان پاسخگوی‌شبهات،داستانک‌ دلنوشته و یادداشت‌نویس تلاشم در جهش‌تولید جهت‌فرمانبرداری از امر رهبرم منتظرامام زمانم هس تم پل‌ارتباطی‌جهت‌ارتقاءکانال⬇ @M_Rghasem110
مشاهده در ایتا
دانلود
🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀 🌀 🌀 🌀 تابحال مشکلات رو ریشه‌یابی کردی؟ مشکلات ما به یکی از این ۳مورد بر‌می‌گرده 1⃣ یانمی‌دونیم 2⃣ یامی‌دونیم ولی عمل نمی‌کنیم 3⃣ یامی‌دونیم، عمل هم می‌کنیم اما استمرار نداریم. 🔻و اما توضیح مورد اول(مشکل ندانستن) خوب وقتی نمی‌دونیم، نمی‌تونیم درست عمل کنیم، برای دونستن باید آموزش ببینیم تا در دانشی که نمی‌دونیم مهارت کسب کنیم. اولین و بهترین معلم ما کتابِ، بهتره بدونی همه‌ی معلما از روی کتاب درس می‌دَن پس ما نباید هیچ وقت دست از مطالعه برداریم بلکه باید مطالعه رو جزء اولویت‌های زندگی‌مون قرار بدیم، مثل نون شب. 👀پس بیایم روزی نیم ساعت مطالعه رو در دستور کارمون قرار بدیم و در انجامش استمرار داشته‌باشیم. 🏃‍♂بیا مورد اول رو اجرا کنیم هر موقع عملیاتیش کردی بهم یه ندا بده تا مورد بعدی رو مفصل برات شرح بدم... یاحق✋ 🖊مرضیه رمضان‌قاسم ⏰زنگ بیداری👈 https://eitaa.com/joinchat/2786918448C6bafa932ef
دل را به حریم یار بردن عشق‌ست از عشق فقط خطابه خواندن عشق‌ست دائم ز حدیث دوست عاطر بودن بر بال ملک سفر نمودن عشق‌ست عبدلله و بنده‌ی خدا گردیدن نسل خلف فاطمه بودن عشق‌ست بر منبر عاشقی؛ هدایت کردن با نام حسین؛ غم‌زدودن عشق‌ست با کل وجود عاشق کشور بودن با «سیدعلی» رفیق ماندن عشق‌ست شاعر: بچه شیعه اگه دوستداشتی برای استاد فاطمی‌نیا خیرات بفرستی بفرما👇 https://fatehe-online.ir/313798 @ramezan_ghasem110
🔷 🔹 🔷 🔹 🔷 🔹 🔷 🔹 🔷 🔹 🔷 🔹 🔷 🔹 پرســـ❓ــــش ⁉️ حاکم و رهبر جامعه، حق تصرف خود را از کجا اخذ می‌کند؟ (حق تصرف حاکم از کجا سرچشمه می‌گیرد؟) پاســـ🖊ــــخِ استادحیــــــدرے "زیدعزه" 1⃣ ادله‌ی عقلی: طبق قاعده‌ی عقلی کسی اجازه‌ی تصرف در چیزی را دارد که نسبت به آن مِلکیت و مالکیت داشته‌‌باشد. 2⃣ ادله‌ی قرآنی: بنابر آیات قرآن، مالک و حاکم تمام هستی خداست. ✨«إِنِ‌الحكم‌إِلّا‌لله» انعام(۵۷) ✨«اللَّهُ وَلِيُّ» بقره(۲۵۷) ✨«فَاللهُ هُوَ الْوَلِيُّ» شوری(۹) اما در عین حالی که حق‌ تصرف مطلق با خداست خدای سبحان این اذن را به برخی افراد نیز می‌دهد تا آنها حق تصرف داشته‌باشند؛ چنانچه در آیه‌ی ... می‌فرماید: اطیعوالله و اطیعوالرسول و اولی الامر منکم...، 🔆تذکر۱: مصداق اولی‌الامر در آیه ... حضرات معصومین (علیهم‌صلوات‌الله) هستند. 🔅تذکر۲: از این آیه‌ی ... مشروعیت ولایت‌فقیه بطور مستقیم اثبات نمی‌شود بلکه با واسطه اخذ می‌شود. 3⃣ ادله‌ی روایی: طبق روایات اهل‌بیت (علیهم‌السلام) در مسائل مستحدثه در باب حلال و حرام کسانی که احکام را می‌دانند بر سایرین حاکم‌اند و این مطلب طبق مقبوله‌ی عمربن‌حنظله اینچنین است: و اما الحوادث الواقعه..‌. یعرفون حلالنا و حرامنا 🔅تذکر۱: هر چند در مقبوله‌ی عمربن حنظله مورد سوال، قضاوت است اما حکومت را نیز شامل می‌شود زیرا پاسخ عام است. (العبره بعموم الجواب لا بخصوص السوال) 🔅تذکر۲: بزرگواران مقبوله‌ی عمربن‌حنظله را از جهت سند و دلالت بررسی کنند. ♻️خلاصه اینکه: اعتقاد ما طبق آیات قرآن، منابع روایی و عقل این است که سرچشمه‌ی حق‌ِ تصرف، پروردگارِ عالم است اما خدای سبحان حقِ تصرف در عالم را به برخی افراد داده است. حضرات معصومین نیز اذن رجوع به کسانی که حکم ایشان را می‌دانند صادر کرده است. به این ترتیب که: 〽️طبق قاعده‌ی عقلی تنها مالک می‌تواند در مِلک خود تصرف کند. 〽️طبق ادله‌ی قرآنی مالک و حاکم تمام هستی خداست. 〽️طبق دیگر ادله‌ی قرآنی خدای سبحان تصرف در عالم را به برخی افراد اعطاء می‌کند. 〽️حضرات معصومین (علیهم‌صلوات‌الله) اذن رجوع به کسانی را که حکم‌‌ ایشان را می‌دانند، می‌فهمند و بیان می‌کنند را صادر می‌کنند. ♻️نتیجه اینکه؛ حاکم، مشروعیت خود را از پروردگار عالم اخذ می‌کند ولو اینکه این اخذ با واسطه باشد. @javadheidari110 🔷 🔷 🔷 🔷 🔷 🔷 🔷 🔷 🔷 🔷 ➠@ramezan_ghasem110
20.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⁉️ آیا قرآن فقط برای عرب‌ها نازل شده است؟ 🔻پاســـ🖊ــــخِ شبهه توسط🔻 استاد حیــــــدرے "زیدعزه" 1⃣ افرادی که شبهه می‌کنند و معتقدند قرآن فقط برای عرب‌ها نازل شده است و برای این ادعای خود به قرآن استناد می‌کنند افراد بیسوادی هستند که نمی‌توانند قرآن را به صورت صحیح ترجمه کنند. 2⃣ قرآن به عربی مبین نازل شده است؛ منظور از عربی مبین فصیح بودن و غیر گنگ بودن قرآن است. 3⃣ اگر عربی بودن به همان معنای اسمی آن یعنی زبان عربی بودن هم باشد از آن نمی‌توان چنین برداشتی کرد و گفت فقط برای عرب‌هاست بلکه زبان عربی بخاطر ویژگی‌های ممتاز زبان‌شناختی که دارد، به عنوان زبان وحی انتخاب شده است طبق آیه‌ی ۱۸۵ سوره‌ی بقره قرآن "هُديً لِلنَّاسِ" است، موجب هدایت جهانیان است نه فقط برای عرب‌ها. ♻️ نتیجه اینکه: قرآن می‌فرماید بر فرض اگر قرآن را بر بعضی غیرعرب‌ها نازل می‌کردیم غیرعرب‌ها به آن ایمان نمی‌آوردند بخاطر اینکه: اولا: عرب‌‌های عصر جاهلیت تعصب داشتند. ثانیا: اگر غیر عربی بود فصاحت نداشت. @javadheidari110@sadat_530_hijazi@ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕌 🕌 🕌 🕌 🕌 🕌 🕌 🕌 🕌 🕌 🕌 پرســـ❓ــش ⁉️چرا ثواب زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی به مثابه زیارت حضرت سیدالشهدا (علیه‌السلام) در کربلاست؟ پاســـ🖊ــــخِ استادحیــــــدرے زیدعزه 1⃣ سفیرسیار و حلقه‌ی وصل بودن چون حضرت عبدالعظیم حسنی(عليه‌السلام ) حلقه وصل شیعیان در شهرهای مختلف بودند و می توان از ایشان به عنوان سفیر سیار ائمه یاد کرد چرا که شیعیان در جای جای خطه اسلامی نمی‌توانستند با هم ارتباط داشته باشند، لذا ایشان حلقه‌ی اتصال بین شیعیان بودند و ائمه ایشان را قبول داشتند. 2⃣ مجاهدت‌های علمی ایشان از جمله محدثین و علمای برجسته شیعه‌اند که به دلیل مجاهدتهای علمی و تلاش برای رساندن معارف اهل بیت به شیعیان مورد توجه و تأیید ائمه معصوم قرار گرفته است و این ثواب ناظر به همین مجاهدتهایی باشد که در راه ارتباط بین شیعیان و رساندن پیام ائمه باشد که از ایشان می توان به عنوان سفیر سیار ائمه یاد کرد. 3⃣ مُحَدِّث بودن امامزاده عبدالعظیم حسنی در بین علما به عنوان محدث مطرح هستند. مُحَدِّث: محدث کسانی هستند که فن جمع‌آوری احادیث و طبقه بندی روایات را می‌داند و آن را جمع می‌کند و یا می‌نویسد و یا شاگرد تربیت می‌کند. محدث اصطلاح ویژه‌ای است و آن اینکه حدیث را مستقیم می‌شنود راوی: اما راوی کسی است که در سند حدیث نامش قرار می‌گیرد. راویان حدیث را از محدث می‌شنوند و نقل می‌کنند، لذا حضرت عبدالعظیم از محدثین است. 4⃣امکان‌وجودِ‌چنین‌روایتی‌برای‌سایرامامزادگان ممکن است در مورد سایر امامزادگان بزرگوار نیز روایات اینچنینی بوده اما به دست ما نرسیده باشد. 5⃣ امامزاده بودن البته با اینکه حضرت عبدالعظیم حسنی(عليه‌السلام ) از نظر علمی در میان علمای شیعه برجسته است اما جنبه امامزاده بودن ایشان در بین مردم غلبه دارد. برعکس، سید مرتضی و سید رضی که آنان نیز از امامزادگان هستند جنبه علمی‌شان در بین مردم غلبه دارد. 6⃣ به علت شرایط مکانی زمانی ممکن است شرائط خاص زمانى و مکانى، سبب گردیده باشد، که آن همه فضیلت برای زیارت حضرت عبدالعظیم ذکر شود. زیرا متوکل عباسى و برخى دیگر از حکام جور، پس از تخریب بارگاه امام حسین (علیه السلام )، براى جلوگیرى از زیارت آن بزرگوار، مأموران دژخیم و جلادى را، به مراقبت و نگهبانى گماشته بودند، که به صغیر و کبیر رحم نمى‌کردند و جان افراد در خطر کشته شدن قرار می گرفت و حتى زائرین زیادى را، بی رحمانه به خاک و خون کشیده بودند. لذا وقتی برخی شیعیان نزد امام هادی(عليه‌السلام) رفته و گفتند ما از زیارت کربلا آمدیم - در آن زمان که حاکمیت بنی عباس بود این سفر و زیارت بسیار برای شیعیان مشقت داشت- و حضرت در جواب فرمود که شما در ری زیارت عبدالعظیم را بکنید مثل این است که امام حسین(ع) را زیارت کرده اید. 7⃣ لزوم پایگاه سازی لزوم پایگاه سازى و تشکیل مراکز تجمع نیروها و اجتماعات، موضوعى است، که به طور کلى از اخبار و احادیث به دست مى آید، روشن مى شود که ائمه اطهار (ع) دوست داشتند، شیعیان گِرد هم جمع شوند، مذاکره کنند، و براى حفظ کیان تشیع و نشر معارف و گسترش مکتب، فعالیت هاى دینى و تبلیغى و اجتماعى داشته باشند. ♻️نتیجه اینکه باید توجه داشت که آن ثواب‌ها که برای زیارت عبدالعظیم ذکر شده قابل مقایسه با زیارت ائمه نیست، زیرا امیرالمؤمنین فرمودند:«لا یقاس بال محمد من هذه الامه احد، و لا یسوی بهم من جرت نعمتهم علیه ابدا» 📚نهج‌البلاغه خطبه‌ی دوم هیچ کس از این امت را با آل محمد نمی‌توان مقایسه کرد. آنان که ریزه خوار خوان نعمت آل محمدند با آن‌ها نمی‌توانند برابری کنند. ». از این کلام حضرت به روشنی به دست می‌آید هیچ‌کس نمی‌تواند به مقام ائمه بار یابد و به مقامی معنوی آن حضرات برسد زیرا همگان ریزه خوار نعمت معنوی آن‌ها هستند. 🆔 @javadheidari110 🕌 🕌 🕌 🕌 🕌 🕌 🕌 🕌 🕌 @ramezan_ghasem110
🔷 🔹 🔷 🔹 🔷 🔹 🔷 🔹 🔷 🔹 🔷 🔹 🔷 🔹 پرســـ❓ــــش ⁉️ مردم چه سهمی در مشروعیت‌بخشی به ولایت فقیه دارند؟ پاســـ🖊ــــخِ استادحیــــــدرے "زیدعزه" دو بازو برای تحقق یک حکومت آرمانی دینی و اسلامی لازم است: 1⃣ مشروعیت از جانب الله تبارک و تعالی 2⃣ مقبولیت از جانب مردم یعنی مشروعیت الهی وقتی تحقق خارجی می‌یابد که از طرف مردم مقبولیت داشته‌باشد. ♻️ نتیجه اینکه: اگر مردم روزی رهبری کسی را نپذیرند، آن حاکم حق ندارد حکومت را با زور و اِعمال قدرت ادامه دهد زیرا بکار بردن چنین شیوه‌ای با هدف حکومت دینی که قصدش زمینه‌سازی بیشتر برای بندگی خداست سازگار نیست. بنابراین نقش مردم، نقش محوری مقبولیت و تحقق‌بخشی به مشروعیت الهی است‌. @javadheidari110 🔷 🔷 🔷 🔷 🔷 🔷 🔷 🔷 🔷 🔷 ➠@ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نبین بدم آقا، تو بیای دست بکشی روی سرم عقل منم‌ کمال می‌یابه... آقاجان! این دهه نودی هم مثل ما در حال خواندن سلام فرمانده، اشک میریخت😭 تویی در دیده‌ام چون نور و محرومم ز دیدارت نمی‌دانم ز نزدیکی کنم فریاد، یا دوری! اے راحت دل، قرار جانہا برگرد درمان دل شڪسته‌ی ما، برگرد ماندیم در انتظار دیدار، اے داد دلہا همہ تنگِ توست آقا برگرد @ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نبین بدم اقا ببرم به مشهدالرضا ببین چه خوب می‌گردم. دلبسته و بیقرارِ کُنجِ حرمند آنها که به جستجوی مِهر و کَرَمند این را همه دل‌شکستگان می‌دانند در نزدِ تو دل شکسته‌ها محترمند اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى ═✧❁🕌 امام مهربونم سلام 🕌❁✧═ ⏰زنگ بیداری👇 ➠@ramezan_ghasem110
🔷 🔹 🔷 🔹 🔷 🔹 🔷 🔹 🔷 🔹 🔷 🔹 🔷 🔹 پرســـ❓ــــش ⁉️ولایت فقیه یا وکالت فقیه؟ پاســـ🖊ــــخِ استادحیــــــدرے "زیدعزه" نظریه‌ی وکالت فقیه به دو دلیل مخدوش است زیرا: 1⃣ یکی از انواع ولایت، ولایت بر مهجورین است که با عناوینی همانند: (مفقود‌الاثر، نابالغ، دیوانه، سفیه می‌آید.) در حالیکه ولایت بر بالغان و رشد یافتگان نیز وجود دارد که اینها یکی از اقسام ولایت‌اند. بنابراین اگر کسی به عنوان ولی‌فقیه سردمداری جامعه‌ای را عهده‌دار شود این بدان معنا نیست که خدای ناکرده مردم مهجور، نابالغ و دیوانه‌اند. 2⃣ عنوان وکالت فقیه، برای ولایت فقیه به دو دلیل تعبیری سست و بی‌اساس است: ۱) وکیل حق ندارد به موکل دستور دهد بلکه این حاکم است که برخلاف وکالت، به مردم امر و نهی می‌کند، بنابراین اگر حاکم وکیل مردم بود نه ولی آنها، باید در انتظار دستور مردم باشد در حالیکه این با روح حاکمیت سازگاری ندارد. ۲) عملِ وکیل، تنها در امور و حیطه‌ای است که موکل معین و مشخص بکند در حالیکه حاکم می‌تواند در جهات مختلفی که به جامعه مرتبط است اظهار نظر و ورود پیدا کند. ۳) وکیل تنها می‌تواند در امور موکلان‌ خودش عمل کند اما حاکم جامعه، حاکم کل جامعه است البته لازم نیست همه‌ی جامعه او را بپذیرفته‌اند بلکه همین‌ که بوسیله‌ی اکثریت انتخاب شده‌باشد، می‌تواند نسبت به آن اقلیتی که ولایت‌اش را نپذیرفته‌اند نیز ولایت داشته‌باشد. به عبارت دیگر حاکم می‌تواند نسبت به اِعمال قدرت مردم، اظهار نظر کند. ♻️نتیجه اینکه: کسانی که تعبیر وکالت فقیه را جایگزین ولایت فقیه کردند گمان‌شان این بوده که چون حاکم دینی، مقبولیت خود را از مردم اخذ می‌کند، ولی‌فقیه نقش وکیل را ایفا می‌کند و نقشی در ولایت و سرپرستی مردم ندارد آنها مدعی شدند اگر ولایت فقیه با عنوان ولایت بر منصب حکومت تکیه بزند، مردم حکم مهجورین را پیدا می‌کنند در حالیکه آنها نمی‌دانند ولایت، منحصر در ولایت بر مهجورین نیست و همچنین اطلاعی از نقش وکیل و موکل ندارند. بنابراین تعبیر صحیح ولایت فقیه است نه وکالت فقیه. @javadheidari110 🔷 🔷 🔷 🔷 🔷 🔷 🔷 🔷 🔷 🔷 ➠@ramezan_ghasem110
🔷 🔹 🔷 🔹 🔷 🔹 🔷 🔹 🔷 🔹 🔷 🔹 🔷 🔹 پرســـ❓ــــش ⁉️ولایت فقیه، ولایت در قانون است یا ولایت بر قانون؟ ولی‌‌ِفقیه در چارچوب قانون و شرع عمل می‌کند یا اینکه اختیاراتش فراتر از قانون و فراتر از احکام شرعی است؟ پاســـ🖊ــــخِ استادحیــــــدرے "زیدعزه" 1⃣ ولایتِ در قانون: اگر مسئله‌ای در شرع و قانون آمده باشد، حاکم طبق همان نظر و حکم می‌دهد که در اینجا ولایت فقیه ولایت در قانون است. 2⃣ ولایتِ بر قانون: گاهی در برخی مسائل ضرورت و مصلحت اقتضا می‌کند که آن حکم در قانون نباشد البته در چنین صورتی، خود شرع و قانون این اجازه را صادر کرده است تا اگر قانون جمهوری اسلامی در مسئله‌ یا مقوله‌ای ساکت بود و در آن مبحث نظری داده‌نشده بود. در چنین مواقعی که بن‌بستی ایجاد می‌شود نظر ولی‌فقیه حجت است. ♻️نتیجه اینکه: بر اساس شرع و قانون ولایت فقیه، ولایت بر قانون است و اگر در قانون در مورد موضوعی حکمی داده نشده باشد، دست و پای ولی‌فقیه بسته نیست و در چنین مواقعی ولایت بر قانون دارد و قول ایشان حجت است. @javadheidari110 🔷 🔷 🔷 🔷 🔷 🔷 🔷 🔷 🔷 🔷 ➠@ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
"در مسیر بندگی" اگه به کسی محبت کردی و در مقابل ازش بی‌مهری دیدی، مأیوس نشو! چون برگشت آن محبت را از شخص دیگر و در زمان دیگری خواهی دید شک نکن می‌دونی چرا زود از دست آدما دلگیر می‌شیم؟ 〽️چون اونا رو کامل می‌بینیم، 〽️ و یا اینکه فکر می‌کنیم بعضیا قصد آزار ما رو دارن در حالی که افراد در اکثر اوقات قصد دارن با نیت خالصانه به ما محبت کنند ولی چون محبت‌شون باب میل ما نیست اصلا محبت‌شون به چشم‌ ما نمی‌یاد و اونو آزار تلقی می‌کنیم. 🔆پس از این به بعد یادمون باشه 〽️کسانی که باهاشون تعامل داریم کامل نیستند. 〽️ و اگر کاری کردند که به مذاق ما سازگار نبود بدونیم که: ۱) اونا با نیت خیر اون کار رو انجام دادن ۲) و اگه هم احیانا نیت‌شون خیر نبوده مطمئن باشیم خدا هوامونو داره و برامون ختم به خیرش می‌کنه. ♻️نتیجه اینکه بالاخره هر کسی را می‌بینیم ممکنه یکسری عیب ‏و ایراداتی داشته باشه؛ اونوقت اگه ما آدما رو معصوم بدونیم با کوچکترین خطا ازشون مایوس میشیم. ✅ یادمون باشه ما نمی‌تونیم آدما رو عوض کنیم، فقط تنها کاری که می‌تونیم انجام بدیم اینه که‌ زاویه‌ی دیدمونو تغییر بدیم. 🚎 ما تو این دنیا دقیقا مثل یک مسافری هستیم که داخل اتومبیل نشسته، درسته که گاهی نمی‌تونه اون جایی که نشسته رو عوض کنه اما می‌تونه به پنجره‌ی سمت چپی که بیابونِ نگاه نکنه و به سمت راستش که تپه و دشتِ سرسبزِ نگاه کنه ...😉 🔑پس شاه کلید شادی و نشاط دست خودته نبینم تقصیر غم و دردتو گردن این و اون بندازی‌ها...! شاد باشی بحق شاه نجف🌸 🖊نویسنده: مرضیه رمضان‌قاسم @ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بازخورد یکی از اعضای محترم کانال نسبت به نوشته‌ی حقیر، گفتم تا داغِ به بصرتون برسونم😄👇 {سلام که البته من عاشق بیابونم. پس به سمت چپ نگاه می‌کنم تا دشت خالی رو با اون رملزارهای زیباش ببینم. راستی اینو نوشتم یاد جمله‌ی «ما رایت الا جمیلا» افتادم.} 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 ممنونم از قلم زیبای این دوست خوب‌مون👌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆 بیا کمی با ارباب‌مون درد و دل کنیم. من ڪفتر جلدٺ همہ دم بوده و هسٺم سخٺ اسٺ ڪه دور از حرمٺ زنده بمانم محزون شده‌ام از غم هجران تو آقا تا کِے ز رَهِ دور سلامٺ برسانم صلےالله‌علیڪ‌یااباعبدالله(۳)✋ هر شب جمعه که دلتنگ زیارت می‌شوم  می‌روم در گوشه‌ای غرق عبادت می‌شوم  یا سلامی می‌دهم از بامِ خانه بر حرم چون کبوتر راهیِ صحن و سرایت می‌شوم  با دوبالِ حسرتم پر می‌كشم تا شهر عشق تا که مهمان تو و گنبد طلایت می‌شوم مثل جون و مثل عابس مثل مسلم مثل حر گر دهی رخصت مرا‌، من هم فدایت می‌شوم گر برات کربلایم را به دستانم دهی جان زهرا تا قیامت وامدارت می‌شوم چون قسم دادم تو را بر نام زهرا مادرت مطمئناً شامل لطف و عطایت می‌شوم @ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊سرود سلام فرمانده✋ به زبان شیرین آذری👌 ➠@ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️آیا در عصر غیبت کبری امکان ملاقات با امام زمان وجود دارد؟ پاسخ استاد حیدری👇 1⃣مشاهده به این معناست که فرد را ببینیم و بشناسیم بسیاری از افراد که درعصر غیبت با اذن و صلاحدید امام‌زمان به محضر حضرت شرفیاب شدند،حضرت را بعد از جدا شدن می‌شناسند 2⃣درتوقیع‌امام‌عصرآمده هرکس زمان غیبت قبل ازخروج سفیانی و صیحه‌ آسمانی ادعای مشاهده‌ مرا کرد،دروغگو و افترا زننده‌است اما این قاعده‌ کلی استثنادارد،هر که ادعا کندهر موقع خودم بخواهم به محضرحضرت می‌رسم این سخنی‌باطل‌است و افترائی بیش‌نیست 3⃣قاعده‌‌کلی درغیبت‌کبری اینست که امکان ملاقات‌عمومی وجودندارد براساس فرمایش علمای بزرگ شیعه امکان ملاقات عمومی درعصر غیبت میسر نیست اما اگر به صلاحدید حضرت این توفیق نصیب برخی افراد شود امکان رسیدن به محضر حضرت هست سید مرتضی فرمودندماقطع نداریم کسی به امام نرسد و بشر نتواند ایشان را ملاقات کندبلکه این امری غیرمعلوم است که راهی بر قطع به آن نیست و اگر گفته شود علت غیبت امام خوف از ظالمین است در جواب می‌گوئیم این علت درحق اولیاء وشیعیان خاص نیست شیخ‌طوسی در کلمات‌المحققین می‌فرمایند ما تجویز می‌کنیم بسیاری از اولیاء و قائلین به امامت حضرت خدمت ایشان رسیده و نفع برده‌اند 4⃣دیدارامام‌زمان تقوا و عمل‌صالح لازم‌دارد اما اینطور نیست که هر که تقوا و عمل‌صالح داشته‌باشد به محضر حضرت شرفیاب‌شود ♻️خلاصه‌اینکه قاعده‌ کلی درعصر غیبت اینستکه کسی به محضرحضرت شرفیاب نشود امااگر به صلاحدید حضرت این اتفاق رخ‌دهد نیازمند ملزومات‌است که تقوا وعمل‌صالح ازملزومات این توفیق‌است @javadheidari110 @Solalehakhlaghi @ramezan_ghasem110
خرّم آن دل که بُوَد در حرم دلدارش خنک آن دیده که دارد شرف‌دیدارش سَرِتسلیم بِنِه در قدمش بی‌ چه و چون به سرم کار همین است و مکن انکارش «عزیزُ عَلَىّ اَن اَرَى الخلق و لاترى» روز خلقت در گِل ما شوق دیدار تو بود از همان آغاز ما را کم‌تحمل ساختند بر حالِ دلم نسخه‌ی تقوا بنویس بیمار فراقم تو مداوا بنویس..! السلام‌علیڪ‌یا‌بقیة‌اللہ ‌‌‌‌‌ @ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‏👺سحر و طلسم رو این شکلی دفع کن😴 1⃣ اگه قرآن کوچک همرات باشه‌ها 2⃣ اگه معوذتین را هر روز بخوانی‌ها 3⃣ اگه آیه‌الکرسی را مرتب هر روز بخونی 4⃣ اگه که در منزل با صدای بلند اذان بگوی 5⃣ هر روزم پنجاه آیه از قرآن کریم رو بخونی ♻️نتیجه اینکه: اگه مداومت کردی به ۵ دستور بالا سحر، طلسم و شیاطین ازت دور میشن‌. @ramezan_ghasem110
🔷 🔹 🔷 🔹 🔷 🔹 🔷 🔹 🔷 🔹 🔷 🔹 🔷 🔹 پرســـ❓ــــش ⁉️ "ولایت‌مطلقه" با "حکومت‌مطلقه" چه تفاوتی دارد؟ پاســـ🖊ــــخِ استاد حیــــــدرے "زیدعزه" 1⃣ ولایت مطلقه ولایتی است که بر پایه‌ی "ولایت" ، "عدالت" و "فقاهت" استوار است اما حکومت مطلقه، حکومتی استبدادی است. 2⃣ ولایت مطلقه هم ناظر درونی (عدالت) و هم ناظر بیرونی (مجلس خبرگان) دارد اما حکومت مطلقه بدون ناظم و چارچوب است. ♻️نتیجه اینکه: واژه‌ی مطلقه نباید ما را فریب دهد زیرا اینطور نیست که ولایت مطلقه با حکومت مطلقه مثل هم باشند زیرا بین ولایت مطلقه و حکومت مطلقه نسبت تباین برقرار است. @javadheidari110 🔷 🔷 🔷 🔷 🔷 🔷 🔷 🔷 🔷 🔷 ➠@ramezan_ghasem110