eitaa logo
مرضیه رمضان‌قاسم
483 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
945 ویدیو
94 فایل
🌻بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم سلام ارشد تفسیر و کلام، مداح، سخنران مبلغ‌ دفتر تبلیغات اصفهان پاسخگوی‌شبهات،داستانک‌ دلنوشته و یادداشت‌نویس تلاشم در جهش‌تولید جهت‌فرمانبرداری از امر رهبرم منتظرامام زمانم هس تم پل‌ارتباطی‌جهت‌ارتقاءکانال⬇ @M_Rghasem110
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👓 سلام علیکم دوستان زیاد از حقیر می‌پرسند که ما چه کنیم مفید باشیم و از اینکه به قول خودشان دست‌شان جایی بند نیست می‌نالند؟ همچنین از چشم دردی که بخاطر فضای مجازی گریبان‌گیرشان شده گلایه دارند و از حقیر می‌پرسند چشم شما درد نمی‌گیرد؟ نکته‌ی اول اینکه: باید عرض کنم مگر قرار است کدامین قله را فتح کنیم؟! ما همین که معارف اهل‌بیت را آموخته‌ایم و دست‌مان در دست قرآن و عترت است باید شاکر خدای سبحان باشیم. ببینید بزرگواران بهتر است شما سری به جامعه‌المصطفی بزنید تا طلابی که به مقام تشیع نائل شده‌اند را ببینید و پای صحبت‌های‌شان بشینید تا متوجه شوید آنها چقدر در مسیر بندگی هزینه کرده‌اند. آنان برای آموزش معارف دین مهاجرت نموده‌اند، برخی از آنها از ارث خانوادگی محروم شده‌اند، برخی دیگرشان، حتی خانواده‌ و نزدیکانشان به خون‌شان تشنه‌اند. حال خواهید دید که ما غرق در نعمت هستیم و کار قابل عرضی انجام نداده‌ایم، متاسفانه برخی از ما قدر مملکت اسلامی، جلسات دینی و مذهبی و .... را نداریم مضاف بر اینکه ما نباید از خود طلبکار باشیم بلکه منزل ما کرسی درسِ ماست اگر بتوانیم در محیط خانواده آرامش تزریق کنیم خودش کلی خدمت به اسلام و مسلمین است. نکته‌‌ی دوم اینکه: آری حقیر نیز یک انسان هستم همانند شما و در اثر تایپ و مطالعه‌ی الکترونیکی چشم درد گرفته‌ام و اتفاقا فردا قرار است سری به چشم پزشکی بزنم تا چشم ایشان را روشن کنم😄 آدم در مسیر دین گاهی باید از خواب، خوراک، استراحت، تفریح و حتی چشمش بگذرد. 🖋نویسنده: مرضیه رمضان‌قاسم 🇮🇷🇵🇸 ╰┈➤Ⓜ️@ramezan_ghasem110
مرضیه رمضان‌قاسم
👓 سلام علیکم دوستان زیاد از حقیر می‌پرسند که ما چه کنیم مفید باشیم و از اینکه به قول خودشان دست‌شان
سلام اظهار لطف یکی از اساتید بزرگوار به این پست حقیر که حق فراوان به گردنم دارند👇 سلام و ادب سلامتیتون مستدام الهی در مسیر اسلام و اهلبیت مفید و موثر و از خادمان ایشان باشیم التماس دعا الهی به حق دو چشم مولا چشمان شما و همه ی مبلغان دین شفای کامل بگیرد.... پاسخ به مطلب کانالتون
😤🤗 گل قهر و آشتی ما آدم‌ها مثل رود در جریان هستیم گاه یک رفتار، گفتار در ما موج شادی ایجاد می‌کند و گاه یک رفتار و گفتار ولو بدون غرض ما را گِل‌آلود می‌کند. همچنین ما انسان‌ها مثل گل ناز آفتابی هستیم تمجید حکم خورشید را برای‌مان دارد می‌شکفیم ولی تهدید سایه‌‌ای می‌شود و پژمرده‌مان می‌کند. انسان‌های معمولی هر چه سعی کنند اخلاص داشته باشند و مثل آسیاب، عمل کنند درشتی دیگران را بگیرند و آرد نرم دهند مشکل است ما گُل هستیم اما گُلِ قهر و آشتی، که آن هم زیباست حس آشتی، حس شکفتن، خندیدن بعد از قهر، چه حس قشنگی‌ست که ما داریم. 🖋نویسنده: مرضیه‌ رمضان‌قاسم 🇮🇷🇵🇸 ╰┈➤Ⓜ️@ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
از دیوانه ای پرسیدند: ‌ چه کسی را بیشتر دوست داری؟ دیوانه خندید و گفت : "عشقم" ... ‌ گفتند: "عشقت" کیست؟؟ ‌ گفت: "عشقی" ندارم!! ‌ خندیدند و گفتند : برای "عشقت" چه کارهایی حاضری بکنی...؟ گفت: مانند عاقلان نمیشوم ، نامردی نمیکنم ، خیانت نمیکنم ، دور نمیزنم ، دروغ نمیگویم ، تنهایش نمیگذارم ، خودم را فدایش میکنم... ‌ به او گفتند : اگر عشقت تنهایت گذاشت ، ‌ بی وفایی کرد ، خیانت کرد چه... اشک در چشمان دیوانه حلقه بست و گفت: ‌ اگر بامن اینکار را نمیکرد که....!!! ‌ دیوانه نمیشدم پیراهنی از تارِ وَفا دوخته بودم چون تابِ جفای تو نیاورد کفن شد! شاعر: آملی 🇮🇷🇵🇸 ╰┈➤Ⓜ️@ramezan_ghasem110
9.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🕊 روبه‌زائربازشدباب‌الرضا، شکرِخدا بازهم‌صحنِ‌حرم‌شدباصفا، شکرِ خدا راه‌دادی‌بی‌گلایه‌بازهم‌شد روبراه عاشقانه‌هایِ‌سلطان‌وگدا، شکرِ خدا مادری‌جان‌ِجوادت‌را‌قسم‌داد وگرفت حاجتش‌رازیرِایوان‌طلا، شکرِ خدا لالِ‌مادرزاد‌پایِ‌پنجره فولادِ تو بازهم‌با‌گریه‌می‌گیرد‌شفا، شکرِ خدا بادعای‌خیردرکنج‌ضریحت باز هم می‌شودازعـالَـمی‌رفعِ‌بلا، شکرِ خدا در‌کنار‌حالِ‌خوب‌زائرانت جان گرفت صحن‌گوهرشادشدازغم‌رها، شکرِ خدا لنگ‌لنگان‌دست‌بر‌سینه‌ شبانه می‌رود پیرمردی‌بابراتِ‌کـربلا، شکرِ خدا شد‌امین‌الله‌ذکرِ‌نابِ‌بعد از هر نماز روضه‌خوان‌آورده‌با‌خودروضه را، شکرِ خدا ✍نـوكــرنـوشـت 🇮🇷🇵🇸 ╰┈➤Ⓜ️@ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☝️ ⁉️چرا خدا قبلِ خلقت‌‌مان اَز ما اجازه نگرفت؟ پاســـ🖊ــــخِ 🖋مرضیه رمضان‌قاسم 1⃣قبل از ورود به پاسخ علمی باید علت ایجاد سوال واکاوی شود تا کشف گردد که او به چه خاطر نبود این زندگی را بر بودنش ترجیح می‌دهد و متناسب با دیدگاهش به او پاسخ داد. این سوال عمدتا مربوط به افرادی است که در دنیا نه مطلقا خوب‌اند و نه مطلقا بد، یعنی در عین اینکه کافر، مشرک، لجوج، جحود و دنیاپرست نیستند اما گاه از آخرت غافل‌ می‌شوند، زندگی زیکزاکی دارند؛ اینگونه افراد در نهایت، رحمت الهی شامل حال‌شان می‌شود و اهل بهشت‌اند، پس فرد در مواقعی که در دنیا دچار رنج و مشکلی می‌شود بخاطر عدم اطلاعش از اهداف خالق، دچار کم‌صبری شده و به خدا غُر می‌زند، اعتراض می‌کند که چرا مرا خلق کردی؟ اما چون خدا می‌داند او با مشاهده‌ی آخرت از به وجود آمدن خویش رضایت پیدا می‌کند او را خلق نموده تا خودش در آخرت حقیقت امر را ببیند و با اراده خود از حرفش برگردد و از گفته‌‌‌اش پشیمان گردد. در روایات آمده«وقتی بندگان ثواب مصیبت‌ها و مشکلات‌شان را می‌بینند آرزو می‌کنند ای کاش در دنیا گوشت بدنشان با قیچی چیده می شد.»الکافی، ج 2، ص 255 🔻پاسخ علمی 2⃣اذن، قبل از عمل و اجازه، بعد از عمل است پس از حیث معناشناسی باید از واژه‌ی "اذن" را جایگزین "اجازه" کنیم. 3⃣اذن گرفتن برای خلقت، به چند دلیل محال است: ۱) تأثیر علت بر معلول جبری‌ست و اذن گرفتنِ معلول از علت، حرف بی‌معنائی‌ست. انسان نمی‌تواند توقع داشته باشد آتش برای سوزاندن از او اذن بگیرد، زیرا تاثیر علت بر معلول دستِ ما نیست؛ تولد انسان نیز در راستای تاثیر علت بر معلول بوده و جبری‌ست. زیرا خداوند فیاض علی‌الاطلاق است و آفرینش، لازمه و اقتضاء اوصاف اوست. ۲) اذن گرفتن منوط و مشروط به وجود است، خدا برای اینکه از ما اذن بگیرد می‌بایست ما را یکبار بدون اذن خلق می‌کرد و باز همین اشکال به وجود می‌آمد که چرا ما را بدون اذن خلق کرده است. ۳) بر فرض محال اگر امکان داشت خدا از انسان می‌پرسید می‌خواهی خلق شوی یا خیر، چون ساختار آفرینش انسان، تدریجی‌ است، دائما در نظراتش تغییر و تبدل حاصل می‌شود، اکثر خاطراتی که می‌بیند فراموش می‌کند، از انتخاب‌هایش پشیمان می‌شود و ... بنابراین چگونه ممکن است از انسانی که رأی ثابتی ندارد و بارها در طول عمرش نظرش تغییر می‌یابد پرسیده شود می‌خواهی به دنیا بیایی یا خیر، چه تضمینی وجود داشت که او این اظهار نظر یادش بماند، الان فرض کنید خدا از انسان اذن گرفته ولی او یادش نیست، در این صورت هم هیچ گِرِهی باز نمی‌شود و جلوی طرح این سوال گرفته نمی‌شود. بنابراین بر فرض هم که خدا از انسان اذن می‌گرفت و او یادش می‌ماند، باز انسان نمی‌توانست تصمیم بگیرد چون برای تصمیم‌گیری یکبار باید زندگی را تجربه می‌کرد و با اطلاعات جامع از جزئیات دنیا و آخرت باخبر می‌بود و پاسخ می‌داد. ۴) حتی اگر خدا انسان‌ها را پیش از خلقت از جزئیات دنیا با خبر می‌ساخت باز هم تا آن را تجربه نکرده بودند نمی‌توانستند درک کنند، همانطور که در خصوص آخرت اینچنین است و با وجود این همه روایات و آیات که مزد سختی‌ها را بیان کرده باز هم انسان نمی‌تواند آن را درک کند و در برابر مشکلات صبوری کند. ۵) هرگز امکان ندارد قبل از خلقت، اطلاعی در مورد نحوه‌ی زندگی در دنیا به انسان داده شود؛ چون سرنوشت انسان مشروط است نه مطلق و این خودِ انسان است که آینده و سرنوشتش را در دنیا می‌سازد، انسانها هر لحظه توان تغییر سرنوشت خود را دارند بنابراین خدا نمی‌خواسته آنها را از سرنوشت‌شان آگاه سازد زیرا آگاه کردن انسان به تمام حوادثی که برای او اتفاق می‌افتد، یعنی ورود انسان به راهی که قادر بر تغییر آن نیست. همچنین باید دقت داشت سرنوشت انسانها یکسان نیست، لذا خداوند می‌بایست سرنوشت هر کسی را جدا به او نشان می‌داد، که این نقض غرضِ خلقت و با حکمت الهی ناسازگار است. ♻️نتیجه اینکه: انسان می‌بایست بجای توقع محال، زاویه‌ی دید خود را تغییر دهد و بداند خداوند انسان را در دو مرحله آفریده است، در مرحله‌ی اول آفرینش او جبری بوده اما در مرحله‌ی دوم که انتخاب محال نیست خداوند به نظر بندگان بهاء داده و در مدت محدودِ دنیا، کیفیت آفرینش را به دست انسان سپرده است تا او خودش را برای زندگی نامحدود، به هر صورتی که دوست دارد بیافریند، لذا در قیامت انسان با جسمی محشور می‌شود که خودش ساخته است. صدرالمتألهین، تفسیر القرآن، ج 4، ص 284 همان طور که پیامبر می‌فرماید:«همان‌گونه که زندگی می‌کنید خواهید مُرد، و همانطور که می‌میرید مبعوث خواهید شد، و همانگونه که مبعوث می‌شوید محشور خواهید شد.» محمدبن‌ابی‌جمهور، عوالی الئالی، ج 4، ص72 پس انسان در انتخاب آزاد است ولی پیامد آن اجباری‌ست. 📌اگر بار خارست خود کشته‌ای و گر پرنیانست خود رشته‌ای 🇮🇷🇵🇸 ╰┈➤Ⓜ️@ramezan_ghasem110
هدایت شده از مرضیه رمضان‌قاسم
⚫️پرسش:🥀 تاريخ دهه‌ی‌فاطميه چه زمانی است❓ ✍️پاسخ: درباره تاریخ شهادت حضرت زهرا(سلام‌الله علیها) روایات مختلفی وجود دارد. ❌نظر علمای اهل سنت : آنها از چهل روز تا شش ماه بعد از رحلت پیامبر را بیان کرده‌اند. ✔️نظر علمای شیعه: دو احتمال وجود دارد: 5⃣7⃣بنا به روایت هفتاد و پنج روز، در مورخه سیزدهم تا پانزدهم جمادی الأوّل، شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) است و این ایام را فاطمیة اوّل می‌ خوانند. 5⃣9⃣ اما بنا بر قول ۹۵ روز ، شهادت حضرت(سلام الله علیها) در سوم تا پنجم جمادی الثانی است و این ایام را فاطمیة دوم می‌ خوانند 🔚اما در عرف شیعه: بنابر قول ۷۵ روز به دهه دوم جمادی الاولی، از یازدهم تا بیستم جمادی الاول که ، شهادت آن بانوی بزرگوار در آن واقع شده است دهه فاطمیه اول است. طبق قول ۹۵ روز: دهه اول جمادی الثانی از اول تا دهم جمادی الثانی است‌که، شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) در آن واقع شده است، دهه فاطمیه دوم است. 🏴🏴🏴 🌐@ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
11.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽ اول سلام و بعد سلام و سپس سلام با هر نَفَس ارادت و با هر نفس سلام اربابم، مرده‌ام تا که تو جانم‌ بدھی... گاهی نسیمی سوی مشتاقان‌ خود بفرست گاهی بده این زخم‌ها را التیام از دور ... صلی‌الله‌علیک‌یااباعبدالله 🇮🇷🇵🇸 ╰┈➤Ⓜ️@ramezan_ghasem110