eitaa logo
مرضیه رمضان‌قاسم
491 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
853 ویدیو
87 فایل
🌻بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم سلام ارشد تفسیر و کلام، مداح، سخنران مبلغ‌ دفتر تبلیغات اصفهان پاسخگوی‌شبهات،داستانک‌ دلنوشته و یادداشت‌نویس تلاشم در جهش‌تولید جهت‌فرمانبرداری از امر رهبرم منتظرامام زمانم هس تم پل‌ارتباطی‌جهت‌ارتقاءکانال⬇ @M_Rghasem110
مشاهده در ایتا
دانلود
💔😔 گاهی باید به خبرهای بد هم عادت کنیم...... یکی ازتاکتیک هایی که مصیبت های بزرگ را برای انسان راحت تر و سهل تر می کنه: اندیشه و فکر به آن اتفاق قبل از وقوع است!!! البته افراط در این امر مذموم است ✍استادحیدری‌پاسخگوی‌مرکز‌ملی 😭💔😔 دلم خبر می خواهد از همان خبرهایی که خبر آمد خبری در راه است... خبری از جانب کعبه اناالمهدی... گوشهایم نیز همانند چشمانم منتطر است منتظر شنیدن صدای راستگوترین مَرد عصر و زمان السلام علیک یا صاحب الزمان💚 ✍مرضیه رمضان قاسم •┈••✾❀زنگ‌بیداری❀✾••┈• @ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌻🌻 📣پرسش از شما پاسخ از 📢 «استاد جواد حیدری» ❓پرسش❓ آیا‌انسانهای‌دیگر‌نیز‌می‌توانند‌همانند پیامبر عظیم الشان اسلام و ائمه به مقام انسان کامل‌برسند؟اگر‌بله‌پس‌تفاوت‌ما‌با‌ائمه‌در چیست؟ ✍پاسخ اول‌بایدبدانیم‌اصلاانسان‌کامل‌یعنی‌چه؟ لفظ‌انسان‌کامل‌هیچ ردپایی‌درمعارف قرآنی‌و روایی‌نداردپس‌نباید‌مجوز ورود برخی‌به‌ساحت‌قدسی‌معصومین‌علیهم السلام‌شود«لا یقاس بآل محمد أحد ٌ» بنظر‌میرسدپیشینه این بحث‌میرسد به‌برخی‌از مباحث‌عرفانی‌که‌ آن‌هاکلمه‌انسان‌کامل‌را با الفاظی‌مثل‌قطب،ولی‌خدا،عارف و... استفاده‌می‌کردند‌اما‌ این دلیل‌ نمیشود که‌بگوئیم‌ دیگر کسی‌حق‌ استفاده‌ از این لفظ را ندارد بلکه«لامشاحة‌فی‌الاصطلاح» ما در اصطلاح‌بخل ورزی‌نداریم میشود یک اصطلاح‌را دیگری‌استفاده‌کند‌ما‌هم استفاده‌کنیم‌اما‌باید‌معناو مفهومش را بفهمیم و بدانیم‌منظور از انسان‌کامل چیه؟ البته‌کسانی‌که این‌اطلاق‌انسان‌کامل را دارندبایدمنظورشان‌راتبیین کنند. اما‌با‌این‌وجود‌ اگر‌انسان‌کامل‌به معنای فعلیت‌باشداستادمطهری‌می‌فرمایند: در چارچوب هر فرد حدود و ثغورش مختلف هست 💎اماغرض‌اینکه: ما‌یک‌مقام‌عصمت‌داریم‌که‌هیچ‌کسی‌نمی تواند‌ادعاکند‌که‌میتواند‌درعالم‌واقع‌به‌آن مقام‌برسدچون‌این‌بزرگواران‌ مؤید‌ به تأییدات‌الهی‌هستندچرا‌که‌از ابتدای خلقت ظاهری و نحوه‌خلقت‌نوری‌شان‌هیچ انسانی‌بغیر از معصومین‌علیهم صلوات الله از آن‌موهبات‌برخوردار نبوده و نیست لذا هیچ‌گاه هیچ‌کسی نمی‌تواندبه آن مقامات‌برسد؛ شیعه و اهل سنت نیز به تواتر نقل کرده‌اند از پیامبر اکرم از حضرات معصومین اینکه:« لا یقاس بآل محمد أحد» هیچ کسی‌قابل‌مقایسه‌با این‌بزرگواران نیست تا کسی بتواند بیاید ادعای انسان کامل کند ویک دایره وسیع درست کند و بگوید اولیاء الله در یک کون جامعی به هم میرسند و از اینگونه الفاظ که تحلیل کنیم سر از ناکجا آباد در می آوریم پس کسانی که اطلاق انسان کامل دارند باید بیایندمنظورشان را از انسان کامل مشخص کنند اما منظور ما از انسان کامل یعنی انسانی که در حد ظرفیت خودش در حد توان خودش آن قابلیت ها و آن استعدادهایی که پروردگار در وجودش قرار داده را بالفعل کند که همان مقام خلیفة اللهی است «انی جاعل فی الارض خلیفه» و البته این مراتب دارد هر کسی نسبت به جایگاه خودش در حد توان و تلاش خود بهره ای از این مقام را می تواند ببرد انسان کامل اگر منظور چنین باشد اشکالی ندارد ولی اینکه بیاییم مقایسه کنیم با معصوم قابل مقایسه نیست چون معصوم دارای عصمت است آن هم عصمت با تمام مراحل مد نظر ماست عصمت مصطلح، اینجا دیگر کسی غیر از معصوم موقعیت ورود ندارد بله عصمت در برخی از جهات مثل عصمت از گناه آن هم بعد از تکلیف امکان وقوع آن هم هست اما عصمت از بدو تولد تا مرحله مرگ در تمام مراتب سهو، نسیان تطبیق دین شریعت فقط برای معصومین دلیل خاص داریم ولاغیر و با کلمه انسان کامل نمی تونیم برخی را در جرگه‌ی معصومین علیهم صلوات الله وارد کنیم و این بزنگاه است که گاهی الفاظ ذهنیت ما را از آن عقائد مسلم و ضروری مان منحرف نکند. ❓پرسش❓ از ابتدا کامل بودن ائمه به چه معناست؟ ✍پاسخ: از ابتدا کامل بودن به معنای کامل نسبت به امت است بله البته که نسبت به امت کامل بودند افضل الامه، اعلم الامه، اعلم الناس، اشجع الناس، ولی اینکه آیا دیگر قابلیت ارتقا دارند یا خیر؟ بله قابلیت ارتقا دارند چرا که یکی از شاخصه های کمال علم است، علم حضرات معصومین دائما در حال تکامل و تزاید است اما نه نسبت به خلق الله، بلکه نسبت با معصوم قبلی، از طرف وحی الهی البته وحی تسدیدی نسبت به امامان معصوم علیهم صلوات الله و نه وحی تشریعی ❓پرسش❓ آیا بدون قیاس با امت اهل بیت علیهم صلوات الله نسبت به خودشون کامل بودند؟ ✍پاسخ بر اساس روایات علم امام هر شب جمعه هر شب قدر افزون می شود ╔═ ⚘════⚘ ═ ⇲@javadheidari110@ramezan_ghasem110 ⚘════⚘ ═
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚠️اگه خوب درسمونو نخونیم، ما هم ضد‌انقلابیما !...🙁 اینو از جمله امام خمینی(ره) متوجه شدم که فرمودند:ضدانقلاب کسی است که در کاری که مشغول هست، سستی کند   پس تنبلی ممنوع ⛔️ @ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💛✨ اربابم دلگیرم از روزگار دور از حرم ڪن یڪ نظرے بر دل من حضرٺ ارباب دورم ز حرم اے گل من حضرٺ ارباب هر جا ڪه رِسم جار زنم مردم عالم هستے منوحاصل من حضرٺ ارباب صلی الله علیک یا اباعبدالله🌷 @ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پاسخ استاد حیدری به شبهه ابواب بهشت.m4a
8.74M
🔊استاد جواد حیدری«زید عزه» کارشناس مرکز ملی پاسخگویی 🔰 پاسخ استاد حیدری به شبهه‌ وارد شده بر روایتی که فرموده است سه در از ابواب بهشت در قم باز می شود👌 @ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💫✨🕊💕 باران کرامت خدا می بارد نور از نفس فرشته ها می بارد صد دسته گل محمّدی باز امشب بر صحن و سرای سامرا می بارد تو آینه ی خدا نمایی آقا سوم پسر از نسل رضایی آقا می خوانمتان کریم زیرا که شما دوم حسن آل عبایی آقا 💫✨🕊💕 مجتبی و عسکری هر دو ز نسلِ حیدرند 💫✨🕊💕 این درد که مانده بی دوا را چه کنم؟ این سینه ی تحبس الدعا را چه کنم؟ اینها به کنار، یک نفر می گوید؟ این دوری راه سامرا را چه کنم؟ 💫✨🕊💕 سلام و عرض ادب، روز و عاقبتمون بخیر میلاد شعف آفرین موعود پرور یازدهمین مهتر آفریدگان حضرت امام حسن عسکری(علیه السلام ) مبارک باد🍃🌼🌱💫✨🕊💕 @ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴🔶 کودک آزاری در دنیای حقیقی و مجازی امروزه فشارهای اقتصادی، نداشتن تمکن مالی، کمبود وقت، بهانه جویی های کودکان و چشم و هم چشمی ها باعث شده که آستانه ی تحمل در خانواده به قدری پایین بیاید که نه تنها والدین حوصله ی بازی کردن و وقت گذاشتن با کودکان را ندارند بلکه هم صحبتی با آنان از حد ظرفیتشان فراتر است. 🔹 یادداشت دوست گلم خدیجه رهنما🌺 عضو گروه تبلیغی صریر، وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان 📝بر روی لینک ضربه بزنید👇 https://hawzahnews.com/x9TbZ @ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
رَبَنا آتِنا .. محبت او رَبَنا آتِنا .. ولایت او سائلم سائل امام رئوف تشنه‌ام تشنهٔ کرامت او 🕊🕊🕊🕊🕊🕊🕊 بر دَرَش بگذار ای سائِل ، سر از روی نیاز در نخواهد ماند، هر کس قبله‌گاهش این دَر است... ❤️🧡💛💚💙💜💖💗💓 @ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مولای من شنیده‌ام علم ۲۷ حرف دارد و تا زمان ظهور ۲ حرف از آن کشف می‌گردد📚 آقای من شنیده‌ام وقتی ظهور می‌کنید دست بر سر شیعیان می‌کشید و علم آنان کامل می‌گردد📖 حرفم این است می‌شود پدری کنید و با نگاه رحیمانه‌تان از آن دو حرف علم آنچه برای دین و دنیایم لازم است را تفضل کنید📔📕📗📘📙 شنیده‌ام رزقم به دست شماست روزی علم را بر من فزون گردان و در رأس علم تقوای تقوی بر من کرامت فرما ای آقای کریم باور دارم باکریمان کارها دشوار نیست اربابم دریابم منتظرکوچک شما مرضیه رمضان قاسم🌱 @ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠فلسفه‌ی عبادات چیست❓ سوال در رابطه‌‌ی با فلسفه‌ی احکام زیاد است نظیر اینکه چرا باید نماز بخوانیم، چرا نماز صبح دو رکعت است، چرا روزه بگیریم، چرا ۳۰ روز، چرا چرا چرا ✨✨✨✨✨✨ در رابطه با تحلیل چرایی‌ها و فلسفه‌ی احکام چند نکته‌ی کوتاه محضر شما عرض می‌کنم: 1⃣ آنچه که از طرف خدای حکیم مطرح می‌شود قطعاً دارای مصلحت هست که خدا به آن امر می‌کند وقتی خدا امر می‌کند اقیموا الصلاة نماز بخوانید قطعاً یک مصلحتی در آن وجود دارد. وقتی پروردگار عالم از فعلی نهی می کند لاتجسسوا تجسس نکنید قطعا یک مفسده ای دارد دروغ نگوئید، ربا نخورید ووو قطعا مفسده ای دارد که خدا دارد نهی می کند. 2⃣ آیا این مصالح و مفاسد که محور احکام و تشریع هست. ما یک عنوان داریم در مباحث اصولی که می گوئیم «الاحکام تابعةٌ للعناوین» احکام تابع عنوانهای خود و موضوعات خودش هست و این عناوین بر محور مصالح است «تابعةٌ للمصالحِ والمفاسد هستند» صحبت اینجاست که آیا این مصالح و مفاسد را ما متوجه می شویم؟ ✍پاسخ: گاهی عقل ما به تنهایی فارغ از هر چیزی مصلحت و مفسده هر احکام را متوجه می شود نظیر اینکه دروغ بد است مفسده دارد بله این مطلب را ما متوجه می شویم لذا کسی به شما نمی نمی گوید چرا نباید دروغ بگوئیم خودش بدی آن را می فهمد(البته استثناها را کاری نداریم)، کمک کردن به دیگران (انفاق) خوبی این کار را همه با عقل خود درک می کنند. بنابراین پاسخ این شد: بله گاهی ما مصالح و مفاسد امور را متوجه می شویم، گاهی با پیشرفت علم مصالح و مفاسد برای ما تبیین و مشخص می شود مثلا با پیشرفت علم حکمت آن ثابت شده این را ۱۴۰۰ و اندی سال قبل قرآن و دین تاکید کرده بوده اند و ما تعبدا انجام می دادیم اما امروزه علم برخی حکمت های آن را ثابت کرده است 3⃣ گاهی مصلحت و مفسده در خود شریعت بیان شده البته اینها به عنوان حکمت هستند نه دلیل و نه علت صحبت اینجاست که حکمت برخی عبادات در روایات آل الله بیان شده است «انما فرض الله الصلاة ل... » خدا نماز را واجب کرده برای فلان امر زکات برای.. 📚در کتاب علل الشرایع از مرحوم صدوق فلسفه ی تدوین آن اساسا این است که مصالح و مفاسد بسیاری از احکام و حکمت شان بیان شده. 4⃣نکته ی اساسی این است که آنچه عقل، علم، در روایات برای ما بیان می کنند بیان حکمت است نه تمام العله اینها برخی از مصالح و مفاسد است اما تمام این امور «و ما اوتیتم من العلم الا قلیلا» لذا ما در پاسخگویی به این مسئله باید بر محور تعبد تاکید ویژه داشته باشیم و این است که چرا نماز؟ چرا...؟ چون خدا گفته. اولین پاسخ ما این است که حکم خداست. شما خدا را حکیم می دانی یا نه؟ خدا را عاقل، عادل، عالم می دانی یا نه؟ پس فلسفه ی احکام این شد چون خدا فرموده. آن وقت مثال پزشک و مکانیک و خیاط و خطاط و... را ما میریم محضرشون. و اینکه یک قاعده ی عقلی است که کسی که نمی داند مراجعه می کند به کسی که می داند «فاسئلوا اهل الذکر ان کنتم لا تعلمون» 5⃣ پیشرفت علم در زمان امام زمان «عجل الله تعالی فرجه الشریف» به اوج خود می رسد روایت امام صادق است علم ۲۷ حرف است تا زمان ظهور دو حرف از علم کشف می شود هنگام ظهور بسیاری مسائل برای ما کشف می شود اما صحبت در این است 6⃣ در پاسخگویی به تمام سطوح در باب فلسفه ی احکام باید ابتدا بر مسئله ی تعبد تکیه کرد و با تکیه بر کلام امیرالمؤمنین که فرمودند:«الاسلام هو التسلیم»آن وقت این تسلیم و تعبد عین عقلانیت است.اما در کنار این مسئله گاهی مسائلی به ذهن انسان خطور می کند تحلیل است نظیر حکمت های وضو که برخی آن را کلید ورود به محضر پروردگار عالم، از باب نشاط،... اینها از باب جزء العلة به ذهن می رسد هیچ اشکالی هم ندارد و برای نوجوان مخصوصاً تحلیل های محسوس و ملموس با تکیه بر اینکه اینها جزء العله هستند، حکمت هستند و نه علت و ما فقط بخاطر تعبد انجام می دهیم ولی اینها را هم می شود بیان کنیم بسیار تاثیر گذار هست. 🎁نتیجه اینکه: در پاسخ به فلسفه ی احکام بر مقوله ی تعبد به صورت ویژه باید تاکید داشته باشیم و بیان حکمت ها و نه علت ها را تاکید کنیم و اگر بتوانیم با تحلیل هایی که از کلیات از قرائن در علل الشرایع قرائن جمع کنیم و بیان کنیم بسیار نیکو و زیباست ╔═ ⚘════⚘ ═ ⇲@javadheidari110@ramezan_ghasem110 ⚘════⚘ ═
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌♡••••🥀•• ألسَّلاَم ُ‌عَلَيک ِ‌يَافَاطِمَة َ‌المَعصُومِة 🔹بی سبب‌نیست‌شما‌جلوه‌ی‌ اسرار‌شدی 🔹اولین‌فاطمه‌ هستی که حرم دارشدی 🔹می‌شود بی تو امور شدنی، ناشدنی 🔹می‌شود با تو همه ناشدنی‌ها،شدنی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ┄┅┄┅ ❥❥❥ ┅┄┅┄ آمد ز مدینه‌تا‌ که‌در قم باشد در مملکت امام هشتم باشد یعنی‌که‌خدانخواست‌تامرقداو مانند مزار فاطمه گم باشد ▪️فرا رسیدن رحلت جانسوز بانوی کرامت حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) تسلیت باد🖤🕯 @ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌻🌻 📣پرسش از شما پاسخ از 📢 «استاد جواد حیدری» ❓پرسش❓ 📚لطف می‌کنید چند کتاب در مورد شخصیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها معرفی کنید؟ ✍️ پاسخ: 📒حضرت‌معصومه فاطمه‌دوم نویسنده✍محمدمحمدی‌اشتهاردی 📕مهتاب اهل‌بیت نویسنده✍سیدحسین اسحاقی 📙فروغی از کوثر نویسنده✍الیاس محمدبیگی 📗نگاهی‌به‌زندگانی‌حضرت‌معصومه نویسنده✍غلامرضا حیدری ابهری 📔حضرت معصومه و شهر قم نویسنده✍محمد حکیمی ╔═ ⚘════⚘ ═ ⇲@javadheidari110@ramezan_ghasem110 ⚘════⚘ ═
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا