eitaa logo
مرضیه رمضان‌قاسم
487 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
901 ویدیو
88 فایل
🌻بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم سلام ارشد تفسیر و کلام، مداح، سخنران مبلغ‌ دفتر تبلیغات اصفهان پاسخگوی‌شبهات،داستانک‌ دلنوشته و یادداشت‌نویس تلاشم در جهش‌تولید جهت‌فرمانبرداری از امر رهبرم منتظرامام زمانم هس تم پل‌ارتباطی‌جهت‌ارتقاءکانال⬇ @M_Rghasem110
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از مرسلات مدیا
✅💠 تبدیل مأموریت 📱آقا مجید گوشی به دست داشت پاسخ شبهات اعتقادی را در فضای مجازی تایپ می‌کرد. وقتی پاسخ‌دهی او تمام شد، یک لحظه از شدت خستگی پلکهایش روی هم رفت و خوابش برد. یکدفعه از صدای همسرش که داشت 📞تلفنی به مادرش می‌گفت: « یه ذره به فکر خودش نیست، نمی‌ذاره آب تو دل ما تکون بخوره، هوای همه‌ رو داره، تا بود توی جبهه و ... » آقا مجید پای مصنوعی‌اش را محکم بست و رفت کنار همسرش و گفت: « وقت استراحت نیست، جهاد ادامه داره؛ دیروز دست به ماشه و امروز دست به گوشی... » 📖فَإِذا فَرَغتَ فَانصَب ⚜۷/انشراح پس هنگامی که از کار مهمّی فارغ می‌شوی به مهم دیگری پرداز، / مرضیه رمضان قاسم @taaghcheh
🌸 مسابقه بهار قرآن، بهار دلها 🌀 شماره ۷ 🔹شرکت در مسابقه: dte.bz/1442 📞با برندگان تماس گرفته می‌شود. 🇮🇷 معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
🌷🌺🌷 💎 شروع نو 🌿 فرصتی که هر سال، برای همه فراهم می‌شود... ☀️سال نو یعنی روز نو،کار نو،ابتکار نو 🌺 بمناسبت سال نو 🌺 🌙سالِ نو مومنین از شب قدرآغاز می‌شود رهبرمعظم انقلاب: 🔹در حقیقت از شب قدر، انسان مومن روزه‌دار، سال نویی را آغاز میکند. 🔹در شب قدر تقدیر او در دوران سال برای او از سوی کاتبان الهی نوشته میشود. انسان وارد یک سال نو، مرحله‌ی نو و در واقع یک حیات نو و ولادت نو میشود. در راهی به حرکت در می‌آید، با ذخیره‌ی تقوا این راه را طی میکند. ۸۸/۰۶/۲۹ @ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌙 🌙 🌙 🌙 🌙 🌙 🌙 🌙 🌙 🌙 🌙 🌙 ❓پرسش ⁉️اگر در شب قدر، مقدرات معیّن می‌گردد؛ پس تلاش و اختیار انسان چه معنائی دارد؟ پاسخ استاد حیدری "زیدعزه" 1⃣ اینکه می‌گویند در شب قدر همه‌ی مقدرات تقدیر می‌شود‌؛ بدین معنا است که‌ قالب معین و اندازه‌ی خاص هر پدیده، به طور روشن اندازه‌گیری می‌شود البته این اندازه‌گیری، بر اساس شرایط و موانعى است که پیش می‌آید و با ملاحظه اختیار و قابلیت انسان شکل می‌گیرد. با توجه به مقدمه یادشده، رابطه شب قدر و تعیین سرنوشت بندگان و کردار اختیارى آنان، روشن می‌شود. 2⃣ قدر؛ یعنى، پیوند و شکل گرفتن هر پدیده و هر حادثه با سلسله علل خود و در شب قدر، این پیوند به دقّت اندازه‌گیری می‌شود؛ یعنى: اولا، براى امام هر زمان این پیوند معلوم و تفسیر می‌شود. ثانیاً رابطه این پدیده‌ها باعلل خود روشن می‌گردد. از یکسو خداوند متعال، بر اساس نظام حکیمانه جهان، چنان مقدّر کرده است که بین اشیاء، رابطه‌ای خاص برقرار باشد. براى مثال بین عزت و دفاع از کیان و ذلّت و پذیرش ستم... هر کس از کیان خود دفاع کند، عزیز می‌شود و هرکس تسلیم زور و ستم شود، ذلیل می‌گردد! این تقدیر الهى است. مثال دیگر اینکه بین طول عمر و رعایت بهداشت و ترك بعضى از گناهان مثل قطع صله‌رحم و دادن صدقه، رابطه وجود دارد. بر این اساس هر کس طول عمر می‌خواهد، باید دراین قالب قرار گیرد. آنکه این شرایط را مهیا کرد، طول عمر می‌یابد و آنکه در این امور کوتاهى کرد، عمرش کوتاه می‌گردد. پس در افعال و کردار اختیارى بین عمل ونتیجه که همان تقدیر الهى است رابطه مستقیم وجود دارد. انسان تا زنده است، جاده‌ای دوطرفه در برابرش قرار دارد یا با حُسن اختیار، کمیل بن زیاد نخعى می‌گردد و یا با سوء اختیار حارث بن زیاد نخعى، قاتل فرزندان مسلم می‌شود؛ دو برادر از یک پدر و مادر: یکى سعید و دیگرى شقى. پس تقدیر الهى؛ یعنى، آنکه با حُسن اختیار خود به جاده مستقیم رفت، کمیل می‌شود و آنکه با سوء اختیار خود، به بیراهه‌ی گناه و انحراف پا گذاشت، حارث می‌گردد. 3⃣ از سوى دیگر در شب قدر، معین می‌شود که هر انسان، براساس انتخاب واختیار خود، کدام راه را انتخاب خواهد کرد و با توجه به دعاها، راز و نیازها و تصمیم‌ها، قابلیت چه نعمتها و یا حوادثى را خواهد داشت. پس بین تقدیر الهى و اختیار آدمى، هیچ منافاتى وجود ندارد؛ زیرا در سلسله علل و شرایط به ثمر رسیدن کار و ایجاد حادثه، اراده آدمى یکى از علل و اسباب است. آنکه با حسن اختیار خود، کردار نیک انجام میدهد یا مخلصانه دعایى می‌خواند، نتیجه آن را در این جهان می‌بیند و آنکه بر اثر سوء اختیار گناهى مرتکب می‌شود، نتیجه‌ی تلخ آن را می‌چشد. پس اینکه در شب قدر، امور بندگان ـ اعم از مرگ و زندگى، ولادت و زیارت و... ـ تقدیر می‌شود، همگى با حفظ علل و شرایط وعدم موانع است و اختیار یکى ازعلتها و شرایط آن به شمار می‌آید. به‌ این جهت سفارش شده، در آن شب به شب‌زنده‌دارى وعبادت ودعا بپردازید، تا این عمل در آن شب خاص که از هزار شب برتر است، شرایط نزول فیض الهى را فراهم آورد. ♻️ نتیجه اینکه: خداوند می‌داند، هر چیزى در زمان و مکان خاص، به چه صورت و با توجّه به کدام شرایط و علل تحقق می‌یابد و می‌داند که فلان انسان با اختیار خود، کدام کار را انجام می‌دهد. فعل اختیارى انسان، متعلق علم خداوند است که در شب قدر، حدود آن مشخص می‌شود. این امر با اختیار منافات ندارد و حتى بر آن تأکید می‌کند؛ براى مثال معلم کاردان و مجرب، به خوبى می‌داند کدامیک از دانش‌آموزانش، به دلیل تلاش فردى و استعداد لازم، با رتبه بالا قبول می‌شود و کدامیک به دلیل عدم تلاش یا استعداد کمتر، در حد متوسط نمره می‌آورد و یا مردود می‌شود. علم معلم، از راه دانش او به علت‌هاست و نفی‌کننده تلاش دانش آموزان نیست. در شب قدر همه‌ی کردار اختیارى انسان، اندازه‌گیری و قالب‌بندی می‌شود. خداى عالم به‌ علت‌ها، براساس نظم موجوددرمیان اشیاى این جهان، برنامه‌ریزی می‌کند و اختیار انسان یکى از علتهای مؤثر است. از این‌ جهت تأکید شده است: «شب نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارك رمضان را به عبادت، دعا و شب‌زنده‌داری مشغول باشیم، تا این اعمال خیر، زمینه آمادگى و توان برتر ما شود و بتوانیم فیض الهى را درك کنیم. اگر عنصر اختیار در میان نبود و هر آنچه انجام می‌دادیم در سرنوشت ما تأثیر نداشت، هیچ دلیلى بر این‌همه تأکید بر شب‌زنده‌داری و عبادت نبود. @javadheidari110 🌙 🌙 🌙 🌙 🌙 🌙 🌙 🌙 🌙 ➠@ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📺تلوزیون اینترنتی ویژه برنامه آینه‌ی معرفت با حضور کارشناسان پاسخگویی شنبه و دوشنبه ساعت ۱۰:۳۰صبح نرم‌افزار روزبرگ⬅️ Dte.bz/rooz کارشناسان ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ استاد حیدری و جمالی«زیدعزهما‌» با موضوع:روشهای تاثیرگذاری در تبلیغ 1⃣ مبلغین رهروان پیامبرانند: تبلیغ کاری الهی است و همچنین کار رسول خداست. تمام مبلغین رهرو پیامبرانند. شاهد کلام ما این فراز زیارتنامه‌ی پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله و سلم است که می‌خوانیم: «السَّلاَمُ عَلَیْکَ یَا مُبَلِّغاً عَنِ اللَّهِ» کار مبلغ کار بسیار ارزنده‌ای است زیرا مبلغ با احیاء جان انسان‌ها بهداشت روحی و روانی جامعه را تأمین می‌کند. 2⃣ روح و جان تبلیغ چیست: روح و جان تبلیغ عبارتست از ارتباط مؤثر فکری، روحی، روانی است. (ارتباط تاثیرگذار وسازنده) یعنی مبلّغ به دنبال راهی باشد تا از آن طریق بتواند پیام خود را در قلب و جان مخاطب بنشاند و او را با خود همراه سازد. مبلّغ باید کار او حکیمانه باشد یعنی هدفمند باشد، و مخاطب را به هدف مورد نظر که «ادعوا الی سبیل ربک» هست، برساند. 3⃣ به نظر شما چرا مخاطبین ما، در فضای مسجد و... کم شده‌اند؟ چون روش‌های ارتباط موثر را به خوبی بکارنگرفته‌ایم. مبلّغ (فرستنده) می‌بایست در فرآیند ارتباط مؤثر پیام را در دو قالب: ۱- قابل فهم برای مخاطب باشد. ۲- احساسات مخاطب را برانگیزاند و ایجاد همدلی کند و به مستمع(گیرنده) منتقل سازد. 4⃣ ارتباط موثر، مهارت است؛ لذا هم می‌بایست آموزش داده شود و هم تمرین شود. ما سه فاز هوشی داریم که عبارتند از‌: 1) هوش دینی SQ 2) هوش علمی IQ 3) هوش کاربردی EQ هوش کاربردی همان مهارت تبلیغی است. فردی که توانمندی علمی دارد ولی EQ ندارد، یعنی او قدرت تاثیرگذاری ندارد. EQ برنامه‌ریزی قدرت تاثیرگذاری و نشاط و شادابی در عمل است و مهارت زندگی است. که باید آن را فراگرفت. خصوصا تاثیرگذاری در جامعه را. 5⃣ عناصر فرآیند ارتباطی عبارتند از: ۱) فرستنده یا مبلّغ که الغا کننده‌ی پیام‌ است ۲) اخلاق ۳) رمز گذاری پیام: زبان بدن منظور هست، رمزگذاری گاهی با پیام هم جهت است و گاهی با پیام منافات دارد، مثلا مبلّغ دارد آموزش تواضع می‌دهد ولی خودش رفتار متکبرانه دارد، یعنی زبان گفتار و رفتارش با خم متناسب و هماهنگ نیست. ۴)گیرنده یا مستمع: باید دید گیرنده چگونه فردی است چه سن و سالی دارد و... ۵) بازخورد کلام: باید دید آیا کلام او طرف مقابل را منقلب و پذیرنده کرده است یا خیر. 6⃣ عواملی که مانع تاثیرگذاری پیام‌اند: گاهی مبلّغ نمی‌تواند مستمع را دگرگون کند چون عواملی مانع تاتیرگذاری پیام شده اند. لذا مبلّغ برای اینکه پیامش تاثیرگذار باشد، می‌بایست این ۹ مانع را که برخی به مستمع برمی‌گردد برخی به مبلّغ، آنها را رفع کند. تا تاثیرگذاری به سهولت صورت پذیرد. البته نباید فراموش گردد که حتی با مفقود بودن این شرایط نیز باز مخاطب حق انتخاب دارد در اینکه آیا پیام را بپذیرد یا نپذیرد. عوامل مانع تاثیرگذاری پیام‌ عبارتند از: ۱) تجربه: گاهی مخاطب از فردی نظیر مربی، استادی یک رفتار تلخی دیده و نسبت به همه‌ی اساتید دید بدی پیدا کرده است. ۲) محیط: محیطی و یا زمانی که در آن قرار گرفته‌ایم برای تبلیغ بسیار مهم است نظیر شب قدر ۳) جنسیت: گاهی برخی شوخی‌ها تاتیر نامطلوب می‌گذارد. ۴) عدم ایجاد محبت: تعلق و وابستگی و ایجاد رابطه‌ی عاطفی باعث تاثیر بیشتر و برخورد گرم می‌شود. ❇️ رفع تعارض محبت و جنسیت (چگونه تبلیغ محبت آمیز با جنس مخالف قابل جمع است؟) : اگر مبلغ آقای جوان یا میانسالی هستند که مخاطبین ایشان خانم هستند می‌بایست نگاه افتاده داشته باشد، همچنین رفتار مهیِِّج انجام ندهند، یعنی با رفتار اعلام کند به مخاطب خود که من هدفم مقدس و ارزشی است و هدف خاص دیگری غیر از آن ندارم. ۵) عدم مدیریت هیجان: هیجانات باید مدیریت شود. ۶) تعصب: حضرت عیسی فرمودند من کور مادرزاد را شفا می‌دهم، مرده را زنده می‌کنم اما احمق را نزد من نیاورید ❇️نحوه‌ی برخورد با فرد متعصب: باید اینگونه باشد که فرض‌هائی را که قبول دارد را برایش آورد تا پیامد حرفهایش را بفهمد. ۷) تحکم: نگاه از بالا به مخاطب مانع تاثیرگذاری است. ۸) برخورد انتقادی: ۹) پیش‌داوری: هنوز حرفهای مخاطب را نشنیده نباید به او مارک زد. 7⃣ ویژگی‌های فرستنده پیام(مبلغ) ۱) اخلاص: دلسرد نشدن، تبلیغ را با چیزی معاوضه نکند «مَن کانَ لله کانَ الله له» ۲) تواضع: ۳) بی‌تکلّفی و ساده‌زیستی: ۴‌) استقامت و پشتکار: ۵) شرح‌صدر و حلم و دریادلی: ۶) مردم‌داری: ۷) خوش‌اخلاق و مهر و عاطفه: ۸) پیش‌گامی: ۱۰) نظافت و آراستگی: ۱۱) زیبائی و دلنشینی: ۱۲) علمی توام با عمل: تنظیم کننده:مرضیه رمضان قاسم @ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌧 ⛈ 🌧 ⛈ 🌧 ⛈ 🌧 ⛈ 🌧 ⛈ ⛈ 🌧 ⛈ 🌧 آب نیسان و درمانگری🌧 🌷نظر کارشناس محترم مرکز ملی پاسخگویی اصفهان استاد جواد حیدری «زید‌عزه»: ایشان فرمودند: با شنیده شدن صدای باران های بهاری در فروردین ماه و اردیبهشت، 📞صدای پرسش و پاسخ ها در مورد برخی مباحث که باران با خود می‌آورد نیز به گوش می‌رسد. ایشان در این راستا نکاتی بیان فرمودند: 1⃣ در بینش توحیدی و الهی، تمام مخلوقات و آثار آن ها از خداست. مُلک و ملکوت لشکریان اویند. قرآن کریم می فرماید: «وَ لِلَّهِ مُلْکُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ اللَّهُ عَلی‏ کُلِّ شَیْ‏ءٍ قَدیر»؛ « مالکیت آسمانها و زمین از آن خداست و خدا بر همه چیز تواناست». (آل عمران/189)و فرمود: «فَسُبْحانَ الَّذی بِیَدِهِ مَلَکُوتُ کُلِّ شَیْ‏ءٍ وَ إِلَیْهِ تُرْجَعُون‏»؛ «منزه است خدایی که ملکوت همه چیز در قدرت اوست و همه شما به سوی او بازمی گردید. پس اثر گذاری هر چیزی در عالم به اذن و اراده ی خداوند است. 2⃣ عالم هستی منحصر در ماده و مادیات نیست، همان خدایی که در آب، اثر رفع تشنگی نهاده است می‌تواند در یک عمل عبادی یا ذکر و یا آیه‌ای، آثار و برکاتی نهادینه کند، پروردگار عالم می فرماید: «اللَّهُ خالِقُ کُلِّ شَیْ‏ءٍ وَ هُوَ عَلی‏ کُلِّ شَیْ‏ءٍ وَکیل‏»؛ « خداوند، آفریننده همه چیز است و بر همه چیز نگهبان است. 3⃣ آیات نورانی قرآن کریم و روایات اهل بیت علیهم السلام، باران را، پاک و پاک کننده معرفی کرده است، در سوره ی فرقان می‌خوانیم: «وَ هُوَ الَّذی أَرْسَلَ الرِّیاحَ بُشْراً بَیْنَ یَدَیْ رَحْمَتِهِ وَ أَنْزَلْنا مِنَ السَّماءِ ماءً طَهُوراً»؛ «و اوست که بادها را بشارتی پیشاپیش رحمت خویش کرد و از آسمان آبی پاک ‏کننده نازل کردیم. همچنین مرحوم کلینی در کافی شریف چنین نقل می کنند: «عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام، قَالَ: «قَالَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ علیه السلام: اشْرَبُوا مَاءَ السَّمَاءِ؛ فَإِنَّهُ یُطَهِّرُ الْبَدَنَ، وَ یَدْفَعُ الْأَسْقَامَ، قَالَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ: «وَ یُنَزِّلُ عَلَیْکُمْ مِنَ السَّماءِ ماءً لِیُطَهِّرَکُمْ بِهِ وَ یُذْهِبَ عَنْکُمْ رِجْزَ الشَّیْطانِ وَ لِیَرْبِطَ عَلی‏ قُلُوبِکُمْ وَ یُثَبِّتَ بِهِ الْأَقْدامَ»»؛ «آب باران آسمان را بنوشید زیرا سبب شود که بدن پاک (و تندرست) گردد و بیماری ها و رنجها از آن دور گردد، همانطور که خداوند متعال در قرآن می فرماید:« …و آبی از آسمان برایتان فرستاد ، تا شما را با آن پاک کند و پلیدی شیطان را از شما دور سازد و دلهایتان را محکم ، و گامها را با آن استوار دارد!». 4⃣ در برخی روایات، از «آب نیسان» و فوائد آن صحبت به میان آمده است که با مراجعه ی به مفاتیح الجنان می توان از جزئیات آن مطلع شد. 🌧الف: «نیسان» ماه هشتم رومی است که از بیست و سوم فروردین شروع و تا سی روز ادامه دارد. 🌧ب: هر چند مستند روایی آب نیسان ضعیف است ولی با وجود آیات و روایات در مورد فوائد باران و هم چنین اعتماد برخی از علما به این عمل، ضعیف بودن روایت قابل چشم پوشی است. 🌧ج: افراد در استفاده از آب باران حتما رعایت بهداشت و مسائل پزشکی را در نظر بگیرند. 5⃣ در این مورد که تاثیر دعا و دستورالعمل‌های دینی، مطلق و بدون قید و شرط نیست و اثر گذار بودن آنان تابع قوانینی است که مصلحت فرد و حکمت الهی از مهمترین آن‌هاست. ♻️ نتیجه اینکه پاک بودن و پاک کنندگی باران از مسلمات قرآنی و روایی است و بر این اساس انجام اعمال «نَیسان» به امید بهره گرفتن از فوائد آن بلا اشکال است. 📝 مرسلات: dte.bz/FJuf9 📝 خبرگزاری حوزه: hawzahnews.com/news/897852 @javadheidari110 🌧 ⛈ 🌧 ⛈ 🌧 ⛈ 🌧 ⛈ 🌧 ⛈ ➠@ramezan_ghasem110
"بهارِ دل" صدای باران بهاری در اردیبهشت ماه یادآور صدای روح‌بخش معلم است، آنگاه که بر جان خسته‌ی متعلم نازل می‌گردد تا زمینه‌ی صعود و پاکی را برای او به ارمغان آورد. 💦 💦 💦💦 💦 💦 💦 💦 در بهار قرآن، که انس بیشتری با قرآن داریم در سوره‌ی مبارکه‌ی فرقان می‌خوانیم: «وَ هُوَ الَّذی أَرْسَلَ الرِّیاحَ بُشْراً بَیْنَ یَدَیْ رَحْمَتِهِ وَ أَنْزَلْنا مِنَ السَّماءِ ماءً طَهُوراً»؛ «و اوست که بادها را بشارتی پیشاپیشِ رحمت خویش کرد و از آسمان، آبی پاک ‏کننده نازل کردیم.» معلم نیز با بارش باران علم بر وجود تشنه‌ی دانش‌پژوه، جان او را احیا می‌کند، همانگونه که باران، مکنونات زمین زراعی را هویدا می‌سازد، معلم نیز زمینه‌ی رشد و شکوفائی هر دانش پژوه مستعدی را فراهم می‌سازد. از آموزه‌های دینی برداشت می‌‌گردد، دستورالعمل‌های دینی، مطلق و بدون قید و شرط نیست و اثر گذار بودن آنان تابع قوانینی است. به همین جهت بهره‌مندی کافی و وافی از تعالیم معلم نیز مشروط به شرایط و قوانین است. بنابراین بر دانش‌پژوه لازم است، پس از یافتن مربی مهذب، متعهد و متخصص، در رعایت حقوق ایشان نهایت همت خویش را بکار بندد، چرا که از امام سجاد ‌-علیه‌السلام- اینچنین نقل شده است: «حق معلم تو این است که وی را بزرگ شماری، حرمت مجلس وی را نگه‌داری، نیک به وی گوش‌سپاری، به وی روی‌کنی (در کلاس درس روبه‌روی او بنشینی)، صدایت را بر وی بلند نکنی، به کسی که از وی پرسیده است، پاسخ نگویی تا خود او پاسخ دهد، در حضورش با کسی گفتگو نکنی، نزد او از کسی غیبت نکنی، از گفتار بد درباره‌ی وی بپرهیزی، عیب‌هایش را بپوشانی، خوبی‌هایش را آشکار کنی...» (من لایحضره الفقیه، ج۲) چه نیکوست، امسال که ایام و لیالی قدر با ایام نکوداشت مقام معلم قرین گردیده است، درود و سپاس خود را تقدیم معلمانی کنیم که وامدار علم آنان هستیم، و در رأس آنان به معلم مظلومی که پیامبر رحمت به ایشان اطلاق باب علم فرموده‌اند متوسل شویم و خواستار جوشش هر چه بیشتر علم و دانش با طلب ظهور حضرت ولی‌عصر -عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف- باشیم و بدانیم ماه رمضان همانگونه که بهار قرآن است بهار عترت نیز می‌باشد چرا که بین قرآن و عترت جدائی وجود ندارد. لذا شایسته است در صدر ادعیه و مناجات­‌هایمان ظهور حضرت ولی عصر -عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف- را قرار دهیم تا به این گفته‌‌ی «وَ مُقَدِّمَکُم أمامَ طَلِبَتِی» که بارها در زیارت جامعه تکرار کرده‌ایم جامه‌ی عمل بپوشانیم. بدین ترتیب، با ظهور آن حضرت باب ۲۵ حرف دیگر از علم نیز بر ما باز می‌گردد. تا تاریکی شب‌های جهل و نادانی را مبدل به صبح صادق کند. آنگاه خواهیم چشید طعم این آیه را که می‌فرماید: «سَلامٌ هِیَ حَتَّی مَطلَعِ الفَجر» (این شب تاصبحدم رحمت وسلامت وتهنیت است) جان کلام اینکه تا فرج حاصل نگردد معلمین حقیقی به راحتی نخواهند توانست به هدایت مردم بپردازند، چرا که یا از جانب شیطان‌صفتان داخلی و خارجی مورد هجمه قرار می‌گیرند و یا دشمن آنان را به شهادت می‌رساند. همچون شهید استاد مرتضی مطهری که به دست گروه منافقان به شهادت رسید و یا استاد مقاومت حاج قاسم سلیمانی، که دشمن نه تنها به شهادت ایشان بسنده نکرد، بلکه بعد از شهادت نیز ایشان را هدف آماج دشمنی‌ها و تهمت‌ها قرار می‌دهد. خداوند در این شبها بهترین تقدیرها را برای معلمان رقم زند، شاید بتوان گفت شهادت شیرین‌ترین تقدیرهاست. 🌺 روز اول که به استاد سپردند مرا دیگران را خِرَد آموخت مرا مجنون کرد ✍به قلم مرضیه رمضان قاسم @ramezan_ghasem110 🌱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌖🌅 "شبی که ختم بخیر شد" سحر غریبی است!! گوئی زمین و زمان بغض‌ کرده‌اند. قلم از بین انگشتان می‌گریزد. کلمات به نوک قلم که می‌رسند جان می‌‌دهند و یارای کوبیده شدن بر دفتر را ندارند. سکوت عجیبی همه جا را فراگرفته! گوئی همه خوابیده‌اند و یا به خواب ابدی رفته‌اند. نخل‌ها را غم گرفته، گرد یتیمی بر عالم نشسته. صدای مناجات جانسوز مردی بزرگ دیگر گوش عالم را نوازش نمی‌دهد. نَفَس‌ها در سینه حبس است. عالم غرقِ تاریکی شده است. خورشید به ناگاه خاموش شد! جهان سرد و تاریک شد. غربتی بر غربت دیگر، افزوده شد. آسمان غرشی کرد و بر خود لرزید؛ چشمان آسمان شروع به باریدن کرد. عالم پلکی زد، دوباره صبح شد و خورشیدی دیگر بر زمین تابید. دوم مظلوم عالم به امامت رسید. چشمه‌های علم و دانش یکی پس از دیگری جاری شدند. ماه دوازدهم پدیدار شد، نگاه کوتاهی به زمین کرد و دوباره شب شد!! نگاه‌ها دوخته به راه ماه است تا برگردد. عقربه‌ها می‌دوند تا به دوازده برسند و همان جا قرین هم گردند، تا نغمه‌ی شادی ظهور را در کنار هم جشن بگیرند. کلمات جان تازه‌ای گرفتند. قلم هوسِ نغمه‌خوانی کرد. شب کوله‌بارش را جمع کرد. به یکباره آفتاب طلوع کرد. صبح بقچه‌اش را باز کرد. چشمانش به جمال امامش روشن شد. به امام عصر سلام کرد. «سَلَامٌ هِيَ حَتَّىٰ مَطْلَعِ الْفَجْرِ» سلام و رحمتی پیوسته تا طلوع فجر این خبر را برسانید به عشاق نجف بوی سجاده خونین کسی می آید... "السلام علیک یا امیرالمومنین" ✍به قلم مرضیه رمضان قاسم @ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸 مسابقه بهار قرآن، بهار دلها 🌀 شماره 8 🔹شرکت در مسابقه: dte.bz/1442 🇮🇷 معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان 📞 با برندگان تماس حاصل می‌شود. @ramezan_ghasem110
نقش انسان در تقدیرات شب قدر.pdf
1.79M
▫️⚜💠 📖کتاب 📙نقش انسان در تقدیرات شب قدر ✍ تألیف؛ استاد محمد شجاعی ✍ شب قدر؛ فقط شب مناجات نیست! شب نوشتن برنامه‌هاست! برنامه‌ای آماده‌ی امضا برای یکسال ! 💥 یادمان باشد؛ ما اولین کسی هستیم ؛ که قادر است تقدیراتمان را تغییـر دهد! ـ اولین قدم تنظیم لیسـتی از اهداف درخورِ شأن و دغدغه‌ی انسانی ماست؛ ـ و دومین قدم دور ریختنِ تمام آنچه که نمیگذارند، با عالی از شبهای قدر خارج شویم. 💫 بعضی انسان‌ها، ظرفیت‌شان را بقدری بالا میبرند؛ که در، قَدَری به اندازه میلیونها انسان، دریافت می‌کنند! ویژگی خاص این افراد، انتخاب دقیقشان است ! ـ براستی چگونه انتخاب می‌کنند ؟ ـ چگونه آرزو می‌کنند؟ ـ چگونه موانع اجابتش را از میان برمی‌دارند؟ کتاب نقش انسان در تقدیرات شب قدر ، به سؤالات بالا پاسخ خواهد داد ! 💫 | نکته‌های کلیدی برای جذب تقدیرات بلند در لیالیِ قدر | @ramezan_ghasem110 🌱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌱☘ من خوب حرف می زدم، آمدم حرف خوب زدن را یاد بگیرم و بزنم 🌱 هیچ وقت حتی تصورش رو هم نمی کردم یه روز من، منی که با کوله باری از افتخارات علمی و نمره ی عالی، دبیرستان رو پشت سر گذاشتم و حالا بعد از گذشت چندین سال یه مدرک مهندسی هم در کارنامه افتخاراتم ثبت شده است، یه روز برم در خونه حضرت زهرا سلام الله علیها رو بزنم و بگم من رو هم قبول کنید . اما دست بر قضا ،سال 94 وقتی با وجود دو تا فرزند خردسالم ، دلم رو زدم به دریا و خرج اتمام ساخت منزل مسکونی مون رو با همسرم صرف رفتن به خانه خدا و ادای تکلیف الهی کردیم ؛ توی صحرای عرفات ، وسط دورهای طواف خانه خدا فقط یه چیز رو از خدا طلبیدم، و آن کنیز آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف شدن ، بود. بعد از بازگشت از حادثه منا و ترک حرم امن الهی، دعوت نامه خانه حضرت زهرا با چند جمله عجیب به دستم رسید. استاد بزرگوارم ، پیغام داد، شما خوب حرف می زنی ، چرا تلاش نمی کنی حرف خوب رو بزنی!!! و من تجربه ۱۲ سال کار اجرای صحنه ام را در این جمله عمیق حل کردم. امروز بعد از گذشت ۵ سال ، هنوز منزل مسکونی ما آماده سکونت نیست اما درب خانه حضرت زهرا سلام الله علیها چنان به روی من گشوده شده که بی بی بعد از اتمام تحصیلم ، مرا لایق خدمتگزاری خانه اش دانسته است. من امروز مادر سه فرزندم که کوچکترین آنها ، محسن ۱۴ ماهه ام ، ان شاءالله سرباز کوچک امام زمانش خواهد بود . من امروز افتخار می کنم که بزرگترین برکت زندگیم طلبه بودن است ... ✍به قلم یکی از دوستان طلبه‌، سرکار خانم سمیه حسینی پور ✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨ "بیائیم امشب خادمانه در زنیم" الغوث الغوث خلصنا من النار یارب🤲 ✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨ 🍃 آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران سال تحصیلی ۱۴۰۱_۱۴۰۰🍃 📚پذیرش در مقاطع عمومی(سطح۲-کارشناسی)، مقطع عالی(سطح ۳-کارشناسی ارشد) و مقطع تخصصی(سطح۴ -دکترا) 🕰 زمان ثبت‌نام: ۲۵ بهمن‌ماه ۱۳۹۹ تا ۳۱ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ ⬅️جهت ثبت نام به پایگاه اینترنتی www.paziresh.whc.ir مراجعه نمایید. ⬅️ یا با مراجعه ی حضوری به مدارس علمیه سراسر کشور ┄┅┅❅ 💎❅┅┅┄ @ramezan_ghasem110 ┄┅┅❅ 💎❅┅┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۞﴾﷽﴿۞ باباسفرنرودݪم‌گرفتہღ بابا اتاق پر شده از بوے مادرم وقتش رسیده پر بڪشے سوے مادرم بابا خجݪ نباش تو از روے همسرٺ فرقٺ شده شبیہ بہ پهلوے مادرم ⊰⊹✿‎‌‌‌‎‌‌‌✿⊹⊱ ‌‎‌‌‌‎‌‌ میخ گاهی پشتِ در، یک پهلویی را می‌درد گاه گیرد بر عبایی، تا بگوید صبر کن @ramezan_ghasem110
📽برنامه تلویزیون اینترنتی روز برگ با حضور مبلغان تخصصی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان ویژه برنامه تلویزیون اینترنتی روزبرگ آیینه‌ی معرفت به مناسبت ماه مبارک رمضان با محوریت پاسخ به سوالات؛ احکام، عقاید، اخلاق، مشاوره و ‌... در نرم افزار روزبرگ لینک دانلود: Dte.bz/rooz 🕰زمان: روزهای شنبه و دوشنبه‌ ساعت ۱۰:۳۰ ✅ با اجرای کارشناس کلام و عقائد: شما عزیزان هم‌اکنون می‌توانید بحث های کارشناسی را از طریق لینک زیر مشاهده فرمائید⏬ https://www.aparat.com/roozbarg @javadheidari110
🌙 🌙 🌙 🌙 🌙 🌙 🌙 🌙 🌙 🌙 🌙 🌙 ⁉️چرا خدا راضی شد ابن ملجم امیرالمؤمنین علیه السلام را به شهادت برساند؟ ✍پاسخ استاد حیدری"زید عزه" 1⃣ اراده تکوینی الهی بر این تعلق گرفته که انسان اختیار داشته باشد. 2⃣ انسان طبق اختیاری که به او داده شده است هم می تواند کار خیر انجام دهد هر کار شر، زیرا قدرت و اراده ی الهی هم بکار خیر تعلق می گیرد هم بکار شر. 3⃣ هر چند اراده تکوینی هم بر کار خیر تعلق می گیرد هم بر کار شر اما خداوند طبق اراده ی تشریعی، رضایت به انجام کار شر ندارد. 4⃣ ابن ملجم طبق اراده تکوینی الهی اختیار داشت حضرت را به شهادت برساند، اما این به معنای راضی بودن خداوند به این امر نیست، چرا که وقتی خداوند همه ی انسان ها را، طبق ارداه تشریعی از انجام ظلم به انسان‌های عادی باز می دارد، به طریق اولی آنها را از ظلم به حجت‌ خدا نیز باز داشته است. 🦋مثال: پدر به فرزندش پول میده بره هر چی میخواد بخره(اراده تکوینی) راضی نیست سیگار بخره بلکه میخواد فرزندش خرید مفیدی داشته باشه(اراده تشریعی) ♻️نتیجه اینکه: اراده ی تکوینی الهی به کشته شدن امیرالمؤمنین تعلق گرفته، اما اراده ی تشریعی الهی به کشتن امیرالمؤمنین علیه السلام تعلق نگرفته است. @javadheidari110 🌙 🌙 🌙 🌙 🌙 🌙 🌙 🌙 🌙 ➠@ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا