eitaa logo
مرضیه رمضان‌قاسم
484 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
941 ویدیو
94 فایل
🌻بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم سلام ارشد تفسیر و کلام، مداح، سخنران مبلغ‌ دفتر تبلیغات اصفهان پاسخگوی‌شبهات،داستانک‌ دلنوشته و یادداشت‌نویس تلاشم در جهش‌تولید جهت‌فرمانبرداری از امر رهبرم منتظرامام زمانم هس تم پل‌ارتباطی‌جهت‌ارتقاءکانال⬇ @M_Rghasem110
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اعتماد به نفس یعنی: 〽️تغییر را بپذیرم. 〽️خدا را شکر کنم‌. 〽️غرور کاذب نداشته باشم. 〽️وقتم را به بطالت نگذرانم. 〽️ برای آرزوهایم برنامه داشته باشم. 〽️خودم را با کسی دیگر مقایسه نکنم. 〽️اشتباهم‌را بپذیرم،کسی را مقصرندانم 〽️خودم را همینی که هستم دوست‌بدارم 〽️نه خودم را سرزنش‌کنم،‌ و نه دیگران را 〽️نه با خودم غرُولند کنم نه با دیگر افراد. 〽️توانایی‌هایم را ببینم،خود را تحسین‌کنم‌ 🪶مرضیه رمضان‌قاسم ‌╔   ⃟🌸๑‌ ╰┈➤Ⓜ️@ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚖ ⚖ ⚖ ⚖ ⚖ ⚖ ⚖ ⚖ ⚖ ⚖ پرســـ❓ــش ⁉️ چرا خداوند در دنیا به عده‌ای مال و نعمت داده و عزیزشان کرده است و عده‌ای را فقیر و خار آفریده است؟ 🪶پاسخگو: مرضیه رمضان‌قاسم 1⃣ اموال و دارایی‌ها ملاک و معیار برتری ما نبوده و ملاک برتری، تقواست. مال همیشه دلیل بر عزتمندی انسان نیست بلکه آن مالی خیر است که در راه رضای الهی مصرف گردد و سرمایه‌ی جاودانی برای انسان باشد؛ فلذا هر مال و نعمتی دلیل بر عزت و هر فقری دلیل بر ذلت نیست. نگاه ما به همه نعمت‌ها از جمله مال باید نگاه ابزاری باشد که در نزد ما به ودیعه قرار داده شده اند تا ما با مدیریت نفس و عمل به خلاف امیال حرام با آن نعمتها به سعادت نائل شویم و راه خویش به دوزخ را مسدود نماییم. و این نکته مهم را بدانیم که تکاثر نعمت‌ها بر کثرت تکالیف ما می افزایند و هر آنچه بام دارایی ما در دنیا فراخ‌تر باشد برفِ مسئولیت ما نیز فزون می‌گردد. 2⃣ دنیا، سرای آزمایش است. بکاربردن واژه‌ی ابتلاء در قرآن توجه انسان را به این نکته جلب می‌کند که دنیا دار امتحان است، ما در دنیا هر آن بر صندلی آزمایش نشسته‌ایم و این موجب می‌گردد نعمت و یا نقمت‌های مادی و معنوی را نشانه‌ی کرامت و حقارت خود نداند؛ زیرا چنین انسانی به خوبی واقف است، نه فقر برای کفار است و نه دارایی‌ برای صالحان، بلکه گاهی ممکن است انسان علی‌رغم‌ تلاش و مجاهدت‌های مادی با فقر مواجه شود و بالعکس، تا نحوه‌ی بازخورد او با منع و انعام مورد سنجش قرار گیرد؛ توجه انسان به حاضر بودن در جاده‌ی امتحان، موجب می‌گردد از صراط مستقیم منحرف و از مسیر اصلی نلغزد، بلکه بواسطه‌ی سرمایه‌های خدادادی، در حین اینکه مراقب است مانعی او را زمین‌گیر نکند، نه نعمت‌ها را دلیل شرافت خود و نه نقمت‌ها را اهانت علیه خود تلقی می‌کند؛ زیرا می‌داند برخی از آنها میوه‌ی عملش و برخی دیگر ابزار آزمایش او هستند؛ زیرا تا انسان امتحان ندهد، به کمال نمی‌رسد. این بیماری به حسب ظاهر، شرّ است ولی آزمایش الهی‌ست. 3⃣ ما، علم غیب نداریم توجه انسان به علم غیب نداشتن خود، موجب می‌گردد از توهّمِ کرامت‌تراشی برای نعمت و اهانت‌تراشی برای نقمت‌ در امان بماند؛ بنابراین نه از داده‌ها مغرور می‌گردد و خود را هم رتبه‌ی ملائکه و یا بالاتر از آن در رتبه‌ی امامان معصوم می‌داند و نه از نداشته‌ها و فقدان‌ها ناامید شده و خود را جزء اسفل سافلین تصور می‌کند؛ بلکه همانند کسی رفتار می‌کند که در جلسه‌ی امتحان است؛ بنابراین برایش فرقی نمی‌کند او را روی ابریشم بنشانند یا حصیر و هیچ‌کدام را دال بر شرافت یا حقارت خود نمی‌داند؛ زیرا می‌داند کرامت و یا حقارت او، بستگی به نحوه‌ی بازدهی و پاسخگویی او به آزمون دارد. 4⃣ خودپسندان خود را محور عالم می‌پندارند از آنجایی که روش انسان‌های خودپسند، اینگونه است که علی‌رغم جاهل بودن شان، خود را محور عالم می‌دانند؛ بنابراین نعمت‌ها و نقمت‌ها را با خود می‌سنجد؛ در حالی‌که خداوند در سوره‌ی فجر به روشنی بر این مطلب اذعان می‌دارد، انسان را بواسطه‌ی نعمت ابتلایی گرامی و یا منع ابتلایی خار نداشته است؛ بلکه این طبع آدمی‌ست که امتحان، ابتلا و مبتلا شدن به ثروت و نعمت را دال بر شایستگی خود و بر آن برچسب کرامت می‌زند و مبتلا شدن به منع و فقدان نعمت را درخور و شایسته‌ی خویش ندانسته و آن را اهانت الهی تلقی می‌کند، در حالیکه خداوند کلاس‌های مختلف دارد و آن کلاس‌ها را باید امتحان دهیم کلاس ثروت، فقر. 🔰نتیجه اینکه انسان در دنیا در بوته‌ی آزمون قرار دارد و علم غیب هم ندارد؛ فقط وظیفه دارد در جلسه‌ی آزمون هستی، در هر شرایطی که قرار دارد، درست و بجا برخورد کند، نه مغرور شود، نه ناامید؛ زیرا امتحان فقط به اِنعام و گشایش نیست بلکه همانگونه که خداوند امتحان به انعام و گشایش می‌کند از آن طرف، امتحان به ضیق، قَدَر و تنگ‌گرفتن نیز دارد، بنابراین نه همیشه انعامش کرامت و نه همیشه تضییق‌اش اهانت است؛ همان‌گونه که امتحان آسان کرامت و امتحان دشوار، اهانت نیست؛ اگر انسان بتواند در آزمون انعام و منع رو سپید می‌شود؛ به مقام فرشته‌‌خویی می‌رسیم در ادامه‌ی مسیر به مقام نفس مطمئنّه می‌رسد و صاحب نفس مطمئنه می‌‌گردد، لایق این خطاب از جانب میزبان عالم هستی می‌شود، که بنده‌ی من، تو خودت، بخش مهم راه را آمده‌ای کمالات ممکن را کسب کرده‌ای، چون راضی بودی به احکام و حِکَم من، به اطمینان نفس رسیدی، و از مقام راضی به مقام مرضی رسیدی، چون ظاهراً و باطناً، اعتقادات و اعمالت مرضی خداست؛ هرچند از این بالاتر از جانب تو قابل فرض نیست؛ اما هنوز در راه هستی و بخش اهمی از راه مانده است، ولی با این وجود، نگران نباش، بقیه‌ی راه را مهمان من هستی، خودم مامورانی می‌فرستیم تا تو را به بالاتر بیاورند تا به لقاء‌ام باریابی. ‌╔   ⃟🌸๑‌ ╰┈➤Ⓜ️@ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🧠 🧠 🧠 🧠 🧠 🧠 🧠 🧠 ⁉️عقل چیست و عاقل کیست؟ ⁉️آیا آزادی خلاف عقل است؟ 🪶پاسخگو: مرضیه رمضان‌قاسم 1⃣ عقل در آیات از عقلا در قرآن کریم به:. 〽️﴿أُولُوا الْأَلْبابِ﴾ 📖سوره بقره، آیه269 〽️﴿لِأُولِی النُّهَی﴾ 📖سوره طه، آیات54 و 128. یاد شده است. عقل را «نُهیه» گویند زیرا نهی از منکر می‌کند و از زشتی باز می‌دارد؛ عاقل ﴿لِأُولِی النُّهَی﴾ است یعنی خود را، نهی از منکر می‌کند، زیرا اگر کسی عاقل باشد جلوی بی‌حیثیتی خودش را می‌گیرد، عقل را از آن جهت عقل گویند چون نمی‌گذارد آبروی فرد، ولو فرد کافرباشد، برود؛ چون انسان بواسطه‌ی آبرو زنده است و این عقل است که نمی‌گذارد او بی‌آبرو بشود و مانع بی‌حیثیتی اوست، فرد عاقل، نه تنها برای خود حِجر یعنی منع دارد بلکه با حَجَر (سنگ‌‌چین کردن) مانع بی‌عقلی دیگران نیز می‌شود. 2⃣ عقل در روایات طبق بیان نورانی نبی مکرم اسلام، عقل را عقل گویند: برای اینکه در بخش اندیشه، وهم و خیال را عقال می‌کند و در بخش انگیزه، شهوت و غضب را عقال و رام می‌کند. 📚تحف العقول، ص15 طبق این روایت، این شتر چموش که در بخش علم و اندیشه، بجای تعقل گرفتارِ وهم و خیال می‌شود و در بخش انگیزه گرفتار شهوت و غضب‌ است در درون بسیاری از افراد وجود دارد، عقال آن زانوبندی است که جلوی چموشی را می‌گیرد؛ چه زیبا مولوی کلام پیامبر را به شعر در آورده: با توکل زانوی اُشتر ببند(یعنی زانوی وهم و خیال را در بخش علم و اندیشه. و زانوی شهوت و غضب را در بخش انگیزه ببند). اگر کسی هر چه خواست گفت، هر چه خواست کرد، این عاقل نیست؛ چون زانوبند و عقال ندارد‌. 3⃣ فرق است بین رهایی با آزادی و حریت؛ 〽️آزادی و حریت از نعمات الهی، موجب نجات خطر و کاری عاقلانه است و این همان بیان نورانی حضرت امیر در نهج البلاغه است که فرمود: «أَلَا حُرٌّ یَدَعُ هَذِهِ اللُّمَاظَةَ»📚نهج‌البلاغه صبحی صالح، حکمت 456 من یک ملت آزاد، آزاده و فهمیده‌ای می‌خواهم که از لماظه یعنی مانده‌ی غذایی که لای دندان می‌مانَد، پس‌مانده تهِ سفره است و آن را قبلاً دیگران خورده‌اند، نو نیست و دست دوم به دست‌شان رسیده است فاصله بگیرند و برای آن نجنگند. 〽️و اما رهایی نه تنها آزادی نیست بلکه بی‌بندوباری است؛ اگر هدف شهوترانی است این حیوانیت محض است و همان طوری که حیوانات چنگ و دندانشان بیشتر از انسان است، لذت آنها هم بیشتر است. ‌╔   ⃟🌸๑‌ ╰┈➤Ⓜ️@ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
توهم انسانیت متاسفانه امروزه اغلب ما بواسطه‌ی حشر فراوان با فضای رسانه از درون تهی، طوطی‌ صفت‌ گشته و چون در قالب انسان هستیم، نه تنها مبتلا به توهم انسانیت بلکه توهم عالم بودن نیز داریم. برخی افراد تعریف‌شان از انسان، غیر از آن تعریفی است که در قرآن آمده است، هدفی که آنها دنبال می‌کنند غیر از آن هدفی‌ است که برای آن خلق شده‌اند؛ بنابراین تبدیل می‌شوند به انسان‌های قلابی، بدلی و کاذب؛ اینها آدم‌‌نماهایی هستند که منطق‌شان، منطق بی‌تفاوتی‌ست، این سنگدل‌ها، حتی با دیدن تصاویر تلخ جنگ لبنان و غزه از خواب غفلت بیدار نمی‌شوند و بدون توجه به سایر انسان‌ها، تمام همت‌ و توان‌شان را صرف فراهم نمودن آسایش و راحتی خود و خانواده‌شان می‌کنند؛ اینگونه افراد، قائل به اصالت لذت هستند؛ چه بسا برخی از آنها دغدغه‌ی دین ندارند اما چون ادعای علم و دینداری ندارند، امیدی به نجات‌شان هست؛ اما از اینها بد حال‌تر، انسان نماهایی هستند که ادعای دینداری و نیز عالم بودن دارند؛ در حالیکه باید از محتویات سرشان، تندیس بهائم ساخت؛ همان‌هائی که بویی از انسانیت نبرده‌، مدافع دشمنان ددمنش شده‌ و ظالم‌پروری می‌کنند؛ اینان گرگ‌های در لباس چوپان هستند که با دیدن وضعیت غزه و لبنان بجای همدلی، به شهدا و مدافعان اهانت می‌کنند و آنچه لایق خود و پیشوایان کوردل‌شان می‌باشد را به شهید سید حسن نصرالله و مقام معظم رهبری نسبت می‌دهند؛ این مزدوران گمان کرده‌اند، رهبران اسلامی همانند اربابان ملحدشان، بزدل‌ و ترسو هستند؛ در حالیکه دلیر مردان جبهه‌ی مقاومت همیشه در صحنه بوده و هستند. مزدوران داخلی همچون اربابان خود، چشم بر حقائق بسته‌اند؛ اما جمعه‌ی نصر پاسخ کوبنده‌ای، به اراجیف نادان‌های مدعی علم بود؛ چرا که رهبر امت اسلامی بعد از پاسخ کوبنده به اسرائیل نه تنها مخفی نشدند؛ بلکه با هیبت حیدری، خود را در تیررس دشمن قرار دادند، پیشاپیش لشکر، مقابل دشمن قد عَلَم و سینه سپر نمودند و سربازان ایشان نیز به پیشوای خود اقتدا کرده و در صحنه حاضر شدند. اینکه شاهد هستیم با وجود جنگ‌های پر خطر در منطقه، و با وجود آمدن جنگ تا مرزهای کشورمان، هنوز مملکت‌‌مان از آتش جنگ مصون مانده است، همه‌ی اینها را مرهون مدیریت، تدبیر و اقتدار سکاندار انقلاب اسلامی، امام خامنه‌‌ای هستیم؛ این ابرمرد، بواسطه‌ی ایمان راستین‌شان، کشتی انقلاب را از مسیری حرکت می‌دهند که بحمدلله درگیر میدان نبرد مستقیم نشده‌ایم، ایستادگی کرده‌ایم و بر آرمان‌ها و ارزش‌های‌مان باقی هستیم. هر یک از ما دِینی به انقلاب داریم و بنا به توان‌مان به این وظیفه می‌بایستی عمل کنیم؛ آنهایی که می‌توانند کمک مالی کنند، آنهایی که توانمند هستند، پاتک علمی بزنند و از اهانت به شهدای مقاومت و اسلام دفاع کنند. 🪶 مرضیه رمضان‌قاسم ‌╔   ⃟🌸๑ ‌لطفا عضو بشید ╰┈➤Ⓜ️@ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👇دعا برای آسان‌ شدن‌ کارهای‌ دشوار یَا مَنْ إِذَا تَضَایَقَتِ اَلْأُمُورُفَتَحَ لَنَا بَاباً لَمْ تَذْهَبْ إِلَیْهِ اَلْأَوْهَامُ فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍوَ اِفْتَحْ لِأُمُورِیَ اَلْمُتَضَایَقَةِ بَاباًلَمْ یَذْهَبْ إِلَیْهِ وَهْمٌ یَا أَرْحَمَ اَلرَّاحِمِینَ.. ‌╔   ⃟🌸๑‌ ╰┈➤Ⓜ️@ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👆اینم‌سیب‌‌و انگور افوس‌ نوش‌جان ☺️ تا خدا هست زندگی باید کرد. تا سیب و انگور هست سیستم دفاعی بدن را باید بالا برد، در ضمن رژیم سیب و انگور هم می‌توان گرفت.👌 با کارهای کوچیک شادی‌های بزرگ رو به زندگیت دعوت کن🌺 🪶مرضیه رمضان‌قاسم ‌╔   ⃟🌸๑ ‌لطفا عضو بشید ╰┈➤Ⓜ️@ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عَجَب دنیایی دارند عاشقان، هرگز دچار عُجب در عبادت نمی‌شوند... دلتنگ سحرهای ماه مبارک رمضان شده‌ام راستی روزه‌ی فردا‌ چهارشنبه را‌ دریابید چهارشنبه‌ی بعد از دهه‌ی اولِ ماه 📌اگر روزه‌ی قضا داری، قصد روزه‌‌ی قضا کن. 🪶دعاگوی شما: مرضیه رمضان‌قاسم ‌╔   ⃟🌸๑ ‌ ╰┈➤Ⓜ️@ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چشمِ سر، می‌گوید: نیستی اما چشمِ دل، تو را می‌بیند بنفسی‌ انت یابن‌الحسن خورشید نهان، دست من و دامانت چشمان دلم، بر کرم و احسانت 🪶متن و شعر از: مرضیه رمضان‌قاسم ‌╔   ⃟🌸๑ ╰┈➤Ⓜ️@ramezan_ghasem110
Mohammad Motammedi - Hala Ke Miravi (320).mp3
9.31M
به غلط گفتند مهمان داریم؛ چرا که تو میزبان هستی و ما مهمان سفره‌ی کرامت، شهامت، شجاعت و ایثار شما شهدا؛ که عباس‌گونه با شمر دوران عبوس بودید و دست از یاری حسینِ زمان برنداشتید. حاج عباس، خوشا به سعادت شما که جان‌‌تان، لایق فروختن به جان‌آفرین بود؛ اما عقل ما، اسیر نفس اماره شده است؛ از خدا بخواهید تا نفس فرعونی، در نیل دنیا غرق‌مان نکرده است، همچو موسی‌‌ از نیل، عبورمان دهد. 🪶ملتمس دعای شهدا: مرضیه رمضان‌قاسم 🌹 ╰┈➤Ⓜ️@ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از هم قلم
15.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺️به تو مدیونه یه تاریخ... . . . شما دعوتید به کانال هم قلم👇 https://eitaa.com/joinchat/3157918277Cde3f56c11d
"آغاز اختلافات" اختلاف از آنجا شروع شد که ما انسان‌ها خود را محور عالم دانستیم، انتظار داشتیم همه همان‌گونه رفتار کنند که ما می‌خواهیم؛ در حالیکه افراد خردمند، رفتارشان را با قوانین شریعت تطبیق می‌دهند؛ بنابراین نه رفتارشان را طبق خواسته‌ی دیگران تنظیم می‌کنند و نه انتظار دارند دیگران همانگونه که آنها می‌خواهند رفتار کنند؛ زیرا عاری از تعصب‌اند. 🪶مرضیه رمضان‌قاسم 🌹 ╰┈➤Ⓜ️@ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کارگاه مقدماتی نویسندگی مرضیه رمضان قاسم.pdf
3.12M
سلام علیکم پاورپوینت کارگاه مقدماتی نویسندگی مرضیه رمضان قاسم خدمت شما. لطفا با هدیه‌ی ۵ صلوات بر محمد و آل محمد جهت سلامتی امام عصر، طول عمر رهبر عزیزمان، سلامتی علمای عظام، شادی روح شهدا شادی روح اموات دانلود شود ‌╔   ⃟🌸๑ ‌ ╰┈➤Ⓜ️@ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کم شد زِ جمع منتظران، یارِ دیگری دلیرمردی که هر چند علی الظاهر سنی بود؛ اما در مبارزاتش، امیرالمؤمنین را مقتدای خویش قرار می‌داد‌. ما مهیای ظهور بودیم؛ اما با شهادت یحیی سنوار، مهیا‌تر شدیم برای آمدن تک‌سواری از سوی مکه. بریده باد دستان و پاهای دشمنانی که بعد از شنیدن خبر شهادتت، دست‌افشانید و پای‌ بر زمین کوبیدند. 🪶مرضیه رمضان‌قاسم 🌹 ╰┈➤Ⓜ️@ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
"اربابان رسانه" چندی قبل، در محضر بزرگوارانی بودم که فی‌سبیل الله با طیب خاطر، تولیدات‌شان را بنا بر رسالت طلبگی در فضای مجازی با بودجه‌ی شخصی، بدون چشمداشت و کسب درآمدی منتشر می‌کنند؛ آنها نه طالب اسم و رسم‌ بودند، نه دنبال‌ِ دنبال کننده‌، نه عزت‌ نفس‌‌شان به آنها این اجازه را می‌داد تا حق‌‌الزحمه‌ای از مراکز ذی‌ربط مطالبه کنند؛ بلکه اقتدارشان را با سلاح اخلاص و قناعت حفظ کرده‌اند. آری اگر کسی درکی از وضعیت جنگی نداشته باشد، مجاهدت جهادی مجاهدان مجازی را کاری لغو تلقی می‌کند؛ در حالیکه ما به جد در سخت‌ترین نبرد نرم دوران، به سر می‌بریم؛ به عقیده‌ی بنده تولیدگران خودکار رسانه که آتش به اختیار، پای کار رسانه‌ هستند و دلیرانه آستین بالا زده‌ و در جبهه‌ی مجازی ایستاده‌اند، حقیقتا لایق تحسین هستند؛ زیرا به حق، آنان‌‌ اربابان رسانه‌اند نه رعیت و جیره‌خوار رسانه پس نه تنها شایسته، بلکه بایسته‌ی تقدیر هستند؛ اما کرامت به کریمان، باید کریمانه صورت پذیرد نه در بوق و کرنا... کم روی زمین دَر‌به‌‌درِ نان و نشان باش گم می‌شود آن نام، پیِ قرب کلان باش 🪶متن و شعر از: مرضیه رمضان‌قاسم 🌹 ╰┈➤Ⓜ️@ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا