eitaa logo
حمید رسایی
114.2هزار دنبال‌کننده
6هزار عکس
4.3هزار ویدیو
107 فایل
♻ خوش آمدید ✔ اینجا کانالی است برای اطلاع از تحلیل‌ها، یادداشت‌ها و عکس نوشت‌های نماینده مجلس شورای اسلامی مدیر مسئول هفته‌نامه ۹ دی حجت الاسلام حمید رسایی ✔ ارسال پیام در ایتا: @daftar_rasaee ✔ انتشار تبلیغات: eitaa.com/joinchat/3903717649Cb244aa9a7a
مشاهده در ایتا
دانلود
. ♻️ رونمایی از نابغه‌ای به نام مهدی هاشمی رفسنجانی 🔰 حمید رسایی: شاید پس از ترویج تجمل‌گرایی در بین مدیران و حزب‌اللهی‌های ساده‌زیست، ترویج خاندان‌سالاری و بهره بردن خانواده مدیران از رانت‌های اقتصادی، دومین خیانتی بود که هاشمی رفسنجانی در حق این انقلاب کرد. البته این ویژگی در خانواده هاشمی یک روال بود. به طوری که هاشمی در خاطرات روزانه خود بارها و بارها از امتیازها و رانت‌هایی که در اختیار فرزندانش قرار داده، یاد کرده! برخورد هاشمی با این رانت‌ها و موقعیت‌ها به گونه‌ای است که انگار او مالک کشور بوده و اصلا نباید از ترویج و انتشار و علنی کردن این روابط خجالت بکشد! به نمونه‌هایی از این موارد که در کتاب خاطرات هاشمی ذکر شده دقت کنید: 1⃣ راه یافتن مهدی به صنایع نفتی ایران که مثل باند یک فرودگاه عامل پرواز اقتصادی فرزندش می‌شود، جالب است. هاشمی در خاطرات ۱۷ ابان ۷۱ نوشته که از «وزیر نفت وقت خواستم که یک کاری برای مهدی پیدا کند که مزاحم درسش هم نباشد». این درخواست مهدی هاشمی رفسنجانی را در ۲۳ سالگی روی صندلی هیات مدیره سکوهای پارس جنوبی نشاند و شد آنچه باید می‌شد. 2⃣ مهدی هاشمی ۲۳ ساله خیلی زود رشد کرد و پایش به کشورهای خارجی باز شد تا جایی که سفرای جمهوری اسلامی هم به ابعاد ناشناخته او پی بردند! هاشمی در خاطرات سال ۷۴ از تعریف سفیر وقت ایران در روسیه از تاثیرات سفر مهدی نوشته است: «آقای [مهدی] صفری، سفيرمان در روسيه آمد. از سرعت پيشرفت اعتماد و همكاری با روسيه گفت و از اصرار روس‌ها براي فروختن سيستم پيشرفته ضد موشک اس-300 و از تأثير زياد سفر مهدی و هيأت همراه گفت.» 3⃣ حمایت‌های خاص هاشمی رفسنجانی از فرزندانش و دست و دلبازی برای رشد آنها بی تأثير در این پيشرفت نبود. مثل این مورد که هاشمی در بخشی از خاطرات سال ۷۴ نوشته است: «با محسن و مهدی، دربارة مسایل انرژی هسته‌ای و صنايع نفت و گاز مذاكراتی داشتيم. محسن خواست كه وام حساب 210 برای ساخت مصلای تهران را ببخشم‏كه بيشتر كار بكنند.» 4⃣ حالا دیگر مهدی بابا تبدیل به یکی از مدیران ارشد صنعت نفت و گاز شده! غرق در حساب‌های بانکی بی انتهای نفتی و گازی و یکی از بهترین اسپانسرها برای فعالیت‌های انتخاباتی تا جایی که هاشمی از هوش پسرش انگشت به دهان می‌ماند. در خاطرات سال ۷۴ هاشمی اینطور نوشته شده: «مهدی [هاشمی، مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی] آمد. گزارش آورد كه ‏كارشناسان نفت با نظريه او در مورد محل پالايش گازهای پارس ‏جنوبی موافقت ‏كرده‌اند. مهدی مدتی پيش نظر داد كه می‌توانيم ‏گاز پارس‏ جنوبی را به پالايشگاه كنگان بياوريم و بالاخره از ساخت پالايشگاه جديد، صرفه‌جویی زيادی داشته باشيم. آن روز وزارت نفت موافق نبود؛ اگر كاملاً پذيرفته شود، با همين اعتبار موجود، به جای يک فاز، دو فاز را می‌توانيم انجام دهيم. "از هوش مهدی تعجب كردم.» 5⃣ کم کم مدیران هم سوراخ دعای باقی ماندن در پست و ارتقای مدیریتی را پیدا کردند، تعریف و تمجید از آقازادها تا جایی که پس از مدتی مهدی هاشمی تبدیل شد به بهترین کارشناس گاز ایران! هاشمی در خاطرات ۳۰ تیر ۷۸ به نقل از بیژن زنگنه می‌نویسد: «آقای [بیژن نامدار] زنگنه، وزير نفت آمد و گفت، در بخشی از طرح‌های نفت در مذاكره سرمايه‌گذاران خارجی، پيشرفت داشته‌اند و در بخشی ديگر نداشته‌اند. خواست كمک كنم كه عمليات نفت در قالب شركت انجام شود تا امكان مانور بيشتر باشد. گفت: مهدی، بهترين كارشناس گاز است؛ برای صدور گاز با لوله و يا به صورت گاز مايع، تلاش می‌كنند.» 6⃣ حالا مهدی بابا خودش یک طرف دعواهای نفتی شده بود و رانت دسترسی به پدر همه کاره و تاثیرگذاری روی او می‌توانست سبب توجه بیشتر در کشمکش مدیران با یکدیگر باشد. هاشمی ۱۰ تیر ۱۳۷۸ نوشته: «شب مهدی، مديرعامل شرکت تأسیسات دریایی آمد. از آقایان [بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت و بهزاد نبوی که مانع واگذاری کارهای بزرگ به شرکت تأسیسات دریایی می‌شوند، شکایت دارد و می‌گوید، کارها را به شرکت‌های خارجی می‌دهند.» قصه بابا اکبر و مهدی بابا در اینجا خاتمه نیافت و در سال ۸۸ بعد از شکست کودتای ادعای تقلب، سه سال در انگلیس ماند تا برای کمک به بابا راه‌های تحریم فلج کننده را به آمریکایی‌ها برساند و فقط در یک فایل صوتی گفت: هنوز هم معتقدیم باید به رهبری فشار آورد... ما داریم رو بازی می‌کنیم... حرف‌هایی که بابای من زد، از همه حرف‌های آقایون (اصلاح‌طلب) تند‌تر بوده است. ما تقسیم کار کرده‌ایم هر کسی کار خودش رو می‌کند. بابا کار خودش رو می‌کند. من وظیفه‌ای برایم تعریف شده که آن را انجام می‌دهم. کارهایی که من کرده‌ام صد برابر بد‌تر از سخنرانی‌های شما‌هاست و نظام هم می‌داند که من دارم چه کاری علیه نظام می‌کنم و با من بد هستند. 🔺برای دیدن تحلیل‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ♻️ ادبیات دشمن! حمید رسایی: پاسخ صریح و قاطع امام خمینی (ره)، امام خامنه‌ای و شهید بهشتی به افاضات جدید قالیباف/ آقای قالیباف از ادبیات سیاسی دشمن استفاده نکنید/ خلاف دیانت و انصاف حرف نزنید/ با این عصبانیت و ادبیات عجیب، یاد و خاطره ادبیات دشمن شادکن حسن روحانی را در اذهان زنده نکنید/ چه اصراری دارید که با این ادبیات با دشمن داشته باشید؟! تعریف شما از انقلابی، ناقص است. نیروی انقلابی یعنی کسی که اگر مدیر است، کارآمد باشد و نفع کارآمدیش بدون تبعیض، فساد و بریز و بپاش، به توده‌های عمومی مردم بویژه قشر ضعیف برسد. نیروی انقلابی به تعبیر شهید بهشتی، در زمان خودش و به میزان حیطه تاثیرگذاریش باید مطالبه‌گر هم باشد و به تعبیر شما فضولی هم کند و مدیران را به پاسخگویی وادارد و به متخلفین تذکر خیرخواهانه بدهد. 🔺صفحات مجازی حمید رسایی🔻 eitaa.com/rasaee T.me/www_rasaee_ir instagram.com/rasaee.ir twitter.com/hamidrasaee
مراسم عزاداری دهه اول محـــــرم الحــــرام ۱۴۴۴ سخنرانان: آیت‌ الله‌ سید محمود مدنـی حجت الاسلام حمید رسایی با نوای: کربلایی رضا عارفی از جــمــعـه ۷ مـــــرداد ۱۴۰۱ به مدت ۱۱ شب، سـاعت ٢١ شهـــرک سعــدی صحــن دبیرستــان محمودیــه هیئت فرهنگی تربیتی بیت الشهداء گناباد @Beyt_info
. ♻️ ما و تحلیل این تصاویر این چند روز انتشار تصاویر حضور مسئولین مختلف در مناطق سیل‌زده حرف و حدیث‌هایی را در محافل مجازی به دنبال داشته است. در این باره چند نکته را باید در نظر گرفت. ادامه یادداشت را اینجا بخوانید: http://eitaa.com/rasaee/5705
. ♻️ لباس گلی مدیران، نمایش یا مردمداری؟ 🔰 حمید رسایی: از دیروز انتشار تصاویر حضور مسئولین مختلف در مناطق سیل‌زده حرف و حدیث‌هایی را در محافل مجازی به دنبال داشته است. در این باره چند نکته را باید در نظر گرفت. ۱. اصل حضور مسئولان کشوری و شهری در مناطق بحران زده یک ارزش است. این حضور نوعی همدری با مردم است که باعث دلگرمی آنها می‌شود. این که در سیل ایام نوروز چند سال قبل تا یک هفته همه به دنبال رییس جمهور وقت بودند و او در جزیره قشم آفتاب گرفته بود (مطابق خبر دیگری وی برای دیدار فرزندش به کشور اروپایی رفته بود) قطعا خوشایند مردم نیست. ۲. این حضور اگر هوشمندانه و دردمندانه باشد، حتما تأثیرات مدیریتی هم به دنبال خواهد داشت و برخی تصمیمات زمان بحران، خیلی سریعتر به مرحله اجرا خواهد رسید. اما اگر صرفا جهت شوأف، عکس‌های تبلیغاتی برای انتشار در صفحات مجازی توییتر و اینستاگرام مسئول مربوطه باشد، قطعا تأثیر آن روی افکار عمومی برعکس خواهد بود. ۳. اینکه مسئول مربوطه با هدف شوأف و تبلیغات در منطقه بحران زده حاضر شده یا بر اساس وظایف ذاتی‌اش این حضور صورت ‌گرفته تا حدودی به نوع برخورد شخص مدیر و اطرافیان وی بر‌می‌گردد. اینکه وارد میدان بحران شوید و حین انجام وظیفه، خبرنگاری یا کسی تصویری از شما منتشر کند خیلی متفاوت است از اینکه شما بروید در میان گل و لای، کنار هم بایستید و زل بزنید در دوربین تا از شما تصویر یادگاری بگیرند و بعد آن را منتشر کنید، (مثل تصویری که از چند تن از نمایندگان تهران منتشر شده) حتی اگر حضورتان توجیه هم داشته باشد، قطعا مخاطب از آن شوأف تبلیغاتی برداشت خواهد کرد و حق هم دارد. ۴. در برخی از صفحات مجازی عمدتا هواداران دولت قبل و اصلاح‌طلبان به مدیران حاضر در مناطق سیل‌زده مثل معاون اول، وزیر کشور یا شهردار تهران ایراد گرفته‌اند که چرا با چکمه به این مناطق نرفته‌اند و بعد نتیجه‌ گرفته‌اند که این حضور، شوأف تبلیغاتی بوده است. این قضاوت غیرمنصفانه است. اولا در این مواقع به دلیل‌ عجله کسی به حواشی‌ای از این دست فکر نمی‌کند. ثانیا گاهی در ابتدای بحران حضور به همین شکل و حتی عدم استفاده از چکمه (با وجود آن) و در گل و لای رفتن مثل مردمی که گرفتار شده‌اند (حتی اگر تصویری از آن منتشر شود) شاید برای آنکه گوشه‌ای نشسته تا عیب و ایراد بگیرد، دستاویز خوبی برای عقده‌گشایی باشد ولی از نگاه مردمی که گرفتار شده‌اند، نوعی همدردی است. شک ندارم همین‌هایی که به این حضور مسئولانه مدیران امروز ایراد گرفته‌اند، آرزو داشتند تا مدیران دولت و شهردار قبل را در این حالت ببینند و برخی از آنها اگر همین اقدام را مدیران دولت قبل یا شهردار سابق کرده بود با اسکی روی این تصاویر شوأف می‌کردند. ۵. در زلزله چند سال قبل، معاون اول رئیس جمهور وقت پس از چند روز برای سرکشی به مناطق زلزله‌زده رفت و با کفش وارد چادر و زندگی مردم شد! همان زمان تصویری از حضور شاه در سرکشی به مناطق محروم را منتشر کردم و با یادآوری جمله‌ای از امام امت درباره خوی کاخ‌نشینی مسئولان، به این اقدام آقای جهانگیری اعتراض داشتم. امام امت (ره) می‌فرمودند: روزی که رئیس جمهور به کاخ‏نشینی توجه بکند روز انحطاط او و اطرافیانش است. آن روزی که دولت ما توجه به کاخ پیدا کرد، آن روز است که باید ما فاتحۀ دولت و ملت را بخوانیم. آن روزی که رئیس جمهور ما خدای نخواسته، از آن خوی کوخ‌نشینی بیرون برود و به کاخ‏‌نشینی توجه بکند، آن روز است که انحطاط برای خود و برای کسانی که با او تماس دارند پیدا می‌‏شود. آن روزی که مجلسیان خوی کاخ‏‌نشینی پیدا کنند، خدای نخواسته و از این خوی ارزندۀ کوخ‏‌نشینی بیرون بروند، آن روز است که ما برای این کشور باید فاتحه بخوانیم... خوی کاخ‌نشینی مضر است، خودش مضر نیست، خُویَش مضر است، لکن خود او، این خوی را دنبال دارد. (۱ فروردین ۶۲) ۶. حضور مسئولان کشوری در ساعات ابتدایی بحران و در کنار مردم بودن‌، خودش ارزش است. اینکه اگر با چکمه می‌آمدند بهتر بود، یا اگر تصاویر منتشر نمی‌شد یا... فرع مسأله است. بودن در کنار مردم بدون چکمه در زمان بحران، خیلی بهتر از نبودن در کنار مردم است یا با خلق و خوی کاخ‌نشینی کنار مردم بودن‌ است. این تصویر را ببینید http://eitaa.com/rasaee/5704 🔺صفحات مجازی حمید رسایی🔻 eitaa.com/rasaee T.me/www_rasaee_ir instagram.com/rasaee.ir twitter.com/hamidrasaee
هدایت شده از هفته نامه ۹ دی
💠 ۴٨٨ امین شماره هفته نامه ۹دی منتشر شد 👈شنبه روی دكه‌های مطبوعات 🔻 گرانی؛ میراث روحانی 🔹 علی‌رغم اقدامات اساسی دولت در حل مشکلات اقتصادی، گرانی همچنان بر مردم فشار می‌آورد 🔻 ملت امام حسین 🔹 دهه اول محرم تجلی‌گاه عشق و عقیده حاودانه مردم دیندار ایران و دیگر کشورهای دنیا به اباعبدالله الحسین 🔸 حبیب هنر انقلاب 🔸 لباس گِلی مدیران؛ نمایش یا مردم‌داری؟ ♨️ فروش نسخه pdf هفته نامه ۹ دی ♨️ با توجه به درخواست مکرر برخی علاقمندان داخلی و بویژه عزیزان خارج از کشور، از سال ۹۸ فروش نسخه دیجیتال ۹دی آغاز شد. برای خرید نسخه PDF روی لینک زیر بزنید: ‏jaaar.com/kiosk/archives/9day هفته نامه ۹ دی 👇 @noheday مدیر مسئول 👇 @rasaee ...
هدایت شده از بصائر
🔰 آقای مهدی نصیری در کانال تلگرامی خود سخنی از امیرالمؤمنین(ع) را نقل کرده که در آن حضرت خطاب به خوارج می فرمایند: «ما آغازگر هیچ جنگی با شما نخواهیم بود، مگر آنکه شما جنگی را آغاز کنید.» و سپس بیانات رهبرانقلاب خطاب به پوتین که پیش دستی روسیه در شروع جنگ اوکراین را تأیید فرموده اند را در تضاد با این فرمایش امیرالمؤمنین(ع) دانسته اند. 🔰 آقای نصیری! جمله ای که شما به آن استناد جسته اید، مربوط به روش برخورد با مخالفان داخلی حکومت است که تا وقتی دست به سلاح نبردند و تهدیدات امنیتی ایجاد نکردند، حکومت اسلامی با آنها مدارا می کند؛ اما نحوه مواجهه با دشمن خارجی بگونه دیگری است. بعید است شما، که ظاهراً با قرآن و نهج البلاغه آشنا هستید، این جمله معروف امیرالمؤمنین(ع) در خطبه 27 نهج البلاغه خطاب به کوفیان را نشنیده باشید: 🔸«وَ قُلْتُ لَكُمُ اغْزُوهُمْ قَبْلَ أَنْ يَغْزُوكُمْ فَوَاللَّهِ مَا غُزِيَ قَوْمٌ قَطُّ فِي‏ عُقْرِ دَارِهِمْ إِلَّا ذَلُّوا؛ و به شما گفتم به دشمن حمله کنید قبل از آنکه آنان به شما حمله کنند؛ پس به خدا سوگند هیچ قومی نیست که در درون خانه¬اش مورد تهاجم دشمن واقع شدند، مگر آنکه آن قوم ذلیل شدند.» (نهج البلاغه؛ خطبه 27) 🔰 آقای نصیری! هیچ حکومت عاقلی(چه مسلمان و چه غیرمسلمان) اجازه نمی دهد دشمن خارجی اش تا نزدیکی مرزهای کشورش نفوذ کند و پایگاه بزند و آنگاه منتظر حمله دشمن بماند، و او هیچ اقدامی نکند. 🔰 الحمدلله که مدیریت کلان کشور در دست حکیم عاقل و زیرکی مثل آیت الله خامنه ای است، نه ساده اندیشانی همچون شما. @basaer_fi
. ♻️ مدیر داریم تا مدیر 🔰 حمید رسایی: سال ۹۲ وقتی حسن روحانی انتخاب شد، در یک گفتگوی دونفره در مجلس به ایشان ‌گفتم چون هم لباس هستیم و دلم می‌سوزد، این نکته را باید به شما بگویم: شما بعد از کسی رییس جمهور شدید که با همه عیب‌ها و نواقصش سه ویژگی داشت که وجود این ویژگی‌ها در مدیری که ملبس به لباس روحانیت است بیشتر توقع می‌رود و مردم هم توقع دارند. اگر اینطور نباشید برای ما طلبه‌ها هزینه دارد و گران تمام می‌شود: ۱. پر کار بودن ۲. مردم دار بودن ۳. ساده زیست بودن ‌گفتم شناخت من و آنچه دوستان نزدیک شما از خلقیات و زندگی شخصی‌تان می‌گویند این است که شما درهر سه ویژگی تفاوت دارید و وای به حال روحانیون که هم لباس شما هستند. خدا را شکر که این سید محترم با همه اشکالاتی که در دولتش هست و بخشی از آنها طبیعت کار اجرایی و بخشی هم ان شالله برطرف می‌شود، درکنار اقدامات مثبت و امیدوارکننده‌، از این سه جهت، برای طلاب و روحانیون آبروداری کرده است. امیدوارم در ادامه دولتش نیز موفق باشد و امید مردم را بیشتر کند. پ‌ن: تصویر بازدید روحانی و رییسی از منطقه سیل‌زده 🔺صفحات مجازی حمید رسایی🔻 eitaa.com/rasaee T.me/www_rasaee_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ♻️ پدیدهای عجیب 🔰 حمید رسایی: ما در داخل کشور با پدیده‌ای مواجه‌ایم که هرگز از این صحنه‌های زیبا (که کم هم نیستند) نتیجه‌گیری روی کل نمی‌کند! ولی از رفتار غلط یک پلیس یا ضابط دیگر نتیجه‌گیری روی کل می‌کند و همه زحمات نیروهای انتظامی را زیر سئوال می‌برد! خصوصا که آن رفتار غلط هم در اکثر مواقع، عکس‌العمل آنی و لحظه‌ای ضابط نسبت به رفتارهای غلط متهم یا مجرم است. پدیده عجیب‌تر اما کسانی هستند که از آن رفتار غلط نه محکومیت کل نیروهای انتظامی بلکه حتی عدم صلاحیت شخص ولی فقیه و عدم موفقیت نظام ولایت فقیه را نتیجه می‌گیرند! شما اسم این جماعت را چه می‌گذارید؟ 🔺صفحات مجازی حمید رسایی🔻 eitaa.com/rasaee T.me/www_rasaee_ir instagram.com/rasaee.ir twitter.com/hamidrasaee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گزارشی از فعالیت‌های زیرپوستی بهاییت این گفتگو را هم بخوانید: eitaa.com/rasaee/5717
دکتر حمیدرضا اسماعیلی، نویسنده کتاب «سازمان سیاسی بهائیت» در گفتگو با روزنامه ایران: ♻️ چرا بهائیت یک سازمان سیاسی است؟ روزنامه ایران نوشت: 🔹در روزهای اخیر برخی جریان‌های رسانه‌ای معاند سعی کردند به تصویرسازی نادرست از اتفاقات مرتبط با بهائیان بپردازند. تصویرسازی‌هایی که با هدف تحریف واقعیت صورت می گیرد و محور اصلی آنها غیرسیاسی نشان دادن تشکیلات بهائی است. برای اینکه بدانیم چرا بهائیت یک سازمان آن هم از نوع سیاسی است باید با ویژگی‌ها و مختصات این تشکیلات آشنا شویم. در این باره واقعیت‌هایی هست که هر ناظر و مخاطب بی‌طرفی براحتی می‌تواند با دانستن آنها خودش قضاوت کند. به همین خاطر به سراغ دکتر حمیدرضا اسماعیلی رفتیم تا ابعاد این موضوع را بیشتر بررسی کنیم. وی نویسنده کتاب «سازمان سیاسی بهائیت» است که بتازگی از سوی مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی منتشر شده است. بخش‌هایی از این مصاحبه به شرح زیر است: 🔹بهائیت نه یک «نهاد» که یک «سازمان» تمرکزگرا و سانترالیستی است که همه بهاییان و اعضا حتماً باید ذیل آن سازمان تعریف شوند و اساساً بهایی خارج از سازمان معنای واقعی ندارد و او را به رسمیت نمی‌شناسند. بیت‌العدل تصریح دارد بهایی فردی است که آنها به رسمیت بشناسند. این موضوع در ادیان واقعی وجود ندارد. مسلمانان فراوانی وجود دارند که با هیچ یک از تشکیلات مذهبی‌ در ارتباط نیستند ولی خود را بیش از دیگران داعیه‌دار می‌دانند. 🔹شورای رهبری سازمان بهائیت که در اسراییل قرار دارد، نه تنها در جزئیات سازمانی بلکه در امور شخصی و جزئی اعضا از قبیل امور آموزشی، اقامت، ازدواج و طلاق نیز مداخله دارد. این مداخلات گاهی با دستورات سازمانی و به صورت مصوبات کلی صورت می‌گیرد و گاهی موردی و شخصی است. در اسنادی دیده‌ام که بیت‌العدل حتی آمرانه دستور داده است که لازم است بهاییان فلان شهر حتی در مجلس ختمی که برقرار بوده شرکت کنند. 🔹بر اساس سلسله مراتب سازمانی، همچنین محفل مرکزی نیز به نمایندگی از بیت‌العدل، در همه جزئیات سازمانی و شخصی بهاییان صاحب امر و نظر محسوب می‌شود. در واقع اینکه تعداد محافل یک شهر چه تعداد باشد و شیوه سازماندهی محافل در آنجا چگونه باشد اولاً با بیت‌العدل و ثانیاً با محفل مرکزی است که در برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدت موسوم به «نقشه» به بهاییان ابلاغ می‌شود. 🔹توجه به ابعاد تشکیلاتی و سیاسی بهائیت در گذشته و حتی در میان کارگزاران حکومت پهلوی و حتی مدیران و رؤسای ساواک نیز مشاهده می‌شود. آنها نیز نه تنها در گزارش‌های خود به بهائیت از آن به عنوان یک «حزب سیاسی» یاد کرده‌اند، بلکه در فعالیت‌هایی که به منظور رصد بهائیت انجام داده‌اند بر ابعاد تشکیلاتی و سیاسی آن متمرکز بوده‌اند. در کتاب «سازمان سیاسی بهائیت» تعداد قابل توجهی از این اسناد را آورده‌ام. متن کامل این گفتگو را اینجا بخوانید: psri.ir/?id=a9ufv1bl 🔺صفحات مجازی حمید رسایی🔻 eitaa.com/rasaee T.me/www_rasaee_ir instagram.com/rasaee.ir twitter.com/hamidrasaee
4_6003780452018555983.mp3
14.74M
زمینه (گفته بودم بهش، توی خیمه نمی‌شینم) 🎥 مراسم عزاداری شب پنجم ماه 🗓 سه‌شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ 🎙 مداح: 📍 (علیه‌السّلام) 🏷 www.fotros.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ♻️ حیوان جلّال 🔰 رهبر انقلاب در دیدار اعضای مجلس خبرگان به نکته ظریفی در زمینه فساد مالی برخی از مدیران و خواص اشاره کردند و آنها را به حیوان جلّال تشبیه کردند! حیوان جلّال چه ویژگی‌ای دارد؟ ادامه متن را اینجا بخوانید: eitaa.com/rasaee/5720
♻️ حیوان جلّال 🔰 رهبر انقلاب در دیدار با اعضای مجلس خبرگان، به نکته ظریفی در زمینه فساد مالی برخی از مدیران و خواص اشاره کردند و آنها را به حیوان جلّال تشبیه کردند و فرمودند: "امروز یکی از کارهای مهم اغوای خواص جامعه است. کسانی که عنوانی دارند و امکانی دارند و احیانا سوادی دارند. اغوای اینها. چون وقتی خواص اغوا شدند اگر به این خواص اغوا شده، فرصت داده بشود، راحت توده مردم را اغوا خواهند کرد. یکی از سنگین‌ترین جنگ‌های تاریخ کشور ما امروز در همین زمینه در جریان است. دارند دائم با مزدور پروری، با حرام خوارسازی، افرادی را حرام‌خوار می‌کنند با لطایف الحیل، وقتی حرام‌خوار شد مثل "حیوان جلّال" دیگه خیلی مشکل می‌شود او را از حرام‌خواری دور کرد." (۱۹ اسفند ۱۴۰۰) فیلم بيانات را اینجا ببینید: http://eitaa.com/rasaee/5719 اما حیوان جلّال چیست؟ علامه حلی در تحریر الاحکام الشرعیه می‌نویسد: حیوان حلال‌گوشتی که به خوردن مدفوع انسان (عَذَره) عادت کرده است، نجاست‌خوار و یا جَلّاله نامیده می‌شود. بنابر نظر فقها حیوان نجاست‌خوار، گوشت، شیر، تخم آن نجس و غیر قابل مصرف است. حتی علاوه بر مواد دفعی آن، عرقش هم نجس است و اگر دست تر به آن بخورد، باید تطهیر شود. نکات ظریفی در سخنان رهبر انقلاب وجود دارد، افرادی که مانند حیوان نجاست خوار عادت به خوردن بیت المال می‌کنند، در جامعه حکم حیوان جلّال را دارند یعنی از نظر اجتماعی موارد ذیل بر آنها صدق می‌کند: ۱. نجس اجتماعی هستند و نباید به آنها نزدیک شد. نباید پول آنها در سرمایه‌گذاری مشترک هزینه شود. زیرا سرمایه طرف مقابل را هم نجس می‌کند. ۲. چنین افرادی به این کار عادت کرد‌ه‌اند و به این سادگی نمی‌شود سرشان را از آخور مال حرام بیرون کشید. ۳. خروجی کار آنها نجس است. چون نباید انتظار داشت آدم نجس و پلید، فعل پاک و پسندیده از او صادر شود، پس نباید آنها را در مصادر امور کشور گذاشت؛ زیرا جامعه را به لجن می‌کشانند و به قول رهبر انقلاب اغوا می‌کنند. ۴. باید آنها را در هر پست و مقامی که هستند از کار برکنار و افسار کرد و ضمن اینکه بیت‌المال از حلقوم آنها بیرون کشیده می‌شود، به زور هم شده آنها را از حرام‌خواری مانع شد تا دست از عمل زشت خود بردارند و پاک شوند. (مانند شتر نجاست‌خوار که ۴۰ روز باید آن را مهار کرد و استبراء کرد تا پاک شود. یا گاو ۲۰ روز، گوسفند ۱۰ روز، مرغ ۳ روز و...) ۵. به جامعه معرفی شوند تا مردم آنها را بشناسند و به آنها نزدیک نشوند. اما آیا در کشور ما اینگونه است؟ متاسفانه جلّال‌ها مانند موریانه همه جا نفوذ کرده‌اند و مشغول بلعیدن مال مردم هستند. برخی از آنها به کم هم راضی نیستند و به کمتر از هزار میلیارد قانع نمی‌شوند. باید برخورد با جلّال‌ها را مطالبه کرد. متن ارسالی کاربران 🔺صفحات مجازی حمید رسایی🔻 eitaa.com/rasaee T.me/www_rasaee_ir instagram.com/rasaee.ir twitter.com/hamidrasaee
سخنرانی_شب ششم محرم 1401.mp3
34.9M
🎤 سخنرانی حمید رسایی 🌑 شب ششم محرم ۱۴۰۱ 📗 ما و سنت‌های الهی (۱) 📚 در این جلسه به اهمیت موضوع سنت‌های الهی پرداخته شده و در کنار آن، موضوع آداب و رسوم و سنت‌های حسنه و سیئه فردی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و ... مورد بحث قرار گرفته است. 🕌 هیئت فرهنگی و تربیتی بیت الشهدای گناباد 🔺صفحات مجازی حمید رسایی🔻 eitaa.com/rasaee T.me/www_rasaee_ir instagram.com/rasaee.ir twitter.com/hamidrasaee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
میتونی بجنگی دلیر باشی میتونی بترسی حقیر باشی میتونی بمونی زهیر باشی میتونی بری و زبیر باشی ویژه مراسم شب چهارم محرم الحرام ۱۴۴۴ 🔺صفحات مجازی حمید رسایی🔻 eitaa.com/rasaee T.me/www_rasaee_ir instagram.com/rasaee.ir twitter.com/hamidrasaee
سخنرانی_ش هفتم محرم 14021.mp3
28.08M
🎤 سخنرانی حمید رسایی 🌑 شب هفتم محرم ۱۴۰۱ 📗 ما و سنت‌های الهی (۲) 📚 در این جلسه شرایط و ویژگی‌های سنت‌های الهی از جمله عمومی بودن، همیشگی بودن، غیر قابل تبدیل و تحول و اجتماعی بودن آن پرداخته شده است. . 🕌 هیئت فرهنگی و تربیتی بیت الشهدای گناباد 🔺صفحات مجازی حمید رسایی🔻 eitaa.com/rasaee T.me/www_rasaee_ir instagram.com/rasaee.ir twitter.com/hamidrasaee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تو این جنگ نرم تو این وقت تنگ واسه ارزشهات با گوشی‌ت بجنگ تو فضای مجازی میشه پای کار حسین بمونی ویژه مراسم محرم الحرام ۱۴۴۴ 🔺صفحات مجازی حمید رسایی🔻 eitaa.com/rasaee T.me/www_rasaee_ir instagram.com/rasaee.ir twitter.com/hamidrasaee
. ♻️ ریشۀ اصلیِ قیامِ امام حسین 🖋 حضرت آیت‌الله سیّدعلی خامنه‌ای [۱]. نه می‌توانیم بگوییم که حضرت برای «تشکیلِ حکومت» قیام کرد، و نه می‌توانیم بگوییم حضرت برای «شهید شدن» قیام کرد. امام حسین - علیه‌السّلام - هدفِ دیگری داشت که رسیدنِ به آن «هدف»، حرکتی را می‌طلبید که این حرکت، یکی از این دو «نتیجه» را داشت. پس حکومت یا شهادت، هیچ‌کدام «هدف» نبودند، بلکه دو «نتیجه» بودند. [۲]. هدف آن حضرت عبارت بود از انجام‌دادنِ یک «واجبِ عظیم» از واجباتِ دین که آن را هیچ‌کس قبل از امام حسین انجام نداده بود؛ نه رسولِ اکرم این واجب را انجام داده بود، نه امیرالمؤمنین، نه امام حسن؛ چون زمینۀ انجامِ این واجب، در زمانِ امام حسین پیش آمد. [۳]. دو نوع انحراف وجود دارد: گاهی مردم، فاسد می‌شوند، امّا احکامِ اسلامی از بین نمی‌رود، امّا گاهی هم مردم، فاسد می‌شوند، هم حکومت‌ها، هم علمای دین، به‌طوری‌که حقایقِ اسلام، تحریف و منکر را معروف و معروف را منکر، و خطّ اسلام را «صدوهشتاد درجه» عوض می‌کنند. آن حکم، حکمِ «تغییرِ وضع» و «تجدیدِ حیات»، یا به‌تعبیرِ امروز، «انقلاب» است که مربوط به «برگرداندنِ جامعۀ منحرف به خطّ اصلی» و «تضمین‌کنندۀ زنده‌شدنِ اسلام» است، بعد از آن‌که مُشرف به مردن است، یا مرده و ازبین‌رفته است. مسأله این است که اگر جامعۀ اسلامی «منحرف» شد و این انحراف، به‌جایی رسید که «خوفِ انحرافِ کلّ اسلام» بود، تکلیف چیست؟! [۴]. افزون‌بر‌این‌که باید انحرافِ اساسی در دین رخ داده باشد، شرطِ دیگرِ انجامِ این حکم، آن است که «زمینه» و «موقعیّت» برای انجامِ آن، مساعد باشد؛ چون خدای‌متعال، به چیزی که «فایده» ندارد و «اثر» نمی‌بخشد، تکلیف نکرده است. البتّه مراد از فراهم‌بودنِ موقعیّت، این نیست که «خطر»ی در پی نباشد، بلکه غرض این است که «پیامِ» قیام، به مردم منتقل خواهد شد و مردم خواهند فهمید و در اشتباه، نخواهند ماند. وجودِ «خطر»، این «تکلیف» را ساقط نمی‌کند، بلکه انجامِ این تکلیف، همیشه توأم با خطر است. در زمانِ ما، امام خمینی نیز از خطر نهراسید و هدف و تکلیفِ خود را قیام دانست. ازاین‎‌رو، انقلابِ اسلامی، پرتوی از قیامِ عاشورا است، با این تفاوت که آن قیام به نتیجۀ شهادت انجامید و این انقلاب، به نتیجۀ برپاییِ حکومتِ اسلامی. [۵]. در زمانِ امام حسین - علیه‌السّلام - هم «انحرافِ اساسی در اسلام» به‌وجود آمد و هم «فرصتِ مساعد برای اثرگذاری» پیدا شد. اوّلاً، بعد از معاویه، کسی به حکومت رسید که حتّی «ظواهرِ اسلام» را هم رعایت نمی‌کرد، چنان‌که اهلِ شُرب خَمر و فسادهای جنسیِ واضح و شعرسرایی بر رّد دین و مخالفتِ علنی با اسلام بود، ولی چون به‌عنوانِ ریاست بر جامعۀ اسلامی در قدرت قرار گرفته بود، نمی‌خواست اسمِ اسلام را براندازد. حاکمِ فاسد، جامعه را نیز فاسد می‌کند؛ چون بر جامعه و مردم، اثر می‌گذارد. ثانیاً، «زمینه» هم آماده است؛ یعنی فضای جامعۀ اسلامی، طوری است که ممکن است «پیامِ» امام حسین به گوشِ انسان‌ها در همان زمان و در طولِ تاریخ برسد، درحالی‌که اگر در زمانِ معاویه، امام حسین می‌خواست قیام کند، پیامِ او دفن می‌شد؛ زیرا سیاست‌ها به‌گونه‌ای بود که مردم نمی‌توانستند حقّانیتِ سخن را دریابند. ازاین‌رو، ایشان ده سال در زمانِ خلافتِ معاویه، امام بود، ولی قیام نکرد. [۶]. امام حسین قیام کرد تا آن واجبِ بزرگی را که عبارت از «تجدیدِ بنای نظام و جامعۀ اسلامی»، یا «قیام در مقابلِ انحرافاتِ بزرگ در جامعۀ اسلامی» است، انجام دهد، که این خودش، یک «مصداقِ بزرگِ امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر» است. [۷]. آن حضرت در مناسبت‌های مختلف، به همین معنا اشاره کرده است: وَعَلَی الاْسْلامِ الْسَّلامُ اِذ قَدْ بُلِيَتِ الاْمَّةُ بِراعٍ مِثْلَ يَزيدَ دیگر باید با اسلام، خداحافظی کرد، آن وقتی‌که اسلام به حاکمی مثلِ یزید، مبتلا گردد. وَ أَنِّی لَمْ أَخْرُجْ أَشِراً وَ لَا بَطِراً وَ لَا مُفْسِداً وَ لَا ظَالِماً وَ إِنَّمَا خَرَجْتُ لِطَلَبِ الْإِصْلَاحِ فِی أُمَّةِ جَدِّی أُرِيدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ أَنْهَى عَنِ الْمُنْكَرِ وَ أَسِيرَ بِسِيرَةِ جَدِّی وَ أَبِي‏ عَلِيِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ و همانا من براى سركشى و خودنمایی و فساد و ظلم‌، قیام نكردم، به‌یقین كه من برای اصلاح در میانِ امّتِ جدّم، قیام كردم و می‌خواهم به نیكی، سفارش و از بدی، نهی كنم، و مطابقِ سيرۀ جدّم، و پدرم على‌بن‌ابى‌طالب رفتار می‌نمایم. وَ أَنَا أَدْعُوکُمْ إِلى کِتابِ اللّهِ وَ سُنَّةِ نَبِیِّهِ، فَاِنَّ السُنَّةَ قَدْ أُمیتَتْ، وَ إِنَّ الْبِدْعَةَ قَدْ أُحْیِیَتْ و من شما را به کتابِ خدا و سنّتِ پیامبرش فرا مى‌خوانم؛ چراکه سنّتِ او را میرانده و بدعت را زنده کردند. (در خطبه‌های نمازِ جمعه، ۱۹ خرداد ۱۳۷۴). 🔺برای دیدن تحلیل‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
و تو چه می‌دانی شاید قیامت و روز حساب ما که در مجالس چند هزار نفری با سیستم‌های صوتی چند صد میلیونی عزاداری کردیم به حال اینها غبطه بخوریم 🔺صفحات مجازی حمید رسایی🔻 eitaa.com/rasaee T.me/www_rasaee_ir instagram.com/rasaee.ir twitter.com/hamidrasaee