فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🎞 مدرسهای برای امت اسلامی
🔻 بعد از دههها و قرنهای پر از سرافکندگی و ترس، در امتی که قرآن را میخواند اما تحت سیطرۀ رویکرد ذلیلانۀ سکولار از عمل به قرآن کریم، محروم مانده بود، ناگهان انقلابی عظیم رخ داد و از ایران تا قلب فلسطین را منقلب ساخت.
🔴 امروز، استقامت و صبر و شجاعت غزه، نمایشگاهی از ثبات رویکرد #اسلام_سیاسی است که در برابر خونریزی، بیرحمی و مزدوری قدرتهای سکولار، ایستاده است.
♨️ غزه، تنها میدان نبرد اسلام و صهیونیسم نیست، بلکه میدان هماورد عینی میان اسلام سیاسی و سکولاریسمِ غربزده و وامانده است.
#اسلام_سیاسی
#بیداری_اسلامی
#سکولار_لائیک
🔎@rased110
🔴✍ ما هم سُنی هستیم!
🔻 این متن مربوط به یکی از افغانهای فعال در جریان #وهابیت_التقاطی است که در مقابله با اهلتسنن ضدوهابی نوشته. آن را بخوانید. چند نکته قابل تأمل دارد که ذیل متنِ منقول، ذکر میکنم:
_»»»»»«««««___»»»»«««______
میگویند: شما مجسِمههای تکفیری هستید!
میپرسم: یعنی ما از اهل سنت خارج هستیم؟
اگر بگویید: نخیر، اهل سنت سه فرقهاند: اشاعره، ماتریدیه و اهل حدیث.
میپرسم: یعنی تجسیم و تکفیریبودن، گمراهی نیست؟
۱. اگر بگویند: تجسیم و تکفیریبودن گمراهی نیست، چرا اینقدر نگرانی و نقد و رد!؟
۲. اگر تجسیم و تکفیریبودن گمراهی است، یا اهل حدیث مجسمه و تکفیری نیستند، که باید دست از تهمت بکشید.
۳. یا اهل حدیث مجسمه و تکفیری هستند، که چگونه بخشی از اهل سنت هستند؟
۴. چگونه میشود اهل سنت بودن را با مجسمهبودن، تکفیریبودن و گمراهبودن جمع کرد؟
و اگر بگویند: نخیر اهل حدیث از اهل سنت خارجاند.
میگویم: نعرههای بیامان شما گوش آسمان را کر کرده که اهل حدیث تکفیریاند و مردم را گمراه میدانند، حالا شما مگر گُل میپاشید برسر اهل حدیث، گولههای اعتدال!؟
_»»»»»«««««______»»»»««««__
⚠️ نکات قابل تأمل:
1⃣ وهابیت، به دروغ خود را پیرو منهج اهلحدیث توصیف کرده و کسانی که این دروغ را باور و تکرار کنند، به وهابیت، پاسِ گُل دادهاند تا اینگونه زبانش در برابر سنیهای غیرتکفیری دراز شود.
2⃣ تنها پاسخ دندانشکن به متن فوق این است که گفته شود: آری شما مجسمه هستید و تکفیری هم هستید، اما اهلحدیث نیستید. چنان که حسن البنا و عالمان متعددی از اهلتسنن تصریح کردهاند، نگاه اهلحدیث در اسماء و صفات، بسیار با نگاه وهابیت تفاوت دارد. شما در اسماء و صفات، حشویه هستید نه اهلحدیث. در توحید و شرک هم تکفیری هستید و وهابی نه اهلحدیث.
3⃣ در جایجای این متن، آشکار است که نویسندۀ وهابی، اهلحدیث را گروگان گرفته است تا بدینوسیله، وهابیت را در دل اهلتسنن نگاه دارد و مانع از اخراج وهابیت از دایرۀ اهلتسنن شود. (این تلاش، از جهات گوناگون، بسیار قابل تأمل است. بحران هویت اندیشۀ وهابی و خروجش از اهلتسنن یک چالش بزرگ در برابر این منهج است.) با این حال، بعضی از ما متأسفانه به وهابیت، ریشه میدهیم و این منهج ساختگی و جعلی به دست یک بیسواد نجدی را منهجی حنبلی و اهلحدیثی و تیمی و... توصیف میکنیم.
اما واقعیت، چیز دیگری است که نخبگان علمی سنی و وهابی هم از آن آگاهی یافتهاند، ولی بعضی هنوز...
4⃣⚠️ کسانی که تفاوت نگاه اهلحدیث با وهابیت تکفیری در مسئله اسماء و صفات الهی و در موضوع توحید و شرک را به خوبی درک نکرده باشند و فریفتۀ آثار و ادعاهای وهابیت شده باشند، هیچگاه نمیتوانند به یکی وهابی ثابت کنند که اندیشۀ تو ربطی به اهلحدیث ندارد، بلکه متضاد با آن است.
5⃣ از زمان عقب نمانیم. جریان سروریه از بین رفته است. هرچند جریان وهابیت التقاطی، متأثر از جریان سروریه است اما این جریان، ریشه در اندیشههای بهروزتری دارد و تابع شخصیتهای جدیدی است که بسیار متفاوت از جریان قدیمی سروریه است. اساساً نامی از محمد سرور هم در این جریان نیست. اصول جدیدی در این جریان، حکمفرماست، که باید بررسی شود. در گذشته، رسوب نکنیم.
#تکفیر
#وهابیت_التقاطی
#بررسی_مفاهیم
🔎 @rased110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🎞 بازمانده و حجت بر تمام مدعیان حقوق بشر و ...
🔻 این دختر شیرخوار اهل غزه است که همۀ خانواده و نزدیکانش (یازده نفر به همراه مادرش) طی بمباران صهیونیستها به شهادت رسیدهاند و او تنها بازمانده است.
🔻کسی که او را روی دست گرفته میپرسد:
❓کجاست امت اسلامی میلیارد نفری؟
❓ عربها کجایند؟
❓حقوق بشر کجاست؟
در انتها میگوید:
♨️ خدا عربها (ی ساکت و تماشاچی) را لعنت کند قبل از یهود.
🔎 @rased110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🎞 راهی برای ما باز کنید!
🔻 حرص و عصبانیت از چهره و لحن کلامش میبارد.
👆 پیرمرد مرد غیور یمنی، با تمام وجودش و با خشمی که از آتشفشان غیرتش زبانه کشیده فریاد میزند:
🔻 راهی برای ما باز کنید ای عربهای ترسو!
♨️ سخت است که ناموس و دین و هویت تو زیر چکمههای نجس صهیونیستها لگدکوب شود، در حالیکه راهت را بسته باشند و نتوانی خودت مستقیماً وارد معرکه شوی و از آنها دفاع کنی.
🔻 آنها که بیخیال غزه و قدس و فلسطین هستند، بهرهای از این غیرت دینی و انسانی ندارند.
❓ راستی به نظر شما اگر روز موعودی باشد و مسیر جهاد این غیور مردان یمنی از جزیرةالعرب تا شام و فلسطین باز شود، چه غوغایی بر پا میشود؟ اللهم عجل لولیک الفرج
🔎 @rased110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🎞 مرزهای بسته، صدای رئیسجمهور الجزایر را هم درآورد
🔻 رئیسجمهور الجزایر که این روزها برای حل بحران انرژی لبنان هم آستین بالا زده، اعلام کرد:
♨️ اگر دولت مصر، مرز فلسطین را بروی ما باز کند، ارتش الجزایر برای کمک به مردم غزه آماده ورود به میدان است.
#محور_مقاومت
🔎 @rased110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🎞 زائران اربعینی (سنی و شیعه) از شمال آفریقا
🔻 شیخ احمد سلمان یکی از چهرههای فاضل و نوظهور شیعی است که در سالهای اخیر، شاهد فعالیتهای ارزشمند آنان بودهایم.
برخی دیگر از این چهرهها را در آینده معرفی خواهم کرد ان شاءالله.
♨️ شیخ احمد سلمان که تریبون شیعی بسیار علمی، منطقی، اتحادآمیز و جالبی را در تونس ایجاد کرده، اکنون ۲۸۰ زائر شیعه و سنی را از الجزایر، تونس، مغرب و لیبی به کنگرۀ عظیم اربعین آورده است.
#شیعه
#اتحاد_امت
🔎 @rased110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🎞 پذیرایی جالب موکب اربعینی با طعم یاد شهدا
🔻 دو نفر شبیه به شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس در یک موکب اربعینی در حال پذیرایی از زائران حسینی با فنجان قهوه.
🔎 @rased110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🎞 فیلم سینمایی «حیاة ماعز»؛ بردهداری در عربستان سعودی (جزیرةالعرب)
🔻 فیلم مفصلی که هندیها برای بیان درد و دشواریهای کارگران هندی در عربستان ساختهاند، باعث عصبانیت آلسعود شده است؛ چرا که تلاشهای خاندان حاکم را جهت ارائۀ چهرهای زیبا و بهروز از این حکومت، به باد داده است.
👆 این فیلم، ساختار قانونی «کفالت» در عربستان را به تصویر کشیده است. ساختاری که مبتنی بر آن، کفیل (کارفرمای عرب) میتواند براحتی انواع ظلمها را بر کارگر خود روا دارد.
🔻فیلم «حیاة ماعز ؛ زندگی یک بُز»، داستان واقعی کارگری هندی است که زیر ستم کارفرمای عربش در دل بیابانی بیآب و علف به چوپانی و نگهداری از گله گوسفندان و شترهای این مرد عرب مشغول است و راهی برای فرار ندارد. اما بالاخره با تحمل دشواریهای فراوان و با کمک دو تن از دوستانش، موفق به فرار میشود و به هندوستان بازمیگردد.
🔎 @rased110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🎞 یکی از مجروحان غزه در راهپیمایی اربعینی
🔻 عبدالله که والدین و فرزندان و خانواده خود را در جنگ غزه از دست داده، اکنون در راهپیمایی اربعین در آغوش یاران امام حسین علیهالسلام است.
🔻 کاش بازماندگان کربلا هم اینگونه با محبت استقبال میشدند.
🔴 لا یوم کیومک یا أباعبدالله
🔎 @rased110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🎞 سخنان جالب عالم سنی فلسطینی
🔻 فقط شیعیان پیرو امام حسین (علیهالسلام) در حق ما انصاف داشتند و ما را یاری کردند.
#شیعه
#بیداری_اسلامی
#نهضت_جهانی_حسینی
#شیعه_سنی
🔎 @rased110
🔴✍ مدعیان دروغین برائت
🔻 انسان وقتی معنای برائت را نفهمد و آنرا با احساسات شخصی و دعواهای کوچه بازاری قاطی کند، آن وقت است که میشود مثل این جورابقرمزهای مدعی برائت.
👈 کسانی که مدعی برائت از ظالمهستند، اما حاضر نیستند برائت از بزرگترین ظالمان و طاغوتهای زمانه را حتی تحمل کنند.
یعنی خودشان که اصلاً اظهار برائت نمیکنند هیچ، اگر کسی با پرچم فلسطین و با شعار مرگ بر اسرائیل پا به کربلا بگذارد، داد این جماعت به شکایت بلند میشود.
تازه یادشان میآید که «مراسم حسینی را با سیاست مخلوط نکنید!»
بماند که مراسم حسینی خودشان همواره مخلوط با انواع شیطنتهای سیاسی در راستای تضعیف قدرت حاکمیت اسلامی بوده است.
⚠️ راستی بیایید یک اصطلاح دیگر را نیز تصحیح کنیم.
باور کنید اشتباه بزرگی است که به اینها بگوییم «برائتی»
برائتی و اهل برائت کسی است که شمر و یزید زمانش را شناخته و میداند که هر «مرگ بر اسرائیل»، یک سیلی محکم بر چهره ظالمین طول تاریخ است.
✅ «برائتی» آن جوان مجاهد جنوب لبنان است که همسنگر با جوانان اهلتسنن غزه، روزگار جبهه کفر و نفاق را سیاه کرده است.
🔴 شیعهای که کودکان مظلوم غزه را به اتهام سنی بودن، محکوم به مرگ زیر چکمههای صهیونیستها میداند، «شیعهنمای صهیونی» یا در بهترین حالت، «شیعۀ جاهل و سطحینگر» است.
#شیعه
#برائت_حقیقی
🔎 @rased110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🎞 گذر از تفرقه در جنبشهای مقاومت
🔻 شیخ احمد سلمان از رشد و بصیرت حاکم بر جنبشهای مقاومت میگوید
🔻 و از جملۀ جالبِ سید عبدالحسین شرفالدین (با وجود پافشاری شدیدی که به مذهب حقه تشیع دارد)
🔻 همچنین از پیام تصویری خاص نیروهای عزالدین القسام
#شیعه_سنی
#اتحاد_امت
#مقاومت_اسلامی
🔎@rased110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🎞 شیعیان، پیشقراولان امت
🔻 آیندهنگری بصیرانه امام موسی صدر (أعاده الله بخیر و عافیة) در مورد آیندۀ امت و جایگاه شیعیان در این میان.
#شیعه
#اتحاد_امت
#امام_موسی_صدر
🔎 @rased110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🎞 اخوانالمسلمین اصیل کجاست؟
🔻 اخوانالمسلمین، جنبشی بود که در سال ۱۹۲۸م در امتداد اندیشۀ بیداری اسلامی سید جمال و محمد عبده، توسط حسن البنا پایهگذاری شد.
🔴 مکتب حسن البنا مبتنی بر تربیت قرآنی امت، ایجاد اتحاد میان مسلمانان و مبارزه با سیطره سیاسی و فرهنگی استعمارگران بر سرزمینهای اسلامی است.
👆 در این ویدئو یکی از فعالان رسانهای عرب، تنها مصداق میدانی و واقعی مکتب حسن البنا در دوران حاضر را معرفی میکند.
🔎@rased110
🔖 #خط_دیدار | مروری بر بیانات رهبر انقلاب در نخستین دیدار هیئت دولت چهاردهم ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
♦️ایام اربعین را با همه وجود، با همه دل، تمجید و تکریم میکنیم
✨حرکت اربعینی مردم را، با استمداد از لطف خدای متعال، شکرگزاری میکنیم
🌺هفته دولت را به شما برادران و خواهران عزیز تبریک میگوییم
❤️یاد شهیدان عزیز، رجایی و باهنر و شهید عزیزمان، رئیسجمهور فقید، آقای رئیسی را گرامی میداریم
👌خدا را شکرگزاریم که بحمداللّه دولت با همت رئیسجمهور محترم و با کمک ارزنده مجلس شکل گرفت
❇️آقای رئیسجمهور برای انتخاب وزیران خیلی پُرکار و باتلاش وارد شدند
🔻با بنده هم مشورت کردند
⏪من تعدادی از افرادی که میشناختم یا صلاحیّت آنها از طرق مورد وثوق به ما رسیده بود،
✅اینها را تأیید کردم
❇️بعضیها را هم تأکید کردم؛
⏪تعداد بیشتری را هم نمیشناختم،
⭕️گفتم نظری نسبت به آنها ندارم
👈امروز شما برادران و خواهران عزیزی که مورد اعتماد رئیسجمهور و مجلس قرار گرفتید،
♦️مقامات عالیرتبه این کشورید
🤝وظیفه همه ما است که از شماها حمایت کنیم،
🤝کمکتان کنیم
🤝تلاش کنیم که انشاءالله شما در کارهایتان موفق باشید
💠توصیه هایی خطاب به دولت چهاردهم
1️⃣ شکر الهی برای نعمت خدمت به مردم
2️⃣ شناسایی ظرفیتهای انسانی و طبیعی کشور؛ شرط کارآمدی کارگزاران
🏷انواع ظرفیتها:
♦️ظرفیتهای انسانی مثل:
💎جوانان تحصیلکرده
💎استعدادهای درخشان و ظرفیت نابغهسازی
💎ایمان مذهبی و سیاسی مردم
♦️ظرفیتهای سیاسی مثل:
💎عمق راهبردی و قدرت منطقهای
💎تجربههای خوب حاصل از کارهای مفید و مضر دولتهای گوناگون
3️⃣ انتخاب همکاران با این خصوصیات: جوان، مؤمن، انقلابی، متعهد و پرانگیزه
🔻شما وقتی که جوانها را آوردید در ردههای گوناگون مدیریتی از پایین گذاشتید،
👌یک نسلی از مدیران پرانگیزه برای فردا دارید تربیت میکنید
4️⃣ خردمندانه شدن حکمرانی در صورت رجوع به کارشناس
❇️از کارشناسی استفاده کنیم که
✔️مؤمن باشد،
✔️صادق باشد،
✔️به توانمندی داخلی و ملّی کشور معتقد باشد،
✔️سرمایههای ملّی را بشناسد
❌ از کارشناسهایی استفاده نکنیم که دنبال نسخههای نسخشده خارجیاند
5️⃣ حضور در بین مردم و رفتن به سفر استانی
❌اطلاع از متن آنچه در زندگی مردم میگذرد، با کارتابل و گزارش کتبی امکانپذیر نیست
✅بروید با مردم گرم بگیرید، صحبت کنید... ببینید، از آنها بشنوید،
☝️آنوقت بر اساس اینها تصمیم بگیرید
6️⃣ تهیه پیوست عدالت برای هر قانون و تصمیم مهم دولت
📌عدالت اجرا میخواهد، انگیزه میخواهد، ورود در میدان میخواهد
👌خوشبختانه انگیزهاش وجود دارد
7️⃣ رعایت اولویتها در کارهای زیرساختی از جمله انرژی هستهای و کارهای فوری از جمله گرانی و تورم
🏷برخی دیگر از اولویتهای زیرساختی:
📍مسئله امنّیت غذایی و خودکفایی در گندم
📍مسئله نوع استفاده از آب در کشاورزی
📍توسعه مسئله نفت، هم در بخشهای بالادستی و هم پاییندستی
8⃣ حکمرانی قانونمند در فضای مجازی؛ دستیابی به فناوری و لایههای زیرساختی هوش مصنوعی
💡الان دستگاههای مختلف ما از هوش مصنوعی دارند استفاده میکنند، بهرهبرداری میکنند،
🔺امّا این ما را فریب ندهد.
👈در مسئله هوش مصنوعی، بهرهبردار بودن امتیاز نیست؛
🌟این فناوری لایههای عمیقی دارد که باید بر آن لایهها مسلّط شد
9⃣ جدی گرفتن تولید ملی به عنوان کلید حل مشکلات اقتصادی
💪اگر ما بتوانیم تولید را پیش ببریم،
🔹مسئلهی تورّم حل میشود،
🔸مسئلهی اشتغال حل میشود،
🔹مسئلهی ارزش پول ملّی حل میشود.
1⃣0⃣ علاج پیری زودهنگام جمعیت کشور
📈 چهل سال قبل، نرخ رشد جمعیّتمان ۳.۵ درصد بوده، از نرخهای خیلی بالا
🔺یک محدودیّتهایی را ایجاد کردند
📉یک روز کشور به سمت پیری میرود
📝اینجا باید بلافاصله مقرّرات را طبق نیاز کشور تغییر بدهید
1⃣1⃣ نهراسیدن از مانع در کارها
👈سعی کنید از مانع عبور کنید،
👈سعی کنید مانع را دُور بزنید.
🔰بعد از اینکه همهی کارها را کردید، یک وقت هم انسان عقبنشینی تاکتیکی میکند، حرفی نیست
1⃣2⃣ امید نبستن به دشمن و منتظر موافقت دشمنان نماندن برای برنامهها
💢این منافات ندارد با اینکه آدم با همان دشمن در یک جایی تعامل هم بکند
1⃣3⃣ رسیدگی هر چه بیشتر به معنویت خود در دوران مسئولیت
🚨این هم که حالا ممکن است بگویند «فلانی تظاهر میکند»، وسوسه شیطان است
❇️شما با خدا قرار بگذارید، عهد کنید، عمل کنید،
💎انشاءالله خدای متعال هم آبروی شما را حفظ میکند،
💎به شما عزّت میدهد،
💎شما را بالا میبرد.
🍀انشاءالله خدای متعال همه شما را موفق بدارد
🤝همه ما بتوانیم با هم برای این کشور و برای این مردم و برای اسلام انشاءالله کار کنیم.
#امام_خامنه_ای
🔎@rased110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🎞 اسلام سیاسی و بیداری اسلامی بر محور خمینی کبیر (قدسسره)
🔻 این سخنان شهید فتحی شقاقی، مؤسس جنبش جهاد اسلامی فلسطین است که در سوگ ارتحال امام خمینی (رحمهالله) در سخنان پیش از خطبههای نمازجمعه ایراد کرده است.
👆 اینکه خطاب به ایرانیها میگوید: با ارتحال امام(قدس سره)، ما بیش از شما یتیم شدیم، سخنی از صمیم قلب اوست.
🔴 شاید برای برخی قابل باور نباشد، اما یک فقیه مجاهد شیعه میتواند اینگونه حتی نخبگان اهلتسنن را شیفتۀ خود و مکتب و اندیشۀ حقطلبانه خود سازد.
#بیداری_اسلامی
#امام_خمینی
#فتحی_شقاقی
#اتحاد_امت
#جبهه_مقاومت
🔎 @rased110
🔴✍ آیا واقعاً یزید را نماینده و مظهر اهلسنت میدانند؟!
🔻 استفادۀ اصطلاح «جبهۀ یزیدی» در مقابل «جبهۀ حسینی» توسط مقام معظم رهبری (دامظله) جهت تشبیه جبهۀ شر و باطل و ظلم علیه جبهۀ خیر و حق و عدل، واکنشها و انعکاس خاصی را در میان بعضی از نظریهپردازان اهلتسنن در پی داشت.
📌 به طور خاص، عدهای از شخصیتهای مطرح اهلتسنن (در جهان عرب) استفاده از اصطلاح «جبهه یزیدی» برای جبهه شر و دشمن را به معنای دشمنی با اهلسنت تعریف کردند.
⁉️ آیا واقعاً این افراد، (مانند محمد الهامی، مورخ ظاهراً اخوانی و...) یزید را نماینده و مظهر اهلسنت میدانند؟!
✳️ در پاسخ باید گفت: بدیهی است که هیچکدام از این افراد، یزید را نه قبول دارند و نه نماینده و مظهر اهلسنت میدانند.
❓پس چرا چنین موضعی در خصوص فرمایشات رهبری گرفتند؟!
🔻 تا خودتان را به جای این طیف از نخبگان و شخصیتهای اهلتسنن نگذارید، نمیتوانید درک کنید که دلیل این نحوه موضعگیری آنان
چیست.
♦️ فرض کنید شما نمایندۀ طیف اکثریت در یک امت هستید و چند دهه است که شعار توحید و جهاد و پیروی از سلف و صحابه را هم چاشنی فعالیتهای خود کردهاید.
در اوج بحران، وقتی که دشمن اصلی امت، پا روی ناموس و هویت و مقدسات شما گذاشته و عدهای از پیروان همین طیف اکثریت را که شما داعیهدار زعامت و رهبری آن هستید، مورد هجوم و کشتار قرار داده است.
در چنین وضعیتی شما هیچ کاری نکنید (ابزارش را هم نداشته باشید)
♨️ در مقابل، اما طیف اقلیتی که همواره به چشم رقیب به آنها مینگریستهاید، وارد میدان شود و پرچمدار دفاع از حقوق و مقدسات امت شود و توجه همه را به خود جلب کند.
❓ چه حسی به شما دست خواهد داد؟
🔻 حداقلش این است که برای پیشگیری از خطر گرایش دلهای جوانان امت به این طیف و مکتب، مجبورید از هر وسیلهای بهرهگیری کنید تا دشمنی و انحراف این طیف اقلیت را در برابر اعتقادات و هویت مقبول و شایع (از نظر خودتان)، نشان دهید.
🔻 اگر تند و افراطی و بیانصاف باشید که حاضر میشوید با دروغبستن به این طیف اقلیت، حتی ایثار و فداکاری آنان در دفاع از مقدسات و نوامیس امت را به عنوان یک نمایش ظاهری جهت همراهی با دشمنان دانسته و تمام کشتارها را هم به گردن این طیف بیاندازید که: «اگر اینها با این تفکرشان نبودند، الان حماس باعث نمیشد که غزه، حمامخون شود!»
🔻 به هر حال، این میدانداری شیعه در جهاد و مقاومت علیه صهیونیستها و دفاع از مظلومان غزه، هرچند باعث هدایت عده زیادی به مکتب بیداری اسلامی و جهاد و حقطلبی میشود، اما یقین بدانید در دلهای بسیاری نیز کینهای متراکم و روزافزون را در پی دارد.
«یضلّ به کثیراً و یهدی به کثیراً» این ویژگی حق است، زمانی که نمایان شود و زیباییهای خود را به ظهور برساند.
♦️♨️ یقین بدانید که پس از طوفان الأقصی، موج شدید و ویرانگر ضدشیعی و فتنهانگیزی به راه خواهد افتاد که مواجهه با آن نیازمند بصیرت، حکمت و صبر فراوانی است.
🔴 این موضوع، سرنخها، اسناد و مراجعی دارد که فعلاً فرصت ارائۀ آنها نیست.
ان شاءالله در فرصتی مناسب.
#احمد_ربیعی_فر
🔎 @rased110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🎞 وقتی برای زائری مهر نماز میگذاری بعدش باید برداری
🔻 شیعه و سنی کنار یکدیگر در حرم سبط رسول (علیهماالسلام) نماز میخوانند و یقیناً دشمنان اسلام، چشم دیدن این صحنهها را ندارند.
#شیعه_سنی
#اتحاد_امت
🔎 @rased110
🔴📗 اردوغان و حزبش ربطی به اخوان ندارند
🔻 برخلاف آنچه در سالهای اخیر توسط برخی تکرار شده که اردوغان و حزب عدالت ترکیه، دارای تفکرات اخوانی بوده و شعبهای از اخوان المسلمین هستند، اردوغان و حزبش، مواضع و اندیشههایی کاملاً متضاد با اندیشه اخوانی دارند.
🔻 استاد مرحوم حجت الاسلام و المسلمین خسروشاهی (رييس پيشين نمايندگى جمهورى اسلامى در مصر) در این خصوص نوشته است:
📄 حزب عدالت آقاى اردوغان هم ربطى به اخوانالمسلمين مصر ندارد و فقط تشابه اسلامگرايى ظاهرى وى و همسرش، باعث اين تصور شده كه حزب آقاى اردوغان، در حلقهى اخوانالمسلمين قرار دارد.
📗 هادی خسروشاهی، انقلاب در مصر، ص255-256
#تصحیح_مفاهیم
🔎 @rased110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🎞 سخنان جالب و شنیدنی مهنا حمد المهنا، مورخ کویتی (اهلتسنن) در مورد تضاد وهابیت با اهلتسنن
🔻 این ویدئو را ببینیم تا بیشتر از تضاد میان وهابیت و اهلتسنن واقعی آگاهی یابیم.
🔴 متأسفانه بعضی از ما بهگونهای با وهابیت برخورد کرده و طوری این پدیده را تعریف کردهایم که انگار وهابیت، حامی اصلی اهلتسنن در برابر شیعیان است. دروغی که وهابیان هم دقیقاً طالبش هستند.
🔻 اما در واقع، وهابیت یک جریان جعلی است برای نابودی و تضعیف شیعه و سنی. نقطه اختلاف ما و اهلسنت در برابر وهابیت، دقیقاً چند ایستگاه، پیش از اختلافات میان شیعه و سنی است. پس وهابی، سنی نیست.
🔎@rased110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🎞 آزادی بیش از ۴۵۰ آزادۀ مقاوم بحرینی از زندانهای آلخلیفه
🔻 اغلب این جوانان در اعتراض به ظلم و نابرابری و اعطای تابعیت و شهروندی افسار گسیخته سیاسی در کشورشان قیام کرده بودند و از سال ۲۰۱۱میلادی یعنی از ۱۳ سال پیش در زندان به سر میبردند.
🔻 آلخلیفه در این ۱۳ سال نتوانست بر اراده و مقاومت این آزادگان و خانوادههای آنان فائق آید. اکنون نیز مجبور شد در برابر موج اعتراضات به زندانهای ظالمانه، این آزادگان را از قید و بند اسارت رها سازد.
✊ لا نرکع إلا لله
#بیداری_اسلامی
#بحرین
🔎 @rased110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🎞 کلیپی از مخالفان جولانی
🔻 برخی گروههای ضدحاکمیت در ادلب سوریه ساز مخالفت با جولانی (سرکرده هیئت تحریر الشام) را کوک کردهاند و او را همپای بشار اسد میدانند.
🔺 وقتی اربابان و مهندسان یک اغتشاش که در خارج از مرزها هستند با هم توافقی ندارند، یقیناً پیروان و سیاهی لشگرشان در داخل سوریه نیز حتی زیر یک سقف هم نمیتوانند دوام بیاورند.
👆در این کلیپ، تصاویر اشکریختن ریاکارانه جولانی هنگام خواندن شعر از دمشق و حلب را در کنار تصاویری از خشونتهای نیروهای امنیتیاش علیه مردم در ادلب به نمایش گذاشتهاند تا نقاقش را آشکار سازند.
♨️ کسانی که پیگیر اخبار جریانهای درون سوریه بودند شاید یادشان باشد که ده سال پیش، چهرۀ جولانی به عنوان یک منجیِ بزرگ برای سوریها برجسته سازی شد. اما اکنون چه؟!
#ادلب_سوریه
#هیئت_تحریر_الشام
🔎 @rased110
🔴 ✍ گفتمان «وفاق»؛ ساده لوحی، کم سوادی یا شیطنت؟
🖋عبدالله محمدی
عضو هیئت علمی موسسه حکمت و فلسفه ایران
🔸از جمله آسیبهای جامعه ما کم اطلاعی از بار معنایی اصطلاحات و مفاهیم است. همین امر سبب سوء استفاده فراوان سیاستمداران میشود. روزگاری اصطلاح «جامعه مدنی» گفتمان حاکم سیاستمداران گردید. بدون آنکه اشاره شود در ادبیات سیاسی جان لاک، جامعه مدنی بار معنایی خاصی دارد و نوعا در تقابل با جامعه دینی به کار میرود.
🔸جذابیت اصطلاح «حریم خصوصی» نیز سبب شد کسی دنبال خاستگاه و مدلول التزامی آن نگردد. لاک وظیفه دولتها را محدود به نیازهای عمومی جامعه معرفی کرد و امور خصوصی از شرح وظایف دولتها خارج گردید. از مصادیق حریم خصوصی که دولت حق ورود به آن ندارد، «دین» بود. این تفسیر از حریم خصوصی آشکارا به تئوریزه کردن سکولاریسم منتهی میشود.
🔸خلط بین معنای لغوی و اصطلاحی «تساهل و تسامح» نیز عده زیادی را فریفت؛ دامنه این فریب تا جلسه رأی اعتماد وزیر ارشاد دولت اصلاحات نیز ادامه یافت و وی با زیرکی تساهل و تسامح را با تفسیر لغوی و فقهی از شریعت سمحه و سهله یکسان تعریف کرد و موفق به کسب رای اعتماد شد. مفهوم «اعتدال» نیز هشت سال تعمداً مبهم رها شد تا بتوانند از چماق «افراطی گری» برای هر مخالفی استفاده کنند.
🔸مفهوم «وفاق» نیز از همین ابهام رنج میبرد. تکرار فراوان این اصطلاح به انضمام زیبایی آن سبب شده بسیاری جرأت نکنند بپرسند وفاق با چه کسانی و در چه شرایطی مطلوب است؟ وفاق نمیتواند ابزاری برای تطهیر کسانی باشد که منشأ اصلی اختلاف و فتنه در جامعه بودهاند.
کسی که نخستین کتابهای درسی فلسفه اخلاق را خوانده باشد میداند «وفاق» حسن ذاتی ندارد و به همین دلیل همیشه مطلوب نیست، بلکه ارزش آن مقید به قیودی است که انسان را به سعادت میرسانند.
🔸بعید است مدعیان این شعار سواد یا حوصله توضیح این چارچوبها را داشته باشند. حتی شاید برایشان بهتر است که این مفهوم مانند مفهوم «اعتدال» مبهم بماند تا هر مخالفی را به نام تفرقه افکن از میدان خارج کنند.
🔸اما وظیفه دلسوزان جامعه آن است که ایضاح این مفهوم و شرایط آن را مطالبه کنند؛ به جای برخورد احساسی و کورکورانه با این واژه، حدود و ثغور آن را تبیین کنند تا دوباره شعار وفاق، همچون شعارهای پیشین ابزاری برای سوء استفاده نباشد. طبیعتاً نباید از ترفند برچسب مخالفت با وفاق ترسید که این روش تکراری است و باید پیش دستانه آن را خنثی کرد.
#تصحیح_مفاهیم
#نفوذ_سکولاریسم
🔎 @rased110