🛑 شخصي از مشک #عمر_بن_خطاب #شراب نوشيد و #مست شد. (به روایت اهلسنت)
🖇 #مطاعن_المخالفین
⭕️ابن ابی شیبة عالم بزرگ #اهل_تسنن مىنويسد:
✅حدثنا أبو بكر قال حدثنا بن مسهر عن الشيباني عن حسان بن مخارق قال بلغني أن عمر بن الخطاب ساير رجلا في سفر وكان صائما فلما أفطر أهوى إلى قربة لعمر معلقة فيها نبيذ قد خضخضها البعير فشرب منها فسكر فضربه عمر الحد فقال له إنما شربت من قربتك فقال له عمر إنما جلدناك لسكرك.
🔰عمر بن خطاب در سفر همراه مردی #روزه_دار بود؛ موقع افطار، مرد از #مشک_عمر كه در آن شراب بود و شتر آن را تكان داده بود نوشید و #مست شد! عمر او را حد زد! آن مرد گفت: من از مشک تو نوشیدم! عمر در پاسخ گفت: من تو را به خاطر #مست شدن حد زدم!😂
📚المصنف، تالیف ابن ابی شیبة، جلد ۹، صفحه ۳۴۱، چاپ مکتبة الرشد
⭕️و نیز ابن عبد ربه اندلسی عالم بزرگ #اهل_تسنن نیز مىنويسد:
✅ وقال الشعبي شرب أعرابي من إداوة عمر فانتشى فحده عمر وإنما حده للسكر لا للشراب.
🔰 شعبى گفته است كه بيابانگردى، از مشک عمر نوشيد و مست شد؛ و عمر او را حد زد؛ و حد زدن او به خاطر مست شدن بود و نه به خاطر نوشيدن شراب!
📚العقد الفريد، تالیف ابن عبد ربه اندلسی، جلد ۸، صفحه ۸۰، چاپ دار الکتب الاسلامیة
اهلسنّت بفرمایند که🤔
⁉️ اگر عمر #شارب_خمر نبوده، شراب در مشک او چه میكرده است؟⁉️
مگر شرب خمر حرام نیست⁉️
‼️احتمالا چون این شخص مشک عمر را خالى كرده، بر او حد جارى شده است‼️
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari
🛑 #ابن_عربی صوفی ناصبی (از بزرگان #عرفان مثلا اسلامی) و اجتهاد در مقابل نص قران و روایات در مورد #کفاره افطار عمدی #روزه
🖇 این عربی #کافر خالص یا #زندیق خالص؟!
✅من أکل أو شرب متعمدا ... فقال قوم: علیه القضاء و الکفارة التی أوجبها (الشرع) فی الجماع. و قال آخرون: لا کفارة علیه.-👈 و الذی أقول به: إنه لا قضاء علیه و لا کفارة، فإنه لا یقضیه أبدا.
🔰اگر روزه دار عامدانه چیزی بخورد یا بیاشامد، گروهی گفته اند که قضا و کفاره ای که شرع در بحث نزدیکی و جماع واجب کرده بر وی واجب است و دیگران گفته اند کفاره ای بر او واجب نیست.👈آن چه که من بدان اعتقاد دارم آن است که نه قضا و نه کفاره بر او واجب نیست و هرگز روزه اش را قضا نمی کند.👉
📚الطائی الخاتمی، محیی الدین بن علی بن محمد (المتوفى 638 هـ)، الفتوحات المکیة فی معرفة الاسرار الملکیة، ج9، ص208، الناشر: الهیئة المصریة العامة للکتاب، الطبعة: الثانیة، 1405 هـ - 1985 م.
💠 این اجتهاد ابن عربی دقیقا مخالف نصوص قران و عترت در مورد کفاره و قضا افطار عمدی روزه هست که این اجتهادات در مقابل نص #سیره_فقها_اهلسنت هست
💠 احتمالا سیخ عکبر در #شهودی که با جناب ابلیس داشتند این علم را مستقیم از او گرفته .
💠امام صادق علیه السلام:
🔰«عبد الرحمان بن ابى عبد اللّه گويد: از امام صادق عليه السّلام پرسيدم: كسى كه در ماه رمضان يك روز از روى عمد روزه خوارى كرده است (چه حكمى دارد)?
فرمودند: بيست صاع صدقه مىدهد و قضاى آن روز را به جا مىآورد»
📚وسائل الشيعة ط-آل البیت نویسنده : الشيخ حرّ العاملي جلد : 10 صفحه : 46
روآفض الحیدری
@ravafez_alhaydari
⭕️ پاسخ ما:
🔰 سلام
حاج فیروز نهاوندی اگر منظورتون حضرت ابولولو رحمه الله هست که ربطی به نوروز نداره
ان شاءالله در ایام #عیدالزهرا مث قبل زاجع ایشون مطلب میزاریم
اگر منظورتون حاج فیروز سیاه رو هست باید بگم هیچ ریشه و ربطی به نوروز ندارد
⭕️ پاسخ ما:
🔰 سلام علیکم
ممنون
شرمنده شاه پرست نیستیم
شاهان عباسی معایب زیادی هم داشتند مثل #شاه_عباس اما ما بالضروره گاهی مطالب ذکر می کنیم
رحمهم الله
⭕️ پاسخ ما:
🔰 سلام علیکم
گره نزدیم اما از باب موید اوردیم
علم تجربی بر تجربه پایداره و تجربه اگر تخلف نشه و طولانی بشه به ما حکم یقینی میده
در مورد کلام اخرتون که علم تجربی یک علم پر خطاست بگم که خیر علم تجربی فقط علم پزشکی نیست علم فیزیک یا شیمی هم یک علم تجربی هست که خطا پذیری خیلی کمی دارند و بیشتر خطاها در ان به خاطر اشتباه عالِم هست
البته بحث دقیقیه خاستید در گروه در خدمتم
ممنون
🛑 خیانت و تحریف #اهل_سنت در نقل روایات
🔰اشاره دو تن از علمای #اهلسنت به وجود روایت:
📍( من مَاتَ وَلم يعرف👈 إِمَام زَمَانه 👉مَاتَ ميتَة جَاهِلِيَّة )
در کتاب #صحیح_مسلم!
📚الجواهر المضية، ج۲، ص۴۵۷
📚مرقاة المفاتيح، ج۷، ص۲۳۴
💢اين روايت با #مضامين_مختلفی در كتب روایی مخالفین نقل شده است، اما این عبارت به صورت
🔰 «من مات ولم يعرف👈 امام زمانه 👉مات ميتة الجاهلية»
به اقرار علمای مخالفین در صحيح مسلم بوده است، اما اكنون در اين كتاب يافت نمیشود !!‼️‼️
⁉️ از اقایون سنی میپرسیم پس این روایت الان کجای صحیح مسلم هست⁉️
⁉️چرا حذفش کردید اگر ضرری بهتون نداشت⁉️
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari
🛑 رحلت حضرت #ام_المومنین ، #ام_الزهرا خدیجه الکبری صلوات الله علیها بر حضرت حجت بن الحسن عج الله فرجه تسلیت باد.
❌ #ام_المؤمنين لقب توست آن را دزدیدند
❌درست مثل #امیرالمؤمنین که از علی دزدیدند
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari
🛑 حسادت #عایشه به ام المؤمنين #خدیجه الکبری و جواب محکم #پیامبر به آن
📎 به مناسبت وفاه حضرت #ام_المومنین خدیجه الکبری سلاماللهعلیها
✅پيامبر اکرم (صلی الله علیه و آله):
👈 فَرَوَى عَبْدُ اَللَّهِ بْنُ اَلْمُبَارَكِ عَنْ مُجَالِدٍ عَنِ اَلشَّعْبِيِّ عَنْ مَسْرُوقٍ عَنْ قَالَتْ عَائِشَةُ : كَانَ اَلنَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ إِذَا ذَكَرَ خَدِيجَةَ أَحْسَنَ عَلَيْهَا اَلثَّنَاءَ فَقُلْتُ مَا تَذْكُرُ حَمْرَاءَ اَلشِّدْقِ قَدْ أَبْدَلَ اَللَّهُ لَكَ خَيْراً قَالَ مَا أَبْدَلَنِي اَللَّهُ خَيْراً مِنْهَا صَدَّقَتْنِي إِذْ كَذَّبَنِي اَلنَّاسُ وَ وَاسَتْنِي بِمَالٍ إِذْ حَرَمَنِي اَلنَّاسُ وَ رَزَقَنِيَ اَللَّهُ مِنْهَا اَلْوَلَدَ إِذْ لَمْ يَرْزُقْنِي مِنْ غَيْرِهَا .
🔰عايشه مىگويد:پيامبر(صلّى الله عليه و آله)خديجه را ستايش مىفرمود👈من گفتم:چه مقدار آن زن سرخ گونه را ياد مىكنيد؟همانا خداوند بهتر از او نصيب شما فرموده است(یعنی خودش) 👈فرمود: خداوند بهتر از او نصيب من نفرموده است،زيرا هنگامى كه همۀ مردم مرا تكذيب مىكردند،او مرا تصديق مىكرد و هنگامى كه مردم مرا محروم مىداشتند او با اموال خود با من مواسات مىكرد و خداوند فرزندان مرا از او به من عنايت فرمود و حال آنكه از غير او فرزندى به من عنايت نفرمود.
📚روضة الواعظین ج ۲، ص ۲۶۹.
📚شیخمفید،الإفصاح في الإمامة ج ۱، ص ۲۱۷.
📚التعجب من أغلاط العامة فی مسألة الإمامة ج ۱، ص ۱۰۳.
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari
🛑 #مرجع آیه تطهیر حضرت #خدیجه سلام الله علیها است به اعتراف #اهلسنت
📍 اعتراف جالب و مهم #ابن_حجر عسقلانی:
⭕️ #اهل_بیت آیهء تطهیر همان اهل کساء هستند و مرجع و مصدر آنان نیز حضرت #خدیجه علیها السلام است .
👤 ابن حجر عسقلانی از #علمای بزرگ اهل سنت است که نظر جالبی در مورد آیه ی تطهیر دارد :
🔰 و در ذکر معنای " البیت " معنی دیگری نیز وجود دارد چرا که مصدر و منبع اهل بیتِ پیامبر ، حضرت خدیجه است برای آن که در تفسیر آیه ی " انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت و یطهرکم تطهیرا " ثابت شده است که ام سلمه گفته است هنگامی که آیه نازل شد، پیامبر فاطمه و علی و حسن و حسین را فراخواند و عباء را روی آن ها قرار داد و گفت : خدایا این ها اهل بیت من هستند.
🔰 این حدیث را ترمذی و دیگران نقل کرده اند و مرجع و مصدر این اهل بیت #خدیجه است؛ چرا که حسنین فرزندان فاطمه هستند و فاطمه دختر خدیجه است و علی در خانه ی خدیجه رشد و نمو یافت در حالی که کوچک بود و سپس با دختر او { حضرت خدیجه } بعد از وفاتش ازدواج کرد👈.پس معلوم شد که مرجع اهل بیت نبوی خدیجه است نه غیر از او. 👉
📚فتح الباری،ج7،ص169
🖇همانطور که ملاحظه کردید، ابن حجر عسقلانی معتقد است که طبق احادیثی که ترمذی و دیگران نقل کرده اند،
اهل بیت آیه ی تطهیر همان اهل کساء هستند و مصدر و منشا آنان نیز حضرت خدیجه سلام الله علیها هستند که مادر حضرت فاطمة سلام الله علیها هستند و امیرالمومنین نیز در خانه ی ایشان تحت تربیت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله بوده اند و نه غیر او ، نه #عایشه و نه دیگری👌
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑 پاسخ به چند شبهه مشهود در مورد #ام_المؤمنين_خدیجه_الکبری سلاماللهعلیها
📎ریشه دو #دروغ_بزرگ
⁉️چرا پیامبر 25 ساله با خدیجه 40 ساله ازدواج کرد⁉️
⁉️داستان ازدواج های قبل پیامبر چطور⁉️
⁉️آیا هر چیزی که مشهوره درسته⁉️
🎥 پاسخ در فیلم بالا👆
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari