eitaa logo
🔥الرَوافِضُ الحَیدَری🔥
3.2هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
153 ویدیو
4 فایل
کپی بدون ذکر منبع🚫 موضوعات کانال: ⬇ پاسخ به شبهات دینی 📚 نشر احادیث و فضائل اهلبیت علیهم السلام👥 نقد و برسی دیگر مذاهب و ادیان 🔍 بیان اصول اعتقادات شیعه اثناعشری🌷 بیان مطاعن دشمنان اهل‌بیت🔥 مشخصات مجموعه/ارتباط👇👇 https://zil.ink/ravafez_alhaydari
مشاهده در ایتا
دانلود
🛑 کردن بر اولیاء ، مصداق است . ✅ مجيد تعظيم شعائر الهى را، نشانه تقواى قلوب و تسلط پرهيزكارى بر دلها مى‏ داند، آنجا كه مى ‏فرمايد ؛ « وَ مَنْ يُعَظِّمْ شَعائِرَ اللَّهِ فَانَّها مِنْ تَقْوَى 📚الْقُلُوبِ(سوره حج آيه 32) «هر كس شعائر الهى را تعظيم و تكريم كند، آن نشانه تقواى دلها است». ⁉️مقصود از بزرگداشت شعائر الهى چيست؟ «شعائر» جمع «شعيره» به معنى علامت و نشانه است. 📚تهذیب اللغه ج 1 ص 266 〽️ مقصود در آيه، نشانه ‏هاى وجود خدا نيست زيرا همه عالم نشانه وجود او است. و هيچ كس هم نگفته است كه تعظيم آنچه در عالم هستى است نشانه تقوى است. بلكه مقصود، نشانه ‏هاى دين او است و لذا مفسران آيه را چنين تفسير مى‏ كنند: 👈«معالم دين اللّه»👉 نشانه‏ هاى دين خدا » 📚مجمع البیان ج 4 ص 83 🔰اگر در قرآن، صفا و مروه ( بقره 158 ) ، و شترى كه براى ذبح در منى‏ سوق داده مى ‏شود ( حج 36 ) از الهى شمرده شده است به خاطر اين است كه اين‏ها نشانه ‏هاى دين حنيف و آئين إبراهيم است، اگر به «مزدلفه» «مشعر» مى‏ گويند به خاطر اين است كه آن نشانه دين الهى است. و وقوف در آن نشانه عمل به دين و اطاعت خدا است. اگر مجموع مناسك «حج» را شعائر مى ‏نامند، بخاطر اين است كه اين اعمال نشانه‏ هاى دين و دين مى‏ باشد. 🔰خلاصه، هر چيزى كه شعار و نشانه دين الهى باشد، بزرگداشت آن مايه تقرب به درگاه الهى است ، چنان که از مفسران می گوید ؛ 〽️«شعائر خدا عبارت است از عَلَم‏ها و نشانه‏ هاى دين خدا، خصوصاً امورى كه مربوط به مناسك است.» 📚تفسیر قرطبی ج 12 ص 56 ✅ بطور مسلم انبياء و اولياء الهى از بزرگترين و بارزترين نشانه ‏هاى دين الهى هستند كه وسيله ابلاغ دين و مايه گسترش آن در ميان مردم بوده‏ اند، هيچ مرد با انصافى نمى‏ تواند منكر اين مطلب گردد كه وجود و اهل بيت از دلائل اسلام و نشانه ‏هاى اين آئين مقدس مى ‏باشند و يكى از طرق بزرگداشت آنها، عزاداری کردن و محزون بودن در هنگام و آنان است . ⁉️آیا و گرفتن در روز آن بزرگواران نشانه تعظیم و تکریمشان است یا محزون بودن به سبب حزن و مصیبتشان ؟؟ ❗️روشن است که و در ایام مصیبت نشانه های دین الهی ، از مصادیق بارز تعظیم شعائر و عمل به آیه شریفه است ، لذا می بینیم در روایات تعددی تصریح شده است که باید حرمت و احترام اهلبیت علیهم السلام نگه داشته شود و آنان مورد تکریم و تعظیم قرار بگیرند ، چنان که پیامبر گرامی فرمود ؛ 🔰«هر کس مراعات سه گانه الهی را نکند خداوند به هیچ عنوان حرمت او را نگه نمی دارد .آن حرمات سه گانه عبارت است از حرمت و حرمت اسلام و حرمت عترت و » 📚الخصال ج1 ص71 💢 قرآن مجيد، به روشنى به ما دستور مى‏ دهد كه به بستگان و خويشاوندان پيامبر گرامى، مهر ورزيم آنجا كه مى ‏فرمايد ✅؛ قُلْ لا اسْئَلُكُمْ عَلَيْهِ اجْراً الاَّ الْمَوَدَّةَ فِى القُرْبى‏ 📚(سوره شورى آيه 23) «بگو من بر رسالت مزد و اجرى جز ابراز علاقه و دوستى به خويشاوندانم نمى‏ خواهم». 🔰احمد بن حنبل نقل می کند زمانی که این آیه نازل شد مردم سوال کردند نزدیکان شما که مودت و محبت آنها بر ما واجب است چه کسانی هستند 👌پیامبر گرامی پاسخ دادند 👈« علی و فاطمه و دو پسر آنها ( حسن و حسین علیهم السلام )» 📚فضائل_الصحابه ص218 📚 در_المنثور ج6 ص7 📚تفسیر_کشاف ج3 ص402 🔰لذا می بینیم که علی علیه السلام فرمود ؛ 💢« خداوند از میان زمینیان شیعیان ما را برگزیده است که ما را یاری می کنند و در شادی ما شاد و در مصیبت ما ، مصیبت زده و# محزون هستند » 📚الخصال ج 2 ص 635 👌امام رضا علیه السلام فرمود ؛ 🔰« اگر می خواهی در روز قیامت هم درجه ما باشی با حزن و مصیبت ما ، محزون و مصیبت زده و با فرح و شادی ما ، شاد باش » 📚وسائل الشیعه ج14 ص501 روافض الحيدري @ravafez_alhaydari
🛑شخصیت سلام الله علیها در منابع و (جزئی) 🔰 نام "رقیه" جزو اسامی و افرادی است که به عنوان امام حسین (علیه السلام) ذکر شده است. 👈این مطلب را کتاب های مانند 📚کامل بهایی، 📚اللهوف، 📚مقتل ابن ابی مخنف، 📚احقاق الحق، 📚کشف الغمه، 📚منتخب التواریخ، 📚رياض القدس، 📚الارشاد مفید، 📚لباب الأنساب و منتهی الامال، و حتی برخی اسناد مانند 📚مفاتیح الغیب، 📚المنن ، 📚الحاویه و 📚ينابيع المودة نقل کرده اند. 🔰طبق نظر در الارشاد، مادرش طبق نقل ها; امّ اسحاق و اُمّ جعفر قُضاعیّه یا شاه زنان بوده است. 📚 ترجمه الارشاد شیخ مفید، ج2، ص197 🔰استاد مرحوم فلسفی می گوید: در بیش از بیست کتاب، نام ایشان را رقیه دیده است. 📚 حضرت رقیه علیهاالسلام، شیخ علی فلسفی، ص4 🔰در کتاب های مقتل الحسین همچون اللهوف سیدبن طاووس، ابن مقرم، ابن ابی مخنف و احقاق الحق، درباره وداع حسین بن علی (علیه السلام) آمده است: 👈"ثُمَ نادی یا اُختاه! یا اُمَّ کُلثوم! وأنتِ یا زَینَبُ! وأنتِ یا ! وأنتِ یا فاطِمَهُ ! وأنتِ یا رَبابُ!..." 💢 نام حضرت رقیه علاوه بر کتاب های مشهوری همچون اللهوف و ... در قصیده سوزناک سیف بن عمیره، صحابی بزرگ امام صادق‌(علیه السلام) آمده و علمای بزرگی همچون شیخ ، ، علامه ، سید و ... به آن تصریح کرد‌ه‌اند . 📚 اعیان الشیعه، سید حسن امین، ج7، ص 326 ⭕️امام حسین (علیه السلام) وقتی صاحب اولین اولاد شدند فرمودند: " والله اگر پروردگار دهها فرزند پسر به من عنایت کند نام همه ی آنها را می گذارم و اگر دهها فرزند دختر به من عطا، نماید نام همه ی آنها را نیز می گذارم." و اینکار را هم انجام دادند. ⭕️وجود نامهای اشتهاری (کنیه و لقب) در کنار نام اصلی افراد از رسومات رایج عرب است و همان گونه که عده ای معتقدند حضرت رقیه (سلام الله علیها) همان است که نامش در بسیاری از تواریخ ذکر شده است. یعنی نام مبارکشان فاطمه (مطابق نظر امام حسین) و لقبشان "رقیه". 💢در کتاب معالی السبطین حائری آمده است: 🔰"کانت للحسین (علیه السلام) بنت صغیره .... تسمی رقیه و کان لها ثلاث سنین" مورخ بزرگ شیعه، عمادالدین حسن‌بن علی ‌بن محمد ، هم عصر خواجه‌ نصیرالدین در کتاب📚 "کامل بهایی" می‌نویسد: 🔰دخترک سه چهار ساله‌ای از خاندان امام حسین‌(علیه السلام) در خرابه شام شب هنگام، خواب پدر را دید و بهانه پدر نمود. یزید گفت: سر پدر را برایش ببرند، سر مقدس را آورده و در کنار دختر قرار دادند، آن دختر از غم پدر فریادی برآورد و جان داد. 📚 کامل بهایی، ج 2، ص 179 و... روافض الحيدري @ravafez_alhaydari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑 رسوایی شبکه های وهابی درباره ی شبهه ی امام حسین علیه السلام به امر 🔥باقر سجودی کارنشناس ، اومد اقرار کنه یزید بن معاویه این دستور داده ! اما یهو از بهش هشدار دادند؛ اینو نگو !!! 🔥لعنت بر یزید زنازاده و مدافعان یزید🔥 ⁉️به راستی چه چیزی مانع از گفتن حقایق در رابطه با یزید است آیا جز این است که اون از است ؟ قضاوت با وجدان های بیدار روافض الحيدري @ravafez_alhaydari
🛑 یزید لعنة الله علیه، قاتل امام حسین علیه السلام‌ ⭕️ تصریح می کند که در مصادر مخالفین با سند نقل شده است ✅ و بلغ الخبر الي يزيد فولي العراق عبيد الله بن زياد و امره بقتال الحسين. 🔰یزید دستور قتل حسین بن علی را به والی عراق (عبیدالله) داد. لعنهما الله 📚 القرماني، احمد بن يوسف، المتوفي:‌ 1019، اخبار الدول و آثار الاُوَل في التاريخ، ج 1، ص 320،  تحقيق: احمد حطيط – فهمي سعد، ناشر: عالم الكتب 💢 بماند که اخبار این ادعا است نزد عامه و خاصه. روافض الحيدري @ravafez_alhaydari
🛑 شعیره مقدسه (قمه زنی) 1⃣ 📎 به مناسب ایام 🔴 ایا در خواست دلیل مبنی بر « اصل جواز » شعیره مقدسه تطبیر موافق اموزهای شرع میباشد ؟‌ ⭕️مخالفین تطبیر همواره در بحوث علمی برای شعیره مقدسه تطبیر از قران یا سنت « طلب » میکنند در واقع طلب ای از قران کریم میکنند و یا که از جانب معصومین علیهم السلام صادر شده باشد ، اینکه چنین نصی وجود دارد یا خیر سر جای خود محفوظ بماند مبحث اصلی این موضوع میباشد ایا چنین طلبی را مخالفین تطبیر حق دارند بکنند یا خیر ؟ — که در پاسخ میگوییم :👈 👉!! بدین دلیل مطابق اموزهای اهل بیت علیهم السلام اصل بر « جواز » میباشد یعنی اساساً برای دلیل لازم هست و نه برای حلیت! ، ⭕️اقا امام صادق علیه سلام فرمودند : ✅ أبي عبد الله عليه السلام قال : : كل شئ هو لك حلال حتى تعلم أنه حرام بعينه فتدعه من قبل نفسك، وذلك مثل الثوب يكون عليك قد اشتريته وهو سرقة والمملوك عندك لعله حر قد باع نفسه، أو خدع فبيع قهرا، أو امرأة تحتك وهي أختك أو رضيعتك، والأشياء كلها على هذا حتى يستبين لك غير ذلك، أو تقوم به البينة. 🔰« همه‌ چيز براى تو است تا آن‌گاه كه بدانى آن چيز حرام است » كه در اين‌صورت بايد آن‌را از ناحيۀ خودت جبران كنى! اين همانند لباسى دزدى را بخرى يا خدمتكار ازادى نزد تو باشد ، كه يا خود را خريده و يا ان‌كه به او نيرنگ زده و او را بفروشند يا به زور به عنوان كنيز قلمداد كنند يا آن‌كه زن تو خواهر تو يا خواهر رضاعى تو باشد و همه اين موارد به همين نحو است تا آن‌گاه كه حقيقت براى تو اشكار شود يا بينه و شاهد برخلاف آن اقامه گردد. 📚 تهذیب الاحکام ج ۷ ص ۲۲۶. 🔰 بطور کلی فقهای اصولی شیعه قاعده ای دارند به نام👈 « اصالة الحل »👉 یعنی همه چیز حلال هست مگر اینکه حرمتش ثابت شود که فقها معمولا برای اثبات این قاعده به ایه 👈« احل لکم ما فی الارض جمیعاً »👉استناد میکنند ( که البته اینجا نکته ای وجود دارد که چون ربطی به بحث ندارد ، و در اینده بهش میپردازیم از ان عبور میکنیم » به این قاعده « » میگویند . ❇️قاعده حلیت به معنای جواز تصرف در اشیای خارجی است که در حلیت انها تردید شده است ، برای مثال : هرگاه در حلال یا حرام بودن خوردن چیزی 👈 « شک »👉 شود یا دلیلی مبنی بر حرمت مسئله ای نباشد با اجرای اصل حلیت  به حلال بودن ان « حکم داده می‌شود» بعضی از فقهای اصولی اصل حلیت را مترادف اصل اباحه دانسته‌اند _ همچنین بنا بر استدلال اصولیون به روایتی دیگر از اقا امام صادق علیه سلام که میفرمایند ✅« کل شیء مطلق حتی یرد فیه نهی » 🔰« هر چیزی مطلق هست تا درباره ان نهی رسیده باشد » 📚 وسائل الشیعه ج۱۸ ص۱۲۷ ♨️ختم کلام : مخالفین شعیره مقدسه گوش به سخن فقهایشان بدهند و دیگر برای تطبیر طلب نص نکنند مبنی بر اصل جواز بلکه نهایت امر ادله استحباب را طلب کنند و مخالفین خود مبنی بر حرمت تطبیر اقامه نص کنند نه انکه نصی مبنی بر حلیت تطبیر طلب کنند ان وقت ما دلایل شما را نقد میکنیم! 〽️فلذا الی یوم القیامه وقت دارید از کتاب و سنت حرام بودن تطبیر را ثابت کنید. روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑 صوفی لعنه الله و دفاع از لعنه الله 📎غزالی صوفی از بت های (عرفان مصطلح) هست ⭕️ غزالی در دفاع از یزید می‌نویسد: 🔰«لعن جایز نیست و یزید مسلمان است 😳و نسبت قتل یا امر یا رضای به قتل حسین به او کردن سوءظن به مسلمین است😳 و به حکم کتاب و سنت حرام و هر کس گمان صحت این نسبت کند در غایت رعونت (حماقت) است...و برفرض که بر مسلمی قتل مسلمی ثابت شود نزد اشاعره موجب کفر نیست و تواند بود (احتمال دارد) که قاتل بعد از توبه بمیرد و لعن کافر بعد از توبه جایز نیست فکیف به قاتل و چگونه معلوم می‌شود که یزید توبه نکرده پس لعن هیچ مسلمان جایز نیست و هر که لعن کند او را و معصیت‌کار خواهد بود...»😳😳😂 📚طهرانی؛ ابوالفضل بن ابوالقاسم، شفاء الصدور فی شرح زیاره العاشور؛ جلد ١، ناشر: مرتضوی؛ تهران، ١٣٧۶، صفحه 438-439. 🔰حال سؤالی که می‌بایست از سینه چاکان عرفان و غزالی پرسید: ⁉️آیا شما یزید را لعن می‌کنید یا نه؟ ⁉️و یا امام غزالیِ شما با این گفتارش مسلمان است یا یزیدی؟ ⁉️آیا محمد غزالی لعن‌هایی که از ائمه‌ی معصومین نسبت به قاتلین سیدالشهداء (علیه‌السلام) واردشده است؛ علی‌الخصوص در زیارت عاشورا، را مشاهده کرده است؟ سلامتی عرفا بگو بر یزید و بر دوستان و مدافعانش خصوصا غزالی لعنت🔥🔥 روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑 اعتراف ابن اثیر جزری درمورد صلوات الله علیه ✅ واعلم ان الحسین لم یقتل فی یوم کربلا وانما قتل فی یوم السقیفة 🔰بدان که حسین علیه السلام در روز عاشورا و در کشته نشد؛ بلکه در واقع در کشته شد. 📚 الوشی المرقوم فی حل المنظوم نویسنده: ضیاءالدین ابن الاثیر الجزری جلد: 1 صفحه: 383 🔥اللهم العن السقیفه🔥 روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑 هرسول خدا صلی الله علیه و آله بر حسینی سلام الله علیه در منابع 🔰جناب امّ سلمه - همسر بافضیلت رسول خدا صلی الله علیه و آله - می‌گوید : شبى رسول خدا صلی الله علیه و آله براى خواب به بستر رفتند ولى حيرت زده بيدار شدند. بار ديگر به بستر رفتند و خوابيدند و باز بيدار شدند، اما اين بار از دفعه قبل كه ديده بودم، كمتر متحير بودند. سپس به بستر رفتند و بعد از مدتى مجدداً بيدار شدند، در حالى كه مشتى در دست داشتند و آن را . من عرض كردم: اين خاك چيست اى رسول خدا؟ فرمودند: جبرئيل عليه الصلاة و السلام به من خبر داد كه او ـ يعنى حسين ـ در كشته خواهد شد. من به جبرئيل گفتم: خاك آن سرزمينى را كه او در آن كُشته خواهد شد، به من نشان بده و اين خاكِ آن جاست. 📚المستدرك على الصحيحين/4/‌ 440 8202 💢 قابل توجه اهلسنت و وهابیت که شیعیان را به خاطر و تربت سیدالشهدا سلام الله علیه# تکفير و متهم به می کنند رسول‌ الله هم مشرک بود؟ روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑 شدید حضرت علی اکبر علیه السلام😭 ✅ فتَقَدَّمَ نَحْوَ الْقَوْمِ فَقَاتَلَ قِتَالًا شَدِيداً وَ قَتَلَ جَمْعاً كَثِيراً ثُمَّ رَجَعَ إِلَى أَبِيهِ وَ قَالَ يَا أَبَتِ الْعَطَشُ قَدْ قَتَلَنِي وَ ثِقْلُ الْحَدِيدِ قَدْ أَجْهَدَنِي فَهَلْ إِلَى شَرْبَةٍ مِنَ الْمَاءِ سَبِيلٌ فَبَكَى الْحُسَيْنُ (علیه السلام) وَ قَالَ وَا غَوْثَاهْ يَا بُنَيَّ قَاتِلْ قَلِيلًا فَمَا أَسْرَعَ مَا تَلْقَى جَدَّكَ مُحَمَّداً (صلی الله علیه و آله) فَيَسْقِيَكَ بِكَأْسِهِ الْأَوْفَى شَرْبَةً لَا تَظْمَأُ بَعْدَهَا أَبَداً 🔰حضرت على اكبر علیه السلام به دشمنان حمله كرد و جنگ سختى با آنها نمود، گروه بسيارى از آنها را به خاك هلاكت افكند، سپس نزد پدر بازگشت و صدا زد: اى بابا! شدّت تشنگى جانم را به لب رسانده، و سنگينى اسلحه، مرا به زحمت انداخته، آيا جرعه آبى هست كه به دستم رسد؟ امام حسين علیه السلام گريه كرد و فرمود: آه از بى پناهى! اى پسر جانم از كجا آب بياورم، برو اندكى با دشمنان جنگ كن، چقدر نزديك است كه با جدّت محمّد ص ديدار كنى، او با كاسه اى پر از آب، تو را سيراب خواهد كرد، كه پس از آن هرگز تشنگى وجود ندارد. 📚 لهوف، ص113 روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑 و بی تابی سلام الله علیه تا حد _کردن (مردن) از مصیبت دفن نشدن ابدان شهدای کربلا ... ✅[کامل الزیارات] عُبَیْدُ اللَّهِ بْنُ الْفَضْلِ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ هِلَالٍ عَنْ سَعِیدِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سَلَّامٍ الْکُوفِیِّ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ الْوَاسِطِیِّ عَنْ عِیسَی بْنِ أَبِی شَیْبَةَ الْقَاضِی عَنْ نُوحِ بْنِ دَرَّاجٍ عَنْ قُدَامَةَ بْنِ زَائِدَةَ عَنْ أَبِیهِ قَالَ قَالَ عَلِیُّ بْنُ الْحُسَیْنِ علیهما السلام ... لَمَّا أَصَابَنَا بِالطَّفِّ مَا أَصَابَنَا وَ قُتِلَ أَبِی علیه السلام وَ قُتِلَ مَنْ کَانَ مَعَهُ مِنْ وُلْدِهِ وَ إِخْوَتِهِ وَ سَائِرِ أَهْلِهِ وَ حُمِلَتْ حَرَمُهُ وَ نِسَاؤُهُ عَلَی الْأَقْتَابِ یُرَادُ بِنَا الْکُوفَةَ فَجَعَلْتُ أَنْظُرُ إِلَیْهِمْ صَرْعَی وَ لَمْ یُوَارَوْا فَیَعْظُمُ ذَلِکَ فِی صَدْرِی وَ یَشْتَدُّ لِمَا أَرَی مِنْهُمْ قَلَقِی فَکَادَتْ نَفْسِی تَخْرُجُ وَ تَبَیَّنَتْ ذَلِکَ مِنِّی عَمَّتِی زَیْنَبُ بِنْتُ عَلِیٍّ الْکُبْرَی فَقَالَتْ مَا لِی أَرَاکَ تَجُودُ بِنَفْسِکَ یَا بَقِیَّةَ جَدِّی وَ أَبِی وَ إِخْوَتِی فَقُلْتُ وَ کَیْفَ لَا أَجْزَعُ وَ لَا أَهْلَعُ وَ قَدْ أَرَی سَیِّدِی وَ إِخْوَتِی وَ عُمُومَتِی وَ وُلْدَ عَمِّی وَ أَهْلِی مُصْرَعِینَ بِدِمَائِهِمْ مُرَمَّلِینَ بِالْعَرَاءِ مُسَلَّبِینَ لَا یُکَفَّنُونَ وَ لَا یُوَارَوْنَ وَ لَا یُعَرِّجُ عَلَیْهِمْ أَحَدٌ وَ لَا یَقْرَبُهُمْ بَشَرٌ کَأَنَّهُمْ أَهْلُ بَیْتٍ مِنَ الدَّیْلَمِ وَ الْخَزَرِ ... 🔰قدامة بن زایده از پدرش نقل کرده، امام علی بن الحسین علیهما السلام فرمود: ... وقتی در طفّ آن مصائب بر سر ما آمد و پدرم (امام حسین علیه السلام) و همراهان و پسران و برادران و دیگر اهل بیتش به شهادت رسیدند و اهل حرم و زنانش را سوار بر شتر کرده و به سمت کوفه حرکت دادند، من شروع به نگاه کردن به آنان کردم که بر زمین افتاده بودند و دفن نشده بودند پس آن مسئله خیلی بر دلم گران آمد و چنان از دیدن ایشان اندوهگین شدم که 👈 نزدیک بود روحم از بدنم خارج شود. 👉 عمه ام زینب، دختر بزرگ علی - علیه السلام - به حالم پی برد و فرمود: ای تنها باز مانده جد و پدر و برادرانم! چرا این­قدر بیتابی و داری خود را به کشتن می دهی؟ گفتم: چطور بی قرار نباشم و و نکنم، و حال آنکه می بینم که سرورم و برادرانم و عموهایم و پسر عموهایم و خانواده ام در خون خود غلتیده و بر ریگ های بیابان، غارت شده اند کفن نشده و دفن نشده اند و کسی بر بالای سرشان نیست و هیچ بشری به آنها نزدیک نمی شود، گویا آنها خانواده ای از دیلم و خزر (غیر مسلمان) هستند. 📚کامل الزیارات/باب88/ح1 📚بحار الأنوار - ط مؤسسةالوفاء/ج28/ص57 و ج45/ص179 📚زينب الكبرى عليها السلام من المهد الى اللحد/ص566 📚زینب الکبری (نقدی)/ص41 📚نفس المهموم/ص352 📚منتهی الآمال 📚جامع أحاديث الشيعة(بروجردی)/ج12/ص438 📚وفيات الأئمة/ص445 📚العوالم/ص362 💢 وقتی امام معصوم از شدت مصیبت جزع کرده اند تا حدی که نزدیک بوده جان بدهند ! دیگر چه جای شکی برای ما هست؟! ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 📍 با عرض پوزش از اعضا محترم در ایام ماه محرم پست گزاری به حداقل ممکن رسیده و این رویه تا پايان ماه محرم هست. ان شاءالله جبران میشود.. روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑فتوای و بزرگ شیعه راجع (قمه زنی)2⃣ 📌)🔰یکی از کلامات شیخ عبد الکریم حائری نسبت به شعیره مقدس تطبیر این است که کسی حق ندارد از قمه زنی ممانعت کند. و ایراد بگیرد. 🔗پ.ن:شیخ عبد الکریم حائری موسس حوزه علمیه قم می باشد. روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑فقها و علما و قضات حکم قتل را دادند. ✅ميرزا حسن اشرف الواعظين در کتاب جواهرالکلام تصریح میکند که و فتوای قتل امام‌حسین علیه السلام را صادر کردند: 🔰 و از قُضاة و فقهاى ضالّه و مضلّه استفتا نمودند چهارصد نفر از قضاة و فقهاء حكم نوشتند كه حسين بن على بر اميرالمؤمنين خروج كرد مهدور الدّم و است . 📚كتاب: [چاپ سنگى] جواهر الكلام في سوانح الأيّام ،تأليف: حاج ميرزا حسن أشرف الواعظين ، صفحه :88 🔥 وَ لَعَنَ اللَّهُ اُمَّةً قَتَلَتْکُمْ وَ لَعَنَ اللَّهُ الْمُمَهِّدینَ لَهُمْ بِالتَّمْکینِ مِنْ قِتالِکُمْ🔥 روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
17.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🛑 تطبیر ( ) در کلام جناب ⃣ 🔰 در این کلیپ اذعان های جالبی از جناب رائفی پور در مورد قمه میزنید می شنوید که پاسخ به بسیاری از سوالات است. نکات کلیپ: 1⃣ قمه زنی (اینکه جناب رائفی پور گفت گوشه ای از تاریخ قمه زنی هست و همه آن نیست بلکه تاریخ این شعیره تر است) 2⃣ قمه زنی مثل است. 3⃣ قمه زدن کار ای است و ندارد و گول های خشن را نخورید. 4⃣ فلسفه قمه زنی (فلسفه فقهی و روایی ان چیز دیگری است) و.... 💢 امید است که شاگردان و دوستداران این جناب الان هم پذیرای حرفش باشند. روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑 عواملی برای کم کردن ✅ شیخ بهائی رحمه الله می نویسند: 🔰چند چیز شهوت را کم میکند: ۱_دویدن زیاد ، پیاده راه پیمودن ۲_کم خوابیدن در وقتی که بیخوابی داشته باشد ۳_ ترشی زیاد خوردن ۴_جستن از جایی به جایی ۵_سواری زیاد خصوصا بر اسب برهنه ۶_ در حمام زیاد ماندن که عرق زیاد بچکد و.. 📚سرالمستتر روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑 از دیوار دارالاماره ✅وأنا البغوي حدثني أحمد بن محمد بن يحيى بن سعيد نا زيد بن الحباب حدثنا وقال أبو غالب حدثني أبو يحيى مهدي بن ميمون قال سمعت مروان مولى هند بنت المهلب يقول وقال أبو غالب قال حدثني بواب عبيد الله بن زياد أنه لما جئ برأس الحسين فوضع بين يديه رأيت حيطان دار الإمارة تسايل دما 📚تاريخ دمشق، ج 14، ص 229 🔰دربان عبیدالله بن زیاد می گوید: هنگامى كه سر مبارك امام حسين عليه السلام را در برابر ابن زياد نهادند، ديدم كه از ديوارهاى دارالاماره جارى مى‏گشت‏.💔 ✅ روات خبر تماما ثقه هستند و خبر هست‌ روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑 😍 ⭕️نام کتاب: 📚کتاب عرفان از حقیقت تا پندار📚 (گذری در مکتب لاله زاری -علامه!طهرانی-) ✒️نویسنده: استاد مجتبی عابدی 💶قیمت: 92000 تومان 🎙توضیحات: یکی از جریانهای مدعی و معنویت معاصر در ایران است که در لباس دین و در پوشش مذهب و شریعت ، تا عمیق ترین لایه های فرهنگی جامعه نفـوذ کرده است و باورها و را به اسم عرفان ناب شیعی به عرفان جویان ارائه می دهد. 🔰 این نوشتار به بازخوانی افکار و باورهای یکی از تاثیرگذارترین شعبه های تصـوف حوزوی (موسوم به مکتب عـلامه طهرانی) می پردازد. 💢ویژه برای سینه چاکان عرفان و اقای طهرانی جهت سفارش با آیدی زیر هماهنگ شوید @khadem_alhoseen روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑 اولین چه کسی بوده⁉️ ✅...و كان أوّل الصوفية عمر بن الخطّاب زمن خلافته و قبلها و الثانی الحسن البصری 🔰اولین صوفی در زمان خلافتش و پیش از آن بود. و دومین صوفی بود. 📚 رياض الأبرار في مناقب الأئمة الأطهار نویسنده : الجزائري، السيد نعمة الله    جلد : 2  صفحه : 204 🔥زیادی عذاب تمام صوفی ها بر اولین صوفی عالم لعنت🔥 🔥خوشا صوفی عجب داری خیلی اهل عشق مجازی بوده🙈😂🔥 روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑 شباهت تطبیر ( ) و 4⃣ 🔰 دکتر حسین سرباز حسینی عضو انجمن تحقیقاتی حجامت ایران در بیان شباهت و قمه زنی و حجامت بیانات زیبا و دارند. 🔰 ایضا ایشان به حجامت و قمه زنی پرداخته اند. 💢 قابل توجه کسانی که می گوییند قمه زنی هست . 👈در روز خیزان اکثر مردم نزد اطبا میرفتند و می کردند و اطبا با سر انها را تا خون ریخته شود تا حدی که خود خون بند بیاید صبر می کردند. 📚 طب سنتی در سیر تاریخ . نشر فرهنگ ۱۳۸۳ . صفحه ۴۲ روافض الحیدری @ravagez_alhaydari
🛑 محل دفن مقدّس امام حسین صلوات الله علیه 💢در مورد دفن سـر مبارڪ امام حسین صلوات الله علیه ،آراء متفاوتۍ وجـود دارد ڪه اغلب آنها ﷼مخالف_روایات_معتبر است 💠در روایات اهل بیت صلوات الله عليهم ثابت شده ڪه سر سیدالشهـداء در صلوات الله علیه دفن شده. ✅ حَدَّثَنِي أَبِي عَنْ سَعْدِ بْنِ عَبْدِ اَللَّهِ عَنِ اَلْحَسَنِ بْنِ مُوسَى اَلْخَشَّابِ عَنْ عَلِيِّ بْنِ أَسْبَاطٍ رَفَعَهُ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اَللَّهِ؏ : إِنَّكَ إِذَا أَتَيْتَ اَلْغَرِيَّ رَأَيْتَ قَبْرَيْنِ قَبْراً كَبِيراً وَ قَبْراً صَغِيراً فَأَمَّا اَلْكَبِيرُ فَقَبْرُ أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ وَ أَمَّا اَلصَّغِيرُ فَرَأْسُ اَلْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ . 🔰 امام صادق ﴿؏﴾میفرماید: «اگر به غرۍ (نجف) بروۍ دو قبر میبینۍ،قبرۍ بزرگ است وقبرۍ ڪوچڪ ،واما قبر بزرگ آن قبر ؏ است،واما[قبر]کوچک حسین بن علۍ علیه السلام است». 📚کامل الزيارات، ج ۱، ص ۳۱ ✅ عَنِ اَلْحَسَنِ اَلْخَزَّازِ اَلْوَشَّاءِ عَنْ أَبِي اَلْفَرَجِ عَنْ أَبَانِ بْنِ تَغْلِبَ قَالَ : كُنْتُ مَعَ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ فَمَرَّ بِظَهْرِ اَلْكُوفَةِ فَنَزَلَ وَ صَلَّى رَكْعَتَيْنِ ثُمَّ تَقَدَّمَ قَلِيلاً فَصَلَّى رَكْعَتَيْنِ ثُمَّ سَارَ قَلِيلاً فَنَزَلَ فَصَلَّى رَكْعَتَيْنِ ثُمَّ قَالَ هَذَا مَوْضِعُ قَبْرِ أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ فَمَا اَلْمَوْضِعَيْنِ اَللَّذَيْنِ صَلَّيْتَ فِيهِمَا قَالَ مَوْضِعُ رَأْسِ اَلْحُسَيْنِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ وَ مَوْضِعُ مِنْبَرِ اَلْقَائِمِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ . 🔰 همچنین در کافۍ وڪامل الزیارات امده ڪه حضرت امام صادق در علاوه بر زیارت مرقد امام علۍ؏، دو مڪان دیگر را نیز زیارت میڪند ونزد آنها نماز میخواند. ابان بن تغلب از حضرت میپرسد آیا این قبر امیرالمؤمنین ع است میفرماید:«بلۍ»، ابان میگوید پس آن دو موضع دیگر که نزد انها نماز خواندۍ چیست؟ فرمود:«موضع حسین علیه السلام و منبر قائم علیه السلام هستند» 📚 الکافــــــــــۍ ج ۴، ص ۳۰۰ 📚 کامل الزيارات ج ۱، ص ۳۴ 📌 در خصوص چگونگۍ سر مبارڪ به جوار امیرالمؤمنین،امام صادق؏ بیان ڪرده اند ڪه : 🔰وقتۍ سـر حضرت به برده شده، یکۍ از توانست آن را از دست ظالمان برباید وآن را همجوار مضعج امام علۍ؏ دفن ڪند. 📚 الکافـــــــــــۍ ج ۹، ص ۲۹۹ 📚 تهذيب الأحکام ج ۶ ص ۳۵ صَلّۍٰ اللهُ عَلَیْڪَ یا اباعَبْدِاللّٰـ💔ـہ روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑 اختلاف بین در حلال بودن تجارت و استعمال 🔰 یشنیده بودیم اما بودیم 🔰ببینید اعتراض یکی از های سنی را به های بعض علما اهلسنت مبنی بر بودن استعمال و شرب و تجارت مواد مخدر 🔰اینی که گفتند در کجای آمده احتمالا ندیدند احادیثی که اهلسنت روایت کردند در استعمال مواد مخدر توسط 👇 خلاصه روایت : 🔰پیامبر اهل سنت به عایشه میگه برو غذا بیار ، عایشه میره از جای غذا میاره و میده 📚المستدرک حاکم ج ۴ ص ۳۰۱ روایت ۷۷۰۹ فتاوی علما بزرگ سنی بماند😂 روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑 🔰 رحمت الله علیهما🔰
🛑 حقّ حضرت امام حسین علیه السلام 📎 ✅قَالَ آيَةَ اَللهِ اَلْعُظْمَى اَلْإِمَامُ اَلصَّادِقُ صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ : لو أن أحدكم حج دهره ثم لم يزر الحسين بن علي عليهما السلام لكان تاركا حقا من حقوق رسول الله صلى الله عليه وآله، لان حق الحسين فريضة من الله تعالى واجبة على كل مسلم. 🔰حضرت آیت الله العظمی امام صادق صلوات الله علیه می فرمایند : اگر یکی از شما تمام عمر به جا آورد ولی امام حسین صلوات اللَّه علیه را نکند، حقی از حقوق رسول اللَّه صلی اللَّه علیه و آله را ترک نموده است، زیرا حق امام حسین سلام الله علیه از جانب اللَّهِ تعالی بر هر مسلمانی و است 📚وسائل‌الشيعة،جلد۱۰،صفحه۳۳ 💢 انشاءالله به لطف خدا و اهل‌بیت‌ صلوات الله علیهم در این ایام نزدیک اربعین مطالبی را راجع زیارت اباعبدالله به خصوص بارگزاری خواهیم کرد. روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
⭕️❌ معنای معاویه = ماده سگی که برای عمل نامشروع کد می دهد 🔻و اللَّهِ مَا مُعَاوِيَةُ إِلَّا كَلْبَةٌ تُعَاوِي الْكِلَابَ ♦️به خدا سوگند! معاويه ماده سگى بيش نيست‏ كه عوعو كنان سگ هاى نر را به سوى خويش مى ‏خواند 📚تاريخ دمشق/ج72/ص20 📚تاريخ الخلفاء/ج1/ص152 📚بحار الأنوار/ج44/ص133 📚أعيان الشيعة/ج4/ص61 📚الغدير/ج10/ص171 📚سفینة البحار/ج2/ص143 📚تنقيح المقال/ج14/ص186 📚الأمالي (مفید)/ص171 📚الأمالي - ط دار الثقافة (طوسی)/ص192 📚انساب الاشراف للبلاذري/ج12/ص378 🔥بر معاویه مابون و توله اش یزید لعنت🔥 روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🖤شهادت امام علی بن الحسین السجاد صلوات الله علیه تسليت باد🖤 ⭕️ وقتي از عليه السلام سوال مي‌کنند که چرا اين‌قدر گريه مي‌کني و خودت را از بين مي‌بري؟ ✅ حضرت فرمود: لا تلوموني، فإن يعقوب فقد سبطا من ولده، فبكى حتى ابيضت عيناه و لم يعلم أنه مات و نظرت أنا إلى أربعة عشر رجلا من أهل بيتي ذبحوا في غداة واحدة، فترون حزنهم يذهب من قلبي أبدا؟ 🔰 مرا ملامت نکنيد. (عليه السلام) يک فرزند خودش را از دست داده بود و به قدري در فراق او گريه کرد تا چشمانش سفيد شد و نورش را از دست داد. حال آنکه او مرده است يا نه. ولي من، 14 تن از عزيزانم را ديدم که جلوي چشمم در يک صبح‌گاه همه را کردند. آيا مي‌خواهيد حزن و اندوه آنها تا ابد از قلب من بيرون برود؟💔 📚تهذيب الكمال للمزي، ج20، ص399 📚البداية و النهاية لإبن كثير، ج9، ص 284 روافض الحیدری @ravafez_alhaydari