eitaa logo
🔥الرَوافِضُ الحَیدَری🔥
3.7هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
156 ویدیو
4 فایل
کپی بدون ذکر منبع🚫 موضوعات کانال: ⬇ پاسخ به شبهات دینی 📚 نشر احادیث و فضائل اهلبیت علیهم السلام👥 نقد و برسی دیگر مذاهب و ادیان 🔍 بیان اصول اعتقادات شیعه اثناعشری🌷 بیان مطاعن دشمنان اهل‌بیت🔥 مشخصات مجموعه/ارتباط👇👇 https://zil.ink/ravafez_alhaydari
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ توسل به قبر پیامبر اکرم (ص) به دستور عایشه 🔥 عبدالله بن عبدالرحمن در "کتاب " با سند صحیح مینویسد: در پیش آمده دستور به توسل به رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم داده بود: 🔺۹۳ – حَدَّثَنَا أَبُو النُّعْمَانِ، حَدَّثَنَا سَعِيدُ بْنُ زَيْدٍ، حَدَّثَنَا عَمْرُو بْنُ مَالِكٍ النُّكْرِيُّ، حَدَّثَنَا أَبُو الْجَوْزَاءِ أَوْسُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ، قَالَ: قَحْطًا شَدِيدًا، فَشَكَوْا إِلَى فَقَالَتْ: ” قَبْرَ النَّبِيِّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فَاجْعَلُوا مِنْهُ إِلَى السَّمَاءِ حَتَّى لَا يَكُونَ بَيْنَهُ وَبَيْنَ السَّمَاءِ سَقْفٌ. قَالَ: فَفَعَلُوا، فَمُطِرْنَا مَطَرًا حَتَّى نَبَتَ الْعُشْبُ، وَسَمِنَتِ الْإِبِلُ حَتَّى تَفَتَّقَتْ مِنَ الشَّحْمِ، فَسُمِّيَ 🔻 اوس بن عبد الله می‌گوید : مردم مدینه دچار شدیدی شدند؛ پس به عائشه شکایت کردند، عائشه گفت: به رسول خدا (ص) رو بیاورید، و پنجره‌هایی از آن به سوی آسمان بگشایید؛ به طوری که بین قبر آن حضرت و آسمان سقفی نباشد. 👈راوی گوید: مردم همین کار را انجام دادند ؛ پس باران فراوانی بارید؛ تا جایی که گیاهان رویید و شترها آن قدر چاق شدند که از شدت چربی برداشتند، به حدی که آن سال را نامیدند . 📚 سنن الدارمی جلد ۱ صفحه ۲۲۷ .تحقيق: حسين سليم أسد الداراني .الناشر: دار المغني للنشر والتوزيع، الطبعة: الأولى، ۱۴۱۲ هـ روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
با توجه به مدرک بالا از کتب اهل سنت چند احتما داریم : 1- عایشه کافر شده 2- توسل صحیح است 3- علما اهلسنت دروغ گفته اند. ؟؟؟؟
💠 اهمیت ولایت امیرالمومنین علیه السلام در بيان ملکوتی پیامبر صلی الله علیه وآله ✅ رحمة الله علیه در "کتاب شریف " و علی بن حسین بن (پدر شیخ صدوق) در "کتاب " درباره اهمیت ولايت اميرالمومنين عليه السلام چنین نقل می کنند: 🔺 أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدٍ وَ مُحَمَّدُ بْنُ یَحْیَى عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْحُسَیْنِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَبْدِ الْحَمِیدِ عَنْ مَنْصُورِ بْنِ یُونُسَ عَنْ سَعْدِ بْنِ طَرِیفٍ عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ عليه السلام قَالَ: 👈قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص‏ مَنْ أَحَبَّ أَنْ یَحْیَا حَیَاةً تُشْبِهُ وَ وَ یَسْکُنَ الْجِنَانَ الَّتِی غَرَسَهَا الرَّحْمَنُ‏ فَلْیَتَوَلَّ وَ لْیُوَالِ وَلِیَّهُ وَ لْیَقْتَدِ بِالْأَئِمَّةِ مِنْ بَعْدِهِ فَإِنَّهُمْ عِتْرَتِی خُلِقُوا مِنْ‏ ‏- اللَّهُمَّ ارْزُقْهُمْ فَهْمِی وَ عِلْمِی وَ وَیْلٌ لِلْمُخَالِفِینَ لَهُمْ مِنْ أُمَّتِی اللَّهُمَّ لَا تُنِلْهُمْ شَفَاعَتِی‏ 🔻سعد بن طریف می گوید: امام باقر علیه السلام فرمودند که رسول خدا(ص) فرمود: هرکس دوست دارد زندگی اش مانند زندگی پیامبران، و مردنش مانند مردن شهیدان باشد، و در باغ هایی که خداوند مهربان کاشته است سکونت نماید، باید به امیرالمومنین علیه السلام معتقد بوده و آن حضرت و دوستدارش را دوست داشته باشد، و به ائمه (ع) بعد از او اقتدا نماید زیرا که آنان عترت من اند و از من آفریده شده اند. روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🌹بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 برسی از نگاه 🌱🌹 خداوند متعال می‌فرماید: «انَّما ولِیکمُ اللَّه ورسُولُه والَّذِینَ امَنُوا الَّذِینَ یقِیمُونَ الصَّلَواةَ ویؤْتُونَ الزکواةَ وهمْ راکعُونَ»؛ [1] «ولی امر شما تنها خدا و رسول خدا و مؤمنانی هستند که نماز را به پا داشته و فقیران را در حال رکوع زکات می‌دهند. » داستان نزول ایه شریفه بنابر انچه در کتاب‌های تاریخی، تفسیری و روایی امده، چنین است: روزی مرد فقیری در مسجد از مردم تقاضای کمک کرد ولی کسی به او توجه ننمود، حضرت علی علیه السلام که در حال رکوع بود، انگشتر خود را به عنوان صدقه به او داد. ان گاه این ایه توسط جبرئیل بر پیامبر - که در منزل بود - نازل شد. ابن کثیر به سند صحیح از سلمة بن کهیل نقل کرده که گفت: حضرت علی علیه السلام انگشتر خود را در حال رکوع صدقه داد و در این هنگام بود که این ایه نازل شد: « انَّما ولِیکمُ... ». [2] و نیز حاکم نیشابوری به سند صحیح از امام علی علیه السلام نقل کرده که این ایه « انَّما ولِیکمُ اللَّه... » بر رسول خداصلی الله علیه واله نازل شد حضرت از خانه خارج شده و به مسجد امدند. مردم در حال رکوع و قیام نماز بودند. حضرت نماز به جای اورد، در ان هنگام سائلی پیدا شد، حضرت به او فرمود: ای سائل ایا کسی به تو چیزی داد؟ او عرض کرد: کسی به جز این رکوع کننده یعنی حضرت علی علیه السلام انگشتر خود را به من عطا نفرمود. [3] همین مضمون را نیز ابن عساکر به سند صحیح از امام علی علیه السلام نقل کرده است. [4] وانگهی می‌توان از این ایه ولایت و امامت حضرت علی علیه السلام را از راه دیگری استفاده کرد و ان این که مقصود از ولایت رسول خدا همان اولویت به تصرف و امامت است انجا که قران می‌فرماید: «النَّبِی اولَی بِالْمُؤْمِنِینَ مِنْ انفُسِهمْ» [5] و در روز غدیر پیامبرصلی الله علیه واله فرمود: «الست اولی بکم من انفسکم؟ »؛ «ایا من اولی به شما از خود شما نیستم؟ » عرض کردند: اری. ان گاه فرمود: «فمن کنت مولاه فعلی مولاه»؛ «هرکه من مولای اویم پس علی مولای اوست». مضمون این حدیث توسط ده نفر از صحابه نقل گردیده و بیش از پنجاه نفر از علمای اهل سنت ان را در کتب خود اورده اند؛ مثل طبرانی، [6] ابوبکر جصّاص، [7] واحدی، [8] زمخشری [9] ____________ [1] ۲۶. سوره مائده، ایه ۵۵. [2] ۲۷. تفسیر ابن کثیر، ج ۲، ص ۶۴. [3] ۲۸. معرفة علوم الحدیث، ص ۱۰۲ [4] ۲۹. تاریخ دمشق، ج ۴۲، ص ۳۵۶ [5] ۳۰. سوره احزاب، ایه ۶ [6] ۳۱. معجم الاوسط، ج ۷، ص ۱۰، ح ۶۲۲۸ [7] ۳۲. احکام القران، ج ۲، ص ۴۴۶ [8]: ۳۳. اسباب النزول، ص ۱۳۳ [9]: ۳۴. الکشاف، ج ۱ روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🏴 مرحوم در "کتاب شریف الاعمال " درمورد ذکر یاد مصائب اهل بیت علیهم السلام واشک بر آن حضرات از امام صادق علیه السلام نقل میکند: ◼️ ثواب من ذکر عنده اهل بیت النبی علیهم السلام فخرج من عینه دمعة 🏴 حَدَّثَنِي مُحَمَّدُ بْنُ الْحَسَنِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْحَسَنِ الصَّفَّارِ قَالَ حَدَّثَنِي أَحْمَدُ بْنُ إِسْحَاقَ بْنِ سَعِيدٍ عَنْ بَكْرِ بْنِ مُحَمَّدٍ الْأَزْدِيِّ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (ع) قَالَ وَ ، قَالَ قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ نَعَمْ قَالَ إِنَّ تِلْكَ الْمَجَالِسَ أُحِبُّهَا فأحبوا [فَأَحْيُوا أَمْرَنَا إِنَّهُ مَنْ ذَكَرَنَا وَ ذُكِرْنَا عِنْدَهُ فَخَرَجَ مِنْ عَيْنِهِ مِثْلُ غَفَرَ اللَّهُ ذُنُوبَهُ وَ لَوْ كَانَتْ أَكْثَرَ مِنْ . ◼️ ثواب کسی که در نزد او ذکر نام اهل بیت علیهم‌السلام شود و از چشمش اشک جاری شود. 🏴 بكر بن محمد ازدى مى گويد كه: امام صادق عليه السّلام از من پرسيد: آيا به دور هم مى نشينيد و از ما ياد مى كنيد؟ عرض كردم: آرى، فدايت گردم! حضرت فرمود: براستى كه من اين گونه مجلسها را دوست دارم، بر شماست كه ياد و خاطره ما را زنده نگاه داريد، زيرا كسى كه از ما ياد كند، و يا اگر از ما در نزد او نامى برده مى شود به اندازه (براى ما) بريزد، خداوند همه گناهان او را اگر چه از هم افزونتر باشد، مى آمرزد. 📚  ثواب الأعمال ، صفحه: ۲۲۳ روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
علیه السلام عالم مشهور اهل سنت در کتاب ، یکی از اعترافات ابوحنیفه در رابطه با امام صادق را بیان میکند ومینویسد: 🔥 معروف به پیشوای فرقه ی حنفی که از نظر زمانی معاصر با امام صادق(علیه السلام) بود، درباره ی عظمت امام صادق(علیه السلام) اظهارات و اعترافاتی دارد. از جمله درباره ی آن حضرت گفت: 🏴 « مارایت احدا من جعفربن محمد » 🏴 من فقیه تر و داناتر از جعفربن محمد ندیده ام. او داناترین فرداین امت است.  📚 سیراعلام النبلاء، جلد ۶، صفحه ۲۵۷ ⚠️ باوجود اعتراف به افقه واعلم بودن امام صادق علیه السلام از جانب ابوحنیفه ،چرا همچنان با فتاوای امام علیه السلام مخالفت میکرد⁉️ روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
تولے و تبرے در تمام امت هاے پیشین ✅ مرحوم رحمت الله علیه در "کتاب شریف در مورد وجود تولی و تبری در امتهای گذشته به نقل از علیه السلام مینویسد: 🔺 الْعَيَّاشِيُّ:عَنْ خَطَّابِ بْنِ مَسْلَمَةَ،قَالَ:قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ(عَلَيْهِ السَّلاَمُ): «مَا بَعَثَ اللَّهُ نَبِيّاً قَطُّ إِلاَّ وَ مِنْ أَعْدَائِنَا، 👈وَ ذَلِكَ قَوْلُ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فِي كِتَابِهِ: وَ لَقَدْ بَعَثْنٰا فِي كُلِّ أُمَّةٍ رَسُولاً أَنِ اعْبُدُوا اللّٰهَ وَ اجْتَنِبُوا فَمِنْهُمْ مَنْ هَدَى اللّٰهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ حَقَّتْ عَلَيْهِ الضَّلاٰلَةُ بِتَكْذِيبِهِمْ آلَ مُحَمَّدٍ(صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِمْ أَجْمَعِينَ)، 👈ثُمَّ قَالَ: فَسِيرُوا فِي الْأَرْضِ كَيْفَ كٰانَ عٰاقِبَةُ ». 🔻 امام باقر علیه السلام: خداوند هیچ پیامبری را مبعوث نکرد مگر به ما و از دشمنان ما و این معنای سخن خداوند عز و جل در کتابش است: 👈و همانا در هر امتی پیامبری را مبعوث کردیم که خدا را بپرستید و از اجتناب کنید؛ پس خداوند گروهی از آنها را هدایت کرد و گروهی از آنها گمراهی دامنشان را گرفت" زیرا آل محمد (صلوات الله علیهم اجمعین) را تکذیب کردند.﴿نحل ٣٦﴾‏ 👈سپس فرمود: بنابراین در زمین بگردید و ببینید فرجام کنندگان چگونه بوده است.﴿نحل ٣٦﴾‏   📚 بحار الأنوار ، جلد ۲۴ ،صفحه ۳۳۰ ،[تتمه کتاب الامامه] روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🔰 یا أيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا ادْخُلُوا فِي السَّلْمِ كَافَّةً وَ لا تَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّيْطَانِ. «سوره بقره 208» 🔹"ای ڪسانی ڪه ایمان آورده‌اید همگی در و آشتی در آیید و از گامهای پیروی نڪنید." 🔸ابوبصیر گوید : امام صادق (علیه‌السلام) بعد از قرائت این آیه شریفه فرمودند ؛ ⚜آیا می دانی "سلّم" چیست؟ 🔸عرض ڪردم : شما داناترید. ⚜ فرمودند ؛ "ولایة على و الائمه الاوصياء مِن بعدِه." 🔹« (علیه‌السلام) و امامان جانشین بعد از اوست.» ⚜ سپس فرمودند ؛ "و خطوات الشيطان و اللّٰهِ و لایةُ فلانٍ و فلانٍ ." 🔹« و گامهای به خدا قسم ، ولایت فلانی و فلانی ( و ) را قبول ڪردن است. 📚 [ج۲۴ ص۱۵۹] روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
⚫️آیا بیشتر دانشمندان آتئیست هستند؟🤔 ⭕️بزرگترین بررسی گسترده از رابطه و در آیا همه دانشمندان هستند؟ 💢آیا دانشمندان معتقد هستند که دین وعلم در تضادند؟ ✅پاسخ این سوالات و سوالات دیگر امروز  توسط محققان منتشر شد..... 🧠این مطالعات باور رایج بین عموم مردم را به چالش میکشد در حالیکه برخی مردم فکر میکنند که عموم دانشمندان آتئیست هستند اما تحقیقات چیزی دیگری میگویند بیشتر دانشمندان در جهان خود را دیندار معرفی کرده اند و این کشف سند بزرگی بر رابطه مثبت بین علم و دین است ‼️نکته جالب توجه این است که عموما درصد خداباوری در مردم بیشتر است اما در (🇨🇳) کاملا عکس این موضوع است، در حالیکه تنها 26 درصد مردم خداباور هستند اما 55 درصد دانشمندان هنگ کنگ خود را دیندار معرفی کرده اند و دیگر اینکه فقط تعداد کمی از دانشمندان به تضاد میان علم و دین باور دارند مثلا در  کشور انگلستان بعنوان یکی از سکولاترین کشورها فقط 32 درصد از دانشمندان به تضاد میان علم و دین معتقدند و در (🇺🇸) این عدد 29 است 📂این تحقیق بزرگرین تحقیق راجع به علم و دین بود که توسط دانشگاه رایس و صورت گرفته است: 🌐http://news.rice.edu/2015/12/03/first-worldwide-survey-of-religion-and-science-no-not-all-scientists-are-atheists/ 🔰although in four of the regional contexts, over half of scientists see themselves as religious. And surprisingly, scientists do not think science is in conflict with religion. Instead, most see religion and science as operating in separate spheres. ژورنال sega: 🌐http://journals.sagepub.com/doi/full/10.1177/2378023116664353 #⃣ روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
✅ مرحوم در "کتاب شریف " در مورد فضائل اهل بیت علیهم السلام به نقل از مولا امیرالمومنین علیه السلام مینویسد: 🔺مُحَمَّدُ بْنُ الْعَبَّاسِ فِی تَفْسِیرِهِ عَنِ الْمُنْذِرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ أَبِیهِ عَنِ الْحُسَیْنِ بْنِ سَعِیدٍ عَنْ أَبَانِ بْنِ تَغْلِبَ عَنْ فُضَیْلِ بْنِ الزُّبَیْرِ عَنْ أَبِی الْجَارُودِ عَنْ أَبِی دَاوُدَ السَّبِیعِیِّ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ الْجَدَلِیِّ قَالَ: 👈 قَالَ لِی علیه السلام یَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ هَلْ تَدْرِی مَا الَّتِی مَنْ جَاءَ بِهَا هُمْ مِنْ فَزَعٍ یَوْمَئِذٍ آمِنُونَ وَ مَنْ جاءَ فَکُبَّتْ وُجُوهُهُمْ فِی [سورة النمل: ۸۹ و ۹۰] قُلْتُ لَا قَالَ الْحَسَنَةُ أَهْلَ الْبَیْتِ وَ السَّیِّئَةُ أَهْلَ الْبَیْتِ. 🔻 ابو عبد اللَّه جدلی گفت، امیر المؤمنین علیه السّلام به من فرمود: یا ابا عبد الله، می‌دانی که هر کس دارای آن باشد از وحشت روز قیامت در امان است و هر که سیئه ای را کسب کند به رو در آتش افکنده می‌شود، چیست؟ 👈 گفتم: نه، فرمود: حسنه ما خانواده است و سیئه با ما اهل بیت. 📚 بحار الأنوار ، جلد ۲۴ ، صفحه ۴۱ ،[تتمه کتاب الامامه] روافض للحیدری @ravafez_alhaydari
واقعا ملاحظه بفرمایید به اعتراف علماي مسلمان اهل سنت حدیثی مثل حدیث غدیر وجود ندارد که طرق و سندهای آن در یک جلد کتاب باشد و همه آنها صحيح و حسن باشند ، السلام علیک یا امير المؤمنين 📚فتح الباری . ج8 ص425 https://eitaa.com/joinchat/562495617Cd1cf26e48e روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
واقعا قضاوت با عزیزان است 👇 ابن کثیر کتابی در دوجلد از امام طبری دیده که درباره حدیث غدیر نوشته ، سواااااال: این دو جلد کتاب کجاست؟؟؟ چرا مخفی کردند؟!!، ایا اگر مراد از غدیر محبت بود ، این کتاب‌ها مخفی میشدند؟!!، 📚البدایه و النهایه ج12 ص59 https://eitaa.com/joinchat/562495617Cd1cf26e48e با توجه به دو متن بالا از کتب اهل تسنن کدام گزینه صحیح است؟؟ 1- اهلسنت گمراه هستند 2- علما اهلسنت همچون علما یهود به مردم دروغ گفتن 3- احادیث غدیر و ولایت امیرالمؤمنین بدون اشکال مقبول است 4- شیعه بر طریقه حق است ؟؟؟😁😁 روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
‍🔆متن شبهه: عایشه همسر پیامبر چند سال داشت؟! لطفا با سند و مدرک ثابت کنید 🔆پاسخ شبهه: 1⃣قبل از پرداختن به اصل مطلب، بايد تاريخ ازدواج رسول خدا با عائشه روشن شود تا بعد نتيجه بگيريم كه عائشه در هنگام ازدواج با رسول خدا چند داشته است. 2⃣در باره ازدواج رسول خدا با عائشه ديدگاه‌هاي متفاوتي وجود دارد. محمد بن اسماعيل بخاري ، از خود عائشه نقل مي كند كه رسول خدا سه سال بعد از حضرت خديجه (س) با او ازدواج كرده است: از عائشه نقل شده است كه به هيچ زني به اندازه خديجه ، نكردم؛ 3⃣ زيرا: (الف) رسول خدا زياد از او ياد مي‌كرد؛ (ب) رسول خدا سه سال بعد از خديجه با من ازدواج كرد؛ (ج) خداوند به رسول خدا و يا جبرئيل دستور داد كه  به خديجه  سلام رسانده و او را به خانه‌اي در بشارت دهد كه از ني ساخته شده است. منبع: صحيح البخاري، ج 3 ، ص 3606، ح3606 با توجه به اين كه حضرت خديجه (س) در سال بعثت از دنيا رفته‌اند؛ پس زمان ازدواج رسول خدا با عائشه در سال سيزدهم بعثت بوده است. و ابن ملقن بعد از نقل روايت بخاري و به آن مي‌گويد : 5⃣رسول خدا در سال دوم هجري ، را به خانه خود آورد. منبع: الأنصاري الشافعي، غاية السول في خصائص الرسول ،  ج 1 ، ص 236 طبق اين نقل ، رسول خدا در سال سيزدهم بعثت، عائشه را به عقد خود درآورده و در سال دوم هجري رسماً با او كرده است. از نقل برخي ديگر از اهل سنت به اين نتيجه مي‌رسيم كه ازدواج رسول خدا با عائشه در سال چهارم هجري بوده است. 6⃣بلاذري در انساب الأشراف در شرح حال سوده ، همسر ديگر رسول خدا (ص) مي‌نويسد: رسول خدا بعد از خديجه، چند ماه قبل از هجرت با سوده بنت زمعه ، ازدواج كرد و او همسري بود كه رسول خدا در مدينه با او همبستر شد. منبع: البلاذري، أنساب الأشراف، ج 1 ، ص 181 7⃣در نتيجه ، عائشه در سال چهارم هجرت (چهار سال بعد از ازدواج رسول خدا با سوده) با آن حضرت ازدواج كرده است. 8⃣حال با مراجعه به مدارك و اسناد تاريخي سن عائشه را در هنگام ازدواج بررسي خواهيم كرد: مقايسه سن عائشه با سن اسماء بنت أبي بكر: يكي از مسائلي كه سن دقيق عائشه را در هنگام ازدواج با رسول خدا به اثبات مي‌رساند، مقايسه سن او با سن خواهرش اسماء بنت أبي بكر است. طبق نقل بزرگان اهل سنت، اسماء ده سال از عائشه بزرگتر بوده و در سال اول هجري بيست و هفت سال داشته است. همچنين در هفتاد و سه از دنيا رفته است؛ در حالي كه صد ساله بوده است. 9⃣ابونعيم اصفهاني مي‌نويسد: اسماء ابوبكر، از جانب پدر خواهر عائشه و از او بزرگتر بود، اسماء، بيست و هفت سال قبل از تاريخ به دنيا آمد. 📚الأصبهاني،معرفة الصحابة  ج 6 ، ص 3253 و حافظ هيثمي مي‌نويسد: اسماء در هنگام وفات صد سال داشت، بيست و هفت سال قبل از تاريخ به دنيا آمد، و ابوبكر در هنگام ولادت او بيست و يك سال داشت. 📚منبع: الهيثمي،مجمع الزوائد ومنبع الفوائد، ج 9 ، ص 260 🔟سن_عایشه: اسماء در سال اول بعثت 14 ساله و 10 سال از عائشه بزرگتر بوده است . پس عائشه در سال اول بعثت 4 ساله و در سال 13 بعثت (سال عقد با رسول خدا) 17 ساله و در شوال سال دوم هجرت (سال ازدواج رسمي با پيامبر)19 ساله بوده است. از طرف ديگر: اسماء در سال 73 صد ساله بوده ، 100منهاي 73 مساوي است با 27 . پس در سال اول هجرت،27 سال داشته است. اسماء از عائشه 10 سال بزرگتر بوده. 10 منهاي 27مساوي است با 17 . پس عائشه در سال اول هجرت 17 سال سن داشته است . پيش از اين ثابت كرديم كه پيامبر در شوال سال دوم هجري رسماً با عائشه ازدواج كرده است ؛ يعني عائشه در هنگام ازدواج با رسول خدا 19 سال داشته است. ali . a https://eitaa.com/joinchat/562495617Cd1cf26e48e گروه روافض الحیدری @ravafez_alhaydari کانال روافض الحیدری
بسم الله الرحمن الرحيم روایات و تقریر معصومین در مورد و جواز ان 👇👇👇👇 1- و لقد شققن الجیوب و الفاطمیات علی الحسین و علی مثله و تشق الجیوب و هر اینه زنان فاطمی در شهادت حسین بن علی گریبان ها دریدند و بر و بر همچون حسینی باید و گریبان ها چاک کرد. 📚تهذیب الأحكام ج8 ص325 📚وسائل الشیعه ج15 ص583 📚جامع الاحادیث ج3 ص492 2- حضرت سکینه سلام الله علیه در رویا مادرش فاطمه زهرا سلام الله علیها را به این حالت که : و نادت وا ولداه حضرت زهرا در عزای اباعبدالله و ناله اش به وای پسرم بلند شد. 📚بحارالأنوار لجامعه درر اخبار ائمه الاطهار ج42 ص199 📚لهوف ص198 و بیش از پنجاه روایت دیگر در مورد لطمه زنی هست که اگر خاستید ذکر کنم. شرمنده که ذکر نکردم . روایت بسیاری هم درمورد خراشیدن صورت توسط اهل حرم واهلبیت هست که جواز به موضوع است . اللهم جعلنا من اللاطمین علی الحسین روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
احمد بن حنبل امام حنابله اهل سنت از پیامبر روایت کرده : ✔️ خداوند را به صورت نوجوانی دیدم که هنوز موی صورتش در نیامده و سرش پر مو و فرفری و... . 🔴وی با استناد به این روایت خدا را برای اهلش مجسم کرده و می گوید هر کس خدا را غیر از لین تصور و تجسیم کند شهادتینش قبول نیست و مسلمان نیست. 📚 الجامع العلوم الامام الحنبل ج 3 ص 291 @ravafez_alhaydari
ابو جنیفه امام مذهب حنفیه اهل سنت و از بزرگان وهابیت است که در توصیف خداوند متعالی با اشاره به ایه مذکور در اسکن می گوید: ☑️خداوند دارای حقیقی است . 📚اصول دین حنفی ص311 📚الفقه الاکبر ص 302 @ravafez_alhaydari
احمد بن حنبل امام حنابله اهل سنت و از بزرگان وهابیت در روایتی از ثانی غاصب راویت می کند که : عمر بن خطاب ل گفت: ☑️هنگامی که خدا بر روی کرسی نشست (بر اثر سنگینی) ناله ای از کرسی شنیده شد مانند ناله بچه شتر . 📎در ذیل ان به قلم خودش گفته: کرسی مکانی است که الله بر ان می نشیند و ان مانند رحل است . 📚السنه امام احمد بن حنبل ج2 ص97 @ravafez_alhaydari
◀️ عائشه روایت می کند که روزی حسین (ع) بر رسول خدا (ص) در حالی که جبرئیل بر او وحی می فرستاد، وارد شد. پیامبر (ص) به صورت خوابیده بود و حسین (ع) سوار بر او می شد و با او بازی می کرد. جبرئیل به محمد (ص) گفت: آیا او را دوست داری؟ پاسخ داد: چرا او را دوست نداشته باشم او فرزندم است! جبرئیل گفت: آگاه باش این فرزندت را امت تو خواهند کشت! سپس جبرئیل با دستش تربتی سفید رنگ آورد و گفت: ای محمد (ص) خون این فرزندت در این خاک ریخته خواهد شد و اسم این سرزمین «طف» است. جبرئیل از حضور پیامبر (ص) رفت. رسول خدا (ص) در حالی که آن تربت در دستش بود با گریه از اتاق خارج شد. به همسرش عائشه گفت: جبرئیل به من خبر داد فرزندم حسین (ع) در سرزمین کربلا کشته خواهد شد و امت من بعد از من گرفتار فتنه ها می شوند. سپس رسول خدا (ص) با حال گریان نزد اصحابش _ علی (ع)، ابوبکر، عمر، حذیفه، عمار و ابوذر_ رفت آنها علت گریه را جویا شدند پیامبر (ص) فرمود: ♦️«أخبرني جبريل أن ابني الحسين يقتل بعدي بأرض الطف وجاءني بهذه التربة وأخبرني أنا فيها مضجعه»(رک: تصویر بالا) 🔸جبرئیل به من خبر آورده است که فرزندم حسین (ع) بعد از من در سرزمین کربلا به شهادت می رسد و این تربت او است که جبرئیل آورده است. او به من خبر داده که فرزندم در کربلا مضجع خواهد داشت. ⏹ هر فراز از حدیث معتبر فوق سندی روشن بر حقانیت مکتب اهل بیت (ع) است. @ravafez_alhaydari
🔴 درسی از مکتب سقیفه : عمر : مرا بصورت مدفوع از مخرجشان خارج می کردند. و من کسی نبودم . تقدیم به پیروان سقیفه : ⤵️ 🔍 فقال عمر: یا لیتنی کنت کبش أهلی سمَّنونی ما بدا لهم حتّى إذا کنتُ أسمن ما أکون زارهم بعض من یحبّون (فذبحونی لهم) فجعلوا بعضی شِواءً و بعضی قَدیداً، ثمّ أکلونی قأخرجونی عذرة و لم‏ أکن بشراً 🔍 عمر گفت: اى کاش گوسفند خانواده ام بودم. تا می توانستند، مرا چاق می کردند. آنگاه مهمان عزیزى به زیارت خانواده‏ ام مى‏ آمد و آنان مرا براى مهمانشان مى‏ کشتند و با گوشت من کباب و آبگوشت درست مى‏ کردند و مى‏ خوردند و سپس مرا بصورت 👈« مدفوع از مخرجشان خارج می کردند. و من کسی نبودم »👉 ♦️ منابع کتب عمریه : ⤵️ 📚کنزالعمّال ، ج۱۲ ، ص۶۱۹ 📚تاریخ مدینه دمشق ، ج۳۰ ، ص۳۳۱ و 📚تاریخ مدینه دمشق ، ج۵۰ ، ص۱۷۲ 📚جامع الاحادیث ، سیوطی ، ج۱۳ ، ص۳۱۲ 📚منهاج السنه ، ابن تیمیه ، ج۳ ، ص۱۳۱ 📚حلیةالاولیاء ، ابونعیم ، ج۱ ، ص۵۲ @ravafez_alhaydari روافض الحیدری
🛑 لاف‌زنی علّامه (یک شبه) درباره‌ی ! 👇 فرزند محمّد حسین طهرانی می‌گوید: 🔰 «مرحوم علّامه طهرانى بارها مى‌‏فرمود: علّامه طباطبائى فردى است که 👈بدون طهارت و وضوء نام او را بر زبان نمى‌‏برند،👉 و او شخصیّتى است که قدر و منزلتش حتّى بر علماء و فقهاى عالی‌قدر مجهول و مخفى مى‏‌باشد. 🔰 به یاد دارم روزى در خدمت مرحوم علّامه طهرانى به منزل یکى از برجسته‌‏ترین تلامذه‌ی ایشان و حکماى معروف و مشهور رفته بودیم. صحبت از علّامه طباطبائى به میان آمد؛ آن شخص حکیم در توصیف ایشان گفت: ایشان شخصیّتى است که 👈یک ، نه در خلوت و نه در جلوت از ایشان متمشّى نیست. 👉پس از خروج از منزل، علّامه طهرانى رو به من کردند و فرمودند: این چه تعبیرى است که براى تمجید از علّامه طباطبائى آورده مى‌‏شود. علّامه طباطبائى کجا و امثال این تعابیر کجا؟! 👈او در افقى است که از وصف و نعت بیرون است، و از تعریف و تمجید خارج؛ فعل او در وصف نمى‌‏آید تا به این نعوت و اوصاف توصیف گردد👉! 🔰و باز وقتى کسى درباره‌ی ایشان گفته بود که: من ایشان را در 👈مقام تکلیم👉 دیده‌‏ام، چنان‌چه راجع به علیه‌‏السّلام خداى متعال مى‌‏فرماید:  «وَ کَلَّمَ اللَّهُ مُوسى تَکْلیما  ایشان فرموده بودند: این‌که مقامى براى علّامه طباطبائى نیست.» 📚📚(حریم قدس، ص102، محمد محسن طهرانی، مکتب وحى‏، قم‏، چاپ اول: 1428 ه.ق.) 🛑✅ آری چنین‌اند ! گمراه هر یک لافی بزند، دیگری برای آن که بالادست او بزند، بالاتری می‌زند! آن حکیم درباره گفته است: «ایشان شخصیّتى است که یک تَرک اولى، نه در خلوت و نه در جلوت از ایشان متمشّى نیست.» ⭕️ طبعاً این حکیم نه در خلوت علّامه راه داشته و نه در جلوت پیوسته با او بوده تا ترک اولی‌های او را شماره کند! پس ناچار در ذهن خود برهانی بر علّامه بافته بوده است که نه تنها او را از گناه و مکروه و خطا منزّه می‌دارد؛ بلکه از هر نوع ترک اولی–👈که حتّی پیامبران و حجّت‌های خداوند نیز از آن مصون نبوده‌اند👉- پاک می‌سازد!! عجب آن که آقای طباطبایی آدمی ناشناس نبوده است و همه‌ی ما اگر او را ندیده و با او نشست و برخاست نداشته‌ایم، دست کم بسیاری از آثار او را دیده یا سخنان و حکایاتش را شنیده‌ایم! در همین کتاب‌های او چه بسیار و هست که به ندرت از علما دیده شده است. 💢 امّا عجیب‌تر آن که طهرانی به همین مقدار غلوّ درباره‌ی علّامه طباطبایی –که او را از پیامبران نشانده- راضی نشده -و برای آن که معرفت خود را نسبت به علّامه طباطبایی عمیق‌تر و در واقع مقام خود را بالاتر نشان دهد- می‌گوید:👇👇 🔰«این چه تعبیرى است که براى تمجید از علّامه طباطبائى آورده مى‌‏شود. علّامه طباطبائى کجا و امثال این تعابیر کجا؟! او در افقى است که از وصف و نعت بیرون است، و از تعریف و تمجید خارج؛ فعل او در وصف نمى‌‏آید تا به این نعوت و اوصاف توصیف گردد!» ⭕️ معنای این جمله چیست؟! معنایش این است که آقای طباطبایی را 👈نمی‌توان حتّی به عصمت ستود 👉–که شأن امامان و انبیاء است- چه آن که او از این مرتبه بالاتر است! خوب است این جمله را برای ما معنا می‌کردند! فعل اختیاری هر انسان مکلّفی از اقسام واجب و مکروه و مباح و مستحب و حرام خارج نیست و باز هر یک از این اقسام را می‌توان به انواع دیگری تقسیم کرد و مثلاً از ترک اولی سخن گفت. امّا طهرانی مدّعی است که👈 افعال علّامه طباطبایی از این اقسام خارج است 👉و به این نعوت قابل وصف نیست! سبحان الله! آیا او در واقع می‌خواهد بگوید طباطبایی شده است؟! چنان که امام علیه السّلام درباره اراده و فعل خدا فرموده است: «وَ لَا کَیْفَ‏ لِذَلِکَ کَمَا أَنَّهُ بِلَا کَیْفٍ‏.» 📚📚(توحید الصدوق، ص147) 🛑بار دیگر متکلّف خیال‌پردازی درباره آقای طباطبایی گفته است: 🔰«من ایشان را در مقام تکلیم دیده‌‏ام، چنان‌چه راجع به حضرت موسى علیه‌‏السّلام خداى متعال مى‌‏فرماید: وَ کَلَّمَ اللَّهُ مُوسى تَکْلیما» ♨️ ببینید چطور این شخص، یک آدمی را که درسی خوانده و کتابی نوشته –و البتّه هزار نقد به گفته‌ها و نوشته‌های او وارد است- به مقام و رسانده و او را با موسی کلیم الله (ع) 👈برابر کرده است👉! ادامه👇👇👇👇
♨️ ببینید چطور این شخص، یک آدمی را که درسی خوانده و کتابی نوشته –و البتّه هزار نقد به گفته‌ها و نوشته‌های او وارد است- به مقام و رسانده و او را با موسی کلیم الله (ع) 👈برابر کرده است👉! 🛑امّا طهرانی به همین مقدار راضی نشده و در واکنش به این ادّعای گزاف و اغراق‌آمیز گفته است:👇👇 🔰«این‌که مقامى براى علّامه طباطبائى نیست.» ✅❌ یعنی مقام علّامه طباطبایی آن قدر از رسول بزرگی چون موسی (ع) بالاتر است که 👈اصلاً قابل قیاس نیستند!👉 اساساً مقام تکلیم در پیشگاه طباطبایی بسیار پیش‌پاافتاده و حقیر است! 🔰✅🔸البتّه اگر به باشد که در روزگاران، هزارهزاران بافنده ذات و صفات خدا را میان خود تقسیم کرده و و و و را به هم بذل و بخشش نموده‌ و در اوهام خود، صد چون آدم (ع) و نوح (ع) و ابراهیم (ع) و موسی (ع) و عیسی (ع) و محمّد (ص) و علیّ (ع) را به ریزه‌خواری خوان خود نشانده‌اند! امّا اگر پای در میان باشد و هر دعوی را بر سر ترازوی سنجش بیاورند، این شیّادان روسیاه و بینوایان خیالباف کجا⁉️ و آن سروران بشر –صلوات الله علیهم اجمعین- کجا؟!⁉️ ♦️🖇تصوف و که دم از تطهیر آن می زنند و آن زا معاذالله به ائمه و کبار مکتب نسبت می دهند یعنی این🚫 📍یعنی بنده ای را هم ردیف خدا کردن و از انبیا و اولیا افضل دانستن.‼️ خاستگاه تصوف همین هست این ها همان گویان هستند . علیهم لعنت ➖➖➖➖➖➖ ✍ روافض الحیدری
🔴 درسی از اهل بیت علیهم السلام : 🔰 کسی که با دشمنان اهل بیت علیهم السلام دوستی کند « » هست ، امام صادق علیه سلام میفرمایند : ⬇️ 🔍 ابن البرقي عن أبيه عن جده عن سليمان بن مقبل (مسکوت عنه) عن ابن أبي عمير (ثقه) عن هشام بن سالم (ثقه) عن الصادق جعفر بن محمد (علیهما السلام) قال: من جالس لنا عائبا أو مدح لنا قاليا أو واصل لنا قاطعا أو قطع لنا واصلا أو والى لنا عدوا أو عادى لنا وليا فقد 👈 « » 👉 بالذي أنزل السبع المثاني و القرآن العظيم. 🔍 یعنی : امام صادق علیه السلام فرمودند : کسی که با عیب کننده به ما اهل بیت مجالست کند یا چنین کسی را مدح کند یا با کسی که با اهل بیت قطع رابطه کرده ارتباط بر قرار کند یا با محبین ما قطع رابطه کند یا یکی از دشمنان ما را دوست بدارد یا یکی از دوستان ما را دشمن بدارد به تحقیق به خداوندی که سبع المثانی و قران را نازل فرموده👈 « » 👉گشته است 📚 بحارالانوار ج ۲۷ ص ۵۳. @ravafez_alhaydari روافض الحیدری
🛑8⃣ نمونه ای از « » های صوفیه 👇 🔰 «ریاضت» هایی که در مسلک صوفیه و عرفان تصوف متداول است تا چه میزان منطبق بر موازین و است؟ 👇👇 ✅كارهاي از بعضى صوفيان به عنوان رياضت نقل شده كه عقل انسان را حيران مى كند؛ از جمله در شرح حال « » مى نويسند: ⭕️ «شبلى، سردابى داشت و آغوشى چوب با خود می برد و هرگاه دچار غفلت مى شد با آنها👈 بر بدن خود می زد تا چوب می شکست و برای بی خوابی جهت عبادت نمک در چشم می کرد»👉 ⭕️ یا 👈شبها معلق در چاه تا طلوع، قرآن می خواند یا هفت سال خار بيابان و سرگز می خورد و عبادت می کرد👉. 🔵🔺آيا در حالات هيچ يك از و خدا و اصحاب ائمه(ع) چنين حركات ناشايست و جنون آميزى ديده شده است؟! 🔻🔸 اری دیده شده اما نه در سیره اهلبیت بلکه در سیره های هندی بلکه عرفان تصوف ریشه اش در هند است!!! ➖➖➖➖➖ ✍ali.a روافض الحیدری
🔴 لعن معاویه ملعون از ضروریات مذهب : 🔻 🔍 علامه کبیر مقدس اردبیلی رضوان الله علیه عالم بزرگ شیعه می‌نویسد: 🔍 🔰از جمله اصحاب که و او از جمله ضروریات است بلکه آن کسی که سرکرده و سردار ملاعین است👈 معاویه بن سفیان👉 است. 📚 حدیقة الشیعة ، تألیف مقدس اردبیلی ، جلد1 ، صفحه450 روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑 بغض معاویه نسبت به مولانا امیرالمؤمنین صلوات الله علیه ⭕️الشيباني عن أبي الجناب الكندي عن أبيه، أن معاوية بن أبي سفيان بينا هو جالس و عنده وجوه الناس، إذ دخل رجل من أهل الشام فقام خطيبا، فكان آخر كلامه أن لعن عليا؛ فأطرق الناس و تكلم الأحنف فقال: يا أمير المؤمنين، إن هذا القائل ما قال آنفا لو يعلم أن رضاك في لعن المرسلين لعنهم 🔻 🔰معاویه نشسته بود و اطرافش بزرگان و اشراف بودند که ناگهان مردی شامی وارد مجلس شد و خطبه خوانی کرد و در پایان کلامش علی علیه–آلاف التحیة و الثناء– را کرد ، مردم که متفرق شدند احنف خطاب به معاویه گفت ای امیر مومنان این قائلی که الان سخن گفت اگر میدانست که رضایت تو در لعن انبیا است حتما اینکار را میکرد! 📚العقد الفريد،ابن عبد ربه، ج 4، ص 113 روافض الحیدری @ravafez_alhaydari