eitaa logo
مجمع مشاوران و روانشناسان حوزوی
3.1هزار دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
306 ویدیو
335 فایل
کانال مراکز مشاوره سماح https://eitaa.com/marakezsamah سایت samah.ir سامانه گزینش مشاور http://Psy.samah.ir واحد جذب و ساماندهی مشاوران @vahed_jazb سردبیرگروه‌های تخصصی، آموزش مشاورین و مسئول ساماندهی مراکز مشاوره کشور @alimahmoudi218
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امان از فریب دادن مردم... امثال حاج قاسم ها شهید شدند تا ... بشناسیم و بشناسانیم
🍃🎋🌹🌱🌿🌹 🌹🌱 🍃 🎋 📚 🌔پس از چندین ماه انتظار، رسمی علمی ، وابسته به مرکز تخصصی امام خمینی، با مدیر مسئولی حجت الاسلام والمسلمین دکترحسین‌خانی، از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اخذ گردید. (تصویر فوق) 🌸 إن شاء الله به زودی شاهد انتشار اولین شماره از مجله مشاوره اسلامی خواهیم بود. 📖 این مجله از مقالات کلیه صاحبان فکر و قلم، دانش پژوهان مرکز و سایر فرهیختگان گرامی، در زمینه های و و استقبال می‌کند. 📨 () مجله جهت ارسال : ic4mag@gmail.com 🌐 : http://ic-mag.ir ☎️ معاونت پژوهش: ۳۷۱۰۸۲۱۵ - ۰۲۵ 🆔 ارتباط با مسئول اجرایی مجله: @shamimaseman2 (آقای بخشیان) 💠 شیوه نامه مجله در ادامه این پیام، بارگذاری شده است. 📕 دیگر اینکه، شورای پژوهش مرکز، انتشار مجله داخلی، ویژه مقالات دانش پژوهان را تصویب کرد. 📌 منتظر اخبار تکمیلی باشید...
معرفی چند مقاله روانشناختی، پیرامون امام راحل، شخصیت و دیدگاه تربیتی ایشان:👇 ✅‏ «سهرابی‏، فرامرز (۱۳۸۷). بررسی شخصیت امام خمینی‏ ‏‏بر اساس رویکرد پدیدارشناختی مزلو‏. مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س)، موسسه چاپ و نشر عروج.» 🌐 لینک مقاله: http://ensani.ir/fa/article/download/285585 ✅سهرابی، ف. (1397). روان شناسی شخصیت امام خمینی(ره) بر پایة ویژگی های انسان سالمِ کارل راجرز. روان شناسی فرهنگی, 2(1 ), 37-59. 🌐 لینک مقاله: https://www.sid.ir/FileServer/JF/10008113970103.pdf ✅ عباسی، مهدی؛ سازمند، بهاره؛ توحیدفام، محمد و ابطحی، مصطفی (1399). تحلیل شخصیت سیاسی امام خمینی مبتنی بر دیدگاه کارل راجرز و آدلر در رهبری انقلاب: تحلیل روانشناختی. پژوهش‌های نوین روان‌شناختی (58). 97-124. 🌐 لینک مقاله: http://ensani.ir/fa/article/download/435066 ✅ مداحی، محمد ابراهیم و حجازی، الهه (1396). دیدگاه حضرت امام خمینی(ره) در مقایسه با نظریات روانشناختی به عنوان اسوه تربیت. مجمع مشاوران و روانشناسان حوزوی https://eitaa.com/ravanshenasa
بسم الله الرحمن الرحیم گزارشی از جلسه مدیران معاونت تهذیب و تربیت با موضوع انتخابات در این جلسه که معاون تبلیغ و مسئول دفتر سیاسی اجتماعی حوزه¬های علمیه بصورت تلفنی مشارکت داشتند، ضمن گزارشی از اقدامات صورت گرفته توسط معاونت تبلیغ و دفتر سیاسی اجتماعی، فرصت¬ها و ظرفیت¬های معاونت تهذیب در سراسر کشور از جمله اساتید اخلاق، کارشناسان اخلاق و تربیت، مربیان تربیتی، همیاران تهذیبی، مشاوران مراکز مشاوره، مدیران و معاونان تهذیب استانی و مدارس علمیه و عموم طلاب و ... مورد بررسی قرار گرفت و مقرر گشت: 1. جلسه¬ای وبیناری با مدیران استانی و معاونین تهذیب سراسر کشور در روز دوشنبه برگزار و در آن اقدامات و راهکارهای مشخص شده ابلاغ و به منظور نوآوری¬ در اقدامات، به تبادل تجربیات و ایده¬ها و هم¬افزایی پرداخته شود و تأکید گردد ظرفیت¬های تهذیب و تربیت ممحض در مسئله انتخابات شوند. 2. در هر مدرسه علمیه ستاد انتخاباتی با حضور مدیر مدرسه، معاون تهذیب، معاون تبلیغ و طلاب فعال و تشکل¬های طلبگی و مسئول بسیج مدرسه یا منطقه تشکیل گردد. 3. ظرفیت «شورای تهذیب مدارس علمیه» و شبکه انسانی معاونت تهذیب در استان¬ها در موضوع راهکارهای ورود طلاب و فعالیت ایشان در مسئله انتخابات و افزایش مشارکت مردمی به کار گرفته شود. 4. در هماهنگی با اساتید اخلاق در سراسر کشور، درس¬های اخلاق معطوف به انتخابات و افزایش مشارکت مردمی و اخلاق انتخابات برگزار گردد . 5. هر مدرسه علمیه (حدود ۵۰۰ مدرسه) مانند رزمایش تهذیبی سال قبل، هر هفته دو یا چند درس¬ اخلاق با موضوعات مرتبط با انتخابات برگزار نموده و یک کلیپ یا مستند تهیه و در فضای مجازی توزیع نماید. 6. چندین سخنرانی با موضوع افزایش مشارکت انتخابات توسط علمای سرشناس و صاحبنظران ضبط و از طریق خبرگزاری حوزه و دیگر رسانه¬های همسو منتشر شود. 7. جلسه وبیناری با حضور و مشارکت مشاوران مراکز مشاوره در سراسر کشور تشکیل و بر ضرورت اقدام و فعالیت در موضوع افزایش مشارکت مردمی تأکید و بر راهکارهای مشخص شده تأکید گردد. 8. مشاوران و کارشناسان روان¬شناسی اداره مشاوره ویژه¬نامه¬هایی را جهت پشتیبانی محتوایی مبلغان انتخاباتی با موضوعاتی نظیر سازوکار تعامل و اثرگذاری بر مخاطب از قبیل دوست، فامیل، افراد محله و... و تکنیک-های توزیع محتوا در فضای حقیقی و مجازی و کم و کیف شبکه نشر و توزیع محتوا با هدف اثرگذاری بر قشر خاکستری و... تهیه و توزیع نمایند. 9. همه کانال¬ها و سایت¬ها و رسانه¬های معاونت تهذیب در سراسر کشور در اطلاع رسانی و انعکاس فعالیت¬ها و توزیع محتوای انتخاباتی بسیج و فعال گردند.
صدا ۰۰۲_sd-۰.m4a
4.81M
✅ آیا با وجود مشکلات عدیده باید در انتخابات شرکت کنیم؟ پاسخ یک روان شناس. دکتر زارعی.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫️شهادت امام جعفر صادق (ع)، رئیس مذهب جعفری و غریب بقیع، بر پیروان حضرتش تسلیت باد...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 برگزاری مجدد دوره علمی ـ آموزشی «تربیت مربی خانواده»🔰 دوره سوم 3️⃣ 🔸🔹آخرین فرصت ثبت‌نام🔹🔸 🎯 اهداف: 👈پیشگیری از مشکلات خانواده طلاب 👈توانمندی مبلغین در زمینه آموزش خانواده ✅ سرفصل‌ها: 🔸مبانی خانواده 🔸تفاوت های جنسیتی 🔸بهداشت روانی 🔸نظام خانواده 🔹مهارتهای زندگی زناشویی 🔹دانش و مهارت جنسی 🔹اخلاق کاربردی اسلامی 🔹فرزند پروری 🔹ازدواج 🔹حقوق خانواده 🔸آسیب شناسی عمومی خانواده 🔸فرازناشویی 🔸طلاق 🔸اعتیاد 🎁 مزایا: 🔹 استفاده از اساتید مجرب تحت نظر کارگروه تخصصی خانواده در مرکز مشاوره حوزه 🔹 اولویت به کارگیری ممتازین دوره در برگزاری کارگاه های مربی خانواده در سراسر کشور 🔹 حمایت های علمی از شرکت کنندگان در دوره 🔹 اعطای گواهینامه معتبر 🔹این دوره در سه سطح برگزار میگردد که ممتازین هر سطح به سطح بالاتر راه پیدا می‌کنند: 1- تربیت مربی 2- تربیت استاد طرح و مشاور خانواده 3- تربیت خانواده‌درمانگر ⏳ 32 جلسه 📆 پنج‌شنبه و جمعه‌ها. به مدت 4 هفته ⏱2 جلسه صبح و 2 جلسه عصر 📅 شروع دوره: 3 تیرماه 1400 ❌ با توجه به شرایط کرونایی، این دوره به صورت مجازی برگزار خواهد شد. 💲شهریه دوره با 50 درصد تخفیف: ۶۴۰.۰۰۰ تومان در دو قسط 📞 ثبت نام، فقط در ایتا👈: ☘️ 1214 ـ 589 ـ 0902 @kargah_Erfani☘️ 🔸کانال مرکز مشاوره حوزه: @mmhozehh 🔺🔺
هدایت شده از علی اکبر شورورزی
✅در جریان اولین مناظره انتخابات ریاست جمهوری سال 1400، شاهد گفتگوهای خوبی بودیم ولی با یک تحلیل روان شناختی به این می رسیم که مردم به دستیابی اطلاعات ناب و سالم نیاز دارند. این اطلاعات ناب حاصل نمی شود مگر اینکه فرایند پردازش اطلاعات بدون سوگیری و خطا باشد. ✅ در روند پردازش اطلاعات، برخی از کاندیداهای محترم، از مثل دور اندیشی( بنا بر فرمایش امام علی علیه السلام دور اندیشی نیمی از عقل است) استفاده کردند ولی برخی از استفاده نمودند مثل مکانیسم دفاعی ( واقعیتی که برای همه آشکار است را نفی میکند)، مثل ( در حقیقت نقش خود را در بروز مشکلات انکار می کند)، مثل ( خود یا دیگران را ایده آل یا بی ارزش می داند، همان تفکر همه یا هیچ، سیاه و سفید) ✅به هر مقدار کاندیداهای محترم از مکانیسم های دفاعی نابالغانه استفاده کنند نشان از شخصیت نابالغ و و ناکارمدی آنها دارد ✅بعضا شاهد همین مکانیسم های دفاعی در طرفداران کاندیداها هستیم. ✅لذا نسبت به مکانیسم های دفاعی کاندیداهای محترم توجه داشته باشیم تا بتوانیم اطلاعات ناب را از این مناظرات بدست آوریم. - 16 خرداد 1400
وضعیت رشد روانشناسی در ایران-دکتر دادستان-مجله روانشناسی تحولی ش20-1388.pdf
75.4K
! «روان‌شناسی کشورِ ما نه‌تنها همگام با عصر پرشتاب کنونی حرکت نمی‌کند، بلکه در معرض سقوط به یک پرتگاه عمیق قرار گرفته است!»😦 🌿🌿🌺🌺🍃🌸🌸🌿🌿 eitaa.com/Mohyiee
✍️ 🔹این روزها خبر ناگوار یکی از کارگردانان (بابک خرمدین) به دست پدر خود در صدر اخبار داغ حوادث قرار گرفته است. روشن است که موضوع مذکور از زوایای مختلف از جمله منظر روان‌شناسی قابل بررسی است. 🔸 علی رغم اینکه توجیه قاتل و همدست او در علت قتل، فساد اخلاقی فرزند بوده؛ امّا اتفاقات ضمن قتل و اعمال بعد از آن با بدن مقتول( یا مقتولین: داماد خانواده، بعد دختر خانواده، و بعد پسر خانواده)، تقریباً بیشتر روان‌شناسان را مجاب کرده است که موضوع، فرهنگی یا دینی نبوده؛ بلکه قاتل؛ مبتلا به یک جدّی بوده است. 🔹امّا از آنجا که امروزه مبنای تشخیص نوع اختلالات روانی؛ مجموعه DSM-5 است، در تشخیص نوع اختلال قاتل مذکور در میان روان‌شناسان تفاوت نگاه‌هایی ایجاد شده و نام اختلال‌های شخصیت ضد اجتماعی، اسکیزوفرنی، شخصیت پارانوئید، و اختلال هذیانی به میان آمده است. 🔸با این حال،تحلیل و بازبینی رویداد مذکور به همراه توجه به اعترافات قاتل و هم دست او، در کنار گزارش برخی از افرادی که پیش از این با خانواده مذکور و مقتولین، تعامل داشته و به سبک زندگی آنها اشاره کرده‌اند؛ باعث می‌شود که نتوان بر اساس نشانه شناسی دی. اس. ام. کار را به درستی پیش برد، چرا که عمل مذکور چندان با ضوابط تشخیصی فوق قابل تشخیص نیست. 💥به نظر، احتمال ( یا / : Psychopath) و نه اختلال «ضداجتماعی» قابل بررسی است. 🔹مفهوم جامعه ستیزی، قدیمی‌تر از اختلال شخصیت ضداجتماعیِ DSM است و برخلاف ملاک‌های تشخیصی DSM برای APD که بر علایم قابل مشاهده تأکید می‌کند، ملاک‌های جامعه‌ستیزی بر افکار و احساسات شخص تمرکز دارند. تشخیص این اختلال توسط وینی‌کات (1959)؛ روان تحلیل‌گر اروپایی بوده؛ هرچند برخی آن را به کِلِک‌لی(1976) روانپزشک آمریکایی در کتاب نسبت داده‌اند. 🔸به استناد تکست‌های آسیب شناسی، فقر هیجان‌ها، هم مثبت و هم منفی، یکی از ویژگی‌های اصلی جامعه ستیزی است: اشخاص جامعه‌ستیز احساس شرم ندارند و احساسات به ظاهر مثبت آن‌ها به دیگران فقط تظاهر است. ممکن است درس گرفتن از اشتباهات را برای آنها ناممکن سازد، و موجب می‌شود که با دیگران به طور و اغلب رفتار کنند. رفتار که فرد سایکوپات دارد به‌صورت انجام می‌شود. علی رغم همپوشی شخصیت سایکوپات و شخصیت ضداجتماعی؛ امّا به استناد تکستها دو تفاوت عمده بین این دو وجود دارد: 1️⃣ وجود عاطفه سطحی و نبود همدلی 2️⃣ عدم نیاز به وجود علائم قبل از 15 سالگی 🔹درد و رنج فرد سایکوپات (روان-دردمند) در این است که دیگران، جامعه، یا اطرافیان بدهکار اویند؛ و او باید حق خود را از آنها بستاند! حال اینکه چه حقی از او ضایع شده نیاز به بررسی دارد. آیا در مورد کیس مورد بحث؛ موضوع جنگ قدرت بین پدر و پسر مطرح بوده؟ و یا اموری از این دست؛ چیزهایی است که در میان اخبار ضد و نقیض نمی‌توان به درستی تصمیم گرفت. 🔸به هر حال برای تبیین این اختلال باید فراتر از علت شناسی بیماری‌شناسانه حرکت کرده؛ و به شناسایی مکانیزم‌های دفاعی همچون (Isolation) رو آورد؛ مکانیزمی که را از جدا می‌کند؛ عمل را در سطح هشیار باقی گذاشته؛ و عاطفه را در دنیای ناهشیار سرکوب می‌کند و به تعبیر استاد ما مرحوم دکتر دادستان؛ گاه فرد را به انجام عمل جنسی با فردی مجبور می‌کند که از او نفرت دارد، و یا به قتل کسی وامی‌دارد که او را دوست دارد! 🌺 پ.ن: هرچه که باشد به‌نظر می‌رسد: اولاً نظام تشخیص و طبقه‌بندی اختلالات روانی باید فراتر از DSM-5 برود ثانیاً نظام حقوقی-جزایی نیز بر اساس تشخیص‌های دقیق علمی-فرهنگی بازبینی و اصلاح شود. ثالثاً ایرانی-اسلامی (مشتمل بر حفظ حرمت و حریم والد-فرزند از کودکی تا بزرگسالی، تعامل سازنده اعضای خانواده با یکدیگر، صله رحم خویشاوندان و کسب اطلاع دائم از وضعیت یکدیگر، اجتناب از زمینه‌سازی شکل‌گیری روابط ناسالم بین افراد، و بالاتر از همه، ) باید در میان افراد ترویج شود. دکتر رفیعی هنر؛ روان‌شناس و عضو هیئت علمی 🌿🌿🌺🌺🍃🌸🌸🌿🌿 eitaa.com/Mohyiee
بسمه تعالي پيرامون مباحث اخير كشور، چند نكته خلاصه به ذهنم رسيد: 1. اول مشاركت بالا، بعد انتخاب اصلح، برداشت بنده از صحبتهاي رهبر معظم انقلاب است. 2. در هيچ كشور منطقي و موجهي، كساني كه قانون اساسي شان را قبول ندارند، براي كانديداتوري احيانا اجازه ورود هم پيدا نمي كنند. اما در كشور ما تقريبا با هر نظري، افراد مي توانند اعلام كانديداتوري كنند. 3. ظاهرا تنها نظامي كه قانون اساسي خود را در معرض آراي مردمي گذاشت، آن هم با تاكيد رهبر كبير انقلاب، نظام جمهوري اسلامي است. در همه پرسي 11 و 12 آذر 1358، با مشاركت 75 درصدي مردم، بيش از 99 درصد مردم به قانون اساسي راي مثبت دادند. 4. ميزان مشاركت مردمي در كشور ما تا كنون، به ويژه براي انتخابات رياست جمهوري، بالا و قابل دفاع بوده است. اين ميزان مشاركت، در كمتر كشورهايي قابل ملاحظه است. 5. رقم مشاركت مردمي در كشور ما، با وجود اينهمه هجمه عليه حضور مردم در انتخابات، حقيقتا ستودني است. 6. نبايد بي جهت، با اقدامات نسنجيده يا حرف هاي نادرست، مشاركت مردمي را كم اهميت قلمداد كرد. 7. نبايد به كساني كه مسببان اصلي كاهش احتمالي حضور هستند مهلت داده شود تا از پاسخگويي فرار كنند. بخش مهمی از اين كاهش احتمالي، به پيش از اعلام نظر شوراي نگهبان باز ميگردد. 8. شوراي نگهبان وظيفه دارد طبق قانون عمل كند. اما اينكه سوالات و ابهامات مردم پاسخ شايسته اي دريافت كند، حق مردم است. 9. در بسياري كشورها، مثل امريكا، پيش از معرفي نامزدهاي نهايي، درون حزب افراد غربال مي شوند و نفرات نهايي معرفي مي گردند. در عمل، كساني كه در اين حزب هاي اصلي (دموكرات و جمهوري خواه) نباشند، اتفاق خاصي برايشان رخ نمي دهد. اين احزاب هم بايد پايبندي هاي خاصي داشته باشند و خطوط قرمزي برايشان تعريف شده است. 10. اينكه فردي قبلا شرايطش براي مقامي احراز شده و حالا نشده، يا به عكس آن، هميشه نبايد به ديد منفي مورد بررسي واقع شود. ملاك حال فعلي است و اين مي تواند نشانه پويايي روند گزينشي باشد؛ اما برخي ابهامات در اين خصوص بايد به درستي و با دقت پاسخ داده شوند تا كسي سوء استفاده نكند. 11. اين تناقض بزرگي به نظر ميرسد كه افرادي كانديدا شوند كه از اساس برخي ساختارهاي اصلي نظام را قبول ندارند، و تمايل دارند از طريق همين ساختارها هم ورود كنند. 12. فراموش نكنيم كه انتقادمان اگر مخرب باشد، ما هم در تخريب سهيم خواهيم بود و اگر سازنده باشد، مي تواند در جهت تقويت نظام باشد. با آرزوي مشاركت مردمي بالا و انتخاب فرد اصلح براي ساختن كشوري آباد و آزاد و حفظ و تقويت جمهوريت و اسلاميت نظام محسن عزیزی ابرقوئی http://eitaa.com/islamic_psychology
🌸اطلاعیه مهم🌸 💢ثبت‌نام سطح سه تخصصی مشاوره اسلامی💢 📚منابع آزمون: ❇️۱-اخلاق در قرآن ج۲(مشکات)، مرحوم آیت الله مصباح یزدی (ره)، چاپ هفتم، انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) ❇️۲-آشنایی با روانشناسی، محمدرضا سالاری فر، مرکز نشر هاجر، تابستان ۱۳۹۰ ❇️۳-اصول و روش های راهنمایی و مشاوره (ویرایش جدید)، دکتر سید مهدی حسینی بیرجندی، انتشارات رشد،۱۳۹۶ 🔰 تاریخ و نحوه ثبت‌نام سطح سه : از ۲۸ اردیبهشت تا ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ از طریق سایت مراکز تخصصی حوزه علمیه قم http://mt.ismc.ir/ یا سایت سنجش و پذیرش: https://paziresh.ismc.ir/ ✴️تاریخ آزمون ورودی: بصورت حضوری ۱۴۰۰/۴/۱۱ 💎 شرایط پذیرش: 🔹 شرایط عمومی پذیرش سطح سه مراکز تخصصی حوزه 🔹 تکمیل سطح دو حوزه 🔹 قبولی در آزمون کتبی ورودی 🔹 قبولی در مصاحبه 🔹ا... ⭕️ ساعت و مکان امتحان به داوطلبان اطلاع رسانی می‌شود ⭕️ 💠معاونت آموزش مرکز تخصصی امام خمینی (ره) مشاوره اسلامی💠
هدایت شده از علی اکبر شورورزی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
با سلام و احترام خدمت اساتید محترم روان شناس و مشاور لطفا این کلیپ را در صورت صلاحدید در حالت وضعیت من در واتساپ قرار دهید
جلسه دیدار معاونت تهذیب و تربیت حوزه های علمیه و مدیران با معاونت معیشت و خانواده مرکز خدمات حوزه های علمیه جناب حجت الاسلام والمسلمین علائیان و مدیران. موضوع: بررسی و شناسایی ظرفیت های دو طرف زمان: سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ مکان: مرکز خدمات حوزه های علمیه