#حکمرانی_ولایی
#حکمرانی_فرآیندی_از_نوع_مرتبه_اول
فرض کنید قرار است متناسب با ذهنیت #کل_گرایانه و مطالبی که در کانال @raveshetamadoni منتشر کرده ایم، مسئله "#تلقیح_مصنوعی" را حل نمایید. شما برای حل این مسئله چه متدولوژی را با استفاده از منابع دینی، عقلی و تجربی پیشنهاد می دهید. از چه نظریاتی برای توسعه متدولوژی و چارچوب عمل خود بهره می برید؟ از چه پارادایمی برای توجیه نظریه ها، متدولوژی و چارچوب عمل خود بهره می برید؟ چه راهکاری برای توسعه مفاهیم پارادایمی، نظریه ها، متدولوژی ها و چارچوب های عملی ارائه می دهید؟
چگونه می توانیم بعنوان مثال در متدولوژی ارائه شده از مفاهیم فلسفی حکمت متعالیه (شما می توانید در متدولوژی ارائه شده از دیگر فلسفه ها نیز استفاده کنید) بهره مند شویم. نقش مفهوم ولایت در حل مسئله ذکر شده چیست؟ حل مسئله ذکر شده چگونه می تواند در تحقق #دولت_اسلامی و #جامعه_اسلامی کمک کند؟
لطفا نظرات خودتان را به شناسه @nanosatellite ارسال کنید.
مسئله #تلقیح_مصنوعی (تعریفی بسیار خلاصه از مسئله)
تلقیح در لغت به معنای باردار کردن و لقاح به معنای باردار شدن است و تلقیح مصنوعی در اصطلاح عبارت از این است که زن را با وسایل مصنوعی و بدون اینکه نزدیکی صورت گیرد آبستن کنند(۱) صفائی، ۱۳۷۶).
انواع روشهای تلقیح مصنوعی شامل IUI تلقیح مصنوعی داخل رحم GIFT انتقال تخمک ZIFT انتقال زایگوت؛ IVF-ET باروری آزمایشگاهی؛ انتقال رویان است موسوی (۱۳۸۲).
تلقیح مصنوعی برای نخستین بار در سال ۱۷۶۵ به منظور اصلاح نژاد و تکثیر نسل حیوانات توسط یک دانشمند آلمانی به نام Iud wig Jacobin بر روی ماهیها انجام شد متعاقب آن برای تولید مثل انسان نیز مورد آزمایش قرار گرفت و در برخی کشورها مانند آمریکا معمول گردید (صفائی، ۱۳۷۷۶). با پیشرفت علم و استفاده از تکنیک های برتر نخستین نوزاد آزمایشگاهی به نام لوئیز براون در ۱۹۸۷ در لندن با تلاش دکتر استپتو و همکارانش به دنیا آمد رمضان زاده، ۱۳۷۷). پس از آن در سال ۱۹۸۸ یعنی یک سال پس از این موفقیت در کشور انگلستان ۹۵۶ کودک از طریق باروری خارج از رحم (IVF) متولد شدند در ایالات متحده آمریکا بیش از ۴۰۰۰۰ سیکل ART انجام گرفت که منجر به ۸۷۴۱ وضع حمل شد ۵۱۰۳ مورد آنها از طریق IV.F بود (جعفرزاده (۱۳۷۸)
@raveshetamadoni
یکی از اجزاء ایجاد رشته حکمرانی ولایی موضوع علم حکمرانی است. لذا یکی از موضوعات (علاوه بر هدایت و آگاهی) #علم_حکمرانی سیستماتیک کردن تجربه سازماندهی (هماهنگی) می تواند باشد. که از طریق مسیر علمی و اکتشافی به نتیجه باید برسد. (توضیح #مسیر_علمی و #مسیر_اکتشافی (تفکر، تدبر، تعقل...)در نقشه جامعه #تمدن_نوین_اسلامی نشان داده شده است.)
#علم_حکمرانی باید مشخص کند که چه اصول سازماندهی در طبیعت، #فعالیتهای_انسانی و #اجتماعی مشاهده می شود. سپس - این اصول را تعمیم و نظام مند کند. (شاید یکی از اصول نامزد بعنوان مثال بتواند اصل #زوجیت باشد)
سپس - آن ها را توضیح دهید، یعنی نمودارهای انتزاعی از تمایلات و الگوهای آنها (خلاصهای از گرایشها و قوانین آنها) ارائه دهد. در نهایت بر اساس این طرحها، جهتهای توسعه روشهای سازماندهی (هماهنگی) و نقش آنها در فرآیند حل مسئله را تعیین کند.
#علم_حکمرانی فقط از جنبه روش، یعنی در همهجا به روش هماهنگی علاقهمند است.
@raveshetamadoni
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💗 انتظار فرج
✏️ رهبر انقلاب: انتظار فرج یعنی همهی سختیها قابل برداشته شدن و برطرف شدن است. نه اینکه بنشینید انتظار بکشید؛ بلکه دل شما گوشبهزنگ باشد...۱۴۰۲/۱/۲۹
@raveshetamadoni
در پروژه #پیکره_دانش_حکمرانی_ولایی، یکی از حوزه های دانشی مهم که می بایست مورد توجه قرار بگیرد، حوزه دانشی علم است. در این حوزه دانشی می بایست نظریه حکمرانی ولایی تولید گردد تا دیگر حوزه های دانشی از جمله فلسفه و بخصوص مهندسی و عمل بتوانند از آن بهره ببرند. بعنوان مثال سوالاتی که در این حوزه قابل طرح کردن است، شامل:
ادامه....👇👇👇
@raveshetamadoni
در پروژه #پیکره_دانش_حکمرانی_ولایی، یکی از حوزه های دانشی مهم که می بایست مورد توجه قرار بگیرد، حوزه دانشی علم است. در این حوزه دانشی می بایست نظریه حکمرانی ولایی تولید گردد تا دیگر حوزه های دانشی از جمله فلسفه و بخصوص مهندسی و عمل بتوانند از آن بهره ببرند. بعنوان مثال سوالاتی که در این حوزه قابل طرح کردن است، شامل:
ادامه....
سوال اصلی (1): وضعیت فعلی (لبه دانش) حکمرانی ولایی در جهان چیست؟
به عبارت دیگر: حوزه حکمرانی ولایی در جهان چگونه رفتار کرده است؟
در کدام حوزهها پدیده حکمرانی ولایی خود را نشان میدهد؟
کارها و ابتکارات در این حوزه چیست؟
چه نویسندگانی و چه گروه های تحقیقاتی درباره این موضوع، محتوا منتشر کرده اند؟
ما همچنین علاقمند هستیم بدانیم که چگونه این حوزه در دولت و جامعه اعمال میشود و چگونه بر سبک زندگی افراد و سبک حکمرانی دولت، بخش خصوصی و لایه های میانی تأثیر میگذارد.
برای پاسخ دادن به سوال اصلی قبلی، سؤالات تحقیقاتی ویژه زیر به شرح زیر تعریف شد:
سوال فرعی (2): حوزه حکمرانی ولایی (اسلامی) چگونه تکامل یافته است؟
سوال فرعی (3): کدام مفاهیم، شیوه ها، اصول و ارزش ها در این حوزه وجود دارند؟
سوال فرعی (4): نویسندگان و کانال های انتشاراتی که در رابطه با این موضوع محتوا منتشر کرده اند چه کسانی هستند؟
سوال فرعی (5): حکمرانی ولایی چگونه در سازمان ها اعمال می شود و چه دیدگاه هایی در رابطه با آن وجود دارد؟
سوال فرعی (6): حکمرانی ولایی چگونه و چقدر بر سبک زندگی مردم، کسب و کار سازمان ها و سبک حکمرانی حاکمیت تأثیر گذاشته است؟
سوال فرعی (7): مزایا، منافع و انگیزههای اتخاذ حکمرانی ولایی کدامند؟
سوال فرعی (8): مشکلات، چالش ها و عوامل حیاتی موفقیت در پذیرش حکمرانی ولایی کدامند؟
سوال فرعی (9): سازوکارهای حمایتی و پشتیبانی که برای اجرای حکمرانی ولایی به کار می روند کدامند؟
سوال فرعی (10): سازوکارهای حمایتی و پشتیبانی برای ارزیابی قابلیت، توانایی، بلوغ یا مرحله تکامل دولت ها، سازمان ها در مورد حکمرانی ولایی چیست؟
سوال فرعی (11): مکانیسم های حسابرسی فرآیندهای سازمان ها در رابطه با حکمرانی ولایی کدام است؟
سوال فرعی (12): شاخص ها و معیارهای مورد استفاده برای نظارت بر پیشرفت حکمرانی ولایی کدامند؟
سوال فرعی (13): ابتکارات و خلاقیت های حکمرانی ولایی که در محیط های چند سازمانی اجرا می شوند، کدامند؟
سوال فرعی (14): مدلها، چارچوبها یا معماریهای مدیریتی مورد استفاده در سازمانهای تحت پوشش حکمرانی ولایی کدامند؟
@raveshetamadoni
بمنظور شفاف تر شدن پروژه "راهنمای پیکره دانش حکمرانی ولایی" بخش های دیگری را بعنوان نمونه و نه نسخه نهایی در قالب 2 تصویر برای حوزه های دانش عمل و علم ارائه می دهم. تصویر حوزه دانش علم مبتنی بر تعدادی فعالیت (نشان داده نشده) استخراج گردیده است که در حال مطالعه بمنظور غنی سازی چارچوب ذکر شده می باشم. توضیحات تمامی این بخش ها بصورت خلاصه در سند راهنمای پیکره دانش حکمرانی ولایی ذکر خواهد گردید. همچنین برای حوزه دانش مهندسی (تقریبا بلوغ یافته) و فقاهت (فقه اصغر، کلام (فقه اکبر) و اخلاق) (بصورت ابتدایی) هم چارچوب هایی توسعه داده شده است.
@raveshetamadoni
به نام خداوند جان و خرد
کزین برتر اندیشه برنگذرد
نوروز باستانی بر شما مبارک باد
سالی که نو شده، روزی که بهار شده
در این سال نو، آرزومندم که #حکمرانی_ولایی
چونان چراغی در تاریکی، راه روشنی بنماید
و دانش و بینش ما را در مسیر درست هدایت کند
باشد که سال جدید، سالی پر از موفقیت و پیشرفت
در کلیه امور زندگیتان باشد
و همواره در پناه خداوند متعال، سربلند و سرافراز باشید
نوروزتان پیروز، بهارتان پر ثمر باد
رضا کیانوش
نمونه ای از خروجی های حوزه دانش عمل رشته #حکمرانی_ولایی در انواع سیستم های اجتماعی، اجتماعی-فنی-زیست محیطی...در پروژه "راهنمای پیکره دانش حکمرانی ولایی"
@raveshetamadoni
#حکمرانی_ولایی (مرتبه اول و دوم) یک رشته نوظهور است که طراحی، اجرا و توسعه فراتوابع لازم بمنظور هدایت، ارتباط، هماهنگی و آگاهی انواع سیستم های اجتماعی-فنی-زیست محیطی را مبتنی بر عقلانیت دینی (حکمرانی مرتبه سوم) را فراهم می کند.
@raveshetamadoni
امام خامنه ای در دیدار رمضانی که با دانشجویان داشتند، دو آرمان با عنوان:
1. ادارهی کشور به شیوهی اسلامی
2. ارائهی یک الگو به مردم جهان برای ادارهی خوب یک کشور
را برای جمهوری اسلامی بیان کردند. لذا پروژه "راهنمای پیکره دانش حکمرانی ولایی" دقیقا برنامه اجرایی برای تحقق کامل این دو آرمان در مسیر رسیدن به #تمدن_نوین_اسلامی و ایجاد #دولت_اسلامی است. در این پروژه نقش فلسفه و امتداد آن و همچنین نقطه تلاقی آن با علوم اسلامی از بعد حکمرانی و اداره کشور لحاظ شده است. در این پروژه به مفاهیم عدالت، هدایت، ولایت و امامت توجه ویژه شده است. کارهای مقدماتی برای پیاده سازی پروژه مذکور انجام شده است و ادامه مسیر آن نیازمند اعتماد به طرح های نو و خلاقانه، تخصیص بودجه مناسب در ذیل برنامه هفتم پیشرفت و توجه، هماهنگی و همدلی بین مسئولان دولتی، دانشگاهی و حوزوی دارد.
@raveshetamadoni
این خلاصه متن به توضیحی مختصر در مورد ارتباط مفهوم حکمرانی ولایی با حکمرانی مضاف که هر دو مفهوم مبتنی بر یک ذهنیت کل گرایانه چارچوب بندی شده اند، می پردازد. در این مثال حکمرانی از جنس سیستم های اجتماعی-سیاسی و حکمرانی مضاف بعنوان مثال از جنس سیستم های اجتماعی-سایبری-فیزیکی و زیست محیطی خواهد بود. یکی از مصادیق این حکمرانی مضاف می تواند بعنوان مثال سیستمهای شهر هوشمند باشد. سیستمهای شهر هوشمند به دستهای از سیستمهای زیرساختهای حیاتی تعلق دارند که عدم طراحی صحیح، ناتوانی یا تخریب آنها میتواند بر امنیت ملی، فرهنگ، امنیت، اقتصاد، سلامت عمومی یا ایمنی، یا هر ترکیبی از این موارد، تأثیر منفی بگذارد. سیستمهای شهر هوشمند، سیستمهایی را توصیف میکنند که با استفاده از فناوریها و زیرساختهای جدید، برای برآوردن نیازهای ارتباطی، اقتصادی، سرگرمی... فعلی ایجاد شدهاند، در حالی که می تواند دارای قابلیتهای بسیار بالاتری برای پاسخگویی به نیازهای انسان مطلوب الهی و مبتنی بر قابلیت های فطری باشد. با این حال، چنین سیستمهایی در یک محیط چالشبرانگیز که با مشخصه هایی همچون بداء، تغییر، عدم قطعیت، پیچیدگی، تنوع، پویایی و ابهام.... مشخص شده است، فعالیت میکنند. در این شرایط تغییر، عدم قطعیت، پیچیدگی، و ابهام...، حکمرانی ولایی برای ارائه هدایت، آگاهی، ارتباطات، کنترل و هماهنگی سیستمهای شهر هوشمند ضروری است. در این نمونه مثال، حکمرانی برای سیستمهای شهر هوشمند با استفاده از حکمرانی ولایی توصیف خواهد گردید. حکمرانی ولایی یک سیستم فعالیت انسانی هدفمند یعنی دارای اختیار و اراده و از جنس اجتماعی سیاسی است که از طریق حوزه های دانش عمل، مهندسی، علم ، فلسفه، کلام، اخلاق و فقه توسعه پیدا خواهد کرد. حوزه دانش عمل مبتنی بر مدل های شبه سازی سیاستگذاری حوزه دانش مهندسی و نظریه های حوزه دانش علم و پارادایم های حوزه دانش فلسفه که حجیت و صحت خود را از حوزه های دانش علوم اسلامی گرفته اند اجرایی خواهد شد. از انجا که حکمرانی ولایی از جنس سیستم فعالیت های انسانی دارای هدف است لذا تعاملات نقش حیاتی در طراحی، مدیریت و مدیریت تغییر این سیستمها ایفا میکند. با این حال، تأثیر و ماهیت یکپارچه تعاملات در سیستمهای فعالیت انسانی هدفمند از دیدگاه ذهنیت کل گرایانه به خوبی درک نشده است. حکمرانی ولایی در عمیق ترین لایه خود دارای چهار جزء معنا، رفتار، ساختار و فرآیند است. هر کدام از این 4 جزء دارای نشانه هایی هستند که معیاری برای موفقیت حکمرانی را بیان خواهند کرد. جنبههای تعاملی اشکال ساختاری، معنایی، فرآیندی و رفتاری بسیار مهم هستند. بعنوان مثال در حوزه تعامل ساختاری در بسیاری از کشورها، گرایش اصلی در سالهای اخیر به سمت تغییر توازن بین دولت و جامعه (یا حالت های دیگر دولت، بازار، جامعه مدنی و جامعه) از بخش عمومی (دولتی) به سمت بخش خصوصی بوده است. لازم به ذکر است هر کدام از 4 جزء عنوان شده می توانند با ادبیات هایی همچون تصویرسازی، ابزارسازی، کنش گری، عامل-ساختار...بومی سازی شوند. مفاهیمی همچون صبر، مقاومت، جهاد...در ذیل مفهوم معنا دسته بندی می گردند.
@raveshetamadoni
📷 انتشار تصویر جدیدی از حضرت آیتاللهالعظمی خامنهای(مدّظلّهالعالی) در کتابخانه شخصی ایشان
📌 کتاب مجموعهای است از محصولات یک فکر، یک اندیشه، یک ذوق، یک هنر؛ مجموعهای است از یافتههای یک یا چند انسان. ما خیلی باید مغتنم بشمریم که از محصول فکر آحاد گوناگون بشر استفاده کنیم؛ این هدیهی کتاب به ماست.
۱۳۹۰/۰۴/۲۹
#انتشارات_انقلاب_اسلامی
@KhameneiBook
🌟 دعوت به همکاری و همفکری در پروژه "راهنمای پیکره دانش حکمرانی ولایی" 🌟
سلام دوستان عزیز،
در حال تشکیل یک گروه تخصصی در شبکه مجازی ایتا هستیم تا در مورد پروژهای نوآورانه با عنوان "راهنمای پیکره دانش حکمرانی ولایی" بحث و تبادل نظر کنیم. این پروژه به دنبال ایجاد یک بستر دانشی است که در آن اصول و مبانی حکمرانی ولایی به طور عمیق و کاربردی بررسی میشود.
📢 اگر شما هم علاقهمند به موضوعات حکمرانی هستید و مایل هستید در این زمینه مشارکت داشته باشید، دعوت میکنم به گروه ما بپیوندید. ما به دنبال افرادی با انگیزه، دانشپژوه و خلاق هستیم که بتوانند در این مسیر با ما همراهی کنند.
🔍 مشارکت در این گروه فرصتی است برای:
- تبادل دانش و تجربیات در حوزه حکمرانی
- شبکهسازی با افراد همفکر
- ارتقاء مهارتهای تحلیلی و پژوهشی
- دسترسی به منابع و مطالب ارزشمند و بهروز
🤝 اگر مایل به کمک و همکاری در این پروژه هستید، لطفاً با نام کاربری: @nanosatellite تماس بگیرید تا اطلاعات بیشتری در اختیارتان قرار دهیم و شما را در صورت داشتن صلاحیت های کافی به گروه دعوت کنیم.
با تشکر و امید به همکاری شما،
رضا کیانوش
🆔 @nanosatellite
@raveshetamadoni
🔰 پست صفحه رئیسجمهور در اینستاگرام: برای سلامتی رئیسجمهور نذر ختم صلوات کنید
@raveshetamadoni
وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فی سَبیلِ اللهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ
سفرت به خیر اما، تو و دوستی خدا را
چو از این کویر وحشت به سلامتی گذشتی
به شکوفه ها، به باران، برسان سلام ما را
@raveshetamadoni
📚 علاقمندان به #هوش_مصنوعی و #حکمرانی! 🤖
کتاب خوبی به زبان انگلیسی در دسترس است که پلی میان دنیای پیشرفته هوش مصنوعی و چالشهای حکمرانی میزند. اگر به دنبال درک عمیقتری از این موضوع هستید و میخواهید بدانید چگونه AI میتواند در تصمیمگیریهای کلان نقش داشته باشد، این کتاب مختص به شماست.
👉 برای دریافت نسخه PDF، به صفحه شخصی من با نام کاربری : @nanosatellite مراجعه کنید و پیام بگذارید تا فایل را برایتان ارسال کنم.
منتظر دیدار شما هستیم! 🌟
@ravehsetamadoni
🔺 ولایت یا حکمرانی
در جستجوی تعریفی دقیق و کاربردی از مفهوم حکمرانی، باید به کارکردهای متعددی که این واژه را شکل میدهند، توجه کرد. این کارکردها، که اغلب در ارتباط با مکتب نئولیبرالیسم مورد بررسی قرار میگیرند و میتوانند در کنار هم، تصویری جامع و بنیادی از حکمرانی را ارائه دهند، در نتیجه کلمه ولایت در تعارض با مفهوم حکمرانی است.
لذا ضروری است که در نظر داشته باشیم که این مفهوم، به دلیل پیوندهای عمیقی که با نئولیبرالیسم دارد، نمیتواند به طور مستقیم برای توصیف مفاهیمی چون حکمرانی اسلامی، حکمرانی علوی ... به کار رود. این امر، مشابه تلاش برای اسلامیسازی نظام بانکی است که نیازمند بازتعریف و تطبیق با اصول و معیارهای دینی میباشد.
به منظور حل این مشکل، پیشنهاد میشود که از اصطلاح کلی "نظام امر اداره" به جای حکمرانی استفاده شود. این اصطلاح، فاقد جهتگیریهای خاص و قابلیت انعطاف بیشتری در تطبیق با مفاهیم مختلف را دارد.
از طرفی با توجه به گسترش و تبلیغات وسیعی که در رابطه با کلمه حکمرانی در کشور صورت گرفته است، جایگزینی کامل آن با واژه جدید دشوار است. بنابراین، میتوانیم " #حکمرانی_ولایی" را به عنوان جایگزینی برای واژه ولایت به تنهایی به کار ببریم و تأکید کنیم که منظور از این اصطلاح، همان مفهوم ولایت است که در چارچوب اصول دینی ما تعریف شده است.
#موقت
@raveshetamadoni
🔺سفر به آینده
مرکز تحقیقات پیشرفته حکمرانی اسلامی :
این مرکز از مشارکت و همکاری بخش های دانشگاهی، خصوصی و مراکز دولتی بین مؤسسات ... در قم، مدرسه علمیه...در مشهد و قم و دانشگاه های...در تهران، قم... و با پشتیبانی دانشگاهها، سازمانها، مراکز دولتی و انجمنهای حرفهای مختلف دیگر ایجاد گردید.
هدف از کلان پروژه حکمرانی ولایی ایجاد و ارائه سه محصول بود:
(1) راهنمای پیکره دانش دانش حکمرانی ولایی تا فروردین 1407 و (2) برنامه درسی مرجع برای حکمرانی ولایی تا اسفند 1406 (3) تأسیس مرکز تربیت حکمرانان اسلامی تا اسفند 1406. هر سه این محصولات برای استفاده جهانی در نظر گرفته شده و به صورت رایگان برای عموم قابل دسترسی هستند.
در زمان نگارش این متن، نسخه 1.0 از راهنمای پیکره دانش حکمرانی ولایی در تاریخ 1407 منتشر شده بود، نسخه 1.0 از برنامه درسی مرجع در مسیر انتشار در تاریخ 1406 و مرکز تربیت حکمرانان ولایی اولین افراد حائز شرایط را جذب نموده بود.
منشور کلان پروژه حکمرانی ولایی وضعیت فعلی رشته حکمرانی ولایی را خلاصه میکند؛ نیت و انگیزه ایجاد راهنمای پیکره دانش حکمرانی ولایی؛ و ارزش پیشنهادی راهنمای پیکره دانش حکمرانی ولایی:
در زمان آغاز پروژه هیچ منبع معتبری وجود نداشت که دانش رشته حکمرانی ولایی را تعریف و سازماندهی کند.
شکاف دانش حاصله باعث ناسازگاری و سردرگمی غیرضروری در درک حکمرانی ولایی شده بود.
فرآیند ایجاد راهنمای دانش حکمرانی ولایی به ایجاد اجماع و گفتمان سازی جامعه نخبگانی و مردم در مورد مرزها و زمینههای حکمرانی ولایی کمک خواهد کرد. داشتن یک روش مشترک برای ارجاع به دانش حکمرانی ولایی ارتباط بین حکمران ها، فیلسوفان، فقها، دانشمندان حکمرانی را با وجود زبان های مختلف تسهیل میکند و یک پایه برای مدلهای ارزش یابی، گواهینامه، برنامههای آموزشی و سایر ابتکارات توسعه متخصص حکمرانی ولایی در سراسر جهان را فراهم میکند.
در حالی که تلاش برای توسعه راهنمای پیکره دانش حکمرانی ولایی قابل توجه، بنیادی و منحصر به فرد برای رشته حکمرانی ولایی است، به طور کلی میتوان آن را به شرح زیر توصیف کرد:
حلقه اولیه شامل 15 نفر از حوزه های مختلف علوم اجتماعی، علوم دینی، فلسفه، علوم طبیعی و مهندسی بود.
حلقه دوم تیم نویسندگان بینالمللی متشکل از 70 عضو از 10 کشور مختلف بخصوص کشورهای اسلامی و جبهه مقاومت بود؛
حلقه سوم مشارکت نویسندگان بین المللی از تمام کشورهای جهان بود؛
سند "راهنمای پیکره دانش حکمرانی ولایی" به عنوان ویکی بر روی اینترنت برای استفاده عمومی رایگان منتشر شده؛ این امر نشاندهنده همگرایی و همکاری بین دانشگاهها، صنایع، سازمان های دولتی و انجمنهای حرفهای است؛
همگرایی بیشتر زمینه های دانشی حوزه نظر تا عمل در مورد حکمرانی ولایی؛
تلاش چند ساله (3 سال برای توسعه راهنمای پیکره دانش حکمرانی ولایی نسخه 1.0 که توسط بهروزرسانیها و انتشارات دورهای دنبال میشود)؛ حجم کار (محتوای اصلی حدود 1500صفحه است، بدون احتساب اصطلاحات واژهنامه، حاشیهنویسیها، مخففها و غیره)؛
راهنمای پیکره دانش حکمرانی ولایی یک مشارکت و تعامل قابل توجه در رشته حکمرانی ولایی است و منبع ارزشمندی برای تحقیقات حکمرانی نظامات مختلف محسوب میشود.
علاوه بر ارائه بینش آموزنده به بسیاری از کاربران، تجربیات به دست آمده از توسعه راهنمای پیکره دانش حکمرانی ولایی، درسهای آموخته شده و توصیههای گزارش شده در این متن نیز برای هر تلاش توسعه مشابه که یک یا چند ویژگی فوق را به اشتراک میگذارد، ارزشمند خواهد بود.
@raveshetamadoni
🔴عوامل مهم در انتشار موفقیت آمیز سند "راهنمای پیکره دانش حکمرانی ولایی" نسخه 1.0:
(1) منبع یابی و سازماندهی محتوا؛
(2) نقش ها و مسئولیت ها؛
(3) همکاری: شیوه ها و ابزارها؛
(4) محتوا: سبک، کیفیت، و یکپارچگی؛
(5) بازبینی و ویرایش داخلی؛
(6) محیط ویکی؛
(7) مالکیت معنوی&فکری و حق چاپ؛
(8) تعامل و بازبینی جامعه؛
(9) فعالیت های رونمایی؛
(10) حمایت مالی؛
(11) سرپرستی، مدیریت و نگهداری;
(12) به روز رسانی ها و نسخه های آینده؛
@raveshetamadoni
الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَهِ أَمِیرِالْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّهِ المَعصُومِین عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ
🌷علی در عرش بالا بی نظیر است
🌷علی بر عالم و آدم امیر است
🌷به عشق نام مولایم نوشتم
🌷چه عیدی بهتر از عید غدیر است؟
عید کمال دین
سالروز اتمام نعمت
و هنگامه اعلان وصایت و ولایت
امیر المومنین علیه السلام
بر شیعیان و پیروان ولایت
خجسته باد🌷🥀🌸🌼🌺
@raveshetamadoni
منظور از #حکمرانی_ولایی؛ یک سیستم فعالیت انسانی هدفمند شامل معناها، رفتارها، ساختارها و فرآیندها می باشد که از طریق آن تعداد زیادی از ذیحقان (اجتماعی (حکمرانی مرتبه اول) و سیاسی (حکمرانی مرتبه دوم)...) بمنظور حل مشکلات #جامعه_اسلامی و #دولت_اسلامی حول نقش محوری #امام و با حقوق متفاوت به منظور تدوین، ترویج و دستیابی به #رشد مورد نیاز برای حرکت در #عالم_آخرت(حکمرانی مرتبه سوم/حکمرانی مبتنی بر عقلانیت دینی) از طریق بسیج، مبادله و به کارگیری طیف وسیعی از ایدهها، قوانین، ابزارها و منابع بدون نقض اختیار و اراده مردم و در یک محیط بداءپذیر، پیچیده، متنوع، پویا و تشکیکی... با ارائه خدمت و محصول با #امت_اسلامی تعامل دارند.
@raveshetamadoni