eitaa logo
روش سنتیِ تحصیل علوم حوزوی
2.3هزار دنبال‌کننده
427 عکس
59 ویدیو
65 فایل
ارتباط با ما در ایتا: 🆔 @almoftagher آدرس کانال آرشیو دروس در ایتا: 🆔 https://eitaa.com/raveshsonnati2 آدرس کانال آرشیو دروس در تلگرام: 🆔 https://t.me/raveshsonnati2 آدرس وبلاگ برای دانلود صوت‌های درسی: 🆔 http://raveshsonnati.blog.ir/
مشاهده در ایتا
دانلود
#ویژه ⚫️ اللهم العن قتلة أمير المؤمنين 👉 @raveshsonnati
(۳) 🔹بسم الله الرّحمن الرّحیم 🔹با توجّه به شروع ماه مبارک رمضان و تناسب سورۀ مبارکۀ قدر با این ماه، مناسب دیدیم هر روز نکته‌ای ادبی یا روایی یا معرفتی یا ... دربارۀ این سوره بیان کنیم. ↪️ 3⃣ اختلاف قرائت در سورۀ قدر 🔹 ۱. در آیۀ دوم کلمۀ «أدراک» را أبو عمرو و حمزه و کسائی و ابن ذکوان و خلف و شعبة و وَرْش با إماله خوانده اند. 🔹 ۲. در آیۀ دوم و سوم مرکّب «...القدرِ * لیلةُ ...» با ادغام کبیر (ادغام راء در لام) قرائت شده است. 🔹 ۳. در آیۀ چهارم در کلمۀ «تنزّل» بزّی تاء را به ما قبل خود (شَهرٍ) وصل کرده و جمع بین ساکنین کرده است. (شَهْرِنْ تْنَزَّلُ). 🔹 ۴. در همان کلمه طلحة بن مصرف و ابن السمیفع «تُنَزَّلُ» مجهول باب تفعیل قرائت کرده‌اند. 🔹 ۵. در آیۀ چهارم کلمۀ «أمْرٍ» را امام علی علیه السّلام و ابن عبّاس و عِکرمة و کلبی «إمْرِئٍ» (به معنای مرد و هر کس) قرائت کرده‌اند. 🔹 ۶. در آیۀ پنجم، أُبَیّ بجای کلمۀ «حتّی» «إلی» خوانده است. 🔹 ۷. در آیۀ پنجم، کلمۀ «مَطْلَع» را کسائی و أبو عمرو و اعمش و ابن محیصن و یحیی بن وثاب و أبو رجاء و عطاردی و طلحة و خلف «مَطْلِع» بکسر لام خوانده‌اند. 🔹 ۸. در همان کلمه، ازرق و ورش لام مطلع را با غلظت و تفخیم قرائت کرده اند. 📚 معجم القرائات القرآنیّة للدکتور عبد العال سالم مکرم والدکتور أحمد مختار عمر، ج ۸، ص ۲۰۳ و ۲۰۴) برای تفصیل بیشتر نک: معجم القرائات تألیف دکتور عبداللطیف الخطیب، ج ۱۰ ص ۵۱۷ – ۵۱۹. ↩️ ادامه دارد. 👉 @raveshsonnati
(۴) ↪️ 4⃣ فضیلت سورۀ قدر 🔹روایات گوناگونی از طرق فریقین به ویژه معصومان علیهم السّلام در فضیلت سورۀ قدر آمده است که به بیان برخی می‌پردازیم: 🔸 ۱. مرحوم کلینی در کافی ج ۲ ص ۶۲۴ و مرحوم صدوق در ثواب الأعمال ص ۱۲۴ با تفاوت ناچیزی در عبارت از امام باقر علیه السّلام روایت کرده‌اند که حضرت فرمود: «مَنْ قَرَأَ إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ يَجْهَرُ بِهَا صَوْتَهُ كَانَ كَالشَّاهِرِ سَيْفَهُ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَمَنْ قَرَأَهَا سِرّاً كَانَ كَالْمُتَشَحِّطِ بِدَمِهِ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَمَنْ قَرَأَهَا عَشْرَ مَرَّاتٍ غُفِرَتْ لَهُ عَلَى نَحْوِ أَلْفِ ذَنْبٍ مِنْ ذُنُوبِهِ». یعنی «هر که سورۀ قدر را بلند بخواند مانند کسی است که با شمشیر برهنۀ کشیده شده در راه خدا می‌جنگد. و هر که آن را آهسته و پنهانی بخواند، مانند کسی است که در راه خدا با خون خود آغشته شده است. و هر که آن را ده بار بخواند خدا هزار گناه از گناهانش را می‌آمرزد». 🔸 ۲. مرحوم صدوق در ثواب الأعمال ص ۱۲۴ از امام صادق علیه السّلام روایت کرده است که حضرت فرمود: «مَنْ قَرَأَ إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ فِي فَرِيضَةٍ مِنْ فَرَائِضِ اللَّهِ نَادَى مُنَادٍ يَا عَبْدَ اللَّهِ غَفَرَ اللَّهُ لَكَ مَا مَضَى فَاسْتَأْنِفِ الْعَمَلَ». یعنی: «هر که سورۀ قدر را در (قرائت) یکی از نمازهای واجب خود بخواند، منادی ای ندا دهد: ای بندۀ خدا! خدا گناهان پیشین تو را آمرزید، پس عمل از سر گیر». 🔸 ۳. مرحوم شیخ طوسی در کتاب «الغیبة للحجّة» ص ۳۷۷ از امام معصوم علیه السّلام روایت کرده که حضرت فرمودند: «عَجَباً لِمَنْ لَمْ يَقْرَأْ فِي صَلَاتِهِ إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ كَيْفَ تُقْبَلُ صَلَاتُهُ». یعنی: «تعجّب می‌کنم از کسی که سورۀ قدر را در نمازش نمی‌خواند، چگونه نمازش قبول گشته و پذیرفته می‌شود؟!» کنایه از اهمیّت بسیار زیاد سورۀ قدر و استحباب مؤکّد قرائت آن در نماز. 🔸 ۴. مرحوم کلینی در کافی ج ۳ ص ۳۱۵ از أبی علی بن راشد روایت کرده که به امام کاظم علیه السّلام عرض کرد: «جُعِلْتُ فِدَاكَ إِنَّكَ كَتَبْتَ إِلَى مُحَمَّدِ بْنِ الْفَرَجِ تُعَلِّمُهُ أَنَّ أَفْضَلَ مَا تقْرَأُ فِي الْفَرَائِضِ بِ إِنَّا أَنْزَلْناهُ وَ قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ وَ إِنَّ صَدْرِي لَيَضِيقُ بِقِرَاءَتِهِمَا فِي الْفَجْرِ فَقَالَ ع لَا يَضِيقَنَّ صَدْرُكَ بِهِمَا فَإِنَّ الْفَضْلَ وَ اللَّهِ فِيهِمَا». یعنی: «فدایت شوم. همانا شما به محمد بن فرج نوشته‌ای که با فضیلت‌ترین سوره‌ای که در نمازهای واجب قرائت قرائت می‌شود سورۀ قدر و توحید است ولی من از قرائت این دو سورۀ (کوتاه) در نماز صبح دلتنگ می‌شوم. امام علیه السّلام (در پاسخ او) فرمودند: اصلا دلتنگ مشو و سینه‌ات به آن دو سوره سنگینی نکند. چرا که – قسم به خدا - به درستی، فضیلت در این دو سوره است». 🔸 ۵. مرحوم ابن طاووس در کتاب فلاح السّائل و نجاح المُسائل ص ۲۸۱ از امام صادق علیه السّلام روایت کرده است که حضرت فرمودند: «مَنْ قَرَأَ سُورَةَ إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ إِحْدَى عَشْرَةَ مَرَّةً عِنْدَ مَنَامِهِ وَكَّلَ اللَّهُ بِهِ أَحَدَ عَشَرَ مَلَكاً يَحْفَظُونَهُ مِنْ كُلِّ شَيْطَانٍ رَجِيمٍ حَتَّى يُصْبِحَ». یعنی: «هر که سورۀ قدر را یازده بار در وقت خواب بخواند، خدا یازده فرشته را موکّل او قرار می‌دهد تا او را از شرّ هر شیطان رجیمی حفظ کنند تا صبح کند». 🔹برای مطالعۀ بیشتر نک: مصباح المتهجد وسلاح المتعبدِ شیخ طوسی، ج۱، ص ۷۳ والدعواتِ راوندی ص ۲۱۹ و إقبال الأعمال ابن طاووس ج۱، ص ۱۱۴ و بحار الأنوار مجلسی، ج۸۲، ص ۶۶ و ج۸۳، ص ۱۲۵ و ص ۱۶۱ و ج ۸۴، ص ۱۷۹ و ج ۸۹، ص ۳۲۷. ↩️ ادامه دارد. 👉 @raveshsonnati
(۵) 🔹بسم الله الرّحمن الرّحیم ↪️🔹اشاراتی پیرامون آیۀ اول 5⃣ مرجع ضمیر «أنزلناه» 🔹مطابق آنچه از روایات به دست می‌آید و تقریبا همۀ مفسّران نیز بدان تصریح کرده‌اند، ضمیر «أنزلناه» به قرآن کریم (کلّ آن یا بخشی از آن) بر می‌گردد. هر چند قول بسیار ضعیفی نیز هست که ضمیر به جبرئیل باز می‌گردد. (روح المعانی آلوسی، ج ۱۵، ص ۴۱۱). در نتیجه معنای آیه عبارت است از «همانا ما آن را (قرآن را) در شب قدر نازل کردیم». از آنجا که سابقا ذکری از قرآن در این سوره نگذشته است، اصل این بود که بجای «أنزلناه» «أنزلنا القرآن» یا «أنزلنا الکتاب» گفته شود ولی از این اصل عدول شده و به جای اسم ظاهر از ضمیر استفاده شده است. به این صناعت در علم معانی که از علوم ادبی بلاغی است، «الإضمار في موضع الإظهار» «ضمیر آوردن در جایی که قاعده اسم ظاهر آوردن است» گویند. این ارتکاب خلاف اصل به ناچار دلیل و نکته ای می‌خواهد. ممکن است نکتۀ آن یک یا چند مورد از نکات زیر باشد: 🔸 ۱. ایجاز و اختصار گویی؛ زیرا وقتی امری معلوم و روشن باشد یا حذف می‌شود یا با ضمیر به آن اشاره می‌شود. در این مقام نیز – به قرینۀ «أنزلنا» و با عنایت به تکرار بسیار عبارت نزول قرآن و مشابهات آن در قرآن کریم - چون روشن است که آنچه نازل شده «قرآن» است، برای پرهیز از إطناب و إطاله و درازگویی و رعایت إیجاز و مختصرگویی، به واسطۀ ضمیر به آن اشاره شده است. شیخ طوسی رحمه الله در تفسیر التّبیان ج ۱۰ ص ۳۸۴ فرموده است: «يقول اللَّه تعالى مخبراً انه أنزل القرآن في ليلة القدر، فالهاء كناية عن القرآن، وإنما كنى عمّا لم يَجْرِ له ذكرٌ؛ لأنه معلوم لا يشتبه الحال فيه». ↩️ ادامه دارد. 👉 @raveshsonnati
💠 إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِی لَیْلَةِ الْقَدْرِ 💠 ✍🏻 شب قدر پر فضیلت ترین شب سال و برتر از هزار ماه می باشد و با امور با عظمت و مهمی همراه است مانند نزول دفعی قرآن و تقدیر و تعیین سرنوشت انسان ها و نزول رحمت و آمرزش گناهان و شب کسب معرفت و عبادت و نزول فرشتگان به زمین و عرضه مقدرات انسان ها به محضر ولی عصر امام زمان "عجل الله تعالی فرجه الشریف". ➖امام محمد باقر "علیه السلام" فرمود: 🔅مَن أَحيا لَيلَةَ الْقَدرِ غُفِرَت لَهُ ذُنُوبُهُ وَ لَو كانَت عَدَدَ نُجُومِ السَّماءِ وَ مَثاقِيلَ الْجِبالِ وَ مَكایِيلَ الْبِحارِ🔅 كسی كه شب قدر را احيا بدارد، گناهان او بخشیده خواهد شد اگرچه به اندازه تعداد ستارگان آسمان و وزن كوه‌ها و به مقدار آب‌های درياها باشد. 📚{وسایل الشيعه، ج۷، ص۲۶۱} 🔺تذکر فوق العاده مهم🔺 پیش از بیان اصل مطلب به دو نکته اشاره می شود. ۱- از عوامل موفقیت در هر کاری اعم از دنیوی و اخروی، فردی و اجتماعی "نظم" است؛ چنانچه شهید این ماه امیر المؤمنین "علیه السلام" در آخرین وصیتنامه‌ شان بعد از تقوی، به نظم دستور داده است "وَ نَظْم أَمْرِکُمْ" 📚{نهج‌البلاغه نامه، ۴۷} ۲- در عمل کردن به دستورات شرعی اعم از عبادات و دعاها و ذکرها در کميت و کیفیت شان آن طوری که از شرع رسیده بدون کم و زیاد، باید عمل کرد نه به حرف و سبک و روش غیر معصوم. چنانچه در دعای غریق امام صادق "علیه السلام" به عبدالله بن سنان فرمود بگو: { يا مقلب القلوب، عبدالله گفت: يا مقلب القلوب و الابصار، حضرت فرمود آن طوری که من گفتم بگو (و از خودت اضافه نکن) } ✍🏻 با توجه به این دو نکته اصل مطلب این است که عمل کردن به همه اعمالی که در شب های قدر وارد شده است فقط با نظم و تدبیر می شود و نباید از خودمان چیزی کم و زیاد بکنیم. ✍🏻 مثلا یکی از اعمال، بعد از چند دعای مختصر، قرآن بر سر گذاشتن است با توسل به خداوند متعال و چهارده معصوم "علیهم السلام" که هر کدام ده بار تکرار شود این عمل از اول تا آخرش ده دقیقه طول نمی کشد حتی قبل از "بالحسین" کلمه الهی هم لازم نیست گفته شود چه رسد به مداحی و روضه خوانی؛ مگر ماه محرم است؟! ✍🏻 اين همه وقت مردم عاشق خدا را می گیرند و با طول دادن برنامه ها مردم را از انجام نود درصد اعمال باز می دارند از غسل و نمازهای متعدد و خواندن دعاهای فراوان مانند جوشن کبیر و افتتاح و ابوحمزه ثمالی و ذکرهای فراوان مخصوصا تلاوت قرآن و خواندن سوره های مخصوص، که یکی خواندن هزار مرتبه سوره "قدر" است و بالاخص افضل اعمال که مذاکره علم و کسب معرفت است و اعمال دیگر که در کتاب‌های دعا نوشته شده است. ✍🏻 اگر نظم و مدیریت زمان باشد هر کس به اندازه وسع و توانش می تواند بهترین استفاده را از این شبهای نورانی برده و زمینه سعادت و خوشبختی و سرنوشت خودش را به خیر رقم بزند. ✍🏻 از مهمترین دعاها در این شبها و روزها در تمامی حالات و ساعات به ياد مدیر کارخانه ی هستی یعنی قلب عالم امکان حضرت بقیه الله الاعظم "عجل الله تعالی فرجه الشریف" بودن است و دعا برای سلامتی و تعجیل در ظهور آن حضرت. ➖از همه عزیزان التماس دعا دارم. 🤲 🔅اللهم عجل لولیک الفرج🔅 ✍🏻 علی مومنی ارموی @fatemiyeh_alyasin @raveshsonnati
⚫️ ابیاتی از قصیده عینیه ابن ابی الحدید معتزلی که ۴۸ بیت از آن بر محیط داخلی گنبد امیرالمومنین نقش بسته است. ▪️یا برقُ إن جئتَ الغریَّ فقل لهُ: ▪️أتراك تعلمُ من بأرضِك مودعُ؟ ▪️فیك ابنُ عمران الکلیم و بعده ▪️عیسى یقفّیهِ و أحمدُ یتبعُ ▪️بل فیك جبریل و میکال و اسـ  ▪️ـرافیلُ و الملأُ المقدسُ أجمعُ ▪️بل فیك نورُ اللهِ جلَّ جلالهُ ▪️لذوی البصائرِ یستشفُ و یلمعُ ▪️فیك الإمامُ المرتضى فیك الوصیُّ ▪️المجتبى فیك البطینُ الأنزعُ ▪️یا قالعَ البابِ التی عن هزّها ▪️عجزتْ أکفٌ أربعونَ و أربعُ ▪️أ أقولُ فیك سمیدع کلا و لا  ▪️حاشا لمثلك أن یُقالَ سمیدعُ ▪️بل أنت فی یومِ القیامةِ حاکمٌ  ▪️فی العالمینَ و شافعٌ و مشفَّعُ ◼️ شهادت مولی‌الموحدین یعسوب‌الدین قائدالغرالمحجلین علی بن ابیطالب را به ساحت مقدس صاحب الامر عجل الله فرجه تسلیت عرض می‌کنیم. 👉 @raveshsonnati
روش سنتیِ تحصیل علوم حوزوی
#النکت_الشهریة #النكت_الرمضانية (۵) #نکته‌های_سوره_قدر 🔹بسم الله الرّحمن الرّحیم ↪️🔹اشاراتی پیرا
(۶) ↪️🔹اشاراتی پیرامون آیۀ اول 🔹 ادامه وجوه بلاغی الاضمار فی موضع الاظهار در این آیه شریفه 🔸 ۲. اشاره به معروف و مشهور بودن قرآن و اینکه در اذهان مسلمانان حاضر است، از این رو نیازی به تصریح بدان نیست. ابن عاشور در تفسیر التّحریر والتّنویر ج ۳۰ ص ۴۰۲ گفته است: «و في الإتيان بضمير القرآن دون الاسم الظاهر إيماءٌ إلى أنه حاضر في أذهان المسلمين لشدة إقبالهم عليه فكون الضمير دون سبق مُعادٍ إيماءٌ إلى شهرته بينهم». 🔸 ۳. تعظیم و بزرگداشت قرآن به واسطۀ کنایه گویی و عدم تصریح کردن؛ زمخشری در تفسیر الکشّاف ج ۴ ص ۷۸۰ گفته است: «عظّم القرآن بما جاء بضميره دون اسمه الظاهر شهادةً له بالنباهة والاستغناء عن التنبيه عليه». بیضاوی نیز در تفسیر خود «أنوار التّنزیل» ج ۵ ص ۳۲۷ گفته است: «الضمير للقرآن فَخَّمه بإضماره من غير ذكرٍ شهادةً له بالنَّباهة المغنية عن التصريح». نَباهت یعنی شهرتی که ریشه در والایی قدر و منزلت و کمال شرف دارد. 🔸 ۴. نکتۀ پایانی دربارۀ مرجع ضمیر: 🔹چنانکه گذشت، ضمیر تقریبا به إجماع مفسّران به قرآن بر می‌گردد. برخی نیز قائل بودند که به جبرئیل بر می‌گردد که قول بسیار ضعیفی است. مطابق نقل برخی، آیت الله شاه آبادی استاد امام قائل بودند که «ضمیر در «أنزلناه» اشاره به حقیقت غیبیّۀ نازله در بنیۀ محمّدی است که حقیقت شب قدر است». به نظر می‌رسد نظر ایشان این نیست که ضمیر در عبارت و از جهت لفظی به آن حقیقت بر می‌گردد تا محذورات ادبی اش بررسی شود، بلکه ظاهرا ایشان منکر رجوع ضمیر به قرآن نبوده و در مقام بیان حقیقتی از قرآن هستند که فراتر از این قرآن ظاهری است. و این نکته را امام خمینی در کتاب آداب الصّلاة خویش در تفسیر سورۀ مبارکۀ قدر با کمی توضیح بیان کرده‌اند. (مراجعه شود). بنابراین می‌تواند نکتۀ اشارۀ با ضمیر، اشارۀ به چهره و حقیقتی از قرآن باشد که غائب و پنهان از انظار و افکار و اوهام انسان‌های عادی است، چنانچه در ضمیر نوعی خفاء و پنهانی‌ای است که در اسم ظاهر نیست. و تناسب این خفاء و عظمت با خفاء و عظمت شب قدر زماناً و مرتبةً بسیار لطیف است؛ والله العالم. ↩️ ادامه دارد. 👉 @raveshsonnati
برترین و بهترین اعمال شب قدر👇👇👇
🔅«وَذَكِّرْ فَإِنَّ الذِّكْرَى تَنفَعُ الْمُؤْمِنِینَ»🔅 "ذاریات- آیه‌ی ۵۵" « اهمیت شب بیست و سوم » 💠 مهمترین و با فضیلت ترین شب های قدر، شب بیست و سوم است؛ افضل اعمال از جهت حکمت نظری، مذاکره علم و کسب معرفت و تفکر و تعقل است. اما از جهت حکمت عملی اعمال امشب فوق تصور است؛ از باب تذکر به بعضی از آنها اشاره می شود: 🔸۱- تمامی اعمال شب ۱۹ و شب ۲۱ در این شب جمع شده است با اعمال ویژه که در مفاتیح‌الجنان و سایر کتاب های دعا آمده است. 🔸۲- در تمامی اوقات و حالات در قنوت و رکوع و سجود این دعا زیاد خوانده شود " اللهم کن لولیک الحجّه بن الحسن ..." 🔸۳- غیر از غسل اول شب، غسلی هم در آخر شب وارد شده است. 🔸۴- خواندن دعای مکارم الاخلاق دعای ۲۰ و دعای توبه دعای ۳۱ در صحیفه سجادیه. 🔸۵- احیاء حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) اجازه نمی دادند کسی از خانواده ایشان در شب بیست و سوم بخوابد؛ آنها را از روز برای شب زنده داری آماده می کردند و به آنها کمتر غذا می دادند(تا شب راحت تر بیدار بمانند) و می فرمودند: محروم است کسی که از خیر امشب بی بهره بماند. 📚{بحارالانوار جلد ۹۴ صفحه ۱۰} 🔸۶- زیارت امام حسین علیه السلام؛ امام جواد علیه السلام فرمودند: شب بیست و سوم شبی است که امید می رود شب قدر باشد. هر کس در این شب امام حسین (علیه السلام) را زیارت کند، روح صد و بیست و چهار هزار پیامبر با او مصافحه میکنند؛ و تمام آنها از خدای متعال اجازه میگیرند تا به زیارت امام حسین علیه السلام مشرف شوند. 📚{بحارالانوار، جلد ۹۸، ص ۹۸} 🔸۷- خواندن سوره قدر امام صادق علیه السلام فرمودند: اگر کسی در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان هزار مرتبه سوره قدر را بخواند، صبح میکند در حالیکه یقین شدیدی دارد در اعتراف و اقرار نسبت به آنچه اختصاص به ما دارد و این نیست مگر به خاطر چیزی که در خواب میبیند. 📚{بحارالانوار، ج۸۰، ص ۱۳۲} 🔸۸- خواندن سوره عنکبوت و روم؛ امام صادق علیه السلام فرمودند: هر که در شب بیست و سوم ماه رمضان سوره عنکبوت و روم را بخواند، به خدا قسم از اهل بهشت است و من هیچ کس را از این مطلب استثنا نمیکنم. من باکی از این ندارم که این قسمی که خوردم (که هر که این سوره را بخواند بهشتی میشود، اشتباه گفته باشم و) خدا گناهی برای من بنویسد (بلکه قطعا اینگونه است). همانا این دو سوره نزد خدای متعال جایگاه خاصی دارند. 📚{بحارالانوار ج ۸۹، ص ۲۸۷} 🔸۹- خواندن سوره ”حم دخان” که باطن و حقیقت لیله مبارکه وجود مبارک حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها است. 🔸۱۰- در خواست عافیت که شامل تمامی خوشبختی دنیا و آخرت می باشد. کسی از حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم سوال کرد که اگر من شب قدر را درک کردم از خداوند متعال چه بخواهم؟ فرمود : «عافیت را». 📚{مستدرک الوسایل، ج۷، ص ۴۵۸} ➖از همه عزیزان التماس دعا دارم. 🔅اللهم عجل لولیک الفرج🔅 ✍🏻 استاد علی مومنی ارموی •┈•••••✾ 💐 ✾•••••┈• @Fatemiyeh_alyasin @raveshsonnati