AUD-20201006-WA0019.
897.9K
🌿آن هایی که حسین را کشتند کسانی بودند که با چشم اشک او را کشتند و محب او بودند ولی....👆🏻
استاد علی صفایی حائری
@einsad
@raz_e_ensan
مصيبت فقدان حسين (ع)، اين نور بزرگ و اين خون خدا، بزرگتر از آن است كه ما مى فهميم.
جايى كه از دل سنگ، خون عبيط، خون تازه مى چكد
و تمام هستى مصيبت مى گيرد،
چه مى توان گفت،
جز همان كه گفته اند:
لَقَدْ عَظُمَتِ الرَّزيَّةُ
وَ جَلَّتْ وَ عَظُمَتِ الْمُصِيبَةُ
@raz_e_ensan
🔰 مصیبت فقدان حسین علیه السلام
◾️▪️ قطعاً وجود امام،
براى دين پرثمرتر
و براى يزيد خطرناكتر است.
▪️ اين درست كه مرگ او مجاهد مى سازد،
اما بايد ديد زندگانى او،
هم بيشتر و هم بهتر سازندگى ندارد؟
▪️ صِرف اين كه كسى جانشين او هست و خداوند ديگرى را معين كرده،
از بزرگى مصيبت نمى كاهد.
▪️ آن جايى كه مرگ عالِم شكافى مىآورد كه چيزى آن را پر نمى كند، معلوم است كه مرگ امام و فقدان رهبر چه گرفتارى ها مى آورد.
▪️مرگ عالم، جانشين ندارد؛
«اذا ماتَ الْعالِمُ ثُلِمَ فِى الْاسْلامِ ثُلْمَةٌ لايَسُدُّها شَىءٌ».
▪️ وجود امام، جگر گوشه ى رسول، نور چشم فاطمه (س) و ادامه ى على (ع) براى يزيد و دستگاه اموى آن قدر خطرناك و ضرر آميز بود
كه يزيد با تمام وجودش براى نابودى او كوشش ها كرد
و تا خونش را نريخت آرام ننشست.
▪️ ما بايد آگاه باشيم كه نفوذ پيشوايان و شخصيت اجتماعى آنها در يك سطح نبوده،
حتى درجات آنها در يك سطح نيست.
▪️ ما مى بينيم، آن جا كه عظمت و نفوذ و شخصيت على (ع) براى پنج سال، شب و روز، سپاه او را به بيابانها مى كشد و در برابر معاويه به پا مى دارد و معاويه ى تدارك ديده را به فرار نزديك مى كند،
▪️در همان وقت شخصيت امام حسن (ع) در برابر معاويه كارى از پيش نمى برد و حتى سپاه آماده ى نخيله از گِرد او متفرق مى شوند و خنجر در پايش مى گذارند.
▪️ اين پراكندگى، دليل نبودِ سياست و لياقت نيست؛
كه على (ع) در چشم ها جايى را گرفته كه امام حسن (ع) آن جايگاه را ندارد و او در دلها به عظمتى رسيده كه هنوز ديگران به آن نرسيده اند.
▪️ و اين است كه شخصيت حسين (ع) را پيشواى ديگرى پر نمى كند.
▪️ بوسه هاى رسول (ص) بر چهره ى حسين (ع) نقش دارد
و جاى پاى حسين (ع) بر دوش رسول (ص)، چشم ها و حافظه ها را با خود گواه دارد.
▪️ مصيبت فقدان حسين (ع)، اين نور بزرگ و اين خون خدا، بزرگتر از آن است كه ما مى فهميم.
◾️▪️ جايى كه از دل سنگ، خون عبيط، خون تازه مى چكد
و تمام هستى مصيبت مى گيرد،
چه مى توان گفت،
جز همان كه گفته اند:
▪️ «لَقَدْ عَظُمَتِ الرَّزيَّةُ
وَ جَلَّتْ وَ عَظُمَتِ الْمُصِيبَةُ».
📝 استاد علی صفایی حائری(رحمه الله)
📚کتاب #عاشورا، صفحه ۵۵
@einsad
@raz_e_ensan
4_6046374256873309990.MP3
776.1K
👆👆خدایا! آن هایی که مانند حسین علیه السلام جز تو همه را از دلشان بیرون ریختند، آخر به تو مستغیث هستند و از تو استمداد می طلبند، ما که همه را جز تو جمع کردیم چه کنیم؟؟؟😔
@einsad
@raz_e_ensan
هدایت شده از مؤسسهٔ لیلةالقدر تهران
از عرفات تا اربعین.pdf
339.4K
🔰 #مقاله
🔳 بمناسبت اربعین #حسینی...
💬 از عرفات تا اربعین....
🖌 استاد عبدالمجید #فلسفیان
⚫️ @EinSadTehran
🌐 Einsadtehran.ir
🌿اسارت ها، ما را از حسین جدا می کند...
استاد علی صفایی حائری
اسارتها را بايد شناخت. وقتی كه من به تجارت، به صنعت، به علم و طبابت و يا فقه و اصول خودم مشغول باشم و در كنار اين شغلها به تربيت مردم و تلقى جديد توده ها فكر نكنم و در كنار شغلها به تربيت مهره هاى كارساز و به جايگزينى آنها فكر نكنم، فقط و فقط خودم را بخواهم و پفك، شيرينى و لباس رنگارنگ و هوسهاى بچه هايم را، خوب معلوم است كه ولىّ محصور مىشود و تنها می ماند و معلوم است كه وتر موتور می گردد. مشكل در همين اسارتهاست كه ما را از حسين عليه السلام جدا میکند. معيّت حسين عليه السلام و همراهى او در دنيا و آخرت، رزق معرفت و رزق برائت می خواهد.
📚 وارثان عاشورا، ص 271
🌿@einsad
@raz_e_ensan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 آنان که با حسین نرفتند تا امروز به خدا قسم نماندند...
#ویژه_نشر_در_اینستاگرام
@einsad
@raz_e_ensan
✅ همراهِ حسین(ع)
استاد علی صفایی حائری
فداكارى مراحلى دارد. خيلىها براى حسين فداكارى كردند و جان دادند، ولى بعد از زمانش؛ در حالى كه در زيارت عاشورا آمده است: «أَللّهُمَّ اجْعَلْنا مَعَ الْحُسَيْنِ وَ أَصْحابِ الْحُسَيْنِ الَّذينَ بَذَلُوا مُهَجَهُمْ دُونَ الْحُسَيْن عَلَيْهِ السَّلام». اين هم يك حد از نصرت است كه هم جان بدهى و هم جلوى حسين بميرى. در تاريخ آمده كه چهار هزار نفر از توابين آمدند و براى حسين خون دادند كه اگر در روز عاشورا اين كار را كرده بودند، كار حسين متفاوت مىشد و به آنجا نمىرسيد. جلوى او، پيشاپيش او، نه پشت سر او!
📚 مشكلات حكومت دينى، ص۸۷
@raz_e_ensan
4_5773693105442130034.mp3
3.59M
✅گناهان ازمادورنیست
🔸استادعلی صفائی حائری(عین-صاد)
@einsad
@raz_e_ensan
🔰 عبودیت
🔷🔹 چه بسيار عبادت هايى كه
خودشان وَيل و عذاب انسان است.
🔹 هنگامى كه نماز همراه امر نباشد و تكليف تو كار ديگرى باشد،
اين عبادت ارزشى ندارد و عبوديت نيست.
🔹 عبادتى عبوديت است كه با اطاعت اللَّه همراه باشد
و از امر او الهام گرفته باشد.
🔹 و اين صراط مستقيم و راه نزديك است كه تو را پيش مى برد،
نه فقه و نه اصول و نه حكمت و عرفان و نه رياضت و شهادت.
🔹 آنجا كه تكليف دارم تا جلوگير دشمن ها باشم، اگر به كارى ديگر روى بياوريم خريدار ندارد.
آنجا كه آدمها دارند مى پوسند و از درون پوك مى شوند، اگر به خلوتى و كنجى پناهنده شده باشم،
اين ارزشى ندارد و حتى من در همان خلوتم محاصره مى شوم و در خانه ام از پاى مى افتم.
🔹 اگر به سوى گندها هجوم نياورى، ناچار محاصره مى شوى.
اگر براى درگيرى آماده نشوى، ضربه مى بينى.
🔹 آنها كه نيازهاشان را تأمين نكرده اند، مجبورند كه امتياز بدهند و اين است تكليف تو، كه زمينه ها را فراهم كنى و از خلوت فارغت بيرون بيايى و مهره هايت را بسازى.
🔹 آنجا كه تكليف تو ساختن و سوختن است، ساختن مهره هايى و سوختن دشمن هايى، اگر به تظاهر بپردازى و شعار دهى و يا سينه ات را جلوى گلوله بگيرى، خريدارى ندارى.
🔷🔹 اين على است كه تمام وجودش سوز مرگ است و از كودك به پستان مادر، به مرگ مأنوس تر است،
ولى بايد بماند و حتى ذلت بيست و پنج سال را تحمل كند،
كه على عبد است و عبوديت او صراط مستقيم است.
🔹 و اگر مى بينى كه صراط مستقيم به على تفسير مى شود از همين جاست كه يك قدم از مرز بيرون نمى گذارد و آنجا كه شور شمشير دارد،
بيل به دست مى گيرد و نخلستان ها را آباد مى كند.
🔹و چه احمق است كسى كه سوز على را ببيند و او را به ترس و خودخواهى متهم كند، كه مرگ براى اين روح هاى بزرگتر از هستى، جرعه ى گوارايى بيش نيست، ولى همين جرعه را محروم مى شوند.
🔹 مرگ براى اينها ولادت است و آزادى از زندان، ولى محكوم مى شوند.
مادام كه به عبوديت نرسيم و همچون مرده پيش دست غسال نباشيم و پيش از مرگمان نميريم، به جايى نرسيده ايم،
هر چند كه به شهادت و عرفان و يا فقه و اصول و تسخيرها و تسلطها رسيده باشيم.
🔹 مرده از خودش حركتى ندارد، به اندازه اى كه بجنبانيش مى جنبد.
عبد ديگر از خودش حركتى ندارد،
آنجا كه امر هست و به همان مقدار كه امر هست شور و جنبش و حركت خواهد داشت و همين است كه رسول نبايد، بر آنها كه حرفش را نمى شنوند از روى حسرت و عاطفه جان بدهد.
📝 استاد علی صفایی حائری
📚 کتاب صراط، صفحه ۱۵۳
@einsad
@raz_e_ensan
گفتگوی زنده اینستاگرامی
با حضور «استاد علی شاملو»
با موضوع : قانون جذب و روانشناسی موفقیت
🌱 بررسی قانون جذب و مثبت اندیشی
🌱این قانون با مبانی دینی ما چه رابطه ای دارد؟!
زمان برگزاری: دوشنبه ۲۸ مهر ماه ساعت ۲۱
لینک ورود به جلسه:
https://www.instagram.com/raz_e_ensan
موسسه راز انسان شیراز
هدایت شده از امیر محمد زارع مهذبیه
پرسش و پاسخ زنده مجازی
با حضور استاد هادی زاده شیرازی
(از شاگردان استاد صفایی حائری ره)
با موضوع :
شرح کتاب صراط
زمان سه شنبه ۲۹ مهر ماه ۹۹
ساعت ۱۹
لینک ورود به جلسه https://b2n.ir/Razeensan
موسسه راز انسان شیراز
May 11
AUD-20201006-WA0059.m4a
16.75M
🎙️صوت پرسش و پاسخ شرح کتاب #صراط استاد هادی زاده
جلسه اول
@raz_e_ensan
1_533322895.m4a
17.83M
🎙️صوت پرسش و پاسخ شرح کتاب #صراط استاد هادی زاده
جلسه دوم
@raz_e_ensan
هدایت شده از گرافکر
چرا نظامها مطرح شد؟.mp3
5.84M
❓ چرا در قرن حاضر متفکرین مسلمان به بحث «نظامهای اسلامی» پرداختند؟
-- چرا شهید صدر در مورد نظام اقتصادی اسلام صحبت کرد؟
-- چرا مرحوم صفایی حائری از دستهبندی نظامهای مختلف اسلامی (تربیتی، اخلاقی، حقوقی، اجتماعی و ...) گفتوگو میکند؟
🎙 #امیر_غنوی
⚫️ برای پدر استاد غنوی که هفته گذشته از دنیا رفتند، صلواتی بفرستیم.
🌿 @GeraFekr
عرض سلام و ادب
تیم رسانه ای راز انسان جهت تکمیل کادر خود، از بین عزیزان شیرازی نیازمند همکاری می باشد.
دوستان علاقمند لطفا پی وی مراجعه نمایند.
با تشکر
حرکت رسول (ص)
رسول پیش از آنکه مناسبات تولید و نظام تولیدی جزیره را به هم بریزد،آدم ها رادرهم می ریزدوقدر وارزش آنها را نشانشان می دهد تا از آنجا که هستند حرکت کنند و به آنجا که باید دست بیابند که می فرمود:( رحم الله من عرف قدره) درود برآنها که اندازه ی خویش و ارزش خود را شناختند.
کتاب بررسی صفحه ۲۵
استاد علی صفایی حائری
@raz_e_ensan
✅ راستى چگونه محمد در كوير آن گلها را پروريد؟!
🔷 استاد علی صفایی حائری
من گاهى در كار سنگين رسول عظيم، محمد مصطفى، آنچنان مسحور مىشوم، كه خيال مىكنم در خواب اين همه بيدارى را و بصيرت را و رفعت را ديدهام؛ چگونه از ميان آنهايى كه ناچار با دست خود، گور عزيزان خود را مىكندند، وسعت صدر و ظرفيت روح و ظرافت برخوردى را بيرون مىآورد، كه امروز در سرزمين رفاه و هنگام وفور هم نمىتوان اين همه وسعت كه هيچ، حتّى مقدارى ظرفيت و ظرافت را از آنها توقع داشت، كه لااقل برادران خودشان را به دست دشمنشان نسپارند و زير پاى خوكهاى مهاجم نيفكنند و قربانى يهود نسازند.
راستى چگونه محمد در كوير، آن گلها را پروريد؟ گلهايى كه از خار انگيزههاى شخصى كه هيچ از غضب قومى و قبيلهاى كه هيچ، حتّى از شوق بهشت و ترس آتش هم رها شده بودند و از بندگى و تجارت، به آزادگى رسيده بودند.
📚 درسهايى از انقلاب(قيام)، ص۱۵۴
@raz_e_ensan
پرسش و پاسخ زنده مجازی
با حضور استاد هادی زاده شیرازی
(از شاگردان استاد صفایی حائری ره)
با موضوع :
شرح کتاب صراط
زمان چهارشنبه ۱۴ آبان ماه ۹۹
ساعت ۱۹
لینک ورود به جلسه https://b2n.ir/Razeensan
موسسه راز انسان شیراز
📚 هيچ چيز بى حاصل تر از اين مطالعاتِ دستورى و كتاب خواندن هاى پيشنهادى نيست كه پيش از طرح سؤال و جوشش پرسش ها، گريبان گير تازه راه افتاده ها و نو مسلمان هاى شعار زده مى شود.
◾️ كسانى كه مى خواهند ديگرى را به راهى و به تفكراتى و به مطالعاتى وادار كنند، ناچارند كه زودتر زمينه ها را فراهم سازند و تشنگى را در طرف بريزند و تنور را داغ كنند و سپس نان بچسبانند و مطالبى و كتابهايى را در دسترس بگذارند.
◻️ به اين گونه، حرف ها و طرح ها زودتر جذب مى شوند و كلمه ها زودتر مفهوم مى شوند و در عمل شكل مى گيرند و در خارج پياده مى گردند.
( کتاب #رشد، ص۱۷)
@raz_e_ensan
📚#معرفی_کتاب
📗#رشد
📝#استادعلی_صفائی_حائری
کتاب «رشد» نخستین کتاب استاد علی صفایی حائری است. به توصیه شاگردان استاد، برای آشنایی با اندیشه وی و هم برای آغاز سلوک و جریان فکری در فرد، بهتر است از این کتاب آغاز کرد.
شاید کتاب رشد همه هدف نویسنده را از تلاشهای فکری و تربیتی در برداشته باشد و این معجزه سوره کوچک عصر و تفسیر جالبی است که از آن ارائه شده است.
استاد صفایی در این کتاب از نگاه سطحی به مفاهیم دینی انتقاد کرده و تعریفهایی نو از اسلام، ایمان، تقوا، احسان و اخبات ارائه داده است.
مهمترین مسئله کتاب نظریه جدیدی است که در آن درخصوص هدف نهایی خلقت انسان مطرح شده است.
در این کتاب استاد صفایی نشان میدهد که هدف از آفرینش انسان تکامل نیست. سپس با تکیه بر سوره عصر، به جای آن، «رشد» را هدف خلقت انسان معرفی میکند، تعریفی از آن ارائه میدهد و دو عامل مهم از عوامل آن را توضیح میدهد.
@raz_e_ensan