eitaa logo
پژوهشکده باقرالعلوم
875 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
497 ویدیو
21 فایل
کانال اطلاع رسانی پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیه‌السلام ارتباط با مدیر: @m_jamalikia
مشاهده در ایتا
دانلود
📌«من جورجیا هستم، من یک زن هستم، من یک مادر هستم، من یک مسیحی هستم» این جملات مثل پتک بر پیکر در حال زوال لیبرالیسم و سوسیالیسم نواخته می شود 🖋سید علی موسوی تصویر عمومی جامعه نخبگان ایران از ترامپ زاییده هژمونی رسانه های الیگارشیک لیبرال و سوسیال دموکرات امریکایی، تصویر فردی احمق و هرزه است و این فاصله ای عمیق از تصویر واقعی ترامپ در امریکا دارد. رأی آوردن ترامپ محصول یک جریان قدرتمند دین دار خاموش در امریکا بود که تصمیم به فریاد زدن گرفت و ترامپ نیز بهترین بازی سیاسی را در این چارچوب داشت و همچنان در حال ادامه دادن این بازی خطرناک برای آینده لیبرالیسم امریکایی و حتی رقیب سوسیال دموکرات آن است. در ایران شاید کمتر کسی شنیده باشد که در مناظرات آقای ترامپ با خانم کلینتون، ترامپ در مقابل سقط جنین فریاد می زد که به چه حقی، حق حیات یک انسان را از او سلب می کنید. او به شدت در مقابل هم جنس بازی ایستاد و اینگونه بود که رأی مومنین امریکایی را توانست پشتوانه حرکت قدرتمند خود کند. نقش زن در این چرخش بزرگ جهانی از لیبرال دموکراسی و سوسیال دموکراسی به سمت جریان سیاسی راست بسیار پر رنگ است. همانگونه که جریان چپ روی فمنیزم و هم جنس بازی تأکید می کند، جریان راست روی ارزش مادری و خانواده و دین تأکید می کند. . . یادداشت کامل را در ادامه می توانید بخوانید 👇👇
📌«من جورجیا هستم، من یک زن هستم، من یک مادر هستم، من یک مسیحی هستم» این جملات مثل پتک بر پیکر در حال زوال لیبرالیسم و سوسیالیسم نواخته می شود 🖋سید علی موسوی تصویر عمومی جامعه نخبگان ایران از ترامپ زاییده هژمونی رسانه های الیگارشیک لیبرال و سوسیال دموکرات امریکایی، تصویر فردی احمق و هرزه است و این فاصله ای عمیق از تصویر واقعی ترامپ در امریکا دارد. رأی آوردن ترامپ محصول یک جریان قدرتمند دین دار خاموش در امریکا بود که تصمیم به فریاد زدن گرفت و ترامپ نیز بهترین بازی سیاسی را در این چارچوب داشت و همچنان در حال ادامه دادن این بازی خطرناک برای آینده لیبرالیسم امریکایی و حتی رقیب سوسیال دموکرات آن است. در ایران شاید کمتر کسی شنیده باشد که در مناظرات آقای ترامپ با خانم کلینتون، ترامپ در مقابل سقط جنین فریاد می زد که به چه حقی، حق حیات یک انسان را از او سلب می کنید. او به شدت در مقابل هم جنس بازی ایستاد و اینگونه بود که رأی مومنین امریکایی را توانست پشتوانه حرکت قدرتمند خود کند. نقش زن در این چرخش بزرگ جهانی از لیبرال دموکراسی و سوسیال دموکراسی به سمت جریان سیاسی راست بسیار پر رنگ است. همانگونه که جریان چپ روی فمنیزم و هم جنس بازی تأکید می کند، جریان راست روی ارزش مادری و خانواده و دین تأکید می کند. شاید برای ما به عنوان یک ایرانی باور پذیر نباشد که همجنس بازی و فمنیسم محور مجادلات پر رنگ جامعه غربی منفعت گرای مادی در انتخابات هاست اما واقعیت چیزی جز این نیست. دنیای مادی نگر غربی، در واقعیت زیست کثیف خودش به بن بست زندگی مادی رسیده و دوگانه زن-مادر مهمترین عنصر مجادله در این دعوای ایدئولوژیک سیاسی است. برای فهم اتفاقات جاری در جهان امروز در حوزه «زن زندگی، آزادی» باید جریان راست مسیحی در حال رشد در اروپا و امریکا را با دقت رصد کرد. اگر از امریکا به اروپا بیاییم رنگ مذهبی نمادین تر می شود. نبود مرجعیت مذهبی در میان پروتستانها نمی تواند قاب تصویر متفاوت خلق کند اما در اروپا وجود مرجعیت مذهبی کاتولیک پاپ می تواند جذاب تر به نظر برسد. جورجیا ملونی نخست وزیر فعلی ایتالیا در سخنرانی معروف خود در سال ۲۰۱۹ میلادی گفته بود: «من جورجیا هستم، من یک زن هستم، من یک مادر هستم، من یک مسیحی هستم» این جملات مثل پتک بر پیکر در حال زوال لیبرال دموکراسی نواخته شد و توانست این زن مسیحی را به مقام نخست وزیری رسانده و لیست مورد حمایتش را با شعار «خدا، وطن، خانواده» به اکثریت مجلس ایتالیا تبدیل کند. جریان راست معمولا در اروپا تلاش می کرد در مقابل پاپ بایستد و هویت اصلی اش را با ملی گرایی معنا کند تا اعلان برائتی باشد بر دین گرایی راست و کلیشه های قرون وسطایی و همین عامل رأی نیاوردن این جریان بود. جورجیا ملونی به وضوح همراهی اش را با دین محور منازعه سیاسی اش قرار داد و این نشان داد واقعیت زیست عمومی مردم ایتالیا چیزی دیگر مطالبه می کرد. مسئله اساسا ایتالیا نیست . وی امسال در تجمع حزب راست «وکس» اسپانیا گفت «بله، به خانواده سنتی نه به لابی‌های دگرباشان جنسی!» . این تازه ابتدای قصه است. بشر غربی نه توانست با سوسیالیسم به عدالت برسد و نه با لیبرالیسم به آزادی. سرمایه داری به عنوان طاغوت حاکم بر الیگارشی و بازی زرگری چپ سوسیالیست و راست لیبرال توانست زندگی مردم غرب را به گروگان بگیرد تا حاکمیت بلامنازعش را بر فراز به لجن کشیدن زندگی مردم غرب استوار سازد. این بازی دیگر امکان استمرار ندارد. شاید هنوز سوسیالیزم یا لیبرالیسم برای برخی روشنفکران عقب افتاده ایرانی رویای عدالت و آزادی را داشته باشد و با شعار زن زندگی آزادی به اوج این رویا بخواهند دست پیدا کنند اما واقعیت قصه در مهد آن تاریکی متعفنی است که غرب چاره خود برای رهایی از این تهوع، را رجوع به دین می داند. طرفه آن که زن یا بهتر بگویم «مادر» کلید بازکردن این باغ بهشتی «زندگی پاک» یا «حیات طیبه» است. واقعا بهشت زیر پای مادران است، حتی در همین دنیای زمینی ... 🌐 پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (ع) | eitaa.com/rboresearch
🔰 خانه اندیشه‌ورزان با همکاری اندیشکده حکمرانی شریف برگزار می‌کند: ◽️ سلسله جلسات «عصرانه با مشاوران سیاست» ◾️ عصرانه چهارم: «حجاب و سندروم‌های مشاوره سیاستی» - روایتی از حفره های رویکردی و حرفه‌ای تصمیم‌سازان در موضوع حجاب 🔹 میهمان: دکتر ابوالفضل اقبالی ➖ پژوهشگر مطالعات جنسیت و خانواده 🔹 میزبان: رضا باقری پور ➖ پژوهشگر سیاستگذاری عمومی 📆 زمان: سه شنبه ۱۷ مرداد، ساعت ۱۶ الی ۱۸ 📍 مکان: خیابان انقلاب، بین خیابان ولی‌عصر(عج) و خیابان برادران مظفر شمالی، پلاک ۹۰۷، سالن کنفرانس [خانه اندیشه‌ورزان](https://yek.link/khana) ▫️ حضور برای عموم علاقه‌مندان و پژوهشگران آزاد و منوط به ارسال نام و جایگاه شغلی و تحصیلی به شماره 09981750580 است. 🌐 پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (ع) | eitaa.com/rboresearch
📓 ترامپِ احمق رسانه‌ها، یا محصول دین‌داران خاموش؟! ✍️ سیدعلی موسوی 📝 تصویر عمومی جامعه نخبگان ایران از ترامپ، زاییده هژمونی رسانه‌های الیگارشیک لیبرال و سوسیال‌دموکرات آمریکایی، فردی احمق و هرزه است و این فاصله‌ای عمیق از تصویر واقعی ترامپ در آمریکا دارد. رأی آوردن ترامپ محصول یک جریان قدرتمند دین‌دار خاموش در آمریکا بود که تصمیم به فریادزدن گرفت و ترامپ نیز بهترین بازی سیاسی را در این چارچوب داشت و همچنان در حال ادامه‌دادن این بازی خطرناک برای آینده لیبرالیسم آمریکایی و حتی رقیب سوسیال‌دموکرات آن است. 🔸در ایران شاید کمتر کسی شنیده باشد که در مناظرات آقای ترامپ با خانم کلینتون، ترامپ در مقابل سقط جنین فریاد می‌زد که به چه حقی، حق حیات یک انسان را از او سلب می‌کنید. او به‌شدت در مقابل هم‌جنس‌بازی ایستاد و این‌گونه بود که رأی مؤمنین آمریکایی را توانست پشتوانه حرکت قدرتمند خود کند. 📌ادامه یادداشت را از پیوند زیر بخوانید: http://rbo.ir/__a-3530.aspx 🌐 پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (ع) | eitaa.com/rboresearch
درخشش دانش آموزان و فرهنگیان قم در جشنواره پرسش مهر ♦️ اعلام نتایج کشوری بیست و سومین جشنواره ملی پرسش مهر 💠 در این جشنواره شرکت کنندگان استان قم صاحب 2 رتبه برتر کشوری و36 رتبه شایسته تقدیر شدند. 💠 رتبه‌های برتر : ✳️ محدثه مهرابی زاده پژوهشگر کارگروه تجربه نگاری فرهنگی پژوهشکده باقرالعلوم (ع) در رشته تجربه موفق. ✳️رقیه محمدی رهقی دانش آموز از آموزش و پرورش ناحیه 1در رشته ایده نو. 💠 لازم به ذکر است که استان قم حدود 3000 اثر از دانش آموزان و فرهنگیان را به دبیرخانه کشوری پرسش مهر مستقر در استان البرز ارسال نموده است. سرکار خانم مهرابی زاده کسب این موفقیت بزرگ را به جنابعالی، همکاران گرامی و جامعه فرهنگیان تبریک می‌گوئیم. 📚پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیه‌السلام 🆔 ble.ir/rboresearch 🆔 rubika.ir/rboresearch 🆔 eitaa.com/rboresearch
🌐 پایگاه اینترنتی پژوهه ♻️ دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی 🔰پایگاه اینترنتی پژوهه، پایگاه علمی، پژوهشی است، در زمینه تهیه محتوای دینی و با هدف ارتقای فرهنگ دینی جامعه. ✍️ فعالیت این پایگاه پس از تصویب اساسنامه آن در شورای علمی پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (ع)، با هدف ارائه خدمات علمی ـ پژوهشی در حوزه علوم انسانی از سال 1386 آغاز شده است. 🌿 اخلاق و عرفان، ادبیات فارسی، ادبیات عرب، ادیان و فرق، ارتباطات، اقتصاد، تاریخ، جامعه‌شناسی، حقوق، روانشناسی، فقه و اصول، علوم تربیتی، علوم سیاسی، علوم قرآن و حدیث، فلسفه، کلام، مدیریت و منطق از موضوعات دانشنامه پژوهه به شمار می‌رود. 📌 پیوند دسترسی به پایگاه پژوهه: http://pajoohe.ir/ 🔅پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (ع) سالهاست که با تلاش علمی برای تحقق مأموریت پاسخ گویی به نیازهای رو به رشد سازمان تبلیغات اسلامی و جامعه ایران اسلامی برای تامین محتوا در حوزه دین و ارائه برنامه‌های راهبردی در تبلیغ دین تلاش می‌کند. 📚پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیه‌السلام 🆔 ble.ir/rboresearch 🆔 rubika.ir/rboresearch 🆔 eitaa.com/rboresearch
💠 مسئولین در اسلام ناب جلسه مطالبه‌گری از مسئولین دولت سیزدهم 🔶 با حضور: دکتر ناصر کنعانی - سخنگوی وزارت امور خارجه 🔷 شنبه ۲۱مرداد، ساعت ۱۷ طبقه پنجم، سالن آمفی تئاتر 📌 مرکز معرفتی‌ تشکیلاتی اسلام ناب 📚پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیه‌السلام 🆔 ble.ir/rboresearch 🆔 rubika.ir/rboresearch 🆔 eitaa.com/rboresearch
📓 حجاب‌ گستری استوار ✍️ محمدرضا فلاح شیروانی 📝 اگر حجاب یک گلوگاه است و نقطۀ آغاز یک حراست بزرگ فرهنگی یا نقطۀ آغاز یک وادادگی گسترده و پهناور است، و دشمن نیز روی آن سرمایه‌گذاری مجدانه، مستمر، چندین ساله و چند جانبه نموده است، و اکنون تهدیدهای آن خود را بهتر از همیشه نشان داده است، پس باید «همه‌جوره» پشت آن را محکم کرد و با قدم‌هایی استوار و پیگیر دنبال آن را گرفت. 🔸این پیگیری سطوح مختلفی دارد که یکی از آنها اصل «عقلانیّت حجاب» است. ما به حجاب چگونه نگاه می‌کنیم، چه تفسیری از آن داریم، چه جایگاهی به آن می دهیم، چه ربط و پیوندی بین آن و دیگر ارزش‌های اسلامی زن یا زن و مرد قائل هستیم، چه آبشخورهایی برای انتخاب فردی یا اجتماعی حجاب قائلیم و ... 🔹برخی از این بحث‌ها خیلی کلیدی است. برخی از این بحث‌ها اساساً جلوه و هویّتی به «مسألۀ حجاب» می‌دهد که می‌تواند آن را برای قشر وسیع و متنوعی از مردم ایران جذاب و خواستنی نماید. 🔸عاقلۀ انقلاب، یعنی جامعۀ دلسوزی که به تحول ایران عزیز ما می‌اندیشد، نباید دربارۀ حجاب هیچ رکود و ضعف نظری‌ای را بپذیرد و تنها به کارهای قانونی یا فرهنگی بسنده کند. 🔍 ادامه یادداشت را بخوانید👇 http://rbo.ir/__a-3532.aspx 🌐 پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (ع) | eitaa.com/rboresearch
17.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞️ ویدیویی تا روز دهم دوره معرفتی تشکیلاتی اسلام ناب 📍آبعلی 📆 مرداد ۱۴۰۲ ☑️ هفتمین دوره معرفتی تشکیلاتی اسلام ناب از تاریخ 10 مردادماه 1402 به مدت 15 روز در اردوگاه سیدالشهدا (ع) شهر آبعلی کار خود را آغاز کرده است. ☑️ دوره اسلام ناب تلفیقی از برنامه‌های آموزشی و فرهنگی در قالب مجموعه کلاس‌ها (شامل مباحث معرفتی و میدان) و نشست‌های عمومی به جهت ارتقای معرفتی دانشجویان و آشنایی با مکتب امامین انقلاب است. ☑️ در این دوره روزانه 5 جلسه کلاس برنامه‌ریزی شده است که سه جلسه در نوبت صبح و دو جلسه در نوبت عصر برگزار می‌شود. 🌐 پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (ع) | eitaa.com/rboresearch
✅ فرزند شهید 🔹 آقا سید مصطفی در سن 41 سالگی در حالی به شهادت رسید که آخرین یادگارش سید روح الله، 5 ماه قبل در اول مهر 1281، مصادف با روز میلاد بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، دیده به جهان گشوده بود. 🔸 روح الله اگرچه پدرش را به یاد نمی‌آورد؛ اما نقل خاطرات او برایش بسیار جذاب بود. او به پدر شهیدش افتخار می‌کرد و در جوانی در برخی نوشته‌ها خود را «ابن الشهید، روح الله» می‌نامید. 📖 برگرفته از کتاب «آقا روح الله» نوشته حمیدرضا باقری 📚 پیوند خرید کتاب: http://pbshop.ir/Product.aspx?ProductID=513 💻 آدرس تارنمای پژوهشکده: 🌐 https://rbo.ir 📱 ما را در ایتا و بله دنبال کنید: 🆔 @rboresearch
⬅️⛔️➡️فاصله دو منطق؛ منطق بوقلمون راسل تا منطق دکتر نعمت‌الله فاضلی 1️⃣ از 2️⃣👇 ✍️حجت‌الاسلام عباس حیدری پور 🦃 برتراند راسل در نفی اتقان استقراء مثال به یک بوقلمون محتاط می‌زند؛ این بوقلمون در اولین بامداد حضور خود در مرغداری ملاحظه می‌کند که ساعت ۹ صبح به او غذا می‌دهند. با این حال چون استقراگرای خوبی است در قضاوت و نتیجه‌گیری تعجیل نمی‌کند. روزها و ماه‌ها از پی هم می‌آیند و در شرائط مختلف آب‌وهوایی همان روند تکرار می‌شود و سرانجام احتیاط علمی او رضایت می‌دهد و نتیجه می‌گیرد که: «من همیشه در ساعت ۹ صبح تغذیه‌ام را دریافت می‌کنم»، اما همان شب که شب کریسمس بود، گلویش بریده می‌شود! حال به یک داستان واقعی گوش فرادهید؛ 👨‍💻دکتر نعمت‌الله فاضلی در ۶ مرداد ۱۴۰۲(دو روز بعد از عاشورا) طی یک یادداشت، مشاهدات خود را از مراسم عاشورای هیئت زادگاهش(روستای مصلح‌آباد فراهان) می‌نویسد؛ همه سطور این یادداشت می‌گوید مراسمات عاشورا کماً و کیفاً در این روستا نزولی بوده است. بعد در روز ۹ مرداد و پنج روز بعد از مشاهداتش در روستای زادگاهش، طی یک یادداشت دیگر با خلق یک ادبیات و جعل برخی اصطلاحات هر آنچه را که در روستایش دیده است به سراسر کشور تعمیم می‌دهد! ⁉️پرسش آن است که در مقام ارزیابی منطق و شکل استدلال و احتیاط علمی، بوقلمون خیالی راسل را باید ستود یا نعمت‌الله فاضلی را؟ گرچه نتیجه‌گیری بوقلمون راسل بعد از انبوهی از مشاهدات است ولی باز نتیجه غلط می‌گیرد، اما اگر بخواهیم با آقای فاضلی همراهی کنیم باید به او تبریک بگوییم که بعد از یک مشاهده آن هم در یک روستا نه تنها توانسته است نتایجش را به کشور تعمیم دهد بلکه برای آن هم ادبیات علمی بیافریند. اما اگر نخواهیم با آقای فاضلی همراهی کنیم باید به ایشان بگوییم که حداقل در این امر تأمل کنند که چرا گاه بعد از ده‌ها مشاهده نمی‌توان نتیجه قاطع گرفت ولی ایشان به این راحتی با یک مشاهده، این‌چنین قاطعانه از ظهور و بروز گونه‌های جدید(!) عاشورا سخن می‌گویند؟ 😮با ادای احترام به همه جامعه‌شناسان و اصحاب دانش که با دغدغه درمان بیماری‌های این مرز و بوم در تلاش برای فهم و انذار و بازکردن مسیر هستند اما گاه مشاهده می‌شود که برخی علی‌رغم برخورداری از پیشینه‌های قوی مطالعاتی آن‌چنان ساده‌اندیشانه و نابریده و نادوخته درباره وقایع جاری کشورمان قضاوت‌های عجیب و غریب عرضه می‌دارند که از فرط بهت، زبان در کام می‌ماند. این یک بیماری فکری بلکه گرایشی است که دائم در این کشور درد و رنج دیده می‌شود و همه چیز چنان روایت می‌شود که گویی این جامعه فردا یا حداکثر پس فردا از لبه پرتگاه سقوط خواهد کرد یا در مرداب نیستی به زیر کشیده خواهد شد! 🤔باید به این مطلب فکر کرد که چطور فکر اشعری در میانه شیعیان درس‌خوانده در فرنگ نفوذ یافته است که برای غرب و غربیان(یعنی اروپا و امریکا) از باب "هرآنچه آن خسرو کند شیرین بود"، هیچ حسن و قبح ذاتی قائل نیستند بلکه حسن را تماماً تابع فعل و وضع غرب و غربی می‌دانند و در عوض برای ایران و ایرانیِ خارج از مدار غرب چیزی جز قبح نمی‌شناسند. 📚نمی‌دانم در میان انبوه پایان‌نامه‌هایی که در قفسه دانشگاه‌ها و حوزه‌ها بایگانی می‌شود می‌توان به تحقیقی دست یافت که از ریشه‌های این فکر اشعری سخن گفته باشد یا نه؛ اما اگر هیچ تحقیق علمی هم در میان نباشد، اصل این سیاه‌دیدن و سیاه‌نمودن چیزی نیست که بر کسی مخفی باشد؛ این نه دود تهران که دوده علم غربی است که در مجاری فکری و روحی و انگیزشی ایرانیان پمپاژ می‌شود. 📌اما سخنی با دکتری که به نام کربلا و شب عاشورا برای سی نفر از تحصیلکردگان و دانشگاهیان هم‌ولایتی خویش سخن رانده است و در آن درباره راه‌های توسعه مصلح‌آباد مانند برگزاری جشنواره‌های محلی و آیین‌هایی چون جشن تیرگان و برگزاری شب شعر و موسیقی و تبدیل حمام به موزه روستایی سخن به میان آمده است و در آخر نوشته است که شرکت‌کننده‌ها دوست داشتند جشنواره‌هایی با شرکت شعرا و اهالی موسیقی برگزار کنند اما معتقد بودند که حکومت اجازه چنین جشنواره‌هایی را نمی‌دهد؛ ادامه در بعدی🔰
⛔️➡️فاصله دو منطق؛ منطق بوقلمون راسل تا منطق دکتر نعمت‌الله فاضلی 2️⃣ از 2️⃣👇 پرسش این است که تناسب این سخنرانی با حادثه کربلا و شب عاشورا چیست؟ آیا ما حکمت قدمای خویش را هم اجر نمی‌نهیم؟ منطق دینی به‌کنار، اما مگر تناسب بین زمان و مکان و موضوع نباید رعایت شود؟ اگر بگویند ما از دین و کربلا و امام حسین ع هیچ نمی‌دانیم باید پرسید بسیار خوب، پس با چه منطقی از دین حکومتی و غیرحکومتی سخن می‌گویید و اگر می‌شناسید چرا همان چیزی را که می‌شناختید با دیگران به بحث نگذاشتید؟ اما اگر بفرمایند آنچه که از آن سخن گفته‌ایم با امر دینی مرتبط است باید پرسید اگر کسی قائل به تفکیک امر سیاسی از امر دینی است چرا وقتی نوبت به خود او می‌رسد حاضر به تفکیک امر توسعه از امر دینی نیست؟ و یک آرزو؛ اینکه ای کاش به مخاطبان خود می‌گفتید اگر واقعاً فکر می‌کنند صلاح دین و دنیای مصلح‌آباد با چیزی است که حکومت مانع آن است، بیایید امشب در شب عاشورا از امام حسین ع بیاموزیم که ما هم می‌توانیم در این زمانه امر به معروف و نهی از منکر انجام دهیم؛ اما دریغ که این میزان درس‌آموزی هم در کار نیست! 📱 ما را در ایتا و بله دنبال کنید: 🆔 @rboresearch