eitaa logo
تشکل طلبگی ربیون
1.6هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
52 ویدیو
53 فایل
وَكَأَيِّن مِّن نَّبِيٍّ قَاتَلَ مَعَهُ رِبِّيُّونَ كَثِيرٌ فَمَا وَهَنُوا لِمَا أَصَابَهُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَمَا ضَعُفُوا وَمَا اسْتَكَانُوا وَاللَّهُ يُحِبُّ الصَّابِرِينَ پوشش فعالیتها و ارائه محتوای تولیدی تشکل طلبگی ربیون مشهد @Admin_rebbiion
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 "مدخلی بر فهم گفتار ویژه امام در سال ۵۶ (اسلام شناسی جامع)" 🖋 حجت‌الاسلام رضا طلبه درس خارج تشکل طلبگی ربیون ♦️ بخش دوم اما فقط یک اشاره به چرایی و چگونگی:👇 5⃣ چرایی: این‌که چرا در طول تاریخ، ما مبتلا به اسلام‌شناسی‌های غیرجامع(به تعبیر امام شناخت اوراقی از اسلام و تأويل باقی آيات و اخبار بر آن اساس) شده‌ايم؟ 🔸دو احتمال به نظر می‌آید: چالش را از متخصصین بدانیم که غافل گشته‌اند و پا از تخصص خود بیرون گذاشته‌اند و خود را تمام اسلام شمرده‌اند یا سهم اساسی را به هویت و تعیّنِ دستگاه‌های معرفتیِ آنان برگردانیم که تمحض بر موضوع و مسائل هر یک و اتخاذ روش ویژه آنها اساسا اقتضای چنین اطلاقی را دارد! 🔸اما پاسخ: همانطور که گفته شد امام ورود تفصیلی به این سطح بحث ندارند و اصلا شاید اساسا اقتضای موقف ایشان چنین چیزی نباشد، هر چند که شاید حدس‌هایی بتوان زد؛ از جمله استقلال هر ساحت معرفتی در دستیابی به حقیقت در حیطه موضوع و مسائل خود و هماهنگی قهری آنها. البته شایان ذکر است که گاهی ایشان در این سلسله گفتار، مصداقِ اسلام‌شناس جامع را (ع) و انبیاء و علم آنها دانسته‌اند که تمام وجوه اسلام مُدغَما و مُنضمّاً در نزد آنان جمع است. 6⃣چگونگی: با توجه به‌ مورد قبل می‌توان به چگونگی نیز ورود نمود؛ به هر حال این خود به جدّ نیازمند تامل و مطالعه است که چگونه می‌توان به این مقامِ جمع دست یافت؟ 🔸از شواهد بیانات امام می‌توان دریافت که فاجعه ابتلا به این اسلام‌نشناسی‌ها و غربت اسلام پس از پیامبر آغاز گردیده است. شاید بشود اين چنین گفت که آنچه سبب شده است که این ابتلا کشف گردد مواجهه با دنیای جدید است که امام از آن با تعبیر جریان متاخر یاد می‌کند. دلیل هم آن است که پیش از این مواجهه، معنای علم و سپس طبقه‌بندی علمی که در حکمت بررسی می‌شده است نوعی از بهنجاری به تناسب آن موقف تاریخی را داراست( ر.ک: طبقه بندی فارابی در "احصاءالعلوم" و یا بیان خواجه و دیگران و حتی در سنت ارسطویی چنین سازواری‌ای حاصل میگردد) ولی پس از مواجهه با دنیای مدرن چالش هویتی تاریخی اسلام و اسلامیان به ساحت علم آنان نیز راه می‌یابد و آن توضیحات کفایت خود را از دست می‌دهد و الا می‌توانستیم همچون دوره مغول رقیب و دشمن خود را هضم و جذب در خود نماییم. ✅راه حل امام چیست؟ این نیازمند مطالعه و دقت بیشتر است اما حسب رجوع ولو ناقص نگارنده به نظر پاسخ امام ساخت انسانهای جامع معقول و منقول و جامع ماوراءالطبیعه و طبیعت و همه چیز نیست آن طور که پس از انقلاب عده ای به آن گرویدند بلکه امام درصدد ساختار دانشی است به گونه ای که متخصص هر حوزه کار خود را نماید ولی در مجموع وحدت داشته باشند.(شاهدهای متعددی این مطلب در همین سلسله گفتار دارد) 🔴 در پایان لازم است تذکر داده شود که این یادداشت طرحی اولیه از پاسخ به سوالات فوق است و طبیعتا نیازمند اصلاح و تکمیل از سوی خود نگارنده و دیگران می باشد. 🆔 @rezatakmele 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐@rebbiion
📚 بازنشر کلاس حجت الاسلام و المسلمین احمد به مناسبت دهه فجر 💢نقش در سه موج اصلاحاتی معاصر نهضت های مشروطه، ملی شدن نفت و انقلاب اسلامی ⭕️ارائه‌شده در دومین دوره معرفتی، تشکیلاتی عصر اقامه؛ مرداد ۹۹ ↙️لینک دانلود https://b2n.ir/x99255 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbiion
📚 بازنشر کارگاه دکتر به مناسبت دهه فجر 🔽سرفصل ها 🔸رویکردهای مختلف بررسی مفهوم جمهوریت 🔹ابعاد جمهوریت 🔸تعریف جمهوریت 🔹چرا امام جمهوریت را طرح کرد؟ 🔸چرا جمهوریت هم تراز اسلام قرار گرفته است؟ 🔹دلایل بی توجهی به مفهوم جمهوریت ⭕️ارائه‌شده در دومین دوره معرفتی، تشکیلاتی عصر اقامه؛ مرداد ۹۸ ↙️لینک دانلود https://b2n.ir/u84622 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbiion
پنجشنبه، ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ 🔸نظام فقه ولایی🔸 💢وجه تمایز نظریه فقه ولایی آیت‌الله و تفاوت آن با نظام فقهی و اصولی موجود 🔰با ارائه حجت الاسلام شیخ احمد 🗓پنجشنبه، ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ ⏰ساعت ۱۵ 🕌بین کامیاب ۳۶ و ۳۸ طبقه فوقانی مسجد حجت‌المهدی دفتر تشکل طلبگی ربیون 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐@rebbiion
پنجشنبه، ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ 🔸نظام فقه ولایی🔸 💢وجه تمایز نظریه فقه ولایی آیت الله و تفاوت آن با نظام فقهی و اصولی موجود 🔰با ارائه حجت الاسلام شیخ احمد 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐@rebbiion
پنجشنبه، ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ 🔸نظام فقه ولایی🔸 💢وجه تمایز نظریه فقه ولایی آیت الله و تفاوت آن با نظام فقهی و اصولی موجود 🔰با ارائه حجت الاسلام شیخ احمد ↙️لینک دانلود 🌐https://b2n.ir/Ostadmirzaie ✅ صوت تکمله‌ 🌐https://b2n.ir/Takmele 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐@rebbiion
🇮🇷 🔹گام دوم ما🔹 🔸اواخر دهه ۹۰،  در فضایی که دشمنِ خبیث، زیرکانه ملت ایران یعنی را هدف گرفته بود و برساخت رسانه‌ای واقعیت جمهوری اسلامی را ۴۰ سال افول و ناکارآمدی می‌نمود، رهبر انقلاب -این حکیم یکه تاز در عرصه جهاد تبیین- بیانیه‌ی گام دوم انقلاب را صادر کرد. 🔸بیانیه‌ای لبریز از روح امید و پیشرفت که با عقلانیتی الهی، واقعیت‌های گذشته و حال جمهوری اسلامی را روایت کرده است. پیامی که حفظ و استمرار را تنها راه پیشرفت بسوی تمدن نوین می داند و مخاطب اصلی آن جوانان هستند. 🔰اکنون در سالگرد صدور این نقشه راه، دگرباره در ابعاد مختلف آن درنگ و تامل می کنیم. ♦️به راستی امروز در کدام نقطه از گام دوم ایستاده‌ایم؟ 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐@rebbiion
بیانیه گام دوم 🔰دکتر جمال بهار ۱۳۹۹ 🔹چنانچه این بیانیه را راهبرد و سیاست‌گذاری کلان از سنخ چشم‌انداز ۴۰ ساله بدانیم، این راهبرد دو هدف دارد؛ یکی تغییر مسیر جهان با پدید آمدن دوگانه و است و ذيل اين هدف، "تغيير نگاه ملت‌هاى زير ستم و آزادى‌خواه به ما" هدف ديگر مي باشد. 🔹همانطور كه دال مركزى كل صحيفه امام دوگانه اسلام ناب و اسلام آمريكايي است و تمام بحث ها ذيل اين دو گانه ساماندهي پيدا مي كند؛ اينجا هم آقا دوگانه اسلام و استكبار را مطرح كرده است. 🔹حــالا براى اين هدف كلان ذيل اين دوگانه مفهومــي و محتوايي يك نقطه تمركز حياتي وجود دارد كه با كليدواژه هاى مختلف طرح بحث شده است. اين هدف محقق نمي شود مگر با اين نقطه تمركز: "پيشرفت همه جانبه ايران با جان مايه " 🔹آقا با تعابيرى مثل «خودباورى» و «ما مي توانيم» در طول پيام اين نقطه تمركز راشرح داده است. 🔹در گام دوم پروژه چیست‌ که‌ باید رویش‌ کار کنیم‌؟ تبدیل‌ ایران به‌ الگوی‌ کامل‌ نظام پیشــرفته‌ اسلامی‌، هدف جهانی‌ ما است‌، اما نقطه‌ تمرکز و پروژه داخلی‌ است‌. بــرای‌ تحقق‌ این‌ پروژه یا راهکارهای‌ پــروژه در انتهای‌ بیانیه‌ رهبری‌ ٧ محور بیان کرده اند. 🔹مجري پروژه کیست‌؟ یک‌ تغییری‌ در مجری‌ اصلی‌ داریم‌ با این‌ جمله‌ که‌ "اینجانب‌ همواره به‌ دانشگاه‌ها و دانشگاهیان و مراکز پژوهش‌ و پژوهندگان، گرم و قاطع‌ و جدّی‌ در این‌‌باره تذکّر و هشدار و فراخوان داده‌ام، ولی‌ اینک‌ مطالبه‌‌ی عمومی‌ من‌ از شما جوانان آن است‌ که‌ این‌ راه را با احساس مسئولیّت‌ بیشتر و همچون یک‌ جهاد در پیش‌ گیرید." رهبر معظم انقلاب، 🔹مجریان پروژه مدیران جوان،کارگزاران جوان، اندیشمندان جوان و فعالان جوان هستند. 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐@rebbiion
🛑 برگزاری در راهپیمایی ۲۲ بهمن توسط طلاب تشکل طلبگی ربیون 🔰"مردم این دولت را و این جمهوری را بپا کردند و آن هم، نه همه مردم؛ این مردم ، این بازاری و این متوسطین و این . فشار انقلاب روی دوش این محرومین بوده. این که باید این را ببرند تا آخر." امام خمینی (ره) 💠 "تشکل طلبگی ربیون" 🌐@rebbiion
🔰تحلیل ملزومات تحقق بیانیه 🔸بیانات استاد در ؛ بهار ۹۹ ✅بازنشر به مناسبت صدور بیانیه گام دوم ◀️بخش یک از دو بیانیه گام دوم از حیث محتوا جمع بندی همان حرف های گذشته رهبری است ولی در قامت گذشته، حال و آینده انقلاب اسلامی بیان شده است. ▪️بنظرم خود رهبری هم حسب شرایط کشور سیر تطوری داشته اند. ایشان یک دوره برای اصلاح بروکراسی ساختار موروثی اداری-اجرایی کشور از تلاش جدی می کنند و به مسوولان تذکر می دهند. از دهه 80 است که ظاهرا تذکرات درونی را کافی نمی بینند و برای فعال کردن از مسوولان در بدنه مردمی تلاش می نمایند و از ابتدای دهه 90 هم که شاهدیم با ادبیات فعالسازی و جوانان و آتش به اختیار سعی می کنند تا خود را فعال کنند. طی این مراحل شاید به این خاطر بود که در ابتدا توان بدنه مردمی در حدی نبود که بتوان برای اداره کشور به آن اتکا کرد والا مبنای "ما لیقوم الناس بالقسط" است و اتکای اصلی ما مردم بوده اند، اما بعد از جریان دوم خرداد که بدنه انقلابی نگران فعلیت انقلاب شد و از خواب خوش بینی بیدار و تازه وارد مباحث فکری و عمیق تر شد، رویش های جدی در بدنه انقلابی اتفاق افتاد و یک جدی برای انقلاب رقم خورد. ✅وجه ممیزه گام دوم هدف گیری جدی به عنوان مسئول مدیریت انقلاب است و رهبری تاکید می کنند که در جهاد بزرگ پیش رو جوانان باید شانه های خود را زیر بار مسئولیت قرار بدهند. ❇️ایشان می خواهند انقلاب را به دوش جوانان بگذارند و خودباوری را در آن ها ایجاد کنند تا در این سطح جدی احساس مسئولیت کنند. ☑️گام دوم باید در باب فهم مسائل کشور بصیرتی در بدنه انقلابی ایجاد کند و مقدمه اش این است که خود را متولی حاکمیت بدانند. ...👇👇👇
...👆👆👆 ⭕️متاسفانه ولی فاصله ای که بین باور نسل جوان به خودش و حد توقع رهبری وجود دارد خیلی زیاد است! 🔴خیلی از ما می دانیم که کارمان حیاتی نیست و در صورت تعطیل شدن خلائی ایجاد نمی کند یعنی اگر بپرسی حالا شما نروی اردوی جهادی چه می شود؟ نخواهی شنید که مردم گرسنه می مانند یا فلان درصد اشتغال استان تغییر خواهد کرد! یعنی ما در دل مان جدی برای کارهای فعلی مان قائل نیستیم! 💢ساختار اداری-اجرایی کشور ما میراث گذشته است و را با مخاطره روبرو کرده است. ❇️یک نسبت به ساختار موجود داریم. ساختاری که قدرتش زیاد و تاثیرگذاری اش کم است. رویکرد کوچک کردن نهادهای بزرگ و فشل یا بعبارتی رویکرد اصل چهل و چهاری! البته اگر افرادی بتوانند داخل همین ساختار تغییراتی بدهند خیلی خوب است ولی ساختارها تا اطلاع ثانوی فشل اند! ✅اما لزوما این نیست که باید وارد ساختار و نهادهای حکومتی بشویم و اصلاح کنیم. گام دوم صرفا قرار نیست با نهادهای موجود اتفاق بیفتد. بخشی از آن به عهده است. شاید مطلوب این باشد که مثلا وزارت ارشاد یک نهاد نظارتی بشود و تمام کار فرهنگ و هنر کشور به موسساتی چون اوج و عمار و... و در اقتصاد به هزاران شرکت خصوصی و سپرده شود. ☑️البته باید برنامه ریزی برای ورود به ساختار موجود داشته باشیم تا بتوانیم رویکرد اصلاحی را حتی المقدور پیاده سازی کنیم ولی نباید به آن خیلی دل بست! چنانچه رهبری مخاطب شان را گذاشتند نه ادارات! 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbion
🔰تحلیل ملزومات تحقق بیانیه گام دوم 🔸بیانات استاد در ؛ بهار ۹۹ ✅بازنشر به مناسبت صدور بیانیه گام دوم ◀️بخش دو از دو 💢ما امروز در دو جنبه نظری و ساختاری ضعف داریم. مساله ما مبانی حاکم بر برنامه های توسعه است که رویکردهای کشور را به سمت شدن می برد و ما مدل توسعه جایگزین ارائه نداده ایم و در جنبه تحقق هم می خواهیم با یک ابزار خراب به اسم ادارات موجود به اهداف برسیم که شدنی نیست! ❓راه حل چیست؟ ✅در حد خودتان یک الگوی عملی ارائه بدهید. ما به تشکل و جمع های در حوزه های مختلف نیاز داریم. اکثر حزب اللهی ها تجربه شان در کار ضعیف است و مجموعه نمونه ای ندارند که بتواند فراگیر شود و در ساختار نفوذ کند یا الگویی حتی برای نهادها بشود! گاها آدم هایی داریم که در یک شهرستان الگوی نسبتا موفقی ارائه دادند و آنها را بردند تهران و طرحی را به آنها سپردند. یعنی اگر کسی کار موفقی داشته باشد از آن استقبال می شود ولی الگوهای ما نوعا گفتمانی و رسانه ای است نه یک اقدام میدانی موفق! ♨️بدنه جوان حوزه باید در قامت این نقشی که در گام دوم می تواند داشته باشد قرار بگیرد و این نقش را درک نمی کند مگر اینکه واقعا در وسط میدان واقعی قرار بگیرد چنانچه امام در انتهای منشور می فرمایند: "روحانیت تا در همه مسائل و مشکلات، حضور فعال نداشته باشد نمی تواند درک کند که اجتهاد مصطلح، برای اداره جامعه کافی نیست" ⭕️اقل انتظار از حوزه، تدوین لایه فکری-نظری انقلاب است. ...👇👇👇
...👆👆👆 ⛔️یکی از علل لنگ بودن این لایه در حوزه آن است که حوزه راه انتزاعی خود را رفته و آخوندهای حکومتی و مدیران هم راه خود را رفته اند! مثلا نمایندگان ولی فقیه در ادارات بنا بود نماینده نهاد در حاکمیت باشند. اقل فایده ای که می توانستند داشته باشند انتقال مسئله های میدانی و سوالات متعدد نهادهای خود با نهاد است. این کار می توانست حوزه را تکان دهد. یکی از دلایلی که این اتفاق نیافتاده این است که مدیر آن نهاد می بیند سطحش خیلی پایین تر از سوالات است و از مسائل نظام فاصله دارد ولی نباید از عرضه سوال استنکاف کنند چون مواجه شدن با سوالات برای حوزه می تواند منشا شروع باشد. ❓چطور می توان این دغدغه را ایجاد کرد؟ ✅ما باید بدنه حوزه را درگیر مسائل مختلف بکنیم مثلا ده نفر می خواهیم که افق شان برنامه ریزی دهه آینده وزارت کشاورزی باشد. ❇️فرد باید در وارد شود تا بتواند حکم را استخراج کند. تاملاتی که یک نفر گوشه اتاق بدون تشخیص موضوع انجام داده است نوعا نیست و به درد ساختارهای واقعی نمی خورد. رفتن در میدان گاهی اوقات مقتضی این است که عالم دین در یک نهاد، مشاور یا مسئول بشود تا بعد از فهم موضوع بتواند برای مسئله حکم را استخراج کند. مهم ترین دغدغه باید درگیر کردن بدنه طلاب با سطح حکمرانی و دغدغه های حاکمیت باشد و برای این درگیری باید راهکار پیدا کنید. وقتی سوال مطرح می شود فرد تازه شروع به فکر کردن می کند و دنبال حل مسئله می رود. ☑️یک پیشنهاد برگزاری تورهای بازدید از وزارت خانه ها و نهادهای نظام است. ☑️پیشنهاد دیگر مطالعه اسناد نظام مثل سند چشم انداز و برنامه ششم توسعه و سندهای سیاستی دیگر است، هرچند آنها را درست نفهمیم. مثلا بررسی کنید آیا نسبتی بین دین و این اسناد وجود دارد؟ 🔘این کار کمک می کند به اینکه بفهمیم سطح حاکمیت را نمی فهمیم و مسئله ما با مسائل نظام خیلی فرق دارد و این اعتراف به وجود فاصله، نقطه تحول ماست. 🔺پایان مطلب 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbion
پنجشنبه، ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ 💢خدمات متقابل انقلاب اسلامی و جشنواره 🔰با حضور دکتر مهدی نویسنده و فعال حوزه فرهنگ و هنر 🗓پنجشنبه، ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ ⏰ساعت ۱۵ 🕌بین کامیاب ۳۶ و ۳۸ طبقه فوقانی مسجد حجت‌المهدی دفتر تشکل طلبگی ربیون 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐@rebbiion
🏴انا لله و انا الیه راجعون «وَ مَن يَخرُج مِن بَيتِهِ مُهاجِراً إلى اللهِ وَ رَسولِهِ ثُمَّ يُدرِكهُ المَوتُ فَقَد وَقَعَ أجرُهُ عَلَى اللهِ» ◾️ بدینوسیله ارتحال زائر حضرت رضا (علیه السلام)، فاضل مجاهد حجت الاسلام (رحمة الله علیه) را خدمت امام زمان عج، حوزه های علمیه، خانواده‌ی محترم ایشان و همه دوستان و آشنایان آن مرحوم تسلیت عرض می کنیم و از خداوند متعال جبران مصیبت فقدان ایشان در جامعه نخبگانی دردمندان انقلاب اسلامی را مسئلت می نماییم. 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐@rebbiion
قیام جوانان.mp3
8.35M
🔰 پادکست 🎙 حجت‌الاسلام مرحوم (رحمة‌الله علیه) ۵ آبان ۱۴۰۱ ▫️نشست "ارائه اندیشه پشتیبان و سبد اقدام راهبردی" 🔹 قیام جوانان برای ساختن ایران الگوی پیشرفت اسلامی، ترجمان امروزی یکتا موعظه خدای احد و واحد است. 🔸«أن تقومُوا لِلّه» امروز قیام جوانان برای ساختن ایران الگوی پیشرفت اسلامی است. 🔹دعوت راهبردی رهبری: - دعوت به آینده تمدنی دیگر است. - عصای موسوی همگرایی جبهه انقلاب اسلامی است. - ید بیضایی است که در روشنایی این ید بیضاء، سازمان‌های عریض و طویل که در یک کلاف سردرگمی گیر کرده‌اند یک نقطه روشنی پیدا می‌کنند. - یعنی کشت طوفان علیه هژمونی آمریکا. - یعنی به چالش کشیدن یک تاریخ تعریف از انسان. 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐@rebbiion
پنجشنبه، ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ 💢خدمات متقابل انقلاب اسلامی و جشنواره 🔰با حضور دکتر مهدی نویسنده و فعال حوزه فرهنگ و هنر 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐@rebbiion