eitaa logo
تشکل طلبگی ربیون
1.7هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
54 ویدیو
57 فایل
وَكَأَيِّن مِّن نَّبِيٍّ قَاتَلَ مَعَهُ رِبِّيُّونَ كَثِيرٌ فَمَا وَهَنُوا لِمَا أَصَابَهُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَمَا ضَعُفُوا وَمَا اسْتَكَانُوا وَاللَّهُ يُحِبُّ الصَّابِرِينَ پوشش فعالیتها و ارائه محتوای تولیدی تشکل طلبگی ربیون مشهد @Admin_rebbiion
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم 🔹تشکل ربیون، حاصل دغدغه طلاب جوانی است که سعی بر ابلاغ و تحقق معارف اسلام ناب در محیط پیرامونی و علمی خود و متن زندگی مردم دارند. 🔸به امید آنکه مصداق این آیه کریمه باشیم: «وَكَأَيِّن مِّن نَّبِيٍّ قَاتَلَ مَعَهُ رِبِّيُّونَ كَثِيرٌ فَمَا وَهَنُوا لِمَا أَصَابَهُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَمَا ضَعُفُوا وَمَا اسْتَكَانُوا وَاللَّهُ يُحِبُّ الصَّابِرِينَ» «و چه بسیار از پیامبرانی که مردانی الهی فراوانی به همراه آنها جنگیدند، پس در مقابل آنچه به آنها در راه خدا رسید، سست و ناتوان نشدند و خضوع و تسلیم نشان ندادند و خداوند صابران را دوست دارد» (سوره مبارکه آل عمران/آیه۱۴۶) 🌐 @rebbion
🔰آنچه گذشت 🔹مهم ترین عامل برای محقق کردن اهداف والا و ارزشمند؛ مجموعه های انسانی با همّی واحد و انگیزه های فراوان است که در کنارهم برای محقق کردن این اهداف پا در میدان عمل نهند. 🔸اولین نقطه برای حرکت، تهیه توشه برای مسیر است. تا افرادِ مجموعه فکر های متعالی و نفس های مهذب نداشته باشند دچار افراط ها وتفریط ها می شوند؛ لذا تصمیم گرفتیم در هرماه دوبار برای مجهز شدن خودمان در کنارهم جمع شویم. 🔘اما آن چه به جلسات، معنا و روح می داد، زیارت آل یاسین و روضه هایی بود که دوستان قرائت می کردند تا دلهایمان در مسیرِ حقیقی قرار گیرد. علاوه بر اینها برای هم فکر شدن و هم جهت شدن، هرجلسه درباره اهداف مان و آینده پیش رو نیز بحث می کردیم. 🔴لیست مهمان های دعوت شده به جلسات هفتگی از ۲۵ آبان ۹۷ تا اردیبهشت ۹۸ به همراه موضوع در تصویر قابل مشاهده است. 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbion
🔰نشریه تعهد سرخ ◀️اولین اثر مکتوب تشکل که در اسفندماه ۹۷ توزیع شد. ✅صاحب امتیاز: تشکل طلبگی ربیون 📌موضوع: آشنایی با فعالیت های طلاب انقلابی شهر مشهد ↙️لینک دانلود: http://s8.picofile.com/file/8354218292/%D8%AA%D8%B9%D9%87%D8%AF_%D8%B3%D8%B1%D8%AE.pdf.html 📌 در متن جریان حق همیشه انسانهایی بوده اند که بار سنگین امانت ازلی الهی را در کشاکش ابتلائات دهر بر دوش تعهد سرخ خویش حمل نموده اند. 📍 کمتر از یکسال پیش، جمعی از طلاب دردمند و دغدغه مند نسبت به مسائل حوزه، مردم و انقلاب به صورت یک تشکل، گرد هم آمدند تا در حد توان علمی و عملی خویش در راستای تحقق آرمانهای بلند انقلاب گام برداشته و حلقه وصلی بین امام و امت باشند. 📌 هدف از انتشار این نشریه، معرفی برخی از مجموعه های طلبگی فعال در زمینه مسائل انقلاب اسلامی با نگاه تحولی در رویه حوزه علمیه در عرصه های گوناگون بوده است.در کنار معرفی این مجموعه ها به شماری از فعالیت های خودجوش طلاب در برخی مدارس علمیه در زمینه آشنایی با معارف انقلاب اسلامی نیز اشاره شده است. 🔘گزیده مطالب نشریه به مرور در کانال بارگذاری خواهد شد. #گزارش #ظرفیت_طلاب_انقلابی 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbion
🔰نشریه #تعهد_سرخ 📌برشی از سرمقاله ✅با حرکت پیامبر گونه امام خمینی (ره) برای مبارزه با کفر، شرک و ایجاد تمدنی اسلامی، سطح ارتقا یافته ای از این ارتباط و اثر گذاری در ساحت های مختلف پیش روی طلاب قرار گرفت و طلاب همچون عمار و سلمان وابوذر به این ندای ابراهیمی لبیک گفتند تا این بار در نقطه ثقل مبارزه حق و باطل؛ با تنظیم خود با ولی جامعه و امام امت نقش افرینی کنند. و بتوانند دین را در لایه لایه زندگی بشری، ذیل اقامه حکومت اسلامی پیاده کنند. 🖋محمد امامی #ظرفیت_طلاب_انقلابی ↙️لینک دانلود فایل کامل نشریه http://s8.picofile.com/file/8354218292/%D8%AA%D8%B9%D9%87%D8%AF_%D8%B3%D8%B1%D8%AE.pdf.html 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbion
🔰افق تمدنی بیانیه 🔸بیانات استاد سلمان مرادخانی در ◀️بخش اول 📌بیانیه گام دوم 40 سال آینده است. هر نقشه راهی دارای سه بخش عمده است: ۱.ارزیابی از وضعیت موجود ۲.نقطه مطلوب ۳.گام هایی که از وضعیت موجود برای رسیدن به نقطه مطلوب باید برداشت. ⭕️افقی که 40 سال آینده باید در آنجا ایستاده باشیم در زیست بوم جمهوری اسلامی است. این تمدن منحصر به داخل ایران نیست بلکه الگویی است که سایر جوامع خصوصا جوامع اسلامی با تمسک به آن الگو خودشان را به این افق نزدیک می کنند. ✅ما برای درک درست بیانیه باید بر اساس اندیشه خود رهبری اجزای این حرکت را تجزیه کنیم چون خود نقشه راه کلی است. ☑️رهبری نقشه جامع تری از این نقشه را قبلا به صورت مکرر ترسیم کرده اند،ایشان از سال 79 به صورت تفصیلی تقسیم نقشه راه را شروع می کنند و می فرمایند: ما تا افق تمدنی 5 مرحله داریم ۱.انقلاب اسلامی ۲.نظام اسلامی ۳.دولت اسلامی ۴.جامعه اسلامی ۵.تمدن اسلامی 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbion
🔰نشریه #تعهد_سرخ 📌برشی از سخن سردبیر ✅نشریه تعهدسرخ که ذیل تشکل طلبگی ربیون منتشر می شود، حاصل نه شکم سیری و بلکه #درد_درون_سینه جمعی از طلاب دغدغه مند حوزه علمیه مشهد است. در این نشریه تلاش شده مجموعه های مردمی و سازمانی حوزه علمیه مشهد که توانسته بودند قدمی در جهت ارتقای این حوزه به سمت حوزه ایده آل انقلاب اسلامی بردارند، معرفی کنیم. این حرکت با هدف گسترش زحمات ایشان و ارائه الگویی نسبی برای دیگران انجام شده است. 🖋رضا صنمبری #ظرفیت_طلاب_انقلابی ↙️لینک دانلود فایل کامل نشریه http://s8.picofile.com/file/8354218292/%D8%AA%D8%B9%D9%87%D8%AF_%D8%B3%D8%B1%D8%AE.pdf.html 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbion
🔰افق تمدنی بیانیه 🔸بیانات استاد سلمان مرادخانی در تشکل ◀️بخش دوم 📌از زمان تثبیت نظام اسلامی و تدوین قانون اساسی و چارچوب های کلی نظام اسلامی(حدود۳۹سال) مشغول برداشتن گام مربوط به تشکیل دولت اسلامی هستیم. رهبری سال ۸۴ می فرمایند تشکیل دولت اسلامی از سال بعد از انقلاب شروع شده اما افت و خیز هایی داشتیم و برخی در مسیر افول کردند اما فی الجمله پیش رفتیم اگرچه هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم. ✅در بیانیه دوره طی کردن این گام تعبیر به دوره خودسازی انقلاب اسلامی شده است چه بسا به تداوم همین مرحله نیز اشاره دارد. ✅این مراحل حلقه های یک زنجیر هستند و تا یکی به مرحله نهایی نرسیده انتظار نهایی شدن مرحله بعدی بی جا است.اگر دولت سازی به فرجام نهایی نرسد نمی توان گفت جامعه، اسلامی شده است. این دولت اسلامی است که جامعه اسلامی را می سازد و اگر چنین جامعه ای ساخته شد مرحله تشعشع انقلاب اسلامی فرا می رسد. 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbion
🔰افق تمدنی بیانیه ▪️بیانات استاد سلمان در ◀️بخش سوم 📌یک سیر کلی درباره تمدن در کلام رهبری وجود دارد 🔸سال های 69 و 70 ابتدا به سیر تمدن غرب و تحلیل آن می پردازند خصوصا در22/2/1369. 🔹 72 تا 78 به سابقه شکل گیری تمدن اسلامی بعد از نبی اکرم (ص) تا قرن 5 که دوره تشعشع تمدن اسلامی است می پردازند. 🔸سال 75 اولین کلامی است که در حد تک گزاره می فرمایند ما به دنبال تمدن سازی اسلامی هستیم. 🔹سال 76 ایشان در 3 مورد به این موضوع می پردازند و سال 77 یک مورد 🔸عمده ترین و صریح ترین بحث ایشان که به تبیین این قضیه می پردازند که آرمان نظام اسلامی تشکیل تمدن جهانی است، در 14/7/79 است در جمع طلاب حوزه علمیه قم در مدرسه فیضیه است. خطاب در این سخن با طلاب و فضلای حوزه علمیه قم است و رهبری این جمع را برای بیان این مطلب انتخاب می کنند و این معنا دارد؛ حتی تصریح می کنند که ⭕️«نقش علما و روحانیت در مسیر تمدن سازی دارد یگانه است» و این می تواند تبیینی برای بیانیه باشد که در افق تمدنی 40 ساله وظیفه اصلی بر دوش کیست. 🔹دو ماه بعد سال در 12/9/79 در 5 مرحله را بیان می کنند. این دو سخنرانی پایه ایست و مبانی و الزامات تمدن سازی اسلامی را بیان می کنند. 🔸24/7/90 در دیدار دانشجویان کرمانشان با عنوان بازخوانی هویت و شاکله کلی انقلاب می فرمایند این شاکله کلی برنامه عمومی برای آینده خواهد بود و مراحل 5 گانه را بیان می کنند. به هرکدام از اجزا در یک سخنرانی بیشتر پرداخته شده است: 14/7/79 تمدن اسلامی 8/6/84 دولت اسلامی 24/7/90 جامعه اسلامی 🔹23/7/91 دیدار با جوانان خراسان شمالی (پایه ای برای فهم بیانیه) می فرمایند تمدن اسلامی دو بخش ابزاری و متنی دارد،بخش علم وفناوری و صنعت به عنوان ابزاری و بخش سبک زندگی بخش متنی و اصلی تمدن سازی است. در این بیانیه هم آخرین بند بحث سبک زندگی است. 🔸سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت هم برای فهم بیانیه مهم است. 💢فهم سیر کلی بیانیه باید در چارچوب این 7 متن تحلیل شود. ✅پیشنهاد بنده این است که این متون را متون مباحثاتی قرار دهید و در جمع بحث کنید و ببینید چه وظایفی از دل این ها استخراج می شود. 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbion
🔰افق تمدنی بیانیه 🔸بیانات استاد سلمان در ◀️بخش چهارم 📌در سخنرانی 14/7/79 دو رکن تمدن سازی بر عهده حوزه علمیه گذاشته شده است. ✅ "پرورش انسان" و "تولید فکر" پس ما باید دو کار اصلی انجام دهیم که یکی از آنها 💢«تمرکز بر اخلاق و معنویت» است که در بیانیه هم ذکر شد. اولا حوزه شخصی خود ماست دوما معنویت در فضای جامعه است. ما برای معنویت خودمان به عنوان پایه گذاران تمدن اسلامی باید برنامه ویژه ای داشته باشیم. تا این تحول معنوی درون حوزه ها اتفاق نیافتد و فراگیر نشود، انتظار اینکه حوزه وظیفه اش را ایفا کند و جامعه به افق تمدنی نزدیک شود بی جاست. 🔴برای فهم درست توصیه های 7 گانه باید همه این ها را با افق مطرح شده تفسیر کنیم. مثلا وقتی افق می گوید 40 سال آینده باید تمدن اسلامی تشکیل شده باشد، چه سطحی از معنویت موردنظر است؟ یک سطح عادی از معنویت گرایی نمی تواند معنویت تمدنی که بناست الگوی همه جوامع بشود را تامین کند. ❇️اگر معنویت به معنای ارتباط و اتصال با عالم معنا و عالم غیب و سامان دادن زندگی این دنیا در اتصال با عالم معنا و آمادگی برای حیات دائم باشد، مردم باید به چه سطحی از اتصال به عالم معنا رسیده باشند؟ این یک جامعه ای است که ارزش های معنوی را عَلَم کرده است نه آن که تعدادی افراد شاخص در سطحی از معنویت رشد هایی کرده باشند! 🔻این ارزیابی لازم دارد،گام ها را باید زمان مند کنیم ما حداقل بدانیم برای 30 سال آینده چه پیش نیاز هایی لازم داریم؟ چه تعداد اساتید اخلاق و قله های معنویت لازم داریم؟ روی همین بحث بیانیه باید مفصل مباحثه کرد، چند گام ده ساله که در هر کدام باید چه شده باشد لازم داریم. 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbion
🔰افق تمدنی بیانیه 🔸بیانات استاد سلمان در ◀️بخش پنجم(آخرین بخش) 📌یک وظیفه دیگر در حوزه وظایف حوزه بود وقتی وظیفه عمده حوزه تولید فکر است، 💢 در جامعه باید به دست حوزه باشد. مثل فعالیت خود رهبری که یک تنه علمداری مطالبه رشد علم فناوری را دارند. غیر ایشان چند نفر علمدار مطالبه رشد علم و فناوری در جامعه داریم؟ ✅در همه هفت توصیه حوزه باید جلو بیفتد. در عدالت خواهی حوزه کجای جامعه است؟علمای ما کجای قضیه اند؟کار چند طلبه نیست باید علمداری حوزه باشد. ☑️آخرین مطلب به عنوان وظیفه: باید این بیانیه را از نظر مبنایی برای مردم تببین کنیم. که به عنوان وظیفه گفته اند یکی از مصادیقش تبیین مبانی این بیانیه در جامعه است. همه اش مبانی دینی دارد و رهبری اشاره ای رد شده اند. خود ایشان در سال 79 مبانی اندیشه ای را مقداری بیان می کنند هرچند اجمالی اما کلیدی است. ▪️این تبیین یک پیش نیاز هم دارد که باید تمدن را بشناسیم. این تمدن چیست؟ لازمه شناخت تمدن، آشنایی با تاریخ تمدن و تمدن 300 ساله قبل است. 🔺پایان مطلب 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbion
🔰نقش طلاب در بیانیه 🔸بیانات حجت الاسلام در دبیر واحد بین‌الملل موسسه ورثه الانبیا ◀️بخش یک از دو 📌انواع تحلیل ها نسبت به گام دوم 1-بیانیه گام دوم حرف جدیدی ندارد. 2- در فضای رو به انحطاط فعلی (!) رهبری به مردمِ ناامید، امید می دهند. البته ایشان کاملا از فضا مطلع نیستند و اخبار غلطی به ایشان می رسد. 3-رهبری با حرفشان را زده اند. اما آن حرف چیست؟ ✅در جهان سنت هایی وجود دارد که ما به عنوان به آن ایمان داریم و بر اساس آنها حرکت می کنیم. مثلا اگر در راه خدا کنید تبدیل به می شوید لذا قوم یهود به صورت جدی در قرآن مطرح شده است. ☑️اساسا چرا قوم رسول الله به همه بلاهای یهود مبتلا می شوند؟ چون یهود اولین قومی ست که با نبی قیام کرده و به می رسد. حالا وقتی این قوم معصیت می کند امر برایش پیچیده می شود و به سادگی رهایشان نمی کند. سنت خدا این است که قوم قیام کرده یا با وعده های الهی پیش می رود و به می رسد یا اینقدر برخلافش حرکت می کند که درست در نقطه مقابل قرار می گیرد. یهود یک قوم مخالف عادی نیست بلکه مهم ترین قوم مقابل قوم قیام کرده پیامبر است. ✔️دهه 70 فضای دشواری بر کشور حاکم است. آقا می فرمایند اگر فضا سخت شود، کربلای دیگری تکرار می شود نه صلح امام حسن! کربلا از نقاط تاریک تاریخ شیعه است؛ یعنی نیرویی نیست که رهبری روی آن ها حساب کند. مثلا چه کسانی نماد حزب اللهی دهه هفتاد هستند؟ افرادی که کارنامه عملی و سابقه خوبی ندارند. ❇️اما فضای گام دوم است. چرا پیروزشدیم؟ چون سطح نیروهای انقلابی خیلی پیشرفت کرده. رهبری در بیانیه گذشته،حال و آینده انقلاب را به تصویر می کشد. اولا نیازمندی های جامعه را به رخ انقلابی ها می کشد. ثانیا اشاره ای به تغییر نسل انقلابی می کند. یک مورد تغییر پارادایم از مهاجرین و انصار به تابعین و است. این تغییر نسلی لوازمی نیز دارد که ایشان بیان می کنند. 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbion
🔰نقش طلاب در بیانیه 🔸بیانات حجت الاسلام در دبیر واحد بین‌الملل موسسه ورثه الانبیا ◀️بخش دو از دو 💢ما شیعیان معتقدیم که امام، جامعه را طبق قرآن مدیریت می کند و شأن نهاد دین (نه فقط ولی فقیه) است. ⭕️شان طلاب نیز در گام دوم امامت به همین معناست؛ طبق قرآن. ✅بیانیه گام دوم می گوید شما در مسیر قله هستید. تعبیر رهبری رسیدن به است. شما در مسیر قیام للهی هستید که از انقلاب شروع شد. تبیین این موضوع که در حال حاضر در مسیر حرکت می کنیم است. 🔸مثل سنتی که قوم قیام کرده در طول تاریخ هرگاه کند، پیدا می کند اما وقتی عقب می کشد در فشار قرار می گیرد. اینکه رهبری فرمودند اگر از راه امام برگردیم سیلی می خوریم، این خاصیت قوم قیام کرده است که اگر برگردد سیلی می خورد اما این قوم عزیز است، لذا خدا به آن فرصت می دهد. مثل انسان مجاهدی که اگر استقامت کند، خداوند فرصت می دهد دوباره عزتش را در این مسیر پیدا کند. 🔹مثال دیگر از سنن الهی : در چه اتفاقی می افتد؟ کاملا محاصره شدی و حتی در جبهه خودی هم دشمن داری(بنی قریظه). زمستان است و غذایی هم ندارید. عده ای هم همه را ناامید می کنند. اما عده ای می ایستند. در جنگ احزاب جنگ نمی شود اما گرسنگی و حصار شدیدی دارد که اگر استقامت کنید مقدمه ی بدون جنگ مکه است. این سنت الهی است. ⛔️اگر در بیانیه گام دوم با ذره بین به دنبال شرح جمله جمله گام دوم باشیم خطاست و روح حاکم را رها می کنیم. ❇️ سنت های حاکم بر این قیام است که باید فقط توسط طلاب تبیین شود. 🔺پایان مطلب 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbion