eitaa logo
روایت برتر|شهید حاج شیخ عبدالله ضابط
219 دنبال‌کننده
10 عکس
1 ویدیو
17 فایل
جمعی از شاگردان و دوستداران فکری علمدار روایتگری شهید حاج شیخ عبدالله ضابط
مشاهده در ایتا
دانلود
💡برداشت های از بیانات مقام معظم رهبری(دامه ظله) در دیدار اعضای ستاد کنگره بزرگداشت ۱۰ هزار شهید استان آذربایجان شرقی(1402/9/15) 💢آنچه بنده به ‌عنوان توصیه عرض می‌کنم این است که اوّلاً نگذارید جوششِ خونِ شهیدان فروبنشیند؛ یعنی یاد شهیدان صرفاً نیست؛ معنایش این است که آن تقوا، آن فداکاری، آن شجاعت، آن گوهر درخشان وجودی‌ای که امثال شهید باکری را مثلاً می‌کشانَد وسط میدان، منعکس بشود، منتقل بشود، به ‎جدید الگو بدهد. ...شهید باکری را فقط در میدان جنگ نباید دید، پشت جبهه هم باید دید، در دانشگاه تبریز هم باید دید، فعّالیّت‌های دوران پیش از انقلابش را هم باید دید، آن روحیه را باید دید. ...خب این می‌شود که بعد در جنگ، در میدان ، آن‌جور می‌درخشد و دل‌ها را به خودش جذب می‌کند. این روحیه باید منعکس بشود. 📝برداشت(۱) 💡الگو سازی از شهید در بیان مقام معظم رهبری(دام ظله) یعنی فرایند چگونه شهید شدن ، این همان روایت سبک زندگی مجاهدانه در فهم سیره شهید است آنچه بدیهی است الگو سازی از شهید با صرف بدون نقشه یا به عبارت دقیق چگونگی شهید شدن ممکن نیست . باید روایتگری از لایه سطحی و بیان کرامات شهید با هدف جذاب سازی به فرایند علمی آن یعنی قدرت در بیان شهید تبدیل شود و این اصلی ترین در با توجه به نیازمندی های جامعه امروز ما برای ایجاد است. 💡باید چگونه شهید شدن را به مخاطب منتقل کرد باید فرایند زمانی شهید شدن را کرد و این ممکن نیست مگر با نگاه عالمانه و هوشمندانه به . این نیازمند تحقیق وپژوهش های ترکیبی ، نگاه های تخصصی و فرا تخصصی به شهید است . باید شهید را از و های که روایتگری های سطحی ایجاد کرده اند خارج کرد. باید گفتمان تربیت ساز شهید بر جامعه به تبدیل شود. 💡بیان های مقطعی و بریده از شهید برای بدون بیان فرایندهای شهید شدن کمکی به در بلند مدت نمی کند . اعظم نکات اینجاست که شهید با یک خارق العاده شهید نشده ،شهید با یک اتفاق ، دفعتا به شهادت نرسیده بلکه محصول پی در پی در تمامی مراحل زندگی او از دوران کودکی تا نوجوانی و جوانی و... از تا از تا از محل کار تا میدان جنگ و... مزد مجاهدانه اوست 💡 روایت های سطحی و بیان صرف کرامات شهداء فقط آنها را دور از دسترس میکند ، های و بیان تک اتفاقات خارق العاده بدون چگونگی ها یعنی اثر زودگذر و ظلم به شهیدو مخاطب، شهید در یک فرایند تربیتی مجاهدانه به مقام والای شهادت رسیده و ما راویان این ، ، شهیدگونه زیستن هستیم. https://eitaa.com/tahavol_revayatgari
💢...زمانی که گذشته ی یک ملت را دچار انحراف کردی نقطه شروع فرایند هویت ساز یک ملت را تغییر داده ای و با تغییر مبداء میل و فکر یک ملت میتوان اکنون و آینده و ارمان های یک ملت را جابجا کنی و در این لحظه است که همه استعداها جامعه را میتوان در جهت خواسته های خاص کنی... 🔹برای تغییر ملی کافی است تا پیوند او را با گذشته و آینده قطع کنی یا به عبارت دقیق تر آن را تغییر دهی با تغییر و انحراف در مبداء ریل هویت ساز یک ملت مقصد و اهداف آن قطار تمدن ساز را نیز تغییر دادی تا جایی که ارمان ها و اهداف یک جامعه تغییر میکند ، حساسیت ها و آروزهای یک ملت تغییر میکند چرا که گذشته او مبدا و هویت ساز یک ملت دستخوش تحریف شده است پس لاجرم اهداف و آرمانهایش تغییر میکند 🔸اینجاست که تحریف گذشته و آینده یک ملت با روایت های وارونه منجر به تغییر هویت آنها میشود زمانی که با قدرت روایتگری میتوان سرمایه های در گذشته یک ملت از در عاشورا تا صلح امام حسن و دفاع مقدس را رقم بزند میتوان جای جلاد و شهید را جابجا کند و این تحول تدریجی و آرام برای تغییر سرنوشت و هویت یک جامعه کافی است و اولین گام آن تغییر مبداء این حرکت هویت ساز در جامعه است و آن چیست؟ 🔸زمانی که گذشته یک ملت را دچار انحراف کردی به یک معنا نقطه شروع این فرایند هویت ساز را تغییر داده ای و با تغییر مبداء میل و فکر یک ملت میتواند الان و به خصوص آینده و ارمان های یک ملت را جابجا کنی و همه استعداها ان را استثمار کنی ، با تغییر مبداء حرکت اجتماعی یک ملت میتوانی استعدادهای یک جامعه را صرف در جهت رشد توسعه مادی کنی و این همه آنچیزی است که دشمنان انقلاب خواهان آن هستند و این علت سرمایه گذاری کلان دشمن برای تحریف عاشورا ،دفاع مقدس،انقلاب است با قدرت روایتگری خود وتغییر جلاد با شهید است است که مبادی هویت ساز یک ملت در تاریخ و در گذشته را منحرف میکنی و اینگونه است که ارمانهای(اینده) او تغییر میکند و آنزمان جامعه بی هویت و سپس هویت خود را تزریق میکند 🔹لذا عالی ترین و بالاترین رسالت راوی «احیاگری هویت تاریخی » یک ملت است هر ان چیزی که میتواند گذشته الان و آینده یا همان را بهم پیوند زند چگونه؟ با روایت عمیق و حقیقی از گذشته و آینده جامعه .با زنده نگه داشتن آرمانهای یک ملت می توان روایت درست از گذشته ملت را حفظ کرد و آینده یک ملت در گذشته او حضور دارد با یادآوری سرمایه های تاریخی در عاشورا تا (گذشته)و بیان آرمان ها و اهداف والای شهدا(اینده)ست که یک جامعه «زنده» میماند و روای احیاگر این است. و این جایگاه والای روایتگری در حرکت تاریخی یک جامعه به سمت آرمان های تمدنی خود در سطح جهان هست و این نقش والای در و یک ملت در پیوند ناگسستنی گذشته و آینده است ▪️https://eitaa.com/tahavol_revayatgari
🔰تحلیلی کوتاه درباره جایگاه و اهمیت و قدرت رویارویی با همه نهادهای قدرت ▫️تحلیل در لایه عمیق از این موضوع به قدرت رسانه ای و نقش و جایگاه ان در «اداره کشور» به خصوص حوزه برمی گردد ، دشمن با ایجاد و دسترس آسان و همگانی به آن و با قصد هدایت درجهت خاص به دنبال رقابت و مبارزه با نهادی های اصلی قدرت در یک کشور بزرگ است به عبارت دیگر کنترل و هدایت جامعه از نهادهای رسمی قدرت به رسانه های مجازی در حال انتقال است. ▪️یعنی در ‎ها این رسانه های مجازی هستند که تصمیم گیر نهایی هستند اگر اراده کند با ایجاد موج های رسانه ای و با قدرت فریب افکار عمومی می تواند در مقابل قانون قطعی تو بایستد و جلوی تصویب یا اجرای انرا بگیرد. ❓سوال اینجاست آیا اراده جامعه در آینده با دولت است یا رسانه؟ ◽️اینکه تو نمیتونه حکم قطعی خدا رو اجرا کنه ، اینکه تو نمیتونه طرح صیانت رو قانون کنه اینکه ‎‌مجریه تو نمیتونه با بی حجابی مسلم برخورد کنه وصدها مورد مشابه همه اش بخاطر اینه که در بازی قدرت، رسانه رو واگذار کرده ، اینکه نمی تونه تصمیم درست رو اجرایی کنه یعنی در مقابل رسانه و افکار عمومی قدرت رویارویی نداره؟ یعنی این رسانه است که برای تصمیمات شما تصمیم میگیرد؟ واین خطرناکترین بخش این قصه دردناک است چرا که سوال اصلی اینجاست رسانه دست کیست ودر چه جهتی از آن استفاده میشود ؟ ▪️تمام نهادها قدرت در زور آزمایی با رسانه مجازی(اجتماعی) با چالش های جدی مواجه هستند و این محصول از این ابزار قدرت افرین در بسط و تکامل دین است. یعنی یعنی ... ◽️و این مشکل حل نخواهد شد مگر با بازگشت به ، اهمیت مردم ، ضرورت همراهی مردم ، ضرورت اغناء مردم ... و این ممکن نیست مگر با رسانه تازمانی که مردم و جایگاه انها در حکومت و مهم نباشد جایگاه و ضرورت رسانه عمومی هرگز فهم نخواهد شد با حذف و هم مساله شما حل نخواهد شد بلکه مساله پابرجاست ▪️واین کلان مساله ماست اگر به تند روی متهم نشویم دشمن به زیبایی فهمیده که عنصر اصلی و قدرت افرین این انقلاب ، مردم هستند بخاطر همین با نیت خاص و با ایجاد ها عمومی و شکل گیری رسانه ای اجتماعی ، توانسته افکار مردمی را به سمت وسو خاص مدیریت کند و اینگونه انقلاب رو تبدیل به کنه چیزی که بزرگترین فرصت برای تکامل انقلاب بود الان تهدید جدی شده برای حرکت تکاملی انقلاب... یعنی ما دقیقا از نقطه قوت خود ضربه خورده ایم همان که بارها رهبری به آن اشاره کرده اند مردم مردم مردم. ◽️از این رو مقام معظم رهبری(دامه ظله) بارها به نهادهای اصلی حکومت ، را گوشزد میکنند، غفلت از این موضوع یعنی عقب نشینی ها پی در پی از واهداف و این همان چیزی ست که هنوز متاسفانه درک نشده . و روایتگری ان روی این قدرت بی رقیب یعنی رسانه است روایتگری یعنی رسانه پویا دینی در وقایع عمومی برای دستگیری مردم، شکست در این میدان یعنی شکست تدریجی انقلاب در زمان ... از این رو و سیلی سخت از تعابیر سنگین مقام معظم رهبری در دیدار با در اهمیت و ضرورت رسانه و شکست تدریجی و هدر رفت فرصت های تاریخی برای و است https://eitaa.com/tahavol_revayatgari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰در متن جامعه باشید؟! 👈👈شماها کجایید ؟! ╭•┅•🔸─────────•┅•╮ 🌐انسان جاری|شیخ صادق 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3536847451Ca569e09ab1 ╰•┅•─────────🔹•┅•╯
📣کتاب «مردم‌سالاری دینی؛ بازخوانی، بسط و تکمیل» منتشر شد. این کتاب که به کوشش دکتر ابراهیم عباسپور جمع‌آوری و تدوین شده است، حاصل نشستی تخصصی با همین عنوان و شامل مباحث ذیل است: زنجیره حیاتی نظام مردم‌سالاری دینی/ رضا غلامی بررسی و نقد نظریه‌های مشروعیت در نظام مردم‌سالاری دینی و تبیین مشروعیت اصالی ـ تبعی/ مهدی امیدی عیارسنجی مردم‌سالاری دینی در محک فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی/ محسن مهاجرنیا منطق «مجتهد مدیر» در نظام مردم‌سالاری دینی/ محمداسماعیل عبداللهی سیمای عمومی دولت در نظریه مردم‌سالاری دینی (براساس نظریه بنیان‌گذار؛ امام خمینی)/ عبدالوهاب فراتی 🔹ارتباطات اجتماعی به عنوان رکن مردم‌سالاری دینی/ احمد اولیایی🔹 حرکت و ضد حرکت در مردم‌سالاری دینی/ ابراهیم برزگر خلأها و کاستی‌های تئوریک مردم‌سالاری دینی/ محمدباقر خرمشاد مهار قدرت (بیرونی) در نظریه مردم‌سالاری دینی امام خمینی(ره)/ پرویز امینی الهیات مردم‌سالاری دینی/ نجف لک زایی نگاه تطبیقی به مسئله رفراندوم/ سیدمحمدرضا مرندی خطوط قرمز مردم‌سالاری دینی در اندیشه امام خمینی(ره)/ سید ابراهیم سرپرست سادات 🛒خرید حضوری کتاب: قم، چهارراه شهدا، بوستان کتاب 📲خرید آنلاین: فروشگاه صدرا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰باور کردنی نیست ولی حقیقت دارد خاطره‌ای از ۱۸ سال اسارت سیدالاسراء،سرلشگر خلبان حسین لشگری،اولین اسیر و آخرین آزاده جنگ👇 🔸وقتی بازگشت از او پرسیدند: این همه سال انفرادی را چگونه گذراندی؟ او گفت: برنامه ریزی کرده بودم و هرروز یکی از خاطرات گذشته‌ام را‌ مرور می‌کردم 🔸سالها در سلولهای انفرادی بود و با کسی ارتباط نداشت و قرآن را کامل حفظ کرده بود زبان انگلیسی می‌دانست برای ۲۶ سال نماز قضا خوانده بود... اومیگفت: از ۱۸ سال اسارتم ده سالی که تو انفرادی بودم سالها با یک "مارمولک" هم صحبت میشدم! 🔸بهترین عیدی که این ۱۸ سال اسارت گرفتم، یک نصفه لیوان آب یخ بود! عیدسال۷۴ بود. سرباز عراقی نگهبان یک لیوان آب یخ می‌خورد می‌خواست باقی مانده آن را دور بریزد، نگاهش بمن افتاد. دلش سوخت و آن را بمن داد، من تا ساعتها از این مسئله خوشحال بودم 🔸این را هم بگویم که من مدت ۱۲ سال (نه ۱۲ روز یا ۱۲ ماه) درحسرت دیدن یک برگ سبز و یک منظره بودم.حسرت ۵ دقیقه آفتاب را داشتم... چقدر در معرفی قهرمانان واقعی ما به نسل جوان کوتاهی شده است و ارزش ها نادیده گرفته شده. ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید. @rahbariefarhang
◾️جنگ تمدنی ، رویکرد تهاجمی ، حمله به مبانی 🔹میدان درگیری حال حاضر راوی در بیان مقام معظم رهبری (دامه ظله) با توجه به مسائل اجتماعی و جهانی ، میدان جنگ تمدنی است ، رویکرد غالب نیز خروج از حالت پدافندی به حالت آفندی است هدف نیز نابودی ریشه این شجره خبیثه(مبانی تمدن غرب) است و این ممکن نیست مگر با مشارکت حداکثری مردم (روایتگری مردمی) 🔹باید با قدرت آگاهی بخشی بیشترین «یارگیری» را در میدان جنگ تمدنی برای نصرت رهبری ایجاد کرد. آنچه بدیهی است در بیان مکرر رهبری تحولات جهانی به سمت نظم جدید در حرکت است و باید نقش ایران در این تحولات پررنگ و مرتفع باشد لذا ایشان ضرورتا رویکرد تهاجمی را با توجه به فرصت تاریخی حاضر به عنوان گفتمان غالب برای نقش افرینی ایران در این تحولات پیش گرفته اند ، در تقابل سخت میتواند طوفان الاقصی را نمونه بارز خروج از حالت تدافعی به حالت تهاجمی انقلاب دانست زمانی که رویکرد دفاعی کشور باعث خلق فتنه های پشت سرهم در سالهای اخیر از طرف دشمن شد 🔹 لذا خروج از حالت دفاعی به تهاجمی با جنگ غزه باعث خلق مسائل و فتنه های در زمین خود دشمن شده چنانچه حالا دشمن است که با مسائل و مشکلات غافلگیرانه دست و پنجه نرم میکند دقیقا این رویکرد در تقابل جنگ نرم نیز باید رخ دهد باید با حملات پی در پی عقلانی به مبانی سست تمدن غرب، پوشالی بودن آن را برای مخاطبان خود روشن کنیم خروج از مقام پاسخگویی به خلق مسائل و شبهات در زمین سست دشمن رویکرد تهاجمی در جنگ نرم است 🔹باید با خلق بی امان مسائل و سوالات دقیق و عمیق دشمن را وادار به پاسخگویی کنیم (روایتگری فعال) چنانچه مواجه رهبری در مساله حجاب با این رویکرد شکل گرفته و با تعمیم ان به دیگر مسائل باید تمام هیمنه پوشالی تمدن غرب را با قدرت مبانی اسلام برای مخاطبان تبین کنیم. قدرت منطقی اسلام در مقابل منطق ضعیف و پر از تناقض و نفاق دشمن اصلی ترین میدان درگیری گفتمانی راوی ماست 🔹در خلاصه کلام میتوان میدان «جنگ تمدنی» با «رویکردی تهاجمی» و با هدف گزاری «مبانی تمدن غرب» را سه موضوع اصلی «راوی فعال» ما برای «روشنگری همگانی» دانست 🔹@revayat_bartar
🔰تحول در مبانی روایتگری 🔹نگاهی نو به روایتگری با تمسک به آیات و روایات 🎧قسمت اول 🔸بیان عناصر و نسبت های تحول در مبانی روایتگری 🎧قسمت دوم 🔸بیان متغیرهای اصلی ونسبت ها در روایتگری 🎧قسمت سوم 🔸فرق روایتگری با تبلیغ و تربیت چیست؟ 🎧قسمت چهارم مراتب تکاملی روایتگری(بازنمایی ، بازسازی ، نوسازی) 🎧قسمت پنجم 🔸هماهنگی معنای قول در دین با روایتگری به معنای عام 🎧قسمت ششم 🔸نسبت روایتگری ما با روایتگری امام از حوادث و رویدادهای عالم 🎧قسمت هفتم 🔸قدرت توسعه روایتگری در چگونگی همراهی با روایت امام 🔹@revayat_bartar🔸روایـــت بـــــرتـــر
◽️روایتگری فعال 🔸زمانی که مخاطب ، روایتگری و محتوای ما را از پیش انتخاب کرده باشد عملا حجم بسیاری بالای از مسیر اثرپذیری را پیموده به دیگر بیان بسیاری از پیش نیازهای اثرپذیری بخاطر انتخاب مخاطب فراهم شده چرا که او مجبور به آمدن وشنیدن محتوای ما و خود ما نیست وقتی انتخاب کرده یعنی محتوای ما و خود ما را دوست دارد با محتوا آشناست و ... آنچه بدیهی ست سهم ما در این نوع از روایتگری و میزان اثرگزاری کمتر از زمانیست که مخاطب از ما فراری است ما را دوست ندارد با ما و محتوای ما بیگانه است یا بیگانه شده به قول معروف خود گویی و خود خندی عجب مرد هنرمندی هنر این نیست که در جمع همکیشان روایتگری کنیم و مهر تایئد آنها را همواره دریافت کنیم بله زمانی که مخاطب ما را انتخاب کرده به نظر چندان اصطحکاک و درگیری با آنها نداریم و همواره مورد تائید قرار می گیریم(متاسفانه) و این بزرگترین راهزن برای سنجش و درک میزان اثرگزاری «واقعی» روایتگری در «جامعه» است 🔸بخاطر همین ثبات در مخاطب است که روایتگری های تکراری، روایتگری منفعلانه، کوچک و کم اثر شکل می گیرد حال اگر ما از ثبات در مخاطب و مکان به سراغ مخاطبان و قشرهای برویم که ما را در اصطلاح عامیانه پس می زنندآنگاه خواهیم دید که چند مرده حلاجیم ، خواهیم دید که چقدر در جامعه اثرگزار هستیم چقدر توانمندیم چقدر بدرد بخور هستیم چقدر حرف ها ما در جامعه قدرت تحول دارد چقدر مردم با ما همراه هستند ضعف ها در قدرت روحی ، در قدرت محتوا و روش با روایتگری فعال نمایان می شود. 🔸اصطلاح روایتگری فعال در مقابل روایتگری منفعلانه یا منتظرانه است انگاه که روایتگری ها یکطرفه راهزن ما در سنجش میزان فعالیت حقیقی ماست زمانی که ما منتظرهستیم تا هم کیشان ما را دعوت کنند تا مارا انتخاب کنند تا ما به کار گرفته شویم متاسفانه با نوعی از روایتگری منتظرانه و منفعلانه روبرو هستیم یعنی کارآمدی ما به میزان انتخابگری دیگران بستگی دارد . حالا بگویم که چقدر جامعه ما را بخاطر فشار تبلیغاتی منفی دشمن انتخاب میکند؟ 🔸تمام فرق روایتگری فعال با منعلانه در فرصت نشینی یا قدرت فرصت سازی است . فرصت اینکه بنشیم تا به کار گرفته شویم یا اینکه فرصت را بسازیم ، با قدرت روز افزون رسانه های معاند در فرهنگ سازی غیر دینی چه باید کرد. ایا مانند کذشته ما با جامعه ای بسته رویرو هستیم که تنها رسانه سخنرانی و منبر بود یعنی انحصار در رسانه و یک گونه روایتگری یا الان ما با انبوه تنوع از رسانه ها غیر دینی مواجه هستیم که بزرگترین رسالت ان غیر فعال کردن ماست ، بی تفاوت کردن ما و این که ما هنوز در مخاطبان کوچک و محدود خود دلخوش کرده و خود را قوی می بینیم. ایا ما در جنگ روایت ها نیستیم. ایا این انتظار منعفلانه میتواند ما را دراین جنگ پیروز کند. و بدتر از همه استفاده منفعلانه از مخاطبان است گاهی ما با سرمایه قشر مذهبی به جنگ با روایت های دروغین دشمن رفته و سعی میکنم قشر ناگاه و مظلوم مردم را با خود همراه کنیم به عبارت ساده پناه آنها باشیم ولی گاهی متاسفانه تنها فکر خود هستیم و با حصار چینی به دور خود سعی میکنم از مردم فرار کنیم . راه حل کدام است؟ 🔸راوی که رسالت خود را در جامعه سازی درک کرده منتظر فرصت ها نمی ماند بلکه فرصت ها را میسازد ، روایتگری فعال فرار از روایتگری ها تکراری با مخاطبان ثابت است . باید سراغ کسانی برویم که جزء بزرگی از جامعه ما هستند و تنها در تهاجم بی امان رسانه ای دشمن از ما و ارمان ها ما دورتر و دورتر میشوند. 🔸برکات رجوع به مردم بی نهایت است ، مراجعه به «همه مردم» است که می تواند ظرفیت ها پنهان و عمیق روایتگری با موضوع شهید را آزاد کند به دیگر بیان قدرت شهید و اثرگزاری ان در رجوع به همه مردم است که آزاد میشود . لذا باید از خموگی و ایستایی در روایتگری یکطرفه خارج و سراغ همه مردم با همه تنوع ها وسلیقه ها رفت . این رویکرد جدید است که میتواند ظرفیت ها بالایی شهید در جامعه سازی را با تنوع مخاطبان آزاد کند . 🔹@revayat_bartar🔸روایـــت بـــــرتـــر
⚠️ تنزل سیاست ورزی به کارشناسی! ❓این مناظرات چه کمکی به انتخاب بهتر می کند؟! سؤالات تخصصیِ اقتصادی، چه با پاسخ های کارشناسی دقیق و چه پاسخ های عوام فریب، چه عاید مردم می کند؟! تا پاسخ ها نامربوط نشود، جذابیت نگاه کردن هم برای عموم ندارد! (ویرال های فردا را ببینید!) ❗️نمیدانم برای اینگونه سؤالات دانشگاهیِ اقتصاد چرا مثلا ۳پزشک باید تایید صلاحیت شوند اما اقتصادان هایی مثل دکتر حسن سبحانی (با رزومه ای مثل برخی حاضرین) هر دوره رد شوند؟! ❗️رئیس جمهور از حیث سیاسی و بَعد سیاستگذاری با اقتصاد و فرهنگ مواجه است نه صرفاً از حیث علمی و دانشگاهی. لذا و هرچه مانع تحقق نظریات درست در ساختارهای موجود است باید تخصص او باشد نه ارائه نظر علمی مثلا درباره نسبت نقدینگی و تورم یا...! از این تخصص با نگاه دقیق به میدان و آرمان باید ای برای دولتش خلق کند و از لوازم سیاسی و اقتصادی و فرهنگی آن دفاع کند. اینها کجای آن سؤالات است؟! سؤالات شده و آن هم نوعا برآمده از یک مکتب خاص اقتصادی، توانایی نامزدی در ریاست دولت با آن وظیفه را معلوم نمی کند! ❗️متاسفانه به خاطر برخی تجربیات بد، به اسم اخلاق از مواجهه دادن های اصولی نامزدها به هم هراس داریم؛ لذا کار را مهندسی شده می خواهیم که بین کارشناس اقتصادی و برنامه ساز تلویزیونی در می آید! اگر هر نامزد ایده مرکزی سیاسی خود را وسط می گذاشت و دیگران از لوازم اقتصادی و سیاسی و فرهنگی اش چالش می کردند، بهتر توان ها و تمایزها معلوم می شد. تنزل از ایده های مرکزی سیاسی، به بسته های سیاستی، مکتبی تر ها را هم بین حرفهای تکنیکال و شعار دفن می کند! فرصت نامربوط گویی را هم به بی برنامه ها می دهد تا با تعرض به امر سیاسی توجه جلب کنند بدون اینکه ایده جامعی داشته و از لوازمش دفاع کنند! 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۳/۳/۲۹ ☑️ @m_ghanbarian